توصیه عطریانفر به اصلاح‌طلبان/ انتقاد سخنگوی دولت از تغییرات بودجه در مجلس/ روایت رئیس سابق شبکه ۳ از تعطیلی برنامه ۹۰

  4021103071 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیه عطریانفر به اصلاح‌طلبان/ انتقاد سخنگوی دولت از تغییرات بودجه در مجلس/ روایت رئیس سابق شبکه ۳ از تعطیلی برنامه ۹۰

توصیه عطریانفر به اصلاح‌طلبان

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفتگویی با جام جم داشته که بخش هایی از آن را می‌خوانید: 

«-عمدتا اصلاح‌طلبان درباره نحوه و ضرورت مشارکت فعال دچار اشکال شده است؛ اشکال به این معنا که اساسا نمی‌دانند برای آینده سیاسی‌شان باید چگونه قدم بردارند.

اصلاح طلبان نسبت به شرایطی که به وجود آمده است، راهبرد خاصی ندارند. ولی نسبت به اصل مشارکت سیاسی در تعیین سرنوشت مردم از طریق تأسیس نهادهای قانون‌گذار یا تأسیس نهاد اجرایی کشور که ریاست‌جمهوری است، حتما استراتژی وجود دارد.

حرف اصلی من این است که فرصت حضور در انتخابات اسفند ماه از یک جریان فکری دریغ شد؛ نحوه اعمال نظارت استصوابی، مهم‌ترین رکنی است که به لحاظ تاریخی وجود دارد و عمدتا در شرایط برگزاری انتخابات مجلس خیلی به چشم می‌آید ؛ در هر حال با این‌که به این روند نقد داریم اما چون قانون شده است، آن را می‌پذیریم و از آن تمکین می‌کنیم. بحث ما در همین زمینه ناظر بر این مسأله است که اعضای شورای نگهبان با چه سازوکار و رویکردی به بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخاباتی می‌پردازند...

-این جنس از بلندپروازی‌ها راحدفاصل سال ۷۶تا۸۰ داشتیم و حس می‌کردیم که اتفاق بسیار عظیمی رخ داده است که البته رخ داده بود؛ چون انتخاب آقای خاتمی انتخاب بسیار تأثیرگذار و جهانی بود و اذهان کلونی‌های سیاست منطقه‌ای و جهان را به سمت ایران جلب کرد. اما تندروی‌ها و گام‌های ناگهانی انتزاعی هم به لحاظ پیرامونی وجود داشت. من این نکات را می‌پذیرم و طبیعتا باید آنها را مورد دقت قرار بدهیم...

-واقعیتش این است که دوستان ما در اصلاحات باید خیلی با حزم و بردباری در این مسیر حرکت کنند. توصیه‌ام این است که با دوراندیشی حرکت کنند و احساسات و عواطف رادیکالی در آنها شکل نگیرد و فکر نکنیم که زمین به آسمان رفته و تمام معادلات تغییر کرده است، نه این‌گونه نیست و فرصت‌های دیگری وجود دارد؛از این جهت توصیه‌ام به دوستان این است که با حوادث احتمالی با بردباری سیاسی مواجه شویم و مسائل را با تدبیر حل کنیم.»

***

اصلاح طلبان به دنبال تحریم غیررسمی انتخابات هستند؟

فرهیختگان درباره سند راهبردی اصلاح طلبان درباره انتخابات امسال نوشت: «نگاهی به بخش‌های از متن منتشرشده چند نکته را مورد توجه قرار می‌دهد، از جمله اینکه متن منتشر جبهه راهبردی اصلاحات به موضوع تازه‌ای اشاره نکرده است، این موارد پیش از این نیز در موضع‌گیری‌ها و بیانیه‌های جبهه اصلاحات مورد تاکید قرار می‌گرفت.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد همچنان میل اصلاح‌طلبان به تحریم انتخابات مجلس دوازدهم استوار است اما این امر را در قالب شروط و فراهم شدن شرایط برای حضور در انتخابات مطرح می‌کند و تلاش می‌کند تا برای مشخص نشدن این راهبرد همچنان در وسط ماجرا قرار بگیرد.

در واقع هم از نگرانی درباره عدم مشارکت مردم در انتخابات صحبت می‌کند، هم حاکمیت را مسئول کشاندن مردم پای صندوق‌های رای می‌داند، هم از سمتی این گزاره را مطرح می‌کند که درصورتی در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد که حضورش نمایشی نباشد.

این موارد البته در شرایطی مطرح می‌شود که برخی این انتقاد را متوجه اصلاح‌طلبان می‌کنند که جبهه اصلاحات درحالی نهادهای نظارتی انتخابات را عامل کاهش مشارکت در انتخابات می‌دانند و بررسی صلاحیت‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دهند که تقریبا هیچ یک از چهره‌های شاخص اصلاحات در انتخابات حضور پیدا نکردند و در حال حاضر تنها طیف‌های میانه‌رو اصلاحات برای حضور در انتخابات عزم جدی داشته‌اند.

در واقع مشارکت یا تحریم و مشارکت مشروط، به محل اختلاف افراد و طیف‌های مختلف در جبهه اصلاحات تبدیل شده است.

اما در سمت دیگر نیز به نظر می‌رسد جبهه علاوه‌بر اینکه عزم جدی برای حضور و مشارکت در انتخابات ندارد، به این نکته تاکید می‌کند که هیچ‌کس اجازه ندارد به نام اصلاح‌طلبی، لیستی منتشر کند، امری که نشان می‌دهد که علاوه‌بر سیاست با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن جبهه اصلاحات در انتخابات اسفند، تلاشی دارد تا دیگر طیف‌های جبهه اصلاحات را به سمت تحریم انتخابات هل دهد.

در واقع علاوه‌براینکه جبهه اعلام می‌کند توصیه‌ای به حضور یا عدم حضور افراد در انتخابات نمی‌کند اما مشخصا دیگر احزاب اصلاح‌طلب را به تحریم انتخابات دعوت می‌کند.»

***

واکنش دیرهنگام قالیباف به افزایش تعرفه اینترنت

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر دهمرده در انتقاد از گرانی‌ها و افزایش قیمت تعرفه اینترنت اظهار کرد: ما جلسات نظارتی در موضوعات مختلف را برگزار کردیم که آخرین نمونه آن در بحث دارو بود درباره سایر موارد هم رسیدگی‌های نظارتی را دنبال می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره اینترنت هم به رئیس جمهور گفتم که امروز اینترنت همچون کالای اساسی برای مردم است. زمان زیادی بود که قیمت آن تغییر نکرده بود و یک مدت دیگر هم ادامه پیدا می‌کرد.

قالیباف تاکید کرد: نقش اینترنت برای مردم یک موضوع فانتزی نیست زندگی مردم با اینترنت سروکار دارد، حالا کمک می‌کنیم تا این مشکل حل شود.

***

پژمانفر روحانی را تهدید کرد!

نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفت و گو با ایرنا گفت: رئیس جمهور سابق با عملکردش و با صحبت‌هایش ما را مجبور نکند که پرونده سیاهی را که در دولت وی به خاطر تحمیل مشکلات به مردم وجود دارد را رسانه‌ای کنیم گزارش‌های بسیار زیادی و تلخی را ما در باره عملکرد دولت قبل داریم که امیدواریم قوه قضاییه به این پرونده‌ها رسیدگی کند و ما ناچار به رسانه‌ای کردن آن نباشیم.

پژمانفر خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها هم شامل تخلفات، بی عملی و ترک فعل‌هایی است که در دولت قبل در حوزه‌های مختلف وجود داشته و کشور را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: ما پرونده‌های زیادی را درباره تخلفات در دولت روحانی در کمیسیون اصل ۹۰ در اختیار داریم و بنای ما بر این بوده تا از طریقی غیر از رسانه این پرونده‌ها را مورد پیگیری قرار دهیم اما اگر روحانی و تیم وی بخواهند به جوسازی‌ها و فضاسازی‌هایشان ادامه دهند علاوه بر پیگیری قضایی از طریق رسانه نیز پرونده‌های تخلفات دولت قبل را به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

***

انتقاد سخنگوی دولت از تغییرات بودجه در مجلس

به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری در پاسخ به سوالی پیرامون تغییرات متعدد کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه مطرح کرد: دولت تمام تلاش خود را در کنترل هزینه های جاری و افزایش منابع واقعی و سوق دادن منابع به سرمایه گذرای های مولد بکار گرفت تا یک بودجه غیر تورم زا با فراهم کردن امکان رشد اقتصادی ارائه کند و بتواند به سمتی حرکت کند تا جلوی هر گونه افزایش هزینه جاری بدون پیش بینی منابع  را بگیرد و مانع خلق تورم شود. 

سخنگوی دولت به آمارهای نگران کننده پیرامون افزایش هزینه ها در بودجه اشاره کرد و تاکید کرد: آنچه شنیدیم ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش هزینه ها در بودجه صورت گرفته و حتی تا دو برابر این رقم هم تخمین زده شده است. اما تلاش و مساعدت  و همکاری دولت و مجلس در جهت کنترل و مهار عوامل خلق تورم است و این مهمترین اولویت مردم است و انتظار می رود همکاری متقابلی بین مجلس و دولت و کمیسیون ها در پیش بینی منابع و هدفگذاری در سقف منابع واقعی صورت بگیرید. باید از تجارب گذشته درس گرفت چرا که افزایش هزینه ها بدون پیش بینی منابع چیزی جز  اثر خلق تورم ندارد.

بهادری جهرمی درباره اختلاف دولت و مجلس بر سر افزایش حقوق کارکنان،خاطر نشان کرد: حمایت واقعی از حفظ قدرت خرید مردم این است که هم تورم را مهار کنیم و هم افزایش دستمزدها را شاهد باشیم.

وی افزود: دولت درنظر دارد، افزایش حقوق با تاکید بر افزایش حقوق افرادی باشد که حقوق پایین‌تری دریافت می‌کنند. به عنوان مثال کسی که ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند افزایش ۳۰ درصدی داشته باشد این در حالی است که کسی که ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد باید معادل به عنوان مثال ۱۰ درصدی را داشته باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: گلایه عمومی مردم نبود عدالت در پرداخت‌هاست و نگاه دولت نیز عدالت پرداخت و افزایش پلکانی حقوق کارکنان است.

پاسخ حاجی بابایی به انتقاد از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ در جلسه نوبت صبح مجلس طی سخنانی با اشاره به جلسه شب گذشته کمیسیون تلفیق بودجه گفت: دیشب جلسه خوبی داشتیم و صددرصد با دولت هماهنگ بودیم و مجلس کمترین افزایش را شاید در طول ۴۴ سال گذشته در بودجه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تضعیف دولت و مجلس هر دو گناهی نا بخشودنی است، افزود: یک خبرگزاری امروز گفته است که مجلس و کمیسیون ۳۰۰ همت سقف بودجه دولت را افزایش داده است، این درحالیست که نه تنها چنین افزایشی نداشته‌ایم بلکه با شفاف سازی ۱۳۴ همت درآمدهای دولت را افزایش داده‌ایم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: ۴۴ همت در نفت، ۲۰ همت در مالیات شفاف سازی کردیم. همچنین در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده نیز شفاف سازی شده است. مجلس و کمیسیون تلفیق در طول دوره بررسی لایحه بودجه جلساتی با رئیس جمهور و رئیس مجلس داشته‌ و همه اقدامات با توافق انجام شد و تاکنون نیز به دلیل آنکه نمی خواهیم اختلافی ایجاد شود، جواب کسی را ندادیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه «مجلس و کمیسیون تلفیق در طول این مدت نفس مردم را چاق کرد نه بودجه را»، اظهار کرد: مجلس در طول این مدت مشکل بازنشستگان کشور را که هیچ کس به حرف‌شان گوش نمی کرد، حل کرد. مجلس در این مدت مشکل کارمندان و کشاورزان را حل کرد. اما یک خبرگزاری امروز نوشته است کمیسیون تلفیق اطلاع داده که ۳۰۰ همت سقف بودجه را افزایش  داده است. از قول رئیس تلفیق بزنید که این دروغ است و کسی از چنینی چیزی خبر نداده است؛ این یک نوع دروغگویی است و اگر مردی بنویس که دروغ گفتی!

***

سربازی اجباری به شیوه کنونی هیچ کارآمدی ندارد

فرهیختگان نوشت: «شب دوشنبه اعلام شد که یکی از سربازان پادگان باغین کرمان به سمت همرزمان خود شلیک کرده و در این حادثه 5 سرباز جان خود را از دست دادند و دو نفر هم زخمی شدند. تا به این لحظه همچنان خبری از انگیزه فرد برای این اقدام منتشر نشده اما مسئولان کرمان اعلام کردند سرباز تیرانداز دستگیر شده است.

آنگونه که پیداست و برخی از رسانه‌ها هم اعلام کرده بودند‌ تمام جانباختگان این حادثه زیر 25 سال سن داشته‌اند. کاربران فضای مجازی، واکنش‌های مختلفی نسبت به این حادثه داشتند و عده‌ای مجددا با هشتگ سربازی اجباری، از چالش‌ها و مشقات این دوره نوشتند.

برخی نیز نوشته بودند که پادگان باغین کرمان، جزء بدترین تجربه‌های زندگی‌شان بوده است. جدای از واکنش‌های احساسی و خاطره‌بازی از دوره سربازی، اما این حادثه تلخ و تکان‌دهنده، مجددا لزوم در دستور قرار دادن سربازی حرفه‌ای و اصلاح دوره سربازی را یادآور شد...

محمدرضا اکبرحلوایی، معاون سابق مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی در گفت‌وگویی به فرهیختگان گفته بود: «ایرادی که به سربازی وارد است، ناکارآمدی سربازی است چون این نوع سربازی در شرایط امروز دنیا و در جنگ‌های امروز عملا کارایی ندارد و ناکارآمدی آن مشهود است، به‌خاطر همین سرباز عموما در مشاغل خدماتی و مشاغل غیرعملیاتی در نیروهای مسلح به‌کار گرفته می‌شود.

این دلیل ضعف اصلی سربازی است. اینکه بحث‌هایی همچون سربازی اختیاری و سربازی حرفه‌ای مطرح می‌شود به‌نظر من آدرس غلط دادن است، یعنی ما مسیر غلط سربازی اجباری را با عنوان سرباز حرفه‌ای مطرح می‌کنیم و دو سه نسل بعد از ما باید بیایند و بگویند این سرباز حرفه‌ای خوب نبود و موضوع بی‌خودی است. امروزه اساس سربازی موضوع غلطی است.

هر کشوری که بخواهد قدرت بازدارندگی خوبی داشته باشد منطق این است که روی سرباز حساب نکند، چون سرباز به‌جهت مدت کوتاه، آموزش ضعیف، عدم تناسب فکری و جسمی و روحی با مجموعه یگان‌های نیروهای مسلح، کارایی لازم را ندارد؛ بنابراین آنچه بیشتر کارآمد است نظامی‌های حرفه‌ای هستند. اینکه بگوییم نظامی حرفه‌ای باید سرباز حرفه‌ای باشد حرف بی‌ربطی است.

نیروهای مسلح باید اختیاری داشته باشد و نیروی انسانی برای خود بگیرد و تربیت کند، آموزش دهد و استمرار آموزش داشته باشد تا یک نظامی حرفه‌ای شود تا در موضعی که بدان محول می‌کنند کار خود را خوب انجام دهد.

این بخش اصلی در موضوع سربازی است که مغفول واقع می‌شود. در تمام تصمیماتی که مطرح می‌شود این موضوع مغفول است، یعنی ما پذیرفته‌ایم سربازی داشته باشیم و شکل آن اینچنین نباشد ولی من می‌گویم اساس سربازی غلط است، چه حرفه‌ای، چه اختیاری و چه اجباری، ماهیت سربازی غلط است.»

***

روایت رئیس سابق شبکه 3 از تعطیلی برنامه 90

علی اصغر پورمحمدی، رئیس سابق شبکه سه سیما در گفتگویی مجله تصویری «قاف» درباره تعطیلی برنامه 90 و حذف عادل فردوسی‌پور گفت: «برنامه 90 یک جاهایی از دایره انصاف خارج می‌شد. مثال‌هایی درباره این وجود دارد. به‌عنوان نمونه یک نفر از یک دهات یا شهری آمده بود در شهر یا زمین چمن گوسفندانش را چرانده بود. یک نفر گفته که اگر در این زمین گوسفند بچرانی، این زمین‌ها بهتر درمی‌آید. این یک تفکر بوده. حالا این خلاف بوده یا هر چیزی بوده، ما باید درباره آن چند دقیقه حرف بزنیم؟ ارزش صحبت‌کردن درباره این کار 45 دقیقه نیست و این زمان برای آن زیاد است...

یا مثلا ساعت یک بامداد درباره آقای کفاشیانی که 9 شب خواب است، صحبت می‌کنند. ایشان را ساعت یک و 2 دقیقه بامداد روی خط می‌آورند که جواب بدهد. تا ایشان می‌خواهند حرف بزنند، می‌گویند وقت نداریم و برو پی کارت. این کارها دور از عدالت و انصاف بود. اینها روی هم انباشته شدند و یک فهرست بلندبالا بودند...

ایشان(فردوسی پور) به تذکرات گوش نمی‌دادند.... 

اغلب اشکالات برطرف می‌شدند اما باز هم برنامه اشکال داشت. از نظر مقامات نهادهای امنیتی و قضایی به برنامه اشکالاتی وارد می‌شد که مثلا توهین شده و امثال اینها. ما مردمی مسلمان هستیم. آقای فردوسی‌پور در شب ولادت حضرت زهرا لباس مشکی پوشیده بودند، چون آقای ناصر حجازی مرحوم شده بودند....

در دوره ما که کج‌دار و مریز با هم کنار می‌آمدیم....

در زمان آقای سرافراز  اردیبهشت ماه بود که گفتند برنامه 90 باید تعطیل شود. من گفتم بگذارید تا خرداد این فصل برنامه تمام شود. چند وقت بعد هم ایشان استعفا دادند و رفتند. تقریبا ایشان یک سال یا بیشتر مدیر تلویزیون بودند. در زمان ایشان محدودیت‌های دیگری هم اعمال شد.

در دوره علی‌عسگری هم این بحث‌ها ادامه داشت و سازمان از عملکرد ایشان راضی نبود تا اینکه دوره آقای علی ‌فروغی شروع شد. بین آقای فروغی و ایشان اختلافات بالا گرفت، به‌طوری‌که فروغی مجبور شد برنامه را تعطیل کند. و این تصمیم سازمان بود. می‌خواهم بگویم سابقه چندین ساله وجود داشت که قرار بود برنامه 90 تعطیل شود اما قرعه این کار به نام آقای فروغی خورد. ممکن بود در دوره من هم این اتفاق بیفتد...

اگر من بودم شاید یک‌جوری با آقای فردوسی‌پور کنار می‌آمدم. به ایشان می‌گفتم شما باید مثل آدم بنشینید و زمان برنامه این است و این کارها را نباید بکنید و آیتم‌ها اینهاست و اگر قبول می‌کرد، ادامه می‌دادیم ولی ایشان با آقای فروغی به کل‌کل هم افتادند و بهانه‌هایی برای تعطیلی درست شد. در جامعه ما کاسه‌کوزه‌ها را سر فروغی می‌شکنند اما این تصمیم نباید به آقای فروغی نسبت داده شود، چون تصمیمی فرافروغی بود. این تصمیم سازمان بود...

 اشتباه آقای فردوسی‌پور این بود که این برنامه را سیاسی کرد اما آدم درستکار و پاکی بود و هیچ رقم رشوه نمی‌گرفت و نمی‌شد او را خرید. از همه مهم‌تر اهل نماز، روزه و خدا و پیغمبر بود. کشور و جمهوری اسلامی را هم دوست داشت. اینها مهم بودند. اگر این برنامه سیاست‌زده نمی‌شد، شاید هنوز هم این برنامه ادامه داشت.»

***

رائفی‌پور به دادسرای تهران دعوت شد

به گزارش میزان در پی ایراد برخی ادعا‌ها از علی اکبر رائفی‌پور، دادستانی تهران ضمن دعوت وی؛ اسناد و مدارک مرتبط با ادعای مطرح شده را مطالبه کرد.

این گزارش حاکی است نتیجه بررسی‌ها با دستور مقام قضایی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در یک گفتگوی تلویزیونی مدعی شده بود یک نماینده برای پس گرفتن درخواست استیضاح سکه دریافت کرده است. 

 

دیدگاه کاربران

امیر حسین سلطان/تهران۳۳۶۷۱۱۸۰۶:۰۱:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۴
درباره برنامه نود قدری بی انصافی می شود آقای عادل فردوسی پور هم انسان اند و جایزالخطا اما راهش حذف برنامه پربیننده و تاثیرگذار نبود و می شد ایشان را متوجه بعضی اشکالات و نارسایی های برنامه شان نمود که در این مواقع هست که هنر مدیریت معلوم می شود وگرنه با برخورد و دستور و تعطیل کردن هنری به خرج داده نشده است! من نمی دانم چرا قدر داشته های خودمان را نداریم و این چنین به دست خودمان آنها را نابود می کنیم. من بیننده پروپاقرص نود نبودم اما بنا بر شنیده ها و آمار های داده شده نود بی تردید جزو پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی در زمان پخش خود بوده است و لذا می شد بسیار منطقی تر و منصفانه تر با این برنامه کنار آمد که متاسفانه چنین نشد نتیجه اش هم بی برو برگرد ریزش مخاطبان تلویزیون است. والله اعلم
ناشناس۳۳۶۷۳۳۳۱۱:۱۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۴
بارها تذکر داده شده بوده به ایشان
ناشناس۳۳۶۷۵۱۳۱۴:۲۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۴
استاد بازنشسته محترم ، جسارتاً انسان ممکن الخطاء هست و نَه جایزالخطاء .
عمران۳۳۶۷۱۷۱۰۸:۰۸:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۴
من نمیفهمم شما چرا نگران اصلاح طلبان شده اید، اگر شرکت نمیکنند، بگذارید نکنند چه بهتر! نه ما میخواهیمشان نه شما میخواهیدشان نه خودشان میخواهند.
ناشناس۳۳۶۷۱۷۷۰۸:۱۳:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۴
اصلاح طلبان اصولگرایان موتلفه پایداری سازندگی.... و هر حزب و دسته چه گلی به سر مردم زدند.
ناشناس۳۳۶۷۲۲۸۰۹:۲۰:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۴
پژمانفر روحانی را تهدید کرد! آقای پژمان فر دوره شما دیگه تموم شد رفت هر کاری که میخواستی بکنی باید تا قبل از انتخابات می کردید الان دیگه تهدید و ... فایده ای نداره
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۳۶۷۲۴۰۰۹:۴۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۴
اصولا فسادها بطور مخفیانه و با شگردهای خاص و استفاده از افراد در سایه شکل می گیرد و معمولا اسناد مکتوب و رسمی در کار نیست این وظیفه دستگاه های نظارتی کشور است که با اعلام گزارشات فساد با شگردهای فنی و تخصصی فساد را نمایان کنند نه اینکه از گزارشگر سند مکتوب و غیره بخواهند
ناشناس۳۳۶۷۲۹۰۱۰:۴۳:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۴
در واقع علاوه‌براینکه جبهه اعلام می‌کند توصیه‌ای به حضور یا عدم حضور افراد در انتخابات نمی‌کند اما مشخصا دیگر احزاب اصلاح‌طلب را به تحریم انتخابات دعوت می‌کند.» باید اجازه حضور همه تفکرات را در انتخابات بدهند تا معلوم شود اکثریت جامعه کدام جناح را قبول دارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

    17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

    19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

    23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

    آخرین عناوین