چند نکته درباره هیاهوی مالیاتی طلافروشان

یوسف مشفق، گروه اقتصادی الف،   4021006093 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
چند نکته درباره هیاهوی مالیاتی طلافروشان

اعتراض بخشی از صنف طلافروشان در شهرهای مختلف به تصمیم مالیاتی دولت، حاوی نکات قابل توجهی است.

1- اجرای قانون «پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» که مصوب سال ۱۳۹۸ است و اجرای آن تا برهه کنونی به تاخیر افتاده، گامی برای شفافیت و حرکت در جهت مالیات‌ستانی عادلانه است که بالاخره با تلاش‌های صورت‌گرفته، طلافروشان هم مثل برخی مشاغل دیگر مکلف به اتصال به این سامانه شدند. اما متاسفانه این اقدام درست برای عده‌ای چندان خوشایند نبوده و موجب شده تا با شایعه‌پردازی‌هایی چون اخذ مالیات 25 درصدی که به هیچ عنوان صحت ندارد، اصل موضوع به حاشیه برده شود.

2- اصل موضوع چیزی نیست جز تلاش برای برقراری نظام عادلانه مالیاتی و طبیعی است بخش‌هایی از صنفی که همواره متناسب با میزان درآمد خود مالیات پرداخت نکرده‌اند، با سر و صدای زیاد به مخالفت پرداخته و حتی دست به اقداماتی چون اعتصاب هم بزنند. برخی آمارهای رسمی منتشره داده‌های جالبی را از میزان مالیات پرداختی فروشندگان طلا ارائه می‌دهد. طبق آمارهای سازمان امور مالیاتی، مالیات ۳۴ درصد طلافروشان صفر، ۲۰ درصد بین صفر تا پنج میلیون تومان، ۲۰ درصد بین پنج تا ۱۵ میلیون تومان، ۱۶ درصد بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون، ۶ درصد بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون و چهار درصد بین ۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است.  این آمار نشان می‌دهد که نزدیک به ۷۵ درصد از طلافروشان مالیات بین صفر تا ۱۵ میلیون تومانی پرداخت می‌کنند و تنها ۲۵ درصد از آنان، مالیاتی بین ۱۵ تا ۶۰۰ میلیون تومان به صورت سالانه واریز می‌کنند. این آمار را با مالیات پرداختی یک کارمند مقایسه کنیم که ماهیانه بین یک تا ۲ میلیون تومان از حقوق دریافتی خود را قبل از دریافت، به دولت پرداخت می‌کند.

3- این هیاهوی ایجاد شده و اعتصابات رخ داده، این سوال را ایجاد می‌کند که آیا نرخ مالیاتی که قرار است ستانده شود، افزایش می‌یابد؟ برای پاسخ به این سوال، اظهارات «مهدی موحدی بک‌نظر» سخنگوی سازمان امور مالیاتی را مرور کنیم: «هیچ نرخ جدید یا پایه جدید مالیاتی برای طلافروشان وجود ندارد و فقط تکلیفی که از قبل برای آنها در نظر گرفته شده بود، این است که طلافروشان مصنوعات طلا و پلاتین بر اساس جزء ۴ بند «ب» ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ مکلف هستند که از اول دی ۱۴۰۲ به سامانه مودیان مالیاتی متصل شوند و صورتحساب‌های خرید و فروش طلا و جواهر را در این سامانه بارگذاری کنند و این در راستای الزام قانون تسهیل کسب و کارها است. طلافروشان مانند سابق ملزم هستند ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از اجرت و کارمزد طلا بپردازند و هیچ حکم جدیدی برای طلافروشان وجود ندارد.» 

می‌بینیم که هیچ تغییر نرخی در مالیات‌های دریافتی ایجاد نشده و صرفاً الزام به استفاده از صورت‌حساب‌های الکترونیک و اتصال به سامانه مودیان که در نهایت منجر به شفاف‌شدن درآمدها و تسهیل دریافت مالیات‌های قانونی می‌گردد، موجب آزرده‌خاطرشدن برخی و هیاهوی زیادی شده است. ناگفته نماند که نمی‌توان این جنجال‌های اخیر را به کاسبان خرد در این صنف مرتبط کرد؛ کسانی که شواهد گویای این است بیشتر از افرادی که در مقیاس‌های بزرگ کاسبی می‌کنند، مالیات‌هایشان را پرداخت کرده و اساساً به‌دلیل محدودبودن درآمدهایشان ابایی از پرداخت مالیات ندارند. بلکه افرادی این روزها در آتش شایعه‌پراکنی و حتی اعتصابات دمیده‌اند که صاحب درآمدهای کلان و البته پنهانی بوده و هرگونه الزام برای شفاف‌سازی درآمدهایشان و متعاقباً پرداخت مالیات، منافعشان را به‌خطر می‌اندازد.

4- از عزم دولت برای اجرایی‌شدن این قانون باید نهایت حمایت را به‌عمل آورد و البته همکاری برخی روسای صنف طلافروشان در استان‌ها برای اتصال کاسبان به سامانه مودیان، قابل تقدیر بوده و این امید را به‌وجود آورده که می‌توان با همکاری و آرامش، قانونی را اجرایی کرد که در نهایت به نفع مردم و کشور بوده و گامی به‌سوی برقراری عدالت تلقی می‌شود. نه‌تنها طلافروشان بلکه مشاغل مختلف دیگری هم در کشور وجود دارند که بر اساس درآمدهای واقعی خود مالیات پرداخت نمی‌کنند و ضرورت دارد که دولت چتر نظارتی خود را گسترده‌تر کرده تا نظام مالیاتی کشور، سمت‌وسوی عادلانه‌تری به خود گیرد.

دیدگاه کاربران

علی۳۳۳۵۸۰۳۰۹:۵۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۷
نکته اصلی این است که برخی دولتمردان عزیز خودشان شفافیت مالی ندارند
ناشناس۳۳۳۶۵۰۸۰۸:۱۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۸
به هر قشری میگی مالیاتتو بده همینطور مثل تو آسمون ریسمون می بافه. دم دستی ترین مشاغل کارمندا هستند ..
مجری۳۳۴۱۱۶۸۱۱:۰۰:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
همش مالیات میدی مغازه دار بدبخت قبض برق تلفن.... که تجاریه رو همشون مالیات میاد سالیان یه پول زور باید بدیم صنف که نمیدونیم واسه چیه عوارض شهرداری و بیمه تامین اجتماعی رو همین کارت خانی که نصبه یه روز تمام پولمون بلکه هست تا فردا بیاد تو حساب باز رو همین کارت خوان مالیات بستن و کلی چیز دیگه
شهر۳۳۳۵۸۰۹۱۰:۰۶:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۷
فرض کنید دولت از همه با عدالت مالیات بگیره این مالیات صرف چه چیزی میشه برای مردم آشکار نیست ...
ناشناس۳۳۳۶۳۸۵۲۳:۵۵:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۷
درآمد دولت می شود و اگر جایگزین نفت در بودجه شود و بودجه نفت کمتر شود ثبات اقتصادی و تورم کم به ارمغان می آورد و بعد رفاه اقتصادی بیشتر خواهد شد
ناشناس۳۳۳۵۸۱۵۱۰:۱۶:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۷
من کارمند ماهی دو نیم میلیون مالیات پرداخت میکنم قبل از حقوق میشه سالی سی میلیون تومان، یعنی درآمد طلا فروش ها اندازه یک کارمند نیست؟قطعا ده برابر یک کارمند درآمد داره .
ناشناس۳۳۳۶۵۱۵۰۸:۳۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۸
خوب نگاه کن ببین اون مالیاتی که طلا فروش قراره بده رو در نهایت کی پرداخت میکنه
ناشناس۳۳۳۵۸۲۵۱۰:۳۵:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۷
مالیات در کشور ما ناعادلانه است حقوق بگیران اول مالیات می دهند بعد حقوقشان را می گیرند و گردن کلفتها همانند طلافروشان ، پزشکان و مافیای ثروت از پرداخت مالیات گریزانند .
ناشناس۳۳۳۶۵۵۷۱۰:۱۸:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۸
فعلا که طبق امار خود سازمان مالیاتی کشور پزشکان از همه اقشار بیشتر و منظم تر مالیات میدن اونم با اختلاف فاحش لطفا کسی در مورد فرار مالیاتی اسم پزشکارو دیگه نیاره شفافترین درامد و شفافترین مالیات مال پزشکاس اونا هم که میگن ما حقوق میگیریم اینقد مالیات میدیم توجه کنن که مالیات نمیدین ازتون برمیدارن هر وقت رفتین اظهارنامه پر کردین اونوقت بگین مالیات میدیم نکته بعدی اینکه در تمام دنیا که دولتها در مورد خرج کرد منابع اخذ شده مالیات توضیحات واضح میدن افراد سعی میکنن از مالیات فرار کنن اینجا که تکلیف مشخصه نه دولت توضیحی میده نه از زمانی که درامدهای مالیاتی دولت به گفته خودش هر سال نسبت به سال قبل دو‌برابر شده وضع اقتصادی مردم بهتر شده .. بنظر میاد مالیات گرفته شده خرج مواردی میشه که اصلا تاثیری در زندگی مردم نداره وگرنه مگه میشه در ۳-۴ سال گذشته هر سال نسبت به سال قبل درامد دو برابر بشه ولی مردم اینو احساس نکنن
ناشناس۳۳۴۱۲۷۸۱۲:۰۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
الان آمریکا مالیات شهروندانش رو خرج لشگرکشی و کشتار تو دنیا میکنه یا هرکاری انجام میده به مردمش میگه . اصلا حرف مردمش واسش مهمه..
ناشناس۳۳۳۵۸۵۳۱۱:۰۳:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۷
موقع مالیات گرفتن میگن شفافیت و مقایسه با المان و سوییس ... موقع حقوق دادن و خدمات میشه اسرار و مقایسه با گینه و بنگلادش
ناشناس۳۳۳۵۸۶۵۱۱:۱۳:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۷
در شرایط بد اقتصادی کی طلا می‌خره که شما مالیات‌ش را میخواهی
ناشناس۳۳۳۶۳۸۳۲۳:۵۳:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۷
همان هایی که دلالی می کنند فراوان
ناشناس۳۳۳۵۸۷۱۱۱:۱۹:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۷
دولت حق ندارد از پول نفت برای اداره خودش استفاده کند پول نفت متعلق به مردم ایرانه
ناشناس۳۳۳۵۸۸۰۱۱:۲۶:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۷
دولت گاها تورم ایجاد میکند و از آن مالیات میگیرد
ناشناس۳۳۳۵۸۸۷۱۱:۳۱:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۷
مالیات باید با نظارت مردمی هزینه شود آنگاه کسی نمیتواند از زیر بار آن فرار کند. این نمیشود که یک عده خودشان قانون مالیات تصویب کنند خودشان هم قانون هزینه آنرا تصویب کنند. ...
محمد طاهر۳۳۳۵۹۱۵۱۱:۵۹:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۷
مادرم النگوی دستش که از این پهن ها است شکسته بود رفته طلا فروشی و با یک النگو شبیه به خودش البته دست دوم تعویض کرده النگوی خودش ۱۵ گرم ۵۵۰ سوت بوده النگوی دسته دوم که گرفته ۱۴ گرم و ۶۶۰ سوت بوده و طلا فروش هم ۴/۵ میلیون هنوز ازش پول گرفته پیدا کنید پرتغال فروش را آنوقت اگر همین طلا فروشها آنگونه که گفته شده در سال نهایت ۳۰ میلیون مالیات پرداخت می کنند واقعا ظلم بسیار بزرگی در حق مردم است ، فقط مال می گذارند روی مال.
ناشناس۳۳۳۵۹۲۰۱۲:۰۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۷
احسنت بر دولت مردمی. این شد یک کار درست. ...
ناشناس۳۳۳۵۹۷۵۱۲:۵۹:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۷
چرا این شفاف سازی ها رو از خودتون شروع نمی کنین ....
ناشناس۳۳۳۵۹۸۶۱۳:۲۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۷
من باچند طلا فروش آنها چندین سال هست که ۹درصد ارزش افزوده را ازمشتری می‌گیرند وریالی هم به دولت پرداخت نمی‌کنند؛وهمچنین با استفاده از کارت بانکی دیگران مثل مادر بزرگهایشان ویا اقوام پیر دور از پرداخت مالیات طفره میروند
ناشناس۳۳۳۵۹۸۷۱۳:۲۲:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۷
طلا فروش ها اعتصاب کنند. چه میشه مگه؟! نباید از اعتصاب و هیاهوی ایشان ترسید.
ناشناس۳۳۳۶۱۱۳۱۶:۲۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۷
ولي اين طرح قرار از طلاي خانگي هم ماليات اخذ كنه. پس خيلي هم ربطي به فرار مالياتي صنف طلا ارتباط نداره.
ناشناس۳۳۳۶۱۷۴۱۸:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۷
اگر زمان روحانی بود حرفات گونه ی دیگری بود
ناشناس۳۳۳۶۱۸۱۱۹:۰۵:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۷
همین یک ماه پیش برای ازدواج برادرم یک سرویس برای عروس خانم خریدیم به قیمت ۱۱۰ میلیون خدا شاهده طلافروش سه تا شماره حساب داد که دو تاشون به نام دو تا خانم و یکیشون آقا بود و هیچ کدوم به نام خودش نبود (طلا فروش دوست خانوادگی بود برای همین میدونیم این سه تا شماره حساب نسبت فامیلی باهاش ندارن )!! تاکید فراوان داشت هم که در سه روز جداگانه به این شماره حساب ها پرداخت کنید !! بعد کارمند و کارگر هنوز حقوق نگرفته مالیات کسر میشه ! از هیاهوی این مرفهین بی درد نترسید انصاف نیست مالیات ندن !! آرایشگر سر خیابون ما به اندازه ی ده تا مهندس در ماه درآمد داره بعد فحش و ناسزا به دولت که برای من برای امسال ۱۲ میلیون تومن مالیات بریدن !! بابا برای تو ۱۲تومن فقط پول کراتینه کردن موی یک نفره !!
ناشناس۳۳۳۶۵۸۷۱۱:۳۲:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۸
تقصیر خودتونه که از این افراد خرید می کنید. شما هم در این خطا شریک هستید. اینکه جامعه پر از خطا هست مال اینه که ما نسبت به خطای دیگران بی تفاوت و ساکت هستیم
ناشناس۳۳۳۶۲۰۳۱۹:۳۵:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۷
چرا اطلاعات و کد ملی مردم را میخواهند بگیرند؟
ناشناس۳۳۳۸۱۳۲۱۲:۵۸:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۹
برای اینکه بعدا خواستی بفروشی و بخاطرسود ( در واقع تورم) قیمتش بالا رفته بود ازت دولت مالیات بگیره
ناشناس۳۳۳۶۲۳۱۲۰:۰۲:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۷
چرا اصل ماجرا را وارونه میکنید؟ دولت مابه التفاوت قیمت خرید و فروش اصل طلا را بعنوان سود درنظر گرفته است. آیا به ارزش دارایی چیزی اضافه شده که آن را سود بدانیم؟
ناشناس۳۳۳۷۴۶۰۲۲:۴۰:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۸
خوبه که. باعث میشه قیمت ها رو الکی بالا نبرن
ناشناس۳۳۳۶۲۴۹۲۰:۴۵:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۷
مالیات از طلا مالیات از تورم
ممدلو۳۳۳۶۲۵۴۲۰:۴۹:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۷
باید با قدرت مقابل این صنف ایستاد. این صنف همیشه دادشون هواست که ما فقیریم چرا مالیات بدیم. حالا که میگن خرید و فروشهاتون رو توی سامانه ثبت کنید تا فقرتون مشخص بشه میگن نه نمیشه و اعتصاب میکنن. شایعه ایجاد میکنن که با پرداخت مالیات، خریدار باید گرونتر طلا رو بخره در صورتیکه این حرف کاملا دروغه. خریدار مثل همیشه و با قیمت مصوب میخره. فرقش اینه درآمد این قشر فقیر! شفاف میشه و مجبور میشن مالیات حقیقی بپردازن مثل کارمند و کارگر.
ناشناس۳۳۳۶۳۳۰۲۲:۴۷:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۷
حفوق کارمند چفدر هست که ماهانه بین ۱ الی ۲ میلیون مالیات میدهد؟؟؟ تا ۱۰ میلیون که معاف هست تا ۱۴ میلیون که ۴۰۰ متلیات داره ....
ناشناس۳۳۳۶۴۶۱۰۴:۰۷:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۸
از قدیم می گفتند ارتباط بازار با حوزه قوی است، پولی به عنوان خمس و ذکات می دادند و دست خطی می گرفتند برای دارایی، سیستم های جدید جای دست خط و …را ندارد، شفاف است، بپرسید قدرت پشت این اعتصابات و کوتاه آمدنها چیست؟ پیدا کنید پرتغال فروش را !!!
ناشناس۳۳۳۷۴۷۲۲۲:۴۴:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۸
اولا خمس و زکات ربطی به مالیات ندارد و جداگانه حساب می شود دوما پرتقال درسته اون اسمه کشوره. زکات هم باز هست
آریو سوئد۳۳۳۶۴۹۱۰۷:۲۵:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۸
شاید کسی در کشور ما از چیزی به نام میز عدالت خبری نداشته باشد ولی این بنده حقیر درسال ۱۹۹۳ این را در یکی از دانشگاههای سوئد مطرح کردم. در اون زمان من گفتم که این میز ۴ پایه دارد و اگر هر کشوری این چهار پایه را کامل در جامعه خود اجرا کند به عدالت اجتماعی نسبی میرسد و از تنش های اجتماعی در امان است. این میز عدالت تشکیل شده از چارپایه . عدالت اداری، عدالت مالیاتی، عدالت درمانی و عدالت آموزشی. در این میز عدالت مالیاتی از همه مهمتر و در درجه اول قرار دارد. اگه جامعه ای نتواند به عدالت از شهروندان خود مالیات اخذ کند نمی تواند خدمات آموزشی و درمانی عدالت محور را برنامه ریزی کند. همینطور نمی تواند یک سیستم اداری عدالت محور داشته باشد. در اینجا که من زندگی میکنم اخذ مالیات عمومیست و معافیت مالیاتی وجود نداد. مالیات هم از۲۹٪ شروع و تا ۶۸٪ میباشد. لذا این مهم است که دولت ما در ایجاد یک سیستم مالیاتی بر پایه عدالت فعال باشد تا بتواند با مالیاتهای اخذ شده یک رفاه نسبی را به مردم بدهد. البته رمز موفقیت در ایجاد عدالت در جامعه تغییر ساختارها و ریل گذاری جدید است والا موفقیتی حاصل نمی شود.
ناشناس۳۳۳۶۷۱۱۱۴:۰۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۸
فرمايشت عين صوابه برادر ! اما خب به شرطي كه همه و همه و همه ماليات بدهند و كسي از زير بار ماليات فرار نكنه !
م ل اراکی آلمان۳۳۳۶۷۳۶۱۴:۳۵:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۸
هر کسی که درآمدی داره باید براساس درآمدش مالیات پرداخت کنه.
ناشناس۳۳۳۶۹۵۳۱۷:۰۵:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۸
این اعتراضات نگرانی از قدم بعدی دولت هست، که شایعه شده هدف اصلی گرفتن مالیات از خرید و فروش طلا توسط مردم هست، یعتی دولت تورم درست می کنه و بعد از این آب رفتن سرمایه مردم مالیات می گیره
ناشناس۳۳۳۷۵۷۶۰۰:۲۱:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۹
طلا میخری مالیات و سود و باقی را با ماشین حسابی که هیچوقت نفهمیدم چه در آن می‌زنند محاسبه و با روی خوش می‌گیرند و حالا معلوم شده هیچی از مالیات نمی‌دهند و با زور هم گویا قرار نیست به دولت بدهند بعد مغلطه کردند ما اگر بدهیم دولت کجا خرج می‌کند.. جالبه تو از ما میگیری ولی بعد دایه مهربان شده ای و نمی‌دهی به دولت که معلوم نیست کجا خرج می‌کند.. مگر توی طلا فروش ریالی برای مردم عادی که بماند برای فقرا خرج کرده ای ..
ناشناس۳۳۳۷۹۷۸۱۱:۵۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۹
متوجه شدم مالیاتی که من کارمند دولت پرداخت می کردم از یه طلا فروش بیشتر بوده.
ناشناس۳۳۴۳۵۷۴۰۷:۳۴:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
وقتی طلا را می فروشیم متوجه نامردی طلافروشان می شویم. والا زر نباریده آسمان به سرش
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  2. مأمور خاطی بازداشت شد

  3. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  4. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  5. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

  6. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  7. مرده متحرک !

  8. شباهت های عجیبِ قیمت و قدرت!

  9. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  10. واکنش الناز شاکردوست به جنایات اسرائیل

  11. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

  12. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

  13. حل يك ابرچالش نظام

  14. خاندوزی: نرخ رشد نقدینگی به ۲۴ درصد رسیده است

  15. آبروریزی اپوزیسیون در شبکه‌های فارسی زبان؛ این‌بار آنتن زنده اینترنشنال!

  16. واکنش آمریکا به توافق ایران و هند در چابهار

  17. واکنش فدراسیون فوتبال به پرونده رشوه و تبانی؛ اجازه مطرح کردن اسامی را نداریم

  18. رئیسی: افزایش کیفیت اینترنت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی در دستور کار قرار گیرد

  19. ارجاع پرونده تخلفات چهار دستگاه به قوه قضائیه 

  20. تحقیق و تفحص از بانک مرکزی باید انجام شود

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  10. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  12. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  13. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  18. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  24. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  25. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

آخرین عناوین