درخواست بسیج دانشجویی از شورای‌عالی امنیت ملی درباره ادعای روس‌ها

  4021004119 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

 شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای به علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی، خواستار واکنش‌های متوازن نسبت به ادعای واهی روس‌ها و دیگر طرفین پیرامون جزایر سه‌گانه شد.

درخواست بسیج دانشجویی از شورای‌عالی امنیت ملی درباره ادعای روس‌ها

به گزارش فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای به علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی، خواستار واکنش‌های متوازن نسبت به ادعای واهی روس‌ها و دیگر طرفین پیرامون جزایر سه‌گانه شد.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی‌اکبر احمدیان

دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی

سلام علیکم؛

از شورای‌عالی امنیت ملی انتظار می‌رود ضمن واکنش به روسیه، پیرامون جزایر سه‌گانه، نسبت به امارات متحده عربی تصمیم جدی اتخاذ کند.

همان طور که مستحضرید در بیانیه پایانی ششمین نشست مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه نکته‌ای درباره جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج فارس مطرح گردید که چند ماه پیش نیز با ادبیات تقریباً مشابه  تکرار شده بود.  

پیرامون این موضوع به طور خلاصه به چند نکته اشاره می‌کنیم.

الف - شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور ضمن محکومیت هرگونه ادعای بی‌اساس درباره تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، جزایر سه‌گانه را جزو لاینفک ایران عزیز می‌داند و بر مقابله جدی با هر عاملی که تمامیت ارضی ایران را تهدید کند، تأکید می‌نماید.

ب - از شورایعالی امنیت ملی انتظار می‌رود ضمن طراحی بسته سیاسی، امنیتی و اقتصادی؛ درباره امارات متحده عربی تصمیم جدی اتخاذ کند. پشتیبانی امارات از تحرکات گروه‌های تروریستی در جنوب شرق کشور و همکاری‌های گسترده اطلاعاتی و سیاسی با رژیم صهیونسیتی و طرح ادعا‌های واهی درباره جزایر سه‌گانه جایی برای تردید در اقدام جدی درباره امارات و واکنش به این گستاخی‌ها باقی نمی‌گذارد.

 باید توجه داشت که متأسفانه در دهه ۹۰ و با اجرای سیاست‌های نادرست، بخشی از نبض بازار ارز ایران به درهم وابسته شده است و این امر دست امارات را در ایجاد اخلال در بازار‌های مالی ایران باز گذاشته است، نسبت به این قضیه باید تدبیر مناسب صورت بگیرد، اما توجه شود که نباید اشتباه امارات را در قطر تکرار کنیم و تکیه‌گاه ارزی و بانکی‌مان را صرفا به دوحه متکی کنیم. انتصاب رئیس سابق بانک مرکزی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر خواه ناخواه گویای باز کردن حساب سیاسی ایران روی فعالیت‌های اقتصادی در قطر است که اگر درست تدبیر نشود، تجربه تلخ امارات شکل خواهد گرفت.

ج - از شورای عالی امنیت ملی انتظار می‌رود که در سطوح کلان نظام واکنش‌های متوازن نسبت به ادعای واهی روس‌ها طراحی و اجرا کند. گاه درباره یک امر مهم وزیر خارجه یک موضعی می‌گیرد و شورای راهبردی روابط خارجی یک موضع دیگر، هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با سیاست خارجی نباید فراموش شود و از کشور یک صدا به خارج منتقل شود.  

ایران باید برای این رفتار خارج از عرف روسیه هزینه واقعی و متناسب ایجاد کند تا از تکرار آن جلوگیری شود. توجه شود که اکتفا به مواضع خشک توییتری و تریبونی بدون اقدام در میدان عمل دستاوردی نخواهد داشت که اگر تأثیری داشت، دوباره چنین ادعایی توسط روسیه و کشور‌های عربی مطرح نمی‌شد.

د - توجه شود که اتخاذ سیاست‌های فوق نباید سرعت ایران را در همکاری گسترده و همه‌جانبه با شرکا و همسایگان کاهش دهد. استفاده از تجربه روابط ایران و ترکیه در دوران جنگ سوریه درس‌آموز است. دو کشور در عین اختلاف جدی درباره یک مسأله مهم (جنگ سوریه) در سایر حوزه‌ها و موضوعات همکاری‌ها و تبادلات گسترده داشتند و این همان هنر سیاست‌ورزی سیاستمداران و دیپلمات‌هاست.  

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۳۳۰۱۲۱:۴۰:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
چرا روس و چین ؟ اونا که دنبال منافع خودشون هستن و نون به نرخ روز میخورن ؛ باید تو دهن امارات و عربستان و بحرین زد تا دیگه جرات نکنن همچین غلطی کنن
ناشناس۳۳۳۴۱۲۴۱۳:۵۴:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۵
دقیقا و اصل کاری را باید ادب کرد بقیه دیگر جولان نمی دهند
مهدی از شیراز۳۳۳۴۴۰۵۱۹:۱۲:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۵
نتیجه عدم‌ دیپلماسی موفق هست
ناشناس۳۳۳۳۴۰۵۲۳:۳۰:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
عجیبه برادران ارزشی و بسیجی تجمع اعتراضی و خودجوش در مقابل سفارت برگزار نکردند.
علی رمضانی۳۳۳۳۴۷۸۰۱:۱۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۵
اکنون باید سینه چاکان و حامیان روس بفهمند که روسیه به هیچ وجه قابل اعتماد نیست .
ناشناس۳۳۳۴۱۳۳۱۳:۵۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۵
شما هر وقت فهمیدی آنان دنبال منافع خود هستند و دوست و دشمن شما نیستند یعنی چی دیگر دنبال این نیستی که این چیزها را بگویی ولی در عوض غرب گرایی...
معلم تاریخ۳۳۳۳۴۸۸۰۱:۲۳:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۵
دکتر ظریف این روز را پیش بینی کرده بود ولی متاسفانه مورد حمله احساسی دوستان قرار گرفت.و غرب گرا خوانده شد. کشور ها بر اساس منافع ملی عمل می کنند نه خیال پردازی.
ناشناس۳۳۳۴۱۳۴۱۳:۵۸:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۵
ایشان برای منافع ایران کار می کرد که می گفت با کلید ما را نابود می کنند یا در امریکا می گفت ما نباشیم....؟!!
ناشناس۳۳۳۳۶۴۵۰۸:۲۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۵
تنها راه این است که خواستار پایان اشغال شبه جزیره کریمه از سوی روسیه شویم و در جنگ هم طرف اوکراین را بگیریم روسیه یک کشور متجاوز است و الان هم دنبال اینه که جزایر را از ایرانی ها بگیره وگرنه مجددا این حرکت را تکرار خواهد کرد.
ناشناس۳۳۳۳۷۸۷۱۰:۱۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۵
وقتی طرف مقابل می داند ما دستمان از همه جا بریده معلومه که هر کاری در راستای منافع کشورشان باشد انجام می دهند. فراموش کردید برای بازگشایی همان سفارتی که دوستان آتش زده بودند جشن گرفتید؟ خوب کو ؟ چرا عربستان سفارتش را بازگشایی نمی کند؟ چرا در هتل مستقر شده اند؟ روسیه می داند ما تحریم خود خواسته امریکایی. حتی دوستان نمی روند مستقیما با امریکا مذاکره کنند. منتظرند تا امریکا بیاید و التماسمان کند که تحریم هایمان را بردارد؟ امارات هم می داند گیر واردات ارزی ما در صرافی های امارات است گو اینکه کلی بابت خدمات بندری از ما پول می گیرد می داند ارز ما را قطع کند دلار 100 تومن می شود. برای همین هم به امارات چیزی نمی گویید که به آنها بر بخورد.
ناشناس۳۳۳۳۸۴۷۱۰:۵۶:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۵
چرا یک تجمع خودجوش برگزار نکردید؟
ناشناس۳۳۳۳۸۷۸۱۱:۱۰:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۵
اینها نتیجه اقدامات کوتاه مدت نیست ،سیاست خارجی کلان اشتباه کشور با قطع همکاری با اکثر کشورهای تاثیر گذار دنیا ما را در انتهای کوچه بن بست سیاسی قرار داده و همین چند کشوری که ارتباطشان را حفظ کرده اند فقط از ما به عنوان چماق برای منافع ملی خودشان استفاده میکنند.
مهدی از شیراز۳۳۳۴۴۰۲۱۹:۱۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۵
توی فاصله ۶ ماه روسیه دوبار این قضیه رو امضا کرده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین