ساکت نرفته بازگشت! / بوی مدیریت در سایه می‌آید

  4020916113

سکانس تکراری آذرماه برای ساکت به سکانس استعفا برای قانون منع به کارگیری بازنشستگان تبدیل شده اما به نظر می‌رسد استعفای او این بار برای کوچ به مدیریت در سایه است.

ساکت نرفته بازگشت! / بوی مدیریت در سایه می‌آید

به گزارش مهر، صبح امروز رسانه رسمی باشگاه سپاهان خبر استعفای محمدرضا ساکت مدیرعامل این باشگاه را در خروجی خود قرارداد و منوچهر نیکفر را به عنوان سرپرست جدید این باشگاه معرفی کرد.

ساکت در متن استعفای خود علت این استعفا و تغییر مدیریتی را فشار نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی در راستای قانون منع به کارگیری بازنشستگان عنوان کرد. موضوعی که حدود یک سال است توسط سازمان بازرسی در حال پیگیری بوده و در چند هفته گذشته توسط کمیته اخلاق لیگ نیز پیگیری شده است. البته در این میان برخی تخلفات دیگر نیز مطرح شده که از سوی مدیران سپاهان رد شده است. نیکفر سرپرست باشگاه ظهر امروز در گفت و گویی تاکید کرده بود تنها علت رفتن ساکت از سپاهان فقط قانون منع به کارگیری بازنشستگان است.

از شب گذشته گمانه زنی‌ها درباره آینده مدیریتی سپاهان و ساکت آغاز شد و در یکی از موارد مطرح شده، قرار بود پس از استعفای ساکت از مدیرعاملی، برای او توسط فولاد مبارکه یک پست غیررسمی تحت عنوان مشاور در نظر گرفته شود تا او با بتواند بدون مشکل در برابر قانون منع به کارگیری بازنشستگان به فعالیت خود در سپاهان ادامه دهد.

درست چند ساعت بعد از استعفای ساکت، او توسط مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به عنوان مشاور مدیرعامل در حوزه توسعه زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی منصوب شد؛ اتفاقی که نگاه رسانه‌ها را به سوی گمانه ادامه فعالیت او در سپاهان و مسیر مدیریتی اش در این باشگاه برد؛ تصویری که تاکید دارد این پایان ساکت بازنشسته در سپاهان نیست!

ابوالمشاغلی با استعفاهای متعدد به علت بازنشستگی

اما آیا حضور مجدد او در این باشگاه تخلف بوده یا خیر؟ محمدرضا ساکت از مرداد ماه ۱۳۸۱ تا مرداد ۱۳۹۰ به مدت ۹ سال و برای بار دوم از شهریور ۱۳۹۹ تا آذر ۱۴۰۲ مدیرعامل باشگاه سپاهان بوده است؛ دوره مدیریتی ابتدایی او در ۹ سال برای سپاهان و هوادارانش افتخارات شاخصی به همراه داشت اما کارنامه او در دوره دوم مثل ۹ سال اول نبود؛ او که با عناوینی مثل ابوالمشاغلی با کمترین اثر ماندگار و به سبب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در ۱۵ آذر ۱۳۹۷ از سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال استعفا داده بود، شهریور ۱۳۹۹ مدیرعامل سپاهان شد.

حضور مجدد او در سپاهان در حالی رقم خود که ساکت سمت قبلی خود در فدراسیون فوتبال را با استعفا و آن هم به سبب قانون منع به کارگیری بازنشستگان از دست داده بود و به طور قطع با توجه به خصولتی بودن مجموعه فولاد مبارکه وقوع چنین اتفاقی قابل پیش بینی بوده است؛ تشابه رقم خوردن این استعفای اجباری هر چند برای ساکت به سکانس تکراری آذر ماه در خاطراتش تبدیل می‌شود اما ظاهر یک تخلف سریالی را با خود به همراه دارد.

او در حالی پس از استعفا در سال ۹۷ از فدراسیون فوتبال رفت که با بازگشت تاج به رأس مدیریت فوتبال در سال ۱۴۰۱ و در همان زمان‌هایی که عده‌ای برای اولین بار تخلف او در مدیرعاملی باشگاه سپاهان به عنوان یک بازنشسته را مطرح کردند، نتوانست در یک مقام تشریفاتی به عنوان مشاور به همیاری یار دیرین خود در فدراسیون فوتبال بپیوندد؛ موضوعی که در وضعیت کنونی باید دید باشگاه سپاهان برای فرار از سریال تکراری حاشیه‌ها آن را رعایت می‌کند یا قرار است ساکت در سایه به مدیریتش در این باشگاه ادامه دهد؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین