هشدار پلیس درباره کلاهبرداری با رسیدسازهای جعلی

  4021012106

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان از طریق برنامه‌های رسیدساز جعلی تلفن همراه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عبداله چولکی با اشاره به یکی از شیوه‌های کلاهبرداری اظهارکرد: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری موفق شدند افراد فرصت طلبی را که از طریق سایت دیوار ضمن خرید کالاهای مختلف به بهانه نداشتن کارت عابربانک و پرداخت از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ، تاپ و... با نشان دادن رسید جعلی پرداخت اینترنتی توانسته بودند بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال اخاذی کنند، شناسایی و دستگیر کرده و تحویل مقامات قضایی دهند.

وی با اشاره به این پرونده کلاهبرداری افزود: قیمت پیشنهادی متهمان برای خرید کالاها، بالاتر از عرف بازار بوده که این امر منجر به عجله مالباختگان در انجام معاملات و عدم بررسی و استعلام رسیدهای ارائه شده بوده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری در ادامه با هشدار به شهروندان خطاب به آنان گفت: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش مانند دیوار، شیپور و... آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ،تاپ و.. می‌کند و وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد مراقب باشید. این افراد فرصت طلب برای جلب اعتماد با تلفن خود با اپراتور درگاه مجازی تماس می‌گیرند و در اینگونه مواقع شما باید با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

چولکی تصریح کرد: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش مانند دیوار، شیپور و.. آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را با ارائه رسید کاغذی عابر بانک یا شبا داده و ادعا می‌کند که  پیامک واریزی تا ساعتی دیگر می‌رسد شما می‌توانید بلافاصله  با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

وی با اشاره به این شیوه از کلاهبرداری گفت: به رفتارهای غیرمتعارف نظیر پیشنهاد قیمت بالا و انجام معاملات در محل‌های غیرمعمول حساس شده و دقت بیشتری در خصوص نحوه انجام معامله داشته باشید.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا همچنین تاکید کرد: در این نوع معامله اگر فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ،تاپ و… یا با ارائه رسید کاغذی عابر بانک و شبا می‌کند و حتی در ادامه پیامک واریز وجه نیز برای تلفن همراه شما ارسال می‌شود، دقت فراوانی در بررسی و احراز اصالت سرشماره بانک مربوطه داشته باشید؛ "ضمناً شما می‌توانید با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین