روایت اژه‌ای از سرکشی به زندان اوین/ دیدگاه متفاوت حدادعادل درباره تایید صلاحیت‌ها

  4021011067 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت اژه‌ای از سرکشی به زندان اوین/ دیدگاه متفاوت حدادعادل درباره تایید صلاحیت‌ها

همه تردیدهای لاریجانی درباره فعالیت در انتخابات

صبح‌نو نوشت: «انتخابات برای یاران علی لاریجانی از مدت‌ها پیش آغاز شده است؛ به اندازه قدمت گفت‌وگوهای منصور حقیقت‌پور و برخی نمایندگان ادوار مجلس با رسانه‌ها؛ اما رقابت انتخابات مجلس هنوز برای علی لاریجانی آغاز نشده است؛ چراکه او همچنان برای چگونگی ورود به رقابت اسفند 1402 تردید دارد.

از سویی او در مقابل گزینه ائتلاف با یاران حسن روحانی در حزب اعتدال و توسعه و برخی اصلاح‌طلبان قرار دارد که البته اگر در سمت اعتدال گزینه در دسترسی باشد، در سطح اصلاح‌طلبان مخالفان جدی دارد که حاضر به تکرار شرایط سال ۹۲ نیستند.

گرچه در کل امروز سال 94 نیست که این ائتلاف حتی به قیمت پا بیرون گذاشتن از جناح راست بیارزد بلکه 1402 ممکن است توأم با یک شکست بزرگ برای لیست حسن روحانی و اصلاح‌طلبان باشد و از این نظر برداشتن این ریسک برای علی لاریجانی چندان منطقی نیست؛ چراکه علاوه بر شانس کم برای برد از نظر سیاسی در این حالت او کمترین نسبتی با جناح راست خواهد داشت و درعین‌حال بخش بزرگی از اصلاح‌طلبان را هم همراه نخواهد داشت و همین موضوع ممکن است باعث دوری اصلاح‌طلبان و لاریجانی از یکدیگر شود. 

گزینه دوم پیش روی او، ائتلاف با اصول‌گرایان به سیاق مجلس نهم است. به نحوی که او در انتخابات سال 90 در کنار ائتلاف اصول‌گرایان قرار گرفت و کاظم جلالی را به نمایندگی از خود به جلسات ائتلاف فرستاد و قبل از ورود به مجلس با غلامعلی حداد‌عادل مؤتلف شد و بلافاصله بعد از انتخابات مجلس دوباره تبدیل به رقیب او برای ریاست شد. او برای چنین گزینه‌ای با موانعی همچون کنار نیامدن با پایداری در صورتی که قصد ائتلاف داشته باشند و فاصله فکری با تحول‌خواهان مواجه است و درعین‌حال در زیرساخت ائتلاف فعال نبوده و از همه مهم‌تر شاید علاقه نداشته باشد که تمایزهای خود با برخی از اصول‌گرایان چون تحول‌خواهان و پایداری را از دست دهد و به همین دلیل چنین ائتلافی با مانع برای او روبرو است.

گزینه سوم پیش روی او یک لیست مستقل تحت عنوان فهرست لاریجانی است که می‌تواند اشتراک‌های زیادی با راست سنتی و لیست احتمالی شورای وحدت داشته باشد که ضمن آنکه تفاوت‌هایی با لیست وحدت دارد و او را به‌صورت کامل با آنها یکی نمی‌کند؛ اما درعین‌حال ائتلافی نسبی با راست سنتی است و برخی از افراد لیست اعتدال را هم در فهرست خود دارد.

شاید او از سویی نخواهد به‌صورت کامل کنار شورای وحدت قرار گیرد و مانند شورای وحدت که شاید ملاحظاتی داشته باشد، علاقه‌مند به یکی شدن با آنها نیست و از سوی دیگر نمی‌خواهد به ‌صورت کامل از آنها جدا شود. در نتیجه در شرایط گزینه سوم، لاریجانی علاقه‌مند است که بین روحانی و شورای وحدت بازی سیاسی کند. در این گزینه شاید ایجاد انشعاب در میان اصول‌گرایان و بیرون آمدن یک طیف جدید سیاسی مدنظر باشد که لاریجانی برای ورود به چنین بازی، ملاحظات فراوانی دارد. 

گزینه چهارم اما تمرکز او بر حوزه‌های کوچک و وارد نشدن در فهرست لیست‌های کلان‌شهرها و قرار گرفتن افراد منتسب به او در فهرست‌هایی مثل ائتلاف، وحدت و یا حتی اعتدال است. چنین گزینه‌ای امکان بازیگری کم‌ریسک برای او را پدید می‌آورد و شاید نزدیک‌تر به روحیات محافظه‌کارانه لاریجانی باشد. »

***

واکنش آذر منصوری به سخنان دیروز مرعشی

مشرق نوشت: «آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات و دبیرکل حزب اتحاد ملت نسبت به سخنان مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی واکنش نشان داد.

روز گذشته مرعشی اعلام کرد که نزدیک به ۱۸۰ نفر از اعضای جبهه اصلاحات در انتخابات ثبت‌نام کرده و منتظر اعلام نظر شورای نگهبان هستند، این جمله به معنای آمادگی اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس است.

مرعشی همچنین گفته بود که بعد از اعلام نتایج صلاحیت ها می توانیم درباره ائتلاف ها تصمیم بگیریم، و بحث هم بحث ائتلاف با جبهه اصلاحات است و از امروز بحث های مشارکت مشروط در دستور جلسات جبهه اصلاحات است.

اعلام آمادگی بخش قابل توجهی از جناح چپ برای شرکت در انتخابات باعث شوک تحریمی‌ها در جبهه اصلاحات شده است تا جایی که آذر منصوری با تکذیب اظهارات مرعشی گفته است که مواضع جبهه اصلاحات ایران از طریق سخنگو یا بیانیه‌های رسمی منتشر می‌شود و نظرات دیگری که از طرف برخی از احزاب یا فعالان سیاسی منتشر می‌شود، نظر و موضع این تشکیلات نیست.

گفته شده است که حزب اتحادملت که پیش‌نویس بیانیه بی‌نظری در انتخابات(تحریم خاموش) را آماده انتشار کرده و سخنان مرعشی بازی رادیکال‌ها را برهم زده است.

مرعشی پیش از این نیز مواضع برخی افراد چون تاج‌زاده و موسوی را تند و غیر واقعی خوانده بود.

شنیده شده است که اصلاح‌طلبان رادیکال چون حزب اتحاد در صورتی که نتوانند جبهه اصلاحات را متقاعد به تحریم انتخابات کنند به سوی آبستراکسیون و یا حتی انحلال این سازوکار سیاسی خواهند رفت!»

***

ماجرای تذکر رهبری به حناچی

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس سابق شورای شهر تهران در اعتماد نوشت: «در دوران شوراي شهر پنجم همراه با جناب آقاي حناچي شهردار وقت تهران براي مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به دفتر رهبری رفتيم و با ديگران نماز را به امامت آيت‌الله خامنه‌ای خوانديم.

بعد از نماز فرصت كوتاهي پيش آمد كه در ميان هياهوي حاضران چند كلمه‌ای هم ايستاده با ايشان صحبت كنم. ايشان به آقاي حناچی تذكر دادند كه گويا شهرداری قصد استفاده از مشاور خارجی برای بررسی و طراحی بعضی از پروژه‌ها و مسائل مبتلا به در شهرداری را دارد و فرمودند به اندازه كافی در كشور در اين زمينه‌ها عالم و كارشناس برجسته و مبرز وجود دارد و با يك جمله آقای حناچی را از اين كار پرهيز دادند. فرصت توضيح برای باز كردن موضوع پيش نيامد.

حال كه ديده می شود دولت تصميم گرفته بزرگ‌ترين ورزشگاه كشور را در جنوب تهران با استفاده از توان خارجي‌ها از جمله به دليل وجود منابع مالي نفتي در چين با همكاري چيني‌ها بسازد و بعضا با واردات محصولات ساخته‌شده (CBU) از جمله اتوبوس، خودرو، موتور و تاكسی برقی و.... موافقت‌هايی صورت گرفته به نظرم رسيد اشاره‌اي به قانون حداكثر استفاده از توان توليدی و خدماتی كشور و حمايت از كالای ايراني خالی از لطف نباشد.»

***

روایت اژه‌ای از سرکشی به زندان اوین

 غلامحسین محسنی اژه‌ای، در نشست شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به بازدید ۴ ساعته روز جمعه خود از بخش‌های مختلف زندان اوین از جمله برخی بند‌های امنیتی این زندان، به تشریح نکاتی در این زمینه پرداخت و گفت: وضعیت زندان اوین در بخش‌هایی که من مورد بازدید قرار دادم، نسبت به گذشته، بسیار مطلوب و بهتر شده است؛ البته نمی‌خواهم بگویم مشکلاتی در آنجا وجود ندارد، اما به طور کلی وضعیت بهداشتی و انضباطی و خدمات‌دهی در این زندان مطلوب بود و زندانیان در این زمینه‌ها احساس رضایت داشتند؛ همچنین در بازدید از تمامی اتاق‌های «بند ۲ الف» نیز مشاهده کردم که تعداد زندانیان بسیار کم است و از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نمی‌کند؛ در بازدید از همه اتاق‌های «بند ۲۰۹» نیز مشاهده کردم که تعداد زندانیان نسبت به بازدید‌های قبلی من کمتر شده بود و ایضاً اتاق‌ها بزرگتر شده و امکانات و خدمات پزشکی و بهداشتی و رفاهی در آنجا مستقر بودند. 

قاضی‌القضات با اشاره به سرکشی خود از اندرزگاه شماره ۶ زندان اوین که محل استقرار محکومان مالی است، به تشریح اهمیت آسیب‌شناسی پیرامون علل شکل‌گیری پرونده‌های مالی پرداخت و در همین راستا اظهار داشت: در بخش مربوط به محکومان مالیِ مستقر در زندان اوین، حدود ۱۵۰ زندانی حضور داشتند و نکته قابل‌تأمل این بود که در گفتگو با آن‌ها متوجه شدم تقریباً هیچکدام‌شان، به واسطه حکمِ حبس در زندان نیستند بلکه صرفاً به سبب بدهکاری و دیون خود و عجز از رد مال، در زندان روزگار می‌گذرانند؛ قابل‌تأمل‌تر آنکه برخی از آن‌ها به سبب تأخیر تأدیه که روزانه افزایش می‌یابد و یا عدم احراز اعسارشان، همچنان در زندان هستند.

***

آخرین وضعیت پرونده تتلو

«امیرحسین مقصودلو»، پانزدهم آذرماه امسال توسط پلیس ترکیه بازداشت و از مرز بازرگان تحویل ایران شد. همان زمان با دستور قضائی «تتلو» بازداشت شد و گمانه‌زنی‌ها درخصوص اتهامات وی مطرح شد.

در همین رابطه یک منبع آگاه درگفت‌وگو با فارس، تولید، ارسال، توزیع و انتشار آثار مستجهن و مبتذل به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای مخابر و مخابراتی‌، انتشار و توزیع محتویات مستهجن در قالب تولید و پخش کلیپ و آهنگ و تصاویر و آثار  حاوی تصاویر و صحنه‌های مبتذل و مستهجن (زنان و دختران نیمه برهنه در فضای مجازی با وصف حرفه قراردادن) دایر کردن قمارخانه، سایت شرط‌بندی، ترغیب، تطمیع یا تهدید افراد جهت دستیابی به محتویات مستهجن یا تسهیل آن؛ تحریک و ترغیب افراد خصوصا نسل جوان به ارتکاب جرائم منافی عفت و انحرفات جنسی و تشویق مردم به فساد و فحشاء را از جمله اتهامات امیرحسین مقصودلو برشمرد.  

این منبع آگاه با اشاره به اینکه این پرونده در مرحله بازپرسی  افزود: در پرونده مقصودلو نام چهار متهم دیگر نیز به چشم می‌خورد.

***

دیدگاه متفاوت حدادعادل درباره تایید صلاحیت‌ها

به گزارش ایسنا، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در جلسه شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه میزان حضور مردم در انتخابات در امنیت و اقتدار کشور نقش مهمی دارد، اظهار کرد: در مرحله بعد انتخاب افرادی که با شناخت درست و برنامه مناسب، مشکلات کشور را شناخته و برای حل آن برنامه‌ریزی کنند اهمیت اصلی را دارد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: هربار پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، اصلاح‌طلبان و برخی جریانات سواستفاده‌گر نوک حملات خود را به سمت شورای نگهبان می‌برند و به دلیل تاییدنشدن برخی افراد به این مجموعه انقلابی حمله می‌کنند اما مردم باید بدانند که در بررسی صلاحیت‌ها برای ورود به مجلس به هیچ بهانه و غفلتی نمی‌توان از ضوابط قانونی و شرعی عبور کرد.

حدادعادل با بیان اینکه شورای ائتلاف نیروهای از شورای نگهبان حمایت می‌کند، تصریح کرد: از شورای نگهبان درخواست می‌کنیم زیر بار فشار گروه‌ها و اشخاص نروند و اگر با دقت و بررسی کافی و متقن به این نتیجه رسیدند کاندیدایی صلاحیت مالی، اخلاقی و امنیتی لازم را ندارد، نسبت به تایید نکردن صلاحیت او تصمیم بگیرند.

وی گفت: افراد و چهره‌های سیاسی و نیروهای انقلابی به این واقعیت توجه داشته باشند که اگر افرادی که مشکلات اخلاقی و مالی دارند، در انتخابات تایید صلاحیت شوند، این امر ضدسیاست افزایش مشارکت در انتخابات خواهد بود و باعث کاهش حضور مردم در پای صندوق‌ها می‌شود. اگر اهتمام شورای نگهبان برای تایید افراد صالح احساس شود، دعوت به مشارکت نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یادآور شد: سلامت اخلاقی و مالی نمایندگان به همان اندازه اهمیت دارد که مشارکت در انتخابات مهم است. از دستگاه‌های نظارتی و بویژه شورای نگهبان تقاضا می‌کنیم با دقت وظایف خود را انجام دهد و نه سخت‌گیرانه و نه با مسامحه نسبت به افراد اظهارنظر کنند تا با این فرآیند مجلس دوازدهم مجلس انقلابی، با افراد متخصص، لایق، کارآمد، باتجربه و سالم باشد.

***

توضیح کنعانی درباره روابط ایران و روسیه

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در مورد مواضع اخیر روسیه در مسائل منطقه‌ای اظهار داشت: من پاسخگوی مواضع روسیه در مورد مسائل منطقه‌ای نیستم، روابط ایران و روسیه روابطی سازنده، رو به جلو و مبتنی بر مصالح و منافع دو کشور است و در مسیر توسعه مناسبات ایران با کشورهای همسایه و در چارچوب سیاست همسایگی و ارتقاء وضعیت همکاری‌ها با کشورهای مهم و موثر در منطقه است. همچنین شاهد گسترش روز افزون روابط ایران و روسیه در زمینه های مختلف بودیم که بر مبنای اراده سیاسی رهبران ۲ کشور و مبتنی بر توسعه منافع مشترک ۲ کشور است. 

وی ادامه داد: کشورها در ارتباط با موضوعات مختلف دیدگاه‌های ملی و خواست خود و مبتنی بر منافع و مصالحی که تشخیص می‌دهند، دارند، البته مواردی هست که ایران دیدگاه خود را دارد، روسیه یا هر دولتی که خارج از منطقه با او کار می‌کنیم نیز ممکن است دیدگاه خود را داشته باشد و این مساله امری طبیعی و شناخته شده است، مادامی که روابط میان کشورها براساس احترام و منافع مشترک شکل بگیرد قابلیت توسعه دارد و اختلاف نظرها مادامی که مخل روابط نباشد می تواند امری پذیرفته باشد . 

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اظهارات روسیه مرتبط با جزایر سه‌گانه نیز گفت: جزایر سه گانه همیشه ایران، موضوعی است که در این ارتباط موضع رسمی صریح خودمان را اعلام کردیم و در گفت‌وگو با مقامات روسیه و وزیر خارجه آن دیدگاه صریح ایران مطرح شد، بنابراین روابط سازنده و قوی ایران و روسیه مانع از آن نیست که مواضع اصولی خود را مطرح نکنیم یا درمورد دیگر موضوعات منطقه ای هم ما مواضع خود را صریح و شفاف اعلام کرده و می‌کنیم.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۴۳۳۳۹۲۱:۰۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
حق با هاشمی هست و تا وقتی توان داخلی هست نباید سرمایه خارج کرد آن هم در این شرایط
ناشناس۳۳۴۳۴۲۴۲۳:۳۵:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۴۳۸۹۹۱۴:۰۰:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
میشه بگید حقوق مقامات و معاونین و معاونین معاونین وووو حالا چقدره ؟
ناشناس۳۳۴۳۶۷۷۰۹:۳۹:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بله حق با هاشمی است بارها گفتیم مهدی هاشمی هم بسیار وارد است کاندیدا شود
ناشناس۳۳۴۳۸۶۷۱۳:۰۱:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
پدرش چه گلی به سر مردم زد که پسرش بخواهد بزنه ؟!
ناشناس۳۳۴۳۸۷۶۱۳:۱۳:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
افزایش 10 برابری نرخ دلار و سکه و مسکن و خودرو و افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر دستاورد 8 سال دولت هاشمی بود !
ناشناس۳۳۴۳۸۶۶۱۳:۰۰:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
به قول خود محسن هاشمی در 4 سال گذشته که اصلاح طلبان مدیریت کردند حتی یک کیلومتر خط مترو هم ساخته نشد.
ناشناس۳۳۴۳۸۷۰۱۳:۰۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
در 10 سال گذشته حتی یک اتوبوس یا واگن مترو خریداری نشد تولید داخل هم که تعطیل بود و ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده شد اقدام دولت و شهرداری برای خرید اتوبوس و تاکسی برقی و واگن مترو با انتقال تکنولوژی از چین قابل تقدیر است.
ناشناس۳۳۴۳۳۴۲۲۱:۱۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مشارکت حتی 20 درصد هم باشد ولی افراد درست تایید صلاحیت شوند و از بین آنان انتخاب شوند و کشور به بیراهه نبرند بهتر است یا مشارکت 80 درصد باشد ولی افراد نالایق و نامحرم انتخاب شوند و کشور را به بیراهه ببرند و سرمایه اجتماعی را تخریب کنند؟
عمران۳۳۴۳۴۲۹۲۳:۵۲:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
آفرین، خدا را شکر که حرف دلت را زدی. بالاخره یک نفر پیدا شد که واقعیت را گفت، درست مانند همان بنده خدایی که اخیرا در برنامه صدا و سیما می گفت «کشور مال … [ماست]». شما هم ظاهرا جوگیر شده اید فکر کردید با هر روشی که از نردبان قدرت بالا رفتید الان با رای مردم نمیخواهید پایین بیایید. فکر میکنید حق حاکمیت بر ایران حق الهی و ملک شخصی شماست، و حتی اگر ۸۰ درصد مردم هم شما را نخواهند پایین نمی آیید. فقط لطفا یک مقدار تاریخ را مطالعه کنید ببینید سرنوشت افرادی که احساس غلبه بر رای ملت داشتند و تملک سرزمین دیگران را داشتند چقدر اسفناک بوده است. با شما بحثی نداریم، .
ناشناس۳۳۴۳۴۶۳۰۰:۳۴:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
کسی که قوانین کشور را قبول ندارند و یا دل به خارج دارند اصلا نباید تایید صلاحیت بشوند و ربطی به دوست بداری و من دوست ندارم هم ندارد. اینکه مدینه فاضله که اکثرا 30 درصد رای می‌دهند نشان از چی هست؟ حقوق بشر و دمکراسی؟!!یا قبلی سرمایه اجتماعی را عمد از بین برد و مشارکت انتخابات ریاست جمهوری هیچ وقت زیر 50 نبود و به همراه تبلیغ رای ندادن که باز..... نشان از چی بود؟ خیلی تناقض عجیبی دارید
عمران۳۳۴۳۷۰۷۱۰:۰۱:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
قانون چیزی است که نمایندگانِ اکثریت ملت تعیین و تصویب میکنند. یعنی هنوز ساز و کار انتخابات پارلمانی و تصویب قوانین با واسطه توسط مردم را متوجه نشده اید؟
ناشناس۳۳۴۳۷۰۶۰۹:۵۹:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اولا منظور را بفهم بعد نتیجه بگیر دوم هم کسی که قوانین کشور را قبول ندارند و یا دل به خارج دارند اصلا نباید تایید صلاحیت بشوند و ربطی به دوست بداری و من دوست ندارم هم ندارد سوم هم اینکه مدینه فاضله که اکثرا 30 درصد رای می‌دهند نشان از چی هست؟ حقوق بشر و دمکراسی؟!!یا قبلی سرمایه اجتماعی را عمد از بین برد و مشارکت انتخابات ریاست جمهوری هیچ وقت زیر 50 نبود و به همراه تبلیغ رای ندادن که باز..... نشان از چی بود؟ خیلی تناقض عجیبی دارید
عمران۳۳۴۳۹۸۷۱۶:۴۶:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
«قانون» از آسمان نمی آید، «قانون» چیزی است که نمایندگان واقعی اکثریت مردم تعیین میکنند نه خواسته ها و تمایلات شخصی من و شما. یعنی ساز و کار تعیین قوانین توسط پارلمان هنوز برایت جا نیافتاده. نمایندگان مردم و مردم میتوانند قانون خاصی را نخواهند و تغییرش بدهند. اگر اکثریت پیدا کنند کسی حق ندارد جلویشان را بگیرد. اگر اکثریت سیاست خارجی متفاوتی را بخواهند تو حق نداری و صاحبشان نیستی بفهم!
ناشناس۳۳۴۳۶۳۳۰۸:۴۸:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
خوب چه کسی افراد لایق رو تایید صلاحیت میکنه؟ ایا کسی که این همه افراد نالایق رو تایید کرده میتونه اینبار افراد لایق رو تایید کنه ؟
ناشناس۳۳۴۳۸۷۱۱۳:۰۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
شورای نگهبان طبق مُر قانون صلاحیت افراد را احراز می کند قانون هم توسط مجلس در سال 59 با ریاست حجت الاسلام هاشمی تصویب شد.
ناشناس۳۳۴۳۳۸۴۲۲:۰۷:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بهترین فرصت است که دارایی منقول و غیر منقول کلیه داوطلبان و حامیان آنها در انتخابات و سیاسیون و مسئولان و مدیران فعلی و اسبق فراجناحی و بستگان درجه یک آنها ،مورد مشروعیت سنجی قرار گیرد و تایید صلاحیت منوط به نتیجه مشروعیت سنجی اموال باشد قطعا آقای حداد عادل هم موافق چنین نگرشی شفافیت و عادلانه محور خواهد بود یا علی شروع کنید
ناشناس۳۳۴۳۴۱۸۲۳:۲۱:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
عکس زنهای نامحرم می‌گذارند برای تبلیغات ...
ناشناس۳۳۴۳۶۴۲۰۹:۰۷:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
افراد و شخصیت هایی کاندیدا شده‌اند و یا حامی شده اند که شورای نگهبان ممکن است این کاندیدها را رد صلاحیت کند .
ناشناس۳۳۴۳۶۲۴۰۸:۳۸:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
لاریجانی در صورتی که بخواهد علی رغم رد صلاحیت اش دوباره وارد چرخه انتخابات شود بکلی میزان محبوبیتی که برایش مانده است را هم از دست خواهد داد. تنها راه افزایش مشارکت قبول نظر اکثریت مردم و اجازه حضور همه تفکرات در انتخابات است. مردم دیگر به بد و بدتر رای نمی دهند
ناشناس۳۳۴۳۶۸۲۰۹:۴۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بر خی دیگر باید بازنشسته شوند
عبدالله۳۳۴۳۶۸۱۰۹:۴۰:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
جناب آقای اژه ای بفرمایند اگر فردی اموال ایشان را با توسل به حیله و نیرنگ تصرف کند و سپس تمام آنها را به دیگران منتقل نموده و خود را معسر نشان دهد آیا بازهم حاضر هستند که او را آزاد کرده (مثل زندان باز) و ببیند که بدون مشکل زندگی می کند و بدهی اش را هم به بهانه اعسار نمی دهد؟!! تورم هم دائما ارزش سرمایه به تاراج رفته را کم تر و کم تر می کند و حتی محاسبه بدهی با نرخ تورم بانک مرکزی هم به نفع کلاهبرداران و متصرفان اموال مردم است!
ناشناس۳۳۴۴۰۵۱۱۸:۰۵:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
آقای اژه ای وقتی رای در دادگاه بدوی صادر و مجددا در دادگاه تجدیدنظر تایید میشود دیگر چرا باید فرجام خواهی به دیوان مطرح باشد. این فرایند منجر به اطاله دادرسی میشود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. من عجله ندارم!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

    7. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    9. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

    10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

    11. دور باطلی که تمامی ندارد!

    12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    15. تضادی عجیب و پر ابهام!

    16. برای این عکس شما تیتر بزنید

    17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

    18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

    19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

    23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    24. سقوط در آغوش پهلوی!

    25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    آخرین عناوین