پیش‌بینی رسانه‌های اسرائیلی از احتمال گسترش جنگ و درگیری با لبنان و ایران

  4021007030 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شماری از تحلیلگران اسرائیلی با وجود اظهارات تل‌آویو مبنی بر تلاش برای تمرکز حملات به نوار غزه نسبت به احتمال گسترش جبهه نبرد و از کنترل خارج شدن اوضاع در منطقه هشدار دادند.

پیش‌بینی رسانه‌های اسرائیلی از احتمال گسترش جنگ و درگیری با لبنان و ایران

به گزارش شفقنا به نقل از العربی الجدید، این موضوع در اظهارات «یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل نیز بازتاب یافته، وی روز سه‌شنبه گذشته گفت: «اسرائیل در هفت جبهه می‌جنگد.» گالانت همچنین تلویحا به انجام عملیات «تلافی‌جویانه» در عراق، یمن و ایران در واکنش به حملات علیه اسرائیل و گسترش دامنه جنگ در نوار غزه به مناطق دیگر در منطقه اشاره کرد.

گالانت طی سخنانی در کنست اسرائیل گفت:«ما در یک جنگ چند جبهه‌ای قرار داریم و از هفت منطقه مورد حمله قرار می‌گیریم: غزه، لبنان، سوریه، یهودا و السامره (کرانه باختری اشغالی)، عراق، یمن و ایران. ما در شش منطقه از این مناطق عملا واکنش لازم را نشان دادیم.»

«عموس هرئیل»، تحلیلگر نظامی روزنامه «هاآرتص» در یادداشتی نوشت،« ترور سردار رضی موسوی فرمانده پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه در منطقه سیده زینب واقع در حومه دمشق، یکی از بزرگترین تحولات جنگ تاکنون بوده است.»

هرئیل افزود: «ترور این عضو ارشد سپاه ایران در منطقه به عنوان یک سیگنال اسرائیلی تلقی می‌شود که ایران تا زمانی که به راه اندازی و تامین مالی تروریسم از طریق گروه‌های همسو ادامه دهد، در امان نخواهد ماند همچنین این تحول، ما را به احتمال تشدید تنش بیشتر با حزب‌الله و شاید هم با ایرانی‌ها در جبهه شمالی نزدیک می‌کند.»

نگارنده بر این باور است که ایران از ۷ اکتبر آشکارا از جنبش حماس و گروه‌های دیگر در منطقه حمایت می‌کند، اما تلاش دارد خود را وارد درگیری مستقیم با اسرائیل و آمریکا نکند.

وی افزود: «در پی حملات حوثی‌ها در یمن علیه کشتی‌ها در دریای سرخ و اقدام حزب الله در حملات موشکی و راکتی و پهپادی گسترده، می‌توان فرض کرد که صبر اسرائیل رو به اتمام است و در این باره باید به حملات سایبری در ایران اشاره کرد که به اسرائیل نسبت داده می‌شود و طی آن سیستم جایگاه‌های سوخت در ایران هک شد.»

هرئیل «همچنین به حمله روز گذشته آمریکا به مواضع الحشد الشعبین در عراق در واکنش به حملات راکتی و موشکی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه که منجر به مجروح شدن سه سرباز آمریکایی شد، اشاره کرد.»

این تحلیلگر نظامی اسرائیلی معتقد است که «از زمان عملیات طوفان الاقصی، ایران و حزب الله به طور کامل از پیوستن به جنگ علیه اسرائیل اجتناب کرده‌اند، اما با وجود این، حمایت ایران از جنگ بسیار زیاد بوده است و به نظر می‌رسد اسرائیل معتقد است که ایران از خطوط قرمز عبور کرده است.»

وی با اشاره به اینکه اسرائیل معمولا از رویارویی مستقیم با ایرانی‌ها و حزب‌الله محتاط است، گفت: ا«کنون به نظر می‌رسد برخی محدودیت‌ها برداشته شده است. مقامات ایرانی از جمله رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه این کشور نیز اسرائیل را به پاسخ مستقیم تهدید کردند و احتمالا این اتفاق خواهد افتاد.»

اما سوالی که به نظر نگارنده پاسخ آن هنوز روشن نیست، این است که «آیا پاسخ از طریق تشدید درگیری در شمال خواهد بود یا تلاش برای ترور یک شخصیت اسرائیلی در خارج از آن یا حرکت به سمت مرحله جدید به طوری که رویارویی کامل و شدیدتر با حزب الله که مورد حمایت ایران قرار دارد، نزدیک می‌شود.»

وی ادامه می‌دهد: «سیاست اعلام شده اسرائیل بیانگر آن است که اکنون بهتر است بر جنگ با حماس در نوار غزه تمرکز شود و درگیر یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر نشویم اما جنگ می‌تواند پیامدهایی غیرمنتظره به دنبال داشته باشد.»

تهدیدات استثنایی

«سمدار پری»، گزارشگر و تحلیلگر امور عربی روزنامه یدیعوت آحارونوت، هم تهدیدهای مسئولان ایران پس از ترور موسوی را استثنایی دانست و مدعی شد: «ایران تنها به تهدید اسرائیل در پرداخت تاوان سنگینی برای این اقدام اکتفا نکرد بلکه روز گذشته تلاش کرد عملیاتی را در خارج از سفارت اسرائیل در دهلی نو پایتخت هند انجام دهد.»

«اوضاع در حال خارج شدن از کنترل است»

«دیوید منچری»، مدرس دانشگاه تل‌آویو و پژوهشگر امور ایران در مصاحبه‌ای با روزنامه معاریو گفت: «ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود» وی گفت: «ایران و اسرائیل به دنبال درگیری مستقیم نیستند. اما هنگامی که آنها (یعنی ایرانی‌ها یا متحدان آنها) به کشتی اسرائیلی، در نزدیکی مرز هند حمله می‌کنند و پاسخی از سوی اسرائیل یا امریکا دریافت کنند، ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود.»

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این وضعیت برای اسرائیل راه حل آسانی ندارد، ادامه داد: «ما باید به این فکر کنیم که چه می‌کنیم: آیا وارد جنگی در لبنان می‌شویم که آمریکایی‌ها را هم ناچار به مداخله می‌کند، چه کسی می‌داند شاید نیروهای دیگر هم وارد نبرد شوند همچنین قدرت‌های بزرگ دیگری مانند روس‌ها و چینی‌ها در منطقه معادلات خاص خود را دارند، امکان خروج اوضاع از کنترل وجود دارد.»

متن این گزارش در العربی الجدید

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۵۹۶۲۱۲:۴۷:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۷
اسرائیل مایل است با کشاندن ایران به جنگ امریکا را مستقیما وارد درگیری کند.
ناشناس۳۳۳۶۳۵۸۲۳:۳۵:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۷
نیازی به ورود آمریکا نخواهد بود. چون خطر ورود کشورهای دیگر به صحنه و درگیری جهانگیر وجود دارد. کافیست یکی از کشورهای همسایه وادار یا راضی یه استفاده اسرائیل از پایگاه آن کشور بشود.
مجید۳۳۳۶۶۶۵۱۲:۵۵:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۸
اگر کرانه باختری هم وارد جنگ میشد و جبهه جدیدی باز می‌شد امیدی به سازش اسرائیل بود تنها از غزه این محاله
مهدی۳۳۳۶۶۹۰۱۳:۳۷:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۸
ایران با آمریکا مستقیم وارد جنگ نمیشود با وجود حوثی ها حزب ا.. و نیروهای مقاومت در سوریه و عراق چه نیازی است با این همه جبهه ما خودمون جبهه جدیدی بسازیم در هر صورت آمریکا و متحدانش بخصوص صهیونیسم باید شکست رو قبول کنند خدا یار مظلومان است.
ناشناس۳۳۳۶۸۰۸۱۵:۳۶:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۸
جنگ چیز خوبی نیست که به آن بدمیم
علی۳۳۳۵۹۶۹۱۲:۵۱:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۷
برخی که میگفتن جنگ نخواهد شد کجا هستن ؟
ناشناس۳۳۳۶۱۲۴۱۶:۵۹:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۷
همینجا هستیم جنگ نخواهد شد چون نه اسرائیل تحمل دارد نه آمریکا این یک بلف سیاسی است جنگ در منطقه اقتصاد جهان را فلج خواهد کرد چون انرژی جهان از یمن و ایران می گذرد تا الآن هم اسرائیل اقتصادش را از دست داده انگلیس و فرانسه و آلمان عقب نشینی کردند
ناشناس۳۳۳۶۳۶۴۲۳:۴۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۷
شما جنگ ندیدی یا موضوع را کوچک فرض و قدرت جنگی خودمان را همپای آمریکا تصور کردی. اگر جنگ شروع شود تلاش و اهتمام دشمنان کوتاه کردن کنترل ایران بر آبراهه های مهم خواهد بود. در غیر اینصورت باید منتظر جنگ اتمی بود.
ایرانی۳۳۳۶۷۱۶۱۴:۰۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۸
تو نترس.ما جنگ هم دیده ایم ونترسیده ایم. باز هم جنگ را می بینیم واگر جنگی باشد بازهم می‌جنگیم ونمی ترسیم.ایران در درازای تاریخش چه قبل از اسلام ، چه بعد از آن جنگهای زیادی دیده وبدون ترس جنگیده. حال پیروز شده یا شکست خورده مهم نیست همینکه به تکلیف پدافندی ودفاعیش عمل کرده کافی است.
ناشناس۳۳۳۶۳۶۶۲۳:۴۴:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۷
روشن شدن تکلیف خاور میانه روشن شدن تکلیف بقیه دنیاست. جنگ قطعی است و غرب در حال جمع و جور کردن خود برای تمرکز روی خاور میانه است.
ناشناس۳۳۳۶۶۴۰۱۲:۴۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۸
والا هنوز هم میگیم اسرائیل نه جرئتشو داره نه زورشو
ناشناس۳۳۳۵۹۷۴۱۲:۵۷:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۷
مرگ براسرائیل مرگ برآمریکا والله ما خوزستان برای سردار موسوی فاتحه ومراسم گرفتیم وهمه خیلی ناراحتیم..
حمید کاظمی۳۳۳۵۹۷۶۱۲:۵۹:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۷
سلام به کل انسانهای وارسته به خصوص شهدا عزیز برادر وخواهر های عزیز هرچه دست رو دست بذاریم بدتر میشه اسراییل پر رو تر میشه
ناشناس۳۳۳۶۰۰۶۱۳:۴۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۷
خوش به حال جنگ طلبان داخلی و خارجی!
ناشناس۳۳۳۶۰۱۱۱۳:۴۵:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۷
شما با هفت جبهه نجنگید فعلا حماس شمارا زمین گیر کرده اگر هفت جبهه به شما حمله کنن باید خوداتدپوشک کنید.
ناشناس۳۳۳۶۰۲۸۱۳:۵۶:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۷
صوای از نیروهای مقاومت منطقه اگر با ایران سر شاخ شود یقینا اخرین نفس های ننگین این کودک کشان خواهد بود ۰ الان نوبت انتقام تمام شهدا ی مقاومت از غزه شروع شد وتابوت جنازه نظامیان شان را فعلا با هما هنگی شیطان بزرگ گم وگور می کنند اما اتشی که کل منطقه را فرا بگیرد خواهند فهمید نابودی شان صد درصد خواهد بود
حاج سید احمد۳۳۳۶۰۳۲۱۴:۰۲:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۷
وجودشو ندارین بیاین
علی عباسی۳۳۳۶۰۷۰۱۵:۲۰:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۷
ملت شریف ایران آرزویش این است که در جبهه بااسرائیل بجنگدهنوزهم ده ملیون نفر ثبت نام کردنداگررهبراجازه دهدعازم غزه میشوند باوحشیهابجنگنداشغالگران را بیرون کنند
معلم تاریخ۳۳۳۶۱۹۲۱۹:۱۹:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۷
روش جدید اسراییل در جنگ تخریب زیر بنای کشور مورد حمله است. در صورت بروز جنگ امریکا نیز وارد می شود. نصیحت حضرت امام ره یادمان باشد که فرمود حفظ نظام اوجب واحبات است.تاریخ در اینمورد قضاوت خواهد کرد.
ناشناس۳۳۳۶۵۱۰۰۸:۱۹:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۸
ببخشید همه ی نصیحت ها و سخنان امام را باید دید نه فقط استناد به یکی و رها کردن دیگری .امام همه جانبه به امور می نگریست و طرفدار عزت و اقتدار ایران بود ‌.تدبیر امام را شاگرد و جانشین به حق ایشان نیز دارند .نگران نباشید و نترسید ‌.
ناشناس۳۳۳۶۵۱۹۰۸:۴۶:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۸
منتظر اجازه نباشید آتش به اختیار باشید
ناشناس۳۳۳۶۱۲۲۱۶:۵۷:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۷
انتقام سخت توسط جمهوری اسلامی ایران برای آمریکا ی جنایتکار و رژیم غاصب صهیو نیستی در راه هست تا زمان باقی هست آمریکا و رژیم صهیو نیستی منطقه خاور میانه را ترک کنند که بارانی از رگبار مو شک های دوربرد اتمی ایران و حزب الله لبنان بر سر نیروهای آمریکایی و رژیم صهیو نیستی در راه هست.....
ناشناس۳۳۳۶۳۷۲۲۳:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۷
واقعا؟! موشک اتمی؟!
ناشناس۳۳۳۶۱۳۳۱۷:۲۴:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۷
جنگ. نخواهد. شد
محمدد۳۳۳۶۱۳۸۱۷:۲۸:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۷
یکی نیست به این جنگ‌طلبان داخلی و خارجی بگه کی ازجنگ خیر دیده که شما دم از جنگ می زنید. چرا ما باید وارد جنگ ناخواسته بشیم ؟؟
ناشناس۳۳۳۶۴۱۸۰۱:۰۱:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۸
واقعا گل گفتی برادرجنگ فقر وبدبختی میاره بعضیا منفعت میبرن ازجنگ
رضا۳۳۳۶۱۵۲۱۷:۴۸:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۷
جنگ سرنوشت ساز ایران با جبهه اسراییل-امریک اجتناب ناپذیر است. ایران نباید غافل باشد.
ناشناس۳۳۳۶۱۵۶۱۷:۵۲:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۷
مااهل جنگیم بجنگ تابجنگیم فرمانده دستور بده ما همه هستیم
محمد.دل۳۳۳۶۱۶۱۱۸:۰۷:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۷
وظیفه هر مسلمان و هر آزاده ای پشتیبانی از مظلوم است..خدا جای حق نشسته
بختیار منصوری۳۳۳۶۱۸۸۱۹:۱۷:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۷
ما مهاجرین افغانستان آماده حمله به اسرائیل هستیم فقط مقام معظم رهبری دستور بده آمادیم
همشهری۳۳۳۶۱۹۴۱۹:۲۲:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۷
جنگ گزینه خوبی نیست اما اگر بر ملت ایران تحمیل شود همانند زمان جنگ با صدام تمام مردم ایران کوچک و بزرگ از استقلال وتمامیت کشور دفاع خواهند کرد وبیکار نخواهند نشست آمریکا.انگلیس ام الفساد .فرانسه. این موضوع را بدانند که میدانند . ما بخدا توکل خواهیم کرد.وبرحمایت.او تکیه خواهیم نمود نه بر قدرتی دیگر.
علی۳۳۳۶۳۹۷۰۰:۲۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۸
دوست عزیز لطفا وضع کنونی را با زمان جنگ مقایسه نکنید ...
ناشناس۳۳۳۶۴۵۳۰۲:۵۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۸
برخی غربگراها طرفدار اسرائیل بچه کش شدن
ناشناس۳۳۳۶۲۱۲۱۹:۴۵:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۷
مرگ بر اسراییل غاصب مرگ بر آمریکا.....
حمید۳۳۳۶۲۲۰۱۹:۵۱:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۷
با توجه به دیدن و اخباری که گوش میکنم اسراییل به زودی از غزه عقب نشینی کامل میکند چون میزان تلفات اسراییل بسیار بالا خواهد رفت
ناشناس۳۳۳۶۲۲۵۱۹:۵۵:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۷
شما صهیونیست‌ها بدانید که جایگاهی در فلسطین و خاورمیانه نداریدشماحامیان منافع امریکاهستید نامشروعید
پرویز۳۳۳۶۲۳۰۲۰:۰۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۷
نقطه ضعف صهیونیست ها تاسیسات شیمیایی میکروبی هسته ای می‌باشد نابودی تاسیسات آمونیاک جنگ اصلی هنوز شروع نشده فعلا نیروهای منطقه در حال تمرین می‌باشند
ناشناس۳۳۳۶۳۸۲۲۳:۵۳:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۷
فرض کن زدی، اونوقت این مواد و میکربها تو فلسطین و بعد کل خاورمیانه پخش نمیشن؟ تو همون فلسطین یک فلسطینی دیگه میتونه زندگی کنه؟
احمد۳۳۳۶۲۳۳۲۰:۰۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۷
ایران باید از درگیری وجنگ دوری کند وگرنه کل دنیا درگیر جنگ میشه وجنگ جهانی سوم اتفاق می افته و واقعا دنیا نابود میشه
گروگان۳۳۳۶۳۰۰۲۲:۱۱:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۷
جالب بود.
ناشناس۳۳۳۶۲۷۴۲۱:۲۷:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۷
ایران شوخی نداریم هواست باشد خون سردار رضی عزیز فراموش نخواهد شد دست از سر عزیزیان ایران ور دار اخرین پیامه نتانیاهو بچه کش
ناشناس۳۳۳۶۴۴۱۰۱:۵۵:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۸
به حرف که نیست.! ما هنوز دستمان به قاتلان حاج قاسم و هم نرسیده.
ناشناس۳۳۳۶۲۸۴۲۱:۳۹:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۷
مرگ بر اسراییل ومرگ برامریکا..شهدا زنده اند و راهشان ادامه دارد خواهد داشت.اسراییل بداند که اگر ایران وارد جنگ با اسراییل شود یک شب فقط عمر دارد...غزه فقط با راکت وارپی جی زده ناکوتش کرده..چه برسه وارد جنگ همه جانبه با ایران بشه..عددی نیس
شاهی مریدی کرمان۳۳۳۶۳۰۷۲۲:۲۰:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۷
شما اسرائیلی‌ها واربابان امریکای واروپای باتمام قوا وتجهیزات نظامی پیشرفته حریف حماس دست خالی نشدید وکلی خسارت برای مردم کشور خودتان حتا به بار آوردید وشکست خوردید وخواهید خورد چرا چون ایمان ندارید ما ملت امام حسینیم وازجان دادن درراه خدا نمی‌ترسیم مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل لبیک یامهدی لبیک یاخامنه ای
منصور۳۳۳۶۳۵۷۲۳:۳۳:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۷
اسراییل دستش رو شده کماکان اگر جنگ آدام دار باشد نگاه بمباران کردن نکنید هرچی تو چنده داشت روکرد اگر مقاومت ایستادگی پیشه کند وجنگ رو پیش ببرد وجنگ را به داخل هسته مرکزی اسراییل بکشد یکی از گروههای مقاومت وبقیه پشتیبانی کنند وجنگ چریکی داخل اسراییل وشیراز ارتش بهم بریزد مرگ بر اسراییل
مهر آب اولا۳۳۳۶۳۶۷۲۳:۴۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۷
ای بدبخت نتانو فکردی. حاج قاسم وحاج رضی شهید کردی با تمام خباثت..دیگه تمام شد....نه..خیر. ایرانی. عراقی. سوری. یمن عزیز..لبنان و غزه....هزاران هزار .حاجی. وسیدرضی ها جوون هست، بدبخت.
ناشناس۳۳۳۶۳۷۴۲۳:۵۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۷
کاش جنگ بشه تا من با یه چوب برسم بحساب رجیم صگونیستی
علی میرجلیلی۳۳۳۶۳۹۵۰۰:۱۷:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۸
سلام خدا بر شهیدان ....ایران از طریق ۴کشور عربی (یمن ....سوریه) ؛وکشورهای ابرقدرت ....(روسیه ؛چین ؛کره شمالی وجنوبی) ؛اسرائیل رامحو وامریکا را به زانودراورد....
علی۳۳۳۶۴۱۴۰۰:۵۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۸
تنها راه مقابله با اسراییل بستن شاه راههای حیاتیست و فرسایشی کردن آن البته غزه هم طاقت باید بیارد .کشورهای عرب بی غیرت بهترین کمک رو میتونستن بکنن اما بالاخره اسراییل خسته میشه ما باید تو زمینه زیر دریایی و پدافند دریایی و زمینی خودمونو خیلی قوی کنیم چون تو مدیترانه و لبنان کار داریم جنگ باید از اونجا رهبری بشه
ناشناس۳۳۳۶۴۲۰۰۱:۰۵:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۸
خداشیطون ولعنت کنه
ناشناس۳۳۳۶۴۳۲۰۱:۳۸:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۸
وای به آن روز حکم جهادم بدهد فرمانده کل مثل دریای خروشان حمله ور میشیم وبطول ۲۴ ساعت تمام میشوی اسرائیل مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا ونوجه جیره خوارش
اصغر مرادی۳۳۳۶۴۵۱۰۲:۳۰:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۸
مرگ بر اسراییل .درود بر خامنه ای .ما رو از جنگ میترسونن.گور خوندن
عنابستانی۳۳۳۶۴۵۹۰۳:۵۰:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۸
اسرائیل در غزه گیر کرده ودرگیرشکست ضعیف شدن وتحلیل رفتن ونابودی اسرائیل شده شاید خسته شده میخواهد خودکشی کند خودشو راحت کند
جامانده۳۳۳۶۴۶۰۰۴:۰۵:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۸
ناتیناهو انقدر در فشار است هر لحضه امکان دارد برکنارش کنند تازگی قیافه بچه کش را ببیند مثل مرده متحرک شده خداوند بدتری بدهد 7
شاهرخ۳۳۳۶۴۶۷۰۴:۴۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۸
ما جملگی بازماندگان ۸ سال دفاع مقدس در آرزوی گرفتن انتقام فرمانده افسانه ایمان حاج احمد متوسلیان و دانشمندان شهید وطنمان جملگی رقصی چنین میانه میدانمان آرزوست.
ناشناس۳۳۳۶۴۷۵۰۵:۴۰:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۸
نتانیابو بدون که پاسخ قانع کننده دریافت خواهید کرد.
مهدی۳۳۳۶۴۹۵۰۷:۳۷:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۸
اللهم صل علی محمد وال محمد اللهم عجل لولیک الفرج اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم اللهم صل علی محمد وال محمد بعدد ما احاط به علمک بعدد قطرات باران بعدد جن وانس بعدد مخلوقات بعدد حجرات
میری۳۳۳۶۵۱۶۰۸:۳۰:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۸
من الان با پسرم حاضرم برم جنگ.با کودک کشها دیگه صبرمون تموم شده.پسرم وخودم نظامی هستیم.
ناشناس۳۳۳۶۸۵۱۱۶:۰۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۸
منم میام...
ناشناس۳۳۳۶۵۲۷۰۹:۰۰:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۸
زرت وپرت زیادی میکنن اما از پس دلاوران حماس بر نمیان اونوقت دست به ترور میزنن اگر جرات رویارویی با ایران یا حتی حزب الله رو داشتن یک دقیقه تعلل نمیکردن
صادق۳۳۳۶۵۶۱۱۰:۲۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۸
گاهی جنگ اجتناب ناپذیره اما نباید رویایی فکر کرد جنگ سالها یک ملت را دچار عقب ماندگی و خسارات زدگی می‌کند امروزه اگر توان ایران زیاده اما باید دانست امریکا هم قدرت اول دنیاست اگر نبود اینهمه کشورهای قدرتمند مانند چین و روسیه برای او حساب باز نمی‌کردند
رضا۳۳۳۶۵۸۳۱۱:۲۷:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۸
میخوان به زور اول پای حزب اله بعد ایران و به جنگ باز کنن اینجا هوشیاری حزب اله و ایران و میطلبه
صادق۳۳۳۶۷۴۰۱۴:۳۷:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۸
جنگ در این شرایط اونقدر هم بد نیست
ایرانی وطنپرست۳۳۳۶۸۶۲۱۶:۱۶:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۸
هیچ قدرتی تاب وتحمل ملت ایران نداره وهرقدرتی بخواد با ما در گیر بشه هر طور شده باید تاوان سختی بده...ما ایران وایرانی هستیم و تا ابد ×ابدبرای این ملت وسرزمین دفاع وجان میدیم....
ناشناس۳۳۳۶۸۶۷۱۶:۱۹:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۸
مرگ وننگ ابدی بر پیشانی آمریکا و اسرائیل ،انگلیس مکار پیر ،
ناشناس۳۳۳۶۹۵۱۱۷:۰۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۸
اونها دارند فرماندهان ارشد ما را شهید می کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  2. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  3. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  4. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  5. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  6. کنایه مجری شبکه ۴ رادیو بی‌بی‌سی به رضا پهلوی: هیچگاه نماد آینده ایران نیستی!

  7. سفیدشویی جنایت!

  8. جهان غرب و یک بازی عجیب با کشورهای در حال توسعه

  9. ترکیه ای که من دیدم! 

  10. تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات همچنان بلاتکلیف ماند

  11. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

  12. این حق مسلم را پایمال نکنید!

  13. رادان: پلیس در امنیت ملی اثرگذار است

  14. بانکی‌پور، نماینده مجلس: در قانون عفاف و حجاب پلیس اجازه بازداشت ۵ گروه را دارد

  15. کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک منهدم شد

  16. اهانت به جامعه جهاني!

  17. ماجرای اقدام شهرداری منطقهٔ ۳ تهران مقابل یک داروخانه چه بود

  18. بانک سینا بابت طلب ارزی توسط صندوق توسعه ملی تملیک شد

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. این نامه دلسوزانه است؟!

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  12. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  15. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  18. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

پربحث‌های هفته

  1. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. این نامه دلسوزانه است؟!

  4. فردا دیر است...

  5. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  6. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  8. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  9. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  10. تنوری که هنوز سرد است...

  11. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  12. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  13. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  14. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  15. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  16. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  17. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  18. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  19. سفیدشویی جنایت!

  20. ترکیه ای که من دیدم! 

  21. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  22. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  23. هر چقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است/ مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

  24. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

  25. این حق مسلم را پایمال نکنید!

آخرین عناوین