انتقاد امام جمعه تهران از اقدام مجلس شورای اسلامی

  4021120050 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه موقت تهران تحمیل بار اضافی به بودجه سال آینده توسط مجلس شورای اسلامی را سبب در تنگنا قرار دادن دولت و افزایش مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: این روش در مسیر مهار تورم و رشد تولید نیست.

انتقاد امام جمعه تهران از اقدام مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، در نماز جمعه این هفته تهران با تبریک بعثت حضرت رسول اکرم (ص) اظهار داشت:  تحمیل بار اضافی به بودجه سال آینده توسط مجلس شورای اسلامی سبب در تنگنا قرار دادن دولت و افزایش مشکلات مردم است و این روش در مسیر مهار تورم و رشد تولید نیست.

صاحبنظران نقاط قوت وضعف تیم ملی فوتبال را به اخلاق و عقلانیت آراسته کنند

امام جمعه موقت پایتخت در خطبه دوم با اشاره به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جمع چهار تیم برتر در جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: ابتدا از کادر فنی و سرمربی بادانش و بازیکنان غیور و مصمم تیم ملی فوتبال تشکر کنم و به ملت عزیز توصیه می‌کنم، از تیم‌های ملی و ورزش قهرمانی کشور حمایت و پشتیبانی کنند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اضافه کرد: همچنین از اصحاب رسانه و صاحبنظران حوزه ورزش می‌خواهم بر خلاف سیاسیون که معمولا نقد آنها به تخریب فضای سیاسی کشور منجر می‌شود، نقاط قوت و ضعف تیم ملی فوتبال را در فضای آراسته به اخلاق و عقلانیت، تبیین کنند تا زمینه توسعه و پیشرفت تیم ملی فوتبال کشور فراهم شود.

وی، انتظار از مسوولان را توسعه زیرساخت‌های ورزش قهرمانی و همگانی کشور عنوان کرد و گفت: در این راه مسوولان، عزم و جدیت بالاتر را در دستور کار خود قرار دهند و با توجه به ویژگی خاص فوتبال برای تولید وحدت و غرور ملی، از تمام ظرفیت کشور برای ارتقاء آن و رسیدن به جایگاهی که ایران شایسته آن است، استفاده کنند.

ابوترابی فرد با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت در تهران یادآور شد: این شهدا ستاره‌های پرفروغی بودند که در آسمان ایران درخشیدند و همراه با آفرینش حماسه‌ای بی مانند، شکوه و عظمت ملت ایران را فراهم کردند. مردان سلحشوری که در میدان نبردی سخت و دشوار در برابر قدرت‌های استکباری جهان، به نقطه امید ملت‌های منطقه برای بازیابی کرامت خود تبدیل شدند.

هدف جبهه دشمنان در برابر غزه تغییر نقشه منطقه جنوب غربی آسیا است

وی با اشاره به شهادت ۲۸ هزار شهید مردم غزه برای دفاع از اسلام و فلسطین در طول ۴ ماه گذشته، تصریح کرد: بین دفاع مقدس و جهاد دفاعی غزه، عمق استراتژیک و شباهت‌های ویژه‌ای وجود دارد. جبهه‌ای که مقابل غزه ایستاده است، همان جبهه‌ای است که در دوران دفاع مقدس در برابر مردم ایران ایستاد. هدف آن جبهه شکست اسلام و تغییر نقشه منطقه بود و هدف این جبهه نیز شکست اسلام و تغییر نقشه منطقه جنوب غربی آسیا است.

امام جمعه موقت تهران، اشغالگری و تجاوز، جنایت علیه شهروندان، مجاهدت مبارزان و محوریت داشتن اسلام را از مشترکات این دو جبهه نامید و یادآور شد: غزه قطعه‌ای از سرزمین دفاع مقدس است که ملت فلسطین با الهام از فرهنگ متعالی اسلام، با ایستادگی تاریخی در برابر ارتش نابودگر آمریکایی و صهیونیستی، درخشان ترین صحنه‌های شکست ناپذیری اراده یک ملت را به تصویر کشیدند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اضافه کرد: غزه سرزمینی است که وسعت آن فقط چندکیلومتر مربع است ولی از زمین، هوا و دریا محاصره شد و از آب، غذا، دارو و حداقل امکانات محروم شدند، از هر سو مورد تجاوز تجهیزات پیشرفته جنگی در فضای سکوت همه کشورهای مدرن قرار گرفتند، ولی چون کوه ایستادند و جهان را در  حیرتی عمیق فرو بردند.

وی با بیان اینکه اگر تمام اندیشکده‌های مادی جهان جمع شوند، نمی‌توانند از رازهای این اراده و استقامت پولادین مردم غزه پرده برداری کنند، گفت: تنها در مکتب اسلام است که چنین انسان‌هایی به این مقام می‌رسند و این موضوع را در سال‌های دفاع مقدس هم شاهد بودیم. چرا که دفاع مقدس فقط دوکلمه بود ولی یک دنیا فرهنگ است. هر چند که آموزه‌های دفاع مقدس در این زمان به درستی برای نسل فعلی بیان نشد.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به دو قطبی جهان در دهه ۶۰، اظهار داشت: این دو قطب در آن زمان به اتحادی استراتژیک علیه ایران اسلامی رسیدند تا انقلاب جوان را به عقب کشانده و کشور ما را قطعه قطعه کنند. همان جبهه‌ای که امروز در برابر ایران، غزه، یمن، سوریه، عراق و حزب الله ایستاده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه دفاع مقدس همراه با انقلاب اسلامی و تحت فرماندهی امام راحل شکل گرفت، عنوان کرد: دفاع مقدس در کنار خدامحوری، معنویت، شجاعت، قاطعیت، استقامت و فرهنگ عاشورایی، همراه با خلاقیت، نوآوری را شکل داد و سبب تحول و پیشرفت های اعجاز برانگیزی شد و به این موارد گرانبها، جامعه امروز سخت نیاز دارد.

پیوند با شهدا با حضور در کنار صندوق‌های رای میسر می‌شود

وی خطاب به جوانان، دانشگاهیان، دانش پژوهان و مردم با بیان اینکه ارزش ها در سختی‌ها و دشواری‌ها متجلی می شود ، گفت: دفاع مقدس ما را به خود باوری رساند و امروز به این خودباوری نیاز داریم. چرا که امروز باید ملت بزرگ ایران در کنار صندوق‌های رای، امید، نشاط و خلاقیت را به نمایش بگذارد و امروز پیوند با شهدا و احترام به خون شهدا با حضور در کنار صندوق‌های رای میسر می‌شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه سخنان خود با قرائت بخشی از کتاب انقلاب سفید نوشته پهلوی دوم، افزود: بعد از رفتن پدرم در شهریور ۱۳۲۰، مدت مدیدی کارها به ظاهر به دست عده‌ای از ایرانی‌ها انجام می‌شد. اما در عمل بخشی از کارها به دست سفارت انگلستان و قسمتی به دست سفارت روس انجام می‌شد. به طوری که صبح مستشار سفارت انگلیس با لیست انتخاباتی به سراغ مراجع مربوطه می‌آمد و عصر همان روز کاردار سفارت روس با لیستی دیگری می‌آمد. متاسفانه در ۲۰ سال از سلطنت خود، با چنین وضعی سرو کارداشتم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: این شرایط ایران در دوره پهلوی دوم بود و باید این استقلال و عزت فعلی را قدردانست و کاستی‌ها و ضعف‌ها را ببینیم و نقد کنیم و راهکار ارائه دهیم. همچنین باید به ارزش‌های والای انقلاب و سرمایه جمهوریت و اسلامیت ارج نهیم و حضور در پای صندوق‌های رای، راه را برای بیان دیدگاه‌های مختلف هموارتر خواهد کرد.

۲۲ بهمن را به نقطه شکوه از اقتدار ملت ایران تبدیل کنیم

وی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را به معنای حضور در بین شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان عنوان کرد و یادآور شد: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به معنای حضور در کنار مردم قهرمان غزه، یمن و محور مقاومت است و باید ۲۲ بهمن را به یک نقطه شکوه از اقتدار ملت ایران تبدیل کنیم. چرا که امروز دشمن، استقلال، عزت و یکپارچگی کشور را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به مجلس و دولت است، گفت: قدرت ما به صورت فزاینده ای به این بستگی دارد که چگونه با مشکلات داخلی خود رو به رو می شویم. به عبارتی تصمیم های درست ملی درباره مسائل داخلی و اقتصادی کشور، راه برون رفت از تنگناهاست. 

وی خلق هزینه برای کشور و قرار دادن دولت در چالش و تنگنا را سبب افزایش مشکلات مردم نامید و اظهار داشت: کسری بودجه در کشور نهادینه شده و به یکی از چالش‌های کشور تبدیل شده است. رهبر معظم انقلاب سال هاست که به اصلاح نظام و ساختار بودجه ریزی کشور تاکید دارند. حتی در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن پافشاری فرمودند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: افزایش هزینه‌ها حتی اگر از منابع مطمئن برخوردار باشد، در مسیر مهار تورم و رشد تولید نیست. اگر منابع داخلی برای این موضوع وجود دارد، بهتر است با این منابع، بدهی‌های دولت به نظام بانکی پرداخت و نظام بانکی برای حمایت از تولید هدایت شود.

بعثت پیامبر اکرم (ص) حیات علمی و مسیر رشد انسان را هموار کرد

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه های اول این هفته نماز جمعه گفت: در تبیین ویژگی‌های دوران جاهلیت، قرآن کریم می‌فرماید که مردم در این دوره در ستیز و جنگ، ضلالت و گمراهی و بر لبه پرتگاه جهل، کینه توزی و استکبار قرار داشتند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: طبق فرمایشات قرآن کریم، مردم در دوران جاهلیت به نحوی بودند که هوا و هوس بر آنها چیره شده و نادانی جاهلیت آنها را خار و پست کرده بود. در چنین دورانی پیامبر عظیم الشان اسلام مبعوث شدند تا در پرتو حیات علمی، مسیر رشد انسان را به سمت گنجینه‌های خرد، دانایی، حیات عقلانی و روش زندگانی درست هموار کنند.

وی با بیان اینکه انسان همیشه در جدال عقل، هوا و هوس است، یادآور شد: انبیاء برای این مبعوث شدند که در این جدال همیشه عقل پیروز شود و حیات عقلانی در برابر هواس و هوس به موفقیت برسد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند به واسطه پیامبر (ص) جدال و بی خردی را از بین برد و مردم هم‌کیش یکدیگر شدند، تصریح کرد: خواران به دست قدرتمند پیامبر، عزیز شدند و نادانان ثروتمند، خوار شدند. قرآن می‌فرماید ای پیامبر بزرگ، تو در خُلق و رفتار در اوج قرار داری و از قلبی سرشار از محبت و عشق برای سعادت انسان برخوردار هستی.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه اقتدا به پیامبر اعظم یعنی حکم ما در خانه، جامعه و محیط کار، داوری مبتنی بر عدالت باشد، عنوان کرد: همچنین قرآن می فرماید به پیامبری که بر قله پاکیزگی و عدالت است، اقتدا کنید.

وی اضافه کرد: پیامبر (ص) با بردباری و دقت تصمیم می‌گرفت و آرام سخن می‌گفت و بعد از تصمیم نیز چالاک اقدام می‌کرد. سخنش لبریز از حقایق و سکوتش سرشار از حکمت بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین