انتقاد صفارهرندی از نحوه اطلاع‌رسانی فساد واردات چای/ توضیحاتی درباره افزایش حقوق

  4020920088 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد صفارهرندی از نحوه اطلاع‌رسانی فساد واردات چای/ توضیحاتی درباره افزایش حقوق

سخنان جدید رئیسی درباره فساد در واردات چای

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح همایش اقتصاد ایران با بیان این‌که «دولت در زمینه  اقتصادی کارنامه و برای آینده برنامه دارد و کمک فعالان اقتصادی و اساتید و صاحب نظران به تسهیل امور کمک می کند» ادامه داد: این نشست علمی و اساتید و فعالان اقتصادی در جهت رشد اقتصادی بسیار موثر است. برنامه دولت ادامه هوشمندسازی و از بین بردن زمینه‌های فساد است. رهبری زمانی فرمودند دزد دزد گفتن مشکل فساد  را حل نمی‌کند بلکه وقتی مشکل حل می‌شود که دزد به محکمه سپرده شده و کیفر شود. وقتی مشکل حل می‌شود که ساختار فسادزا اصلاح شود. قضیه اخیر را دولت ۹ ماه قبل کشف و گزارش کرد. ۴ میزگرد در رسانه ملی برای تشریح ابعاد این قضیه برگزار شد. خبرش هم اعلام شد. انتظار مردم این است که بعد از ۹ ماه اتفاقی بیفتد نسبت به این موارد امیدبخشی که به آن‌ها گفته شده است. انتظار مردم در بازخوانی این خبر و دو مرتبه اعلام شدن آن، این است که اتفاقی رخ داده باشد. در سال اول دولت این موضوع کشف و اعلام شد و باید اقدامش گزارش شود و انتظار مردم همین است که اقدامات انجام شده برای مقابله با فساد مثل شفاف‌سازی، اصلاح ساختارها، اعلام ابربدهکاران بانکی ، اصلا ح ترازنامه شرکت‌ها  به مردم گفته شود.

انتقاد صفارهرندی از نحوه اطلاع‌رسانی فساد واردات چای

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در نشست با جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان هرمزگان،  فساد به وقوع پیوسته در ماجرای چای دبش و تلخ کردن کام مردم را نیز مورد اشاره قرار داد و این ماجرا سو استفاده، رانت و تقلب دانست و تأکید کرد: این ماجرا باید به طور دقیق برای مردم شرح داده شود و تلقی اختلاس را توضیح داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شروع این فساد از دولت قبل بوده اما در این دولت نیز تخصیص ارزهایی صورت گرفته؛ اما اختلاس تلقی درستی نیست بلکه سواستفاده و فساد رخ داده است.

صفار هرندی گفت: باید شهوت خبر اول دادن را از برخی مقامات بگیریم و بدانیم که باید هر پرونده فساد و آلودگی را دقیق مورد بررسی قرار داد و سپس در مورد آن نظر داد تا تلقی فساد در همه‌جا در جامعه صورت نگیرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش بر ضرورت مقابله با مفسده‌ها تأکید اما جار زدن از برخی مسائل و موضوعات به عنوان اختلاس و … سبب دلسردی مردم می‌شود.

صفار هرندی با انتقاد از مصوبه اخیر در دولت و مجلس در زیاد کردن مالیات‌ها و قرار دادن مردم زیر فشار مالیاتی، گفت: وقتی مبنای مالیات گیری را افزایش می‌دهند باید سقف معافیت مالیاتی را نیز افزایش می‌دادند و لذا رفتند و اصلاح کردند؛ باید مسؤولان دولتی مراقب این رفتارها باشند.

واکنش رئیس دیوان محاسبات به اعداد و ارقام پرونده چای دبش

به گزارش ایسنا، سیداحمد رضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات در واکنش به اعداد و ارقام اعلام شده در پرونده واردات چای دبش اظهار داشت: سر و کار دیوان محاسبات با اعداد و ارقام است و ای کاش آنهایی که اظهار نظر می‌کنند اول با دیوان محاسبات که یک مجموعه فنی و حسابرسی در کشور است این اعداد و ارقام را کنترل می کردند. ببینند آیا این اعداد و ارقام که از تخلف می گویند درست است؟

وی ادامه داد: مردم تقصیری ندارند یک عددی می شنوند و آن را محاسبه می کنند و به این شکل سرمایه اجتماعی مورد تهدید قرار می گیرد اما ابعاد مختلف آن را نمی دانند و طبیعی هست چون کار آنها حسابرسی نیست. افراد باید مراقبت کنند در ارایه اطلاعات و آمار.

رئیس دیوان محاسبات تصریح کرد: البته اگر تخلفی از جانب هر شخصی صورت می‌گیرد که موجب تضییع بیت المال می شود حتما قوه قضاییه باید ورود کند و البته اگر در حوزه دولت باشد ما هم در دادگاه عالی مالی که دیوان محاسبات است حتما ورود و رسیدگی می‌کنیم اما در ارایه آمار باید مراقب بود که خدای نکرده این موضوع باعث نشود که بهانه جدیدی برای تاختن به بخش خصوصی ایجاد شود.

دستغیب تاکید کرد: ما باید موضوع را ریشه یابی کنیم، ممکن است مشکل از سامانه ها باشد، ممکن است از سامانه گمرک باشد، ممکن است از عدم کنترل بانک مرکزی باشد و بخشی هم ممکن است مربوط به تخلفات فردی باشد که همه این موارد باید با دقت مورد برسی قرار بگیرد.

***

توضیحات منظور درباره افزایش حقوق 

به گزارش ایسنا، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در همایش اقتصاد ایران اظهار کرد: همه ما دوست داریم در سالی که تورم نسبتا بالایی داشتیم، افزایش حقوق‌های سال بعد را بالا ببینیم و حداقل ۲۵ - ۳۰ درصد افزایش حقوق داشته باشیم. اما وقتی منابع‌مان را حساب می‌کنیم، می‌بینیم که ظرفیت پرداخت ۳۰ درصد افزایش حقوق به شاغلان وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر در شرایط تورمی بتوانیم درآمد کارکنان را افزایش دهیم باعث خرسندی همه است؛ اما اگر نتوانیم چه می‌شود؟ هزینه افزایش حقوق قطعی است اما درآمد اتفاق نمی‌افتد و بودجه دولت را ناترازتر می‌کنیم و دولت هم به بانک مرکزی و بانک‌ها متوسل می‌شود، در ادامه بانک‌ها ناتراز می‌شوند و اضافه‌برداشت اتفاق می‌افتد، پایه پولی بالا می‌رود و تورم تشدید می‌شود. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه واردات دو تا سه میلیارد دلاری خودرو به صلاح کشور نیست، گفت: ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو در کشور را داریم.

وی افزود: فرض کنیم سال آینده دو تا سه میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود و براساس آن درآمدها و حقوق گمرکی را محاسبه می‌کنیم. در حالی که می دانیم به صلاح کشور نیست منابع ارزی کشور را به واردات خودرویی اختصاص دهیم که در داخل کشور ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون خودرو را داریم.

توضیحات وزیر کار درباره افزایش دستمزد کارگران

به گزارش ایسنا، سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به نحوه محاسبه حقوق ها عنوان کرده بود: میزان حقوق با توجه به سبد معیشت و نرخ تورم اعلام می‌شود، در طول سنوات گذاشته ضریبی از تورم را در نظر گرفتند، اما در سال ۱۴۰۱ حقوق را نزدیک به تورم اعلام کردیم.

مرتضوی با بیان اینکه افزایش ۵۷ درصدی حقوق به نفع کارگران نبود، گفته بود: افزایش حقوق منجر به افزایش نقدینگی می‌شود؛ بالا رفتن حقوق باعث افزایش تورم به ۴۵ درصد در سال ۱۴۰۱ شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در پیام رسان ویراستاری بااشاره به تقطیع صحبت‌هایش در توضیح بیشتر در باره موضوع افزایش حقوق‌ها نوشته است: «مهمترین هدف شورای عالی کار که متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت است، حفظ اشتغال و صیانت از نیروی کار، حفظ قدرت خرید و افزایش مزد واقعی کارگران است. صحبت‌های بنده در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) که صرفا ثانیه‌هایی از آن در فضای مجازی منتشر شده نیز ناظر به این واقعیت اقتصادی بوده که: حفظ قدرت خرید کارگران تنها از طریق افزایش توأمان مزد و کاهش تورم امکان‌پذیر است، زیرا افزایش حقوق بدون مهار تورم، نمی‌تواند به خودی خود سبب افزایش سطح درآمد واقعی و بهبود معیشت کارگران شود.»

انتقاد خبرگزاری اصولگرا از سخنان وزیر کار درباره دستمزد کارگران

تسنیم نوشت: «برخی کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند تورم حاصل پیشی گرفتن نرخ تقاضا بر نرخ عرضه است؛ لاجرم «افزایش دستمزد» تنها در صورتی می‌تواند تورم ایجاد کند که «تقاضای اضافی و مازاد» به وجود بیاورد،‌ این در حالی است که دستمزد فعلی کارگران کفاف هزینه‌های آنها را نمی‌دهد. تحلیلگران بازار معتقدند زمانی که سیاست‌های کنترل تورم به‌خوبی عمل نکرده است, «تورم» موجب می‌شود اثر افزایش دستمزد از میان برود، لذا افزایش دستمزد عامل ایجاد «تورم» نیست.

از سوی دیگر مهمترین دلیل برای افزایش منطقی دستمزد کارگران این است؛ در شرایطی که کشور دچار تورم است دستمزد باید افزایش یابد تا دلیلی برای خروج بازار از مشکل‌ عدم تعادل میان عرضه و تقاضا باشد، یعنی بالا بردن توان بالقوه برای تقاضا، یک عامل مؤثر در پویایی اقتصاد و خروج از رکود است؛ اگر کارگران نتوانند خریدار کالاها حتی کالاهای اصلی مثل گوشت و مرغ و تخم‌مرغ باشند، چه‌کسی مشتری تولیدات خواهد بود؟»

***

انتقاد فرهیختگان از سخنان جبلی درباره سلبریتی‌ها

فرهیختگان نوشت: « بعد از ماجرای صادق بوقی ویدئو‌هایی در حمایت از او در بوشهر و ساری هم ساخته شد، این یعنی کاری کرده‌ایم که رقص و آواز‌ خواندن ماهی‌فروشان هم یک کنش مقاومتی به حساب بیایید؛ انصافا هنر این است که ما داریم...

همزمان با ماجرای صادق بوقی مهم‌ترین مدیر رسانه‌ای کشور، یعنی رئیس صداوسیما میهمان مهم‌ترین دانشگاه کشور، یعنی دانشگاه تهران بود و در مهم‌ترین روز دانشگاه، یعنی 16 آذر سخنرانی داشت. جناب رئیس در این جلسه دو گزاره درباره‌ سلبریتی مطرح می‌کند؛ اول می‌گوید اگر می‌خواهیم از مشکل سلبریتیسیم راحت شویم باید هزینه بدهیم، کمی جلوتر حرف را عوض می‌کند و می‌گوید می‌خواهیم سلبریتی سالم تولید کنیم.

به ماجرای صادق بوقی برگردیم، تکلیف او با سلبریتی مشخص است؛ او می‌خواهد مشهور شود. تکلیف آنها که پیج جناب بوقی را بسته‌اند هم با سلبریتی روشن است؛ آنها می‌خواهند سلبریتی وجود خارجی نداشته باشد. اما تکلیف رئیس صداوسیما مشخص نیست.

گزاره سلبریتیسم بد است اما سلبریتی خوب می‌سازیم، آغاز فرآیند تولید چریک از مجری‌ها و آوازخوان‌ها و فوتبالیست‌ها و... است. همه‌ اینها که امروز به‌زعم روسا سلبریتی ناسالم هستند، روزی که شروع کردند در صحت و سلامت و کاملا در مدار بودند.

این تناقض نظری البته در عمل هم لطیفه‌ بامزه‌ای می‌سازد. در همین چندماه اخیر که جناب جبلی کم‌وبیش از سلبریتیسم گفته است یک‌بار با توپ‌وتشر یک نئوسلبریتی که احتمالا سالم بوده و در دوران جدید ساخته شده جلوی ورود یک سلبریتی دیگر را گرفته و حالا بعد از مدتی و در مواجهه با مساله مخاطب درحال بازگرداندن همان سلبریتی است.»

***

چرا بر فیلترینگ بی‌نتیجه اصرار می‌شود؟

خراسان نوشت: «اگرچه در یک سال گذشته زمزمه های بازنگری و بررسی مجدد سیاست فیلترینگ را در چند نوبت شنیدیم و خواندیم و چندان اتفاق خاصی رخ نداد اما یک بار دیگر معاون اجرایی رئیس جمهور از دستور رئیس دولت برای بازنگری سیاست فیلترینگ خبر داد...

 اجرای سیاست فیلترینگ  به صورت «فوری» انجام می شود، اما بازنگری در این سیاست نه تنها «فوری» انجام نمی شود بلکه با ابهام و مقداری بلاتکلیفی مواجه است. این ابهام را به سادگی می توان در دستورهای مکرر بازنگری دید که پس از گذشت بیش از یک سال از آغاز فیلترینگ و بازگشت شرایط عادی به جامعه، همچنان در شرایط فیلترینگ به سر می بریم...

اگر فیلترینگ از نظر فنی به گونه ای بود که کاربران به هر نحوی امکان دسترسی آزاد به شبکه ها و محتوای مدنظر را نداشتند، باز این قدر جای ناراحتی وجود نداشت. اما این ناراحتی آن‎جا به غصه تبدیل شده است که نه تنها امروز کاربران محدودیتی در دسترسی به فیلترشده ها ندارند، بلکه ما به دست خودمان، زمینه مراجعه آن ها به سایر محتوای نامناسب و غیراخلاقی را نیز فراهم کرده ایم.

در بخش فنی و افت کیفیت اینترنت به دلیل افزایش استفاده از فیلترشکن ها فقط کافی است به گزارش مردادماه گذشته کمیسیون صنایع و معادن درباره بررسی کیفیت اینترنت و چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کارهای اینترنتی مراجعه کنیم که در آن به صراحت اعلام شد: « علاوه بر کاهش سرعت، اثرات منفی دیگری در استفاده از VPN بر شبکه را می‌توان این گونه عنوان کرد: 1- بازشدن نشت فعال 2- پایین آمدن پهنای باند 3-  مخاطرات امنیتی برای خود کاربر و شبکه ارتباطی 4-  قرار گرفتن اطلاعات کاربر در معرض دسترسی غیرمجاز هکر‌ها»

آقای مسئول! با این وصف و با توجه به آمار بیش از 90 درصدی استفاده کاربران از فیلترشکن ها، می توانید ادعا کنید که «فیلترینگ» اثرگذار بوده است؟»

***

کارگزاران مخالف تحریم انتخابات است؟

مشرق نوشت: «بررسی‌ها بیانگر آن است که کارگزارانی‌ها با اعلام زودهنگام عدم مشارکت جبهه اصلاحات در انتخابات مجلس شورای اسلامی مخالفت کرده و آن را تعجیل اصلاح طلبان ساختاری ارزیابی می کند.

گفته می شود کارگزارانی‌ها با بیان اینکه این حزب خود را مقید به تصمیم نهایی جبهه اصلاحات ایران برای انتخابات می داند، تصریح می کنند کارگزاران علی رغم تعهد تشکیلاتی خود منتقد شیوه اداره این جبهه بوده و تاکید دارد نباید عجولانه و متاثر از برخی رادیکال ها راهبرد انتخاباتی اتخاذ کرده و تخمین های اوهامی از شرایط جامعه داشت.

کارگزارانی‌ها همچنین با اشاره به اینکه می توان در بخشی از حوزه های انتخابیه رقابت انتخاباتی و ارائه لیست داشت در برابر فشارهای اصلاح طلبان ساختاری برای اتخاذ راهبرد عدم مشارکت تاکید می کنند جبهه اصلاحات باید حداقل تا ۵۰ روز دیگر صبر پیشه کرده و منتظر اعلام نتیجه نهایی بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان باشند.»

***

آغاز رایزنی‌های روحانی برای انتخابات خبرگان

جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با تسنیم، درباره فعالیت انتخاباتی این حزب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دوازدهم در اسفندماه، اظهار داشت: «اعتدال و توسعه» بعد از تجدید قوایی که با برگزاری کنگره انجام داد، تصمیم دارد در انتخابات به‌صورت فعال وارد شود و استراتژی حزب هم این است که به این گروه و آن گروه وابسته نباشد، بلکه شفاف و مستقل در مسیر انتخابات و توسعه گام برمی‌داریم.

هروی درباره احتمال ائتلاف اعتدال و توسعه با سایر احزاب و گروه‌های سیاسی، گفت: ما تمامیت‌خواهی نخواهیم کرد و می‌توان با حرکت‌های اعتدالی که در سایر احزاب وجود دارد همراهی داشته باشیم اما در زمان حاضر مشخصاً مصداقی را نمی‌توانیم معرفی کنیم و منتظریم تا شورای مرکزی حزب در این مسئله ورود پیدا کند.

سخنگوی اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: با توجه به آنچه در روزهای‌ آینده اتفاق می‌افتد، امیدواریم زمینه‌های جذب نیروهای شایسته و اعتدالی را داشته باشیم؛ هدف ما صرفاً نیروهای خودی نیست بلکه جذب نیروهای توانمند را در دستورکار داریم.

وی درباره اینکه آیا در روزهای گذشته دیداری با حسن روحانی هم داشته‌اند یا خیر، گفت: آقای روحانی بیشتر در زمینه مجلس خبرگان در حال فعالیت هستند و دیدارهایشان در بحث خبرگان شروع شده است اما درباره مجلس شورای اسلامی لااقل با حزب تاکنون بحثی را شروع نکردند.

هروی درباره اینکه آیا ممکن است روحانی هم فهرستی برای مجلس خبرگان معرفی کند، توضیح داد: این یک امر طبیعی است که ایشان در بحث انتخابات به‌دنبال این باشند که مشارکت شایستگان را افزایش دهند و این‌که ایشان رایزنی‌هایی را در بحث خبرگان با نیروهای همراهشان داشته باشند، طبیعی است.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۲۰۹۱۳۲۳:۰۲:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲۰
6 دهه با آوردن پول نفت سر سفره تورم درست شد و وقتی تحریم شدید با چاپ پول به طرق دیگر تورم درست شد و چند سالی هم با مالیات کشور اداره شود و نتیجه آن را در رفاه و ثبات اقتصادی ببینید!!
ناشناس۳۳۲۰۹۵۵۰۰:۰۸:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۲۱
همه دم از مبارزه با فساد میزنند ولی هیچ کس دنبال اجرای قانون از کجا آورده ای که مصوبه مجلس است و در صورت اجرای صحیح می‌تواند به همه فسادهای بزرگ صورت گرفته در دوران های مختلف رسیدگی نماید
ناشناس۳۳۲۱۰۳۳۰۷:۲۹:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۲۱
قانون اعاده اموال نامشروع سه سال پیش به دادستان کل کشور ابلاغ شد آیا دادستان کل کشور اقدامی کردند یا بایگانی شد
ناشناس۳۳۲۱۱۴۲۰۹:۳۰:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲۱
اقتصاد کشور باید زیر بنایی و اصولی اصلاح شود و این میسر نمی شود الا اینکه اقتصاد کشور به یکباره ملی شود و از آن به بعد بر اساس اصول اقتصادی مردم به کار و تلاش بپردازند و کسب ثروت کنند و در این فاصله شرایط یک زندگی معمول و مطلوب برای همه فراهم و حمایت شوند
ناشناس۳۳۲۱۴۰۹۱۳:۴۱:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۱
آقای صفار هرندی توجیه فساد از خود فساد زشت تر است شما خود را سردمدار مبارزه با فساد می دانستید چی شده در مقام توجیه برآمدید چون دولت آقای رئیسی است عیبی نداره؟!!!!!
ناشناس۳۳۲۰۹۵۸۰۰:۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۲۱
سوال ؟چرا با این همه فسادهای نجومی در دوران مختلف نمایندگان مجلس تفحصی از بانک مرکزی انجام نداده اند آیا پای رانت و امتیاز و غیره در کار بوده است یا فقط ترک فعل
علی۳۳۲۰۹۲۱۲۳:۱۲:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۲۰
افزایش حقوق در شرایط فعلی، به هیچ موجب تورم نمیشود، بلکه موجب رونق در بازار کشور میشه و تورم حتی کاهش خوبی میابد،..
ناشناس۳۳۲۰۹۵۳۰۰:۰۵:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۲۱
جناب میر سلیم هم پرده از فساد بزرگ دیگری برداشتند و آن فساد بزرگ در واردات موبایل بوده است اگر فساد صورت گرفته در موبایل را بنا بر مصلحت لاپوشانی نکنند فساد در واردات موبایل هم بسیار سنگین است
ناشناس۳۳۲۰۹۲۷۲۳:۲۳:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۲۰
بیچاره خیلی از کشورهای دیگر که چندین برابر ایران ناترازی دارند اما تورم کم هم دارند!!
ناشناس۳۳۲۰۹۶۱۰۰:۱۴:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۲۱
سال نو مجلس نو نمایندگان نو و در اولین گام اجرای طرح تحقیق و تفحص از عملکرد کلی مجلس یازدهم و عملکرد فردی تک تک نمایندگان برای شناسایی رانت ها و امتیازات و ترک فعل های امتیاز دار
ناشناس۳۳۲۰۹۷۱۰۰:۳۰:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۲۱
جناب صفار این مدیرعامل چای دبش از خودتان بود؟
ناشناس۳۳۲۱۰۹۸۰۸:۵۰:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۱
قبلاً در دولت غیرخودی یک فسادی اتفاق می افتاد ،ذره بین می انداختند ،حالاچطور شده که از آقای صفار هرندی تا دیوان محاسبات ،و،،،،،ماله کشی میکنید
ناشناس۳۳۲۱۶۹۳۱۸:۰۶:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۲۱
با دقت بخوان
ناشناس۳۳۲۱۲۸۸۱۱:۵۶:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۱
اصولگرا ها وقتی از خودشان باشد خوب بلدن لاپوشانی کنند و مردم دقیقا این را می دانند.
ناشناس۳۳۲۰۹۷۳۰۰:۳۵:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۲۱
اين كه مي گويند براي افزايش حقوق ها پول و منابع نداريم همه مردم از بچه ده ساله تا پيرمرد نود ساله مي داند كه پول كشور يا اختلاس مي شود و يا ...... !!!!!!
ناشناس۳۳۲۰۹۷۹۰۰:۵۱:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۲۱
افزایش حقوق کارگران از محل ارزش افزوده ای است که آنها با تولید محصولات ایجاد میکنند و به هیچ وجه باعث افزایش تورم نمیشود دقیقا برعکس افزایش حقوق کارمندان دولت که از منابع عمومی کشور صورت میپذیرد و باعث رشد نقدینگی و تورم میگردد.
ناشناس۳۳۲۱۰۸۸۰۸:۴۲:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۲۱
جالبه ، میگن فساد در سال گذشته کشف و گزارش شده هیچ خبری به مردم از کم و کیف کار و مجازات عاملین ندادن، تازه بعد از 9 ماه افاضات کرده اند که :باید شهوت خبر اول دادن را از برخی مقامات بگیریم و بدانیم که باید هر پرونده فساد و آلودگی را دقیق مورد بررسی قرار داد و سپس در مورد آن نظر داد تا تلقی فساد در همه‌جا در جامعه صورت نگیرد.
امید یاوری دارانی۳۳۲۱۱۰۸۰۹:۰۱:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۲۱
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه ای می رسد زکه نالیم ازماست که برماست من طبع شعر ندارم اما اینکه اخبار جدیدی از مفاسد جدید می رسد و صرفا نهادها و دستگاههای نظارتی نتیجه برخورد را می خواهند و کسی به ریشه تولید فساد که همانا عدم شفافیت و نبود نظارت مداوم بر تصمیم گیران و تصمیم سازان و مجریان قانون در دستگاهها و وزارتخانه مختلف است کاری ندارد و هر بار فسادی عظیم تر از فساد قبلی رو می شود مایه شرمساری مسئولین است. مردم از اینهمه ناکارامدی خسته شده اند .
ناشناس۳۳۲۱۱۲۵۰۹:۰۹:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۲۱
درخصوص تخلف تخصیص ارزبه چای دبش بین اظهارنظر رییس جمهور ورییس دستگاه قضا تفاوت است . درتخصیص ارزوزارت جهادکشاورزی/وزارت صمت/بانکها/بانک مرکزی /گمرک ودستگاههای نظارتی دخیلندچراعوامل مربوطه رامعرفی نمی کنید ودرخصوص زمان تحقق این تخلف چرااطلاعات درست بیان نمی شود؟رییس جمهورطوری صحبت می کند که گویی صددرصد تخلف مربوط به دولت قبل است رییس قوه قضاییه براساس میزان تخصیص ارزمعتقداست بخشی ازتخصیص ارزدردولت فعلی است وهیچ کس هم اطلاعات درست به مردم نمی دهد.
ناشناس۳۳۲۱۱۵۵۰۹:۴۰:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۲۱
تورم با چراغ سبز دولت انجام می شود چون به نوعی مالیات غیرمستقیم و برداشت از جیب ملت بیچاره است
ناشناس۳۳۲۱۴۲۷۱۳:۵۲:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۲۱
پس از دید شما جناب هرندی بجای حل مشکل فساد ، اختلاس و غیره باید به دنبال مخفی کردن هر چه بیشتر آن بود که مخفیانه بخورید و بیاشامید و کسی هم خبر دار نشه و خاطر کسی مکدر نشه.
ناشناس۳۳۲۱۵۴۲۱۵:۳۰:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲۱
پس از نظر شما آقای منظور ، کارمندان و حقوق بگیران چون مسئولان نمی توانند کنترل تورم بکنند، سال به سال فقیرتر شوند این چه استدلالی است کمی از اردوغان یاد بگیرید که چندبار در طول یکسال حقوق ها را افزایش داد.
بهرام۳۳۲۱۸۴۰۲۱:۲۵:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۲۱
براي افزايش حقوق ها پول و منابع ندارید ؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    25. یک سیلی برای تنبیه

    آخرین عناوین