دهقانی فیروزآبادی: چشاندن طعم فناوری به مردم از مصادیق اصلی محرومیت‌زدایی است

  4021013062 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور تاکید کرد: یکی از مصادیق اصلی محرومیت‌زدایی، چشاندن طعم فناوری به مردم و مردمی سازی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق است.

چشاندن طعم فناوری به مردم از مصادیق اصلی محرومیت‌زدایی است

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی در دومین نشست سیاست گذاری برنامه ملی آبادیران به هدف این برنامه برای ایفای نقش فناوری در کاهش شکاف‌های طبقاتی و اجتماعی و حرکت در راستای مردمی سازی اشاره کرد و افزود: مساله محرومان از جنس مسائلی است که به هرکدام از دستگاه‌ها سری بزنیم، ماموریت‌هایی از جنس محرومیت زدایی در دل خود دارند.

وی ادامه داد: معاونت علمی ریاست جمهوری با توجه به اینکه پیش از این در موضوع محرومیت‌زدایی به طور مستقیم مأموریتی تعریف نکرده بود و بیشتر رسالت خود را توسعه فناوری می‌دانست با محور فناوری تلاش می‌کند در قالب این برنامه ملی، گامی در مسیر آبادانی و پیشرفت مناطق کمتر برخوردار بردارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این برنامه با هدف نقش آفرین کردن فناوری در زندگی مردم که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است با جلب همکاری، حمایت و مشارکت همه دستگاه‌ها توسط معاونت علمی ریاست جمهوری اجرا می‌شود، ادامه داد: در راستای این تاکید حضرت آیت الله خامنه ای باید با چشاندن طعم فناوری و نوآوری به مردم جامعه، کاری کرد که اثر آن را در زندگی خودشان احساس کنند.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: با این رویکرد تلاش شد تا برنامه ملی آبادیران یک برنامه اولویت دار باشد که موضوع آبادانی و پیشرفت با استفاده از فناوری را دنبال کند اما این کار را با مشارکت نهادها و بخش هایی که تجربه دارند و اثرگذار هستند پیش می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق اصلی محرومیت‌زدایی، چشاندن طعم فناوری به مردم و مردمی سازی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق است. تحقق این مهم را با مشارکت طلبیدن از صاحبان تجربه این عرصه که در قالب شورای سیاست گذاری گرد هم آمده‌اند، در دستور کار داریم.

معاون علمی رییس جمهور یادآور شد: امید داریم جریان نخبگانی و دانش بنیان‌های کشور را در این عرصه اثرگذار ببینیم و با مشارکت همه دست‌اندرکاران، فعالان و دغدغه‌مندان، گامی در مسیر آبادانی و پیشرفت برداریم.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حمیدرضا شکری دستیار مردمی‌سازی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور نیز در این نشست به ارائه گزارش ۶ ماهه برنامه ملی آبادیران پرداخت و از اهداف، رویکردها و راهبردهای این برنامه ملی گفت.

وی، مهم‌ترین رویکرد برنامه ملی آبادیران را ایجاد اشتغال پایدار و رفع چالش های مناطق محروم و روستایی با رویکرد پیشرفت و آبادانی کشور دانست و گفت: این اهداف با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور دنبال می‌شود.

مدیر دبیرخانه برنامه ملی آبادیران افزود: در برنامه ملی آبادیران همه نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران همچون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کمیته امداد امام خمینی(ره) و ... به دنبال توانمندسازی و ارتقای مناطق کمتر برخوردار با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری خواهند بود.

شکری یادآور شد: از اهداف برنامه ملی آبادیران این است که رسوخ فناوری را در مناطق کم‌تر برخوردار تحقق ببخشد. این مهم با هدایت استادان و نخبگان به سمت حل مسایل مناطق کم تر برخوردار صورت می گیرد.

وی به برخی از اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه برنامه ملی آبادیران اشاره کرد و افزود: در قالب این برنامه ملی، کتابچه توانمندی های زیست بوم نوآوری و فناوری برای آبادانی مناطق کمتر برخوردار تهیه شد. در این کتابچه محصولات شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور حاضر در نمایشگاه و سایر شرکت های متقاضی جمع آوری و برای نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت کشور ارسال شد.

مدیر دبیرخانه برنامه ملی آبادیران ادامه داد: تهیه کتابچه طرح های فناورانه آبادانی و پیشرفت، برگزاری نمایشگاه‌های استانی آبادیران که نخستین نمایشگاه آن در یزد برگزار می شود، اختتامیه جایزه ملی «آبادینو» در بهمن ماه امسال و راه اندازی رسانه آبادیران در راستای کاربردی سازی فناوری و مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و نهضت فراگیری فناوری از اقدامات این برنامه است.

دومین نشست سیاست گذاری برنامه ملی آبادیران با حضور اعضای شورای سیاستگذاری این برنامه برگزار شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۴۴۷۷۶۱۵:۲۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
آیا این طعم، فقر را از بین میبرد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین