رئیسی: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران است  

  4021112088 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور گفت: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران هستند و همواره بر این مسئله تاکید داشته و داریم. هر کسی در هر کجا سخن دیگری بر زبان یا قلم جاری کرده باید آن را جبران کند، چرا که اسناد قطعی و قابل استناد و سوابق موجود همواره حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر این جزایر را تایید و مورد تاکید قرار داده و می‌دهند.

رئیسی: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران است  

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز - پنجشنبه - در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان، با تبریک آغاز دهه مبارک فجر و ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم این استان، تصریح کرد: استان هرمزگان از مردمانی پرتلاش، متدین و دلداده به انقلاب برخوردار است که تاریخ پرافتخاری در زمینه ایستادگی در مقابل متجاوزان و نقش‌آفرینی موثر در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح مقتدر کشورمان که برای منطقه خلیج فارس و همه کشورهای حاشیه آن امنیت‌آفرینی می‌کنند، افزود: نیروهای مسلح ایران هر کجا که باشند امنیت‌آفرین هستند و حضور نیروهای بیگانه در هر منطقه‌ای فقط باعث تهدید و اخلال در امنیت است.

رئیسی با تاکید بر سابقه همزیستی مسالمت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران با همه همسایگان و کشورهای منطقه اظهار داشت: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران هستند و همواره بر این مسئله تاکید داشته و داریم. هر کسی در هر کجا سخن دیگری بر زبان یا قلم جاری کرده باید آن را جبران کند، چرا که اسناد قطعی و قابل استناد و سوابق موجود همواره حاکمیت ایران بر این جزایر را تایید و مورد تاکید قرار داده و می‌دهند.

رئیس جمهور در بخش بعدی سخنانش با بیان اینکه به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در چهل و چند سال گذشته کارهای بسیاری در ایران اسلامی و این استان صورت گرفته و وضعیت شهر و روستاها در هرمزگان متفاوت شده است، گفت: باید قدردان همه کارها و همه کسانی باشیم که برای پیشرفت استان تلاش کرده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه البته هرمزگان به دلیل محرومیت‌های تاریخی همچنان نیازمند کارهای بیشتری است، خاطرنشان کرد: در سفر اول دولت مردمی به استان مسائل ضروری هرمزگان در زمینه آب، سلامت، گردشگری، صنعت، معدن،‌ کشاورزی و دریا را بررسی و برای رفع آنها تصمیم‌گیری کردیم.

رئیس جمهور گفت: با استفاده از ظرفیت‌های استان گام‌های خوبی در زمینه ایجاد اشتغال در استان برداشته شده است و امروز بیکاری به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. همچنین در مجموع برای بیش از هزار طرح و پروژه‌ای که در دهه مبارک فجر در استان افتتاح خواهند شد، بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده که طرح‌های سلامت بخش مهمی از این پروژه‌های را شامل می‌شوند و در زمینه بهداشت و درمان گام‌های خوبی برداشته شده است.

رئیسی همچنین با اشاره به اینکه گام‌های خوبی برای رفع تنش آبی در مناطق درگیر مشکل کم‌آبی در استان هرمزگان برداشته شده و البته این اقدامات تا رفع کامل مشکلات آبی استان ادامه خواهد یافت، افزود: مشکل بیکاری استان نیز تا حدود زیادی برطرف شده و تاکید بنده به مدیران استان این است که حتما بومی‌گزینی و استفاده از نیروهای کارآزموده و مجرب استان را در اولویت قرار دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۷۵۸۸۳۱۸:۳۶:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
استان امارات را پس بگیرید
ناشناس۳۳۷۵۹۸۳۲۰:۲۹:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
آقای رئیس جمهور در خصوص سهم آبه کشور چندی پبش به افغانستان هشدار بسیار جدی دادند. نتیجه را اعلام کنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین