افتتاح ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات با حضور رئیسی/ همه آنچه که باید درباره شبکه‌های جدید صدا و سیما بدانید

  4021120013 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور تاکید کرد که از تمامی ظرفیت ها باید استفاده شود تا مردم بتوانند بهترین را انتخاب کنند و بتوانند با انتخاب خود مجلس قوی را شکل دهند.

 افتتاح ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات با حضور رئیسی/ همه آنچه که باید درباره شبکه‌های جدید صدا و سیما بدانید

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات با یادآوری اینکه در دنیا سیاستمداران از نام مردم در جهت پیشبرد اهداف سیاسی خودشان بهره می برند، گفت: امام(ره) وقتی می گفت میزان رأی ملت است، حقیقتا مردم را باور داشت یا وقتی رهبر انقلاب می گویند اساس رأی مردم است، مردم را باور دارند.

وی مشی امام راحل و رهبری را در این راستا دانست که می خواهند به همه دست اندرکاران نظام بیاموزند که همه امور باید با نظر و رأی و مشارکت مردم باشد.

رئیسی جمهور همچنین به برگزاری سالی یک انتخابات در کشور پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: این، یعنی رجوع به رأی مردم در تعیین همه سازوکارهای امور کشور که این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

رئیسی در ادامه تاکید کرد که از تمامی ظرفیت ها باید استفاده شود تا مردم بتوانند بهترین را انتخاب کنند و بتوانند با انتخاب خود مجلس قوی را شکل دهند.

وی با بیان اینکه مجلس قوی، دولت قوی می تواند ایرانی قوی را رقم بزند،اظهار کرد: حضور همه مردم برای انتخاب تاثیر گذار است، استفاده از همه ظرفیت ها تکلیفی در سیاست های مصوب و ابلاغی نظام است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات گفت:در این اقدام ابتکاری صدا وسیما که نخستین اقدام در طی این سالهاست، ظرفیتی آسان. ارزان و فراگیر و عادلانه است.

رئیسی به نقش رسانه ملی در جنگ ادراکی و شناختی که دشمن به دنبال مایوس کردن مردم است، پرداخت و ادامه داد: در جهت اعتماد افزایی در مردم نقش بسزایی دارد.همچنین در جهت حفظ و ارتقای انسجام اجتماعی نقش دو چندانی دارد.تخریب انسجام اجتماعی و یا فرسایشی شدن اعتماد عمومی خطای راهبردی جدی است.

تمام تلاش بر افزایش اعتماد و رضایت عمومی و مشارکت عمومی است و تمام تلاش بر این است که مردم در این راه مانند سایر عرصه ها بازهم خوش بدرخشند.

رئیس جمهور بار دیگر با اشاره به افتتاح ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات اظهار امیدواری کرد این ظرفیتی که ایجاد شده بر شور انتخاباتی بیفزاید.

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در این مراسم اعلام کرد که به تعداد حوزه‌های انتخابیه کانال انتخاباتی ۲۴ ساعته در اختیار نامزدها قرار دادیم.

همه آنچه باید درباره ۲۰۰ کانال‌ جدید صداوسیما بدانید

معاون امور استان‌های صداوسیماتوضیحاتی را درباره نحوه برگزاری مناظره‌های انتخاباتی و همچنین نحوه دریافت این کانال‌ها و همچنین آینده‌ای که درانتظار این ظرفیت ایجاد شده در کشور است، بیان کرد.

حسن عابدینی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی امروز راه‌اندازی رسمی می‌شود، گفت: برنامه‌های متعددی از جمله مناظره‌های انتخاباتی برای افزایش مشارکت مردم تدارک دیده شده است..

با افتتاح رسمی کانال‌ها چه اتفاقی می‌افتد؟

او در پاسخ به اینکه بعد از افتتاح رسمی کانال‌های انتخاباتی قرار است چه اتفاقی بیفتد و آیا تبلیغات در روند کار و شکل کار تغییر می‌کند؟ گفت: بر اساس قانون انتخابات، از بامداد یعنی از ساعت صفر روز سوم اسفندماه تا پایان روز نهم اسفندماه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مجاز هستند تبلیغات کنند؛ به همین دلیل این هفت روز را کانال‌های انتخاباتی در اختیار نامزدها قرار می‌گیرند.

به گفته وی این برنامه‌ها در دو ساختار مجزا برای همه نامزدهایی که داوطلب شده‌اند تا تبلیغات انتخاباتی‌شان را از طریق کانال‌ها ارائه دهند، لحاظ شده است؛ «یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای در نظر گرفته شده که پرسش‌هایی در حوزه‌های مختلف از آنها شده، این پرسش‌ها هم براساس درخواستی بوده که مردم ایران داشته‌اند. اینها را ما روزانه براساس ظرفیتی که وجود دارد، پخش می‌کنیم. علاوه بر این ما در هفت روز انتخابات هم زمینه‌سازی کردیم برای برگزاری مناظره‌هایی که بخشی از این مناظره‌ها البته از امروز شروع می‌شود. این مناظره‌ها ضبطی است.

مناظره‌های نامزدها چگونه برگزار می‌شود؟

معاون رییس صداوسیما درباره نحوه برگزاری مناظره‌های انتخاباتی بین نامزدها و اینکه این افراد چگونه انتخاب شدند؛ آیا خودشان اعلام آمادگی کردند یا مجموعه صداوسیما ستاد انتخابات سازمان این شناسایی را انجام داده است؟ اظهار کرد: در سامانه‌ای که ویژه ستاد تبلیغات انتخابات سازمان صدا و سیما است، بخشی را گذاشتیم که نامزدها می‌توانستند آن جایگاه را علامت بزنند و آمادگی خودشان را برای شرکت در مناظره‌ها را بیان کنند.

او درباره کانال‌های انتخاباتی توضیح داد: ویژگی این کانال‌ها این است که در حوزه‌های انتخابیه قابل دریافت است.

حسن عابدینی درباره نحوه تنظیم سوالات مناظره‌ها هم خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته زیرنویس بسیاری از شبکه‌های ملی و استانی این بود که اگر کسی مایل است پرسشی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی پرسیده شود سوال‌ها را مطرح کنند و در اختیار سامانه قرار بدهند. ما از طریق این سامانه همه پرسش‌ها را جمع‌آوری کردیم البته براساس زمانبندی و اولویت‌هایی که وجود دارد. همه این پرسش‌ها تقریباً از سامانه‌ای گرفته شده که مردم خودشان آن پرسش‌ها را مطرح کردند.

نحوه دریافت ۲۰۰ کانال انتخاباتی

او یادآور شد: کانال‌های ۲۰۰ گانه با یک جستجویی که روی دستگاه‌های تلویزیون انجام می‌شود در محل سکونت افراد قابل دریافت است. البته صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضای مجازی هم از طریق شبکه تلوبیون برای هر یک از نامزدها به مدت ۱۰ ساعت زمینه بارگذاری تصویر را ایجاد کرده که مردم می‌توانند این برنامه ها را از تلوبیون به صورت رایگان دریافت کنند؛ یعنی پولی هم بابت اینترنت پرداخت نمی‌کنند.

تبلیغات انتخابات خبرگان در کانال‌ها چگونه است؟

معاون امور استان‌های صداوسیما درباره برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات خبرگان توضیح داد: علاوه بر موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی ما در یازدهم اسفندماه انتخابات مجلس خبرگان رهبری را هم داریم. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طبق قانون زمان‌هایی را هم در اختیار نامزدهای مجلس خبرگان رهبری قرار داده و در حال ضبط برنامه‌هایشان هستیم که با مردم بتوانند صحبت کنند. البته این برنامه‌هایی که با نامزدهای مجلس خبرگان رهبری ضبط می‌شود اینها از شبکه‌های استانی پخش می‌شود، چون ما یک شبکه‌های استانی داریم، یک کانال‌های وابسته به حوزه‌های انتخابیه.

کانال‌های انتخاباتی تا چهار سال خاموش می‌ماند؟

حسن عابدینی در بخشی از این برنامه در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر اینکه آیا فضایی که برای تبلیغات انتخاباتی ایجاد شده بعد از ایام انتخابات خاموش می‌شود یا نه در این فرصت زمانی استفاده دیگری خواهد شد؟ گفت: طبعاً یک ظرفیتی است که سازمان صدا و سیما برای عبور از اس وی به اچ دی احتیاج به این تجهیزات فنی داشته یعنی تجهیزات فنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ان‌شاءالله سرعت اچ دی سازی را در مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی به شدت افزایش می‌دهد به گونه‌ای که ما بسیار مراکز را ان‌شاءالله در ماه‌های آینده شاهد اچ دی سازی آنها خواهیم بود، چون این حق مردم ایران است که تصاویر را با کیفیت عالی ببینند. اما در حوزه‌های دیگر هنوز به جمع‌بندی خاصی نرسیدیم ولی می‌شود از این کانال‌ها در جاهای مختلف استفاده کرد و این نقطه‌زنی است در حوزه فرستنده‌های تلویزیونی.

او درباره تبلیغات انتخاباتی به صورت جمعی و ائتلافی در کانال‌ها هم اظهار کرد: ما خیلی روی ائتلاف کار نکردیم، اما برخی از افراد ممکن است دو، سه یا چهار نامزد مایل باشند در یک حوزه انتخابیه اینها به صورت تبلیغات مشترک انجام بدهند، ما تبلیغات مشترک را زمینه‌اش را فراهم کردیم که هر کسی که مایل بود بیاید و مثلاً این سه چهار نفر یا یک موضوع مشترک را، یک برنامه مشترک را آماده کنند و در آن کانال مثلاً اگر سه نفر هستند سه بار پخش شود یا خودشان در قسمت‌هایی از آن بگویند که مثلاً ما با فلانی و فلانی دیدگاه‌های مشترکی در این حوزه‌ها داریم و یک تبلیغات مشترک را انجام می‌دهیم، چون ائتلاف یک موضوع قانونی است و باید از ماده ۱۰ قانون احزاب باید مجوز بگیرند که آن یک بحث دیگری است که آنهایی که طبق قانون احزاب می‌توانند ائتلاف کنند یک جایگاه ویژه‌ای دارند که می‌توانند استفاده کنند کسانی هم که مایل به تبلیغات مشترک داشته باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۸۲۸۰۶۱۳:۱۲:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
جوانمردانه تعداد بینندگان این کانالها رو درست و حسینی اعلام کنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین