واکنش بهادری جهرمی به افزایش قیمت ارز/ دفاع جبلی از افزایش ۵۸درصدی بودجه صداوسیما

  4021111105 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش بهادری جهرمی به افزایش قیمت ارز/ دفاع جبلی از افزایش ۵۸درصدی بودجه صداوسیما

توضیح بهادری جهرمی درباره افزایش قیمت ارز

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ارزی کشور، گفت: عرضه ارز از سوی بانک مرکزی بیشتر از تقاضاست و افزایش قیمت ارز دلیل اقتصادی ندارد. ترازهای ارزی مثبت و درآمدهای ارزی در دسترس و قابل قبول است.

وی در ادامه گفت: نرخ رشد نقدینگی به کمترین رقم در ۵۰ ماه گذشته یعنی به ۲۵.۲ درصد رسیده است. نرخ رشد پایه پولی به ۳۱ درصد رسید. از ابتدای سال منابع ارزی قریب به ۶۰ میلیارد دلار تخصیص داده شده است. منابع ارزی قابل قبول است.

بهادری جهرمی درباره افزایش سقف بودجه ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اول باید منابع تامین شود و متناسب با آن هزینه شود. در سقف منابع، مصارف پیش بینی می شود. وقتی سقفی برای منابع در نظر گرفته شود دیگر نمی توانیم بیشتر از آن سقف هزینه کنیم زیرا این ناترازی در بودجه می شود.

وی ادامه داد: دولت از منبع درآمدی واقعی و پایدار استقبال می کند مثلا  ارز برای واردات کالاهای اسلامی و دارو که هر سال تخصیص داده می شود را بگوییم نصف این میزان مصرف کنیم یعنی دارو را نصف می کنیم یا قیمت را دوبرابر می کنیم؟ اگر مخالف افزایش قیمت ها باشیم، نمی توانیم بگوییم کمتر تخصیص ارز بدهیم و آن منبع را جای دیگر مصرف کنیم. این می شود منبع درآمدی غیرواقعی که رهبری از واژه ام الخبائث استفاده کنند. اگر بودجه اینگونه نهایی شود نتیجه آن سال بعد کسری بودجه و تورم خواهد شد که خط قرمز همه ماست. همه باید روی این خط قرمز بایستیم و در سقف مصارف بودجه بازنگری داشته باشیم.

***

تکذیب کاهش مدت سربازی

به گزارش ایسنا، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدت خدمت دوره ضرورت برابر ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، متناسب با شرایط و نیازمندی کشور تعیین می‌شود و برابر آخرین ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح در سال‌جاری کاهش مدت خدمت دوره ضرورت، متناسب با شرایط کنونی و نیاز کشور به میزان حداقل ۱۴ ماه تعیین شده است.

 در راستای طرح تحول خدمت سربازی با شرایط فعلی، میانگین مدت خدمت در مناطق مختلف کشور و با اعمال امتیازات کسر خدمت ویژه متاهلین، کسر خدمت به تعداد فرزندان، کسر خدمت محققین و نخبگان، کسر خدمت ویژه مناطق خدمتی و... به کمتر از ۱۴ ماه رسیده و عملا دغدغه‌ای که مورد نظر برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بوده تامین شده است.

کاهش مدت خدمت دوره ضرورت بیشتر از مدت تصویب شده فعلی وافزودن برخی از معافیت‌ها، باعث کمبود نیروی انسانی و کاهش بهره‌وری در حوزه‌های دفاعی و امنیتی سازمان‌های نیروهای مسلح می‌شود، براین اساس ستاد کل نیروهای مسلح تصمیمی بر تغییر مدت خدمت سربازی ندارد.

برابر ابلاغ ستادکل نیروهای مسلح، تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی پیرامون قوانین و مقررات خدمت سربازی، سازمان وظیفه عمومی فراجا است و کلیه جوانان عزیز برابر اطلاع‌رسانی رسمی این سازمان، نسبت به برنامه‌ریزی برای آینده خود و مشارکت در امر تامین امنیت میهن عزیزمان اقدام کنند.

***

واکنش سردار سلامی به تهدیدات مقامات آمریکایی

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز چهارشنبه - یازدهم بهمن ماه - در اجلاسیه پایانی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت گفت: گاه دشمنان تهدید می‌کنند و این روزها هم از میان کلمات مقامات آمریکایی برخی تهدیدات را می‌شنویم، ما به آنها می‌گوییم شما ما را آزموده‌اید و همدیگر را می‌شناسیم، هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم.

وی افزود: به دنبال جنگ نیستیم ولی از جنگ نمی هراسیم‌ و این حقیقتی است که در جامعه ما جریان دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: شمشیر جهاد ضامن عزت ما است، ما جنگ طلب نیستیم اما از خود و شکوهمان دفاع می‌کنیم.

***

تکذیب صدور مجوز برای کنسرت رپ از سوی وزیر ارشاد

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران پس از نشست هیات دولت درباره دریافت مجوز برای فعالیت‌های فضای مجازی گفت: فعالان فضای مجازی باید مجوز بگیرند؛ به کسانی که مجوز ندارند اعلام شده است که باید در زمان کوتاهی درخواست خود را ثبت کنند.

اسماعیلی افزود: ساماندهی کل فعالیت‌های فضای مجازی اعم از کانال‌های خبری و بحث‌های مربوط به انسان‌رسانه‌ها عملا در دستور کار است و باید نظم و انتظام پیدا کند. 

وی گفت: متاسفانه با یک سری بدخلاقی‌های رسانه‌ای، تخریب همدیگر و فحاشی مواجه هستیم. این ها کارهای غلطی است که اولا باید اخلاق حرفه‌ای رعایت شود و ثانیا قوانین بازدارنده در شرایط فضای مجازی حاکم شود. این به هم ریختگی موجود همه را ناراضی کرده است؛ هم کسانی که فعال هستند و همچنین مخاطبان و کسانی که این اخبار به گوششان می‌رسد. 

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که مجوز کنسرت رپ صادر شده است؟ اظهار داشت: خیر. این یک اشکالی بود که پدید آمده است، ما هیچ مجوزی صادر نکردیم. معاونت هنری ما امروز اعلام موضع می‌کند. خبری هم که اعلام شده کذب است.

***

تکذیب ثبت‌ نام طائب در انتخابات مجلس خبرگان

به دنبال انتشار اخبار و شایعاتی درباره ثبت نام و ردصلاحیت حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مشرق اعلام کرد: آقای طائب در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام نکرده است.

***

واکنش دوباره خزعلی به دف‌زنی زنان در ورزشگاه قطر

به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، با یادآوری توییتش درباره دف‌زنی در استادیوم قطر، گفت: در همان زمان توییت زدم و گفتم خانم‌هایی که در استادیوم اقدام به دف‌زنی کردند، معرف زن ایرانی نیستند. زن ایرانی با علم، کارآفرینی و مدال‌آوری‌شان در صحنه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنند.

خزعلی هرگونه هماهنگی برای انجام این اقدام در استادیوم قطر را رد کرد.

***

روایت باهنر از ادعای پیروزی گروه‌های مختلف اصولگرا

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا گفتگویی با مهر داشته که بخش هایی از آن را می خوانید:

«-طیف‌های مختلفی که در جریان اصولگرایی حضور دارند و هر کدام به تنهایی ادعاهای مستندی برای خودشان دارند. فرض کنید الان آقای قالیباف با اینکه با شورای ائتلاف یکی است، اما بالاخره بعضاً صحبت‌هایی درباره جایگاه خودش مطرح می‌کند. مثلاً چند وقت پیش که وی مهمان جامعه اسلامی مهندسین بود، گفت که من [در انتخابات مجلس یازدهم] سرلیست بودم اما ۲۹ نفر تهران را نچیدم اما حتی اگر می‌چیدم، همگی رأی می‌آوردند؛ یعنی مدعی بود که من (قالیباف) اگر آن زمان وارد شورای ائتلاف نمی‌شدم و خودم مستقلاً لیست می‌دادم، آن لیست قطعاً رأی می‌آورد.

همین الان هم آقای قالیباف مدعی است که من (قالیباف) لوکوموتیوی هستم که اگر ۲۹ واگن پشت خود ببندم، همگی به مجلس وارد می‌شویم؛ این نظر آقای قالیباف است. از طرف دیگر شورای ائتلاف می‌گوید که درست است که آقای قالیباف با ۲۹ نفر دیگر به مجلس رفتند اما این ما بودیم که حمایت کردیم.

جریان پایداری‌ها و شریانی‌ها هم می‌گویند اگر بنا باشد ما لیست ۳۰ نفره بدهیم، همه این ۳۰ نفر وارد مجلس می‌شوند. پس الان هر یک از اصولگرایان مدعی هستند ما آنقدر طرفدار در تهران داریم که اگر لیست جدا بدهیم، پیروز می‌شویم. آقای قالیباف البته [در جلسه جامعه اسلامی مهندسین] جمله دیگری هم بیان کرد که من در انتخابات قبلی، ۳۰۰ هزار تک رأی داشتم. نمی‌خواهم بگویم این صحبت درست یا خلاف است اما در تهران، آدم نباید به تک‌رای افتخار کند و بگوید من تک رأی داشتم.

-بعد از صحبت سخنگوی شورای ائتلاف [مبنی بر سرلیستی قالیباف در تهران]، در شورای ائتلاف چالش ایجاد شد. من آن روز [که چالش ایجاد شد] در جلسه شورای ائتلاف حضور نداشتم اما یک عده نقل کردند که به همین جمله سخنگو، اعتراض شده است. البته من نکته‌ای بابت سرلیستی آقای قالیباف ندارم و احتمالاً وی سرلیست می‌شود لیکن بحث این بود که چرا قبل از اینکه شورای ائتلاف تصمیم بگیرد، سخنگو این حرف را زده است.

-[درباره سرلیستی قالیباف]من حرفی ندارم و مشکلی در این خصوص نیست اما این موضوع باید در یک فرآیند به جمع‌بندی برسد. یک نفر تصمیم بگیرد که سرلیست باید چه کسی باشد، درست نیست.

-ممکن است آقای لاریجانی به یک لیست مستقل شامل اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برسد و به این نتیجه برسد که از آن حمایت کند اما تحلیل من این است که وی بالای سر هیچ لیست اصلاح‌طلبی را امضا نمی‌کند.

-آقای قالیباف در مجلس، حزب سیاسی نداشت و برای اداره مجلس خیلی اذیت شد. از طرف دیگر این را هم باید گفت که مجلس با قوای دیگر تفاوت دارد. رییس‌جمهور با نوک قلم خود می‌تواند وزیرش را عزل کند اما رییس مجلس نمی‌تواند نایب‌رییس‌اش را انتخاب کند و فقط می‌تواند او را معرفی و حمایت کند.

بنابراین مدیریت درون مجلس باید مدیریت بر دل‌ها و افکار باشد، نه اینکه شکل «فرماندهی» داشته باشد. به همین دلیل می‌گویم که آقای قالیباف برای مدیریت مجلس یازدهم خیلی اذیت شد. الحمدالله اداره مجلس انجام شد اما مشکلاتی وجود داشت.»

***

نظر محسن هاشمی درباره تلاش روحانی برای جانشینی هاشمی

محسن هاشمی، عضو حزب کارگزاران در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی می‌تواند ایفاگر نقش هاشمی  در مجلس خبرگان باشد هب آرمان ملی گفت: «تصور نمی‌کنم بتوان چنین نقشی را در شرایط عادی برای آقای روحانی یا هر شخصیت دیگری متصور بود. آنچه آقای هاشمی انجام داد، محصول کار آقای هاشمی تنها نبود و موضوعات دیگری دخیل بودند که باید به آنها توجه شود. بدون کامل کردن شرایط لازمی که سبب شد، آقای هاشمی از وزن بالا و تاثیرگذاری موثر برخوردار شود، نمی‌توان مدعی ایفای نقش ایشان شد...

نقش آقای هاشمی به تنهایی اجرا نشد و آقای روحانی اگر می‌خواهد نقشی مانند آقای هاشمی ایفا کند، باید بتواند بقیه را با خودش همراه کند. افرادی که از آقای روحانی می‌خواهند نقش آقای هاشمی را ایفا کند، باید بدانند نقش آقای هاشمی همراه با دیگران است که نقش هاشمی می‌شود.

آقای هاشمی می‌توانست همه گروه‌های اصلاحاتی، اعتدالی و فرهیختگان را با خودش همگام کند. اکنون که در مورد نقش آقای روحانی صحبت کردید، باید بگویم آقای روحانی هم اگر درصدد اجرای نقش آقای هاشمی است، باید این همراهی را ایجاد کند.»

***

دفاع جبلی از افزایش 58درصدی بودجه صداوسیما

به گزارش ایسنا، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت:  سازمان صدا و سیما بیش از ۶۰ هزار کارمند، بازنشسته، تبصره چهاری‌ها و خرید خدماتی دارد.

وی با اشاره به افزایش چشم‌گیر بودجه این سازمان گفت: بودجه اختصاص یافته در قانون برنامه هفتم توسعه براساس جدول تکالیف تولید است. بر این اساس سازمان بدون کسب تکلیف از دولت حق اضافه کردن حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگانش را ندارد.

رییس سازمان صدا و سیما ادامه داد: بودجه ۱۴۰۳ هم برای پرداخت حقوق  شاغلان و بازنشستگان و هم برای تولیدات جدول تکالیف در ماده ۷۷ برنامه هفتم توسعه است.

جبلی با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما برای تبلیغات رادیو و تلویزیونی داوطلبان انتخابات، گفت: با مراجعه به آرشیو سازمان و صفحات سیاسی روزنامه‌ها و مقایسه تولیدات سازمان در این دوره و دوره‌های قبل‌تر، مشخص می‌شود که آیا سازمان در این دوره بیشتر کار کرده یا دوره‌های گذشته انتخابات.

وی ادامه داد: زمان شروع برنامه‌های اننتخابات، زمان تشکیل ستاد انتخابات رسانه ملی، اقدام به تشکیل و ایجاد ۲۰۰ کانال رادیو و تلویزیونی و تولیدات شبکه خبر در این حوزه را بررسی کنند.

***

جناح‌ها و گروه‌ها مردم را از مشارکت در انتخابات ناامید نکنند

محمددهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌گو با ایلنا گفت: از جناح‌ها و گروه‌ها انتظار است مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند یا اگر حداقل تشویق مردم را در دستور کارشان قرار ندادند، حتما انتظار است که حداقل مردم را ناامید نکنند. کسانی که مردم را نسبت به انتخابات ناامید می‌کنند، واقعا خدمت به این کشور و به این ملت و مرز و بوم نمی‌کنند بلکه این‌ها بخواهند یا نخواهند، بدانند یا ندانند متاسفانه خدمت به مخالفین ملت ایران می‌کنند. 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درخصوص این‌که طی چند وقت اخیر بحث‌هایی در مورد دریافت رشوه چهره مجلس را تخریب کرده است این‌ها در انتخابات چه تاثیری دارد، گفت: حتما این‌ها از روی غفلت یا هر انگیزه دیگر به کشور ضربه می‌زنند. تخریب مجلس مثل تخریب دولت، ارکان کشور و مسئولین کشور به مصلحت ملت و کشور نیست؛ به ویژه در آستانه انتخابات مضراتش بیشتر از زمان‌های عادی است. 

وی تاکید کرد: ما مخالف نقد نیستیم، هر زمانی برای نقد انتخاب شود، ما با نقد دلسوزانه مخالفت نداریم. نسبت به مجلس و دولت و سایر قوا  کسی نمی‌تواند با نقد مخالفت داشته باشد. اما مطالبی که پایه ندارد و بدون اطلاع و بدون اسناد و مدارک می‌آیند می‌گویند و مجلس  و دولت را تخریب می‌کنند جز ضربه زدن به خودشان و کشور نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

دیدگاه کاربران

جلالی قمی۳۳۷۵۰۰۱۲۱:۴۱:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
انگار دولت از چند جهت دارد کسری بودجه را از جیب ملت تامین میکند گرانی ارز و ریزش بورس و گرانی خودرو و گرانی سکه و غیره
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۳۷۵۰۴۳۲۲:۵۹:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
راه نجات کشور و انقلاب و اقتصاد اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها می باشد اجرای این قانون مادر تمامی مبارزات با فساد اقتصادی است
ناشناس۳۳۷۵۲۴۱۰۷:۳۲:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
پشتكار شما در نوشتن اين عبارت زير تمامي پستها را اگر وزراي دولت داشتن قطعا بهبود حاصل ميشد
ناشناس۳۳۷۵۵۳۱۱۳:۳۷:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
Okey گرفتم مطلب رو
ناشناس۳۳۷۵۳۲۶۰۹:۳۴:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
به هر حال، کسانی که بیشتر از ۳۰ سال سن دارند سربازی نخواهند رفت، بهتر است قانون سربازی اجباری تغییر کند.
ناشناس۳۳۷۵۰۹۲۰۰:۲۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
گرانی ارز یک چیز اقتصادی هست و ربطی به کسری ندارد حتی پایین نگه داشتن آن وقتی تورم هست خودش عامل کسری بودجه هم می شود در کنار تورم!
ناشناس۳۳۷۵۵۸۲۱۴:۳۰:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
عرضه بیش از تقاضا ولی افزایش قیمت هست شما اصل اساسی علم اقتصاد را متحول کردید
ناشناس۳۳۷۶۲۳۰۰۰:۳۷:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
تورم هست که نرخ ارز را می سازد و نه صرفا عرضه و تقاضا که برای مدتی دست خوش تغییر موقتی می کند؟!
ناشناس۳۳۷۵۰۰۸۲۱:۵۶:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
نمایندگان فعلی مجلس یک ماه به پایان اتمام مجلس میزان اموال و دارایی های خود و بستگان و افراد در سایه احتمالی را اعلام کنند همچنین منتخبین مجلس آتی نیز به محض انتخاب لیست اموال و دارایی خود پ بستگان و افراد در سایه احتمال را اعلام کنند در سامانه ای که عموم مردم بتوانند نطارت کنند
ناشناس۳۳۷۵۰۱۴۲۲:۱۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
چون برخی از مردم در بانک های ترکیه اقدام به سپرده گذاری با سود ۴۰ درصد مبکردند اقدام به افزایش سود سپرده ۳۰ درصدی کردند که اثر چندانی در خروج از سرمایه ندارد
ناشناس۳۳۷۵۰۹۴۰۰:۲۴:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
شما بفرمایید چرا ترکیه 80 سال هست تورم دارد جناب سرمایه گذار!!!
ناشناس۳۳۷۵۰۱۸۲۲:۲۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ده ساله اینو میگن عرضه ارز از سوی بانک مرکزی بیشتر از تقاضاست و افزایش قیمت ارز دلیل اقتصادی ندارد
ناشناس۳۳۷۵۰۴۸۲۳:۰۵:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
برخی اقتصاد دان های مطرح پیش بینی کرده اند فنر فشرده قیمت ارز بشدت باز میشود
ناشناس۳۳۷۵۰۶۹۲۳:۵۲:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
افزایش نرخ ارز موقتی است به زودی روند اون کاهشی می شود.
ناشناس۳۳۷۵۶۸۴۱۶:۱۷:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
این جمله چقدر آشناست!
ناشناس۳۳۷۵۰۳۲۲۲:۴۲:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
جناب افزايش نرخ ارز كار دشمن است ، خلاص
ناشناس۳۳۷۵۰۵۱۲۳:۱۲:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
وجود گرانی و تورم ظلم به قشر فرودست جامعه است .
حسن۳۳۷۵۰۶۸۲۳:۵۱:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
افزایش نرخ دلار به عوامل زیادی بستگی دارد آگاهی مردم سواستفاده برخی در دولت خرید غیر ضروری ارز تورم و کسادی ریال نبود نظارت بر نرخ ارز
علی۳۳۷۵۰۷۵۰۰:۰۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
بودجه برای محیط زیست و آلودگی هوا چطور؟ کاهش پیدا کردن ؟ دولت بودجه نداره ؟
ناشناس۳۳۷۵۰۸۹۰۰:۲۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
تورم 40 درصدی ایران و 5 درصدی امریکا یعنی 35 درصد افزایش نسبت به سال قبل یعنی کانال 60 هزار تومانی و انجام نشود بعدا یکجا انجام می شود!
ناشناس۳۳۷۵۱۱۱۰۰:۴۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
اگر دوره روحانی بود که این کار را کار دولت می دانستید. الان صدایتان در نمی آید؟؟؟؟
ناشناس۳۳۷۵۱۹۳۰۵:۴۰:۲۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
مجلس پس کجاست.،؟ چرا دولت رو سوال نمیکته بابت گرانیها.
حسین۳۳۷۵۲۴۷۰۷:۳۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
بودجه دادن به صدا وسیما اشتباه بودجه است باید خودکفا بشه مثل باشگاه داری دولتی
محمد از اصفهان۳۳۷۵۲۴۸۰۷:۳۸:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
چند سال قبل که در دوره آقای روحانی بازار بورس سقوط کرد عده ای پولشان را برای خرید دلار هدایت کردند. یادمه که دلار تا 35000 تومان رفت و آقایان مسئول فرمودند نخرید اینکار ریسک است و حباب قیمت است و چه و چه و چه .... بله دلار تا حدود 31000 بازگشت اما بفرمایید الان دلار چند هست و کسانیکه نفروختند و باور نکردند که حبابی وجود دارد الان کجا هستند و قائلین به حباب کجا؟!؟!؟
ناشناس۳۳۷۵۴۳۹۱۲:۰۷:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
بر اساس تورم هر سال بالا می رود و آن زمان قیمت بی جهت بالا رفته بود
مصطفی۳۳۷۵۹۱۵۱۹:۰۵:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
آقای باهنر بجای اینکه بیایید واز دعوای داخلی ۲۰ درصدی ها در تهران بگویید کاشکی فکری می‌کردید که بتوان درصدی از آن ۸۰ درصدی که حاضر به شرکت در انتخابات نیستند را به پای صندوق های رای بیاورید
مصطفی۳۳۷۵۹۲۱۱۹:۰۹:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
آقای سخنگوی دولت اگر ارز به اندازه کافی دارید خب چرا از تغییر سقف ردیف های بودجه می‌ترسید
ناشناس۳۳۷۶۰۳۶۲۲:۰۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
در ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ که میثم مطیعی مداح در نماز عید فطر در اشعاری علیه روحانی خواند: چه شده ارز که مات‌اند همه تاجرها نرخ مسکن چه شده آه از دل مستأجرها؟ قیمت دلار ۷۴۰۰ تومان بود! اکنون در دولت رئیسی دلار ۶۰ هزار تومان شده و نرخ مسکن سر به‌فلک کشیده و ۷۲ روز دیگر عید فطر است و معلوم نیست دلار و نرخ مسکن در روز عید فطر چند باشد!
ناشناس۳۳۷۶۵۰۹۱۰:۳۳:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
دولت با چاپ پول تورم ایجاد میکند وسبب کاهش ارزش پول ملی میشود ودر دو جا از جیب مردم درامد حاصل میکند اولی پول بی پشتوانه ودومی فروش ارز .عملکرد بدون ضابطه بانکها را در گسترش تورم به این موضوع اضافه کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین