توضیحات قوه قضائیه درباره پرونده واردات چای/ آمار رئیسی از اقتصاد کشور

  4020914074 ۸۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توضیحات قوه قضائیه درباره پرونده واردات چای/ آمار رئیسی از اقتصاد کشور

توضیحات قوه قضائیه درباره پرونده واردات چای

به گزارش ایسنا مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با اشاره به مبارزه با فساد گفت: متاسفانه خبری را اخیرا داشتیم و اعلام کشف فساد دیگری در کشور که از مدت‌ها قبل مورد رصد مسئولان قضایی و اجرایی بود، به حق خاطر عزیز مردم را مکدر کرد. گرچه این فساد توسط شرکت خصوصی غیردولتی شکل گرفت ولی مشخص شد همکاری های مختلفی در بخش های ذی مدخل شده تا ارز و منابع ملی به آن تخصیص بیابد و پس از بررسی‌ها مشخص شد ارز تخصیص یافته نه تنها در محل خود صرف نشده بلکه موجبات فساد را ایجاد کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: گرچه نقص پدیدار شدن این فساد در تخصیص ارز و منابع ملی امری نگران کننده است، اما اهتمام قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های ذی مدخل نسبت به کشف و جلوگیری از ادامه یافتن آن و تعهد نسبت به ریشه‌کنی گلوگاه‌های دیگر، امری مطلوب پسندیده و نشانه از آن است که مقابله با فساد در کشور به صورت سیستمی و همه جانبه صورت خواهد پذیرفت.

ستایشی گفت: قصور و تقصیر و ترک فعل همه دستگاه‌ها اعم از اجرایی و نظارتی بررسی‌های فنی لازم مطابق مقررات انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اهتمام قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های ذی مدخل نسبت به کشف و ادامه یافتن آن امری مطلوب است. نسبت به قصور و تقصیر و ترک فعل همه دستگاه‌ها ورود می کنیم. در این پرونده برخی مدیران و افراد ذی ربط با قرار صادره در بازداشتند و برخی با تامین‌های مناسب آزادند و تحقیقات ادامه دارد. به محض تکمیل تحقیقات و شرایط قانونی برای اطلاع رسانی، اطلاعات واصله را به آگاهی مردم می‌رسانیم.

وی در مورد پرونده چای گفت: چندین متهم در این زمینه مطابق مقررات احضار و برای آن‌ها قرارهای قانونی تامین صادر شده است، یک نفر به اتهام قاچاق چای و عدم ایفای تعهدات ارزی بازداشت و سایر متهمین در این پرونده در حال شناسایی هستند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا در مقطعی توماج صالحی آزاد شد؟ گفت: قبلا توضیح دادم و گفتم رای اولیه چگونه بوده است.  گفتم پرونده به دیوان عالی رفت و براساس جواز قانونی دادنامه بدوی نقض شد و پرونده الان متضمن رای است. دادگاه به تکلیف قانونی عمل کرده است و با توجه به اینکه قرار بازداشت بوده، قرار فک و با وثیقه آزاد شد.

ستایشی افزود: انتظارمان این است کسانی که مورد رافت قرار می‌گیرند دوباره مرتکب جرم نشوند اما دیدید که ایشان بعد از  آزادی در یکی از شهرستان های استان شمالی نکاتی را گفت و براساس تکلیفی که دادسرای مربوطه داشت، این فرد را احضار و اتهامات جدید را به او تفهیم و قرار قانونی وثیقه نسبت به اتهامات جدید صادر کرد و براساس پرونده‌ای که قبلا مفتوح بوده  نیز آن قرار را تشدید کرد. او اکنون  با قرار بازداشت موقت در زندان است و پس از رسیدگی به پرونده  که با سرعت انجام می شود آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.

واکنش کیهان به فساد در واردات چای

کیهان نوشت: «هرچند این چای پررنگ در مطبخ دولت گذشته دم کشیده است اما نگاه عامه مردمی که کامشان از این چای کهنه‌جوش تلخ شده است خیلی با خط‌کشی‌های اهل سیاست برای ترسیم سهم این دولت و آن دولت در ایجاد و ادامه فساد منطبق نیست. از نظر مردم فساد در هر زمانی غیرقابل پذیرش و مستحق سخت‌ترین و عادلانه‌ترین برخوردهاست...

نکته مهم در بحث برخورد با فساد و ایجاد انحصار و رانت در این سطح، ورود به اعماق بسترهای فسادزا و بسنده نکردن به برخورد با حلقه آخر فساد در این پرونده و موارد مشابه است. در همین پرونده اخیر باید به دقت و بدون تعارف و برای دفاع از حق مردم بررسی و اعلام شود که از سال 98 که شروع این ماجرا بوده است تا زمان کشف ماجرا چه کسانی با چه اهدافی و در چه سطحی این چنین سخاوتمندانه زمینه رانت و انحصار از جیب مردم را برای یک شرکت خاص ایجاد کرده‌اند؟

چگونه یک شرکت در بین حداقل 100 شرکت واردکننده چای توانسته 79 درصد ارز نیمایی واردات چای را به خود اختصاص دهد و در شرایط سخت تامین ارز به رقم شگفت‌انگیز بیش از سه میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در قالب واردات چای! دست یابد؟

آیا چنین کاری بدون حامیان و کارچاق‌کن‌های دارای امضاهای طلایی یا مدیران غافل و بی‌تدبیر امکان‌پذیر بوده است؟ آیا برای این چنین بذل و بخشش و واگذاری انحصاری منابع مردم به یک شرکت که یا توان و یا انگیزه و قصد عمل به تعهدات ارزی خود را نداشته می‌توان نامی جز خیانت گذاشت؟ 

بی شک گناه کسانی که طی چند سال بانی این رانت فسادزا بوده‌اند اگر بیشتر از صاحب شرکت متخلف نباشد کمتر هم نیست؟...

هرچند در گذشته در مواردی همچون بی‌تدبیری ارزی دولت قبل با برخی مدیران بانک مرکزی و... برخوردهایی شد و اکنون نیز سخن از تشکیل پرونده برای مدیران مرتبط با پرونده فساد چندساله واردات چای مطرح است اما باید این برخوردهای سخت و پشیمان‌کننده و بدون تعارف تا بالاترین سطح از افراد تصمیم‌گیر دخیل در بی‌تدبیری‌های خسارت بار به وضوح مشاهده شود و به برکناری و توبیخ اکتفا نشود؛ به ویژه آنکه عملکرد این افراد علاوه‌بر خسارت به کشور همان‌طور که رهبری فرمودند زمینه ناامیدی مردم و خشنودی دشمنان را فراهم می‌آورد که خود گناهی بزرگ‌تر است.»

در فساد واردات چای هر دو دولت مقصرند

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره سیاست و رویکرد رسانه‌های حامی دولت در مواجهه با فساد ۳/۷میلیارد دلاری، به هم‌میهن گفت:«متاسفانه مبارزه با فساد اقتصادی در کشور تحت‌الشعاع نزا‌ع‌های سیاسی قرار می‌گیرد و فرقی نمی‌کند این فساد در چه دولتی افشا شود. همواره دولتی که بر سر کار است، خود را از این موضوع جدا می‌کند. این در حالی است که در فساد ۳/۷میلیارد دلاری، هر دو دولت یعنی دولت گذشته و دولت کنونی، قصور داشته‌اند و باید هر دولت مورد سوال قرار گیرد که چرا این فساد رخ داده و اقدام خاصی صورت نگرفته است. البته نکته مهمتر این است که باید از تمامی نهادهای نظارتی نیز پرسیده شود که چرا نظارت صحیحی به این موضوع نداشته‌اند.»

او با بیان اینکه مبارزه با فساد باید ملی باشد، اعلام کرد: «فسادی که این روزها در صدر اخبار قرار گرفته است، موضوع تازه‌ای نیست زیرا حدود یک‌سال است که این فساد شناسایی شده اما به‌تازگی رسانه‌ای شده است. فساد دلاری کنونی فارغ از اینکه در کدام دولت رخ داده است، باید به دور از فضای رسانه‌ای‌ در یک فضای غیررسانه‌ای از تمامی زوایا مورد بررسی قرار گیرد. دربررسی این موضوع هم تمامی دست‌اندرکاران فارغ از دولت کنونی یا گذشته یا نهادهای نظارتی باید در برابر قصورشان پاسخگو باشند. با توجه به اینکه بخشی از این ارزها برای خرید تجهیزات است باید تمامی زوایا بررسی شود. اتهام‌زنی بی‌دلیل صرفاً با نگاه جناحی صحیح نیست.»

این فعال سیاسی معتقد است: «اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم باید نگاه ملی فارغ از درگیری‌های سیاسی و جناحی داشته باشیم و مادامی که این رویه نباشد، مبارزه با فساد به جایی نمی‌رسد. مبارزه با فساد اصولگرا یا اصلاح‌طلب ندارد و باید دیدگاه دو جریان سیاسی در این باره اصلاح شود زیرا در صورت تجدیدنظر این دیدگاه و سیاسی دیدن فساد به کشور آسیب وارد می‌شود. در این پرونده هر دو دولت قصور دارند.»

 او در پاسخ به اینکه مسئولیت قوه قضائیه در چگونگی برخورد با این پرونده و فشارهایی که متوجه این قوه از سوی حامیان دولت می‌شود، چیست؟ ‌اظهار کرد: «هر جرم و تخلفی که در کشور صورت گیرد، در نهایت قوه قضائیه باید آن را بررسی کند و قبل و بعد فساد، ‌این قوه مسئولیت دارد و باید رسیدگی کند. نه‌تنها قوه  قضائیه بلکه باید سایر نهادهای نظارتی مانند وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و سایر نهادها نیز پاسخ‌گو باشند.»  

باید نظارت بیشتری بر تخصیص ارز ترجیحی اعمال شود

فرهیختگان نوشت: «نکته دیگری که فارغ از اهمیت و برداشت افکار عمومی درباره ماجرای فساد مالی یک گروه تجاری موردتوجه قراردارد موضوع اختصاص ارز ترجیحی به برخی کالاهاست. این امر پیش از این مطرح می‌شد که اساسا اختصاص ارز ترجیحی برای تامین برخی کالاها خود زمینه ایجاد فساد را فراهم می‌کند و لازم است تا ارز ترجیحی حذف شود.

درحالی‌که نمی‌توان این گزاره را چندان درست و دقیق دانست و صرفا علت وقوع این فسادها را اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی دانست؛ چراکه این موضوع امری منطقی به نظر می‌رسد که می‌بایست برای کنترل قیمت کالاهای اساسی که وارد می‌شوند نرخ و میزانی مشخص کرد تا قدرت خرید تمام اقشار جامعه مخصوصا دهک‌های پایین کنترل شود.

امری که می‌توان گفت در تمام کشورهای دنیا نیز معمول است و طبیعی است که به اعمال سیاست‌هایی مثل اختصاص یارانه برای خرید کالاهای اساسی پرداخته شود. بر این اساس نمی‌توان این موضوع را پذیرفت که صرف اختصاص یارانه برای خرید برخی کالاهای اساسی خود‌به‌خود زمینه بروز فساد را فراهم می‌کند و آنچه در این میان مورد توجه قرار دارد و محل نقد نیز هست فساد و رانت‌هایی است که به بهانه اختصاص ارز ترجیحی در این چهارچوب صورت می‌گیرد. نیاز است سازوکارهای مشخص، دقیق و شفاف برای اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی در نظر گرفته شود تا بستری برای وقوع تخلف و فساد در این رابطه از جانب نهادهای مسئول صورت نگیرد.»

***

 آمار رئیسی از اقتصاد کشور

به گزارش خانه ملت، حجت‌الاسلام رئیسی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان تقدیم لایحه بودجه 1403 کل کشور با بیان اینکه کسری بودجه، رشد نقدینگی، ناترازی بانک ها و برداشت از بانک مرکزی از جمله دلایل تورم است، عنوان کرد: در دولت تلاش بر این بوده که کسری بودجه نداشته باشیم، 6 ماهه دوم سال 1400 که دولت آغاز به کار کرد ما با کسری بودجه 480 هزار میلیاردی مواجه بودیم اما با کسب درآمد و نه از طریق استقراض و چاپ پول تلاش شد 6 ماهه دوم کسری از بین برود و این امر اتفاق افتاد و رشد اقتصادی اندکی که در دهه تعطیل گذشته شاهدش بودیم تغییر کرد؛ در این زمان گاهی 4 دهم درصد و گاهی 7 دهم درصد و زمانی یک درصد بوده است اما به صورت کلی در این دهه رشد اقتصادی شاهد نبودیم و آنچنان که انتظار داشتیم نبوده است. در اولین سال شروع دولت شاهد رشد اقتصادی بیش از 4 درصد بودیم و در سال 1401 رشد اقتصادی بیش از 4 درصد را داشتیم و در این سال تمام تلاش خود را کردیم که کسری بودجه هم نداشته باشیم. همکاری میان مجلس و دولت، جلوگیری از تقابل میان مصارف و درآمد در سال 1401 موجب شد کسری بودجه نداشته باشیم. تلاش ما در سال 1402 نیز به همین صورت است.

وی با اشاره به رشد نقدینگی که منجر به تورم می شود، اضافه کرد: امروز شاهدیم رشد نقدینگی به 26 درصد رسیده و هدفگذاری شده تا آخر سال به 25 درصد برسد. مشخص می شود که رشد نقدینگی کنترل شده است. رشد نقدینگی منجر به تورم و کسری بودجه می شود و در حوزه ناترازی بانک ها نیز ضروری است انضباط مالی و بانکی در کشور برقرار شود. در قانونی که اخیرا تصویب شد و مراحل نهایی شدن آن نیز طی شده و به دولت رسیده و ما نیز آن را برای اجرایی ابلاغ کردیم.

حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: وقتی تمام مواردی که منجر به تورم می شود، کنترل شود طبیعتا شاهد کاهش تورم خواهیم بود، تورم ماهانه 2.2 درصد است و تورم سالانه کاهشی شده است. تورم نقطه به نقطه نیز کاهشی بوده و اگر انضباط مالی، توجه به هزینه ها و درآمدها کامل انجام شود حتما شاهد کاهش تورم خواهیم بود. همانطور که موردنظر مقام معظم رهبری، خواست مجلس، دولت و مردم عزیز است.

رئیس جمهور با اشاره به آمار اشتغال اضافه کرد: شاهدیم که آمار بیکاری کاهش پیدا کرده و فقط 850 هزار شغل در 6 ماهه اخیر طبق آمار وزارت رفاه ایجاد شده است. در برخی استان‌ها کار وجود دارد ولی کارگر نیست اما مسئله اصلی ایجاد کار برای افراد تحصیلکرده است که بسیار مورد مراجعه بوده است.

وی مدیریت و انضباط مالی را دیگر دستور کار دولت در بودجه 1403 دانست و اضافه کرد: رشد اقتصادی 8 درصد که در سیاست‌های ابلاغی رهبری فرزانه انقلاب اسلامی وجود دارد را برنامه‌ریزی کردیم و در سال 1400 به طور متوسط 4 درصد، در سال 1401 نیز 4 درصد و برای سه ماهه اول 1402 رشد اقتصادی 7 درصد بوده است.

امیدواری خاندوزی به کاهش تورم تا پایان سال

وزیر اقتصاد گفت: اقدامات خوبی در کنترل نقدینگی و کاهش ناترازی بانک‌ها صورت گرفته که منجر به کاهش تورم شده و امیدواریم تا پایان سال همین ثبات قیمت‌ها را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی در حاشیه مراسم روز حسابدار اظهار کرد: در بخش تورم می‌بینیم که شتاب و سرعت افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: هم در بخش کسری بودجه و هم در بخش بانکی کشور که بانک‌های ناتراز تعیین تکلیف شوند تا به مهار تورم کمک شود این دو اتفاق تقریبا مطابق هدفی که تعیین شده در نقدینگی و شبکه بانکی در حال رخ دادن است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: ان شاءالله بتوانیم تا پایان سال همین ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم نسبت به سال گذشته را داشته باشیم.

***

تاکید قالیباف بر همکاری دولت و مجلس

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در نشست مشترک امروز مجلس شورای اسلامی با دولت بیان کرد: به رئیس جمهور، معاون اول و وزرای محترم و همه عزیزانی که در این هفته در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند خیرمقدم می‌گویم. یکی از ویژگی‌های این دولت این بوده که به طور متعدد در مناسبت‌های مختلف در مجلس حضور پیدا کردند. رئیس جمهور بسیار صحیح و به جا اشاره کردند که همدلی و همکاری بین دولت و مجلس شورای اسلامی یک ضرورت است. این خواسته حضرت آقا و مردم است. حتما کسانی هستند که دوست داشته باشند اختلاف سلیقه و مباحثه کارشناسی را تبدیل به اختلاف بین قوا کنند اما بنده می‌گویم که هرگز چنین اتفاقی در جبهه انقلاب نخواهد افتاد. بنده این را وظیفه دینی و اخلاقی خود در مجلس می‌دانم و ممکن است در مقطعی عده‌ای از دست بنده ناراحت شده باشند.

***

برنامه کارگزاران برای انتخابات مجلس

محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره برنامه این حزب برای انتخابات مجلس به خبرآنلاین گفت: «منتظر تایید صلاحیت‌ها از طرف شورای نگهبان هستیم، حدود ۵۰ روز دیگر نتایج احراز صلاحیت‌ها منتشر می‌شود و آن وقت تصمیم می‌گیریم که می‌توانیم لیستی ببندیم یا خیر.

باید نتیجه احراز صلاحیت‌ها مشخص شود و ببینیم در هر نقطه از ایران صلاحیت چه کسانی تایید شده و در نهایت می‌شود لیستی بست یا خیر. البته تعداد اعضای شاخصی که ثبت‌نام کردند بسیار کم است تا جایی که از حزب کارگزاران سازندگی فقط نمازی و تاج‌الدین ثبت‌نام کردند اما آنهایی هم که ثبت‌نام کرده بودند، تایید صلاحیت نشدند.»

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۱۴۴۷۴۲۱:۴۲:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۱۴
الان عده ای می آیند و می گویند چرا بازرسی جلوگیری نکرد!!!!! حال فکر کن بازرسی برای پیشگیری نیست بلکه بعد رخ دادن تخلف هست که ورود می کند
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۳۱۴۷۸۹۰۹:۲۸:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
آیا وقت وقت آن نرسیده است که با این همه فساد ارزی در طی دولت های مختلف طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و شبکه بانکی اجرایی شود نتیجه تفحص از بورس دولت قبل هم بعد از شروع دو سال از این تفحص نتیجه آن مشخص نشده است
ناشناس۳۳۱۴۸۵۳۱۰:۲۱:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
نمایندگان مجلس دهم و یازدهم مجلس که در اینموارد ترک فعل و عمل نکرد به وظایف انجام داده اند باید مواخذه شوند
ناشناس۳۳۱۵۰۵۸۱۲:۵۸:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
میشه برخلاف تمام پرونده های دیگه مرتبطین با این پرونده را از بالا تا پائیین برای مردم معرفی کنید تا اونایی که هنوز نمیدونن بفهمند کجا چه خبرا هست وسیستم خبری به مردم نمیگه !
ناشناس۳۳۱۴۸۵۵۱۰:۲۳:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
روسای مجالس دهم و یازدهم باید بشدت تنبیه و مجازات شوند که چرا جلوی اجرای تفحص از بانک مرکزی و شبکه بانکی و بورس را گرفتند
ناشناس۳۳۱۴۹۸۴۱۲:۲۹:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
تخلف ۴ سال بود که عمل میشد حتی حاقل یک سالش در دولت رئیسی بود! بد دفاع کردن از دشمنی بدتره.
ناشناس۳۳۱۵۴۰۱۱۸:۰۷:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
این دولت و اون دولت نداره ...
ناشناس۳۳۱۸۱۱۹۰۹:۵۹:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۸
اگرچه مجازات این مفسدین باید به حدی شدیدباشد که داغ شوند و درس عبرتی برای سایر خاطیان و عامل جلوگیری از تکرارمفاسد بعدی، ولی بنظرمن به هیچ وجه اعدام نباید باشد، سلب حیات یک شخص خیلی حرمت دارد و جزدرمواردی که به صراحت درقران امده به هیچ وجه نباید حیات کسی را سلب نمود
ناشناس۳۳۱۴۴۷۵۲۱:۴۶:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۴
دولت قبل 2 سال ارزهای دستکاری شده که فساد خواهد آورد می داد و به روی خودش نیاورد ولی این دولت بعد مدت کوتاهی می فهمد و جلوگیری می کند که دمش گرم ولی ارز 28500 هم همین هست باید برچیده شود تا منشا فساد این شکلی درست نشود یا چند نرخی بودن نرخ ارز
ناشناس۳۳۱۴۸۷۱۱۰:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
این جناحی فکر کردن باعث میشود حتی واقعیات عریان جامعه را نبینید.
ناشناس۳۳۱۴۹۹۳۱۲:۳۲:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
معنی کوتاه را هم فهمیدیم! مدت زمان کوتاه یعنی یک سال!!!
ناشناس۳۳۱۴۴۷۶۲۱:۴۸:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۴
تورم که کم شده یعنی سرعت گرانی ها کم شده که تورم کم شده و قابل کتمان هم نیست ولی نرخ ارز هم باید سرکوب نشود تا تورم انباشته آن برای چند سال آینده بیرون نرند
ناشناس۳۳۱۵۴۶۷۱۹:۴۵:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
خودت فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس۳۳۱۴۴۸۷۲۲:۰۵:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۴
سه میلیارد دلار برای چایی! بابا دستمریزاد
ناشناس۳۳۱۴۴۸۹۲۲:۰۶:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۱۴
مهندسی شده قانون عفاف و حجاب تصویب نهایی آن به بعد از انتخابات موکول شود خیلی مماشات و وقت کشی کردند
ناشناس۳۳۱۶۷۳۷۱۰:۲۵:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۷
دوستان یادتان باشد سخت گیری در مسائل فرهنگی و شخصی کاملا نتیجه عکس داده و میدهد که تا کنون چندین بار نتیجه نامناسب آنهارا دیده ایم.
ناشناس۳۳۱۴۴۹۴۲۲:۱۰:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۴
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۱۴۴۹۶۲۲:۱۳:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۴
در گام دوم انقلاب نیاز به انقلاب اقتصادی هستیم
ناشناس۳۳۱۵۰۰۶۱۲:۳۹:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
آقاجون یه بار جراحی اقتصادی کردین پدرمون را در آوردین. اگه انقلاب اقتصادی بکنید چه شود!
ناشناس۳۳۱۴۵۰۱۲۲:۱۵:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۴
اینطور که امروز سخنگوی شورای نگهبان صحبت میکرد قانون عفاف و حجاب را می خواهند بین مجلس و شورای نگهبان پاسکاری کنند نا بعد از انتخابات مجلس
ناشناس۳۳۱۴۵۰۲۲۲:۱۷:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۴
خود قوه قضائیه مشکل فراوان داره .
ناشناس۳۳۱۴۵۰۴۲۲:۱۸:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۴
سوال :چرا مجلسیان در این چند سال تفحص از بانک مرکزی و بورس را به نتیجه نرسانده اند؟
ناشناس۳۳۱۴۵۰۷۲۲:۲۰:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۱۴
مجلسیان مجلس تمام شد شما اندر خم تمامی کارها مانده اید
ناشناس۳۳۱۴۸۸۴۱۰:۵۶:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
مجلس تمام شد و فساد خودرویی شفاف نشد
بیگی29۳۳۱۴۵۱۲۲۲:۲۷:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۴
چند سال پیش مطلب ،،فقط یک روز،، که فساد های انتشار یافته در چند سایت داخلی فقط در یک روز را به سایت الف فرستادم منتشر شد ولی ظاهرا این یک روز همچنان ادامه داردو ریشه های ملت و مملکت و حکومت را مثل موریانه که نه مثل خوره میخشکاند و از طرفی نیاز خبری رسانه های معاند را هم سیراب میکند.بامطالعه بدون غرض تاریخ معاصر حکام و سرنوشت کشور های منطقه در این چند سال اینها و همیارانشان در سیستم مطمئنا عوامل دشمن و ستون پنجم آنها هستند و اگر مسئولی جدا از اینها داریم یقینا در خوابند.
ناشناس۳۳۱۴۸۳۴۱۰:۱۲:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فساد هیچ وقت از بین نمی رود نه تنها در ایران بلکه در جهان و فقط می توان شدت آن را کم کرد یا بیشتر کرد
هادی۳۳۱۴۵۱۳۲۲:۲۷:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۴
شاید مردم فکر می کردند که با آمدن آقای رئیسی و شعارهایی با محتوای فسادستیزی و عدم اتکا به برجام، اوضاع اقتصادی کشور بهبود یابد ولی با گذشت نزدیک به ۳ سال از دولت سیزدهم هیچ اتفاقی نیفتادهدبلکه به مراتب روز به روز بر فقر و فساد و آسیب های اجتماعی بیشتر شده . مردم هیج امیدی نه به مسئولین و نه به وضعیت بهبودی کشور ندارند.
ناشناس۳۳۱۴۵۱۴۲۲:۲۷:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۱۴
دلارها را گرفته بودند چای مرغوب دارجیلینگ وارد کنند بجای آن چای نامرغوب و حتی چای ایرانی را جای وارداتی غالب کرده اند.
ناشناس۳۳۱۴۵۱۸۲۲:۳۷:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۴
با توجه به افتضاح بسیار سنگین فساد کلان در باب چای در کشور آیا وقت آن نرسیده است که مجلس تفحصی فوری از بانک مرکزی انجام دهد تا این مجلس به پایان نرسیده است
ناشناس۳۳۱۴۵۲۰۲۲:۳۸:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۴
باعرض سلام تمنامیکنیم نظارتهارابدون تعارف باهمه ی مسئولان درست اجرایی کنید.
ناشناس۳۳۱۴۵۲۳۲۲:۴۲:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۴
پیشاپیش از نمایندگان جدید و نو مجلس آینده می خواهیم طرح تحقیق و تفحص از عمل نکرد مجلس دهم و یازدهم در تفحص از بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور را با وجود فسادهای بسیار سنگین صورت گرفته در 16سال اخیر اجرایی نمایند بیم آن میرود در این عمل نکردها یا همان ترک فعل ها رانت و امتیاز و فسادهای زیادی صورت گرفته باشد
مردم۳۳۱۴۵۴۰۲۳:۲۰:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۱۴
بخشی از اختلاس جدید(چای دبش) در زمان دولت رئیسی بوده است.
ناشناس۳۳۱۵۱۰۵۱۳:۲۱:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
این اختلاس از سال 98 شروع شد تا سال 1400 ادامه داشت در دولت رئیسی کشف شد.
ناشناس۳۳۱۵۳۶۷۱۷:۰۴:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
80 درصد این پول در دوره جدید داده شده است . دوست بزرگوار اینکه هی مشکلات را به گردن این دولت و آن دولت بیندازید یک راهکار برای فرار است . همه این دولتها متعلق به یک نظام بوده اند ...
ناشناس۳۳۱۴۵۴۱۲۳:۲۲:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۴
میگم که اینا میخواستن شهر چای درست کنن.از همون زمانها هم انواع شهرها از جمله شهر ...و شهر .... و سرای ... و امثالهم درست شده.قوه قضاییه یه بررسی کنه که خدای نکرده،زبونم لال اونا هم مثل اینا نباشن چون اونا هم مثل اینا میلیاردها میلیارد پول تبلیغات میدن و صدا و سیما رو تو تبلیغات قبضه کردن!!!
ناشناس۳۳۱۴۵۴۳۲۳:۲۳:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۴
برای پرداخت نان ، یارانه ، بازنشستگی ، بنزین ،.... به مردم خواب ندارید و خوابهای پریشان میبیند ، لقمه های مردم را با دستگاه پوز میشمارید ولی با این همه سازمان نظارتی و حقوق بگیر قادر به کنترل اختلاس ها نیستید.
ناشناس۳۳۱۴۵۴۷۲۳:۳۶:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۴
تا زمانی که 《بالاترین مقامات دستگاه های ذی مدخل 》 معرفی و محاکمه و مجازات نشوند یعنی اراده ای برای مبارزه صادقانه و صحیح با فساد وجود ندارد !
ناشناس۳۳۱۶۰۳۹۱۳:۱۳:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۶
احسنت
ناشناس۳۳۱۴۵۵۹۲۳:۴۳:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۴
مگر روحانی پسرخاله مردم بوده که باید میان او و رییسی تفاوتی قائل شد یا روحانی را شورای نگهبان دیگری تایید صلاحیت کرد ؟!اگر امثال کیهان به جای سعی در سفید نشان دادن این و سیاه نشان دادن آن به وظیفه روزنامه نگاری خود عمل میکرد و ذره ای به دنبال کشف فساد واقعی بود شاید این اتفاقها نمی افتاد
ناشناس۳۳۱۴۵۶۰۲۳:۴۴:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۴
آمار اقتصادی واقعی را مردم در سفره های خود می بینند
ناشناس۳۳۱۴۵۶۳۲۳:۴۶:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۴
با عملکرد نسبتا درست دولت رئیسی تولید ناخالص داخلی ایران بهبود یافته و بعد از افت شدید چندین سال گذشته که از 450 به 290 دلار رسید هم اکنون به 390 میلیارد دلار رسیده
جمال۳۳۱۴۸۴۲۱۰:۱۵:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
با اعداد بازی نکن، امار دادن نشانه بهبود نیست، یک چیز معیار سنجش رشد اقتصادی وبهبود شرایط است؛ سفره مردم معیار است نه شعار گویی های اماری شما
ناشناس۳۳۱۴۹۵۷۱۲:۰۴:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
اینجا که می رسد نمی بینید چون نمی خواهید ببینید؟!! نتیجه اش شده جلوگیری از بدتر شدن معیشت و در دراز مدت بهتر شدن اوضاع جناب
بازنشسته کشوری۳۳۱۵۰۳۱۱۲:۴۹:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
جلوکیری از بدتر شدن وضعیت معیشتی؟! من بازنشسته دو ساله که با افزایش کمتر از تصف تورم حقوقم، وضعیت معیشتی ام بدتر شده و برای سال آینده هم خواب افزایش ۲۰ درصد دیده اند که بازهم وضعیت معیشتی ام بدتر خواهد شد.
ناشناس۳۳۱۵۳۹۵۱۷:۵۹:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
معیشت شما قیمتش که باید دولت قبل برمی‌داشت و افزایش می داد این دولت برداشت آن هم با یارانه وگرنه یارانه هم داده نمی شد!
ناشناس۳۳۱۵۳۵۶۱۶:۴۵:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
9.5 دهک فقیر شدند شاید این رشد توی جیب آن 0.5 دهک رفتم باشد
محمد۳۳۱۴۵۹۵۰۰:۴۲:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فقط میشه گفت بی کفایت ها لایق مرگ هستید
ع ق۳۳۱۴۶۳۰۰۲:۰۶:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۱۵
باسلام گیریم این جنایت رانت ارزچای دردولت قبلی رخ داده آیانقش قوه قضاییه وسازمانهای بازرسی ونظارت وغیره چه بوده آیافقط شخص ریس جمهورتنهابایدبه تخلفات رسیدگی کندجناب ریسی که قبلا رئیس قوه قضایبه بودندچرامتوحه اینگونه خلاف هانشدن فقط منتظرهستندکه بگن ابن جنایت دردولت روحانی رخ داده گویامسولین ایران جداازصندلی ریس جمهوری الباقی تماشاچی هستتدامثال طبربهاکه داخل خودقوه قضاییه خلاف کردن چراپس نظارت قوه قضای کشورضعیف بوده.
ناشناس۳۳۱۵۰۳۷۱۲:۵۳:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
یه سالش هم در دولت رئیسی بوده. ایشون عملا در ۴ سالش حضور داشته ولی روحانی در سه سالش!
حسن۳۳۱۴۶۵۹۰۴:۲۰:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چقدر خوبن هر سه قوا،مجریه،مقننه،قضاییه.همشون با همدیگه تعامل سازنده!دارن.
افسین۳۳۱۴۶۶۳۰۵:۱۳:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
آنهایی هم که تایید صلاحیت نشدند خود را به کوچه علی چپ نزنند. دلایل کتبا به آنها اعلام شده. اگر راست میگویند دلایل را برای مردم بخوانند . شورا از گفتن دلایل به لحاظ قانونی منع شده. اما کاندیدا منعی ندارد. در غیر اینصورت هم قیافه حق به جانب نگیرند. مظلوم نمایی هم نکنند.
ناشناس۳۳۱۴۶۷۶۰۶:۵۹:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
جناب دیگر توضیح نمی خواهد فسادی رخ داده باز هم رخ خواهد شاید علت این باشد که همه مسئولین کشور گرفتار امریکا ستیزی هستند و فرصت ندارند
ناشناس۳۳۱۶۷۴۹۱۰:۳۲:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۱۷
دقیقا
ناشناس۳۳۱۴۶۷۷۰۷:۰۳:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
(( حدود یک‌سال است که این فساد شناسایی شده اما به‌تازگی رسانه‌ای شده است )) یعنی اگر رسانه ای نشده بود مردم کماکان در جریان قرار نمیگرفتند .!!!؟؟؟
محمد۳۳۱۴۷۱۴۰۷:۵۸:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
بیش از دوسال است که دولت رییسی مستقر شده و با اطلاع کامل از وضع موجودمسئولیت پذیرفته ، پس توجیهی ندارد که هرچه بی کفایتی از مسئولین دولت فعلی سر می زند به گردن قبلی‌ها انداخت.
کاشانی۳۳۱۴۷۱۶۰۸:۰۰:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
رئیس قوه قضائیه همیشه ازقران واحادیث برای ایجاد عدالت سخن به میان میآورد سوال اینجاست عدالت برای مردم است یا برای همه خیانت وخباثت ودزدیها، حسن روحانی با دارودسته خود با توجه به مدارک متقن ومستحکم ومطالبه ملی ومیهنی برای محاکمه او چرا عملی نمیشود .
ناشناس۳۳۱۴۸۳۶۱۰:۱۳:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فساد سیستمی و مویرگی و اختاپوسی است از داخل کاری بر نمی آید باید از طریق مناقصه به شرکت های ضد فساد خارجی سپرده شود
اشنا۳۳۱۴۷۴۳۰۸:۲۴:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
مردم راگول نزیدمتهم اصلی شبکه فاسدمدیران دولتی که بسترسازهزاران فسادکوچک وبزرگ هستندکه درنقاط کلیدی راتصاحب کرده اند.
ناشناس۳۳۱۴۷۴۷۰۸:۳۲:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
با این پول میشد هزاران انسان رااز فقر فساد ومرض نجات داد
ناشناس۳۳۱۴۷۵۲۰۸:۳۸:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
مدعی بودند ارز 4200 تومانی منشا فساد است و ارز 28هزارتومانی بجایش گذاشتند مردم را فقیرتر کردند.
ناشناس۳۳۱۴۷۶۷۰۸:۵۳:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
تا کی می خواهید همه چیز را به گردن دولت گذشته بیندازید؟؟!!
احمد۳۳۱۴۷۷۴۰۹:۰۷:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
این فسادها که در دولت قبل و دولت فعلی انجام شده جای سوال دارد زیرا جناب رئیسی خود در راس هرم قوه قضاییه بودند که ایراد به ایشان دو چندان وارد است و در کل قضیه این یکی از فسادهایی هست که ابراز شده و اقتصاد کشور خود نشان دهنده فسادهای بسیاری است در غیر اینصورت ایران کشوری نیست که اینگونه مردم فقیر داشته باشد.
ناشناس۳۳۱۴۷۹۹۰۹:۴۰:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
این مبلغ اختلاس و دزدی نمونه بارز افساد فی الارض است و تمام بانی و دست اندرکاران آن اعم از مدیران دارای مجوزهای طلایی که قادر به صدور چینی مجوزهایی هستند می بایست مجازات گردند . در حال حاضر برای واردات مواد اولیه یک شرکت تولیدی تا 20 الی 30 هزار دلار حداقل باید سه ماه به دنبال اخذ مجوز و ثبت سفارش و تخصیص و خرید ارز بود. با این شرایط مگر می شود به جز رانت و پارتی بازی به چنین ارزهایی دست یافت . انتظار می رفت وزیر اقتصاد و دارایی بلافاصله استیضاح شود و رئیس بانک مرکزی استعفا دهد .
ناشناس۳۳۱۴۸۰۵۰۹:۴۸:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
اسم شرکت و مسئولین آن چیست؟
دایی احمد۳۳۱۵۰۱۷۱۲:۴۴:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
شرکت چای دبش
ناشناس۳۳۱۴۸۱۰۰۹:۵۳:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
اگر برای مسئولین کشور امکانات رفاهی و بهداشتی و درمانی مردم اهمیت داشت امنیت برقرار بود اصلا ناراضی در کشور وجود نداشت و رو دست امارات و آمریکا میزدیم .
صمصام۳۳۱۴۹۰۹۱۱:۳۱:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
جناب آقای ستایشی اصولادر سیستم بانکی کشور ما برای دریافت یک وام مثلا 10 میلیونی بانکها تا دل و جیگر ادم را بیرون نکشند، تا گواهی کسر از حقوق و ضامن و سفته و سند و..و..و.. را نگیرند و نبینند محال است موافقت کنندو بدهند ! انوقت چطور به یک نفر یا حتی یک شرکت بدون طی فرایندهای کنترلی و قانونی بیش از 3 میلیارد دلار !!!!برای واردات چای دلار داده اند ؟!چطور حتی یک سازمان یا یک مقام مسئول در این مسیر متوجه تخلف این فرد یا شرکت نشده اند ؟؟؟
ناشناس۳۳۱۵۳۵۹۱۶:۵۲:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فقط سنگ برای پای لنگ است. برای کوچکترین کار یا مجوز مردم را بیچاره و سرگردان میکنند.
ناشناس۳۳۱۶۰۵۰۱۳:۲۱:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۶
حرف حساب
محمد۳۳۱۴۹۴۲۱۱:۵۸:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۱۵
برخی رسانه ها با وارونه جلوه دادن موضوع می‌خواهند فساد را گردن دولت قبل بندازن و سایت روحانی هم گفته جزئیات فساد چای رو در محضر ملت بیان کنید. بعد از دو سال فساد در وزارت جهاد و بانک مرکزی و صمت و... میخواهید گردن روحانی بندازید
ناشناس۳۳۱۵۱۱۲۱۳:۲۵:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۵
فساد 3 میلیارد دلاری چای از اوائل سال 98 شروع و تا سال 1400 ادامه داشت و مقصر اصلی اون دولت روحانی بود.
ناشناس۳۳۱۵۳۶۰۱۶:۵۳:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۱۵
قوه قضائیه و مجلس انقلابی چه کار میکردند ؟
حس ن۳۳۱۴۹۵۶۱۲:۰۴:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۱۵
حالا پولهای اختلاس شده کجاست همه رو بگیرید ازشون ..! اگه کل دنبا رو میخواستن چای بدن باز این پول زیادتر بود.
دایی احمد۳۳۱۵۰۱۰۱۲:۴۰:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
چه این دولت توش اختلاس شده چه دولتهای قبل فرق نمیکنه بحث اصلی اینه مملکت رابه گندکشیدن.
منصور۳۳۱۵۱۵۸۱۳:۵۲:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
برای جرم های معمولی پلیس پیشگیری داریم برای دزد معمول داریم ولی برای مسئول بی لیاقت ودزد هیجی نداریم .
ناشناس۳۳۱۵۲۴۴۱۴:۳۶:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۱۵
خوب پولا کو پس بگیرید.
جواد۳۳۱۵۳۰۴۱۵:۳۵:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
تا وقتی رسانه‌های آزاد و شفافیت در تمام امور حکومتی نباشد فساد خواهد بود حکومت صاحب مملکت نیست و ملت هم رعیت نیست.
ناشناس۳۳۱۵۳۱۳۱۵:۴۷:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۱۵
باید خانواده مافیایی رو به مردم معرفی کنید این حق ماست که بدونیم
جلیل۳۳۱۵۵۰۲۲۰:۳۱:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۱۵
تمام متن خبر را خواندم . نظر کیهان حقانیت کاملی دارد . کسیکه هدفش خالی کردن خزانه کشور درست در مقطعی حساس از تاریخ بوده را دریابید . او غده سرطانی مملکت است . تا این غده بدخیم نشده را باید جراحی کرد .
سعید۳۳۱۵۵۸۳۲۱:۴۰:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۱۵
خواهشا هر کسی اشتباهی گناهی فسادی دزدی میکند از دین واسلام مایه نذارید ..
ناشناس۳۳۱۸۴۴۹۱۵:۰۰:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۱۸
حکومت اسلامیه حاکمان از فیلترهای سخت رد میشن حکومت باید جوابگو باشه
رضا۳۳۱۵۷۶۰۰۳:۲۶:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۶
شریعتمداری مگه دولت قبلی ازکشورهای دیگه بودند؟؟؟
ناشناس۳۳۱۵۸۸۹۱۰:۳۵:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۱۶
همین قرارداد مابین شرکت وکارگرباعث شده که اینطور تخلف بشه (بس همین رسمی بشه بهتره) چون هیچ شرکتی جرأت نمیکنه تخلف کنه
مهدی نیازی۳۳۱۶۰۹۸۱۴:۰۹:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۱۶
بسم رب الشهدا باسلام ،ادب و احترام آرزوی سلامتی برای تمامی خدمتکاران کشور ازشما عزیزان خواهش می کنم که به گونه ای این ..هارا محاکمه کنید که دیگر کسی جرأت نکنه حتی به اینجور اعمال فکر کند. به صورت کاملا علنی التماس دعا یاعلی (ع)مدد
ناشناس۳۳۱۶۳۱۲۲۰:۰۴:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۶
ريس قوه قضاييه: مشخص شد که این تخلف از سال 98 آغاز شده و تا اواخر 1401 ادامه داشته است؛ طبق گزارش‌های موجود، در سال 98 بیش از دو میلیون دلار یا معادل دلار، در سال 99 بالغ بر 21 میلیون دلار ارز به شرکت مزبور تخصیص یافت؛ امادر سال 1400 شصت درصد ارز واردات را به این گروه داده‌اند و در سال 1401 بیش از 70 درصد ارز را این گروه گرفته است. در مجموع طی سال‌های 98 تا 1401، بالغ بر 69 درصد از ارز مربوط به واردات چای به شرکت فوق‌الذکر تخصیص یافته است که حتما خلاف است.
ناشناس۳۳۱۶۳۸۱۲۱:۴۱:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۶
تا زمانی که رسانه ها ازاد نباشند وزیر تیغ سانسور باشند همین است این دولت وان دولت ندارد
ناشناس۳۳۱۸۴۴۸۱۴:۵۹:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۱۸
باید دادگاه علنی باشد تا همه چی شفاف جلو چشم مردم باشد اخرش سر و تهشو هم نیارین .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین