چیزهایی که درباره این «فساد دبش» نمی دانیم

گروه اقتصادی الف،   4020915028 ۱۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
 چیزهایی که درباره این «فساد دبش» نمی دانیم

از زمانی که ماجرای فساد و تخلف در واردات یک شرکت (چای دبش) مطرح شده اطلاعات مختلفی درباره ابعاد آن مطرح شده است. اما آنچه درباره اش نمی دانیم  بسیار مهم تر است. ابتدا آنچه از این ماجرا معلوم شده مرور کنیم:

«مدیرعامل گروه کشت ‌و صنعت دبش از اواخر ماه گذشته (آبان) پس از تعیین وثیقه ۵۰۰۰ میلیاردی از سوی بازپرس دادسرای ویژه جرائم  اقتصادی تهران، بازداشت و روانه زندان شده است.»

«ماجرا از  اواخر سال ۱۴۰۱ و به دنبال نامه جمعی از فعالان صنعت چای به معاون اول رئیس‌جمهور و دستور پیگیری به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی آغاز شده»

«ریشه تخلف و فساد ارزی در زمینه و اردات چای به سال ۱۳۹۸ بازمی‌گردد. این تخلفات تا سال گذشته ادامه داشته»

« بالغ بر ۲.۷ میلیارد دلار ارز با نرخ نیمایی برای واردات ماشین‌آلات و واردات چای دریافت شده که بخش بزرگی از آن را در جای دیگری هزینه کرده است.»

 «کشت و صنعت دبش، برای چای درجه یک هندی ثبت سفارش کرده، اما در عمل چای درجه دو کنیایی (یعنی همانجایی که کشت فراسرزمینی انجام می‌دهد) وارد کرده است، اختلاف قیمت این دو نوع چای چیزی حدود ۱۲ دلار در هر کیلو بوده که در تناژ بالا اعداد سرسام‌آوری نصیب مدیران این گروه شده است.»

« گفته می‌شود که این شرکت با حضور در بازار چای صادراتی ایران همان چای صادراتی را نیز به قیمت ۲ دلار وارد کرده و به قیمت‌های نزدیک به ۱۴ دلار فروخته است.»

«مسیری که در گمرک برای ترخیص کالاهای این گروه در نظر گرفته شده بود عمدتا «مسیر سبز» بوده، بدین معنا که فقط از طریق سیستم، تیک‌های مورد نظر زده شده و در نتیجه کالا ترخیص و وارد کشور شده است؛ در حالی که واردات چای نیازمند استعلام از دستگاه‌های دیگر برای تایید کیفیت است و قاعدتا بر اساس مقررات باید واردات این محصول یا از مسیر زرد یا قرمز انجام می‌شد.»

 «ماشین‌آلات این گروه تجاری، نیازمند ثبت سفارش و تاییدیه وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی بوده که طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط مدیران دستگاه‌های مذکور، ثبت سفارش‌های این گروه به میزان بیشتر از نیاز کشور تایید و به محض ارسال برای بانک مرکزی تخصیص لازم انجام شده است؛ در حالی که برای دیگر شرکت‌های متقاضی شرایطی از جمله سابقه قبلی واردات و ... ملاک عمل تایید قرار می‌گرفت و بنا به اظهار برخی واردکنندگان بعضا هیچ کدام از ثبت سفارش‌های درخواستی آنها مورد تایید قرار نمی‌گرفت.»

 «بخشی از ارزهایی که توسط این گروه دریافت شده، در بازار آزاد به مبالغ بالاتر فروخته شده است. ذکر این نکته ضروری است که علاوه بر مبلغ مورد اشاره (یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار) مهلت مابقی ارزهای دریافتی این گروه نیز رو به پایان است و میزان ارز رفع تعهد نشده در حوزه واردات چای برای این شرکت تا عدد نزدیک به ۲ میلیارد دلار قابل افزایش است»

مرور این تخلفات نشان دهنده گستردگی و حجم فساد رخ داده است اما آنچه در این پرونده و پرونده های مشابه معمولا نمی دانیم این است که چگونه مرتکبان این فسادهای گسترده با چنین سهولتی امیال خود را پیش می برند. 

درباره این پرونده مشخصا نمی دانیم که چرا و چطور نقطه شروع کشف این فساد صرفا با شکایت و نامه نگاری سایر شرکت های رقیب آغاز شده؟ حجم امتیاز داده شده به کشت و صنعت دبش برای دستگاه های نظارتی سوال برانگیز نبوده؟ اگر نبوده نشاندهنده یک ضعف است اگر بوده و دنبال نکرده اند نشاندهنده هزاران ضعف! 

گفته شده این تخلف و فساد از سال ۹۸ تا پایان سال گذشته ادامه داشته! این یعنی مرتکبان نزدیک به ۴ سال و در دو دولت با خیال راحت مشغول خدمتگزاری بوده اند! چنین فراغت و مجالی چطور فراهم آمده؟! 

مبلغ کلان ارز نیمایی که برای خرید ماشین آلات آن هم به سرعت دریافت شده در جای دیگر هزینه شده! آیا برای دریافت و هزینه کرد این ارزهای تخصیص یافته هیچ سازوکار  ثبتی یا تعهدی وجود ندارد و گیرنده آن با ارز دریافتی هرکاری که بخواهد انجام می دهد ؟! 

به جای چای درجه یک هندی چای درجه 2 کنیایی و حتی چای صادراتی را دوباره وارد کرده اند!! گمرک دقیقا کجا بوده؟! چطور چنین سهل انگاری رخ داده؟ مشکل در ترتیبات غلط اداری و دستورالعمل هاست یا صرفا فساد چند عامل در گمرک؟! هر کدام از این موارد نیازمند بررسی های جدی است. 

متاسفانه نوع برخورد با چنین مفاسدی به اطلاع رسانی پس از کشف و بعضا رقابت در اعلام زودتر آن و بدتر از آن منتسب کردن فساد به این یا آن جریان سیاسی خلاصه می شود. درباره چگونگی رخ دادن آن و پیگیری منافذ و حلقه های مفقوده زنجیره آن  کمتر اهتمامی دیده شده که اگر غیر از این بود نباید شاهد تکرار چندباره چنین مفاسدی در ساختار اجرایی می بودیم. به خصوص آنکه این پرونده نیز که در انتهای یک دولت و ابتدای دولت بعدی رخ داده برای بار چندم نشان داد مساله فساد امری مختص و محدود به یک دولت نیست و برخورد سیاسی با آن عملا فرصت و مجال تازه ای به مفسدان می دهد تا خود را در شکل و شمایل جدید سیاسی بازتولید کنند و خدمات خود را به مردم از سر بگیرند! 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۱۴۹۲۷۱۱:۴۵:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
همه میدانند امکان ندارد شخصی بتواند از سیستم دولتی بدون ارتباط و زد و بند هایی که از قضا مدیران دولتی درش سهم دارند همچین عددهای ارز بگیرد و افراد واسطه ای هستند که این پولها رو تبدیل به ارزهای دیجیتال میکنند.
ناشناس۳۳۱۵۰۱۵۱۲:۴۴:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
مجلس های دهم و یازدهم که با ترک فعل تفحص از بانک مرکزی موجب شده اند فسادهای متوالی صورت بکیرد در این فسادها مسول هستند و باید بررسی شود آیا پای رانت و امتیاز و غیره هم در کار بوده است یا نه
ناشناس۳۳۱۵۱۲۷۱۳:۳۳:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
یکبار برای همیشه یک صبح جمعه که همه خواب هستند به یکباره کل اقتصاد کشور را ملی کنید
ناشناس۳۳۱۵۱۶۳۱۳:۵۵:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
احتمالا روحانی صبح جمعه از فساد کلان چای در دولتش مطلع شده است !
ناشناس۳۳۱۵۵۸۶۲۱:۴۳:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
تا اصلاح طلب هست فساد و فتنه و اشوب و تحریم هم هست.
ناشناس۳۳۱۷۹۷۲۰۷:۱۱:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۸
آقای رئیسی چطور؟!
ناشناس۳۳۱۵۲۱۳۱۴:۱۹:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
اصلاح طلب اصولگرا میانگرا به نظرم اینها همه قصه هست یه سری مدیر داریم که از قضا قیافه خیلی موجهی دارند با تغییرات در جناحها جابجا میشن یه موقع مدیر کل میشن یه موقع وزیر یه موقع رئیس منطقه آزاد ، معاون وزیر و ... ولی خیالتون راحت اشخاص توانمند نخبه و جدیدی وارد این چرخه نمیشه برای همین نتایج همه دولتها مثل دولت قبلیه رئیس جمهور یک شخصه مهم بدنه دولتهاست که از همان تعداد معدود تشکیل شده .
ناشناس۳۳۱۵۲۵۸۱۴:۴۸:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
ماشین‌آلات این گروه تجاری، نیازمند ثبت سفارش و تاییدیه وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی بوده که طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط مدیران دستگاه‌های مذکور، ثبت سفارش‌های این گروه به میزان بیشتر از نیاز کشور تایید و به محض ارسال برای بانک مرکزی تخصیص لازم انجام شده است
ناشناس۳۳۱۵۱۶۱۱۳:۵۴:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
میکروب جایی رشد میکنه که آلوده است به نظرم دولت باید اینو اول بپذیره و اعلام کنه برای پاکسازی از شر این میکروبها راهی نیست جز تعامل و تسامح با جهان، تجارت با جهان، تولید ثروت ،مطبوعات آزاد، اقتصاد رو به مردم واگذار کردن ،کوچک کردن دولت ،مردم رو نه در حرف بلکه در عمل ولی نعمت قرار دادن. اما واقعا امیدی به این تغییرات نیست چون کل مسئله فعلا اینه که مثلا حجاب رعایت شده یا نه.
ناشناس۳۳۱۵۲۰۳۱۴:۱۷:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
به هر دو مسئله باید با جدیت پرداخت شود هم فساد اقتصادی هم فساد بی حجابی
حسین۳۳۱۵۲۴۷۱۴:۴۰:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
تعامل و تسامح یعنی چه؟ مثل قذافی موشکی و هسته ای مون رو بذاریم تو چند تا کشتی بدیم امریکا خوبه؟ بعدش اگه کشورمون و ادمها رو با بمبهاشون تکه تکه کردند شما جواب میدی؟
ناشناس۳۳۱۵۴۷۵۱۹:۵۹:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
وزیر محترم کشور لطفا یک مکان خاص در همه شهرها اعلام کنید تا مردم بتوانند اعتراض خود را به این فساد بزرگ چای و دیگر فساد های اقتصادی گذشته که رسیدگی نشده اعلام بفرمایند
ناشناس۳۳۱۵۱۸۳۱۴:۰۹:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
رسیدگی به فساد فولاد مبارکه و بورس چی شد کرسنت و فساد بانک ها و بانک مرکزی و غیره
ناشناس۳۳۱۵۶۵۵۲۲:۵۹:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چطور عده ای مانند سردار سلیمانی جان میدهند برای کشور برای مردم .... آنوقت جان یکسری مفسد ...
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۳۱۵۰۳۵۱۲:۵۲:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چرا دم از مبارزه با فساد می زنید ولی قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها را که به قانون از کحا آورده ای مشهور شده است را اجرایی نمی کنید اجرای این قانون مادر تمامی مبارزات با فساد است و باعث میشود هر فسادی در هر زمانی صورت کرفته باشد رسیدگی شود
ناشناس۳۳۱۵۱۴۹۱۳:۴۷:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
خیلی واضحه چرا دیگه خودتون برای خودتون سئوال نمیشه که کشوری با اینهمه نعمت و ثروت چرا وضعیت عموم مردمش اینجوریه دیگه واضح تر از این
ناشناس۳۳۱۵۰۶۲۱۳:۰۱:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
از جناب دکتر توکلی ریاست محترم سمن دیده بان شفافیت و عدالت که هیچ صنمی با هیچ یاسمنی ندارند درخواست میشود بطور جدی به مسله فساد در چای کشور ورود نمایند و پیگیر مجازات تمامی عوامل فساد چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی در هر پست و سمتی که باشند
ناشناس۳۳۱۵۱۶۲۱۳:۵۵:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
کدوم پیگیری جناب توکلی به سرانجام رسید . ایشان چقدر برای فروش اموال دولتی توسط هیات ۷ نفره تذکر داد . رئیسی گوش کرد ؟ مجلس گوش کرد؟ قوه قضائیه گوش کرد؟
ناشناس۳۳۱۵۳۸۱۱۷:۴۸:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
لطف کن منتشر کنید ایرادات رفع شد
ناشناس۳۳۱۵۸۴۵۰۹:۳۹:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۶
دیده بان شفافیت آماری از پیگیری ها که نتیجه داده منتشر نمایند
ناشناس۳۳۱۶۰۰۲۱۲:۳۳:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۶
قوه تقنین و قضا و اجرا گوش دهید پند نصحیت این شیر پیر آگاه
ناشناس۳۳۱۵۰۸۷۱۳:۱۳:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
اطلاعات جالب این پرونده و نقش وزارت کشاورزی: کل نیاز کشور به چای در سال 100 هزار تن است که 20 هزار تن در داخل تولید میشه. حالا این شرکت برای دریافت ارز دولتی به مدت سه سال نیاز کشور رو 300 هزار تن اعلام کرده و دولت هم تولید داخل و واردات سایر شرکت ها رو کلا نادیده گرفته و ارز بابت واردات 300 هزار تن چای به این شرکت پرداخت کرده!!!
ناشناس۳۳۱۵۱۲۸۱۳:۳۵:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
متاسفانه بر اثر فساد سیستمی امیدی به دستگاه های مسول نیست
ناشناس۳۳۱۵۲۰۶۱۴:۱۸:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فساد اگه سیستمی بود من وشما اصلا متوجه نمیشدیم .
ناشناس۳۳۱۵۳۲۴۱۶:۰۲:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
وضعیت اقتصاد مملکت رو هر کی ببینه، کاملا تا عمق فساد را متوجه میشه
ناشناس۳۳۱۵۹۱۶۱۰:۵۶:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۱۶
خب فساد اگر سیستمی نبود بفرمائید الان که این اختلاس عظیم کشف شده با متخلفین چه برخوردی شده؟
ناشناس۳۳۱۵۳۸۳۱۷:۵۱:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
لطف کن فساد سیستمی را توضیح بدهید!!
ناشناس۳۳۱۵۶۰۷۲۲:۰۵:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
یعنی در تمام وازارتخانه ونهادها فساد موجود است
ناشناس۳۳۱۵۹۲۰۱۰:۵۸:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۱۶
اگر شما اندازه 3 میلیارد دلار رو متوجه میشدید آنگاه می دانستید چند شخص نمی تونن این مبلغ رو از دولت خارج کنن. حتی ایران خودرو و سایپا در مجموع هم این مبلغ رو از دولت دلار نگرفتن
ناشناس۳۳۱۶۰۴۳۱۳:۱۸:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۶
فساد سیستمی یعنی فساد که شکل گرفت مجازات جدی اعمال نشود و ربطی هم به عدد و رقم و دستگاه ها ندارد
علی کریمی۳۳۱۶۲۴۶۱۸:۲۶:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۶
به فساد هایی که ناشی از ضعف نظارت سیستم های حکمرانی باشند فساد سیستمی می گویند.
ناشناس۳۳۱۵۰۸۸۱۳:۱۴:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
کل واردات ایران از کنیا در سالهای قبل به ترتیب 17 و 40 میلیون دلار بوده
ناشناس۳۳۱۵۰۹۸۱۳:۱۸:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
ارز 4200 تومانی جهانگیری منشاء رانت فساد بود خوب شد که برچیده شد.
ناشناس۳۳۱۵۱۹۲۱۴:۱۵:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
بعد رئیسی اونموقع چه کاره بود؟رییس قوه قضایی.مسئول مبارزه با فساد.بعد وزیر جهاد چیکاره بوده؟
ناشناس۳۳۱۵۲۶۵۱۴:۵۴:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
رئیسی بنده خدا اون موقع اطلاع نداشته سال گذشته مطلع شد که قاطعانه جلوگیری کرد.
مهران۳۳۱۵۳۳۳۱۶:۱۵:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
آقای محترم وقتی دولت پولی رو میده خود دولت هم باید شکایت کنه و همچنین بانک مرکزی جالبه دولت روحانی ارز های این مدلی رو تحویل میدادن بدون حساب کتاب شکایت هم نمیکردن بعد میگید باید رییسی تو قوه قضاییه پیگیری میکرد
بیگی29۳۳۱۵۲۸۱۱۵:۰۵:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
این توضیحات صغری کبری چیدن است. هیچ بهانه ای برای لا پوشانی و ماست مالی فساد از هیچ کس پذیرفته نیست.
ناشناس۳۳۱۵۵۰۰۲۰:۳۰:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
«وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُواْ أَيْدِيَهُمَا جَزَاء بِمَا كَسَبَا نَكَالًا مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ؛ [۳] دست مرد دزد و زن دزد را، به کیفر عملی که انجام داده‌اند، به عنوان یک مجازات الهی، قطع کنید. و خداوند، توانا و حکیم است.»...قطع دست مجازاتی است که براساس قانون مجازات اسلامیِ حکومت جمهوری اسلامی ایران و آیهٔ ۳۸ سورهٔ مائده، در مورد دزدها اعمال می‌شود. براساس ماده ۱۹۸ قانون مجازات اسلامی، حکم قطع دست دربارهٔ سارقی اجرا می‌شود که به حد بلوغ شرعی رسیده باشد، در حال سرقت عاقل باشد و بداند که مال غیر است و ربودن آن حرام است.
ناشناس۳۳۱۵۵۰۸۲۰:۳۸:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
قطع دست مجازاتی است که براساس قانون مجازات اسلامیِ حکومت جمهوری اسلامی ایران و آیهٔ ۳۸ سورهٔ مائده،[۱] در مورد دزدها اعمال می‌شود.[۲] براساس ماده ۱۹۸ قانون مجازات اسلامی، حکم قطع دست دربارهٔ سارقی اجرا می‌شود که به حد بلوغ شرعی رسیده باشد، در حال سرقت عاقل باشد و بداند که مال غیر است و ربودن آن حرام است. همچنین در این قانون آمده‌است که سرقت در سال قحطی صورت نگرفته باشد، سارق مال را به عنوان دزدی برداشته باشد و مال دزدی از اموال دولتی و وقف و مانند آن که مالک شخصی ندارد نباشد و ارزش آن هم از یک چهارم گرم طلا بیشتر باشد.[۲]
ناشناس۳۳۱۴۹۳۲۱۱:۴۹:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چرا تمام رده های مدیریت دولتی که در این داستان در خوشبینانه ترین حالت اگر دست نداشتن به خاطر عدم دقت و ترک فعل بازداشت نمیشن تمام مدیران گمرگ تمام مدیران بانک مرکزی این دستگاه عظیم و بزرگ دولتی با اینهمه کارمند دقیقا دارند چیکار میکنن به نظرم این پرونده باید باعث یک خانه تکانی بزرگ شود.
ناشناس۳۳۱۵۹۱۱۱۰:۴۹:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۱۶
و همه دستگاههای نظارت کننده.
ناشناس۳۳۱۴۹۳۴۱۱:۵۱:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
حداقل از یه جا شروع کنین به مطالبه گری به جز اینکه شما هم بگین مطالبه گری هزینه داره اون از داستان شاسی بلندها که معلوم نشد چی شد و .... این پرونده که اصلا معلوم نیست چی میشه حداقل یه بخش بزارین برای پیگیری پرونده ها این کشور اگر مردم مطالبه گر نشوند درست نمیشه و هر سال میگیم دریغ از پارسال
ناشناس۳۳۱۵۰۴۴۱۲:۵۵:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
آقایان حاجی دلیگانی و موسوی لارگانی برای ملت توضیح دهند چرا زحمات آنان برای اجرای تفحص از بانک مرکزی و بورس به نتیجه نرسید و چه عوامل فسادی جلوی آنها را گرفتند و سد راه آنان شدند اگر تفحص از بانک مرکزی در مجلس دهم انجام شده بود از فسادهای بزرگ این شش ساله جلوگیری میشد و به فسادهای گذشته نیز رسیدگی میشد
ناشناس۳۳۱۵۲۸۰۱۵:۰۴:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
اینها شعار مبارزه با فساد را می دهند شما چرا باور کردی؟
ناشناس۳۳۱۴۹۳۸۱۱:۵۶:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
دیروز در کامنتهای مدافعین دولت سیزدهم، این فساد فقط به دولت روحانی منتسب شده بود!
ناشناس۳۳۱۴۹۷۰۱۲:۱۶:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فساد 3 میلیارد دلاری چای دبش از سال 98 شروع شد و نتیجه پرداخت ارز 4200 تومانی به دلالان بود.
ناشناس۳۳۱۵۱۵۵۱۳:۵۱:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
هر دولتی چه اهمیتی داره مفسدین در تمام دولتها فساد میکنن این داستانها رو بزارین کنار مدیران از یک مقام به مقام دیگری میرسند فرق نمیکنه مال کدوم جناح وقتی جناح خودشون میاد بالا ارتقا میگیرن وقتی جناح رقیب پستشون میره پایین تر ولی همچنان مدیر هستند و بدنه مدیریت باید پاکسازی بشه فرقی نمیکنه کدام دولت، رویه ها باید اصلاح بشه مطبوعات آزاد پاسخگویی به مردم مطالبه گری و ....
ناشناس۳۳۱۴۹۸۸۱۲:۳۰:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
این فساد عظیم مربوط به سالهای 98 تا 1400 بوده یعنی دولت قبل در قبال اون مسئول است.
ناشناس۳۳۱۵۰۸۲۱۳:۱۱:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
طبق گزارش روزنامه اعتماد 80 درصد این مبلغ 3.3 میلیارد دلار در دولت کنونی پرداخت شده
ناشناس۳۳۱۵۱۴۸۱۳:۴۷:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
گزارش روزنامه اعتماد قابل استناد نیست اونها بدنبال تطهیر دولت روحانی هستن.
ناشناس۳۳۱۵۳۴۵۱۶:۳۰:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
شما و امثال شما هم دنبال تطهیر دولت رئیسی هستین
ناشناس۳۳۱۵۱۵۷۱۳:۵۱:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
پایه رانت ارز ترجیحی که فساد اور بود در دولت قبل گذاشته شد در دولت رئیسی رانت ارز ترجیحی جمع شد.
ناشناس۳۳۱۵۱۷۴۱۴:۰۲:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
برخی مسئولان دولت روحانی در سالهای 93 و 94 فرش های نفیس و گران قیمت کاخ سعداباد را لوله کردند و بردند.
ناشناس۳۳۱۵۰۴۳۱۲:۵۵:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
کسی نگفت این دولت هم نبوده گفته شده بود که از دولت قبل شروع شده و 2 سال هم می دادن
ناشناس۳۳۱۵۲۸۹۱۵:۱۳:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
مقدار ارزی که در دوسال دولت قبل داده شد چقدر بوده و در دو سال این دولت چقدر؟کسی به این موضوع نمی پردازه . اما به هر حال نفرات اصلی این پرونده کماکان ناشناس خواهند ماند.
ناشناس۳۳۱۵۱۱۶۱۳:۲۸:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فساد کلان چای دبش از سال 98 در دولت روحانی دم شد.
ناشناس۳۳۱۵۷۱۷۰۰:۲۴:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۶
و در دولت کنونی نوش جان شد... درسته؟
ناشناس۳۳۱۵۱۴۲۱۳:۴۲:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
با توجه به اینکه محرز شده که تخلفات و مفاسد گسترده ای در دولت قبل صورت گرفته قوه قضاییه باید در اسرع وقت به پرونده اینها رسیدگی نماید.
ناشناس۳۳۱۵۱۶۹۱۳:۵۷:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
تخلفات دولت قبل در بورس و ارز باعث ضرر و زیان میلیون ها نفر ایرانی شد دستگاه قضایی باید در اسرع وقت به پرونده اینها رسیدگی نماید.
ناشناس۳۳۱۴۹۵۳۱۲:۰۳:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
آره دیگه! همه فسادها مربوط به دولتهای گذشته است و‌ همه گشایشها و افتتاح پروژه ها متعلق به دولت فعلی!!!
ناشناس۳۳۱۴۹۷۶۱۲:۱۹:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
متن بالا را بخوان ریشه تخلف و فساد ارزی در زمینه واردات چای به سال 98 بر می گردد.
ناشناس۳۳۱۵۱۱۸۱۳:۳۰:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
و تا سال ۱۴۰۱ ادامه داشته
ناشناس۳۳۱۵۱۵۱۱۳:۴۸:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
دولت رئیسی این فساد را کشف کرد و قاطعانه در مقابل اون ایستاد.
ناشناس۳۳۱۵۰۵۳۱۲:۵۷:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
شما منشا این فسادها که را ول کردی چسبیدی به چی؟ نگران نباش ارز 28500 هم بالاخره یک جایی بیرون زده می شود با اینکه فکر می کنی برای حمایت از شما درست شده!
ناشناس۳۳۱۵۰۸۰۱۳:۱۰:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
در دولت قبل حتی یک نیروگاه یا پالایشگاه ساخته نشد.
ناشناس۳۳۱۵۳۹۹۱۸:۰۳:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فقط جهت اطلاع پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دولت قبلی ساخته شد. حالا مگه در این دولت چیزی ساخته شده؟؟
ناشناس۳۳۱۵۵۷۳۲۱:۳۳:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
75 درصد ساخت در سال 92 تحویل گرفت و سال 97 کامل کرد چه معنی می دهد؟!!
ناشناس۳۳۱۵۵۷۷۲۱:۳۵:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دولت احمدی نژاد ساخته شد روحانی فقط زحمت افتتاح انرا کشید.
ناشناس۳۳۱۵۵۸۹۲۱:۴۶:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
در دولت سیزدهم ظرفیت نیروگاهی کشور افزایش یافت و مشکل قطعی برق منازل و صنایع مرتفع شد.
ناشناس۳۳۱۵۹۴۴۱۱:۲۷:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۶
در دولت رئیسی ساخت نیروگاه اتمی دار خوین و پترو پالایشگاه ها در حال ساخت است.
رامیار۳۳۱۸۰۷۴۰۹:۲۴:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۸
دولت قبل هم دولت جمهوری اسلامی بود! هرچند بخشی از این فساد عظیم در دولت فعلی رخ داده و دولت مدیر فاسد دولتی را هم تاکنون تحویل نداده!!!
ناشناس۳۳۱۵۰۹۳۱۳:۱۷:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
ریشه اختلاس چای به سال 98 باز میگردد این فساد در سال 1400 کشف شد متولیان دولت گذشته باید پاسخ بدهند چگونه یک شرکت در بین حداقل 100 شرکت وارد کننده چای توانسته 80 درصد ارز نیمایی واردات چای را به خود اختصاص بدهد ایا چنین کاری بدون حامیان و کار چاق کن های دارای امضاهای طلایی امکان پذیر بوده است ؟!
ناشناس۳۳۱۵۹۲۷۱۱:۰۳:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۶
دوست عزیز! طبق اعلام قوه قضائیه یکدست با دولت سیزدهم، سه سال این فساد ۴ ساله در دولت روحانی و یک سالش هم در دولت رئیسی بوده .
ناشناس۳۳۱۵۱۲۰۱۳:۳۱:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
رکورد فساد با رقم بی سابقه 92 هزار میلیارد تومان در دولت روحانی شکسته شد این فساد چای هم مربوط به دولت قبل است.
ناشناس۳۳۱۵۹۱۷۱۰:۵۷:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۶
جالبه که در اون سه سال، جناب رئیسی رئیس قوه قضائیه بودند!
ناشناس۳۳۱۴۹۶۰۱۲:۰۷:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چه می کند ارز رانتی هم در ایجاد فسادهای متعدد و هم در هدر دادن منابع ارزی و هم در نابودی قدرت خرید اما مسببان ان راست راست راه می روند!
ناشناس۳۳۱۵۱۰۸۱۳:۲۴:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
سال ها پیش جناب دکتر توکلی مسولان کشور را به وجود فساد سیستمی گسترده هشدار دادند متاسفانه توجهی نشد و نمیشود
ناشناس۳۳۱۴۹۷۵۱۲:۱۹:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
ای وای ، آدم دلش برای این ملت میسوزه واقعا گرفتار چه موضوعاتی هستند.
ناشناس۳۳۱۴۹۹۱۱۲:۳۲:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
در هر حال این فساد در چه دولتی بوده باید ثابت شود ولی آنچه رخ داده یکی از مبدا های تاریخ شده است زیرا زمانی که ملت چای می نوشن این مبدا را فراموش نمی کنند
ناشناس۳۳۱۵۰۸۵۱۳:۱۲:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
شروع فساد چای اوائل سال 98 بود تا سال 1400 هم ادامه داشت.
ناشناس۳۳۱۵۱۹۹۱۴:۱۶:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
تا اخر سال ۱۴۰۱ . چون دولت مطبوع عالی رو کار هست تاریخ را تحریف نفرمایید.
ناشناس۳۳۱۵۳۸۴۱۷:۵۲:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
خب که چی؟ جلویش گرفت آن هم چند ماه بعد از آمدن به سرکار
ناشناس۳۳۱۵۳۸۵۱۷:۵۳:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
ارز4200 اوایل سال 1401 پایان یافت
ناشناس۳۳۱۴۹۹۹۱۲:۳۷:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چرا این برند از دیجی کالا جمع نشده پس؟
ناشناس۳۳۱۵۰۳۹۱۲:۵۴:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
این مفسدین بدتر از صهیونیست ها رو فورا محاکمه کنید -
ناشناس۳۳۱۵۰۴۷۱۲:۵۵:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فساد در داخل مثل موریانه میخوره با ریشه با فساد برخورد کرد.
ناشناس۳۳۱۵۰۵۱۱۲:۵۷:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
وقتی تمام نخبه های این مملکت رو فراری دادید و از قبل رفتن یا دارن میرن و مملکت افتاده دست پخمگان . وضعیت در همه زمینه ها فوق بحرانی است. از قیمت مسکن, تورم, جمعیت فقیر چند ده میلیونی و مهاجرین چند میلیونی افغان و آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی و اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی .
ناشناس۳۳۱۵۱۲۹۱۳:۳۶:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
پخمگان سیاسی در سالهای 98 تا 1400 حدود 3/3 میلیارد دلار را به جیب واردکننده چای ریختن اون وقت برای دریافت 5 میلیارد دلار وام از بانک جهانی التماس می کردند !
ناشناس۳۳۱۵۱۴۵۱۳:۴۵:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
اتفاقا نخبه‌های سیاست زدگی و سیاسی کردن اقتصاد علت این چیزها هستند
ناشناس۳۳۱۵۰۶۸۱۳:۰۳:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
این نتیجه گزینش های استخدامی مدیران و کارمندان بر مبنای ظاهر بینی است.
ناشناس۳۳۱۵۰۶۹۱۳:۰۴:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
تمام وقت سران و مسئولین صرف حجاب میشود برای حل و پیگیری سایر امور جاری مردم وقت ندارند بهمین دلیل است که کشور با این همه درامد هر روز به قهقرا میرود فقط مجیز مقامات گفته میشود ، وقتی کار خراب میشود توپ را در زمین یکدیگر می اندازند...
ناشناس۳۳۱۵۰۸۹۱۳:۱۴:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
لیست کامل دلار واریزی به حساب شرکت با ذکر تاریخ واریزی را منتشر کنید اینقدر آسمان ریسمان نبافید
ناشناس۳۳۱۵۰۹۶۱۳:۱۷:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چرا روسای قوای سه گانه حرفی نمی‌زنند؟هرکس که دخیل در فساد بوده باید مجازات شود وهمچنین روسای دولت و قوه قضائیه درزمان وقوع جرم
ناشناس۳۳۱۵۱۱۵۱۳:۲۸:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
این نمونه خیلی معمولیش هست
ناشناس۳۳۱۵۱۲۱۱۳:۳۱:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
عالی بود.
ناشناس۳۳۱۵۱۳۳۱۳:۳۸:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
لطفا مشخص کنید شرکت دبش از سال 98 تا پایان 1401 به تفکیک هر سال چه مقدار ارز و برای چه مقدار واردات گرفته است و در در هر سال به چه میزان از تعهداتش عمل کرده تا واقعیات روشن و مردم قضاوت کنند. و هی توپ رو توی میدان دولت قبل نیندازید هر چند که این دولت و آن دولت ندارد ولی شعار فساد ستیزی این دولت گوش فلک را کر کرد.
ناشناس۳۳۱۵۱۸۱۱۴:۰۵:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فساد عظیم چای دبش از سال 98 اغاز شد و تا سال 1400 ادامه داشت دولت قبل باید در این مورد پاسخگو باشد.
ناشناس۳۳۱۵۴۱۸۱۸:۳۰:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
سیستم باید پاسخگو باشد , دستگاههای نظارتی ، قوه قضائیه . دوست عزیز این دولت و اون دولت نداره
علی۳۳۱۵۱۳۶۱۳:۴۰:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
انحصار ۷۹ درصد از واردات چای بدون نظارت در کشوری که چای تولید میکند ولی واردات گوشی آیفون و لباسی ورزشی و خیلی چیزا ها ممنوع است
ناشناس۳۳۱۵۲۲۰۱۴:۲۱:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
مثلا مردم جزییات این دزدی و غارت را بدانند فرقی در صورت مساله داره ؟ خدا میدونه اون پشت ها چه خبره ؟
ناشناس۳۳۱۵۲۲۲۱۴:۲۲:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
اینم که تقصیر قبلیا بود و این دولت نقشی نداشته.
ناشناس۳۳۱۵۲۳۲۱۴:۲۵:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
برای کسایی که هی اون دولت اون دولت میکنن یکبار دیگه درست بخونید متن نامه های سازمان بازرسی رو ، فساد از سال ۹۸ شروع و تا پایان ۱۴۰۱ ادامه داشته. نیمی دولت قبل نیمی دولت فعلی از لحاظ زمانی و هر دو مقصرن. ولی از لحاظ ارقام عمده پرداختی بعد ۱۴۰۰ بوده همچنین بر اساس گفته‌های رئیس سازمان بازرسی در بحت تخصیص ارز هم شائبه وجود دارد. واردات چای و ماشین‌آلات این گروه تجاری، نیازمند ثبت سفارش و تأییدیه وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی بوده که طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با هماهنگی‌های صورت‌گرفته توسط مدیران دستگاه‌های مذکور، ثبت سفارش‌های این گروه به میزان بیشتر از نیاز کشور تأیید و به محض ارسال برای بانک مرکزی هم تخصیص لازم انجام شده است؛ در حالی که برای دیگر شرکت‌های متقاضی شرایطی از جمله سابقه قبلی واردات و ... ملاک عمل تأیید قرار می‌گرفت و بنا به اظهار برخی از واردکنندگان بعضاً هیچکدام از ثبت سفارش‌های درخواستی آن‌ها مورد تأیید قرار نمی‌گرفت.
ناشناس۳۳۱۵۲۸۳۱۵:۰۷:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
درخواست شودمبالغ واریزی دلار به حساب شرکت با ذکر تاریخ واریزی به حساب اعلام شود تا مردم بپذیرند کار کدام دولت است در ضمن اسامی را هم اعلام کنند با خطوط سیاسی آنها
ناشناس۳۳۱۵۲۹۹۱۵:۲۲:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
من در بخش کشاورزی فعالیت میکنم در حد فاصل دیماه 1401 و مرداد ماه 1402 ( به مدت 8 ماه ) وزارت جهاد کشاورزی به بهانه حتی یک دلار به هیچ شرکت دارویی دامپزشکی و وارد کنندگان سموم و کود پرداخت نشد و ارز نهاده ها مثل ذرت و سویا قطره چکانی داده شد و مملکت تا مرز کمبود مرغ و تخم مرغ رفت که در نهایت در مرداد دارو و سم به تالار دوم انتقال یافت حال مشخص شده که بحران کمبود ارز در وزارت جهاد از کجا نشات گفته
ناشناس۳۳۱۵۳۰۹۱۵:۴۰:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
بهترین راه برای جلب اعتماد عمومی این است که این پروند بی هیچ عنوان محرمانه نباشد و تمام جزئیات آن در اختیار رسانه ها قرار گیرد و در ضمن اگر دادگاهی تشکیل شد علنی باشد و در معرض دید اصحاب رسانه والا .....
ناشناس۳۳۱۵۳۲۷۱۶:۰۴:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
اینکه مقاله تلاش کرده ساختار اجرایی فساد و مکانیسم آنرا تحلیل کند البته برای رویه های قضایی مهم است اما یک نقص در یک نظام اقتصادی زمانی تکرار میشود که مبارزه با معلولها جایگزین رفع علتها میشود. تا زمانی که سیاستهای اقتصادی به صورت فعلی و ارز چند نرخی و انحصار فعالیتهای اقتصادی و تجاری و رویه های غیر شفاف اقتصادی وجود داشته باشد فساد خلاقانه راههای جدید برای تمتع پیدا میکند و از هر دری که بیرون انداخته شود از در دیگر وارد میشود. از زمان مرحوم رفسنجانی و اختلاس ۲۳ میلیارد تومانی تا امروز که بزرگترین فساد اقتصادی تاریخ ایران رقم خورده علتها یکسان است و احتمالا اراده ای برای رفع آن نبوده.
فلاح۳۳۱۵۳۳۶۱۶:۲۴:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
طرف چون بخش خصوصی هست حالا همه کامنتها هر چی که هست رو نشون میدیدن!!!!ا
ناشناس۳۳۱۵۳۶۱۱۶:۵۵:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
یکی از چیزهای مهمی که در مورد این فساد نمیدانیم و نمی گویید نام مدیران و صاحبان شرکت و ارتباط آنها با است.
نکته بین۳۳۱۵۴۰۳۱۸:۱۱:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
اگر این فساد در دولت روحانی اتفاق افتاده در اون موقع قوه قضائیه چه کاره بوده ؟
ناشناس۳۳۱۵۵۷۱۲۱:۳۲:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
قوه قضاییه تا سال گذشته از این فساد خبر نداشت.
بنده خدا اصل۳۳۱۵۴۸۵۲۰:۰۸:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
توهم برخی در مدیریت؛موجب افزایش فساد و دزدی در کشور شده است.
ناشناس۳۳۱۵۹۵۵۱۱:۴۶:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۶
در کدام کشور این همه فساد های چندهزارمیلیاردی هست انهم وقتی مردم از صبح تا شب میدوند و در تامین نان شب هم ناتوانند؟
ناشناس۳۳۱۶۳۰۷۲۰:۰۰:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۱۶
ريس قوه قضاييه؛مشخص شد که این تخلف از سال 98 آغاز شده و تا اواخر 1401 ادامه داشته است؛ طبق گزارش‌های موجود، در سال 98 بیش از دو میلیون دلار یا معادل دلار، در سال 99 بالغ بر 21 میلیون دلار ارز به شرکت مزبور تخصیص یافت؛ امادر سال 1400 شصت درصد ارز واردات را به این گروه داده‌اند و در سال 1401 بیش از 70 درصد ارز را این گروه گرفته است. در مجموع طی سال‌های 98 تا 1401، بالغ بر 69 درصد از ارز مربوط به واردات چای به شرکت فوق‌الذکر تخصیص یافته است که حتما خلاف است.
ناشناس۳۳۱۷۷۷۸۲۳:۰۶:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۱۷
الان هم دارن تلاش می کنند که صندوق بازنشستگی نفت را دولتی کنند وداراییش را چپاول کنند صندوقی که پیشینه ۷۵ ساله داره و هیچگاه از دولت کمک نگرفته و مستقل بوده
امید یاوری دارانی۳۳۱۸۱۰۰۰۹:۴۵:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۸
برای من یک چیز سوال است : مدت تخلف :توجه کنید از سال 1398 تا 1402 یعنی 4 سال دستگاهها و نهادهای نظارتی که عریض و طویل هم هستند دقیقا در این مدت چه می کرده اند ؟ مشاهده می کنید که این تخلف با گزارش هم صنفیهای صنعت چای گزارش شده است .هیچ دستگاه نظارتی نتوانسته اشاره ای به تخلفات و یا حجم ان بکند. این دستگاهها برای چه منظوری بوجود امده اند؟ که چه بکنند؟ این بودجه های عظیم را که می گیرند کجا و بابت چه چیزی هزینه می کنند؟ ایا نباید اول از همه این دستگاهها و متولیان انها را بازخواست نمود ؟ چه کسی پاسخگوی این حجم عظیم از چپاول و تاراج ثروتهای این مردم است؟ مردم تا کی باید هر روز از فساد عظیم تری نسبت به فسادهای قبلی مطلع شوند و هر دولتی دولت قبلی را مقصر بشناسد ؟ نتیجه برخورد با فسادهای قبلی چه شده که بازهم فساد بزرگتری شکل می گیرد؟ اینها باعث شده که هر روز ملت ضعیف تر از قبل بشوند و زالوصفتان سیاسی و اقتصادی بیشتر از قبل خون مردم ستمدیده را بمکند.
ناشناس۳۳۱۸۱۷۶۱۰:۳۷:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۸
خوب سر مردم ساده رو با این دولت با اون دولت گرم کردید. مهم این نیست که روحانی مسبب بوده یا رئیسی، مهم اینه که با این پول میشد دوتا پالایشگاه ساخت و این پول از این کشور خارج شده. هیچکس به این موضوع نمیپردازه و هی میگن مقصر روحانی بوده خاتمی بوده احمدی نژاده بوده یا ریسی بوده. مهم این هست که این مبلغ توسط امضاء داران این حکومت ساپورت شده
ناشناس۳۳۱۸۴۴۰۱۴:۵۰:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۸
طرف ۳/۵میلیارد دلار برده خورده مردم مثلا ندونن این پارسال شده یا امثال چه فرقی میکنه بابک زنجانی هم با مجوز دولت برده سرمایه مردم و اخرش برای مردم جز فقر و فلاکت چی داشت اقایون حاکمان مجازی شده بلای جون تون واسه همین فیلتر میکنید تا مردم کمتر بدونن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  6. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  7. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  8. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  9. حکم امیر تتلو صادر شد

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  17. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  18. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. مأمور خاطی بازداشت شد

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

آخرین عناوین