واکنش رحیم‌پور ازغدی به فساد واردات چای/ شرط دولت برای افزایش حقوق کارگران و کارمندان

  4020928072 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش رحیم‌پور ازغدی به فساد واردات چای/ شرط دولت برای افزایش حقوق کارگران و کارمندان

شرط دولت برای افزایش حقوق کارگران و کارمندان

به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در نشست خبری با بیان اینکه تورم ماهانه تولیدکننده وضعیت باثباتی پیدا کرده است، اظهار کرد: این عدد در آبان به ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرده و به حدود نصف میزان این شاخص در مهرماه رسیده است.

وی یادآور شد: تورم تولیدکننده در مهرماه ۱.۵ درصد بود و اگر کل تورم تولیدی فقط در مورد کالاهای صنعتی در نظر بگیریم صفر درصد افزایش تورم را شاهد بوده‌ایم.

وزیر اقتصاد یادآور شد: در تابستان امسال، رشد اقتصادی با نفت به ۷.۱ درصد و بدون احتساب نفت، به ۴.۲ درصد رسیده و نرخ بیکاری تابستان امسال به کمترین میزان خود در ۴ دهه اخیر یعنی عدد ۷.۹ درصد کاهش یافته است. با توجه به کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان همزمان با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی می‌توان اذعان کرد سیاست‌های دولت برای خروج کشور از دوره رکود موثر است و دیدگاهی که برخی در زمینه بی‌کیفیت‌بودن رشد اقتصای مطرح کرده‌اند، درست نیست.

وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره نظر دولت برای افزایش حداقل دستمزدها، تصریح کرد: سیاست افزایش حداقل حقوق کارگران یک سیاست درست است، نه دولت و نه وزیر کار قائل نیستند که این سیاست غلط است. افزایش حداقل دستمزد برای طبقات کارگران در شرایط تورمی قطعا درست است، اما این افزایش نباید منجر به تخریب فضای شغلی کارگران باشد.

وی ادامه داد: افزایش بیش از اندازه حداقل دستمزد می‌تواند منجر به شکل‌گیری شغل غیررسمی شود که قطعا خود جامعه کارگری این موارد را در نظر دارند و با این رویکرد دولت هیچ مخالفتی با افزایش دستمزدها ندارد.

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به پرسشی درباره  افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه، اظهار کرد: با توجه به تدبیر همه‌جانبه امسال برای کاهش و کنترل نرخ تورم، اصرار رئیس‌جمهوری این است که در سال آینده حتما نباید در خلاف این جهت حرکتی کنیم که منجر به احیای موج‌های تورمی شود.

خاندوزی افزود: اما در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت مصوب شد در مقابل افزایش  یک درصد مالیات بر ارزش افزوده که از عدد ۹ به ۱۰ افزایش پیدا کند، با میزان افزایش مستمری بازنشستگان موافقت شود.

***

مصوبه واردات خودروی فوتبالیست‌ها باطل شد

به گزارش ایسنا، هیات عمومی دیوان عدالت اداری تصویب نامه‌های هیات وزیران در مورد واردات خودروهای خارجی توسط فوتبالیست‌ها را ابطال کرد. دلیل ابطال این تصویب نامه از سوی دیوان عدالت اداری، "ایجاد تبعیض ناروا بین ورزشکاران" اعلام شده است. 

 پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر، از سوی هیات وزیران مصوب شد که امتیاز واردات خودرو به بازیکنان تیم ملی داده شود که این موضوع اعتراضات گسترده ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی را به دنبال داشت که دیوان عدالت این موضوع را در صحن به رای گذاشت و در نهایت رای به ابطال این تصویب نامه هیات وزیران داد. دیوان عدالت تاکید کرده این‌گونه پاداش‌ها باید یا برای تمامی قهرمانان لحاظ شود، یا برای هیچ ورزشکار رشته خاصی قابلیت اجرا نداشته باشد.

***

توصیه رئیسی به نهادهای نظارتی

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و رئیس جمهور از اعضای این شورا خواست با همکاری یکدیگر، ضمن اقدام برای نهادینه‌سازی آموزش‌های حین خدمت به مدیران و تذکر و هشداردهی به موقع، در راستای حفظ و ارتقای سلامت دستگاه‌های اداری و اجرایی بر عملکردها و ساختارها نظارت موثر داشته باشند.

رئیس جمهور در این نشست با بیان اینکه نظارت، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای نظام اداری و تضمین کننده اجرای قانون، سلامت اداری و تداوم اعتماد به دست‌اندرکاران امور است، صیانت از اشخاص، پیشگیری از وقوع فساد و آسیب‌های اداری را یکی از وظایف بخش‌های نظارتی دانست و افزود: دستگاه‌های نظارتی اساس کار خود را بر صیانت از افراد و ساختارها در قالب مساعدت برای پیشبرد امور قرار دهند و مراقب باشند که نظارت‌های آنها برای مدیریت‌ها مانع ایجاد نکرده و جرات و جسارت را از مدیران نگیرد.

ایجاد ساختار و نظام‌مند شدن تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های نظارتی و اهمیت هماهنگی در ارائه اخبار مصادیق مقابله با فساد و نه صرفا اخبار قطعی نشده و غیردقیق از مفاسد نیز از دیگر تاکیدات رئیسی به اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی بود.

 ***

واکنش رحیم‌پور ازغدی به فساد واردات چای

به گزارش جماران، حسن رحیم پور ازغدی، فعال اصولگرا و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در یک برنامه تلویزیونی با یادآوری اینکه حکومت ما فاسد نیست و فساد سیستماتیک در آن وجود ندارد، تصریح کرد: اما در سیستم فساد وجود دارد. ببینید دنیا چگونه در این رابطه عاقلانه عمل کرده است، باید عقل خودمان را روی تجربه های موجود در دنیا بگذاریم، احکام اسلام که روشن است.

وی افزود: قوانین و ساختارها باید اصلاح شوند و نظارتها شفاف شوند. قضیه چای را ببینید! یکی از دوستان می گفت گزارش درست هم به مردم نمی دهند، وقتی 3هزار میلیارد اختلاس کردند، مردم تصور می کنند سه هزار میلیارد دزدیده و برده شده، من هم در ذهنم اینگونه بود.اما به من توضیح دادند که کل 3هزارمیلیارد را برگردانده ایم، گزارش هم بلد نیستند درست به مردم بدهند.

این فعال اصولگرا با تاکید بر اینکه در فولاد مبارکه هم آن رقمی که اعلام شد دروغ بود و بخش مهمی مسائل اداری بود، با بیان این انتقاد که این را هم درست به مردم نگفتند، ادامه داد: اکنون سوالم این است که این پول را که می گویند، چه شده، گفتند نیمش ابزار آلات خریده شده بود که در کشور است و بقیه اش هم چای بوده که آنها را هم گرفته اند! بنابراین نه بلدند درست با مردم حرف بزنند و نه نظارت می کنند.

ازغدی با اشاره به پرونده فساد بزرگ چای، پرسید: چگونه است که این حجم بالا از پول را اختصاص می دهند، این سیستم کجاها و چقدر سوراخ دارد که روشن نمی شود این پول را چه کسی تصمیم گرفته اختصاص دهد و به چه کسی داده شده و پول کجاها رفته است! خودتان از اول باید این مساله را می فهمیدید.

وی تاکید کرد: این مباحث باعث خشم و بی دینی مردم و شک آنها می شود، و حتی تصور می کنند چیزهایی که نیست هم وجود دارد. چرا که درست اعمال مدیریت و نظارت نمی شود. درحالی که امیرالمومنین دستورش را داده نظارت کنید و پاسخ بگیرید.

ازغدی با بیان اینکه هر سه قوه ناظرانی دارند، گفت: باید در این قضیه به طور شفاف بگویند چه کسی در این قضیه کوتاهی کرده است. باید یقه او را بگیرند و از حکومت بیرونش کنند. این حکومت اسلامی است، اگر مشکل ساختار و قانون دارید قانونتان را درست کنید. نشسته اید انتخابات پشت انتخابات که برگزار می کنید، ساختارها را اصلاح کنید، نگذارید پولهای هنگفت، این چنین راحت اختلاس شود و رشوه بگیرند.

***

عامل اصلی اختلال در سامانه بنزین چه بود؟

هادی بیگی‌نژاد، نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با فرهیختگان در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین عوامل خرابکاری رخ‌داده چه بوده عوامل نفوذی را موثر دانست و توضیح داد: «شبکه جاسوسی که در کشور کار می‌کند عامل آن است. این کار کار افراد داخلی و نفوذ‌کرده است و اینگونه نیست که تلقی کنیم از بیرون کسی سامانه را هک کرده است. واقعا شبکه جاسوسی در داخل کشور فعال است و دارد این کار را عملیاتی انجام می‌دهد و جلو می‌برد. سری قبل هم همین بود. یعنی پای نفراتی در میان است. ممکن است حتی یک نفر باشد که چنین خرابکاری‌ای را انجام داده است اما تمام زحمات جمعیت کثیری از پرسنل خدوم که در شرکت ملی پالایش و پخش کار می‌کنند نادیده گرفته می‌شود. این یکی دو نفر کل مجموعه را زیر سوال می‌برند و برای مردم آسیب روانی ایجاد می‌کنند. هدف اصلی‌شان نا‌امنی روانی کشور است. درخواست ما از مردم این است که تا حل شدن این مساله ما را همراهی کنند.»

بیگی‌نژاد راهکارهای مجلس برای جلوگیری از آسیب به وجود آمده را توجه به ارتقای زیرساخت‌های تولید و توزیع فرآورده‌های نفتی و شناسایی شبکه‌هایی نفوذی مخرب دانست و گفت: «دو نکته برای حل این مشکلات ضروری است. اول اینکه دولت خودش را موظف بداند که به زیرساخت‌های تولید و توزیع فرآورده توجه کند. دوم هم اینکه شبکه‌های امنیتی راه‌های نفوذ را شناسایی کرده و با عاملان برخورد کنند. ضمن اینکه این سامانه‌ها همیشه آنلاین نیستند که ما بخواهیم مدعی شویم افرادی با هک کردن راه نفوذی به سامانه پیدا کرده‌ و بخشی از آن را هک کرده‌اند. این سامانه‌ها آفلاین است و این‌گونه نیست که همیشه آنلاین و بر خط فعالیت کند لذا اینکه بگوییم افرادی به سامانه نفوذ کرده‌اند و به‌طور کامل آن را هک کرده و آن را مختل کرده‌اند حرف درستی نیست. اینکه می‌گویم کار شبکه نفوذ داخل است دلیلش این است.» 

***

اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ تقدیم مجلس شد

سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز دولت لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ را تقدیم مجلس کرد؛ براین اساس امروز و فردا جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تشکیل می شود.

وی ادامه داد: فردا کمیسیون تلفیق درباره کلیات لایحه بودجه رای گیری کرده و گزارش آن را به هیات رئیسه ارائه می کند. مجلس نیز در جلسه روز چهارشنبه به بررسی لایحه اصلاحی بودجه می پردازد.  

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: در صورتی که نمایندگان مجلس با کلیات لایحه اصلاحیه بودجه موافقت کنند، لایحه برای بررسی جزییات به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود.

نگرانی روزنامه دولت درباره سرنوشت لایحه بودجه در مجلس

ایران نوشت: «دولت لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ را تقدیم مجلس کرد. قرار است این لایحه پس از دو روز بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه در جلسه علنی روز چهارشنبه به بررسی و رأی نمایندگان گذاشته شود؛ روندی که باید امیدوار بود برای بار دوم تحت تأثیر فضای سیاسی حاکم بر مجلس در ماه‌های منتهی به انتخابات قرار نگیرد و صرفاً بر مدار تأمین منافع غایی کشور و بهبود معیشت اقشار مختلف مردم متمرکز بماند...

اگرچه ممکن است «اردوکشی» و «ایجاد هیاهو» از سوی یک جریان در آستانه انتخابات مجلس آینده برای برخی کاندیداها راهکاری تبلیغاتی و مطلوب تلقی شود اما برای دولت، انتفاعی جز حل مشکلات کشور و پاسخ به مطالبات مردم متصور نیست. خواستی که یقیناً دستیابی به آن نیازمند تعامل و همکاری متقابل همه قوا است و دولت بارها تعهدش به ایفای سهم خود از این همکاری را نشان داده است.»

***

برخورد با صادق بوقی باعث بیشتر دیده شدن او شد

ایرنا نوشت: « واقعیت آن است که جامعه به دلایل مختلف، وضعیت خاصی دارد و به ویژه نسل جوان، آماده واکنش‌ نشان دادن به رخدادهایی است که برایش قابل درک نیست. از سوی دیگر در جامعه ارتباطی و شبکه‌ای شده امروز، واکنش‌ها به راحتی به هم پیوند می‌خورند و بابت برخورد با پیرمردی در رشت، جوانانی در اهواز، مشهد و کرمان و ... دست به کار می‌شوند.

در چنین شرایطی هرگونه برخورد با کنش‌های فرهنگی که از منظر برخی مسئولان ناهنجار به شمار می‌آید و گاهی خلاف قانون و شرع و .. نیز هست، اگر با دقت و درایت انجام نشود، می‌تواند به ترویج آن کنش‌ها منجر شود. پیش از این بسیاری از رشتی‌ها نیز صادق سپیدرودی را نمی شناختند اما حالا به جای ۱۲۰ هزار نفر، ۷۵۰ هزار تن (تا لحظه تدوین این گزارش) صفحه او را دنبال می‌کنند.

از سوی دیگر به مواردی از این کنش‌ها که در زیرمجموعه سبک زندگی طبقه‌بندی می‌شوند فقط با رویکرد نرم اقناعی، فرهنگی و مردمی می‌توان واکنش نشان داد و هرگونه برخورد سخت به ویژه از سوی حکومت می‌تواند سبب تقویت آن شود.»

***

انتقاد قالیباف از عدم حضور وزیر صمت در جلسه علنی مجلس

به گزارش ایسنا، سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه امروز مجلس قرار داشت، اما وزیر در جلسه حاضر نشد.

در این ارتباط محمدباقر قالیباف خطاب به معاون پارلمانی ریاست جمهوری تاکید کرد: از صبح دوستان زیادی پیرامون دستور جلسه به بنده اعتراض کردند، امروز دستور ما در خصوص ماده ۱۰۷ آیین‌نامه و حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان بود اما دیروز بعد از ظهر به ما اعلام کردند که وزیر صنعت، معدن و تجارت نمی‌تواند در مجلس شورای اسلامی حضور یابد.

وی ادامه داد: البته این حق قانونی وزیر است که یک نوبت حضور خود را به عقب بیندازد اما ما توقع داریم که حداقل ۷۲ ساعت قبل به ما این موضوع را اعلام کنند تا ما بتوانیم دستور دیگری را در مجلس مورد رسیدگی قرار دهیم.

رئیس مجلس گفت: زمانی که به یکباره و دیشب به ما نامه زده شد ما دیگر نتوانستیم دستور را تغییر دهیم. انتظار داریم که دولت به موقع این موضوعات را به مجلس اعلام کند تا دستور کار مجلس نیز پیش برود.

***

انتقاد رسانه اصولگرا از کمبود بودجه در وزارت آموزش و پرورش

جهان نیوز نوشت: «انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و برآمده از دل فرهنگ است. بر این اساس، تعلیم و تربیت نقش محوری در آن دارد. واقعاً نگران کننده است که وزیر آموزش و پرورش - یعنی نهادی که میلیون ها دانش آموز بخش قابل توجهی از ساعات روزانه خود را در آنجا می گذرانند – از کمبود مالی سخن بگوید...

بعضاً شنیده می شود که در برخی وزارتخانه ها بودجه های سنگین برای برخی کارها قرار داده می شود که می توان این موارد را کنترل و مدیریت کرد. حال اینکه در وزارت آموزش و پرورش بعضاً حقوق معلمین با مشکل مواجه می شود و یا برخی نیازهای دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت به دلیل کمبود بودجه، تأمین نمی شود و یا با تأخیر صورت می گیرد.
  
اگر قرار است که مشکلات کشور حل شود، باید از همان آموزش و پرورش و مدرسه به فکر باشیم. آموزش و پرورش از جهاتی مهمترین وزارتخانه کشور است. بنابراین، کمبود و کاستی در نظام آموزش و پرورش یعنی آسیب زدن به آینده؛ یعنی در معرض خطر قرار دادن کشور؛ یعنی هدر رفتن نیروی انسانی و سرمایه های مادی و معنوی مملکت؛ هدر رفتن وقت و عمر معلمین، دانش آموزان و والدین آنها.
 
البته حمایت مالی کافی از آموزش و پرورش به معنی ریخت و پاش، هزینه های بی مورد و عدم حساسیت نسبت به بیت المال نیست؛ بلکه مقصود این است که وضعیت باید به گونه ای باشد که وزارتخانه آموزش و پرورش، همه تمرکز خود را بر تعلیم و تربیت بگذارد و از نظر مالی دغدغه نداشته باشد.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۷۳۸۹۲۱:۱۵:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲۸
چرا دولت افزایش حقوق کارگران رو رو به افزایش حقوق کارمندان دولت ربط میده؟؟؟ این دو چه ربطی به هم دارن؟؟ بر خلاف کارمندان دولت که حقوقشون از منابع عمومی کشور پرداخت میشه حقوق کارگران از ارزش افزوده ای تامین میشه که با تولید محصولات توسط خودشون ایجاد شده. اگه دولت برای افزایش منطقی حقوق کارمندانش بودجه ای نداره این ربطی به افزایش حقوق کارگران نداره.
ناشناس۳۳۲۷۵۸۲۰۴:۵۹:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مهندسی کردن تصویب لایحه عفاف و حجاب برای بعد از انتخابات مجلس خیانت بزرگی به کشور و دین است و گناهی نابخشودنی
ناشناس۳۳۲۷۸۶۸۱۰:۲۰:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
یعنی گناه بزرگتر از بی حجابی نداریم ؟ مثلا همین الودگی هوا که مردم را به مرز خفگی رسانده آیا مسببین این اوضاع گناهکار تر هستند یا دختر بچه ای که روسری نپوشیده ؟؟
ناشناس۳۳۲۸۰۵۱۱۲:۲۳:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
چه مقایسه مسخره و چه بی ربط
ناشناس۳۳۲۸۰۶۶۱۲:۲۸:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
تعلل دولت قبل در واردات خودروهای برقی و ساخت نیروگاههای هسته ای دلایل الودگی هواست.
ناشناس۳۳۲۷۶۲۹۰۷:۱۷:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
پول های هنگفتی تحت پوشش فساد های ساختگی در محل هایی که تعریف قانونی و مصوب ندارد هزینه میشود
ناشناس۳۳۲۷۶۸۹۰۸:۱۸:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
چون برای این دولت زندگی کارگران و بازنشستگان مهم نیست،اگر راست می گویند جلوی اختلاسها و حقوق های نجومی را بگیرند.
ناشناس۳۳۲۸۰۶۹۱۲:۳۰:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
در دولت قبل قیمت ارز 10 برابر شد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند حقوق های نجومی هم از دولت یازدهم باب شد.
ناشناس۳۳۲۷۳۹۷۲۱:۳۲:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
چرادولت با تصویب مصوبه‌های حق اولاد و عائله شاغلین بانکها را افزایش می دهد ولی حق اولاد و عایله بازنشسته همان بانکها افزایش پیدا نمیکند مگر این دو گروه از یک سازمان نیستند
ناشناس۳۳۲۷۴۳۴۲۲:۲۴:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲۸
از وزیر اقتصاد درخواست میشود قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها را برای تمامی مدیران گذشته و حال شبکه بانکی و بستگان آنها و وراث آنها و افراد در سایه آنها اجرایی فرمایند
ناشناس۳۳۲۷۴۰۱۲۱:۳۷:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
فساد های کلان و بزرگ با این همه دستگاه نظارتی نمی تواند طبیعی باشد
ناشناس۳۳۲۷۸۱۸۰۹:۴۹:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۹
فساد سیستماتیک تعریفش همین است
ناشناس۳۳۲۸۰۵۸۱۲:۲۶:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
سیستماتیک یعنی خورده شود و مجازاتی وجود نداشته باشد
ناشناس۳۳۲۷۴۰۴۲۱:۴۳:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
امام علی ع :ثروت های حرام را اگر مهر زنانشان کرده باشند به بیت المال باز میگردانم .در شرایط فعلی کشور نیاز به مجریانی دارد که این فرمان امام علی ع را اجرا نمایند
ناشناس۳۳۲۷۸۱۷۰۹:۴۹:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
چر ا میخواهید جسارت مدیران پاکدست را بگیرید ....
ناشناس۳۳۲۸۱۵۲۱۳:۲۵:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
جسارت؟!!! جسارت در چی؟؟
ناشناس۳۳۲۷۴۱۵۲۱:۵۹:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۲۸
آقای خاندوزی افزایش حقوق باز نشستگان ایجاد تورم می‌کند؛ولی .. و حقوقهای نجومی ایجاد تور م نمی‌کند؟؟؟
جواد۳۳۲۷۴۲۹۲۲:۱۹:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۸
چقدرخوشحال شدم که اقای ازغدی اعتراف کردند
ناشناس۳۳۲۸۰۶۷۱۲:۲۹:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
.. کسانی که به خاطر دیگران وقتی دزدی می کنند ایمان خود را از دست بدهند نشان از سستی انان دارد و نه از روی شناخت واقعی دین و خدا که ربطی به افراد ندارد در ضمن ایشان همیشه همین‌گونه هست شما دنبال بهره برداری های سیاسی هستید
حمید۳۳۲۷۴۳۳۲۲:۲۳:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۲۸
هفتصد میلیون صندلی تعویضی جلسه دارایی و مالیات بوده بعد حق التدریس دو سال با تاخیر پرداخت میشه
ناشناس۳۳۲۷۵۲۷۰۰:۵۰:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مشکل اول ارز های چند نرخی و رانتی را ایجاد کردن هست آن هم برای اینکه فشار بر روی مردم کمتر باشد و قدرت خرید آن خراب نشود، ولی آن وقت فکر کردید کسی سو استفاده نمی کند از آن ارزهای رانتی ؟ در کنار ایحاد تورم ها و کاهش قدرت خرید بابت ایحاد آن ارز ها جناب وزیر محترم اقتصاد سرکوب اقتصادی مانند ارزی کنید همین پاشنه آشیل می شود در سال های بعد و از دو دولت قبلی درس بگیرید
ناشناس۳۳۲۷۶۶۱۰۷:۵۱:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اموال و دارایی های کلیه وزرا و مدیران مسئولان فعلی و اسبق وهمچنین خاواده و فرزندان و اقازاده ها در داخل و خارج باید رسیدگی شود که از کجا و چگونه به این ثروت های نجومی و افسانه ای رسیدند درحالیکه اکثریت کارمندان و مردم عادی در معاش اولیه خود لنگ هستن !باید اموال و کاخ های لاکچری اقایان در شهرک های خصوصی شان در شمال و لواسان و تهران و امریکا و کانادا و اروپا و ترکیه رصد شود که ایا با حقوق کارمندی به این ثروتهای باداورده دست پیدا کردند یا با رانت و نفوذ سیاسی و وابسنگی های خانوادگی ؟؟فقط ارزش یک دستگاه از خودروهای این اقایان معادل دارایی های چندین خانواده بینوای کارمند و کارگر و مردم عادی هست بقول شاعر زر که از اسمان نباریده بر سرش یا خودش ...........!
ناشناس۳۳۲۷۶۸۷۰۸:۱۷:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
جناب ازغدی عزیز یک بار متن گفته های خود را بخوانید لطفا، اول اثبات کردید اختلاسی نبوده و همه چیز موجود است، بعد در آخر می فرمایید نگذارید اختلاسهای بزرگ ایچنینی انجام شود. به نظر به شما هم خلاف واقع اطلاعاتی داده اند که در اول فرمودید
ناشناس۳۳۲۷۶۹۳۰۸:۲۲:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۹
دولت با این کار و دو قطبی کردن جامعه می خواهد اذهان عمومی را از فساد، ناکارآمدی و بی عدالتی های موجود پرت کند
ناشناس۳۳۲۷۷۳۹۰۸:۵۲:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
خاندوزی افزود: اما در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت مصوب شد در مقابل افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده که از عدد ۹ به ۱۰ افزایش پیدا کند، با میزان افزایش مستمری بازنشستگان موافقت شود. یعنی افزایش حقوق بازنشسته های مظلوم به قیمت گرانی همه آنچه از آن مالیات گرفته می شود ربط داده می شود این ظلم آشکاری به همه هست .
بنده خدا۳۳۲۷۸۳۵۰۹:۵۷:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
جناب آقای ازغدی با سلام آیا شما دیدید که شخص خطاکاری از سیستم دولت به خاطر اشتباهات فاحش اخراج شده باشد ، در حال حاضر هیچکس از سیستم دولت کنار گذاشته نمی شود بلکه از مسندی به مسند دیگر منتقل می گردد.
ناشناس۳۳۲۷۸۵۶۱۰:۰۸:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
میخواهید لطف کنید بعد از این همه روز دیگه حداقل واکنش نشون ندید.
محمدرضا کیانفر۳۳۲۷۸۹۱۱۰:۴۱:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
حسن رحیم‌پور ازغدی اصولگرا پرسید: این سیستم چند سوراخ دارد که معلوم نیست پول چای دبش کجا رفت؟ سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.
ناشناس۳۳۲۸۰۷۴۱۲:۳۲:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
پولهای پتروشیمی و فولاد مبارکه به کجا رفت ؟!
ناشناس۳۳۲۸۱۲۴۱۳:۰۴:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۹
اموال شرکت دبش در جاده کرج و ورد اورد مصادره و تجهیزات و چای وارد شده توسط این شرکت مصادره می شود و پول به بیت المال بر گردانده می شود.
ناشناس۳۳۲۸۰۵۵۱۲:۲۵:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲۹
بارها گفتیم مقابل به مثل شود در آمریکا و خدمات آنجا مختل شود ...
ناشناس۳۳۲۸۱۱۴۱۲:۵۹:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۹
ازغدی: بنابراین نه بلدند درست با مردم حرف بزنند و نه نظارت می کنند! این اونهایی که نه بلدند حرف بزنند نه نظارت کنند! دقیقاً یعنی کی؟ یعنی کیا؟
ناشناس۳۳۲۸۳۴۵۱۶:۲۵:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲۹
خدا پدر روحانی بیامرزد .. احترام باز نشستگان را داشتند
ناشناس۳۳۲۸۳۸۸۱۷:۴۵:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲۹
مگر نمی گویید نفت را راحت می فروشید و پولش را می گیرید پس کو؟؟؟؟ چرا تورم 50 درصد است گناه مردم چیست که تورم را 50 درصد تحمل می کنند اما افزایش حقوق 18 درصد؟!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین