جزئیاتی از فعالیت عارف برای انتخابات مجلس/ نظر معاون رئیسی درباره تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد

  4021003059 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

جزئیاتی از فعالیت عارف برای انتخابات مجلس/ نظر معاون رئیسی درباره تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد

جزئیاتی از فعالیت عارف برای انتخابات مجلس

علیرضا خامسیان چهره رسانه ای نزدیک به محمدرضا عارف در گفت وگو با ایسنا درباره رویکرد انتخاباتی جریان سیاسی نزدیک به محمدرضا عارف، اظهار کرد: آقای عارف به واسطه جایگاهی که در نظام داشته و دارد، ارتباط خود را با مدیران اجرایی کشور حفظ کرده است. جلسه با استانداران ادوار یکی از جلساتی که به صورت منظم برگزار و تلاش می‌شود در این جلسات تصمیماتی برای حل مشکلات کشور گرفته شود و این تصمیمات توسط عارف یا اشخاص دیگر در اختیار مسئولان نظام قرار بگیرد. این جلسات ادامه دارد و اینگونه نیست که صرفا جنبه انتخاباتی داشته باشد.

وی معتقد است: آقای عارف به واسطه مرجعیتی که در بدنه نخبگان کشور دارد، در زمان انتخابات محل رجوع این افراد است؛ البته بنیاد امید ایرانیان اعلام کرده است که کنش انتخاباتی یعنی ارائه لیست انتخاباتی ندارد اما اینکه نقشی در تعیین راهبردها دارد یا نه به فضای انتخاباتی برمی‌گردد. در یک فضای غیررقابتی، قاعدتا انتظار کنش از سوی عارف یا شخصیت دیگری متصور نیست اما در  فضای انتخابات رقابتی، عارف و سایر شخصیت‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند.

این فعال رسانه‌ای درباره این‌که در جلسات مورد اشاره آیا استانداران ادوار به حضور در انتخابات تشویق شده‌اند؟ گفت: در زمان پیش ثبت‌نام انتخابات، مجمع وزرای ادوار که ریاست آن به عهده عارف است، نخبگان و جوانان را به حضور در انتخابات دعوت کرد. در دیگر مجموعه ها از جمله مجمع استانداران ادوار هم این تشویق انجام شده است با این حال آقای عارف منتقد جدی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در نوع عملکرد در بررسی صلاحیت داوطلبان است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این جریان سیاسی از لیست انتخاباتی حمایت خواهد کرد؟ تصریح کرد: این مساله قابل پیش بینی نیست. باید ببینیم جریان اصلاحات به سمت ارائه لیست می رود یا نه و آیا اصلا کاندیدی باقی می‌ماند که لیست بسته شود یا نه؟

همچنین محمدرضا عارف درباره سخنان روز گذشته رهبری پیرامون انتخابات به جماران گفت: همانگونه که قابل پیش بینی بود برای رهبری انقلاب برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالا و با تضمین امنیت و سلامت انتخابات بسیار بااهمیت است که در گذشته نیز شاهد رهنمودهای ایشان به نهادهای نظارتی و اجرایی انتخابات بوده‌ایم که متاسفانه علی رغم اینکه متولیان این نهادها خود را پیرو رهبری و ولایت فقیه می‌دانند اما نتیجه اقدامات آنها در تایید صلاحیت کاندیداها در چند انتخابات اخیر عملا برخلاف توصیه های رهبری بوده است.

وی در همین راستا افزود: به نظر من در درجه اول مخاطب اصلی سخنان مقام معظم رهبری  نهادهای نظارتی امر انتخابات هستند که می توانند در چارچوب قانون زمینه را برای حضور همه افکار و عقاید درون نظام برای یک انتخابات رقابتی فراهم کنند. متاسفانه نهادهای اجرایی در ابتدای امر با رد صلاحیت هایی که انجام دادند برخلاف رهنمودهای رهبری عمل کردند و انتظار این است هیات های نظارت استانی و شورای نگهبان خطای نهادهای اجرایی انتخابات را جبران کنند.

***

نظر معاون رئیسی درباره تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت وگو با شفقنا درباره خواسته‌های قانون اساسی کشور گفت: به نظر می رسد که تاکنون نتوانستیم یکسری خواسته های قانون اساسی را به عمل برسانیم. خواست قانون اساسی «شکاف طبقاتی» نیست، خواست قانون اساسی «بروز فساد» در کشور نیست، خواست قانون اساسی «بودن فقر» در کشور نیست. یک اتفاقاتی افتاده و یکسری زاویه ها از قانون اساسی پیدا شده، ما در حال پیگیری این مسایل هستیم و انطباق رفتارها و عملکردها را با قانون اساسی دوباره بازبینی می کنیم و این روند ادامه خواهد داشت.

وی معتقد است: حقوق و قانون اساسی به عنوان میثاق ملی به کمک اقتصاد می آید تا به اقتصاددان ها کمک کنیم که قانون اساسی و خواست ملت و آرمان های انقلاب به نتیجه برسد و حتماً تأثیرگذار خواهد شد. ما علاوه بر اینکه موظف هستیم مروج قانون اساسی باشیم باید قانون اساسی را در عمل به اجرا برسانیم تا مشکلات کشور حل و زمینه پیشرفت کشور فراهم شود.

دهقان در پاسخ به اینکه در حال حاضر در کدام حوزه های اجرای قانون اساسی خلاء وجود دارد؟ گفت: طبیعتاً حوزه اقتصادی همچنان یکی از مشکلات ماست. ما در عرصه های مختلف پیشرفت های فوق العاده ای داشتیم، در عرصه اقتصادی هم البته کشور قدرتمندی شدیم، اگر قدرت نداشتیم که بارها به زمین خورده بودیم و به زانو در آورده بودیم، خواست آمریکایی ها به زانو در آوردن ایران بود و این تحریم ها و فشارهای بی سابقه ای که در طول تاریخ بر کشور و ملت وارد شده، برای این بود که ما را به زانو در بیاورند، خودشان گفتند که تحریم های فلج کننده و علت اینکه فلج نشدیم قدرت اقتصادی ماست اما در عین حال تحریم ها اثر گذاشته و بر کشور و ملت فشار آورده و بر معیشت ما اثر گذاشته در عین حال بخشی از مشکلات اقتصادی امروز هم مربوط به خودمان هست، بخشی از مسایل مربوط به تحریم نیست، باید یکسری اقداماتی انجام دهیم که مشکلات کشور برطرف شود و موارد و اشکالاتی که منشأ تصمیمات داخلی دارد را برطرف کنیم و شاقول و میزان این کار قانون اساسی است و باید برگردیم و همه نگاه کنیم که این قانون اساسی از ما چه خواسته و طبق آن عمل کنیم.

***

نظر علی مطهری درباره تاثیر انتخابات بر آینده کشور

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با جوان در پاسخ به این سؤال که در شرایط کنونی چشم‌انداز شکل‌گیری انتخابات رقابتی مشاهده می‌شود یا خیر، بیان داشت: به نظر من اذهان هنوز خیلی به طور کامل به سمت انتخابات نرفته است. شاید این موضوع جنگ غزه باعث شده که کمتر مسئله انتخابات مورد توجه باشد. مردم نگران این موضوع هستند و منتظر هستند بیینند که آخر سر بحث غزه به کجا می‌رسد. ولی به مرور که به انتخابات نزدیک می‌شویم تنور انتخابات هم قطعاً گرم می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز فضای رقابتی شکل نگرفته است، افزود: شکل‌گیری فضای رقابتی بستگی دارد به زمان اعلام فهرست نهایی صلاحیت‌ها که معلوم شود که چه کسانی تأیید صلاحیت شدند. آن وقت رقابت خیلی ملموس‌تر خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با رد سخنان کسانی که انتخابات را بی‌اثر می‌دانند و مردم را نسبت به انتخابات دلسرد می‌کنند، هم گفت: من این حرف‌ها را قبول ندارم. ما در هر شرایطی باید در انتخابات شرکت کنیم و اینکه عده‌ای می‌گویند انتحابات در آینده کشور تاثیر ندارد را قبول ندارم و حرف درستی نیست و البته من قبول دارم که تا حدودی مجلس از جایگاه خود در قانون اساسی تنزل کرده است، ولی به نظرمن اگر افراد مجرب و مؤثری وارد مجلس شوند، می‌توانند این جایگاه را برگردانند و مجلس بتواند تأثیر بیشتری در کشور داشته باشد.

وی تأکید کرد: به هرحال ما هیچ وقت نباید مأیوس شویم و اینکه بگوییم کاری نمی‌توان کرد حرف غلطی است. حتماً مشکلات راه حل دارد و با حضور در انتخابات حل مشکلات آسان‌تر می‌شود.

***

مخالفت وزیر علوم با استعفای رئیس سازمان سنجش

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص استعفای رئیس سازمان سنجش گفت: رئیس سازمان سنجش استعفا داده؛ البته کار درستی نبوده است. اختلافی پیش‌آمده باید حلم ورزی می‌کرد تا به نتیجه و جمع‌بندی نهایی برسد .

وی افزود: هر مدیر و مسئولی نظری داشته باشد و نظرش سریع به اجابت نرسید، نباید استعفا دهد. اگر رییس سازمان سنجش بر استعفایشان اصرار داشته باشد و وزیر علوم نیز استعفای وی را بپذیرد طبیعتاً وزیر شخص دیگری را جایگزین می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره این‌که آیا وزیر علوم استعفای رئیس سازمان سنجش را پذیرفته است یا خیر گفت تا جایی‌که من اطلاع دارم وزیر علوم استعفای وی را نپذیرفته است.

لازم به ذکر است، هفته گذشته عبدالرسوال پور عباس رییس سازمان سنجش با انتشار نامه‌ای خطاب به وزیر علوم در اعتراض به حکم بازگشت به تحصیل ۳۵ داوطلبان شبهه‌دار کنکور از مقام خود استعفا کرد.

براساس شنیده ها از سازمان سنجش آموزش کشور تا به امروز، رییس سازمان سنجش آموزش کشور در دفتر کاری خود حضور پیدا نکرده است.

***

تکذیب سفر رئیس‌جمهور با ۵۰۰ محافظ به پرند

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس در گفت وگو با ایسنا، ضمن تکذیب خبری به نقل از خود که در سایت خبر آنلاین منتشر شده است، مبنی بر اینکه رئیس جمهور با ۵۰۰ محافظ به پرند سفر کرده است، بیان کرد: این خبر صحت ندارد. اینکه گفته شده رئیس جمهور با ۵۰۰ محافظ به پرند سفر کرده است، کاملا اشتباه است. حتی اینکه ۵۰۰ همراه نیز با رئیس جمهور بودند اشتباه است. بنده تذکر دادم خبر اصلاح شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اصلا اینگونه نیست که بنده گفته باشم مدیریت اشرافی است. مصاحبه اصلا اینگونه نبوده است. مسئولان به دنبال حل مشکلات مردم هستند. اصلاحیه مصاحبه منتشر خواهد شد.

برخلاف فضای گفت‌وگو، این رسانه اصرار داشته است که القا کند که رئیسی با ۵۰۰ محافظ به پرند رفت و در دولت رئیسی برخی کارها از کنترل خارج می‌شود، حتی این رسانه اصرار داشته که این موضوع خلاف واقع را تیتر خبر خود انتخاب کند.

***

اتصال نزدیک به ۱۰۰ درصد جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، «جعفر سالاری‌نسب»  مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره اتصال جایگاه‌های سوخت به سامانه سوخت افزود: ممکن است هنوز در معدودی از جایگاه‌ها در سطح کشور به دلیل تعمیرات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری و دیگر موارد مربوط به خود جایگاه‌ها، مشکلاتی وجود داشته باشد، اما عملیات اتصال جایگاه‌های عرضه سوخت به سامانه هوشمند سوخت تکمیل شده است.

وی گفت: این نواقص احتمالی نیز بخشی از فرآیند تکمیلی و طبیعی عملیات رفع اختلال است که به‌زودی رفع خواهد شد، اما هم‌اکنون در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور امکان عرضه سوخت سهمیه‌ای از طریق سامانه هوشمند سوخت وجود دارد.

این مقام مسوول بیان‌داشت: در منطقه تهران ۳۳۰ جایگاه عرضه سوخت فعال است که از این تعداد بیش از ۹۷ درصد جایگاه‌ها (معادل ۳۱۷ جایگاه) در مدار سوخت‌رسانی از طریق سامانه هوشمند سوخت قرار گرفته است.

وی افزود: اکنون رضایت مردم فراهم شده است، عملیات سوختگیری طبق روال عادی در جایگاه‌های مناطق سی‌وهفت گانه سراسر کشور در حال انجام است و ازدحام و شلوغی در جایگاه‌ها وجود ندارد.

***

آغاز فعالیت­ انتخاباتی مجمع وزرای ادوار

محمد هاشمی معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت های سازندگی و اصلاحات که در مجمع نمایندگان ادوار نیز عضویت دارد درباره اینکه آیا مجمع در انتخابات پیش رو فعال خواهد بود؟ به ایرنا گفت: برخی از اعضای مجمع وزرای ادوار که شرایط مناسبی برای شرکت در انتخابات دارند، تشویق به حضور در انتخابات شده‌اند.

هاشمی افزود: مسئله انتخابات برای این مجمع هم از منظر داشتن نامزد و هم حضور و مشارکت جدی در انتخابات، امری جدی است و با قانونی شدن تبلیغات انتخاباتی هم این مجمع ویژگی‌های نماینده مناسب را برای مردم بیان و تبلیغ خواهند کرد.

وی درباره میزان اثرگذاری چهره‌های سیاسی و احزاب در انتخابات هم تاکید کرد: مجموع چهره‌های اثرگذار سیاسی و فعالیت احزاب می‌تواند در انتخابات که امری ملی است، موثر باشد. گاهی نظر و دیدگاه یک شخصیت تاثیرگذار موثر است و گاهی هم فعالیت احزاب و تشکل‌ها مردم را به پای صندوق‌های رای می‌کشاند. این موضوع بستگی به شرایط دارد اما باید از همه ابزارها و امکانات اثرگذار برای برگزاری پرشور انتخابات و حضور همه جناح‌ها استفاده شود چون این موضوع امری ملی و سراسری و بسیار مهم است.

***

توضیح قوه قضائیه درباره محکومیت محمد امامی

قوه قضائیه اعلام کرد: طی روزهای اخیر خبری در رسانه‌ها منتشر شده است که محمد امامی از اتهامات خود تبرئه شده است و انتشار این خبر تا جایی پیش رفته است که تصویر دادنامه وی از سوی برخی رسانه‌ها نیز منتشر شد.

نگاهی به سوابق و پرونده‌های محمد امامی نشان می‌دهد که پرونده وی دارای عناوین اتهامی متعددی است و این فرد در چند عنوان اتهامی محاکمه شده است.

پرونده اصلی محمد امامی در شعبه ۳ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع مورد رسیدگی قرار گرفت که به موجب رسیدگی دادگاه و رای صادره او به ۲۰ سال حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

امامی در برخی از عناوین اتهامی دیگر از جمله توهین، اهانت و جعل نیز از دادگاه حکم گرفته است و محمد امامی برای عناوین اتهامی توهین، اهانت و جعل درخواست اعاده دادرسی داده بود که برای نمونه برای اتهام جعل حکم برائت گرفته است و پس از اعلام برائت وی از عنوان اتهامی جعل همان حکم برائت در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

این در حالی است که اتهام اصلی محمد امامی و محکومیت وی بدون تغییر باقی مانده است و وی در زندان است.

پرونده این محکوم در عنوان اتهامی تحصیل مال نامشروع در جریان بوده و حکم وی که ۲۰ سال حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی است هم‌اکنون در حال اجرا است.

همچنین در مورد برخی ادعاها که عنوان شده بود امامی در مرخصی طولانی مدت و یا آزاد بوده و دوران محکومیت خود را در زندان سپری نکرده است صحت نداشته و وی در طول دوران مدت محکومیت خود فقط یک دوره مرخصی رفته است.

***

«طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها» در دستور کار هفته آینده مجلس

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت «طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها» بیان کرد: این لایحه مرحله کمیسیون را طی کرده و در دستور کار صحن قرار دارد.

وی یادآور شد: اختلافی وجود داشت که دولت معتقد بود تجمعات باید مجوزمحور باشد اما ما اعتقاد داشتیم بر اساس ماده ۲۷ قانون اساسی باید اطلاع‌محور باشد یعنی باید تجمع‌کنندگان اطلاع دهند که می‌خواهند تجمعی را برگزار کنند. 

علیرضابیگی درباره این‌که آیا این اختلاف بین دولت و مجلس حل شده است یا خیر، گفت: خیر، قبول نکردیم. یعنی دولت می‌خواست این موضوع را ( مجوزمحور بودن تجمعات و راهپیمایی‌ها) در قالب لایحه خودش که جدیداً به مجلس ارسال شده و فاقد فوریت است به صحن برساند ولی چون این لایحه به سال آخر مجلس رسیده و مجلس نمی‌تواند فرصت لازم برای بررسی لوایح فاقد فوریت داشته باشد و از آنجایی که این طرح از دوره گذشته در حال رسیدگی بوده و از سوی دیگر در ۳ سال گذشته در بخش‌های مختلف از جمله مجامع علمی و دانشگاهی و سیاسی مراحل خود را طی کرده، همین امر مبنای اقدام کمیسیون امور داخلی قرار گرفت، تائید کمیسیون را طی کرد و در حال حاضر در نوبت صحن بوده و مبنا طرح مجلس است.

وی با اشاره به اینکه لایحه برگزاری تجمعات درحال حاضر در نوبت صحن است، عنوان کرد: این طرح هفته گذشته در دستور قرار داشت اما نوبتش نشد و برای هفته آینده که مجلس کارش را آغاز می‌کند یکی از دستورات صحن مجلس است.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۲۱۵۳۲۱:۰۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳
علت اصلی بی حجابی و بی عفتی و برهنگی کم غیرتی به اصطلاح برخی مردان است که در قانون باید به این مهم توجه ویژه شده باشد
ناشناس۳۳۳۲۳۳۵۰۰:۳۰:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۴
عارف باید پاسخگوی این نظریه خود که عنوان کرده با تصویب قانون عفاف و حجاب که از ارکان جمهوری اسلامی ایران که حاصل خون بهای صدها هزار شهید است که نظام با براندازی مواجه میشود باشد
ناشناس۳۳۳۲۱۵۸۲۱:۱۵:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳
چون اقتصاد بر خلاف امنیت و سیاست همچنان به روش قبل انقلاب آن هم از اواخر دهه 40 اداره می شود که نفت در بودجه آمد
ناشناس۳۳۳۲۱۶۲۲۱:۲۲:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳
روحانی ر جهانگیری ر نوبخت ر نیلی ر نهاوندیان ر عارف ر خاتمی ر همه ر باید احضار کرد
ناشناس۳۳۳۲۲۶۸۲۳:۱۴:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۳
چه کار مفیدی کرده که بازم می خواد شرکت کنه که چی بشه
ناشناس۳۳۳۲۷۱۰۱۲:۰۸:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۴
حرفت درسته ولی با این ملاک هیچکدوم نباید شرکت کنند.
ناشناس۳۳۳۲۹۱۶۱۴:۳۶:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
بقیه نمایندگان چکار مفیدی اجام دادن لطفا نام ببرید.
مصطفی۳۳۳۲۴۵۳۰۶:۳۹:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
سلام اینها که می‌گفتند تحریم‌ها نعمت است واثری نداره حالا که به زمین سخت خورده اید فهمیدید که خیلی هم تاثیر داره بعلاوه اینکه رفع تحریم‌ها احتیاج به مدیرانی متخصص و مجرب دارد که دولت رئیسی فاقد چنین مدیرانی است
ناشناس۳۳۳۲۵۵۱۰۹:۴۱:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
کسی نگفته اثری ندارد اما اثرش مقابل مشکلات ریشه ای که داخلی هم هست هیچ هست شما آن مشکلات ریشه ای را درست کن از زمان بدون تحریم هم وضعت عالی تر خواهد بود
ناشناس۳۳۳۲۷۱۳۱۲:۱۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
با دست شکسته نمیشه ویلن زد. تحریم هم مثل دست شکسته است نمیشه با شرایط تحریم اقتصاد را درست کرد. بعد از تحریم تازه میشه بقیه مشکلات را پیگیری کرد.
ناشناس۳۳۳۲۹۳۰۱۴:۴۰:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۴
کی باید مشکلات را ریشه ای درست کنه ؟ شعار دادن چه فایده عمل باید صورت گیرد اگر تحریم مشکل ایجاد نکرده پس مدیریت نالایق دولت باید پاسگو باشد
مصطفی۳۳۳۲۴۵۶۰۶:۴۵:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۴
سلام اصل ۲۷ قانون اساسی کاملا روشنه هر طرح ولایحه ای در رابطه با آن یعنی ایجاد محدودیت بنفع حاکمیت لذا فقط باید خود اصل اجرا بشه اگر راست می‌گویید که بدنبال اجرای قانون اساسی هستید
ناشناس۳۳۳۲۵۲۳۰۹:۰۰:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۴
چرا با سایت ها و روزنامه های دروغگو برخورد نمی شود؟ نمی شود که دروغ بنویسند و بعد با یک اصلاحیه رفع و رجوع کنند.
ناشناس۳۳۳۲۵۳۴۰۹:۱۷:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۴
عارف یک سیاستمدار بی خاصیت است
ناشناس۳۳۳۲۹۳۸۱۴:۴۱:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
لطفا سیا ست مدارهای با خاصیت را نام ببرید ؟
ناشناس۳۳۳۲۷۲۶۱۲:۲۱:۳۹ ۱۴۰۲/۱۰/۴
90 درصد از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم ها هست 10 درصد هم عدم تخصص مسئولان.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین