قوه‌قضائیه علیه «فساد ساسی‌مانکن» اقدام کند/ شکایت «زاکانی» از شایعه‌پردازان

گروه سیاسی الف،   4020915054 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 قوه‌قضائیه علیه «فساد ساسی‌مانکن» اقدام کند/ شکایت «زاکانی» از شایعه‌پردازان

نعل‌وارونه اصلاح‌طلبان در ماجرای فساد ارزی واردات چای

روزنامه کیهان با انتقاد از عملکرد رسانه‌های اصلاح‌طلب در ماجرای پرونده فساد واردات چای نوشته است: «صورت مسئله فساد ارزی مربوط به واردات چای، روشن است. سنگ بنای این انحصار و فساد از ابتدای سال 1398 بنا گذاشته شده یعنی سال دوم از چهارساله دولت دوم آقای روحانی. کشف ماجرا هم مهرماه سال گذشته اتفاق افتاد یعنی در اولین سالگرد شروع به کار دولت آقای رئیسی. پیگیر پرونده تا روشن شدن ابعاد ماجرا و ارجاع آن به دستگاه قضائی هم خود دولت (بازرسی ویژه رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور و وزارت اطلاعات) بوده‌اند. بنابراین فساد و تخلفی که پدید آمده، در دولت قبل اتفاق افتاده و در سال اول دولت جدید ادامه پیدا کرده و با کشف آن، متخلفان به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

نشریات زنجیره‌ای و احزاب سیاسی همسو، شریک سوءمدیریت و تخلفات مدیریت اشرافی بوده‌اند و از آنها به عنوان دولت اجاره‌ای، رحم اجاره‌ای و نامزد اجاره‌ای خو یاد کرده و به آلاف و الوف رسیده‌اند، اما هنگامی که پای نقد میراث همان مدیریت به میان می‌آید، خود را کنار می‌کشند و اپوزیسیون می‌شوند و کارنامه آن مدیریت بیگانه از مردم و انقلاب را هم به نظام نسبت می‌دهند و طلبکار می‌شوند!

ادعا می‌کنند «سه سال پیش چه تبلیغاتی برای مبارزه با فساد فراتر از مقررات قوانین عادی انجام دادند ولی اکنون سکوت کامل حکمفرما است». این در حالی است که اولین روشنگری‌ها را ابتدای امسال خود دولت انجام داده و حالا هم دستگاه قضائی پیگیر موضوع است و ضمن انتشار بیانیه، اطلاع‌رسانی کرده است.

از همه بانمک‌تر، طنز روزنامه اعتماد است که نوشته: «اين حرام‌خواري تاريخی، ريشه در حرام‌خواری سياسی و دستكاری در نظام توزيع قدرت سياسی و اقتصادی اين سال‌ها دارد». انگار که از سال 1392 تا 1400 دولتی غیر از دولت همین اشرافیت غربگرا (مدعیان اعتدال و اصلاحات) سر کار بوده، یا مثلا در انتخابات سال 1400 دو نفر نامزد در گود انتخابات نداشته و 16 حزب اصلاح‌طلب به علاوه خاتمی، از یکی از آن دو نامزد حمایت نکرده است!

با همه این تفاصیل، ظاهرا باید در شعر حکیم خاقانی تغییر کوچکی داد و از ترکان مخاطب وی خواست که اگر می‌خواهد شگرد‌های گم کردن رد پا و زدن نعل وارونه را یاد بگیرد، حتما در محضر اشرافیت مدعی اعتدال و اصلاحات تلمذ کند!»

******

اظهارات مبهم محسن هاشمی پیرامون کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری

اخیراً برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی پیرامون کاندیداتوری محسن هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ مطرح کرده‌اند که این مسئله با واکنش او همراه شده است.

هاشمی در این خصوص به خبرآنلاین گفت: «ادعاهای مطرح شده پیرامون داوطلبی بنده در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ صرفاً یک گمانه‌زنی زودهنگام است. به عبارت دیگر اینکه هنوز انتخابات مجلس را پشت سر نگذاشتیم، ناگهان از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گویند این یک گمانه‌زنی زودهنگام محسوب می‌شود که باید منظور خودشان را از این کار توضیح دهند.»

وی در خصوص نقش‌آفرینی حزب کارگزاران سازندگی در انتخابات اسفندماه خاظرنشان کرد:‌ «منتظر تایید صلاحیت‌ها از طرف شورای نگهبان هستیم، حدود ۵۰ روز دیگر نتایج احراز صلاحیت‌ها منتشر می‌شود و آن وقت تصمیم می‌گیریم که می‌توانیم لیستی ببندیم یا خیر.»

هاشمی تصریح کرد:‌«البته حزب کارگزاران سازندگی همراه اعضا، هیئت موسس و شورای مرکزی که همگی از سوابق ارزشمندی در مدیریت اجرایی کشور برخوردار هستند این قابلیت را دارد که در صورتی که افراد در نتیجه نظارت استصوابی تایید صلاحیت شوند، بر مبنای سیاست‎های اعتدالی کشور را به صورتی اداره کند که از نظر معیشت، توسعه و ناترازی‌ها کشور از بحران خارج شود.»

گفتنی است که محسن هاشمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ هم کاندید شده بود که صلاحیت وی توسط شورای‌نگهبان احراز نشد.

******

اصلاح‌طلبان با انتخابات «به شرط چاقو» معامله می‌کنند

منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، در گفت‌وگو با روزنامه جوان به کنش‌ورزی سیاسی اصلاح‌طلبان انتقاد داشته و گفته است:‌«برخی از اصلاح‌طلبان به شرط چاقو با انتخابات برخورد می‌کنند، یعنی اگر شرایط برای این افراد فراهم باشد و مطمئن باشند رأی می‌آورند، دعوت به شرکت می‌کنند، اما در جا‌هایی که زمینه را مناسب ندیده و رأی نمی‌آورند، با اما و اگر با نظام برخورد می‌کنند. ما به بخش افراطی جریان اصلاح‌طلب که وقتی در دولت نیستند، در جایگاه مخالف دولت می‌ایستند و زمانی که دولت را به دست می‌گیرند از جایگاه مخالف نظام برخورد می‌کنند، توصیه می‌کنیم از این رویکرد ناصواب دست بردارند و در جا‌هایی که لازم است در خدمت نظام باشند؛ نظامی که مردم آن را به وجود آورده‌اند، البته می‌توانیم نقد کنیم. نامزد‌های خود را معرفی کنند، اما وارد تقابل با نظام نشوند.»

وی در ادامه خاطرنشان کرده:‌ «معمولاً مخالف‌خوانی ضرباهنگ قشنگی دارد. روشنفکرپسند است و برای تبلیغات هم بیشتر به کار می‌آید، اما برای کسی که نسبت به نظام تعهد دارد، این شیوه پسندیده نیست. همانگونه که جریانات از نظام امتیاز می‌گیرند، باید متقابلاً به نظام کمک کنند. به عنوان مثال احزاب نقش خود را در مسئله مشارکت سیاسی باید ایفا کنند. جریان‌های سیاسی باید متعهدانه وارد میدان شوند. وقتی یک حزبی مجوز فعالیت می‌گیرد، این مجوز به این معناست که به صورت ایجابی می‌خواهد فعالیت سیاسی انجام دهد. گل فعالیت سیاسی هم انتخابات است و جریانات باید در آن حضور پیدا کنند. نمی‌شود حزبی مجوز فعالیت بگیرد، اما بگوید که من انتخابات را تحریم می‌کنم! عدم‌شرکت در انتخابات ایجاد تعارض با نظامی است که در آن همین افراد مجوز فعالیت گرفته‌اند، ضمناً در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که احزاب سیاسی فقط زمانی که احساس کنند پیروز می‌شوند، در انتخابات حضور پیدا کنند. در دیگر کشور‌ها احزاب بار‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند، اما شکست می‌خورند، به رغم آن در فرایند‌های سیاسی مشارکت دارند، بنابراین احزاب باید به تعهد خود در قبال ملت و انقلاب پایبند باشند. یکی از راه‌های ایفای این تعهد ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات است. علاوه بر احزاب و جریان‌های سیاسی شخصیت‌ها و افراد ذی‌نفوذ و گروه‌های مرجع نیز در انتخابات مؤثر و مهم هستند. این‌ها به واسطه این انقلاب و نظام جایگاهی پیدا کرده‌اند، بنابراین این جایگاه را باید برای نظام هزینه کنند، در شرایطی که دشمن با تمام توان تلاش می‌کند مردم را از حضور در انتخابات ناامید کند، رسالت این سرمایه‌های اجتماعی ملت افشاندن امید و یادآوری حق مردم در تعیین سرنوشت خویش است.»

******

قوه قضائیه علیه «فساد ساسی مانکن» اقدام کند

خبرگزاری تسنیم نوشت:‌ «تنها چند روز از انتشار ترانه جدید ساسی مانکن با عنوان «برادران لیلا» گذشته و قطعه ای از موزیک ویدئو آن نیز در فضای مجازی دست به دست می‌شود. جدیدترین کار این خواننده به قدری وقیح بوده که صدای اعتراض بسیاری از شنوندگان آن را هم درآورده است. استفاده صریح و بی پرده از عبارت‌هایی که مصداق عینی «لغات اروتیک» شناخته می‌شوند در کنار نمایش تصاویر مثبت 18، باعث شده تا جامعه ایرانی نسبت به آن واکنش منفی بدهد. با بررسی دقیق‌تر بر قطعه موسیقایی «برادران لیلا» می‌توان نکات قابل توجهی را بررسی کرد:

۱- استفاده از عبارت‌های خارج از عرف جامعه ایرانی و عبارت‌های اروتیک می‌تواند به عنوان نوعی مصداق اصلی فساد شناخته شده و مورد پیگیری قضایی قرار گیرد. اقرار خود ساسی مانکن به مثبت 18 بودن این کلیپ (از روی شوخی یا جدی) طی یک پست اینستاگرامی که روی صفحه او منتشر شده به وضوح نشان می‌دهد که این کار عامدانه بوده است.

از سویی دیگر، این حقیقت را هم باید اضافه کرد که با توجه به تجربیات گذشته درباره موزیک ویدئوهای پیشین ساسان حیدری یافته به ویژه استفاده از بازیگران (فیلم‌های جنسی) و مدل‌ها که به نظر می‌رسد در موزیک ویدئو جدید او نیز تکرار شده، مصداق اشاعه فساد و فحشاء و حتی افساد فی‌الارض برای او قابل طرح است، فسادی که لایه بیرونی و پوششی برای بی‌کیفیتی موسیقی و صدای این خواننده نمای آنطرف آبی است.

از این رو مطالبه اصلی از دستگاه قضا، پیگیری حقوقی و قضایی برای محاکمه و صدور حکم درست برای وی است. همانطور که در نمونه‌های مشابه دیگر، احکامی از سوی قوه قضاییه جهت دستگیری افراد خاطی حتی به صورت غیابی صادر و به اینترپل داده شد. شاید دستگیری ساسی مانکن و استرداد او به ایران کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما صدور چنین حکمی می‌تواند از تکرار اتفاقات مشابه در آینده از سوی او یا دیگر خواننده‌های لس آنجلسی جلوگیری کند. نباید فراموش کنیم که دعوت این خواننده از ایرانیان برای ضبط و ارسال دابمسش‌هایی با محوریت این موسیقی و انتشار آن در صفحه اجتماعی‌اش سبب نشر بسیار بیشتر موسیقی خارج از عرف ساخته شده توسط وی است.

۲- مروری بر موزیک ویدئوهای اخیر ساسی مانکن در سالیان اخیر، به ویژه از سال 1397 به بعد به صورت کاملاً واضح نشان می‌دهد که هدف این خواننده دقیقاً کدام گروه سنی در ایران است. او در موزیک ویدئوهای قبلی خود و ترانه «برادران لیلا» که اخیراً منتشر کرده، نسل کودک و نوجوان را هدف قرار داده و هر بار با استفاده از المانی مرتبط با کودکان، نوجوانان و دانش آموزان هدف اصلی خود را فاش کرده است. با توجه به این موضوع توجه به حقوق کودکان بیش از هر موضوع دیگری قابل بررسی و پیگیری است.

******

تحریم‌کنندگانی که بیشترین ثبت‌نام را داشتند!

حزب اتحاد ملت که در ایام ثبت‌نام انتخابات تلاش می‌کرد با سرد نشان‌دادن فضای انتخابات نمایش عدم نامزدی در انتخابات به‌راه بیندازد، گویا بیشترین تعداد ثبت‌نامی را داشته که فهرست آن منتشر شده است.

خبرگزاری تسنیم در این خصوص نوشت:‌ «در روزهای گذشته خبری در برخی صفحات فضای مجازی و کانال‌‌ها منتشر شد که مدعی بودند سه تن از اعضای اصلی حزب اتحاد ملت یعنی مهدی شیرزاد، سید فرید موسوی و میترا جلوداری به‌دلیل ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی از عضویت در این حزب اخراج شده‌اند؛ در این بین، سید فرید موسوی سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم و عضویت در فراکسیون امید را در کارنامه دارد.

این ادعا موجب شد یکی از کانال‌های خبری اصلاح‌طلب که از سوی یکی از چهره‌های رسانه‌ای شناخته‌شده این جریان اداره می‌شود، در واکنش به این خبر، فهرست بلندی از اصلاح‌طلبان عضو حزب اتحاد ملت را معرفی کند که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. اسامی مطرح‌شده از سوی این کانال که عضو حزب اتحاد ملت هستند عبارت‌اند از حرج چلداوی، سید فرید موسوی، مهدی شیرزاد، سعید رادمنش، رمضانعلی فردوسی، محمد خلخالی، آیدین پیرزه، سید مرتضی فیاضی، علی نوذرپور، غلامعلی ابراهیم سوته، حبیب‌الله محمدی، عبدالرحمن نارویی، مرتضی برهان، علی رشیدی، مهدی شیرکوند، حسن آل‌بویه، سهراب شرافتمند، مجتبی سلطانی، الله‌کرم نصیری، علی‌اکبر شمشیری، اکبر ظریفی، صادق محمدی، داود عسگری، محمدمیثم ورچهره، آرتیکاس اقبالی، محمود طالقانی‌نژاد، زهرا آوجیان، فریده بزنی، منیژه کیش حضرت سلطانی، عاطفه جوادی.

علی شکوری‌راد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت هم در واکنش به اینکه تعدادی از اعضای این حزب به‌دلیل ثبت‌نام در انتخابات اخراج شدند، گفت: این خبر صحت ندارد و داخل حزب اتحاد ملت با هیچ کدام از اعضای حزب به‌دلیل ثبت‌نام در انتخابات برخورد و مؤاخذه نشده است چه برسد به اینکه اخراج شوند.

حزب اتحاد ملت که اکثریت شورای مرکزی آن را چهره‌های حزب منحله مشارکت تشکیل می‌دهند، در سال 1394 با برگزاری اولین کنگره حزبی اعلام موجودیت کرد و علی شکوری‌راد اولین دبیرکل آن بود و در زمان حاضر آذر منصوری جایگزین وی شده است. جبهه اصلاحات ایران که شاکله آن را طیف تندروی این جریان همچون اعضای حزب اتحاد ملت تشکیل می‌دهد و رئیس این جبهه نیز آذر منصوری است، پیش از شروع ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم، با ژست عدم نامزدی وانمود می‌کردند که برنامه‌ای برای انتخابات ندارند و با تعلل فراوان در ایام پیش‌ثبت‌نام در نهایت اعلام کردند که افراد مختارند در انتخابات شرکت کنند یا نکنند! با وجود این، پس از انتشار خبر احراز صلاحیت‌ها از سوی هیئت‌های اجرایی، واکنش‌های مختلفی را از سمت اصلاح‌طلبان شاهد بودیم. دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت در نشست خود اعلام کرد: این اقدام لوازم خودتحریمی در انتخابات مجلس دوازدهم را کامل کرده و در این شرایط نمی‌توان از جریان‌های سیاسی منتقد وضع موجود انتظار فعالیت انتخاباتی داشت!

اظهارنظرهای غلاظ و شداد اصلاح‌طلبان و واکنش‌های هیجانی آنها نشان می‌داد که یا افرادی را به صحنه فرستادند که تأییدصلاحیت شوند و بعد اعلام کنند که از آنها حمایت می‌‌کنند و یا آنکه باتوجه به مجازی بودن ثبت‌نام و پیش‌ثبت‌نام، چهره‌های میانی این جریان چراغ‌خاموش ثبت‌نام کرده‌اند و اکنون به‌دلیل ردصلاحیت‌ها در مرحله هیئت‌های اجرایی بخشی از برنامه انتخاباتی آنها با مشکل مواجه شده است. انتشار فهرست بلندبالای حزب اتحاد ملت که پیش از همه بر کوس ثبت‌نام نکردن می‌کوبید و مدعی سرد بودن فضای سیاسی جامعه بودند، نشان می‌دهد که در پشت‌پرده در حال گرم کردن برای ورود به گود انتخابات هستند و باید دید در روزهای آینده آیا فهرست‌های دیگری از اصلاح‌طلبان ثبت‌نام‌کرده منتشر می‌شود یا نه.»

******

زاکانی از شایعه‌پردازان شکایت می‌کند

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به شایعه‌سازی‌ روزهای اخیر درباره‌ زندگی خصوصی علیرضا زاکانی گفت: از همه مشارکت‌کنندگان این «پروژه» شکایت شده و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

عبدالمطهر محمدخانی در واکنش به شایعات اخیر درباره‌ی شهردار تهران در توییتر نوشت: «با یک جهش بی‌سابقه در عرصه فیک‌نیوز، دروغ‌پردازی بی‌شرمانه‌ای علیه زندگی شخصی شهردار تهران انجام شد. از همه مشارکت‌کنندگان این «پروژه» شکایت شده و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.ریالی هم خرج زورگیرهای رسانه‌ای نکرده و نمی‌کنیم و صد البته که خداوند از اهل ایمان دفاع خواهد کرد.»

******

انتقاد یک نماینده مجلس از سنگ‌اندازی‌ها در مقابل لایحه عفاف و حجاب

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از سنگ‌اندازی‌ها مقابل لایحه عفاف و حجاب در مجلس انتقاد کرد.

حجت الاسلام حسن نوروزی در مورد لایحه عفاف و حجاب مجلس به عصر ایران گفت: «آنچه که ما به عنوان کمیسیون قضایی و حقوقی در لایحه عفاف و حجاب دیدیم این بود که دستگاهها و وزارتخانه های مختلف را برای اجرای این قانون مکلف کردیم. برای وزارتخانه های کشور، آموزش ‌‌پرورش، علوم و سازمان های بهزیستی و صداوسیما به تناسب وظایفی که دارند تکالیفی در نظر گرفتیم.»

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «در نهایت ما مصوبه ای ۸۰ ماده ای را به شورای نگهبان تقدیم کردیم و آنچه که ما بروی آن کار کردیم و دنبال آن بودیم این بود که همه به وظایفشان عمل کنند اما کسانی در مجلس در پشت پرده این مصوبه کمیسیون را از چارچوب خارج کردند و همین باعث شد که هر کسی زیر بار وظایفش در هنگام اجرای این قانون نرود.»

وی ادامه داد: «در مجلس دست‌هایی در کار بودند که این مصوبه را از چارچوبش خارج کنند ما این دست ها را دست‌های خطرناکی می‌دانیم که سیستم قانونگذاری را از چارچوب خودش خارج کرده اند. کار قانون گذاری وقتی سلیقه ای شد دیگر قانونگذاری نیست و سلیقه فرد است. قطعا این لایحه با توجه به اعمال سلیقه‌ای که از طرف برخی افراد در آن ایجاد شد در صورت تصویب شورای نگهبان نیز تاثیر مثبت را برای مقابله با بی‌حجابی نخواهد داشت.»

******

باهنر رئیس مجلس دوازدهم می‌شود؟

روزنامه آرمان نوشت: «هفته‌های منتهی به انتخابات همواره با حواشی و گمانه‌زنی‌های بسیاری همراه است و گروه‌ها و جناح‌های سیاسی تلاش می‌کنند تا در اطلاع‌رسانی‌ها و معرفی چهره‌هایی که در لیست‌های‌شان معرفی خواهد شد شانس پیروزی خود و جذب آرای برای پیروزی را افزایش دهند. در این مورد باید به تحرکات آنچه «ائتلاف برنده» نامیده‌ایم اشاره کنیم. ائتلافی که احتمالا با حضور چهره‌های نزدیک به «اصلاح‌طلبان«، «اصولگراهای میانه‌رو» و «اعتدالیون» شکل خواهد گرفت می‌تواند در مقابله با تندروها عملکرد مناسبی داشته باشند. 

«کمال‌الدین پیرموذن»، سیاستمدار و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی که از جمله نفرات حاضر در ائتلاف انتخاباتی اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و اصولگراهای میانه‌رو محسوب می‌شود در پاسخ به این سوال که آیا بنا بر ادعای برخی اصولگراهای سنتی و تندرو، چهره‌های اصلاح‌طلب نمی‌توانند آرای شهروندان را جذب کنند؟ می‌گوید: «اگر به روند انتخاب‌های گذشته نگاهی اجمالی داشته باشیم می‌بینیم که هربار چهره‌های اصلاح‌طلب و اعتدالی در میدان رقابت‌های انتخاباتی حاضر بودند شور و مشارکت بیشتر بر فضا حاکم بود. از این‌رو در هفته‌های منتهی به انتخابات مشاهده می‌کنیم که اشتیاق شهروندان در شهرستان‌ها کوچک و متوسط به چهره‌های اصلاح‌طلب بیشتر است و حتی بر برخی از حوزه‌ها شنیده می‌شود که شهروندان برای دعوت از نمانیدگان پیشین قدم جلو گذاشته‌اند.»

این سیاستمدار در خصوص آخرین تحولات و تحرکات ائتلاف برنده ادامه می‌دهد: «جلسات بین اعضای ائتلاف برگزار می‌شود ولی هنوز به انسجام لازم نرسیده‌ایم زیرا در این مورد باید در انتظار آخرین مرحله تایید صلاحیت‌ها یعنی تایید صلاحیت توسط «شورای نگهبان» بمانیم و پس از آن در مورد نفرات لیست‌های شهرستان‌ها و خصوصا کلانشهرها را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. باتوجه به حاشیه‌هایی که بر علیه ائتلاف برنده‌ از سوی تندروها و برخی از جریان‌های ضدجمهوریت نظام مطرح می‌شود ولی از سوی شورای نگهبان و مسوولان بالادست نظام پیام‌هایی در ادامه فرمایشات مقام معظم رهبری برای افزایش میزان مشارکت به دست ما می‌رسد و همین مورد باعث شده تا تنور انتخابات در حوزه‌ها رفته رفته گرم‌تر شود. در مورد آخرین خروجی‌های جلسات باید به این نکته اشاره کنم که تا اینجای کار محمدرضا باهنر به‌عنوان سرلیست انتخاباتی معرفی خواهد شد و پس از کسب نتیجه مطلوب در انتخابات او را به‌عنوان رییس مجلس آینده معرفی خواهد شد.»

******

با سگ‌گردانی چه باید کرد؟

روزنامه فرهیختگان در گزارشی به بررسی هزینه‌های بالا و تبعات شوم پدیده سگ گردانی در جامعه پرداخته و نوشته است: «اگر دقت کنید، دیگر کمتر صدای خنده و شادی کودکان از پارک‌ها‌‌ به گوش می‌رسد. کمتر کسی است که دیگر در خیابان‌ها فرزندش را در آغوش گرفته و قدم بزند. صدایی که این روزها از دل پارک‌ها‌‌ بلند می‌شود، صدای پارس سگ‌هاست و آنچه که جای فرزند و کودک را در آغوش زنان و مردان گرفته، توله‌سگ‌ها هستند.

چند سالی می‌شود که سگ‌پروری در کشورمان نسبت به قبل زیاد شده و خانواده‌ها یا افراد به بهانه‌های مختلف به سراغ نگهداری سگ می‌روند. این رویه در دل جامعه ما تا جایی پیش رفته است که به دنبال نگهداری از سگ، امروز اقتصاد مرتبط با این مساله نیز به وجود آمده است.
در جامعه‌مان حالا دیگر سگ‌ها آرایشگاه دارند، آتلیه مخصوص به خودشان را دارند و از همه مهم‌تر که در کلانشهرها به خصوص در تهران به وضوح بیشتر شدن پت‌شاپ‌ها را می‌بینیم.

همچنین بیمارستان‌های خصوصی دامپزشکی و بیشتر شدن کلینیک‌های دامپزشکی حیوانات خانگی در چند سال اخیر در کلانشهرهایی مانند تهران، یک جنبه دیگر مرتبط با سگ‌پروری است. ما در ماجرای نگهداری از سگ و اقتصاد آن حتی آمار و ارقام عجیب واردات و قاچاق لوازم نگهداری از سگ را هم می‌بینیم. البته این تمام ماجرا نیست و حتی شغل‌های عجیبی مانند مربی سگ هم به وجود آمده است که تربیت سگ و اهلی کردن آن را به عهده دارد. مکان‌هایی مانند مهد سگ هم عموما در مناطق شمال و متمول تهران برپا شده‌اند که وظیفه‌شان نگهداری از سگ در ساعات خاصی از روز است.

به نظر می‌رسد حالا پس از زیاد شدن تعداد افرادی که از سگ‌ها نگهداری می‌کنند لازم است بالاخره در این مساله حاکمیت و قانون ورود کند و ابعاد اجتماعی و فرهنگی سگ‌پروری و سگ‌بازی بررسی شود. حالا دیگر پس از سال‌ها غفلت از این مساله لازم است به پرسش‌های مرتبط با سگ‌پروری پاسخ داده شود. اینکه حقوق این حیوانات چه می‌شود؟ و حقوق شهروندان در ارتباط با این حیوانات چیست؟ به مسائل مرتبط با نگهداری سگ سامان داده شود و درنهایت در این باره تصمیمی اتخاذ شود که با جامعه ما همخوانی داشته باشد.»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۱۵۵۲۳۲۰:۴۷:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
وزارت محترم کشور لطفا مکان هایی را در هر استان اعلام کنید که مردم بتوانند نسبت به فساد های اقتصادی اعتراضات خود را بگوش مسولان برسانند
ناشناس۳۳۱۵۸۰۰۰۷:۵۳:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۶
تفحص از بانک مرکزی از اوجب واجبات نمایندگان مجلس بوده
ناشناس۳۳۱۷۹۴۷۰۶:۳۳:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۸
وتحقیق در خصوص بورس و تاراج دارایی مردم در سال ۹۹
ناشناس۳۳۱۵۵۲۵۲۰:۴۸:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چه بسته خبری .............
ناشناس۳۳۱۵۸۰۳۰۷:۵۵:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۶
فساد رونمایی شده از چای دبش تاثیر بسیار سویی روی انتخابات پیش روی مجلس میگذارد اگر پیگیری جدی نشود
ناشناس۳۳۱۵۸۰۶۰۷:۵۸:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۶
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۱۵۸۴۱۰۹:۲۶:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۶
اصلا آقای باهنر رای می آورد که بخواهد رییس مجلس شود
ناشناس۳۳۱۵۵۲۷۲۰:۴۹:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
به قول ما لرا این فساد چویی را کم داشتیمه
ناشناس۳۳۱۵۵۴۰۲۰:۵۵:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
آقای زاکانی چرا درباره ۱۷ هزار میلیارد اظهار نظر نمیکنه؟
ناشناس۳۳۱۵۵۴۳۲۰:۵۸:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فساد چای دبش از سال 98 شروع شد و تا سال 1400 ادامه داشت با توجه به اینکه محرز شده که در دولت قبل تخلفات و مفاسد گسترده ای صورت گرفته قوه قضاییه باید در اسرع وقت به پرونده اینها رسیدگی نماید.
ناشناس۳۳۱۶۳۲۷۲۰:۱۹:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۶
باید دید در کدام دولت ارز بیشتری در اختیار او قرار گرفته وگرنه صاحبان این برند خیلی سال است که فعالیت می کنند
ناشناس۳۳۱۶۴۹۱۰۰:۰۳:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۷
ادامه تا ۱۴۰۱ حذف یه سال چه معنی دارد؟!
ناشناس۳۳۱۶۵۰۱۰۰:۱۵:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۷
دوست عزیز! حتی امروز آقای اژه ای هم اذعان کرده که ماجرای چای دبش از سال ۱۳۹۸ شروع شده و تا اواخر سال ۱۴۰۱ ادامه داشته. اونوقت شما برچه اساسی میگویی تا ۱۴۰۰ ادامه داشته؟!
ناشناس۳۳۱۵۵۵۱۲۱:۰۴:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
شایعه پردازان کذاب که شهردار تهران را تخریب کردند باید محاکمه و مجازات بشوند زاکانی نباید کوتاه بیاد.
ناشناس۳۳۱۵۵۵۹۲۱:۲۰:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم اصلاح طلب ها در مورد فساد چای دبش که در دولت روحانی دم شد نعل وارونه میزنند.
ناشناس۳۳۱۵۸۸۳۱۰:۲۳:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۶
چرا وزیر رئیسی عوض شد ؟
ناشناس۳۳۱۶۰۴۴۱۳:۱۹:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۶
دولت روحانی چرا 80 درصد ارز وارداتی چای را به این شرکت متخلف اختصاص داده بود ؟!
ناشناس۳۳۱۶۰۶۲۱۳:۳۱:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱۶
رشت الکتریک ؛ هفت تپه و کرسنت و استات اویل و توتال و شهرام جزایری و مهدی هاشمی و فریدون و دانیال زاده و مفاسدی مثل صندوق فرهنگیان و پالایشگاه کرمانشاه و کشت و صنعت مغان تنها بخشی از کارنامه سیاه مدعیان اصلاحات در حوزه مفاسد اقتصادی است.
ناشناس۳۳۱۶۳۳۳۲۰:۲۵:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۶
همه اینا که ردیف کردی اندازه اختلاس بابک زنجانی و دکل‌های نفتی نمیشه
ناشناس۳۳۱۶۳۶۱۲۱:۰۳:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۶
فولاد مبارکه ، موسسه ثامن ، شهرداری تهران ، بانک مرکزی ، بورس و ... چی ؟!
ناشناس۳۳۱۵۵۶۰۲۱:۲۱:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
تفحص از بانک مرکزی از نان شب برای نمایندگانی که در این چند سال ترک فعل کرده اند واجب تر است مجلس یازدهم با تفحص از بانک مرکزی و بورس خودش را تطهیر کند
ناشناس۳۳۱۵۵۷۲۲۱:۳۳:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
ساسی را می خواهید چکار کنید ؟
ناشناس۳۳۱۵۵۸۷۲۱:۴۳:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
روزنامه کیهان تا چه زمانی می تواند و می خواهد به دنبال معصوم و پاک و مطهر نشان دادن طیف هم سوی خود باشد !
ناشناس۳۳۱۶۰۲۱۱۲:۵۰:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱۶
روزنامه اعتماد چرا بدنبال تطهیر دولت روحانی است ؟!
ناشناس۳۳۱۵۶۴۲۲۲:۴۳:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
ای قوه قضایی اقدام انقلابی
ناشناس۳۳۱۵۶۶۸۲۳:۲۱:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
یا می‌گویند در زمان آن دولت و یک سالی که جناب ریسیی رئیس قوه قضائیه بوده چرا ورود نکرده به این ماجرا!!! ما را چی فرض کردید؟!!
ناشناس۳۳۱۵۹۳۵۱۱:۱۸:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۶
هر پروژه ای که اقای رئیسی افتتاح میکنه دار و دسته روحانی میگن دستاورد ما بود !!! حالا در مورد فساد چای که از سال 98 کلید خورده بود میگن کار ما نبود !
ناشناس۳۳۱۶۰۹۲۱۳:۵۳:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۶
برعکس نگفتی؟
ناشناس۳۳۱۶۴۵۴۲۳:۱۹:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۶
در دولت رئیسی بیمارستان شهریار بعد از 34 سال سکوی فاز یازدهم پارس جنوبی بعد از 20 سال و مترو پرند بعد از 18 سال راه اندازی شدند اون وقت دار و دسته روحانی میگن دستاورد دولت ما بود !!! اما در مورد فساد چای دبش که در سال 98 شروع شد میگن به ما مربوط نبود!
ناشناس۳۳۱۶۳۳۱۲۰:۲۲:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۶
به قول خودت افتتاح می کنه یعنی قبلیا کلنگ زدن و ساختن ایشون میاد افتتاحش می کنه
ناشناس۳۳۱۶۰۲۳۱۲:۵۲:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۶
رئیسی که علم غیب ندارد روحانی که رئیس دولت بود باید فساد را کشف می کرد و به قوه قضاییه گزارش می داد.
ناشناس۳۳۱۶۳۰۰۱۹:۵۷:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۶
ابنهمه ناظران قوه قضائیه برای چی حقوق میگیرند؟!
ناشناس۳۳۱۶۴۵۸۲۳:۲۲:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۶
پرداخت ارز 4200 تومانی در دولت قبل باعث مفاسد فراوان شد بسیاری از این مفاسد کشف شد اما بعضی از مفاسد کشف نشده باقی ماند که در اینده کشف خواهد شد.
ناشناس۳۳۱۶۹۴۴۱۲:۱۸:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۷
چطور رییسی علم غیب نداشته ولی روحانی باید علم غیب می داشت ؟! در ثانی بررسی صورت های مالی چه نیازی به علم غیب دارد؟!
ناشناس۳۳۱۶۰۲۴۱۲:۵۳:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۶
رئیسی در سال 1400 این فساد را کشف کرد و عوامل اون را برکنار کرد و پرونده را به دستگاه قضایی سپرد روحانی چرا اینکار را نکرد ؟!
ناشناس۳۳۱۶۳۰۱۱۹:۵۸:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۶
یکسال برگشتی به عقب!!!
ناشناس۳۳۱۶۸۳۱۱۱:۲۳:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۷
ارز 4200 تومانی در فروردین 1400 حذف شد به جای اون یارانه ها 10 برابر شد.
ناشناس۳۳۱۶۰۶۱۱۳:۳۰:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۶
... لبته ماقبل هم داشت که یا جالب هست 2 سال آن دولت همین طوری ارزها را می داد بدون اینکه بررسی کند که کجا رفته و رفع تعهد ارزی چی شد آن وقت دوستان آن بانی می گویند فلان مبلغ در این دولت بود برای تطهیر دولت وقت.، حال فکر کن چند ماه بیشتر نیامده سرکار متوجه گرفتن این ارزها می شود و رفع تعهد نمی دهد و سریعا جلوگیری می شود
ناشناس۳۳۱۵۶۷۱۲۳:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
افراد نامحرم و نالایق دیگر نباید در راس بیایندذو تایید صلاحیت شوند که اینگونه مانند فساد ارز 4200 خودشان را قایم نکنند
حسین۳۳۱۵۶۷۲۲۳:۲۷:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
مردم از تبعیض ها به شدت ادیت میشوند از نابرابری های نامتعارف از حقوق فلان و و وام بهمان ..
ناشناس۳۳۱۵۷۹۳۰۷:۴۲:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۶
از زمان تشکیل حکومت هخامنشیان در ایران تا ظهور امام زمان هر فساد و مشکلی که در این کشور وجود داشته و خواهد داشت مربوط به دولت روحانی است ؟
ناشناس۳۳۱۶۲۸۹۱۹:۲۹:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۶
شما همین فساد که از سال بوده۹۸ به علاوه ۱۸تن طلا که معلوم نیست به کی دادند را قبول کن که مشکل از دولت قبل بوده، از هخامنشیان و... پیش‌کش
ناشناس۳۳۱۵۸۳۰۰۹:۰۰:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۱۶
فساد چپ و راست ندارد.باید مقابله کرد
ناشناس۳۳۱۵۸۵۹۰۹:۵۷:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۶
دولت روحانی اعلام کرده پرونده فساد چای را کامل برای مردم منتشر کنید ،تا کسی نتواند سفسطه کند ،بسم الله !
ناشناس۳۳۱۶۰۵۳۱۳:۲۲:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۱۶
دولت رئیسی از فسادی که در دولت روحانی شکل گرفته بود پرده برداشت.
محمد۳۳۱۵۹۹۷۱۲:۲۸:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۶
مثل اینکه روزنامه کیهان وشریعتمداری یادشون رفته که در اونوقت چه کسی رییس قوه قضاییه بوده....
ناشناس۳۳۱۶۰۴۸۱۳:۲۱:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۶
رئیس دولت قبل باید در مورد فساد کلان چای دبش پاسخگو باشد نه رئیس قوه قضاییه !
ناشناس۳۳۱۶۳۱۰۲۰:۰۲:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۶
نه تنها رئیس قوه قضائیه بلکه رئیس مجلس هم بعنوان ناظران قوه مجریه باید پاسخگو باشند
ناشناس۳۳۱۶۴۱۴۲۲:۲۲:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۶
روحانی هم باید پاسخگو باشد.
ناشناس۳۳۱۶۵۷۹۰۶:۵۲:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۷
اگر در مورد زندگی شخصی زاکانی شایعه پراکنی شده، سخنگوی شهرداری چرا پایخ میده و شکایت میکنه؟
علیجانی۳۳۱۸۰۷۱۰۹:۱۷:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۸
برای ریشه کنی فساد سیستم مبارزه با ان میخواهد شعار بسه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین