رهبر انقلاب: قدرت نرم از قدرت سخت نافذتر و مؤثرتر است/ امروز بار جهاد تبیین بر دوش شما مداحان اهل‌بیت است

  4021013034 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مداحان اهل بیت علیهم السلام اظهار داشتند: امروز بار جهاد تبیین بر دوش شما مداحان اهل‌بیت است و جامعه مداح که بخشی از قدرت نرم جامعه اسلامی است باید وظیفه خود را بداند.

رهبر انقلاب: قدرت نرم از قدرت سخت نافذتر و مؤثرتر است/ امروز بار جهاد تبیین بر دوش شما مداحان اهل‌بیت است

به گزارش الف، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از مداحان اهل بیت(ع) و شاعران آیینی، حضرت فاطمه زهرا(س) را پایه‌گذار جهاد تبیین خواندند و تأکید کردند: مداحان و ستایش‌گران مکتب اهل بیت با تأسی به این سنت نورانی و درس بزرگ فاطمی، جهاد تبیین را با دو شاخص «توانایی برانگیختن دل‌ها و حرکت‌آفرینی» و «جهت‌گیری درست و دقیق» وظیفه اصلی خود بدانند و در مسائل و قضایای مهم روز مانند انتخابات به مجاهدت و روشنگری بپردازند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک عید سعید ولادت حضرت صدیقه طاهره(س)، میلاد امام خمینی را به عنوان پرچمدار جهاد فاطمی تبریک گفتند و در سالروز شهادت سردار سلیمانی، یاد «حاج قاسم» را گرامی‌ داشتند.

ایشان «جهاد تبیین» را از خصوصیات بسیار برجسته حضرت فاطمه(س) برشمردند و با اشاره به خطبه‌های مشهور آن حضرت گفتند: انتظام فکری، منطق قوی، استحکام لفظ، زبان فاخر و زیبایی‌های ادبی، خطبه‌های مملو از معارف و حقایق حضرت صدیقه کبری(س) را هم‌ردیف بهترین خطبه‌های نهج‌البلاغه قرار داده و بزرگان اهل بلاغت را به حیرت انداخته است.

رهبر انقلاب با اشاره به ادامه سنت پرعظمت جهاد تبیین در زبان ائمه اطهار و خطبه‌های اهل بیت و نیز اشعار شاعران درجه یک عرب‌زبان، افزودند: در تداوم این مسیر، در دوران ما امام خمینی پرچم جهاد تبیین را برافراشت و با زبان و منطق و برانگیختن ملت، حکومت فاسدِ ننگینِ دیکتاتوریِ سلطنتیِ ارثی را ازاله و حکومت مردمی و اسلامی را برپا کرد که این واقعه تاریخی، اهمیت و ظرفیت بی‌مانند «جهاد تبیین» را آشکار می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جایگاه و ظرفیت حقیقی مداحی را ادامه‌دادن راه منورِ مجاهدانِ عرصه تبیین از زمان ائمه تاکنون دانستند و گفتند: هنر مداحی و مقوله هیأت که محورش مداح است و واعظ نیز در کنار او، جزو مهمترین بخش‌های قدرت نرم جامعه اسلامی است.

ایشان قدرت نرم را نافذتر و موثرتر از قدرت سخت خواندند و گفتند: به همین علت است که امریکا با وجود همه سلاح‌های پیشرفته، در عرصه‌هایی مانند رسانه، ‌ هنر، ادبیات و سینما بیشترین سرمایه‌گذاری را می‌کند.

رهبر انقلاب اثر قدرت سخت را مقطعی و از بین‌رفتنی برشمردند و با اشاره به فرار مفتضحانه امریکا از افغانستان و نفرت عمیق مردم عراق از کاخ سفید، افزودند: قدرت سخت نتوانست حضور آمریکا را در این دو کشور ماندگار و موفق کند اما قدرت نرم توانسته است گروهی بظاهر در اقلیت مانند مردم فلسطین را در کانون توجه دنیا قرار دهد که این، بخاطر مظلومیت، صبوری و ایستادگی مردم فلسطینی است.

ایشان معارف اسلامی، منطق قرآن و «معارف، مصائب و تاریخ اهل بیت» را محتوای اصلی کار مداحی برشمردند و گفتند: توقع این است که این محتوا با بهترین زبان و بهترین شیوه و با همان خصوصیاتی که در تاریخ جهاد تبیین وجود داشته، به مردم ارائه شود.

رهبر انقلاب، تکیه جمهوری اسلامی به قدرت نرم را راهبرد اصلی کشور در ۴۵ سال اخیر خواندند و گفتند: به «داشتن تسلیحات پیشرفته منطبق با نیاز کشور و موثر در مقابل توانایی دشمنان»، باور داریم اما اعتقاد عمیق داریم که قدرت نرم یعنی «تسلیحات فکری، زبانی و منطقی» قوی موثرتر است و باید گسترده‌تر شود.

رهبر انقلاب، «توانایی برانگیختن و ایجاد حرکت» و «هدف‌گیری درست و دقیق» را دو شاخص مهم برای سنجش جهاد تبیین دانستند و گفتند: در جهاد تبیین علاوه بر قدرت تکان دادن دل‌ها و حرکت‌آفرینی، دقت در هدف‌گیری خیلی مهم است چرا که گاهی مثلاً در شرایط نیاز دنیای اسلام به اتحاد، بی‌دقتی باعث ایجاد اختلاف و شکاف می‌شود.

ایشان با تحسین رشد علمی جامعه مداحان در مقایسه با گذشته، مداحان را به دقت در فهم عمیق و بیان معارف دینی توصیه مؤکد کردند و افزودند: جامعه مداحی امروز جامعه‌ای بلندمرتبه و متعالی است و انتظار از آن، انتقال دقیق معارف دینی با ابراز بسیار ممتاز مدح و مرثیه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مداحان را به انس مضاعف با کتب حدیث، خطبه‌های معارفی و حرکت‌آفرین نهج‌البلاغه و دعاهای صحیفه سجادیه فراخواندند و گفتند: در صحیفه سجادیه که پدیده‌ای عجیب در مکتب اهل‌بیت است، امام سجاد علیه‌السلام، برای مرزداران اسلام دعا می‌کنند که امروز مرز و نبض تپنده دنیای اسلام «غزه» است.

ایشان افزودند: مردم غزه امروز نه فقط در برابر رژیم صهیونیستی بلکه در مقابل دنیای کفر و طاغوت و استکبار و آمریکا ایستاده‌اند و اینکه رئیس‌جمهور آمریکا صریحاً می‌گوید من صهیونیست هستم، یعنی همان خباثت و اهداف پلید صهیونیست‌ها در او نیز وجود دارد.

رهبر انقلاب یکی از وظایف مجاهدان تبیین را شناخت و تبیین مسائل روز از جمله مسئله غزه و دشمنی‌های بدخواهان دانستند و افزودند: باید در مقابل تبلیغات دروغین آمریکا و دنباله‌روهای آن علیه اسلام و نظام اسلامی سینه سپر کنیم.

ایشان انتخابات پیشِ رو را عرصه مهم دیگر برای جهاد تبیین خواندند و با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی در مقابل یأس‌پراکنان و القاءکنندگان بی‌فایده‌گی انتخابات گفتند: برخی می‌خواهند انتخابات و حضور مردم که اثبات تحقق مردم‌سالاری دینی است ضعیف و نامناسب باشد تا حرف و ایده امام بزرگوار و وعده الهی دروغ درآید که در مقابل این حرکت خصمانه، مجاهدان تبیین باید با بیان حقایق بایستند و به وظیفه خود عمل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است.

ایشان، تبدیل نقاط قوت نظام به نقطه ضعف را از جمله شگردهای بدخواهان ایران برای بدبین کردن مردم به نظام و ناامید کردن آنها از آینده خواندند و گفتند: یکی از نقاط قوت نظام اسلامی مبارزه با فساد است اما به محض آنکه فسادی در جایی ظاهر می‌شود و دولت و مسئولان قضایی و دیگر بخش‌ها آن مقابله می‌کنند، عده‌ای می‌گویند فساد وجود دارد؛ بله فساد وجود دارد اما نقطه ضعف، تحمل فساد و کمک به آن است و مبارزه با فساد، نقطه قوت است.

رهبر انقلاب سیره امام بزرگوار را ایستادن صریح و بی‌ملاحظه در مقابل القائات خصمانه و بیان روشن مطالب برای مردم دانستند و خاطرنشان کردند: امام با این روشنگری‌ها توانست پایه‌های نظام اسلامی را به نحوی مستحکم کند که تا امروز نظام بر همان پایه‌ها ایستاده و مرتفع شده و در آینده هم ارتفاع بیشتری پیدا خواهد کرد.

ایشان ملت ایران را دوستدار استقلال، پیشرفت و عزت ملی و منزجر از فخرفروشی آمریکایی‌ها و دنباله‌روی از آنها دانستند و گفتند: علت ایستادن مردم پای جمهوری اسلامی علاقه‌مندی آنها به این ارزش‌ها است. این راه، راه خدا است و هیچ قدرتی قادر به عقب راندن مردم از حرکت در آن نیست.

در ابتدای این دیدار هشت نفر از حاضران، آقایان احمد واعظی، مجتبی رمضانی، محسن عراقی، سید حجازی از لبنان، محمد رسولی، طاهر قلندری، امیر کرمانشاهی و علی‌اکبر حائری به شعرخوانی و سرودخوانی در مدح اهل بیت عصمت و طهارت پرداختند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۴۴۷۱۶۱۴:۲۹:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
خداوند به حق حضرت زهرا حاج قاسم را با اولیا و انبیا محشور فرماید.
ناشناس۳۳۴۴۷۶۵۱۵:۱۲:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
انشالله همه مسولین نظام راه این شهید را ادامه دهند..
ناشناس۳۳۴۴۷۲۴۱۴:۳۶:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
این ملت با این رهبر بزرگوار،مدیر و مدبر رستگار خواهد شد. ایشان در مقابل نظام سلطه و استکبار ایستاده اند.
ناشناس۳۳۴۴۷۴۳۱۴:۴۹:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
آقا فرمودند قدرت نرم مهم تره قابل توجه مداحان عزیز
ناشناس۳۳۴۴۷۴۴۱۴:۵۰:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
من برای کشورم از جونم مایه گذاشتم و پشیمان هم نیستم و باز هم برای مردم و کشورم از جانم و مالم خواهم گذشت و منتی هم بر مردم و کشورم ندارم و نخواهم داشت.
ناشناس۳۳۴۴۸۱۹۱۶:۰۹:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
ای رهبر فرزانه از شما اشارت از ما به سر دویدن
ناشناس۳۳۴۴۷۵۸۱۵:۰۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
بهترین فرصت است که دارایی منقول و غیر منقول کلیه داوطلبان نمایندگی مجلس و حامیان آنها در انتخابات و سیاسیون و مسئولان و مدیران فعلی و اسبق فراجناحی و بستگان درجه یک آنها ،مورد مشروعیت سنجی قرار گیرد .
ناشناس۳۳۴۴۷۶۶۱۵:۱۲:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
در بسیاری از کشورها ارزیابی اموال نامشروع بواسطه ارزیابی آنلاین و مستمر اموال کارکنان و مدیران دولتی انجام می‌شود و اگر هرنوع افزایش ناگهانی در اموال کارمند ،مدیر و یا بستگان درجه یک آنها مشاهده شود به نحوی که با حقوق و مزایای دریافتی فرد تطابق نداشته باشد ، بلافاصله کارمند یا مدیر دولتی جهت اخذ توضیح و مشروعیت سنجی به مراکز پلیس ،و قوه قضاییه فراخوان شده و تحقیق و تفحص بعمل می‌آید
ناشناس۳۳۴۴۸۱۱۱۶:۰۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
سلام بر فرمانده معظم کل قوا.
ناشناس۳۳۴۴۸۱۵۱۶:۰۵:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
خون شهید سلیمانی و دیگر شهدا درخت جبهه مقاومت را آبیاری کرد.
ناشناس۳۳۴۴۸۱۸۱۶:۰۸:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
مداحان و پیروان اهل بیت ع همان سیره حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار را برای مردم در قالب مداحی و روضه بیان کنند که این همان جهاد تبیین است. تقدیم به دلسوزان.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین