این نمایندگان کجا هستند؟!

فرهادخادمی، گروه سیاسی الف،   4021001080 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
این نمایندگان کجا هستند؟!

یکی ازابتدایی ترین و بدیهی ترین وظایف نمایندگان مجلس به عنوان وکلای مردم این است که بطور مداوم و مستمر در جلسات رسیدگی به لوایح حضورفعال داشته باشند تاخدای ناکرده حقی ازمردم وموکلین شان ضایع نشود.الان مدت هاست که شاهد "پدیده نمایندگان غایب"درجلسات رسیدگی به طرح ها ولوایح مربوط به شئونات زندگی مردم هستیم ،که متاسفانه این غیبت ها وعدم حضور دربررسی لوایح ورای ندادن ها عملا باعث تضییع حقوق مردم شده و می شود. 

البته معلوم هم نیست که آقایان "غایب الحضور" به چه کارمهمتری ازحضور در صحن علنی مجلس مشغول هستند که مرتکب غیبت می شوند؟ 

آمار زیر نه تنها ازعمق فاجعه خبر می دهد بلکه حکایت از بی تعهدی برخی نمایندگان غایب مجلس دارد و چه بسا مشکل از آنجا ناشی می شود که اصولا در قانون سازوکار مشخصی نیز برای برخورد بااین "تخلف ملی وعمومی"پیش بینی نشده است! 

1-درزمان تصویب اجرای آزمایشی لایحه عفاف وحجاب 89 نفرغایب بودند!
2- درزمان تصویب کلیات طرح شفافیت آرای قوای سه گانه 70نفرغایب بودند!
3- درزمان تصویب کلیات بودجه 1403تعداد 68نفرغایب بودند!
4- درزمان تصویب افزایش سن بازنشستگی 66نفرغایب بودند!
5- درزمان تصویب لایحه رتبه بندی معلمان 64نفرغایب بودند!
6- درزمان تصویب کلیات برنامه هفتم 62نفرغایب بودند!
7- درزمان تصویب اصلاح موادی ازقانون انتخابات مجلس 61نفرغایب بودند!
8- درزمان تصویب رد کلیات بودجه 1403تعداد 54 نفرغایب بودند!
9- درزمان تصویب مسکوت ماندن تشکیل وزارت بازرگانی 45نفرغایب بودند!
10- درزمان تصویب لایحه  امنیت زنان44نفرغایب بودند!

اگر نخواهیم آمارغیبت های نمایندگان آن هم درتصویب لایحه مهم وحیاتی برای کشور را "فاجعه " ننامیم پس چه اسمی باید برایش انتخاب کنیم؟ممکن است گفته شود اینها بیمار بودند یا مرخصی گرفته بوند.براستی مگر می شود در زمان بررسی چنین لوایحی این تعداد نماینده بیمارشده باشد یا مرخصی گرفته باشند؟

آنچه مشخص است، مردم شریف ایران باید بدانند که  برخی وکلای آن ها در بهارستان اولویت هایشان چیزهای دیگر است و در انتخابت آینده بااین قبیل نمایندگان تسویه حساب لازم را داشته باشند . از طرف دیگر شورای نگهبان ، وزارت کشور و مدیریت مجلس نیز برای این معضل اساسی و مهم چاره ای بیاندیشند که میلیاردها تومان بودجه بیت المال که برای مجلس درساعت و روز هزینه می شود اینگونه و اسهل انگاری به هدر نرود!

دیدگاه کاربران

مجتبی یارمحمدی۳۳۳۰۲۲۵۰۹:۲۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲
به نگارنده عزیز که می دانم دغدغه وطن و میهن و سربلندی ایران و غیره رو هم داره ، عرض کنم که برادر من ، خونت رو کثیف نکن ، اعصابت رو هم درگیر این نمایندگان نکن ‌ . اکثریت مردم دیگه کاری به بود و نبود نمایندگان مجلس و دولت ندارند .
ناشناس۳۳۳۰۲۷۳۱۰:۰۵:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
رضا۳۳۳۰۲۷۹۱۰:۰۸:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲
واقعیت اینه که نهادهایی مثل مجلس و بانک مرکزی در ایران فقط جهت اینکه ادای بقیه دنیا رو در بیاریم و فقط اسم نهادهای معادل در سایر کشورها رو یدک می‌کشند و ربطی به کارکرد اونها ندارند.
ناشناس۳۳۳۰۲۹۶۱۰:۲۰:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲
بود و نبود؟ حالت خوبه؟!!
مجلسی۳۳۳۰۳۴۱۱۱:۱۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲
مجلسی که حزبی جناحی تصمیم‌میگیره دیگه نیاز به بودن نمایندگان در جلسات نداره مثلا میگن فلان موضوع حزب اصولگرا نظرش مثبته دیگه همشون میان رای مثبت میدن .
رضایی۳۳۳۰۵۰۸۱۳:۴۰:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲
شما نماینده اکثریت نیستین بهتره نظر خودتون رو بگید . انتخابات همیشه در کشور ما مهم بوده این دوره هم مثل همیشه .ممکنه چند نماینده ه فکر مردم نباشن اما اکثریت مجلس مفید و خوبه
ناشناس۳۳۳۰۷۸۱۱۷:۳۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲
شما که ادعای نماینده اکثریت مردم را داری ببین چند تا تیک موافق داری؟!
ناشناس۳۳۳۰۷۸۴۱۷:۳۵:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲
با احترام نظر ما مخالف نظر شماست.
ناشناس۳۳۳۰۲۲۸۰۹:۲۵:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲
خیلی وقت است که نه مجلس در راس امور است نه نمایندگان آن برخواسته از آرای اکثریت جامعه هستند. مجلسیان هم نیازی به پاسخ دادن به رای دهندگان خود نمی بینند
ناشناس۳۳۳۰۲۶۲۰۹:۵۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲
نمایندگان مجلس یازدهم باید پاسخگو باشند چرا با این همه فساد ارزی در بانک مرکزی و شبکه بانکی تفحصی انجام نداده اند و هم چنین نتیجه تفحص از بورس دولت قبل را هم اعلام نکرده اند .
ناشناس۳۳۳۰۲۶۴۰۹:۵۸:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲
دقیقا
ناشناس۳۳۳۰۲۸۱۱۰:۱۰:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲
دقیقا امور برخی نمایندکان مجلس رانتی و امتیاز بگیر بوده و ترک فعل در انجام وظایفش داشته اند
ناشناس۳۳۳۰۵۱۲۱۳:۴۳:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲
تا وقتی عده ای بر ساز تحریم انتخابات بدمند وضع همین است . بهتره وارد گود بشیم و در انتخابات شرکت کنیم
ناشناس۳۳۳۰۲۳۴۰۹:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲
این نمایندگان چون می دانند دیگر انتخاب نمی شوند .
ناشناس۳۳۳۰۲۶۷۱۰:۰۰:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲
رفتند حوزه شان برای دور بعد تبلیغات کنند
ناشناس۳۳۳۰۲۷۶۱۰:۰۷:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲
پیشاپیش از نمایندگان نو منتخب ملت می خواهیم طرح تحقیق و تفحص از عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم را با وجود فسادها و رانت ها و غیره را مورد بررسی قرار دهند
ناشناس۳۳۳۰۲۳۸۰۹:۳۰:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲
با توجه به عدم شفاف سازی فساد خودرویی و عدم تفحص از بانک مرکزی با لابی و رانت و امتیاز و غیره تعداد بسیار کمی از این مجلس شانس انتخاب مجدد را دارند
اوسای کار۳۳۳۰۲۴۰۰۹:۳۳:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲
این نمایندگان خودشان هم با لایحه عفاف و حجاب رفته اند شورای نگهبان مصوبه را که دارد مهندسی شده وقت کشی میشود دستی بگیرند بیاورند مجلس آقای قالیباف جهت اجرا به دولت اعلام کند
ناشناس۳۳۳۰۲۸۲۱۰:۱۱:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲
شما جز لچک سر زنها مشکل و دغدغه ای نداری ؟ خوش به حال امثال شما !
ناشناس۳۳۳۰۳۱۳۱۰:۳۳:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲
اولا لچک نه و روسری و حجاب ثانیا حجاب تاج بندگی انسان نزد خداوند و سروری خود اوست
رسول۳۳۳۰۲۴۲۰۹:۳۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲
بودن یا نبودنشون فرقی برای مردم نداره
ناشناس۳۳۳۰۲۵۳۰۹:۴۳:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲
اقتصاد خانواده در اولویت بالاتری قرار دارد تا حضور و غیاب .
مسلم۳۳۳۰۲۶۰۰۹:۵۱:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲
اشکال نداره برادر عزیز
صمصام۳۳۳۰۲۶۶۱۰:۰۰:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲
آز اقای قالیباف بپرسید ایشون رییس قوه مقننه و در واقع مسئول این نمایندگان غایب هستند متاسفانه مردم دیگه براشون بود و نبود اینها اصلا مهم نیستند
علی۳۳۳۰۲۶۹۱۰:۰۳:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲
خدا لعنت کنه منافقین را که باعث شدن نمایندگان فکر کنن باید بادیگارد داشته باشن و در خانه های حافظت شده با کارمند و پرسنل زندگی کنن و اینگونه جایگاه خادم بودن ملت را فراموش کنن
ناشناس۳۳۳۰۲۹۳۱۰:۱۶:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲
ایده‌ی قشنگیه ولی خب آخرین نماینده‌ای که توسط منافقین ترور شده حسن آیت است که بر می‌گرده به سال ۱۳۶۰.
ناشناس۳۳۳۰۲۸۰۱۰:۰۸:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲
به نظرم باید یکی از شاخص های تایید و رد صلاحیت نمایندگان برای انتخابات بعدی همین موضوع (حضور در جلسات مجلس) باشه. وقتی اعتقاد و التزام فرد به قانون اساسی به عنوان یک شاخص و ویژگی داوطلبان مورد بررسی قرار می گیره، قطعا حضور فرد در جلسات مجلس و دخالت در قانون گذاری و نظارت یکی از مهمترین موضوعات هست.
ناشناس۳۳۳۰۲۹۵۱۰:۱۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲
برخی بار خودشان را بسته اند .دیگه دلیلی ندارد که جواب پس بدهند
ناشناس۳۳۳۰۲۹۹۱۰:۲۲:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲
اول بررسی کنید دلیل غیبت چی هست
امید یاوری دارانی۳۳۳۰۳۰۱۱۰:۲۴:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲
همه مشکلات کشور ناشی از سه موضوع است: 1.عدم شفافیت 2. نبود رسانه ازاد 3.عدم نظارت مردمی مادامیکه این سه عامل مورد توجه قرار نگیرند چیزی به نفع ملت تغییر نخواهد کرد. نا کارامدان و مفسدین در غیاب شفافیت خود را میدان دار می کنند و پشت پرده نفاق و تزویر با تضییع حقوق مردم نسبت به تاراج وچپاول ثروتهای کشور بیش از پیش اقدام می کنند. نماینده ای که همه تلاش و کوشش رانت بازی باشد کجا به منافع مردم حوزه انتخابیه و کشور توجه می کند؟ که اگر مورد توجه قرار می گرفت اوضاع اینگونه نبود.
ارادتمند اصغر !۳۳۳۰۳۲۶۱۰:۵۳:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲
اين نمايندگان كجـــــــــــــــــا هستند !! -------------------------------------------------- به نظر اين حقير فقير چنان مي آيد برخي از نمايندگان هوش و حواس شان سر جاي خود نيست ! ... آخه انتخابات مجلس نزديكه ... دوماه ديگه انتخاباته ...فلان نماينده ---نماينده شهر خودمان را عرض مي كنم -- روز تبليغات انتخاباتي وعده و وعيد بسيار داد ، غير از يكي و دوتا بقيه اش وفا نكرد ! .... نه كه نخواست ، بنده خدا نتوانست ! ...شايد نماينده بوده كه وعده احداث فرودگاه داده باشه ... احداث خط راه آهن ... بيمارستان مجهز ...شايد هم وعده « اينجا را مركز استان مي كنم » ! ... « انواع كارخانجات مي آورم » ، شايد هم نماينده بوده وعده « اينجا را قطب اقتصادي مملكت مي كنم » داده باشه و حالا جناب نماينده با خودش ميگه : --- اي داد و بيداد ! اين چهار سال هم داره ميگذره ... جه زود گذشت ... عين برق گذشت ... حتي سريع تر از برق ! ... اصلاً فكر نمي كردم اين چهار سال به اين زودي سپري بشه ... انگاري چهار ماه بود !! ... اما وعده ها همچنان « وعده » مانده .. عينهو « وعده سر خرمن » !ميگم كه مجلس هم جاي خيلي خوبيه ها ... جاي خوشيه ... پرستيژ داره ... جهار سال تو پايتخت زندگي ميكني ! حالا بايد يك فكر اساسي كرد ، بايد دو باره كانديدا شد ... وقت زيادي نمانده ... حالا عيبي نداره كه ما چند روزي غيبت بخوريم و حاضر نباشيم ! در عوض به تدارك تبليغات براي چهار سال بعد بپردازيم !اين دفعه حتما به مردم قول مي دهم كه تا پاي جان هم كه شده به وعده ها عمل مي كنم ...قول مي دهم !! ... مردم بايد دوباره به من رأي بدهم كه چهار سال ديگه فرصت داشته باشم كه بتوانم برنامه ها و وعده ها را كامل كنم ! ... همه وعده ها را به انجام برسانم ! ... يك چهار سال براي تحقق همه وعده ها كافي نيست ، حداقل بايد چهار سال ديگه هم باشه ... ! --- جناب نماينده بايد به شما تذكر داد ، خيلي غيبت داري ؟ چرا ؟ -- آخه تو مجلس هم كه هستم هوش و حواسم سر جاش نيست ! خيلي مواقع سخنراني ها را متوجه نمي شوم ! ... آخه داره اين چهار سال تموم ميشه ... انتخابات نزديكه ... بايد يك برنامه اي ... يك فكر اساسي ... يك فكر بكري براي چهار سال بعدي كرد ... !! ------------------ نه كه حالا منظور از عرايضي كه عرض كردم همه نمايندگان محترم مجلس هست ! نه .. حاشا و كلا ... حاشا و كلا اگر منظورم تمامي وكلاي ملت در خانه ملت باشه ... اما خب ! بايد قبول كنيم كه شايد عرايض بنده شامل ١٠ درصد از نمايندگان بشود !
ناشناس۳۳۳۰۳۳۰۱۱:۰۲:۴۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲
رفتند رای جمع کنند!
ناشناس۳۳۳۰۳۳۴۱۱:۰۷:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲
رفتند تعطیلات به قول خودشون حوزه انتخاباتی خودشون و برای مردم جلسه میگذارند تا مشکلاتشون را حل کنند
ناشناس۳۳۳۰۳۶۷۱۱:۴۰:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲
قانونی برای مجازات نمایندگان خاطی وجود نداره !!؟
ناشناس۳۳۳۰۳۷۰۱۱:۴۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲
خداوند بزرگترین حسابرس است و این نمایندگان با عدم حضورشان کم فروشی میکنند یعنی پول نمایندگی مجلس را که میگیرند و البته وقت خود را صرف امور دیگر می کنند آیا اینها شایسته است که خود را نماینده بخوانند ؟
مصطفی۳۳۳۰۴۸۸۱۳:۲۲:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲
بعضی از این نماینده ها در مقابل مردم پاسخگو نیستند ضمن اینکه ضعف مدیریت مجلس هم مزید بر علت است
ناشناس۳۳۳۰۶۲۲۱۵:۲۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲
از این بگذریم که در بخش مقننه کشور حضور افرادی مسلط به حقوق لازم است و بعضی از نمایندگان دانش و تجربه مرتبط ندارند و عامل بهم ریختگی مفاهیم حقوقی شده اند، اما ریشه آنچه منشا دغدغه های بیرونی! نمایندگان و بعضا روابط مشکوک شده، تنظیم قوانین با بار مالی منجمله بودجه بویژه در جزئیات!! است. اینجاست که نمایندگان و ذینفعان این نوع قوانین اشتراک منافع حتی به زیان اکثریت جامعه و منافع ملی پیدا میکنند. باید حدود مداخله مجلس در این نوع قوانین بازتعریف شود تا افراد مناسب و متعهد در جای خود قرار گیرند. البته پیامد این مسئله به قوه قضا هم میکشد. با اصلاح این مهم، مجلس و قوه قضا نظارت با کیفیت تری بر دولت خواهند داشت و عملکرد دولت هم به همان تناسب ارتقا می یابد.
باهر۳۳۳۰۷۲۵۱۶:۲۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲
همه هم رفیق هستند و هم رقیب!!! دعوای حیدر نعمتی و جنگ زرگری هست نه خدمت به مردم .
ناشناس۳۳۳۰۷۳۰۱۶:۳۰:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲
هر اختیاری باید همراه با مسئولیت و جبران خسارت و در طول زمانی معین باشد. غیر از این مفسده دارد.
ناشناس۳۳۳۲۰۴۲۱۸:۵۲:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۳
به نام حق تعالی.خوب است هیئت های محترم اجرائی و شورای محترم نگهبان در هنگام احراز صلاحیت‌ها چنین مواردی را لحاظ کنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  12. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

آخرین عناوین