رفع آلودگی هوا با برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها

  4021018063 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب به برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت اشاره کرد و گفت: با برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها،می‌توان بخشی از آلودگی هوا را برطرف کرد.

رفع آلودگی هوا با برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، عباس تقدسی‌نژاد مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب امروز 18 دی 1402، در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه موتور و دوچرخه در شهر آفتاب گفت: سال قبل هم این نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شد و رکورد بازدید مردمی را شکست.امسال هم چهارمین نمایشگاه با وسعت بیشتر در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای ما حل مشکلات است،‌گفت: قصد داریم در هر نمایشگاه یک مشکل را برطرف کنیم و در این حوزه تأثیرگذار باشیم.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب به تنظیم سند جامع نمایشگاهی اشاره کرد و گفت:‌ما نیازمند یک سند جامع هستیم تا برنامه‌ها بر مبنای آن باشد و این سند می‌تواند بخشی از مشکلات را مرتفع کند.

به گفته تقدسی‌نژاد یکی از مشکلات اساسی در تهران آلودگی هوا است و اگر ما به سمت برقی‌سازی موتورسیکلت حرکت کنیم مشکلات مرتفع می‌شود.

وی تأکید کرد: به دنبال راه‌اندازی خانه نمایشگاهی در سطح کشور هستیم و تفاهم‌های خوبی رخ داده است. باید نمایشگاه شهر آفتاب را تقویت کنیم و این موضوع می‌تواند در مسیر صنعتی شدن نمایشگاه‌ها کمک کند.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب به برگزاری نمایشگاه خودرو در بهمن اشاره کرد و گفت: می‌توانیم در قالب این نمایشگاه گفتمان‌سازی جدی برای حل مسأله خودرو را داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه موتورسیکلت از 20 تا 23 دی ماه در محل شهر آفتاب برگزار می‌شود.

دیدگاه کاربران

امیر۳۳۴۹۵۷۴۱۹:۰۱:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
موتور برقی برای دکور است کار برد روزمره ندارد و هزینه نگهداری بالایی دارد .
ناشناس۳۳۴۹۵۸۵۱۹:۲۶:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
بدون اصلاح نیروگاهها فقط مشکل چند سالی عقب می افتد
علی۳۳۴۹۶۰۴۲۰:۰۴:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
اصلا در کل محدوده شهر تهران باید تردد موتورسیکلتهای بنزینی بطور کامل ممنوع بشه و فقط تردد موتورسیکلتهای برقی مجاز بشه، حداقل پنجاه درصد آلودگی هوا و آلودگی صوتی تهران مربوط به موتورسیکلتهای بنزینی هست
ناشناس۳۳۴۹۸۵۵۰۷:۱۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
سال 2014رفتم پکن چین ،الودگی هوا بیداد می کرد .سال 2018که برای بار دوم رفتم ، همه موتورها برقی شده بودند و آلودگی به طور محسوسی کاهش یافته بود.
ناشناس۳۳۴۹۶۰۹۲۰:۰۸:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
در آمریکا به خریداران خودرو و موتور سیکلت برقی کمک مالی زیادی میکنند . در ایران به خودرو ها و موتورهای برقی ۲۰۰ درصد مالیات عوارض می‌بندند ! بنده یک موتور سیکلت دودزا دارم ، تا دولت مثل بقیه کشورها درست نشه منم عوضش نمیکنم . عوارض بی لیاقتی برخی را من نباید بدم .
ناشناس۳۳۴۹۸۴۵۰۶:۵۶:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
شمامنویاداین ضرب المثل انداختی که: جلو ضرر راازهرجا بگیری منفعته اگر شما موتور دودزااستفاده نکنی،خودت وعزیزانت هم سالم خواهید ماند وبالعکس
ناشناس۳۳۴۹۶۲۵۲۰:۳۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
چرا به بارور سازی ابرها برای رفع آلودگی اهمیت نمی‌دهید استفاده از پهپادها برای بارور کردن ابرها چینی‌ها پس از گذراندن یکی از طولانی‌ترین و بدترین خشکسالی‌های تاریخ خود در سال ۲۰۲۲ به روشی به نام بارورسازی ابرها روی آورده‌اند. این روش شامل استفاده از ترکیبی از مواد شیمیایی می‌شود که توسط موشک‌ها به آسمان پرتاب شده تا به طور مصنوعی باعث بارش قطرات باران شوند. به تازگی این کشور آسیایی از پهپادها برای آزادسازی محموله‌های کوچک یدید نقره که برای ایجاد باران استفاده می‌شود نیز بهره برده است. پهپادها در صحرای دبی نیز برای رسیدن به هدفی مشابه مورد استفاده قرار گرفتند اما روش آنها متفاوت بود. در این مورد مرکز ملی هواشناسی امارات متحده عربی از پهپادها برای دستیابی به باران مصنوعی استفاده کرد اما به جای استفاده از مواد شیمیایی این کار را با به کارگیری لیزرهایی که بارهای الکتریکی تولید می‌کنند انجام داد. با استفاده از لیزر می‌توان ابرها را به هم ملحق کرد تا به مجموعه‌ای از ابر تبدیل شوند که در نهایت منجر به بارش باران می‌شود.
ناشناس۳۳۴۹۶۲۶۲۰:۳۲:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
بارور سازی ابرها بعنوان راه مکمل نه اساسی برای رفع آلودگی : ترکیبی از هوش مصنوعی و دیجیتالی کردن مهار خشکسالی می‌تواند نتایج مثبتی در مبارزه با تاثیرات تغییرات آب و هوایی به همراه داشته باشد. برای مثال چین برای مقابله با کمبود آب به هوش مصنوعی متوسل شده‌اند. آن‌ها با استفاده از ماهواره‌ها و ایستگاه‌های راداری سیار قصد دارند حرکت هوای مرطوب را برای بهبود شرایط در استان‌های نزدیک رودخانه‌ی یانگ تسه پیش‌بینی‌کنند. پروژه‌ی قابل توجه دیگری برای کاهش این مشکل WWTP ۳۶۰ نام دارد که ایده‌ی توسعه‌ی آن توسط موسسه فناوری گالیسیا توسعه یافته است. هدف آن طراحی جایگزین‌های فنی است که مدیریت کارآمد بهداشتی و دیجیتالی کردن فرآیند تصفیه فاضلاب و چرخه‌ی آب را به طور کلی تضمین می‌کند. آنها از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای ایجاد سیستم‌های اتوماسیون و مدل‌های پیش‌بینی‌کننده برای بهبود خدمات استفاده می‌کنند
ناشناس۳۳۴۹۶۳۴۲۰:۳۸:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
راهکار مشخص است قطع دست مافیای خودرو و حرکت به سمت خودرو های الکتریکی و هیبریدی و سوخت هیدروژن سبز....ارسال الکتریسیته بجای گاز و سوخت فسیلی برای گرمایش به شهرها ...و توسعه تولید انرژی الکتریکی از مزارع بادی و خورشیدی و خانواده محور
محمد۳۳۵۰۴۰۸۱۶:۱۹:۳۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
برقی کردن خودروها وقتی قابل دفاع است که مشکل کمبود تولید برق نداشته باشیم. وقتی برای کمبود برق ناچاریم مازوت بسوزونیم این طرح بیشتر یک شوخی است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. من عجله ندارم!

آخرین عناوین