بدنه خودرو باید از جان سرنشینان در تصادفات حفاظت کند/ مرکز آزمون تصادفات افتتاح می‌شود

  4021114007 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: اگر خودرویی نتواند در هنگام وقوع تصادف از جان راننده و سرنشینان آن حفاظت کند، نشان دهنده کیفیت پایین خودرو بوده و نمی‌توان نام یک خودروی ایمن را بر روی آن گذاشت.

بدنه خودرو باید از جان سرنشینان در تصادفات حفاظت کند/ مرکز آزمون تصادفات افتتاح می‌شود

به گزارش ایسنا، سردار سیدتیمور حسینی در جریان بازدید از پنجمین نمایشگاه خودروی تهران گفت: ایمنی خودروها یکی از دغدغه‌های جدی پلیس راهور است و ما معتقدیم که ایمنی خودرو باید به گونه‌ای باشد که اگر فرضا راننده‌ای هم خطا یا غفلت کرد و دچار حادثه شد، شرایط ایمنی راه و خودرو طوری باشد که از شدت حادثه و خسارات جانی جلوگیری کند.

وی از تلاش برای ایجاد مرکز آزمون تصادف از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه های پلیس راهور مبحث ایمنی خودرو و به خصوص استحکام بدنه است، اگر خودرویی نتواند در هنگام وقوع تصادف از جان راننده و سرنشینان آن حفاظت کند، نشان دهنده کیفیت پایین خودرو بوده و نمی‌توان نام یک خودروی ایمن را بر  روی آن گذاشت.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با اشاره به نقش پر اهمیت استحکام بدنه یک خودرو در کاهش آمار جانباختگان و مصدومان یک تصادف افزود: در همین خصوص تنها شرکتی که این امکان را دارد تا با انجام صحیح تست‌های سنجشی، استحکام بدنه یک خودرو را مشخص کند و به آن خودرو نمره قبولی بدهد مرکز آزمون تصادف یا کراش تست است که بنابر گفته شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مقرر شده تا در پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ شاهد افتتاح این مرکز باشیم.

حسینی گفت: به مردم این اطمینان را می‌دهم که پلیس راهور به جدیت نسبت به افتتاح مرکز آزمون تصادف پیگیر بوده و همچنین از دیگر دستگاه‌های مسئول نیز درخواست می‌کنیم با حمایت‌های لازم از این شرکت در بالا بردن کیفیت ایمنی و استحاکم خودرو که نقش مهمی در حفاظت از جان انسان‌ها دارد تلاش کنند.

دیدگاه کاربران

اسدزاده۳۳۷۷۷۳۸۰۹:۴۷:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
اینهمه مراکز تست تصادف هست خارجی هست چرا تا حالا این تست تصادف اجباری نشده بود ؟
ناشناس۳۳۷۸۰۳۸۱۵:۴۲:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
در ایران تولید خودرو توجیه اقتصادی ندارد.
ناشناس۳۳۷۸۰۴۰۱۵:۴۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
ما خودروساز نیستیم که بتوانیم فناوری های خودرو را ارتقاع دهیم، ما فقط تولیدکننده هستیم.
ناشناس۳۳۷۷۷۹۹۱۰:۴۳:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
خسته نباشید ! فقط چند سال از دنیا عقب هستیم ؟
ناشناس۳۳۷۷۸۲۵۱۱:۰۶:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
فرض کنیم همه خودروهای داخل استاندارد بدنه را از نمره 100 نمره 5 بگیرند . بعدش چه ؟؟ پلیس یا استاندارد میتواند جلو تولید آنها را بگیرد ؟؟ خودرو ساز میخواهد خودرو استاندارد تولید کند یا خودرو استاندارد ارزان قیمت خارجی وارد شود ؟ مسئولان بهتر است وقت و انرژی و پول را صرف کارهای مفید وممکن بکنند .
ناشناس۳۳۷۷۸۷۶۱۱:۵۴:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
بدنه ضعیف و غیر استاندارد !!!.جلو تولید را میگیرند یا واردات انجام میشود ؟؟؟؟حداکثر جریمه کنند که از این جیب به آن جیب میشود
ناشناس۳۳۷۷۹۶۹۱۴:۰۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
این کار باید زودتر انجام می شد باز از پلیس راهور سپاسگذاریم باید جلوی تولید ماشین های بی کیفیت که جان سرنشینها تامین نمی شود گرفت و هرگونه کوتاهی در این امر مسئولیت شرعی و قانونی دارد و کوتاهی پلیس که همیشه صحنه تصادفات را دیدند زیاد است و اگر کوتاهی کنند در ظلم آشکار و دستان آنها به خون مردم کشورشان که قسم یاد کردند محافظ جان و مال و ناموس مردم باشند شریک و آغشته می شود مماشات بس است با شرکتهای خودرو ساز .
رحمان۳۳۷۸۲۸۷۲۲:۴۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
هشتاد و پنج تا استاندارد تعریف کردن از رنگ چراغ و زه بدنه و سانروف و غیره ولی تست تصادف تو استانداردها نیست چون خودروسازان نمیتونن این استاندارد رو پاس کنن
yektanetتریبون

آخرین عناوین