روایت جدیدی از استعفای ظریف/ نظر ضرغامی درباره بازگشت ایرانیان خارج از کشور/ انتقاد کیهان از مرحوم هاشمی

  4021020052 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت جدیدی از استعفای ظریف/ نظر ضرغامی درباره بازگشت ایرانیان خارج از کشور/ انتقاد کیهان از مرحوم هاشمی

روایت جدیدی از استعفای ظریف

حسین جابری انصاری، معاون اسبق وزارت خارجه که در زمان سفر بشار اسد به تهران و متعاقب آن استعفای ظریف، دستیار وزیر خارجه بود درباره آن اتفاق به جماران گفت: «آنچه که خود شهید سلیمانی بعد از استعفای آقای دکتر ظریف به من گفتند را اینجا عرض می‌کنم و این شهادتی است که دارم می‌گویم.

من داشتم جایی می‌رفتم که زنگ زدند، ایشان پشت خط آمد و گفت که من این را به ریاست جمهوری گفته بودم و فرض من این بود که آنها به آقای دکتر ظریف می‌گویند.

شهید سلیمانی به من گفتند من با دولت، با رئیس جمهور (روحانی) و دفتر رئیس جمهور هماهنگ کرده بودم و فرض من این بود که ریاست جمهوری با وزیرش هماهنگ است و به او اطلاع می‌دهد، لذا نیازی نمی‌دیدم که خودم هم اطلاع جداگانه بدهم. خوب، این روایت شهید سلیمانی بود. این طرف چه اتفاقی افتاد؟

بعد از اینکه خبر منتشر و رسانه‌ای شد که آقای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به تهران آمده‌اند، آقای دکتر ظریف به من زنگ زدند... و گفتند شما در جریان این سفر بودید؟ گفتم نه. فکری کرده بودند که نکند در یک سطح پایین‌تری، من در جریان بوده‌ام و شاید من به ایشان نگفته‌ام...

 کمی بعدتر، به من پیام دادند که فلانی! من می‌خواهم استعفا بدهم، خبر من را به رسانه‌ها می‌دهید؟ می‌خواهم این‌وَر و آن‌وَر نروم، از کانال تو انجام بدهم. از من پرسیدند که انجام می‌دهید؟

گفتند که استعفای من آماده است این خبر را شما به رسانه بدهید، انجام می‌دهید؟ من سخنگو و مسئول رسانه‌ای نبودم، ولی قبلش سخنگو بودم و می‌دانستند که من با رسانه‌ها ارتباط دارم و کار می‌کنم.

ایشان به هر دلیلی، نمی‌خواستند از کانال رسمی و به شکل استعفای رسمی، از دستگاه رسانه‌ای وزارت خارجه این کار را انجام بدهند. به هر دلیلی، می‌خواستند یک مقداری این تمایز را در ذهن‌شان انجام بدهند، لذا از من پرسیدند.

من به ایشان گفتم که آقای دکتر ظریف! استعفا دادن آسان است و این در یک لحظه انجام می‌شود. خبرش را هم کاری ندارد؛ بلافاصله بیرون می‌دهم و به محضی که بیرون دادم منتشر می‌شود و مثل توپ منفجر می‌شود.

اما صبر کنید، تأنی کنید، نمی‌خواهید بیشتر فکر کنید -قریب به این مضامین؛ عینا شاید کلمات یادم نباشد- بگذارید ببینیم چه کار باید کرد، عجله نکنید؛ چون وقتی که بیرون رفت، دیگر بیرون رفته و کارش نمی‌شود کرد. ببینیم چه کاری بهتر است؟ ببینیم تا صبح چه می‌شود؟

ایشان هم بحث را دیگر با من ادامه ندادند. نیم ساعت نشد که دیدم در صفحه اینستاگرام‌شان استعفا را منتشر کرده‌اند و این رفت روی خط خبر. خبرنگاران هم کارشان را شروع کردند؛ به اقتضای ارتباطاتی که با هم داشتیم، از من هم پیگیری می‌کردند.

صحنه، یک صحنه‌ای جدیدی شد. به هرحال، اینها یک خرده جزئیاتی بود که من به عنوان یک شاهد در جریانش بودم.

اینجا مسأله سیاسی نبود که مثلا وزارت خارجه با سفر آقای بشر اسد مخالف است و نیروی قدس موافق آن و این کار را پنهانی انجام داده است تا مثلا آن طرف بگوید در برابر یک عمل انجام قرار گرفته است. اصلا اینجوری نبود...

من خوانشم از این اقدام آقای دکتر ظریف فقط اعتراض به نیروی قدس یا به برخی نهادهای دیگر نبود. من حالا ریسک می‌کنم و این را می‌گویم ممکن است ایشان را هم در موضع حرجی قرار بدهم، من فکر می‌کنم ایشان بخش مهمی از انتقاد و گلایه‌اش نسبت به خود دستگاه دولت بود که ایشان عضوی از این دستگاه دولت بود. چون مشخص بود که این سفر با آقای روحانی و دفتر آقای رئیس جمهور هماهنگ شده بود و الا اینجوری که نمی‌شود سفر انجام بشود...

این یک اشتباه است که اتفاق افتاد. ولی این اشتباه ناشی از اختلاف نظر بین وزارت خارجه و نیروی قدس در مورد این صحنه و سفر نبود؛ بلکه ناشی از خلل در هماهنگی‌ها و ارتباطات ارگانی بود که بخشی آن مربوط به خود قوه مجریه و دولت‌ما، مجموعه‌ی ریاست جمهوری و وزارت امورخارجه بود و بخشی از آن هم مرتبط با ناهماهنگی‌ها و ارتباطات بین نهادی است بود، نه مسأله سیاسی.»

***

نظر ضرغامی درباره بازگشت ایرانیان خارج از کشور

به گزارش ایسنا، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تشکر از مواضع رئیس قوه قضاییه درباره باز بودن درهای کشور برای ورود ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل سوءتفاهم‌زیادی که در سال‌های اخیر وجود داشته، آمدن ایرانی‌ها به داخل با مشکلاتی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه باوجود اینکه سامانه خوبی برای این کار طراحی شده، افزود: ایرانیان خارج از کشور می‌توانند به آن سامانه بروند و اعلام کنند و به ایران تشریف بیاورند با این حال بعضی سوءتفاهمات و رفتارهایی که می‌تواند خیلی موردی باشد اعتماد را از ایرانیانی که حق دارند به وطن خود بیایند سلب کرده است.

ضرغامی با تاکید بر اینکه باید اول درها به روی ایرانیان باز شود، عنوان کرد: متاسفانه هر وقت این بحث مطرح می‌شود مثلا یک نفر مصاحبه می‌کند و می‌گوید خب می‌خواهید در را باز کنید همه ایرانیان بیایند فلان هنرپیشه هم بیاید؟ اصلا موضوع را در پایین‌ترین سطح مطرح می‌کنند. تصمیمات کلان کشور متاسفانه در گروی برخی برخوردهای موردی و مقطعی که اصلا محلی از اعراب ندارد، قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: بعد یک عده سوال می‌کنند اگر فلان هنرپیشه مشهور به کشور آمد حالا چه می‌شود؟ هیچی نمی‌شود. اصلا قرار نیست چیزی شود. قرار است درهابه روی میلیون‌ها ایرانی باز شود تا با امنیت و به راحتی به داخل کشور بیایند. در کمیته گردشگری هم مصوبات خوبی داشتیم که ان‌شاءالله بتوانیم به این حق و مطالبه همه ایرانیانی که در خارج از کشور هستند پاسخ مثبت بدهیم و همچنین برای گردشگری کشورمان که باید رونق بگیرد اقدام موثری کنیم.

***

جزئیات اقدامات دولت برای عادلانه‌سازی نظام پرداخت حقوق

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره مصوبات هیئت دولت گفت: مصوبه‌ای در راستای حرکت به سمت عادلانه‌سازی پرداخت حقوق مقرر شد. مصوبه‌ اخیر در راستای عادلانه‌کردن نظام پرداخت‌ها، جلوگیری از هزینه‌های غیرضرور، ساماندهی سفرهای خارجی و اصلاح آیین‌نامه حق مأموریت سفرهای خارجی اصلاح شد و دامنه شمول آن بسیار گسترده‌تر شد تا علاوه بر کارکنان دولتی کلیه کارکنان و مدیران شرکت‌های دولتی، همه نهادها، شرکت‌ها، مجموعه‌ها و موسسات عمومی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند یا ارتباط سازمانی با دولت دارند را هم در بر گیرد.

بهادری جهرمی ادامه داد: هزینه‌های سفر خارجی مثل گذشته به صورت ارزی پرداخت می‌شود چون باید در طول سفر  هزینه انجام شود. اما حق ماموریت با اصلاحی که دولت در نظر گرفت به صورت ریالی محاسبه می‌شود تا نظارت‌پذیری و شفافیت افزایش یابد.

***

توضیحات جدید وحیدی دباره حادثه تروریستی کرمان

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره فرد بازداشت شده مرتبط با حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: دستگیری این افراد جریان مستمر است و هرچه پیشتر برویم عوامل مرتبط با این حادثه شناسایی می‌شوند و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی گفت: اعلام شد که یک مورد انتحاری  تاجیکستانی بود و مورد دیگر باید دقیقتر معلوم شود که شهروند کجا بودند. احتمالا نفر دوم هم تاجیکستانی باشد.

وی افزود: تروریست ها از یکی از کشورهای همسایه به صورت غیرقانونی  وارد کشور شدند.

وحیدی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود کشف جلیقه‌های انتحاری در کرمان، سطح امنیتی مراسم افزایش نیافت؟ گفت: سطح امنیتی مراسم بالا بود و همه پیش‌بینی‌های لازم تا محیط قابل توجهی از آن منطقه مراسم تامین شده بود. امنیت مراسم نه فقط در مزار بلکه تا حول و حوش آن به فاصله قابل توجهی تامین شد. این اتفاق در خارج از رینگی اتفاق افتاد که امنیت پیش بینی شده بود و جایی رخ داد که مردم به صورت معمول عبور و مرور داشتند تا خود را به مراسم برسانند. آن‌ها نتواسنتد به محل برگزاری مراسم ورود کنند، درخارج از رینگ حفاظتی این اقدام را انجام دادند.

***

انتقاد کیهان از مرحوم هاشمی رفسنجانی

کیهان نوشت: «تبلور رویکرد مرحوم ‌هاشمی در دولت برجام، به پر هزینه‌ترین مدیریت در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی ختم شد.

آن مرحوم امروز نیست تا ببیند رفتار کاملا همراه و منفعل دولت مورد حمایت وی، چگونه به ‌هار شدن بیشتر دولت‌های اوباما و ترامپ و بایدن در آمریکا (و در انگلیس و فرانسه و آلمان) انجامید.

اجرای نسخه مد نظر مرحوم ‌هاشمی و برخی گروه‌های مدعی اعتدال و اصلاحات موجب شد هم برنامه هسته‌ای که چند ده سال برای آن زحمت کشیده شده بود، تا مرز تعطیلی پیش برود، هم تحریم‌ها در اثر گستاخ شدن دشمن دو برابر شود، هم ضریب جینی (نشانگر شکاف طبقاتی) روند صعودی بگیرد، و هم بالاترین نرخ تورم به میزان 60 درصد ثبت شود.

مرحوم ‌هاشمی نبود تا ببیند بر خلاف تصور و اظهاراتش مبنی بر این که وزیر خارجه آمریکا قول داده کم کاری در برجام را جبران کند، یک فریب بزرگ بود و بازگشت تحریم‌ها و تهدید طرف‌های همکاری با ایران در قالب تحریم‌های ویزا و آیسا و سیسادا (و سپس بستر سازی برای تصویب قانون مادر تحریم‌ها/ کاتسا) از همان دولت اوباما آغاز شد.

نبود تا ببیند به قول وی «تابوشکنی در مذاکره با آمریکا» فقط آمریکا را طلبکار‌تر کرد تا وعده‌های برجامی را گرو بگیرد و واگذاری قدرت نظامی و منطقه‌ای را طلب کند.

نبود تا ببیند که انکار دشمنی دشمن موجب توقف دشمنی‌ها نمی‌شود.‌ هاشمی نبود تا ببیند روزگار آینده همچنان روزگار قدرت نظامی است و نه گفتمان و مذاکره! نبود تا ببیند بر خلاف مشورت دروغ مشاورانش، آلمان و ژاپن بالاترین سرمایه‌گذاری‌های نظامی را در دنیا داشته و باز هم بر حجم آن افزوده‌اند.»

***

تلاش برخی اصلاح طلبان برای ارائه لیست انتخاباتی در تهران

اسماعیل دوستی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و کاندیدای تأییدصلاحیت‌شده انتخابات مجلس، در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در حال رایزنی با مجموعه‌های مردمی، اقشار، اصناف و جریان‌های سیاسی برای انتخابات هستیم، گفت: با شخصیت‌های همفکر خودمان که تأییدصلاحیت شدند و تخصص کاری یا تجربه مدیریتی دارند و یا جزو نمایندگان ادوار هستند، برای تهیه لیست انتخاباتی در حال گفت وگو هستیم. 

وی افزود: ما امیدواریم و منتظر هستیم تا شورای نگهبان با دید بازتری به اعتراض‌ها رسیدگی کند تا برخی دوستان ردصلاحیت شده تأیید شوند و بتوانیم لیست کاملی را برای تهران معرفی کنیم.

دوستی درباره تعداد کاندیداهای تأییدصلاحیت شده جریان اصلاحات، گفت: آمارها در این زمینه متفاوت است چون برخی دوستان ما در تهران ثبت‌نام کردند اما قصد تغییر حوزه انتخابیه به شهرستان را دارند و نمی‌توان فعلاً آمار دقیقی اعلام کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه آیا با شخصیت‌هایی همچون محمدباقر نوبخت و یا علی مطهری هم درباره لیست تهران رایزنی شده یا خیر، گفت: من به هردو ارادت دارم اما هنوز صحبتی با آنها انجام نشده است اما در نظر داریم که با آنها هم گفت وگو کنیم. 

***

لطیفی: تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه در اختیار هیئت وزیران است

به گزارش ایسنا، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه در کنار جمعه‌ها اظهار کرد: در تهران قانون این اجازه را داده که پنج روز کاری داشته باشیم اما درقانون خدمات کشوری آمده که کارکنان دولت در شهرستان‌ها باید ۶ روز کاری به سر کاربروند.

وی همچنین بیان کرد: در قانون چیزی در مورد روز تعطیل نیامده است. جمعه طبق قانون اساسی تعطیل است ولی اینکه شنبه یا پنج‌شنبه تعطیل باشد در اختیار هیئت وزیران است اما اگر در مجلس تصمیمی بگیرند و قانونی بگذارند ما مکلف هستیم که تبعیت کنیم.

***

واکنش زاکانی به انتشار آمار افسردگی مردم تهران
 
شهردار تهران در واکنش به آمار منتشر شده درباره افسردگی مردم تهران گفت: متاسفانه رسانه‌ها این آمار علمی تحقیقاتی را وارونه جلوه دادند. تعاریفی که از سرزندگی، حضور مردم و مشارکت داشتیم با آنچه که در رسانه‌ها به آن پرداخته شده قابل مقایسه نیست.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره آمار منتشر شده از سوی مرکز مطالعات شهرداری تهران که اعلام کرده بود ۹۹.۷ درصد تهرانی‌ها سرزنده نیستند، گفت: این نوع نگاه در مرکز مطالعات تهران انجام شده و یک مسیر علمی را طی کرد و نتایج بدست آمده هم علمی است.

وی افزود: متاسفانه رسانه‌ها وارونه جلوه دادند. تعریفی که از سرزندگی و تعاریفی که از حضور مردم و مشارکت داشتیم با آنچه که در رسانه ها آمده قابل مقایسه نیست.

شهردار تهران تاکید کرد: این گزارش علمی درباره رویکردهایی است که در شهر بر اساس رتبه امکانات و اقتضائات که مردم در آن مشارکت می‌کنند دنبال می‌کنیم.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۵۱۵۲۳۲۰:۵۱:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
هاشمی امروز نیست تا ببیند نتیجه برجامش افزایش بیش از 2 برابری تحریمها و افزایش 10 برابری نرخ دلار و سکه و خانه و ماشین شد.
ناشناس۳۳۵۱۵۴۵۲۱:۱۶:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خود اصل برجام که واگذاری منافع ملی بود
ناشناس۳۳۵۱۷۲۴۰۲:۳۰:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
اگر شنبه ها را تعطیل کنید کشور عملا سه روز در هفته تعطیل است زیرا پنج شنبه ها عملا آخر هفته است و کاری صورت نمی گیرد و حالت نیمه تعطیل را دارد
ناشناس۳۳۵۱۹۸۶۱۲:۰۹:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
پنج شنبه ها تحت هر شرایطی تق و لق هست برای خودش
ناشناس۳۳۵۱۶۰۰۲۲:۱۹:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
ایکاش رفسنجانی بود و میدید دولت مورد هدایتش چه بلاهایی سرِ این ملت آورد
ناشناس۳۳۵۱۸۳۰۱۰:۰۰:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
دیوار حالشا چقدر بلنده . اگر اینکه برجام به جایی نرسید موجب این گرانی ها شده ، پس خود برجام خوب بوده . چرا اینقدر دمبال بهانه میگردید برای بدبختی ها . همه اش مربوط به روش کار ما در این سالها است .
ناشناس۳۳۵۲۱۷۳۱۵:۰۴:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
برجام یک تکه کاغذ پاره بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۳۵۲۱۹۲۱۵:۱۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
اول شما برو تاریخ اقتصاد ایران بخوان
ناشناس۳۳۵۱۵۲۷۲۰:۵۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
مسئولان دولت قبل کلا در جریان امور مملکت نبودند ظریف از سفر بشار اسد به تهران خبر نداشت روحانی هم از افزایش 3 برابری قیمت بنزین بی اطلاع بود !
ناشناس۳۳۵۱۷۱۴۰۱:۱۷:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
حالا ببین چی شود با دولت فرمایشی تر از آن دولت!!!
ناشناس۳۳۵۱۷۱۸۰۱:۵۳:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
ظریف و روحانی باید محاکمه بشن
ناشناس۳۳۵۱۸۰۰۰۹:۱۶:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
ای قوه قضایی اقدام انقلابی
ناشناس۳۳۵۱۸۸۳۱۰:۴۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
اگر روحانی در جریان بود مطابق تشریفات باید به فرودگاه برای استقبال می‌رفت یا در سعدآباد ازش اسقبال می‌کرد. بنابراین اصلا دولت در جریان سفر نبود؟!
ناشناس۳۳۵۱۵۲۹۲۰:۵۸:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم میراث دولتهای هاشمی و روحانی چیزی بجز فقر و فلاکت و افزایش شدید فاصله طبقاتی و تورم و بیکاری و رکود و تعطیلی کارخانجات نبود.
ناشناس۳۳۵۱۸۲۰۰۹:۴۳:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
خدا رو شکر این مشکل در دولت و مجلس انقلابی حل شد ؟؟
ناشناس۳۳۵۱۸۸۷۱۰:۴۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
واقعا آقای شریعتمداری چه کاری برای ایران کرده؟ جانباز بوده؟ اسیر شده؟
ناشناس۳۳۵۱۹۸۲۱۲:۰۷:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
سردار قلمه کم آدمی نیست
ناشناس۳۳۵۲۱۷۷۱۵:۰۶:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
اقای شریعتمداری جزو مبارزان با طاغوت بود و قبل از انقلاب زندانی شده بود.
ناشناس۳۳۵۱۵۴۷۲۱:۱۸:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
وزیری که وقت شناس نباشد یا می‌گوید با یک کلید ما را نابود می کنند و یا در آمریکا می گوید اگر ما انتخاب نشویم.....
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۵۱۵۴۹۲۱:۲۶:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
برخلاف نظر کیهان باید گفت روزگار چه حال و چه آینده همچنان روزگار قدرت اقتصادی است و لاغیر. والله اعلم
ناشناس۳۳۵۱۹۸۰۱۲:۰۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
مروجین بی حجابی و برهنگی باید مورد پیگرد قرار گیرند
ناشناس۳۳۵۱۵۶۰۲۱:۴۳:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
وای واقعا دولت قبل تو هر زمینه‌ای فاجعه بود. آخه چه معنا داره که رییس جمهور و وزیر خارجه خودش درباره یک سفر خارجی هماهنگ نباشند
ناشناس۳۳۵۱۵۸۹۲۲:۱۰:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بابا بنده خدا اقای هاشمی فوت کرد و الان مملکت کمپلت دست شماست.تا حالا هم بنا بر گفته شما تمام بدبختی های این ملت ،مقصرش دولتهای قبل هستن.از کی میتوانیم شهد شیرین تلاش شما جهت خوشبخت کردن این ملت را بچشیم.
ناشناس۳۳۵۱۶۶۹۰۰:۰۱:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
با توجه به آثار و تبعات ویرانگر دولت‌های فریدون و رفسنجانی و خاتمی شاید تا ۳۰ سال دیگه هم حال ملت خوب نشه چون درسته که اون دولت‌ها ظاهراً نیستن ، اما شریانهای اقتصادی و معادن و ذخایر رو در اختیار دارن و همه کار میکنن جز خدمت به مردم
ناشناس۳۳۵۱۷۸۱۰۸:۴۲:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
احمدی نژاد چی؟ علیرغم کارشکنی ها و بحرانهایی که هر 9 روز یکبار در کشور ایجاد می شد ، بهترین دوران اقتصادی کشور در زمان دولت اصلاحات رقم خورد.
ناشناس۳۳۵۲۱۷۸۱۵:۰۹:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
از زمان جنگ تحمیلی تا پایان دولت اصلاحات کالاهای اساسی با کوپن توزیع می شدند در دوران احمدی نژاد اوضاع مردم خوب شد و کوپن ها جمع شدند دوباره روحانی خرابکاری کرد به کالابرگ الکترونیک (کوپن) برگشتیم.
علي۳۳۵۱۷۸۳۰۸:۴۴:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
هر روز اين زمان داره طولاني تر ميشه !! يه زماني مي گفتين ظرف يكسال تورم رو يك رقمي مي كنيد ! بورس رو هم قرار بود ظرف چند روز مشكلش رو حل بكنيد
ناشناس۳۳۵۲۱۹۶۱۵:۱۶:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
اول شما بگو کی گفت یکسال!! بورس هم که آن کسی کاره ای نیست اما الان همه شاخص ها در سود هستند!!
ناشناس۳۳۵۱۷۸۹۰۸:۵۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
هیچکدام تن به قانون ندادند.
ناشناس۳۳۵۱۷۹۱۰۸:۵۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
سی سال بعد میخوای گردن کی بندازی؟
ناشناس۳۳۵۱۸۳۵۱۰:۰۲:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
عجب . تعارف نکنین بیشتر هم میتونستی بگی . بگو اصلا تا ابد . مردم خیلی صبور هستند دوست عزیز .
ناشناس۳۳۵۲۳۱۴۱۷:۲۴:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
لشکر منتقدین دولتهای هاشمی /روحانی / خاتمی از خدا بترسید از شق القمرهای دولتهای خود بگویید از گرانیهای افسار گسیخنه
ناشناس۳۳۵۱۷۲۰۰۱:۵۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
روحانی : صبح جمعه فهمیدم ..... ظریف : آمریکا با یک دگمه مارو نابود میکنه
ناشناس۳۳۵۱۸۵۸۱۰:۲۲:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
چرا باید یک ایرانی که از کشور خارج شود دوباره برگردد؟
ناشناس۳۳۵۲۳۴۵۱۸:۰۳:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
چرا در كشور گراني مسكن بيداد مي كند آيا فرياد رسي هست ،پاسخ دهد
ناشناس۳۳۵۳۲۸۲۱۷:۵۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
کسانی که میگویند سیاستهای دولتهای پیشین تا 30 سال آینده هم درست بشو نیست در واقع به ناتوانی خود اقرار می کنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین