پژوهشگر فلسطینی: غرب به‌خاطر اسرائیل به قربانی حمله و از جلاد دفاع می‌کند

  4021006058 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

پژوهشگر سیاسی فلسطینی در اظهاراتی با تاکید بر سخنان اخیر رهبر انقلاب در محکومیت حمایت آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه گفت، رهبر انقلاب رژیم اسرائیل را محصول تفکر استعماری غرب، مظهر وحشی‌گری امپریالیستی، ساخته انگلیس و مورد حمایت آمریکا می‌داند. غرب بخاطر اسرائیل به قربانی حمله و از جلاد دفاع می‌کند.

پژوهشگر فلسطینی: غرب به‌خاطر اسرائیل به قربانی حمله و از جلاد دفاع می‌کند

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از سخنرانی خود در دیدار اخیر مردم خوزستان و کرمان گفتند که «شکست رژیم صهیونیستی در غزه شکست آمریکا هم هست و امروز در دنیا هیچ‌کس تفاوتی میان رژیم اشغالگر با آمریکا و انگلیس نمی‌گذارد و همه می‌دانند که این‌ها یکی هستند».

ایشان وتوی چند قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس و قطع بمباران‌ها را اقدام بی‌شرمانه دولت آمریکا و همدستی با رژیم صهیونیستی برای ریختن بمب بر روی کودکان، زنان، سالمندان، بیماران و دیگر مردم بی‌دفاع خواندند و افزودند: پیروزی بزرگ ملت فلسطین و جبهه حق و مقاومت، بی‌آبرو کردن غرب و آمریکا و افشای ماهیت همه ادعاهای دروغین حقوق بشری آنها است؛ چرا که اسرائیل بدون پشتوانه آمریکا قادر به این‌همه جنایت نبود و امروز چهره زشت هیولایِ منحوسِ آمریکا و انگلیس برای همه مردم دنیا آشکار و در این ماجرا، ذات کاخ سفید برملا و باطن حکومت آمریکا و انگلیس روشن شده است.

ایشان وظیفه دولت‌ها و ملت‌ها را کمک به مقاومت به هر شکل ممکن خواندند و تاکید کردند: کمک به مقاومت وظیفه همه، و کمک به رژیم صهیونیستی، جنایت و خیانت است. 

در همین راستا، «صالح ابو عزه»، پژوهشگر سیاسی فلسطینی در گفت‌وگو با ایسنا دیدگاه‌های خود را در خصوص این بخش از سخنان رهبر انقلاب، این‌گونه مطرح کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی خود حقیقت درگیری با رژیم صهیونیستی را تبیین کردند و ایشان همواره بر ابعاد فکری، فرهنگی و عقیدتی این درگیری تاکید دارند. رهبر انقلاب رژیم اسرائیل و غرب را با این مبنای روشن پیوند می‌دهند که این رژیم محصول تفکر استعماری غرب، مظهر وحشیگری امپریالیستی، ساخته انگلیس و مورد حمایت آمریکا است.

وی ادامه داد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر افشای دروغ‌های غرب در برابر گروهی از مسلمانان متمرکز شدند و فرمودند که آمریکا و انگلیس از حقوق‌بشر به عنوان پروپاگاندای فعال استفاده می‌کنند؛ نخست برای پاک کردن صفحه استعمارگری غرب و دوم به عنوان ابزاری از ابزارهای جنگ علیه کشورهای عربی و اسلامی. مقایسه آنچه این کشورها می‌گویند با عملکرد آن‌ها ادعاهای دروغین آن‌ها را آشکار می‌کند. آن‌ها از حقوق زنان صحبت می‌کنند و در برابر شهادت بیش از ۵۰۰۰ زن فلسطینی وقعی نمی‌نهند. از حقوق کودکان صحبت می‌کنند در حالی که کشتار بیش از ۱۰۰۰۰ کودک شهید فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نکردند.

صالح ابو غزه تصریح کرد: رهبر انقلاب این سیستم دروغین، باطل و ریاکار را که میان انسان‌ها بر اساس رنگ، ملیت، اعتقادات و نظراتشان تمایز قائل می‌شود برملا ساخت. از دیدگاه رهبر انقلاب، امروز غرب به خاطر رژیم اسرائیل ارزش‌های انسانی را انکار  و انسانیت خود را رها می‌کند و تنها این نیست، بلکه به قربانی حمله و از جلاد دفاع می‌کند. در اینجا آیت‌الله خامنه‌ای به نکته مهمی اشاره می‌کنند و آن را نقطه محوری در اعلام پیروزی فلسطین می‌دانند که همان پیروزی روایت فلسطینی در برابر روایت دروغ و باطل اسرائیلی است.

 این پژوهشگر در ادامه گفت: به‌رغم حمایت رسانه‌ای غرب از رژیم صهیونیستی، این حمایت در برابر تصویر پیش‌رو از فلسطین موفقیت‌آمیز نبود و در برابر همه دروغ‌هایی که از هفتم اکتبر برای آن رواج می‌دادند تاب نیاورد و دیدیم چگونه حقیقت برای جهانیان آشکارتر شد. جنایت اسرائیل روشن و حق فلسطین نیز روشن است. ما بر آنچه که آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند تاکید می‌کنیم؛ اینکه پیروزی نخست فلسطین پیروزی روایت آن است و این روایت در برابر دروغ‌های اسرائیل و غرب استوار و پابرجاست. 

پژوهشگر فلسطینی در خصوص نقش انگلیس در این جنایت‌ها که رهبر انقلاب آن را در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد و هیچ تفاوتی میان آنها قائل نمی‌شود گفت: این انگلیس است که رژیم اسرائیل را ایجاد کرد و آن را همچون خنجری زهرآلود در جهان عرب و اسلام فرو برد تا فتنه را تداوم بخشد، ملت را از هم بپاشد، از گرد هم آمدن آن‌ها جلوگیری و وحدت آن‌ها را تضعیف کند. سپس آمریکا حمایت از این رژیم را به عهده گرفت. پس انگلیس و آمریکا نقش مشترکی در تأسیس و حمایت از رژیم دارند. این امر تا این لحظه ادامه داشته و مواضع انگلیس و آمریکا در حمایت از رژیم تفاوتی نداشته است.

صالح ابو عزه همچنین توضیح داد: نقش انگلیس در چندین موقعیت در کنار آمریکا در حمایت بی‌قید و شرطش از رژیم صهیونیستی برجسته بود. انگلیس حق مقاومت مردم فلسطین را محکوم کرد، از رژیم اسرائیل از طریق هواپیماهای بدون سرنشین خود برای رصد غزه حمایت کرد. همچنین حفاظت از روایت اسرائیل  را حمایت و در عملیات محافظت از این رژیم در دریای سرخ شرکت کرد. بنابراین، ما سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر اینکه هیچ تفاوتی در جنایت انگلیس و جنایت آمریکا وجود ندارد و هر ۲ در تجاوز علیه ملت مظلوم فلسطین مشارکت دارند و دستشان به خون غیرنظامیان فلسطینی آغشته است را تایید می‌کنیم.

این پژوهشگر عرب معتقد است که واشنگتن و لندن این رژیم را به عنوان حافظ اصلی منافع خود در منطقه، پایگاه نظامی پیشرفته‌ای در غرب آسیا برای غرب و تامین‌کننده منافع و شبکه روابط آن در منطقه می‌دانند. از این رو، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر نقش انگلیس و آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل در سطح جهانی و تلاش برای عدم محکومیت آن در هیچ سیستمی از جامعه جهانی متمرکز شد. بنابراین، تجاوزات اخیر علیه غزه را می‌توان تجاوز اسرائیلی- غربی به غزه و نه فقط تجاوز اسرائیلی نامید.

وی خاطرنشان کرد: در اینجا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ما را به سمت این ادراک هدایت می‌کند که پیروزی فلسطین، شکست رژیم و غرب با هم است. اینجا این پیروزی نقطه آغازی برای شکست کوبنده پروژه غربی است، نه تنها در فلسطین، بلکه در کل منطقه عربی و اسلامی. بنابراین همه طرف‌ها باید از فلسطینی‌ها برای تحقق این دستاورد بزرگ حمایت کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین