سال اول زندگی مشترک، طلاق یا ادامه ازدواج را مشخص می‌کند؟

  4021005094 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در سال‌های اولیه ازدواج و زندگی مشترک برای زن و شوهر چیزهای زیادی برای شناخت و برای بیان به یکدیگر وجود دارد. یک کنجکاوی لذت بخش برای کشف یکدیگر. در اوایل ازدواج، می‌توانید پایه و اساس یک همراهی مادام العمر و معنادار را بسازید. پس از یکدیگر لذت ببرید و عاشقانه زندگی کنید.

سال اول زندگی مشترک، طلاق یا ادامه ازدواج را مشخص می‌کند؟

گرچه گفته می‌شود که یکی دو سال اول زندگی مشترک سخت‌ترین سال‌های ازدواج است، اما اغلب به‌عنوان شادترین سال‌ها نیز از آن یاد می‌شود. این سال‌ها می توانند زمان فوق العاده‌ای برای صمیمیت و کشف یکدیگر باشند.

چرا سال اول زندگی مشترک بسیار مهم است؟

ازدواج شاید بهترین اتفاق زندگی باشد ولی می‌تواند فراز و نشیب‌هایی نیز داشته باشد. در واقع، بسیار طبیعی است که در دو سال اول زندگی مشترک به اتفاقات سخت برخورد کنید، اما نترسید. با شناخت برخی از موانعی که ممکن است در اوایل ازدواج تجربه کنید و کسب آگاهی در مورد آنها شما و همسرتان می‌توانید یک زیربنای قوی برای سال‌های آینده زندگی مشترک خود بسازید.

چرا سال اول زندگی مشترک مهم است؟

سال اول زندگی مشترک می‌تواند سخت‌ترین سال زندگی مشترک باشد زیرا به دلیل شناخت و سازگار شدن شما و همسرتان با نقش‌های جدید به عنوان زن و شوهر، پر از تغییرات است. به گفته محققان، با این حال نحوه مدیریت این دوره سازگاری، برای طول عمر ازدواج شما بسیار مهم است.

یک مطالعه نشان داده که زوج‌هایی که در دو سال اول طلاق گرفتند، نشانه‌هایی از سرخوردگی نشان دادند و در 2 ماه اول ازدواجشان نسبت به یکدیگر حس منفی داشتند و به یکدیگر حس ناکافی بودن و سرخوردگی می‌دانند. زوج‌هایی که هنوز ازدواج شادی داشتند، زوج‌هایی بودند که توانستند در این دوره اولیه رابطه خود، احساسات مثبتی نسبت به همسر خود پیدا کنند.

تحقیقات جدیدتر نشان می‌دهد که تازه ازدواج کرده‌ها ممکن است به دلیل انتظارات غیرواقعی از یکدیگر یا سطح تجربه‌هایشان در مقایسه با آنچه از ازدواج انتظار داشتند، مستعد نارضایتی باشند. زمینه‌های این نارضایتی‌های رایج عبارتند از:

  • چیزهای کوچک و روزانه
  • مسئولیت‌های خطیر و مهم
  • نقش‌های رابطه
  • ارتباط جنسی

یک مطالعه نشان داد که زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند، تخمین می‌زنند که سطح شادی آنها در چهار سال اول زندگی مشترک افزایش می‌یابد (یا حداقل ثابت می‌ماند).

طلاق همچنین در سال‌های اولیه ازدواج، به ویژه در میان زوج‌هایی که دارای زمینه‌ای برای افسردگی و اضطراب یا اختلالات روانی دیگر هستند و سطح رضایت کلی کمتری از ازدواجشان نشان داده‌اند، بیشتر است.

علائم هشداردهنده در اوایل ازدواج

  • اعتیاد و یا سوء مصرف مواد یکی از طرفین یا هر دو
  • آزار عاطفی و یا فیزیکی
  • ناتوانی در خوش گذرانی با هم
  • فقدان احترام
  • فقدان روابط عاشقانه و صمیمیت
  • بیش از حد خرج کردن
  • خودخواهی
  • مشکلات جنسی
  • وابستگی بیش از حد به والدین
  • انتظارات غیرواقعی از یکدیگر

اولویت‌ها در سال اول زندگی مشترک

علاوه بر زنده نگه داشتن عشق، اولویت‌های دیگری در زندگی نیز وجود دارد که یک زوج باید با آنها روبرو شوند.

تصمیم بگیرید که چگونه پول را مدیریت کنید.

با یکدیگر صحبت کنید و به یک نتیجه برسید که آیا می‌خواهید امور مالی خود را به طور جداگانه، مشترک یا با ترکیبی از حساب‌های جداگانه و مشترک مدیریت کنید. در هر صورت، هرگز دروغ نگویید. صداقت در اجتناب از درگیری بر سر پول، کلیدی است.

نحوه رسیدگی به کارهای خانه را بیابید.

تقسیم عادلانه کارهای خانه می‌تواند استرس را در خانه شما از بین ببرد و ازدواج شادی را تضمین کند. در بعضی از ازدواج‌ها زن و شوهر تقسیم وظایف می‌کنند. زن کارهای داخل خانه را انجام می‌دهد و مرد کارهای بیرون از خانه را به‌عهده می‌گیرد. اما امروزه تعداد بانوان شاغل افزایش یافته است و زن و شوهر هر دو در کارهای داخل و بیرون از خانه باهم همکاری می‌کنند. باید به یک نتیجه در مورد تقسیم کارها در خانه برسید و از آن پیروی کنید. البته که وقتی فرزندی به دنیا می‌آید نقش پدر برای کمک به مادر پررنگ‌تر می‌شود.

راه‌هایی برای گذراندن اوقات فراغت پیدا کنید.

در حالی که گذراندن زمان با یکدیگر مهم است، شما همچنین برای رشد شخصی و استقلال به گذراندن زمان با کیفیتی با دوستان هم‌جنس خود نیاز دارید.

برای رابطه جنسی وقت بگذارید.

حتی زمانی که زندگی شلوغ و پرمشغله می‌شود، سالم نگه داشتن زندگی جنسی شما، باید در اولویت باقی بماند. در حالی که بیشتر زوج‌ها معمولاً هفته‌ای یک بار رابطه جنسی دارند، مهم است که بفهمید چه چیزی برای حفظ صمیمیت برای شما مفید است. با هم در مورد آن صحبت کنید. سعی کنید نیازهای یکدیگر را شناسایی کنید و بهترین خود را برای همسرتان ارائه دهید.

با اقوام همسر خود حد و مرز را تعیین کنید.

در مورد اقوام یکدیگر و انتظاراتی که از آنها دارید با یکدیگر صحبت کنید. مثلا اگر شوهر آخر هفته به خلوت آرامش‌بخش خود در خانه احتیاج دارد از همسرش بخواهد که به پدر و مادرش اطلاع دهد که لطفا بدون تماس، به منزل آنها نیایند. یا اگر کودکی دانش‌آموز دارید همه اقوام باید بدانند تا بیشتر از ساعت 9 نباید در منزل شما بمانند چرا که فرزند شما باید زود به رختخواب برود.

تفاوت‌ها را درک کنید.

در حالی که ارزش‌های اصلی شما احتمالاً یکسان است که تصمیم گرفته‌اید با یکدیگر ازدواج کنید، ولی افکار و عقاید همسرتان ممکن است با شما متفاوت باشد. درک و احترام به این تفاوت‌ها به شما کمک می‌کند از قضاوت دوری کنید و رابطه خود را بهبود بخشید.

مدیریت تعارض را یاد بگیرید.

در حالی که تعارض اجتناب ناپذیر است و همیشه در رابطه سالم پیش می‌آید، نحوه برخورد شما با تعارض می‌تواند تفاوت در ازدواج شما ایجاد کند. تمام تلاش خود را برای حفظ یک نگرش سازنده و احترام متقابل انجام دهید و مایل باشید که دیدگاه شریک خود را بشناسید.

در مورد انتظارات خود صحبت کنید.

از مسئولیت‌های خانه گرفته تا صمیمیت جنسی، مهم است که در مورد آنچه از همسر خود انتظار دارید صحبت کنید. به هر حال، انتظارات برآورده نشده یا غیر واقعی می‌تواند استرس قابل توجهی در رابطه شما ایجاد کند. متأسفانه، بسیاری از زوج‌ها از موضوعاتی که ممکن است بر سر آن کمی بحث کنند، اجتناب می‌کنند. اما انجام این کار و اجتناب از بحث به یکی بودن شما آسیب می‌رساند.

اگر در سال اول زندگی مشترک خود دچار مشکل هستید چه کاری باید انجام دهید؟

برای گذراندن سال اول زندگی مشترک، بهترین کار این است که با همسرتان بدون سرزنش درباره نگرانی‌هایتان صحبتی صادقانه داشته باشید. هر دو باید آگاه باشید که در شرایط شناخت و تطبیق با یکدیگر هستید. تعارض طبیعی است، یکدیگر را دوست دارید و در حال تلاش برای رابطه هستید. شما به دنبال برد و باخت و سرزنش نیستید. فقط می‌خواهید بهترین راه‌حل را برای سازگاری با یکدیگر پیدا کنید. باید آگاهی خود را افزایش دهید. گوش کردن به صحبت‌های مفیدی از روانشناسان و خواندن کتاب‌های خوبی که در زمینه ازدواج نوشته شده‌اند می‌تواند مفید باشد. و در نهایت از زوج درمانی، که بسیار به سلامت ازدواج کمک می‌کند می‌توان استفاده کرد.

همچنین مهم است که:

از سرزنش همسر خود بپرهیزید.

بازی سرزنش فقط باعث تشدید مشکلات شما و همسرتان می‌شود. در عوض، درباره آنچه احساس می‌کنید اتفاق می‌افتد و اینکه چگونه می‌توانید به عنوان یک زوج برای پر کردن شکاف با یکدیگر همکاری کنید، صحبت کنید.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید.

توقعات واقع‌بینانه می‌تواند رابطه شما را بهبود بخشد. هرگز زندگی خود را با کسی مقایسه نکنید. اگر شوهر خواهر شما برای او کادو ماشین خریده است، از شوهر خود توقع نداشته باشید او نیز همان کار را بکند. بر اساس توانایی خودش از او انتظار داشته باشید. چشم و هم چشمی و مقایسه هیچ شادی برای رابطه شما نخواهد داشت.

به خود و شریک زندگی خود زمان بدهید تا سازگار شوید.

ازدواج برای هر دوی شما تازگی دارد، بنابراین مهم است که هنگام سازگاری با نقش‌ها و مسئولیت‌های جدید خود، صبر داشته باشید.

به یاد داشته باشید که می‌توانید به رشد همسر خود کمک کنید، اما نمی‌توانید شخصیت او را تغییر دهید. در حالی که نمی‌توانید همسر خود را تغییر دهید، می‌توانید واکنش‌ها و پاسخ‌های خود را تغییر دهید، که ممکن است باعث شود همسرتان بخواهد واکنش‌های خود را تغییر دهد.

برای شریک زندگی خود ارزش قائل باشید و قدر تلاش‌های او را بدانید.

تلاش برای گفتن "متشکرم" و نشان دادن قدردانی می‌تواند کمک زیادی به ایجاد احساس خوب برای شما و همسرتان کند.

زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید.

ممکن است ساعات زیادی در کنار همسر خود باشید ولی این زمان با کیفیت نباشد. تفریحات دو نفره، بازی، سرگرمی حتی کارهای خانه را دو نفره انجام دهید. دوتایی آشپزی کنید و از صحبت با هم لذت ببرید.

چرا سال اول زندگی مشترک اینقدر سخت است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که سال اول زندگی مشترک می‌تواند سخت باشد، با این حال، اغلب به دلیل تغییرات زیاد و تغییرات غیرمنتظره‌ای است که با نقش و مسئولیت جدید شما همراه است.

در سال اول زندگی مشترک چه انتظاری باید داشته باشید؟

البته سال اول زندگی مشترک برای هر زوج منحصر به فرد است. در حالی که همه ممکن است انتظار داشته باشند که سال اول زندگی مشترک چیزی جز خوشی نباشد، شما همچنین با یاد گرفتن زندگی جدید و نقش‌های جدید، فراز و نشیب‌هایی را نیز تجربه خواهید کرد.

در سال اول زندگی مشترک چه چیزی یاد می‌گیرید؟

باز هم تجربه هر کسی در ازدواج متفاوت است. با این حال، برای بسیاری از زوج‌ها، سال اول زندگی مشترک زمانی است که می‌توانید چیزهای زیادی درباره خود و همسرتان بیاموزید. این یادگیری از کار با یکدیگر برای مدیریت امور مالی، تقسیم کارها، درک تفاوت‌ها، مدیریت تعارض‌ها، تعیین مرزها، مدیریت انتظارات و موارد دیگر حاصل می‌شود.

اهداف واقع بینانه برای سال اول زندگی مشترک چیست؟

تعیین اهداف ازدواج در نهایت به شما و همسرتان بستگی دارد. با این حال، هر چه که باشند، مهم است که به وضوح تعریف شده و واقع بینانه باشند تا شما به عنوان یک تیم با هم کار کنید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۵۱۴۰۱۳:۰۵:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۶
من یک زوج جوان را می شناسم که دو ساله عقد هستند ولی خانواده ها از مواضع خود در خصوص جهیزیه سنگین و مراسم مفصل پایین نمی آیند و دو جوان بلا تکلیف دارن به طلاق فکر می کنند حاکمیت باید با قدرت در این موارد وارد صحنه شود 1- جهیزیه وظیفه پدر عروس نیست و فقط یک لطف است از طرف خانواده عروس به زوج جوان 2- مراسمی که در آن کل دودمان با انواع غذاهای گران در تالار های تشریفاتی پذیرایی شوند باید منسوخ شود چرا که مانع خوشبختی است و در جامعه چشم و هم چشمی و احساس فقر ایجاد می کند باید نمایش جهیزیه یا تشریفات مراسم در شبکه های اجتماعی ممنوع شود و باید مراسم و جهیزیه ساده در شبکه های اجتماعی تبلیغ و تمجید شود ما به بیراهه رفته ایم این روش ازدواج نه در سنت ما بوده و نه دین ما
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین