ارتش یمن: به آمریکا درباره عواقب نظامی کردن دریای سرخ هشدار می‌دهیم

  4021007001

نیروهای مسلح یمن با اعلام اینکه در صورت تداوم محاصره مردم غزه، حملاتشان علیه دشمنان تشدید خواهد شد، به آمریکا و شرکای این کشور درباره نظامی‌ کردن دریای سرخ هشدار دادند.

ارتش یمن: به آمریکا درباره عواقب نظامی کردن دریای سرخ هشدار می‌دهیم

به گزارش فارس، فرماندهان نیروهای مسلح یمن در منطقه پنجم نظامی این کشور، عصر امروز (چهارشنبه)، آخرین تحولات منطقه‌ای را در نشستی فوق‌العاده مورد بحث و بررسی قرار دادند.

براساس گزارش شبکه «المسیره» فرماندهان گرد آمده در این نشست آمادگی رزمی تمام یگان‌های نظامی این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند و تاکید کردند نیروهای این کشور آماده اجرای دستورات «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن هستند.

رهبر انصارالله در سخنرانی اخیر خود اعلام کرده بود که آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین شریک است و اگر کشورهای همسایه اجازه دهند، هزاران نفر از مردم یمن برای مبارزه با اسرائیل به اراضی اشغالی خواهند رفت.

فرماندهان یمنی در این نشست همچنین به صراحت اعلام کردند افرادی که در تلاش برای منحرف کردن جمهوری یمن از مواضع ثابت این کشور در قبال ملت مظلوم فلسطین هستند، با نیروهای این کشور مواجه خواهند شد و ارتش یمن جلوی آن‌ها را خواهد گرفت.

ارتش یمن بعد از تشدید حملات رژیم اسرائیل در نوار غزه حمایت کامل خود را از مردم فلسطین اعلام کرده و طی چندین عملیات بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی و موشکی قرار داده و به کشتی‌های اسرائیلی و همچنین کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین بوده، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده است.

مقامات نظامی حاضر در نشست همچنین اظهار داشتند: «به آمریکا و شرکای این کشور درباره عواقب نظامی کردن دریای [سرخ] و آسیب‌رسانی به امنیت دریانوردی در راستای خدمت به رژیم اسرائیل هشدار می‌دهیم».

آمریکا به دنبال تداوم عملیات‌های نیروی دریایی یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، اعلام کرد ائتلافی نظامی برای محافظت از این کشتی‌های شکل خواهد گرفت و با نیروهای یمنی مقابله خواهد کرد.

مقامات نظامی یمن در عین حال تاکید کردند: «ما آماده هستیم تا به دشمنان سخت‌ترین ضربات را وارد کنیم، چنانچه جنایات آن‌ها و محاصره مردم فلسطین ادامه یابد یا فکر ضربه زدن به امنیت و حاکمیت یمن به سرشان خطور کند».

«محمد العاطفی» وزیر دفاع یمن نیز که در این نشست حضور داشت، گفت یمن گزینه‌های راهبردی بسیاری در اختیار دارد که در اتخاذ آن‌ها کوتاهی نخواهد کرد.

العاطفی تاکید کرد که موضع یمن در قبال کشتار مردم فلسطین یک موضع دینی و اخلاقی است که با تمام قوانین انسانی و بین‌المللی سازگار است.

«عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور یمن نیز در این نشست حضور داشت و گفت تمام نیروهای امنیتی این کشور در حالت آماده‌ باش قرار دارند و مواضع ایمانی مردم یمن وجدان زنده تمام ملت‌های جان است که خواستار توقف تجاوزات و توقف محاصره مردم غزه هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین