دستیار رییس جمهور: فرزندآوری زوری نمی شود

  4020920109 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با بیان اینکه نمی‌توان به شکل دستوری مردم را نسبت به فرزندآوری ترغیب کرد،گفت: ایران جوان همواره مولفه اصلی قدرت کشور ما بوده که برای حفظ آن باید موضوع فرزندآوری خردمندانه تدبیر شود.

دستیار رییس جمهور: فرزندآوری زوری نمی شود

به گزارش ایرنا، سکینه سادات پاد روز دوشنبه در جلسه‌ای با عنوان تریبون دانشجویی همراه با بررسی حقوق شهروندی و آزادی‌های اجتماعی زنان در قانون اساسی که در دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد، با اشاره به قانون جوانی جمعیت رصد این قانون را امر مهم و ارزشمندی دانست و افزود: قانون جوانی جمعیت به تنهایی نمی‌تواند مسأله استراتژیک جمعیت را حل کند اما از نگاهی دیگر این قانون تقریبا اقتضائات اجرایی را درک کرده با اصلاحاتی می‌تواند کارایی بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مشوق های این قانون اکنون نمی تواند چندان جامعه را به فرزندآوری ترغیب کند،اظهار کرد: ایرادات این قانون باید رصد و شناسایی شود و توسط توسط قانون‌گزاران در آینده نزدیک اصلاح شود.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در ادامه گفت: شیراز شهر علم و ادب و هنر، شهر ملاصدرا که مهد ادب و فرهنگ و تمدن ایران است و این انرژی در بدو ورود به شیراز قابل لمس است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه متولی امور زنان در کشور ما کیست؟ گفت: ششم اسفند ۱۴۰۱ رییس جمهور ماموریتی به من واگذار کردند که در این راستا جایگاه حقوقی دستیار از چند جنبه قابل بررسی است.

پاد در ادامه عنوان کرد: دستیار رییس جمهور زیرمجموعه جایگاه و ساختاری نیست و با شخص رییس جمهور مستقیم مرتبط است و به خواست شخص رییس جمهور مسایل مردم را پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: چند نکته برای رییس جمهور در این حوزه مهم و قابل پیگیری است که اول حقوق شهروندی است، لذا دولت سیزدهم با ابتکاری نو نسبت به پیگیری حقوق ملت در قانون اساسی که ۲۲ اصل فصل سوم قانون اساسی را شامل می شود اقدام خواهد کرد.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: پیگیری حقوق مادی و معنوی زنان، حق برپایی اجتماعات و پیگیری و دفاع حقوق ملت ایران در مجامع بین‌المللی حقوق بشری برای ریاست جمهوری مهم و اولویت‌دار است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: در سفر اخیر به سردشت، پیگیری صد پرونده حقوق بشری مصدومان شیمیایی سردشت که اولین شهر شیمیایی شده دنیاست کلید خورد.

پاد با بیان اینکه دهها شرکت آلمانی، انگلیسی، آلمانی و... در رخداد تلخ سردشت مواد شیمایی فروخته‌اند که جای پیگیری دارد در ادامه گفت: پیگیری اجرای بخشی از حقوق ملت در قانون اساسی به بنده واگذار شده که در جلسات با وزرا و مسولان موضوع پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: دفاع از حقوق ملت ایران در مجامع بین المللی حقوقی بشری امر مهمی است که مورد تاکید رییس جمهور است که خلا های قانونی در این زمینه شناسایی و برای اصلاح آن اقدام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص سفر رییس جمهوری به همراه همسرش به نیویورک گفت: همسر رییس جمهور در حوزه تخصصی خود پیشینه علمی زیادی دارد.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: شاید به دلیل مقایسه همسر رییس جمهور فعلی با همسر سایر روسای جمهوری قبلی این مسأله باعث حساسیت در بین برخی شده است در حالی که همسر روسای جمهور در جهان هم دارای چنین جایگاهی هستند.

وی تاکید کرد: این سفر از جنس دیپلماسی عمومی جهان بوده و همسر رییس جمهور کشور ما نیز بعنوان بانوی اول به این سفر نرفته است.

وی به طرح افزایش سن بازنشستگی مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع هنوز مصوبه مجلس نیست و باید بررسی شود و مهمتر از آن اینکه به این مهم باید توجه شود که نباید با اذهان عمومی جامعه به راحتی بازی کرد و این مسأله نیازمند آسیب شناسی و بررسی توسط مسولان و خصوصا نمایندگان مجلس دارد.

پاد در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به تلاش‌های صورت گرفته و قوانین موجود در حوزه اشتغال بر رعایت شاخص های عدالت جنسیتی تاکید کرد و افزود: باید اشتغال را براساس اقتضائات جنسیتی با تعریف کرد و الگوی شغلی برای زنان تعریف و این الگو را به دنیا معرفی کرد.

وی ادامه داد: می بایست اقتضائات زنان در مشاغل نادیده گرفته نشود، امنیت شغلی برای زنان در مرخصی زایمان و دورکاری براساس قانون دقیق اجرا شود.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در ادامه گفت: در حوزه حجاب و عفاف بسته سیاستی درباره زیست عفیفانه در میان نوجوانان ایرانی تدوین شده که متناسب با مقتضیات زمان و مکان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی‌ها باید درباره شرایط کنونی حجاب در جامعه پاسخگو باشند،نهادهای فرهنگی، مراکز دینی و پژوهشی ما باید با بازبینی در اقدامات خود شرایط را پیش بینی می کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۰۸۶۹۲۱:۵۶:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۲۰
از اینکه افرادی در بدنه دولت وجود دارند که منطقی می اندیشند باید خوشحال بود. شما مطمئن باش تا مساله اقتصاد را به شرایط مطلوب نرسانی هر کاری در زمینه فرزند آوری انجام دهی عبث و بیهوده است تازه در شرایط مطلوب و بهینه باید مشوق هایی چندین برابر مشوق های فعلی در نظر بگیرید تا شاید به رشد یک تا دو درصدی برسید.
ناشناس۳۳۲۰۹۳۲۲۳:۲۷:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۲۰
بعله مانند مدینه فاضله که می گویید که مشکل اقتصادی ندارند ولی فرزند آوری کم دچار شدن و در به در دنبال فرزند آوری و مشوق دادن هستند!! نخیر قربان مشکل اصلی عوض کردن نقش زنان در جامعه هست که باید مانند مرد رفتار کنند و خانه داری امل و کار بیرون در اولویت
ناشناس۳۳۲۱۰۸۳۰۸:۳۱:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۱
اتفاقاً در مدینه فاضله معمولاً خانواده های ثروتمند فرزندان بیشتری می آورند. رابرت دنیرو در ۷۰ سالگی صاحب فرزند هفتم شد.رونالدو هم نمونه دیگر
ناشناس۳۳۲۱۱۷۰۰۹:۴۷:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲۱
از نظر شما انسان ماشینه و همه جا یک جور بلید عمل کنه در یک جا فقر مالی و فرهنگی می‌تواند باعث افزایش جمعیت شود و در جای دیگر فقر مالی و فرهنگ بالا باعث کم شدن جمعیت انسان یک بعدی نیست
ناشناس۳۳۲۰۹۳۵۲۳:۳۰:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۲۰
راستی افغانی ها اینقدر وضعشان عالی هست در ایران که نگران تولید مثل آنان هستید که بیشتر از خود ایرانی ها نشود؟!!!!!!!
ناشناس۳۳۲۱۱۷۷۰۹:۵۱:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۱
اول: افغانی واحد پول افغانستان است. دوم: افغانستانی های ایران وضعشان نسبت به وضعشان در کشور خودشان صدها برابر بهتر است. سوم: ما در مورد مردمی صحبت می کنیم که آموزش دیده اند و تفکر می کنند و آینده فرزندانشان برای آنها مهم است. جمعیت این افراد در ایران نسبت به افغانستان بیشتر است.
ناشناس۳۳۲۰۹۰۴۲۲:۵۱:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۲۰
از نظر آقایان و جدیدا خانم های مسئول همه چیز زوری می شود .
ناشناس۳۳۲۰۹۱۸۲۳:۰۸:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۲۰
با این فقر و بدبختی و اعصاب داغمون زن و شوهر نمی توانند با هم حرف بزنند چه برسه به فرزند آوری.
ناشناس۳۳۲۰۹۵۴۰۰:۰۵:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۲۱
فرزند آوری نه با زور و نه با توصیه و نصحیت و . . . نمی شود. وضعیت اقتصادی درست و بسامان شود مردم خود به فرزندآوری روی خواهند آورد.
ناشناس۳۳۲۰۹۹۱۰۱:۲۷:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲۱
فرزند آوری که به جای خود فعلا جوانان اکثرشون در سنین سی وپنج سال هنوزمیل به ازدواج ندارند.حالا چه برسه به فرزند آوری اون هم با این وضعیت اجاره خونه ومعیشت خانواده
ناشناس۳۳۲۱۰۳۴۰۷:۲۹:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۲۱
خانم دستیار چه این کار فرزندآوری و چه کارهای دیگر.. تا همراهی مردم نباشه هیچ کاری نمیتونید بکنید.. اون زمان که مردم میخواستند بچه دار بشن چپ و راست حدیث و آیه میاوردید و بمباران تبلیغاتی و تلویزیونی میکردید که فرزند کمتر زندگی بهتر . کار بجایی رسیده بود که بچه چهارم را از شناسنامه و کوپن محروم کردید. حالا راه براه تبلیغ میکنید که بچه بیارید. بچه بیارن که چی بشه؟ یک بیکار به بیکارهای دیگه یک بی خانه به بی خانه های دیگه یک بدهکار و مقروض به بدهکارهای دیگه مملکت اضافه بشه؟
ناشناس۳۳۲۱۰۹۴۰۸:۴۷:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۱
یارانه مجرد ها و بی فرزند ها را قطع کنید مشکل حل می شه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین