کارخانه‌ها در به در به‌دنبال کارگر؛ کارگر حاضر به کار نیست!

  4020917031 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

درحالی که در برخی استان ها تأمین نیروی کار برای کارفرمایان به معضل جدی تبدیل شده است, نمایندگان کارگری علت این موضوع را دستمزد پایین و دولت علت آن را کاهش نرخ بیکاری می داند.

کارخانه‌ها در به در به‌دنبال کارگر؛ کارگر حاضر به کار نیست!

به گزارش تسنیم؛  فرهنگ غالب جامعه، استخدام دولتی را تنها گزینه اشتغال پایدار می‌شناسد و فعالیت در بخش خصوصی چندان مورد استقبال قشر تحصیل‌کرده که اتفاقاً فاقد مهارت نیز هستند، قرار نمی گیرد. از طرف دیگر تورم به قدری بالا است که مردم با حقوق های کارگری نمی‌توانند حداقل‌های معیشتی خود و خانواده‌شان را تامین کنند ؛ درجامعه نیز مشاغل کاذبی شکل گرفته که انگیزه‌ کار و تولید را به حداقل رسانده و مجموع این عوامل باعث می شود بسیاری از واحدهای صنعتی با کمبود شدید نیرو مواجه باشند.

ساعت کاری زیاد در طول روز و سختی کار در مقابل دستمزد پایین، باعث شده است که کارگران شاغل واحدهای تولیدی  پس از یک سال به سمت شغل های دیگر و با اولویت شغل های کاذب بروند از این رو بیشتر افرادی که مجبور به ترک کار از واحدهای تولیدی می شوند عنوان می کنند که حتی دستفروشی نیز درآمد به مراتب بیشتری از کارکردن در کارخانه ها و واحدهای تولیدی دارد.

به گزارش تسنیم؛ در عین حال مسئولان دلیل کمبود نیروی کار را کاهش نرخ بیکاری می دانند.

ابراهیم رئیسی ,رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به  ️ کمبود نیروی کار در برخی استان‌ها، در پی کاهش قابل توجه نرخ بیکاری گفت: اکنون در بعضی از استان‌ها آمار نرخ بیکاری 5یا 6درصد است و حتی برخی از استان‌ها به دنبال نیروی کار هستند.

محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در این باره گفت: در دور دوم سفرهای استانی که داشتیم, کارفرمایان تقاضای نیروی کار به صورت جدی داشتند.

وی ادامه داد: در برخی استان ها مانند سمنان و یزد و آذربایجان شرقی کمبود نیروی کار به مرز بحران رسیده است؛‌به عبارتی تأمین نیروی کار به بحران تبدیل شده است.

تعطیل شدن خطوط تولیدی کارخانه‌ها با سرمایه‌گذاری میلیاردی

یونس ژائله, رئیس اتاق بازرگانی تبریز، با بیان اینکه در به در دنبال کارگر می‌گردیم کمبود شدید نیروی کار در استان را یکی از چالش‌های مهم حوزه‌ صنعت می داند . خطوط تولیدی کارخانه‌ها با سرمایه‌گذاری میلیاردی بدلیل نبود کارگر خوابیده و تعطیل شده است.

ژائله تصریح می کند: تامین نیروی انسانی ماهر و کارگر ساده در بنگاه‌ها به یک چالش بزرگ تبدیل شده و برخی خطوط تولیدی با سرمایه‌گذاری میلیاردی این منطقه به دلیل عدم تامین نیروی کارگری تعطیل است در حالی که مشکل فروش و هزینه‌ای ندارند.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی با کمبود جدی نیروی کار مواجه است، می افزاید: در درب ورودی اکثر کارخانه‌های شبستر و شهرک سلیمی بنر استخدام کارگر نصب شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز اذعان می دارد: کمبود نیروی کار متخصص و ساده در بخش‌های مختلف صنعت استان به شدت احساس می‌شود و در حال حاضر به اوج خود رسیده است و کارخانه‌‌داران به دلیل کمبود کارگر به جذب بانوان کارگر روی آورده اند.

ژائله خاطرنشان می کند: در مجموعه تحت مدیریت خودم، در حال حاضر با کمبود 3هزار نفر نیروی کار مواجه است و هر روز اگر به این مجموعه مراجعه کنید با 50تا 60نفر مواجه می‌شوید که برای انجام مصاحبه دعوت به کار آمده‌اند.

کار هست، کارگر نیست

هادی ابوی, دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در گفت وگو با تسنیم؛با اشاره به اینکه در حال حاضر شغل هست اما شاغل نیست گفت: متأسفانه به دلایلی مانند حقوق کم, نیروی کار تمایلی به کار کردن ندارد. بارها از سوی کارفرما درخواست نیرو داده اند اما نیروی کار قبول نمی کند. 

 وی ادامه داد: بسیاری از کارفرمایان تمایل دارند که حقوقی بالاتر از حقوق وزارت کار را پرداخت کنند و نیروی کار جذب کنند. نیروی کار با تغییرات در بازار کار ترجیح می دهد که به سمت مشاغل نوین مانند مشاغل مجازی و اینترنتی برود. نیروی کار تحصیل کرده ما در راستای فرهنگ کار متأسفانه حاضر به فعالیت در خط تولید کارخانه ها نیستند, ترجیح می دهند با دانش خود در مشاغلی که درآمد بیشتر دارد مشغول کار شوند. به همین دلیل شرایط عرضه و تقاضای نیروی کار نسبت به گذشته تغییر کرده است. 

دبیرکانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور بیان کرد: باید فرهنگ کار اصلاح شود. در حال حاضر جوانان به فکر این هستند که درآمد بیشتری داشته باشند, به همین دلیل حاضر به اینکه سر ساعت مشخص تحت قوانین و ضوابط مشخص مشغول کار شوند نیستند. 

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: در حال حاضر منظور از کار بهتر این نیست که کارگر استراحت بیشتر داشته باشد و جایگاه کاری اش بالاتر باشد، بلکه بیشترین بحث کارگر درآمد است. یعنی درآمد کارگر به گونه‌ای باشد که بتواند زندگی اش را تأمین کند. اصلاح بعضی موارد از تأمین اجتماعی و قانون کار در بهبود فرآیند کار مهم است.

وی ادامه داد: درحال حاضر مشاهده می‌کنیم که کارفرمایان شغل را ایجاد کرده اند، اما نیروی کاری برای شغل وجود ندارد، این شغل برگرفته از معیشت است. معیشت کارگران باید واقعی دیده شود. واقعیت جامعه این است که هزینه سبد معاش کارگر حدود 15 تا 16 میلیون تومان است. از آنجایی که چنین درآمدی برای یک کارگر در یک شغل دیده نمی‌شود، به صورت اجباری کارگر مجبور است مدام به دنبال شغلی باشد که درآمد بهتری داشته باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۱۶۹۱۵۱۲:۰۸:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۷
کارگر حق دارد . با حقوق مصوب زندگی نمیچرخد . اما برای همه کارفرماها هم ادامه کار با افزایش هزینه حقوق کارگر صرف نمیکند . مشکل جای دیگر است
ناشناس۳۳۱۷۵۴۱۱۹:۳۵:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۷
با این وضع خشکسالی وقتی کشاورز حساب میکند بعضی سالها در آمد کارگرش با حقوق مصوب از درآمد خودش بیشتر شده . چه بسا کشاورز خودش ضرر هم کرده
ناشناس۳۳۱۸۰۲۹۰۸:۳۳:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۸
نتیجه عمل به حرف اقتصاددان هایی که دستمزد ناچیز و پایین را موجب رشد اقتصادی می دانستند همین است که نه رشدی حاصل شد و سطخ زندگی مردم پایین آمد و ارزش کار کردن هم از بین رفت.
ناشناس۳۳۱۶۹۲۴۱۲:۱۰:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۷
کارگر با حقوق ۴ یا ۵ میلیون در ماه از بیکاری بدتر است و در واقع استثمار است.الان حتی در آموزش هم شاهد همین هستیم. خواهر بنده با ماهی یک و نیم میلیون مشغول تدریس در مدرسه غیرانتفاعی است!!!
ناشناس۳۳۱۶۹۳۲۱۲:۱۴:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۷
با پایه حقوق 5600000 تومان کسی گرده اش را زیر 8 ساعت کار طاقت فرسا نمی دهد کارفرما پایه را 20000000 تومان بکند خواهید دید صف می بندند
محمدجواد۳۳۱۶۹۶۳۱۲:۳۲:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۷
کارگر ایرانی نیست. اصلا هم ربطی نداره که حقوق ماهی هشت تومن گرفتن و نگرفتنش فرقی نداره
ناشناس۳۳۱۷۸۰۶۲۳:۴۳:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۷
حقوق متناسب با وضع جامعه باشد کارگر هست. توی برده داری هم جای خواب و خرد و خوراک تامین میشه ولی با این حقوق کارگری نمیشه
ناشناس۳۳۱۶۹۸۹۱۲:۴۶:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۷
نمی شود که محصول کارخانه با تورم افزایش یابد اما دستمزد کارگر در سطح پایینی قرار بگیرد . این ظلم به کارگر و خانواده اوست. مرغ، تخم مرغ گوشت نان لبنیات کرایه خامه ۵۰ درصد افزایش یابد دستمزد ۲۰ درصد. اقتصاد کشور را با فشار به نیروی کار از بین می برید.
ناشناس۳۳۱۶۹۹۸۱۲:۴۹:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۷
اوضاع عجیبی شده و دولت ومجلس نیز کار مثمر ثمری انجام نمی دهند وبیشتر دنبال گفتار درمانی هستن .
لیسانس۳۳۱۷۰۱۵۱۲:۵۸:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۷
بنده دنبال کار هستم شهرک صنعتی شهر ما برای بنده میگه کار هست با لیسانس 12 ساعت کار توجه کنید 12 ساعت متاهل هستم حقوق میگن 9 میلیون ناهار و ... هم پای خوردم مستاجر هستم ماهانه 3 میلیون اجاره خانه اونم در مسکن مهر میمونه 6 تومن که قسط وام ازدواج و ... هم میدم حالا دید برای چی به کارخانه ها برای کار نمیرم عملا برده داری هست تا شغل
مجید۳۳۱۷۰۲۵۱۳:۰۳:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۷
منم دنبال کارگر میگردم واسه خونم ماهی ده میلیون ریال وجه رایج مملکتم میدم ولی از بس ملت بیکار و بیعاری داریم هنوز کسیو پیدا نکردم هرکی میگه کار نیست تنبله وگرنه کار ریخته
ناشناس۳۳۱۷۴۸۲۱۸:۵۲:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۷
ده میلیون ریال !! اینکه میشه 1 میلیون تومان!! کی‌ با ماهی یک میلیون کار می کنه!!
ناشناس۳۳۱۷۸۰۴۲۳:۴۱:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۷
برای طعنه به دولت و کارفرماها گفتند
ناشناس۳۳۱۷۴۹۰۱۸:۵۸:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۷
تو یک برده می خوای تا یک کارگر زحمت کش
ناشناس۳۳۱۷۸۶۰۰۱:۳۲:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۸
گفته برای خونه گرفتن یک میلیون میده نه حقوق
علی۳۳۱۸۰۲۷۰۸:۳۳:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۸
ده میلیون خرج ده روزه بقیه ماه چی بخوریم
ناشناس۳۳۱۷۰۴۸۱۳:۲۰:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۷
این امر نتیجه سیاستهای ثابت دولتها در عدم افزایش حقوق متناسب با تورم در قشر کارمند و کارگر است. الان یک اسنپ موتوری در تهران به اندازه دانشیار دانشگاه و حتی بیشتر درآمد دارد. آقایان مسئول به زودی نتیجه اشتباهات خود را در حوزه افزیش حقوق و دستمزد در همه قسمتها و از جمله مراکز دانشگاهی و آموزش و پرورش و .... مشاهده خواهند کرد. اما آن موقع دیر است. دقیقا مثل سیاست تحدید نسل که به تدریج تبدیل به یک بحران غیر قابل حل می‌گردد.
ناشناس۳۳۱۷۷۹۶۲۳:۲۸:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۷
درآمد یک آرایشگر مرد ( اصلاح سر و ریش) بسیار بیشتر از یک کارگر مهندس میباشد و همچنین سایر مشاغل آزاد.
ناشناس۳۳۱۷۰۶۳۱۳:۲۶:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۷
وقتی حداقل حقوق 7میلیون تومان می باشد یک نفر با روزی دوساعت کار در اسنپ همین پول را در یک ماه کاسب می شود لذا لازم نیست ده ساعت در روز وقت خود را صرف مشاغل سخت بکند و از طرفی با افزایش سن بازنشستگی دیگر کسی به سن باز نشستگی نمی رسد و از همه اینها بهتر با کمی هوش و ذکاوت با رمز ارزهای دیجیتال خیلی بهتر می توان در آمد داشت لذا برای کار در کارخانه ها باید شرایطی فراهم شود که جوانها رغبت داشته باشند.
ناشناس۳۳۱۷۰۹۲۱۳:۴۱:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱۷
اینکه شرایط کاری با بهره کشی همراه باشد که کار نامیده نمیشود. شغل یعنی تناسب کار با درآمد. اگر چنین وضعیتی نباشد کار یا شغل ایجاد نشده است
1۳۳۱۷۱۰۶۱۳:۵۲:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۷
شرکت هایی که با کمتر از نصف ظرفیت تولید می کنند را چگونه با کاهش نرخ بیکاری جمع کنیم؟!
ناشناس۳۳۱۷۱۰۷۱۳:۵۲:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۷
کارخانه ها تا 15 میلیون هم می‌دهند یعنی تقریبا معادل کارمند
ناشناس۳۳۱۷۴۹۷۱۹:۰۱:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۷
منتها با روزی ۱۲ساعت کار .نه با ۸ساعت
کدام کارخانه۳۳۱۷۶۱۴۲۰:۲۷:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱۷
کدام کارخانه بنده بالای چهار شهرک صنعتی رفتم حقوق بالای دوازده تومن فقط به کارگر زیر سی سال میدن چون میدونن میتونه ۱۲ ساعت سرپا کار بکنه اکثرا یا بالای سی الی سی و پنج سال نمیخوان یا حقوق اداره کار میدن که کلا با مزایا میشه ۹ تومن
ناشناس۳۳۱۸۲۸۲۱۲:۲۰:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۸
کارگران باسابقه حقوق بیشتر می گیرند
ناشناس۳۳۱۷۱۱۵۱۳:۵۵:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱۷
خیلی عجیب است! ادعا می شود که کارفرما در به در دنبال نیروی کار است و نیروی کار بدلیل پایین بودن دستمزدها حاضر به کار نیست و لابد مقضر هم قانون کار است که حداقل دستمزد را پایین تعیین کرده است. خب مگر قانون کار جلوی کارفرما را گرفته که پیشنهاد دستمزد بالاتری بدهد؟
ناشناس۳۳۱۸۱۵۲۱۰:۲۰:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۸
خیلی ها بیشتر هم می دهند ولی افت دارد برای کارگردان شدن!
ناشناس۳۳۱۷۱۱۶۱۳:۵۶:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۷
بسیاری از کارخانه های ایران فناوری بالایی ندارند و فقط نیازمند کار فیزیکی هستند لذا جذابیتی برای نیروی متخصص ندارند.
ناشناس۳۳۱۷۱۲۰۱۳:۵۹:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۷
اگر کار هست و شما هم پایین بودن دستمزد را تایید می کنید، چرا حاضر به پرداخت دستمزد بیشتر نیستید؟
ناشناس۳۳۱۷۱۳۶۱۴:۰۸:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۷
جمع آوری بازیافت و تاکسی اینترنتی ۲ برابر حقوق حداقلی درآمد داره
ناشناس۳۳۱۷۱۴۳۱۴:۱۴:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۷
وقتی حقوق من کارگر حدود ۹ تومن است و تا نیمه ماه باید معطل بمانم تا همین چندرغاز را بدهند، برخی کارفرمایانی که حق خوری میکنند بیجا میکنند ادعای اضافی داشته باشند
ناشناس۳۳۱۷۱۴۵۱۴:۱۵:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱۷
گاهی به مسئولین سابق و فعلی آمار اشتباه می دهند که باعث تصمیمات اشتباه برای کشور می شود‌.
ناشناس۳۳۱۷۱۷۲۱۴:۳۲:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۷
واقعیت هم همین هست کار هست ولی کارگر نیست.من خودم در صنعت ساختمان هستم هر چند دست مزد در کار ما توافقی عست ولی کارگرهای ایرانی حاضر به کارکردن حتی با دستمزد بالا هم نیستند .
سعید۳۳۱۷۱۸۹۱۴:۳۸:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱۷
کارگران ماهر را با 20 سال سابقه کار بازنشسته می کنند مسلم است که نیروی کار کم می آید البته دستمزد پایین نیز انگیزه ای برای استخدام و واشتغال ايجاد نمی کند.
ناشناس۳۳۱۷۲۰۹۱۴:۵۰:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۱۷
حقوقی که میدن خیلی کمه مثلا میخاد با 7 تومن در ماه از طرف کار بکشه که این 7 تومن معادل 100 و اندی دلاره در واقع برده میخان برخی کارفرماها
حسن۳۳۱۷۲۳۰۱۵:۱۰:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۷
امید کارگر برای کار اول دریافت حقوق مناسب و دوم بیمه تامین اجتماعی است.
ناشناس۳۳۱۷۲۳۳۱۵:۱۴:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۷
کدوم کارگر ارزان.یه کارگر نیمه ماهر ماهی ۲۰ میلیون با بیمه و عیدی و ستوات آب میخوره
محمد۳۳۱۷۲۶۱۱۵:۳۶:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۷
غیر ناکافی بودن دستمزدهای پرداختی به کارگران، مشکل بزرگ دیگری نیز وجود دارد که شخصا در چند کارگاه و شرکت تولیدی مشاهده کردم و آن عدم پرداخت به موقع همان حداقل حقوق است. خودم در جایی شاغل بودم که هنوز بعد از دو ماه از استعفایم نتوانسته حقوقم را تسویه کند. در محل کار جدیدم هم همین مشکل را دارم. هنوز حقوق آبان را نگرفته ام و طبق آنچه همکاران قدیمی تر می گویند، شرکت فعلی نتوانسته از اول تابستان تاکنون اضافه کارها را پرداخت کند
ناشناس۳۳۱۷۲۷۲۱۵:۴۹:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۷
با کدام حقوق ودست مزد با هفت .هشت میلیون حقوق ماهانه.! مگر میشه با این دست مزدها زندگی رو چرخوند .مگر میشه با این درامد جواب گوی زن وبچه شد .مگر میشه با این حقوق که از کارگر به عنوان برده اتفاده میکنند شب راحت سر تو بزاری بخوابی بعد دوازده ساعت کاری .
ناشناس۳۳۱۷۳۱۰۱۶:۲۴:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۷
برخی کارفرماها به نیروی کارکری مفت عادت کرده اند.
محمد۳۳۱۷۳۱۳۱۶:۳۲:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۷
سلام خب با این حقوقا چطور کار گر پیدا بشه حقوقا را ببرید بالا تا بیان
ناشناس۳۳۱۷۳۳۹۱۶:۵۱:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۷
حقوق یک ماه 138 دلار، در دنیا 1200 دلار در حالی که تمام تولیدات با قیمت دلاری به فروش میرسد،
ناشناس۳۳۱۷۴۴۰۱۸:۲۴:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۷
اینم دلیلش: کارخانجات محصولاتشان را به قیمت دلاری یا گران تر می فروشند اما به مهندسین و کارگرهایشان به قیمت داخلی حقوق می دهند.
ناشناس۳۳۱۷۴۸۱۱۸:۵۲:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۷
خب مشخص است که با این حقوق بخور و نمیر وزارت کاری، کسی مشتاق به کار کردن نیست مگراینکه از گشنگی در حال مرگ باشد!!!
ناشناس۳۳۱۷۴۹۵۱۹:۰۰:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۷
این کارخانه ها که می گند کارگر نیست و.. چرا اطلاع رسانی نمی کنند توی همین تهران انقدر بیکار هست که دنبال کار می گردند ولی کاری نیست ..
ناشناس۳۳۱۷۵۲۱۱۹:۱۸:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۷
کارگر که کارمند دولت نیست که دولت دستور بده بهش تا موقعیکه با حقوقش زندگی نچرخه یا کار نمیکنه یا فقط کارت حضور غیاب میزنه که حقوقی بگیره و شبها هم میره دنبال درآمد دوم
ناشناس۳۳۱۷۶۵۵۲۱:۱۰:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۷
بااین حقوق های فعلی برای هیچ کارگری صرف نمیکند .چرا که نیمی از هم هزینه رفت و آمد است،باقی یعنی چند.اگر مسافرکشی و پیک و دستفروشی کند بیشتر درآمد دارد
بهروز۳۳۱۷۷۶۶۲۲:۵۱:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۷
متاسفانه مسئولین مدیریت ندارن جهت عدالت اجتماعی غرب کشور مثل لرستان ایلام کرمانشاه وکردستان هیچ کارخونه نزدن همه یا اصفهان یا تبریز وغیره معلومه به مشکل کارگر برمیخورن
جعفر۳۳۱۷۷۷۴۲۳:۰۲:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۷
با سلام خدمت بزرگواران چرا اول حقوق را کمتر از تورم زیاد میکنند بعد تورم را چندین برابر بالا میبرید اگر حقوق کارگران را نسبت به تورم تغییر بدهند آقایان مجلس ونمایندگان طرح خوبی میشه و همه چیز درست میشه ومشکلات مردم و کارگران وهمه حل میشه .
ناشناس۳۳۱۷۹۰۲۰۳:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۸
بسیاری از ایرانیان در بیرون از کشور حاضرند هر نوع کارگری را انجام دهند. اما در ایران فقط کار پشت میز نشینی. البته در کشورهای صنعتی پیشرفته همه مشاغل از بالا تا پایین جایگاه یکسان اجتماعی دارند.
حمید۳۳۱۷۹۷۹۰۷:۲۳:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۸
دولت باید برای حقوق کارگر یارانه بدهد هفت میلیون کارفرما بدهد هفت میلیون دولت البته که یارانه میره برای چای دبش
ناشناس۳۳۱۸۰۳۷۰۸:۳۷:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۸
اگر استکبار جهانی می خواست برنامه ای برای نابودی اقتصاد ایران بچیند قطعا همین پایین نگه داشتن نرخ دستمزد در ایران کفایت می کرد.
علی۳۳۱۸۰۴۳۰۸:۴۰:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۸
مسئولین اگه نظرات بالا رابخونیدواقدامی نکنیدیعنی عمدادنبال استثمارنیروی کار هستین ومطمئن باشین بیشتراز همه خودتون ضررمیکنید.
ناشناس۳۳۱۸۲۰۶۱۱:۱۰:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۸
ساعت کار کارگران نیروگاه برق شهدای پاکدشت رو به زور و تهدید از ۸ به ۱۲ افزایش دادند و بعد از اجرای رتبه بندی مشاغل بجای افزایش پایه حقوق با کاهش روبرو شدیم. با این وضعیت میشه کار کرد؟؟؟
ناشناس۳۳۱۸۴۷۴۱۵:۲۰:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۸
ای بابا استانهایی که افغانی راه نمیدن هم که ازین مشکلات دارن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

پربحث‌های هفته

  1. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  2. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  3. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  4. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

  5. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  6. روند نزولی بازار ارز ادامه دارد/ افزایش نرخ ارز در بحران‌های سیاسی، ناپایدار و موقتی است

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  9. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  12. آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

  13. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  14. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  15. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  16. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

  17. سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

آخرین عناوین