واکنش شورای نگهبان به خبر ردصلاحیت روحانی/ تکذیب افزایش قیمت بنزین/ واکنش رئیسی به تغییرات لایحه بودجه در مجلس

  4021104091 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش شورای نگهبان به خبر ردصلاحیت روحانی/ تکذیب افزایش قیمت بنزین/ واکنش رئیسی به تغییرات لایحه بودجه در مجلس

واکنش رئیسی به تغییرات لایحه بودجه در مجلس

سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیأت دولت با یادآوری اصل 75 قانون اساسی همه نهادها و دستگاه‌ها را به پرهیز از ایجاد تعهدات مالی بدون پیش‌بینی پشتوانه درآمدی توصیه کرد و گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه موظف است زمینه‌ی هرگونه ناترازی بودجه را شفاف اطلاع‌رسانی کند، چرا که نباید بودجه‌ای تنظیم کرد که امکان اجرای آن فراهم نیست و اساساً ناتراز کردن بودجه خلاف اصل صریح 75 قانون است.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیأت دولت با اشاره به اهمیت مسأله حمایت از نهاد خانواده به عنوان یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های دولت مردمی، بر ضرورت پرهیز از اقدامات سطحی و ظاهری در قبال این مسئله تأکید و تصریح کرد: همه دستگاه‌های دولتی موظفند در ابعاد مختلف آموزشی، تربیتی و اجرایی تدابیر لازم را برای این مسأله مهم اتخاذ و همه تلاش‌ها را به سمت کاهش آسیب‌ها در این حوزه متمرکز کنند.

***

روایت جالب توجه اقتصاددان مشهور ایرانی درباره تحریم‌ها

 جواد صالحی‌اصفهانی، اقتصاددان مشهور ایرانی مقیم آمریکا و استاد دانشگاه ویرجینیاتِک اخیرا کتابی به زبان انگلیسی درباره تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران نوشته است. صالحی در نشستی که درباره این کتاب برگزار شده و گزارش آن در فرهیختگان منتشر شده درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر ایران گفت: «من فکر می‌کنم اگر کشورهای منطقه به رشد اقتصادی و مهاجرت و... در ایران نگاه کنند، احتمالا می‌گویند درافتادن با آمریکا کار خوبی نیست.

ولی دید شخصی من این است که در تاریخ هیچ‌گاه این نوع منطق هزینه-فایده‌ اقتصادی در ارتباطات بین‌المللی نبوده است. هیچ‌وقت نبوده که یک نیروی مهاجم، قلعه‌ای را محاصره کند.

بعد مردم بلافاصله بگویند خوب است که رهبران و مدافعان قلعه را به افراد محاصره‌کننده تحویل بدهیم تا محاصره تمام شود! دیدگاه هزینه-فایده‌ اقتصادی کاملا ساده است. بله، باید با نیروی مهاجم کنار آمد. ولی در تاریخ چنین اتفاقی نمی‌افتد. برای اینکه در ذات بشر این نیست که اگر کسی زور می‌گوید ما بگوییم چون زورش زیاد است پس باید با او کنار بیاییم. 

به‌نظرم آرام‌آرام -خصوصا بعد از وقایع تراژیک خاورمیانه- این دیدگاه دارد جا می‌افتد که آمریکا به منطقه نگاه استعماری دارد و در مناسبات استعماری، هیچ وقت منطق هزینه-فایده‌ اقتصادی کار نکرده است.

هیچ‌وقت الجزایری‌ها نگفتند که اگر ما با فرانسه بجنگیم، 250 هزار نفر از ما کشته می‌شوند، یک میلیون نفر از ما زخمی می‌شوند و اقتصادمان به هم می‌ریزد اما اگر با اینها کنار بیاییم، می‌توانیم بهترین کشور آفریقای شمالی باشیم. می‌توانستند چنین محاسبه‌هایی را داشته باشند.

من نمی‌گویم این نوع محاسبه غلط است اما در ذات بشر نیست که با استعمارگر کنار بیاید برای اینکه زندگی بهتری داشته باشد. چرا این بحث را مطرح کردم!؟ چون دوست ندارم در این مورد دائما مطالبی نوشته شود. من گوشم پر است از اینکه «اقتصاد ما چنین و چنان شده و اگر با آمریکا کنار بیاییم، همه‌ اینها درست می‌شود.» این واقع‌گرایانه نیست.»

***

تکذیب افزایش قیمت بنزین

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد کرونا در ایام کرونا تصمیماتی درباره سهمیه‌بندی بنزین گرفته بود چون ممنوعیت‌هایی برای سفر وجود داشت که پس از ماه‌های اتمام دوره کرونا و عادی شدن شرایط، این ستاد کان لم یکن شد. در حالت عادی قبل کرونا بنزین شش ماه ذخیره می‌شد و الان هم همین است. دو سه بار عرض کرده‌ام تغییر قیمت در دستور کار نیست.

***

واکنش شورای نگهبان به خبر ردصلاحیت روحانی

سایت رسمی حسن روحانی، رئیس جمهور سابق در خبری اعلام کرد «شورای نگهبان صلاحیت دکتر روحانی را تائید نکرد».

در توضیح این خبر آمده است: طبق اعلام یکی از مقامات شورای نگهبان، فقهای این شورا صلاحیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی برای نامزدی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را تائید نکردند. گفتنی است این موضوع از طریق وزارت کشور نیز به طور رسمی اعلام خواهد شد.

اما هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس گفت: هنوز اسامی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به وزارت کشور اعلام نشده است.

 طحان‌‌نظیف تصریح کرد: نتایج بررسی‌ها تا پایان امروز به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

وی از رسانه‌ها خواست از هرگونه گمانه‌زنی در رابطه با رد یا تایید صلاحیت داوطلبان پرهیز کنند.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان هنوز اسامی را به وزارت کشور اعلام نکرده است. طبق جدول زمانبندی نتایج باید طی امروز و فردا به وزارت کشور ابلاغ شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: تایید صلاحیت‌ها به عهده شورای نگهبان به ویژه فقهای شورا است. از این جهت باید منتظر باشیم. احتمالا هنوز جلسه شورا به پایان نرسیده اما درخواست ما این است که حتما امروز به ما اعلام شود.

نامه نیوز درباره ردصلاحیت روحانی نوشت: «حسن روحانی که به واسطه عملکردش در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حسابی بدنه اجتماعی خود را از دست داده و بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری به حاشیه رفته بود، در ماه‌های اخیر سعی کرد با مواضع منتقدانه به سرخط خبرها بازگردد . او با اعلام کاندیداتوری در انتخابات خبرگان رهبری برای حضور در عرصه قدرت نیز تلاش کرد اما حالا مشخص شده که این شانس را ندارد. بگذریم که اگر تایید صلاحیت شده بود نیز مشخص نبود که رای بیاورد یا خیر.

در راستای این وضعیت اما این طور تحلیل می‌شود که رئیس جمهور پیشین همان طور که چند روز قبل مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفته به دوره خاطر نویسی و حاشیه نشینی ورود کرده و امکان بازگشت به عرصه سیاست ورزی را حداقل آنطور که خودش انتظار دارد، نخواهد داشت.»

***

ادعای یک خبرگزاری دولتی: مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، هم در انتخابات خبرگان ردصلاحیت شد

برنا نوشت: صلاحیت مصطفی پورمحمدی وزیر اسبق دادگستری و دبیر جامعه روحانیت مبارز برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.
 

***

توصیه کروبی به اصلاح‌طلبان درباره انتخابات

اسماعیل دوستی از اعضای شاخص حزب اعتماد ملی و از افراد نزدیک به مهدی کروبی به صلح نو گفت: «من معتقدم باید در انتخابات شرکت کنیم و اصلا با انتخابات و مردم نمی‌توان قهر کرد؛ احزاب، اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان باید در انتخابات حضور داشته باشند...

 به مردم می‌گویم اگر به دنبال تغییر هستید و نسبت به وضع موجود اعتراضی دارید، باید در انتخابات شرکت کنید و افراد مورد نظر خود را انتخاب کنید تا آن افراد تغییراتی ایجاد کنند. بدون مشارکت، تغییری اتفاق نخواهد افتاد. در شورای دوم همه گروه‌ها به صحنه آمدند، حتی نهضت آزادی‌ها هم آمدند؛ اما چون مردم مشارکت نکردند، انتخاب‌شوندگان با رأی بسیار پایینی پیروز شدند، شورا شکل گرفت و متأسفانه آن چیزی که مردم نمی‌خواستند اتفاق افتاد.

من اخیرا با آقای کروبی دیدار داشتم. وی مکررا تأکید کرد نباید از شهدا، انقلاب و امام (ره) عبور کنیم و حتما باید در انتخابات مشارکت داشته باشیم و به اصلاح‌طلبان توصیه داشت به هیچ عنوان با انتخابات قهر نکنید و تأکید کرد اگر اصلاح‌طلبان بتوانند ۲۰ نفر را به مجلس بفرستند، کار بزرگی انجام داده‌اند...

 دموکراسی و حزب در انتخابات معنا پیدا می‌کند. من حزب تشکیل دادم تا بتوانم قدرت را در دست بگیرم، در انتخابات شرکت ‌کنم و تغییرات مدنظر حزب و مردم را اعمال کنم. اینکه بگوییم رأی نمی‌دهیم و در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و باید این اتفاقات هم بیفتد، خیلی غیرمنطقی خواهد بود‌. 

همه گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا باید پای کار انتخابات و انقلاب بیایند و شکست و پیروزی مهم نیست.»

انتقاد فعال سیاسی اصلاح طلب از سند راهبردی جبهه اصلاحات

اسماعیل گرامی مقدم از اعضای حزب اعتماد ملی درباره سند راهبردی اصلاح طلبان درباره انتخابات به هم میهن گفت: «آنچه که جبهه تصمیم گرفته، رای اکثریت است و افرادی باید درباره جایگاه سند پاسخگو باشند که موافق آن بوده‌اند چون ما در مقام مخالفت استدلال‌هایمان را گفتیم.

بنا بود این راهبردها بعداً روی سه نکته توجه شود و بعد از اینکه جبهه روی آنها به اجماع رسید، منتشر شود، اما متاسفانه منتشر شده است. آنچه مسلم است، این است که سه راهبرد آمده بود که یکی این است که بدون قید و شرط در انتخابات شرکت کنیم، یکی اینکه در جاهایی که نامزد داریم در آن حوزه‌ها حضور پیدا کنیم و از نامزدهایی که تایید صلاحیت شده‌اند، حمایت کنیم.

یکی هم این بحث بود که با توجه به شرایط و در راستای این مسئله که مردم تمایلی به شرکت ندارند، پس جبهه هم شرکت در آن را منوط به جهت‌گیری مردم دانسته است که بیشتر به این پرداخته شده است.

اما اعتراضات و دیدگاه‌های متفاوتی که وجود دارد، بیشتر بر همین موضوع تمرکز دارد که انتخابات و فضای انتخابات، باعث می‌شود که جریان‌های سیاسی به وظیفه خود عمل کنند. یک جریان سیاسی که برای انتخابات ائتلاف کرده، در راستای ائتلاف باید به مسائل انتخابات بپردازد و رویکرد خودش را در جهت فعال بودن در عرصه انتخابات در میزانی که وسع‌اش است، مشخص کند.

در همین جهت در گذشته هم با چنین مسائلی مواجه بودیم و ردصلاحیت‌ها را داشتیم ولی با همان امکاناتی که داشتیم، حضور پیدا می‌کردیم. به اعتقاد من منافع ملی بالاتر از منافع جریانات سیاسی و گروه‌هاست. انگار در جای دیگری تصمیم‌گیری شده و باید در جبهه هم آن تصمیمات رای‌گیری شده و تصویب شود.

جبهه با توجه به مسائلی که مردم دارند و مشکلاتی که وجود دارد و از سمت دیگر جریان تمامیت‌خواه، درصدد قبضه کردن کرسی‌های مجلس است، می‌توانست راه میانه‌ای را انتخاب کند و با راهبرد شرکت مشروط در انتخابات، یک گام در میان مردم بردارد و یک گام هم در حاکمیت داشته باشد و مانع از به قدرت رسیدن تندروها شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.»

انفعال اصلاح طلبان از ترس شکست

تسنیم نوشت: «سند راهبردی 1402 به‌خلاف سال 98 درباره فهرست دادن احزاب سکوت کرده است و حتی کلمه اصلاح‌طلبی را منحصر در این جبهه دانسته است...

جدا از آنکه اصلاح‌طلبان این دوره لیست خواهند داد یا نه (که تجربه نشان داده است در همه ادوار فهرستی منتسب به آنان حضور داشته است)، تجربه ادوار گذشته نشان می‌دهد که این شگرد نخ‌نمای آنها برای فرار از شکست است.

این راهبرد منفعلانه بیش از آنکه ناشی از ادعاهایی همچون ردصلاحیت‌ها باشد، ریشه در فوبیای شکست در انتخابات دارد.

سال 1386، اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هشتم که اولین انتخابات مجلس در دولت احمدی‌نژاد بود با لیست پر و پیمانی به‌نام یاران خاتمی پا به عرصه انتخابات گذاشتند؛ فهرستی که در آن چند وزیر و نماینده ادوار به‌سرلیستی مجید انصاری حضور داشت؛ کنار فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان، لیست حزب اعتماد ملی با چهره‌هایی از فهرست اصلاح‌طلبان و کاندیداهای مستقل برای رقابت‌ها معرفی شد؛ از ماحصل این دو لیست به‌جز علیرضا محجوب که در دور دوم به‌عنوان نفر آخر تهران وارد مجلس شد، موفقیت دیگری حاصل نشد.

از آن زمان، اصلاح‌طلبان تصمیم‌های انتخاباتی‌شان براساس سود و زیان حاصل از مشارکت بود؛ به این نحو که "اوضاع بر وفق مراد بود و می‌توانستیم پیروز شویم، لیست می‌دهیم اما اگر شرایط به‌نحوی بود که بوی بهبود شنیده نمی‌شد، بنا را بر سکوت و عدم مشارکت می‌گذاریم".»

***

ضرغامی: پای فردوسی‌پور ایستاده‌ام

به گزارش ایسنا، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به مصاحبه یکی از مدیران صداوسیما که گفته بود قرار بود در زمان ضرغامی فردوسی‌پور کنار گذاشته شود اما این اتفاق نیفتاد، اظهار کرد: من خودم هنوز این مصاحبه(مصاحبه یکی از مدیران پیشین صداوسیما) را ندیده ام اما اگر در حاکمیت تا همین الان که با هم صحبت می‌کنیم دو نفر باشند که پای فردوسی‌پور و خدماتش ایستاده باشند یکی از آن‌ها ضرغامی است.

***

وحیدی محدودیت فروش نان را تکذیب کرد

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت  در جمع خبرنگاران درباره محدودیت فروش نان به هموطنان گفت: این خبر غلط است. چنین مصوبه‌ای نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: آرد نانوانی‌ها براساس میزان مصرف و فروش به آن‌ها تخصیص یافته و پرداخت می‌شود.

***

انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از گل به خودی ها

محسن مهدیان مدیرمسئول همشهری در این روزنامه نوشت: «همان‌ها که سال‌ها کشور را تحریم و سفره مردم را کوچک کردند و خیابان‌ها را آتش زدند و خوبان شهر را ترور کردند، پروژه مشارکت پایین در انتخابات را هم دنبال می‌کنند.

اما ابزار نهایی این خناسان برای قهر مردم با صندوق رأی چیست؟ ۲ هدف میانی دارند؛ اول اینکه رأی مردم در گذشته بی‌اثر بوده است؛ دوم اینکه در آینده هم بین این و آن تفاوتی نیست. اما دشمن به کنار، برخی در داخل نقش عاملان گل به‌خودی را بازی می‌کنند و همین ۲ پروژه دشمن را ناخواسته مدد می‌دهند.

دسته اول کسانی هستند که تصور می‌کنند با تخریب و اتهام زنی و به‌اصطلاح افشاگری موجب روشنگری و رونق انتخابات می‌شوند و متأسفانه این اقدام زشت و زننده را هم اخیرا کلید زدند. این افراد نمی‌دانند که ثمره نهایی این دست اقدامات فارغ از قضاوت اخلاقی و شرعی و قانونی تنها و تنها تأیید گزاره فساد سیستمی دشمن است که این روزها و در شب انتخابات هر دم بدان می‌دمند.

توجه کنیم کسی منکر مبارزه با خطا و تخلف و فساد نیست، اما این‌دست اتهامات رسانه‌ای بدون حضور محکمه و عدلیه آن هم در زمان کوتاه تا شب انتخابات، تنها و تنها اثبات این ادعاست که بین این و آن فرقی نیست و رأی دادن بی‌اثر است.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۶۷۸۵۲۲۰:۴۱:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۴
در مورد تایید و یا رد صلاحیت آقای روحانی دارند بازخورد و بازتاب میگیرند تا بر اساس آن اقدام به رد صلاحیت یا تایید صلاحیت کنند
ناشناس۳۳۶۸۷۹۲۲۱:۵۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۵
اینکه مردم به روحانی رأی بدن یا نه به کنار ،چرا کسانی که هشت سال رییس جمهور بودند دیگه صلاحیت مجالس رو هم ندارند
ناشناس۳۳۶۷۸۵۴۲۰:۴۴:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۴
شورای نگهبان باید سلیقه به خرج میداد و اسامی رد صلاحیت شده ها را چند روز قبل از میلاد و یا چند روز بعد از میلاد اعلام میکرد همان اشتباه بنزینی ۹۸ هم در یک روز میلاد که تعطیل بود اعلام شد
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۶۷۸۷۰۲۰:۵۸:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۴
چند دقیقه قبل جناب آقای دکتر حسن روحانی بیانیه تندی درباره رد صلاحیت شان انتشار داده اند من فقط متعجم که چطور جناب آقای سخنگوی محترم شورای نگهبان به طور شفاف راجع به رد یا تایید صلاحیت ایشان اظهارنظر نکرده اند؟! اگر واقعا وفق قوانین این رد صلاحیت صورت گرفته باشد مطمئنا میبایست شهامت اعلام آشکار آن را نیز می‌ داشتند. والله اعلم
ناشناس۳۳۶۸۶۸۲۱۹:۵۳:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۵
آقای استاد ریاضی قانون انتخابات این است تا مدت قانونی نرسیده است نمی توان نتایج را اعلام کرد و آقای روحانی هم اشتباه بسیار بچه گانه ای انجام داد که تا نتایج رسما اعلام نشده نباید صحبتی میکردند
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۶۸۸۹۲۲۳:۴۰:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۵
وقتی «توسط یکی از مقامات شورای نگهبان اظهار شده است فقهای شورای نگهبان صلاحیت ایشان را تایید نکرده اند» صحت امر بر شخص ایشان معلوم گردیده است. البته اگر شما از این بیانیه تند ایشان دلخور هستید حق دارید اما به قانون انتخابات ربطش ندهید لطفاً! با سپاس
ناشناس۳۳۶۹۳۱۸۱۲:۵۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۶
میر حسین موسوی هم در سال ۸۸ قبل از پایان شمارش آرا بیانیه پیروزی داد و کشور را به آشوب کشید و آن همه خسارات جانی و مالی به کشور وارد کرد
ناشناس۳۳۷۰۰۶۲۰۸:۳۷:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۷
اصولگرا ها مخصوصا رئیسی با این گرانی سرسام آور یک جوری حساب خود را پس داد گرانی 150 درصدی 3 سال پشت سر هم شوخی نیست
ناشناس۳۳۶۷۸۹۲۲۱:۲۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۴
و برای همین هست دیگر نباید تایید صلاحیت شوند این جریانات دوقطبی ساز کاذب
ناشناس۳۳۶۷۹۰۲۲۱:۳۰:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۴
مجلس خبرگان جای افرادی که نظام را تهدید به براندازی کرده اند نیست کشور جمهوری اسلامی ایران است و احکام دین مبین اسلام از جمله عفاف و حجاب باید در سطح جامعه رعایت شود و افراد نباید برای دنیای خود عاقبت خود را بر باد دهند بدست آوردن رای به هر قیمتی هیچ ارزشی ندارد
ناشناس۳۳۶۷۹۲۸۲۱:۵۲:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۴
روحانی ر بخاطر این بیانیه آشوب زا احضار کنید
پیمان یوسفی۳۳۶۷۹۸۳۲۲:۳۹:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۴
چه خوب شد که ایشون رد صلاحیت شدند و.
ناشناس۳۳۶۸۰۰۹۲۳:۲۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۴
شورای نگهبان پاسخگو رفتار خود باشد
محمد۳۳۶۸۰۵۰۰۰:۲۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۵
اگه زمان امام بود ....
ناشناس۳۳۶۸۱۴۸۰۶:۰۶:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۵
پس از رد صلاحیت لاریجانی علیرغم فرمایش رهبری مبنی بر ظلم شدن به عده ای، رفتارهای برخی اعضای شورا حقیقتا مشکوک است. مخصوصا درس خوانده های خارج کشور.
ناشناس۳۳۶۸۱۶۲۰۷:۰۴:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۵
عملکرد دولت روحانی از رییسی بدتر بود ها؟
ناشناس۳۳۶۹۲۶۱۱۲:۱۹:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۶
روحانی تمام تلاشش رو برای رفع تحریم ها کرد
ناشناس۳۳۶۸۱۶۷۰۷:۱۷:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۵
روحانی را اگر رد صلاحیت ابتدایی کنند و بعد تایید این باعث میشود عده زیادی که با نظام زاویه پیدا کرده اند پا به عرصه انتخابات بگذارند و این خودش هم بهترین تبلیغات برای روحانی و دوستان وی که کاندید مجلس شده اند میشود و دولت به قصد خود که ایجاد سور انتخاباتی است میرسد
ناشناس۳۳۶۸۲۱۶۰۸:۴۳:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۵
وضعیت آقای روحانی و شرایط فعلی جامعه مانند چوب دو سر طلاست اگر روحانی پا به عرصه انتخابات بگذارد کشور یکجور به فنا میرود و اگر رد صلاحیت شود افراد زیادی هم که با کارهای خود روحانی در قبل ریزشی شده اندیکجور دیگر برای نظام مشکل ساز میشوند
ناشناس۳۳۶۸۲۸۹۱۰:۰۷:۰۷ ۱۴۰۲/۱۱/۵
اگه رای نمیاورد ...خب اجازه میدادی شرکت تا عیارش برای مردم و شماها روشن بشه
ناشناس۳۳۶۸۴۴۹۱۳:۱۲:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۵
شورای نگهبان حق ندارد به جای من انتخاب کند شورای نگهبان حق ندارد انتخاب من را محدود کند شورای نگهبان حق ندارد به جای من تصمیم بگیرد اگر قانون هم اینطور گفته است قانون اشکال دارد و باید اصلاح شود. حتی اگر این قانون بر اساس خواست اکثریت تدوین شده است اکثریت نمی تواند و نباید حق انتخاب اقلیت را محدود کند. این یک نظر سنجی است.
م۳۳۶۸۶۵۷۱۹:۱۰:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۵
مگر فرقی میکند از کدام جناح باشد هر جناح فقط دنبال منافع خودش است
ناشناس۳۳۶۸۹۲۸۰۰:۴۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۶
روحانی عشق است نباید رد صلاحیت شود
ناشناس۳۳۶۹۱۸۸۱۰:۵۴:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۶
باسلام.مادرکشوری هستیم که‌ همه‌ جناه ها باید درانتخابات شرکت کنند ما هدفمان بایدمشخص باشد همه‌ دلسوزاین نظام ومردم باشند.وهدف همه بايد درراستای نظام وولایت فقیه وامنیت کشور ودستاوردهای نظام باشند.کسی که سالها به انقلاب ونظام خدمت کرده باشدحتمآ دلسوزووفاداربه این نظام وارزشهای ان خواهدبود.بیاییم همه باهم ازهرجناهی که باشیم پشت هم ويک هدف ان هم این نظام را تا ظهور اقا بسلامت به مقصدبرسانیم.باتشکر
ناشناس۳۳۷۰۳۰۵۱۲:۵۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۷
چرا روز به روز اوضاع مملکت بدتر می شه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  9. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین