دریادار ایرانی: دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش فردا رونمایی می‌شوند

  4020910087

 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش فردا در قالب یک نمایشگاه در تهران رونمایی می‌شوند.  

به گزارش فارس دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش امشب جمعه ۱۰ آذر ماه در برنامه صف اول که از شبکه خبر سیما پخش شد، درباره رونمایی از دستاوردهای جدید این نیرو، گفت: ما برای این کار دو بخش نمایشگاهی در تهران و بندرعباس پیش‌بینی کردیم. بخش اول فردا در تهران در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد. 

وی افزود: در این نمایشگاه، دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های قطعه‌سازی، توانمندی در بخش نرم، شناورهای حوزه‌های زیر سطحی و سطحی و به طور عام بدون سرنشین‌ها در همه حوزه‌های پروازی، شناوری و زیر سطحی حضور دارند.

دریادار ایرانی، گفت: در این نمایشگاه شاهد رونمایی از چند جلد کتاب که با توجه به فرمان فرماندهی معظم کل قوا در حوزه فرهنگ‌سازی دریایی تدوین شده و یک اثر پویانمایی نیز خواهیم بود.

جزئیات برگزاری نمایشگاه نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دومین نمایشگاه این نیرو که در بندرعباس برگزار خواهد شد، عنوان کرد: نمایشگاه ما در بندرعباس با توجه به حجم توانمندی‌هایی که در آنجا وجود دارد، وسیع‌تر و مفصل‌تر خواهد بود. با توجه به حجم توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها این نمایشگاه در همه حوزه‌ها مانند موشکی، اژدر و سایر تجهیزات در آن به نمایش گذاشته خواهد شد. 

وی ادامه داد: دستاوردهای مختلف در حوزه جنگ الکترونیک و آخرین دستاوردهای دست صنایع دفاعی کشور که توسط جوانان در دانش بنیان‌ها و نخبگان در دانشگاه‌ها و صنعت رقم خورده است نیز بخش دیگری از این نمایشگاه خواهد بود.

امکان بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش

دریادار ایرانی در خصوص وجه تمایز این نمایشگاه‌ها با نمایشگاه‌های قبلی نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: ما در همه حوزه‌ها اولین‌ها و نوآوری‌هایی داریم که ارائه خواهد شد. البته بخشی از آن‌ها با توجه به شرایطی که دارند امکان رسانه‌ای شدن ندارند. البته این دستاوردها در بخش‌های مختلف نمایشگاه حضور دارند ولی فعلاً سیاست‌های ستادی به‌گونه‌ای نیست رسانه‌ای شوند. اما، عناوین آن‌ها حتماً تقدیم می‌شود.

وی افزود: ممکن است تجهیزات موجود با توجه به ویژگی‌های خاص در حوزه رسانه مطرح نشوند ولی اردوهای دانشگاهی به عنوان راهیان پیشرفت از دانشگاه‌ها و مدارس این اجازه را خواهند داشت که از این دستاوردها بازدید کنند و در جریان آخرین دستاوردها قرار بگیرند.

دستاوردهای خاص و جدید در نمایشگاه نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش با توجه به دستاوردهایی که امکان رسانه‌ای شدن در این نمایشگاه را دارند، تصریح کرد: در حوزه شناختی و جنگ‌های ناپدید و در حوزه ارتباطات مخابراتی به عنوان فرماندهی و کنترل اقدامات بسیار شاخصی انجام شده است. همان‌گونه که مستحضر هستید در جریان ماموریت ۳۶۰ درجه حتی یک ثانیه هم قطعی ارتباط نداشتیم که در نوع خود بی‌نظیر است. این دستاورد در حالی رقم خورده است که ما ماهواره‌های مخابراتی مختص به خود نداریم تا بتوانیم در حوزه نظامی استفاده کرد.

وی ادامه داد: در حوزه سلاح دریایی در قالب یک سامانه و طراحی‌های جدید شناورهاست که در آینده نزدیک ساخته شوند و قطعاتی که امروز به دست توانمند عزیزان من در همه استان‌های کشور ساخته می‌شوند نیز بخشی از این دستاوردهاست.

ویژگی مهم ناوشکن دیلمان با چهار موتور مجزا

دریادار ایرانی با اشاره به ناوشکن دیلمان و ویژگی‌های این شناور که اخیراً به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش الحاق شد، اظهار کرد: یک نکته‌ای در خصوص سامانه رانش این شناور وجود دارد که با استفاده از چهار شفت و پروانه یا چهار موتور مجزا، نیروی محرکه آن را تامین می‌کنند، این ویژگی نه تنها در پایداری و ماندگاری اثرگذاری دارد بلکه در شرایط عادی باعث صرفه‌جویی بسیار زیادی در مصرف سوخت می‌شود.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی در مصرف سوخت باعث خواهد شد تا هم ماندگاری ناوشکن دیلمان در دریا افزایش پیدا کند هم شعاع عملیاتی بیشتری را پوشش می‌دهد.

توان ساخت شناورهای غیر نظامی در ساحل دریای خزر

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوالی در خصوص واکنش کشورهای منطقه به رونمایی و الحاق ناوشکن دیلمان، تصریح کرد: واکنش کشورهای منطقه در مجموع مثبت بود. به این دلیل که امروز کشتیرانی در دریای خزر به خاطر شرایط ویژه و افزایش حجم تبادلات موجب شده تا نگاه همه به اقتصاد دریایی با توجه به اینکه دریا می‌تواند شکوفایی در همه ابعاد ایجاد کند، وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اقتصاد صرفاً داد و ستد و انتقال کالا نیست و حوزه‌های فنی و تخصصی را به همراه دارد. یک ظرفیتی در حوزه کشتی‌سازی با توانمندی بالا در ساحل جنوبی دریای خزر در سواحل شمالی ما ایجاد شده است. به این مفهوم که می‌تواند به بخش تجاری کمک شایانی انجام دهد و اگر امروز می‌توانیم یک ناو شکن در آنجا بسازیم ساخت کشتی‌های غیرنظامی خیلی کار سختی نیست و به راحتی قابل انجام است.

چرا الحاق دیلمان به ناوگان شمال اهمیت دارد؟

دریادار ایرانی با اشاره به سایر ابعاد الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، گفت: مضاف بر اینکه امکانات تعمیراتی نیز در آنجا وجود دارد و اگر یک کشتی نیاز به تعمیرات داشته باشد این ظرفیت در اختیار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در کنار آن، اطمینان بیشتری به حوزه‌های آموزشی و تبادل دانش ایجاد شده است. همچنین؛ یک مسابقات نظامی را هر دو سال یک بار در این منطقه داریم که محور این مسابقات یگان‌های شناوری هستند و‌ دیلمان می‌تواند یک نقش کلیدی را در آن جا ایفا کند. در کنار همه این موارد، ناوشکن‌ دیلمان با توجه به توانمندی و امکاناتی مانند نشست و برخاست بالگرد می‌تواند در شرایط اضطراری به سرعت در حوزه امنیت و ایمنی نقش آفرینی داشته باشد.

سرریز دانش نظامی در صنایع غیرنظامی در حوزه دریا

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی سرریز دانش نظامی در صنایع غیرنظامی، بیان کرد: ما در صنعت کشتی‌سازی در یک سطح و ظرفیت بسیار بالایی داریم و علاقمندی در جوانان ما نیز در همه ابعاد و بخش‌های مختلف وجود دارد. یک بخش در داخل شناورها وجود دارد که شامل انواع کابل‌کشی‌ها، لوله‌کشی‌ها، سامانه‌های رانش، سامانه‌های هدایت است که پیچیدگی خود را دارند. لذا؛ این سرریز اتفاق افتاده و امروز این افتخار را داریم که دستان جوانان و متخصصین این کشور می‌تواند هر نوع شناوری که اراده کنند را بسازند.

اهمیت اجرای رزمایش مشترک ایران و عمان

دریادار ایرانی در ادامه با اشاره به رزمایش مشترک ایران و عمان در حوزه دریایی که روز گذشته برگزار شد، گفت: این رزمایش با محوریت امداد و نجات به صورت سالیانه برگزار می‌شود به نحوی که یک سال در سواحل ایران و یک سال در سواحل کشور دوست برادر و همسایه عمان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این رزمایش دستاوردهای مهمی دارد که اولین دستاورد آن، هم‌زبان شدن در عرصه دریاست چون ما در این حوزه به صورت گام به گام حرکت کرده‌ایم و اکنون در مرحله‌ای هستیم که این کار به صورت مشترک قابل انجام است. به این مفهوم که نیروها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و اگر می‌خواهند برای کمک به یک شناور وارد آن شوند، آن‌ها با کمک همدیگر این کار را انجام می‌دهند و عناصر و نیروها در شناور حضور پیدا می‌کنند و اقدام لازم را انجام می‌دهند.

هماهنگی عملیاتی؛ دستاورد مهم رزمایش مشترک ایران و عمان

فرمانده نیروی دریایی ارتش، با اشاره به سایر دستاوردهای برگزاری رزمایش‌های مشترک، اظهار کرد: از لحاظ آموزشی و انتقال تجربه یک سرفصل جداگانه بسیار حائز اهمیت است که این مورد نیز رخ داده است چون هنگامی که جلسات هماهنگی و در کنار آن، آموزش‌های کوتاهی برگزار می‌شود، تبادل تجربه و انتقال دانش بسیار اهمیت دارد و پس از برگزاری این جلسات وارد فاز عملیاتی می‌شود.

وی افزود: در این عملیات علاوه بر شناورها یگان‌های پروازی نیز حضور دارند. این هماهنگی علی رغم پیچیدگی‌های خود امروز حاصل شده و از جنبه فرماندهی و کنترل بسیار اثرگذار است و خود را نشان می‌دهد.

پیام اصلی برگزاری رزمایش‌های مشترک در منطقه

دریادار ایرانی پیام اصلی برگزاری رزمایش‌های مشترک در منطقه را توان تامین امنیت در منطقه دانست و تاکید کرد: پیام اصلی رزمایش‌های مشترک در منطقه این است که امروز برای تامین امنیت و ایمنی کشتیرانی نیاز به حضور کشور ثالث وجود ندارد و کشورهای منطقه می‌توانند با همکاری یکدیگر امنیت را برقرار کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    آخرین عناوین