صدیقی: امروز دولت عاشق خدمت، نه تشنه قدرت در صحنه کار است

  4021001031 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز یک دولت خدمتگذار که عاشق خدمت است نه تشنه قدرت، در صحنه کار است. مسئولان رده اول مردمی هستند. این فضا اقتضا می کند شکر این نعمت را بجا آوریم که شکر این نعمت حماسه حضور در انتخابات است.

صدیقی: امروز دولت عاشق خدمت، نه تشنه قدرت در صحنه کار است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته تهران، بیان کرد: شما بندگان صالح خدا و همه امت اسلامی و نفس خودم را به تقوای الهی دعوت می کنم. در وجود انسان طبیعت قدرت طلبی، خودنمایی، زیاده خواهی و انواع غرائزی که انسان را از یاد خدا باز می‌دارد وجود دارد. انسان از یاد می‌برد که هر چه دارد خدا به او داده است و آن خدا ناظر و حاضر بر ما است. تقوا یک نیرویی و بیداری است که هم در برابر آتش همیشه مشتعل نفس اماره و هم در برابر تیرهای شیاطین، از نفس انسان محافظت می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: آیت الله بهجت می فرمودند اگر سلاطین لذت نماز را می دانستند به خاطر این لذت دست از سلطنت می کشیدند. آنچه باعث می شود انسان سفره پر لذت خدا را درک کند، تقوا است. تقوا هم دنیای ما را آباد می کند و هم آخرت ما را. خدا می فرماید هدایت بر صراط مستقیم معلوم انعام خدا است. کسانی که در زندگی راه کج را نمی روند و دل آن ها راه عوضی را نمی رود و قدم کج به سوی خیانت بر نمی دارند در صراط مستقیم بوده و مشمول نعمت خداوند هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: در سوره مبارکه نساء خداوند فرموده است کسی که اطاعت خدا و اطاعت رهبری خدا را در سبک زندگی نصب العین خود قرار دهد، این گروه پیرو پذیرای ولایت با چهارگروه مرتبط می شوند. چهار پایگاه نور و قدرت در کنار رهرو راه اطاعت و تدین قرار می گیرد. اولین گروهی که همراه آنان می شود نبیین هستند. انسان هایی که از گناه پرهیز کرده و به واجبات پایبند هستند، با خاتم الانبیا و همه انبیا همراه می شوند. این عالم، عالم حجاب است. ما نمی دانیم با چه کسانی همراه هستند و چه کسانی ما را دعا می کنند.

وی افزود: ما موقع اطاعت از خدا تنها نیستیم. خدا می گوید شما را با ۱۲۴ هزار پیامبر همراه کردم. در این سفر چه کسی می تواند شما را تهدید کند. گروه دومی که با پرهیز کنندگان از گناه همراه می شود، صدیقین هستند. امیرالمونین (ع) و حضرت زهرا (س) صدیق هستند. وقتی نماز می خوانید با امیرالمومنین و حضرت زهرا همراهی می کنید. گروه سومی که خداوند به مومنان وعده همراهی می دهد شهدا هستند. شهید سلیمانی و شهید چمران، شهید همت، شهید دستغیب همراه شما هستند، به خودتان ببالید. گروه دیگر نیز صالحین هستند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، بیان کرد: تقوا یعنی مراقبت. تقوا یعنی پایش عمر گران بها در برابر آسیب ها. تقوا یعنی مواظبت از سرمایه زندگی ابد. آیت الله بهجت توصیه می کردند چاله های خود را پر کنید، آدم وقتی می‌میرد، برخی می بینند در مسیر آخرت خیلی برای خود چاه کندند. قبل از آنکه برویم با توبه و کارهای نیک و با حضور در میدان های خدمت باید این چاله ها را پر کنیم. این کلام خدا و زنگ خطر است. همه باید از جهنم عبور کنیم تا به بهشت برسیم. این هایی که در بازی خیانت به مردم، آبرو بردن، شایعه پراکنی، تضعیف نظام الهی، لگد زدن به خون شهدا و بی حجابی روی می آورند، همه جهنم هستند. تقوا ما را از این بدی ها نجات می دهد. مسیر این کارهای زشت، مسیر بهشت نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: هر کسی به دنبال هوا و هوس، بازی های سیاسی و عداوت و آزار مردم باشد قطعا نمی تواند از مسیر جهنم عبور کرده و به بهشت برسد. امروز مسئله اول عالم اسلام مسئله فلسطین است. از ابتدا انقلاب نیز همین موضوع را امام ( ره) اعلام کرد. امت اسلامی باید بتوانند فلسطین را از دست غاصبین نجات دهند. آدم خیال می کرد یک مشت یهودی سرزمینی را غصب کردند و مردم را از خانه های خود بیرون کردند اما امروز مشخص شد یک جریان هستند. عامل اول این جنایات آمریکا و انگلیس و فرانسه هستند. جریان غربی که در ۲۰۰ سال گذشته صرفا جنایت کردند. در هیروشیما و ناکزاکی ژاپن نسل کشی کردند. نصف جمعیت استرالیا را کشتند امروز نیز بر مسئله قتل فلسطینی ها تمرکز کردند. چون در برابر حماسه نظامی فلسطینی ها عاجز شدند، شاهد حضور آمریکا و انگلیس و فرانسه در بطن جنایات هستیم که نشان داد نتانیاهو سگ کسی نیست بلکه در راس جنایت صهیونیستی جریان غرب به ویژه آمریکایی ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: در طول تولد این حرمزاده نامشروع هیچ وقت این اشغالگران اینقدر گیر نیفتاده بودند. هیچ گاه سه ماه نجنگیده بودند. تلفات زیادی به فضل الهی دادند. در حال سقوط به جهنم هستند. تلفات نظامی و خسارت های مالی زیادی داشته و هیچ دستاورد و پیروزی نظامی نداشتند؛ فلذا جنون آمیز زن ها را کشته و بیمارستان ها را مورد حمله قرار داده و کودکان را به خاک و خون کشیدند. با این مقدمات خدا چهره تمدن غربی را به همه عالم نشان داد. معلوم شد لیبرال دموکراسی غربی یعنی کودک کشی، بی قانونی و جنگلی زندگی کردن. هیچ زمانی صهیونیست ها و جریان غرب در افکار همه ملت ها اینقدر منزوی و منفور نشده بودند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: امروز جریان مقاومت پیروز است. پیروز جبهه‌ای است که معادله سازی می کند. در حال تغییر تعاملات دنیایی است. سید مقاومت و این ابر مرد اسلام و عرب با چه هوشیاری و متانتی وارد صحنه شده و پایگاه های نظامی و اطلاعاتی صهیونیست ها را با موشک ها و حملات دقیق مستاصل می کند. امروز یمن یک جبهه جدیدی برای بیچاره کردن این بدبخت ها باز کرده است‌ با این جنایت ها هست و نیست خود را به تاراج گداشتند. امروز مردم آمریکا بیدار شده و اولین بار است که شاهد برگزاری راهپیمایی و تظاهرات در دانشگاه های آمریکا علیه این جنایات هستیم. علی رغم همه ادعاهای دموکراسی رئیس دانشگاه ها را خواسته و برخی دانشجویان را مواخذه کردند. خیال می کنند می توانند جلوی این جریان جهانی را بگیرند.

وی در ادامه بیان کرد: تشکر و سپاس به درگاه الهی که در ایام الله بزرگداشت یاد حضرت زهرا (س) مردم ما سنگ تمام گذاشتند. شاهد کثرت محافل و مجالس بودیم. حضرت زهرا (س) نیز خودش شهید گمنام است. بازگشت پیکر ۲۸۰ شهدای مفقود به کشور روح جدیدی به کشور تزریق کردند. ان شاءلله برای همه کسانی که تا به امروز متوجه نبودند و گاهی بی حجابی می کنند یا در ادارات کارشکنی می کنند تلنگری باشد. از جای جای کشور که در تشییع پیکر شهدای گمنام سنگ تمام گذاشتند تشکر می‌کنم.

وی افزود: اقدام وحشیانه تروریست های مزدور دنیای غرب و تکفیری ها در راسک را محکوم می کنیم. حادثه بسیار تلخی بود. به امام زمان و ملت شهید داده و نیروی فراجا و خانواده های معزز این شهدا تسلیت می گویم. بار دیگر برگ ننگینی بر  کتاب همه این تروریست ها اضافه شد. باید نیروی انتظامی را هم از جهت پایش های الکترونیکی و هم از نظر سلاح و تجهیزات تجهیز کنند. بعد از ۴۴ سال از عمر انقلاب نباید کسی جرات کند با پایگاه نیروی انتظامی چپ نگاه کند.

وی در ادامه بیان کرد: عظمت شما به بیداری و هوشیاری شما است. امروز شما کشور قدرتمند و تاثیرگذاری هستید. شما محور مقاومت و آزادگی در دنیا هستید. امروز یک دولت خدمتگذار که عاشق خدمت است نه تشنه قدرت در صحنه کار هستند. مسئولان رده اول شما مردمی هستند. این فضا اقتضا می کند شکر این نعمت را بجا آوریم. شکر این نعمت حماسه حضور در انتخابات است. انتخابات ضعیف، ضعف ملت، ضعف دولت است‌. حکومت ما دیکتاتوری نیست. آرای شما حکومت را درست کرده است. حضور حماسی و مشارکت در صحنه انتخابات امنیت را تحکیم کرده و دشمنان را نا امید کرده و حامیان آزادی در دنیا را امیدوار تر خواهد ساخت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۹۶۰۷۱۴:۱۷:۵۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱
عاشقى بجاى خود ، ، اما بايد سواد و علم و هنر و تخصص خدمت بمردم را هم دولتمردان داشته باشند ..
عمران۳۳۳۰۲۰۴۰۸:۵۳:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲
نه عشق میخواهیم نه خدمت و نه تعارف. فقط وقتی مردم نمیخواهندشان با انتخابات کنار بروند و زوری به ما خدمت نکنند لطفا.
ناشناس۳۳۲۹۶۴۸۱۵:۱۴:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱
دقیقا
ناشناس۳۳۳۰۰۲۸۲۳:۲۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱
یک زمانی این تعاریف از دولت هاشمی و احمدی نژاد هم زیاد شنیده می‌شد
ناشناس۳۳۲۹۶۸۶۱۵:۵۷:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱
بنظرم نماز جمعه یک تریبون عمومی است و نباید محل جهت گیری سیاسی باشد، خصوصا که بیشتر روحانیون معظم فقه خوانده اند و نمی توانند در مورد مسایل تخصصی اقتصادی و سیاسی و حقوقی و غیره نظر بدهند.‌
ناشناس۳۳۲۹۶۹۷۱۶:۱۸:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱
در مورد این دولت راست میگه واقعا ...
ناشناس۳۳۲۹۶۹۹۱۶:۲۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱
عاشق خدمت ... قطعا برخی ها هستند
ناشناس۳۳۲۹۷۲۴۱۶:۵۹:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱
دولت کمی به بازنسستگان خدمت کند
ناشناس۳۳۲۹۷۶۹۱۷:۴۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱
عاشق بودن مولفه ی خوبی است اما کافی نیست باید کاردان و کار بلد باشی .یا حق
فائدی۳۳۲۹۷۷۸۱۷:۵۲:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱
شاید واقعا عاشق خدمت باشه ولی تاحالا تنگی و سختی معیشت رو به ما کارمندان و کارگران و بازنشستگان هدیه کرده
ناشناس۳۳۲۹۷۷۹۱۷:۵۳:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱
چطور اینهمه گرانی پس کار کیه؟؟؟
ناشناس۳۳۲۹۸۰۶۱۸:۲۳:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱
ولی تورم همچنان مانده گار شده است
ناشناس۳۳۲۹۸۵۶۱۹:۱۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱
بنظرم دولت خبره و صادق الوعده بهتر از دولت عاشق خدمت است.
ناشناس۳۳۲۹۸۶۳۱۹:۳۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۱
چرا تا این لحظه خروجی خاصی از دولت دیده نشده؟
سمند۳۳۲۹۹۴۱۲۱:۱۲:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱
خروجی دولت مهم است
احمد۳۳۲۹۹۶۸۲۱:۵۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱
عاشق خدمت به قدرته؟؟
پدرام۳۳۲۹۹۸۴۲۲:۱۶:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱
دولت و مسئولین عاشق خدمت !! پدر ملت را در آورده اند.
ناشناس۳۳۳۰۰۳۵۲۳:۳۶:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه .
ناشناس۳۳۳۰۰۷۶۰۰:۳۱:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲
این همه تعریف و تمجید برای چه؟
حسام۳۳۳۰۱۲۵۰۴:۳۱:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲
عاشق خدمت بودن به تنهایی مهم نیست مهم توانستن است که نیاز به تخصصص هم دارد که متاسفانه این عاشقان خدمت ندارند یا حداقل هنوز نتوانسته اند داشتن انرا ثابت کنند
ناشناس۳۳۳۰۱۶۳۰۸:۰۲:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲
آثار خدمات دولت کاملا در سفره مردم، بهداشت و محیط زیست آشکار است!!!!!!!
ناشناس۳۳۳۰۱۹۲۰۸:۳۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲
آقای صدیقی سفره مردم چیز دیگه ای میگه
ناشناس۳۳۳۰۲۱۲۰۹:۰۱:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲
از قیمت مرغ و گرانی کالاهای اساسی چه خبر؟ دولت قبل یادته هر هفته آمار گرونی میدادی ، الان!!؟؟
ناشناس۳۳۳۰۲۳۳۰۹:۲۷:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲
هر چي مي كشيم از همين عشق خدمت به مردم هستيم!
علی۳۳۳۰۲۸۵۱۰:۱۳:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲
افزلیش مالیات و افزلیش قیمت نفت را به عنوان رشد اقتصادی ۷ درصدی اعلام نکنید وقتی رشد اقتصادی المان منفی هست و چین ۴ درصد هست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین