تاکید رهبری بر رقابت گروه‌های سیاسی در انتخابات/ انتقاد شدید شریعتمداری از روسیه

  4021002090 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تاکید رهبری بر رقابت گروه‌های سیاسی در انتخابات/ انتقاد شدید شریعتمداری از روسیه

رهبر انقلاب: میدان باید برای حضور جناح های سیاسی در انتخابات باز باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم پرافتخار استان‌های خوزستان و کرمان، انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار مهم، تعیین‌‌کننده و زمینه‌ساز تحول خواندند و با تبیین اهمیت مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود و تعیین مسیر حرکت کشور، تأکید کردند: ملت خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با ۴ خصوصیت «مشارکت قوی‌ و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» آماده کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مشارکت قوی را معجزه‌آفرین خواندند و گفتند: برگزاری انتخاباتی پرشکوه و با حضور پرشور مردم، موجب وحدت ملی می‌شود، وحدت ملی و حضور پر قدرت مردم در صحنه، قدرت ملی می‌آورد و قدرت ملی موجب امنیت می‌شود که امنیت نیز زمینه‌ساز پیشرفت علمی، شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد بود.

رهبر انقلاب در تبیین دومین عنصر برگزاری انتخابات پرشور یعنی رقابت واقعی سیاسی، گفتند: میدان باید برای حضور جناح‌های سیاسی و گرایش‌های گوناگون سیاسی-اقتصادی-فرهنگی در مسابقه بزرگ انتخابات باز باشد تا همه دیدگاه‌ها و نگاه‌ها در این میدان فعال باشند.

ایشان رقابت و مسابقه جوانان با افراد مجرب و باسابقه را برای ورود به مجلس، نوع دیگری از رقابت خواندند و گفتند: البته مجلس خوب و قوی باید هم نمایندگان جوان داشته باشد و هم نمایندگان باسابقه و باتجربه.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رقابت یعنی همه بتوانند تبلیغات کنند؛ البته تبلیغات غیر از دروغ‌گفتن، تهمت‌زدن و وعده خلاف‌دادن است. تبلیغات یعنی بیان دیدگاه‌ها برای مردم همراه با اخلاق و دیانت.

***

انتقاد شدید شریعتمداری از روسیه

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «نشست وزرای خارجه مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه را که روز چهارشنبه با حضور سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مراکش برگزار شد و بیانیه پایانی آن را نمی‌توان با بن‌بست رو به فروپاشی رژیم صهیونیستی بی‌ارتباط دانست.

پذیرش این نکته شاید در نگاه اول بعید به نظر برسد ولی شواهد فراوانی حکایت از آن دارند که این نشست با هدف و انگیزه انحراف افکار عمومی جهانیان از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه تشکیل شده است و به سختی می‌توان باور کرد که روسیه از اهداف اصلی این نشست بی‌خبر بوده است...

در این نشست بار دیگر ادعای واهی و بی‌اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح شده است! آقای لاوروف یک سیاستمدار کهنه‌کار است و به خوبی از ده‌ها سند غیر‌قابل انکار که مالکیت قطعی ایران بر جزایر یاد شده را ثابت می‌کند، با خبر است.

نه فقط جمهوری اسلامی ایران بلکه ما در کیهان نیز فهرست روشنی از اسناد مورد اشاره را منتشر کرده‌ایم. و سؤال این است که دولت روسیه با توجه به مالکیت قطعی ایران بر جزایر سه‌گانه، چرا و با چه انگیزه‌ای بیانیه مجمع را امضا کرده است؟! این اقدام دولت روسیه غیر از نفاق و دورویي در سیاست خارجی این کشور چه نام دیگری می‌تواند داشته باشد؟!...

همان‌گونه که به وضوح دیده می‌شود فاصله‌های زمانی میان نشست‌های این مجمع، منظم و از قبل تعیین شده نبوده است. بنابراین پرسش از دولت روسیه که مدعی استقلال است (و نه سران دست‌نشانده عرب‌) این است که با توجه به بن‌بست رو به زوال رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و خیانت بر ملا شده برخی از سران کشورهای عربی، انگیزه شما از برگزاری بی‌هنگام نشست اخیر همسویی با این جریان فاسد نبوده است؟! پاسخ شما چیست؟!

آیا از دولت روسیه بعید نبود که در نمایش فراری دادن رژیم صهیونیستی و سران بی‌غیرت برخی از کشورهای عربی از بن‌بستی که با آن رو‌به‌رو شده‌اند، نقش‌آفرینی کند؟‌ این اقدام دولت روسیه اگر خطا باشد، خطایی نابخشودنی است و رنگ خیانت دارد!...

از کشورهای عربی حاضر در نشست یاد شده غیر از دشمنی با ایران اسلامی و همراهی با رژیم صهیونیستی انتظاری نمی‌رود ولی دولت روسیه باید پاسخگوی اقدام پلشت و غیر‌قانونی خود علیه جمهوری اسلامی ایران باشد. آقای لاوروف از اسناد فراوانی که بر حاکمیت قطعی و بلا منازع ایران بر جزایر سه‌گانه حکایت می‌کند، با خبر است.

و از این روی اقدام دولت روسیه اگر هم خطا باشد، بوی خیانت می‌دهد و کمترین انتظار از دستگاه دیپلماسی کشورمان آن است که از دولت روسیه بخواهد رسماً و علناً از اقدامی که علیه تمامیت ارضی ایران اسلامی انجام داده است پوزش بخواهد و با توجه به اسناد غیر‌قابل انکار موجود، بر حاکمیت ایران بر سه جزیره یاد شده تاکید کند.»

***

توضیحات سردار جلالی درباره اختلال در سامانه بنزین

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل با اشاره به رویکرد این سازمان در قبال حملات سایبری، اظهار کرد: باتوجه به این‌که ما در حملات سایبری شرایط را در سه مرحله قبل از حادثه، حین حادثه و پس از حادثه دسته‌بندی می‌کنیم، مجموعه اقدامات ما در زمینه سامانه سوخت به بعد از حادثه برمی‌گردد که آسیب‌شناسی و تهیه نقشه‌های اجرایی و برنامه‌ریزی است که بعد از حمله ۱۴۰۰ آن را تهیه کردیم و بخش عمده‌ای از آن اجرا شد.

وی افزود:در حین حمله باتوجه به اینکه سامانه سوخت متشکل از چندین سامانه است از جمله سامانه کنترل توزیع سوخت، سامانه پرداخت و دریافت مالی و سامانه برنامه‌ریزی فروش نفت است که به یکدیگر متصل هستند. یکی از این سامانه‌ها می‌توانست این مشکل ایجاد کرده باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: اقداماتی مطرح بود که آیا این اختلال داخلی یا حمله است. معمولاً در زمان حمله دو عنصر برای تحلیل وجود دارد، یکی پیدا کردن شواهد و قرائن حمله و دیگری تجزیه و تحلیل اطلاعاتی است تا بفهمیم چطور این اتفاق افتاده است.

جلالی تاکید کرد: طبیعتاً چون در حین حمله می‌توانیم حدسیاتی مطرح کنیم اما باید برای اطمینان کاملاً بررسی لازم را انجام دهیم. در حین حمله هم ارجاع به مقصر و پیگیری محلی از اعراب ندارد. اولین اقدام اطلاع‌رسانی است که اولین اطلاعیه را دو ساعت بعد از حمله منتشر کردیم.

وی گفت: کار دوم این بود که حفظ و تداوم کارکرد بود که با جداسازی سیستم سوخت‌رسانی از شبکه سوخت‌رسانی و ادامه فعالیت آن به شکل دستی بود که بعد از سه ساعت نزدیک به ۵۵ درصد از سامانه‌ها به سوخت‌رسانی بازگشت و بعد از ۲۴ ساعت به ۹۰ درصد رسید و کمتر از یک روز خدمت‌رسانی در این زمینه را به مردم به حالت عادی برگرداندیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: تلاش کردیم حداقل پیامد منفی ممکن برای مردم ایجاد شود و نسبت به سال گذشته در این زمینه موفقیت خوبی بوده است. در دنبال‌کردن منشأ تهدید موفق شدیم شناسایی‌هایی در این زمینه انجام دهند که ضدبدافزار مهاجم از جنس APT بود که بررسی درباره آن در حال انجام است.

جلالی ادامه داد: هر سه شبکه را بررسی کردیم. در شبکه سوخت و برنامه‌ریزی آسیب‌پذیری جدی مشاهده نشد، در یکی از شبکه‌های دریافت و پرداخت آسیب‌پذیری وجود داشت که در حال پیگیری امنیتی هستیم. این مسئله مثل یک پرونده جنایی پیچیده است.

وی گفت:سامانه سوخت سامانه قدیمی است و در برنامه بلندمدت باید حتما به سمت به روزرسانی و نوسازی حرکت کند.

***

مخالفت شورای رقابت با حذف قیمت گذاری در "بازار انحصاری خودرو"

به گزارش تسنیم، سپهر دادجوی توکلی  گفت: بازار خودرو همچنان انحصاری است و هر تغییری در نحوه مدیریت آن, نیاز به مصوبه شورای رقابت دارد.

سخنگوی شورای رقابت افزود:استنباط از صحبت های معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت مبنی بر حذف قیمت گذاری خودرو دقیق نبود، بازار خودرو همچنان انحصاری است و ذیل مصوبات شورای رقابت مدیریت می شود.

وی ادامه داد: تصمیات شورای رقابت مبتنی بر آرای جمعی است و تا زمانی که با حداکثر آرا مصوب نشود فاقد وجاهت قانونی برای اجراست.

توکلی گفت: در حال آسیب شناسی دستورالعمل مصوبه 543 شورا هستیم و چنانچه حسب نیاز بازار، تغییری لازم باشد در جلسات شورا مطرح و به مردم اطلاع رسانی می شود.

***

توضیحات مصباحی‌مقدم درباره لیست جامعتین برای انتخابات خبرگان

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و از کاندیداهای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر نهایی شدن لیست جامعتین برای انتخابات خبرگان گفت: با توجه به اینکه هنوز نتایج بررسی صلاحیت‌ داوطلبان شرکت در انتخابات خبرگان هنوز از سوی شورای نگهبان اعلام نشده، طبعاً صحبتی نیز درباره نهایی کردن لیست جامعتین در جلسات جامعه روحانیت مطرح نشده است.

وی افزود: پس از اعلام رسمی اسامی افراد تأییدصلاحیت‌شده از سوی شورای نگهبان، لیست مشترک جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام خواهد شد.

مصباحی مقدم درباره سرلیست احتمالی جامعتین برای انتخابات خبرگان رهبری نیز گفت: وقتی هنوز لیستی بسته نشده است، طبیعتاً صحبت درباره سرلیست نیز محلی از اعراب ندارد.

***

واکنش آذری جهرمی به درخواست اپراتورها برای افزایش تعرفه اینترنت

در روزهای اخیر نامه اپراتورهای اینترنت به رئیسی در رسانه ها منتشر شد که طی آن این اپراتورها خواستار افزایش تعرفه اینترنت شده بودند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در واکنش به این نامه در کانال تلگرام خود نوشت: «ادعای برخی اپراتورهای ثابت و همراه بر عدم رشد تعرفه در ۵ سال اخیر، درست نیست. حذف بسته های دراز مدت در اپراتورهای تلفن همراه و همچنین تغییر حجم مصرف منصفانه در اپراتورهای ثابت باعث افزایش نرخ موثر خدمات شده است. برای مخابرات ایران هم افزایش آبونمان به میزان متوسط ۱۰ برابری اتفاق افتاده است.

اما واقعیت این است که برخی شاخصهای اقتصادی اپراتورها علیرغم این افزایشها حال و روز خوشی ندارند، چون علاوه بر تورم افسار گسیخته با فیلترینگ فله ای بازار و درآمد آنها را سرکوب کرده اند.

کاش نامه آنها به رییس جمهور برای توقف فیلترینگ و آزار کاربران بود نه افزایش آزار مردم از طریق افزایش تعرفه…»

***

نوبخت؛ سرلیست احتمالی اعتدال و توسعه در تهران

جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: برای ائتلاف با سایر جریان‌ها، بعد از ۱۵ دی‌ماه به جمع‌بندی می‌رسیم و رسماً موضع‌گیری شفاف خود را اعلام کنیم؛ فعلاً این رایزنی‌ها در شکل اولیه خود است و آرایش نهایی سیاسی و کمک سایر نخبگان و کارشناسان از سایر جناح‌ها را تا دو هفته دیگر اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در ادامه با اشاره به نسبت این حزب با علی لاریجانی، گفت: با طیف طرفداران آقای لاریجانی و نیز حرکت‌های اعتدالی در درون جریان اصلاحات، به هیچ عنوان، سر ستیز نداریم؛ مشارکت هر حرکت و حزب مبتنی بر نگرش اعتدالی و عقلانیت را خواهیم پذیرفت زیرا باور داریم بهترین لیستی که می‌شود برای مجلس شورای اسلامی در نظر داشت، لیست با حضور حداکثری شایستگان احزاب مختلف است که می‌تواند مشارکت بالای جامعه را نیز به همراه بیاورد؛ آمادگی کامل داریم در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود، دیگران را نیز شرکت بدهیم.

هروی با اشاره به حضور زنان در لیست اعتدال و توسعه گفت: بعد از کنگره حزب اعتدال و توسعه و در جلسات مختلف شورای مرکزی به این نتیجه رسیدیم که زنان را به عنوان یک قید اصلی در لیست تهران و شهرستان‌ها داشته باشیم اما فعلاً درصدی را برای این حضور، در نظر نگرفته‌ایم و این امر منوط به تصمیم‌گیری شورای مرکزی است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره سرلیست این حزب در تهران گفت: «محمدباقر نوبخت» دبیرکل حزب و از چهره‌های اصلی لیست ما در تهران خواهد بود و شانس اینکه سرلیست باشد، وجود دارد.

***

انتقاد روزنامه فرهیختگان از برنامه های شب یلدای صداوسیما

فرهیختگان درباره حضور چهره‌های فضای مجازی در برنامه های شب یلدای صداوسیما نوشت: «ایده مدیران سازمان صداوسیما چیست که باعث می‌شود یک بار لحنی کاملا عبوس به خود بگیرند و دفعه بعد از خواندن ترانه‌ای که صادق بوقی سر زبان‌ها انداخت تا دعوت از صاحب ترند مجازی کیک و واگعی در برنامه‌ای تلویزیونی، به هر ابزاری برای دیده شدن برنامه‌های یلدایی متوسل شوند. یک بار از در دروازه تو نیایند و بار دیگر از سوراخ سوزن رد شوند.

تلویزیون باید از قبل بین خودش و مخاطبان همدلی ایجاد می‌کرد. باید محل اعتماد آنها قرار می‌گرفت و با مردم ارتباط عاطفی پیدا می‌کرد. باید می‌توانست دل آنها را خوش کند و تکیه‌گاه روحی‌شان باشد که اگر این کارها را کرده بود، در شب یلدا ناچار نمی‌شد به هر حرکت عجیب‌وغریبی دست بزند تا آمار تماشاگرانش را که اخیرا به‌شدت افت کرده، دوباره بالا بکشد.

بعد از کلی ادعای بزرگ و پرطمطراق علیه این و آن که می‌خواست نتیجه بگیرد تلویزیون به هیچ چهره‌ای نیاز ندارد و این چهره‌ها هستند که به تلویزیون محتاجند، نهایتا سرشان خورد به سنگ واقعیت و دست به دامان میم‌ها و ترندهای فضای مجازی شدند. این کار مردم را شاد و خوشدل نمی‌کند و در ضمن با قالب تلویزیون همساز نیست که از فرم حباب‌های لحظه‌ای فضای مجازی برای دیده شدن استفاده کند...

انگار اگر یک‌شبه به همه ترندهای مجازی لبیک بگویند، مخاطب آن ترندها هم برمی‌گردد سراغ تلویزیون و مجازی را رها خواهد کرد. چه خوب بود که وقتی سری به سنگ خورد، بداند که باید برگردد و از کدام مسیر راهش را ادامه بدهد؛ نه اینکه به تلاش‌های جدید برای رد شدن مجدد از همان مسیر ادامه بدهد و باز هم همان نتیجه را تکرار کند.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۳۰۹۶۳۲۰:۴۳:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲
میدان برای جریان و کسانی که برای ایران دل می سوزانند و نه جریان و افرادی که دل به خارج دارند و سو استفاده می کنند
ناشناس۳۳۳۱۳۲۵۰۶:۵۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳
همین فکر محدود مردم را ناامید کننده
ناشناس۳۳۳۱۶۹۱۱۱:۵۸:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۳
همین فکر باز می شود 10سال گذشته و نابود کردن سرمایه اجتماعی از عمد!
ناشناس۳۳۳۲۹۴۶۱۴:۴۴:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
شرقگدا ها به بیانیه روسیه و عرب ها توجه کنند
ناشناس۳۳۳۱۴۱۳۰۸:۲۷:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳
فقط در انتخابات رقابتی شرکت حد اکثری را می توان انتظار داشت ؟
ناشناس۳۳۳۱۷۲۶۱۲:۵۰:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳
بیانات رهبرى را مسئولين انتخابات بيشتر دقت و توجه نمايند
ناشناس۳۳۳۰۹۶۷۲۰:۴۹:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲
چی شده حالا بعد مدتها از بیانیه اعراب که همیشه ساکت بودید ولی از سال گذشته حتی با کشورهای عربی خصوصا امارات کاری ندارید ولی کشورهای مهمان خصوصا اگر چین و روسیه باشند کار دارید؟!! مثلا می خواهید چی بگویید؟!! درک نمی کنم از این همه تناقض
ناشناس۳۳۳۱۲۹۱۰۵:۳۳:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳
تناقض نیست،،،دقت بفرمایی خیلی شفافه!!!!
ناشناس۳۳۳۰۹۷۹۲۱:۰۱:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲
تصویب قانون عفاف و حجاب نباید فدای انتخابات مجلس شود
ناشناس۳۳۳۰۹۸۵۲۱:۱۰:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲
چند وقت پیش هم حساب ها و اطلاعات مردم در بانک ملت هک شد
ناشناس۳۳۳۱۰۴۸۲۲:۲۵:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲
درود بر حاج حسین
ناشناس۳۳۳۱۴۷۰۰۹:۰۹:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۳
سلطان قلم و بیان حقایق
ناشناس۳۳۳۱۷۵۵۱۳:۲۸:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳
ایشان مدتی پیش هر شخصی که نقد کوچکی به روسیه میکرد را به سرویسهای خارجی منتسب میکردند. الان تکلیف خودشان چیست ؟!
ناشناس۳۳۳۱۰۵۱۲۲:۲۹:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲
این انتقاد شدیده ؟
ناشناس۳۳۳۱۳۷۸۰۸:۰۰:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳
میدان باید برای حضور جناح‌های سیاسی و گرایش‌های گوناگون سیاسی-اقتصادی-فرهنگی در مسابقه بزرگ انتخابات باز باشد تا همه دیدگاه‌ها و نگاه‌ها در این میدان فعال باشند.... دولت مردان حتی نمایندگانی که با دولت همراه نبودند را رد صلاحیت کرده اند؟!!!! چند نفر از اصلاح طلبان شناسنامه دار تایید صلاحیت شده اند؟
ناشناس۳۳۳۱۴۷۱۰۹:۰۹:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳
تنها راه مقابله با امارات در این پرونده ادعای مالکیت بر بحرین است.
ناشناس۳۳۳۱۵۷۱۱۰:۱۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۳
دقیقا - این ها یک ضد حمله لازم دارن
ناشناس۳۳۳۱۵۸۱۱۰:۱۹:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳
ادعای مالکیت بر بحرین چه ربطی به امارات داره ؟!
محمد۳۳۳۱۶۷۸۱۱:۴۵:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳
تنها راه افزایش مشارکت در انتخابات کشور حضور آقای احمدی نژاد هست.
ناشناس۳۳۳۱۹۶۵۱۷:۲۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۳
با توجه به موضعگیری های اخیر مثل کیهان و .. اینطور احساس میشه که میخواهیم در روابط با روسیه تجدید نظر کنیم که البته آینده نشان خواهد داد
معلم تاریخ۳۳۳۳۱۶۸۱۸:۴۵:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۴
قدر دکتر ظریف و نظر او در مورد سیلست خارجی را باید دانست.تاریخ در این مورد قضاوت خواهد کرد.
ناشناس۳۳۳۳۶۴۲۰۸:۲۳:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۵
سفیر روسیه سالهاست که با ایرانی ها رفت و آمد دیپلماتیک دارد و بسیار بسیار بخوبی آگاه است که حساسیت های ایران چیست، منتهی این را هم میداند که کشورش تحت تحریم است و شدیدا محتاج به دلارهای امارات است! از طرفی بخوبی میداند که ایران یک وجب از خاکش را نخواهد داد و واق واق کردن های امارات و سایرین هم هیچ تاثیری بر ایران نداشته و اساسا آنها به هیچ وجه قادر به پیاده کرده ادعایشان نیستند! خب این وسط یک استفاده ای نصیب کشورش کرده! این خیلی منطقی است! اما ایران باید دو کار بکند: یکی اینکه روسیه را ادب کند(به نحوی که منافعش مختل نشود) و اینکه امارات را یک بار برای همیشه سرجایش بنشاند(آن هم با حفظ منافع!).
ناشناس۳۳۳۳۹۶۲۱۲:۰۴:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۵
تاریخ ثابت کرده تا روش قانونی سازمان یافته و منضبط و الزام آفرین برای نظارت اجرایی اصولی بر کارهای مجلس و دولت و قوه قضائیه وجود نداشته باشد هیچ انتخاباتی به نفع مردم نخواهد بود .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. من عجله ندارم!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  8. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  9. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  10. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  11. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  14. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  15. دور باطلی که تمامی ندارد!

  16. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  17. تضادی عجیب و پر ابهام!

  18. برای این عکس شما تیتر بزنید

  19. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  20. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  21. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  22. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  23. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

آخرین عناوین