رقم واقعی تخلف چای دبش چقدر است

  4020929011 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

اگر شرکت چای دبش تمام ارزی که به قیمت نیمایی خریده را در بازار آزاد فروخته باشد، حدود ۶ هزار میلیارد تومان تخلف داشته. این پول قرار است از طریق فروش اموال و تجهیزات شرکت به بیت‌المال بازگردانده شود. جزئیات این فرایند چگونه است؟

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۷۷۲۵۰۸:۴۷:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
الان دیگه مشکل اختلاس حل شده فقط بحث سر مقدارشه ...
ناشناس۳۳۲۸۴۴۲۱۹:۳۶:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
بانک مرکزی باید مورد تفحص قرار بگیرد هم برای فسادهای ارزی16 سال گذشتگان الان و هم برای دریافتی های مختلف مدیران این بانک از سال های دور تا حالا
ناشناس۳۳۲۷۷۹۸۰۹:۴۰:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
۳/۵ میلیاردلار میشود 175000میلیارد تومان نه شش هزار میلیارد تومان ....
ناشناس۳۳۲۸۴۵۲۲۰:۰۹:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
آن عدد کل ارز پرداخت شده بود و مبلغ ریالی که برای دریافت ارز از او گرفته شد و باقی پرداخت‌ها جزء تخلف نیست. تخلف این است که مثلا ارز با قیمت ۲۸۵۰۰ گرفته (و پول آن را هم داده) اما به جار وارد کردن تجهیزات و چای، ارز را در بازار آزاد با قیمت‌های متفاوت در زمان‌های مختلف فروخته است. این اختلاف قیمت تخلف پولی است که باید برگرداند البته به خاطر این تخلف اگر مجرم هم شناخته شود علاوه بر این مبلغ جریمه هم باید پرداخت کند (جریمه‌های دیگر مانند زندان یا بالاتر بستگی به میزان تخلف و... است که طبق قانون تایید می‌شود)
ناشناس۳۳۲۷۸۱۱۰۹:۴۵:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
تخلف تخلفه،میزانش مهم نیست . شما بگو با این روند اداره کشور چه در سیاست داخلی با این روند فساد ها و برنامه های اقتصادی و اجتماعی و تورم و رکود فزاینده ، و چه در سیاست خارجی و موج تحریم ها و تهدید ها آیا افق روشنی پیش چشم مردم کشور قابل پیش بینی هست؟
حق۳۳۲۸۹۰۱۱۳:۲۹:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۳۰
هرتخلفی به میزان ابعاد آن باید برای متخلف تبعات داشته باشد . مثلاً کسی که قتل عمد انجام داده با کسی که در نزاع ناخواسته باعث مرگ کسی میشود هرچند که جان انسان از دست رفته ولی عقوبتش باهم تفاوت دارد
ناشناس۳۳۲۷۸۳۳۰۹:۵۵:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
در بعد مجازات باید نظیر چین در مورد مفسدان کلیه اموال نه صرفا بازگرداندن مال ناشی از فساد ،مربوط به مفسد ،و زن و فرزندانش باید مصادره شود و خودش و تمام عوامل باند مافیایی فساد مجازات شوند بدون توجه به میزان نقشسان در فساد ،این مجازات سبک تبلیغات فساد است .
ناشناس۳۳۲۷۸۴۶۱۰:۰۰:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ما عضو کنوانسیون صد مافیای پالرمو هستیم عضو کنوانسیون مبارزه با فساد مالی سازمان ملل هستیم و اقدامات لازم برای مبارزه با فساد که توسط همین سازمانها بر مبنای تجربیات جهانی تهیه شده امضا کرده ایم اما چرا بدان توجه نمیشود .
ناشناس۳۳۲۷۹۳۷۱۱:۱۰:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
فساد را کوچک نمایی نکنید
ناشناس۳۳۲۸۴۵۳۲۰:۱۰:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
هم کوچک‌نمایی و هم بزرگ‌نمایی اشتباه است باید واقعیت را گفت
خاکستری۳۳۲۷۹۳۸۱۱:۱۱:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
از نظام برای افراد هزینه نکنید ،افراد را فدای نظام کنید ،وگرنه بزرگترین سرمایه نظام یعنی اعتمادمردم را از دست خواهید داد!!!
ناشناس۳۳۲۷۹۵۳۱۱:۲۱:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
یعنی چای دبش که نظام تخصیص ارز کشور را به هم زده و در این وانفسا که ارز باید به مصارف نیاز های اساسی تامین دارو و شیرخشک و مواد اولیه و غیره میرسید صرف خروج سرمایه شده است.
ناشناس۳۳۲۸۱۴۸۱۳:۲۲:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اگر فرض رو به همان شش هزار میلیارد تومان پول نقد بگذاریم، آیا پول کمی بوده؟ با توجه فروش هایی که دولت به خصولتی ها داشته، آیا شما یک هزارم اون پول رو در دسترس می دانید؟
ناشناس۳۳۲۸۲۰۰۱۳:۵۴:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مگه چه قدر تجهیزات و اموال داره که بتونه جبران کنه ؟!! بعدشم گیرم پول رو داد اون فرصتهایی که از دیگر شرکتها برای سازندگی و خدمت رسانی با این ارز گرفت رو کی جبران می کنه ؟!
کرج۳۳۲۸۲۶۵۱۴:۳۷:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مگه چای ۲ دلاری رو با قیمت ۱۶ دلار نفروخته میزان این تخلف چقدره؟
ناشناس۳۳۲۸۲۷۷۱۴:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
باز هم سود میکنه چون تمام آنها را تبدیل به ملک کرده و چندین برابر سود برده.
ناشناس۳۳۲۸۳۰۳۱۵:۳۳:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
با همین روند پیش بریم چای دبش یه مبلغی هم طلبکار خواهد شد
ناشناس۳۳۲۸۳۲۱۱۵:۴۷:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
3 و نیم میلیارد میشود 6 هزار میلیارد تومان..
باهر۳۳۲۸۴۴۷۱۹:۵۵:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ارز هر روز یک قیمت دارد. باید همان مقدار دلاری که دریافت کرده دلار پس بدهد و یا بقیمت پنجاه هزار تومان فعلی مبلغ ریالی آن حساب شده و پس گرفته شود.
ناشناس۳۳۲۸۴۸۷۲۱:۱۰:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
لطفا در باره فاصله چای دو دلاری با فروش ۱۴ دلاری یا بیشتر هم اگر ممکنه توضیحی بدهید
ناشناس۳۳۲۸۷۳۵۰۹:۴۷:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۳۰
بقول خودتون مفسد فی الارض باید اعدام بشوند فقط اعدام اعدام اعدام
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

آخرین عناوین