پایگاه خبری میدل ایست مانیتور بررسی می کند؛ جنایت پنهان صهیونیست ها علیه مردم غزه

گروه جهان الف،   4020826034 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «تاکنون تصاویر زیادی از پدر و مادرهای ساکن در نوار غزه در حالی که کودکان کشته شده خود را در دست دارند، منتشر شده است. تصاویری که به نحوی گسترده در شبکه های اجتماعی پخش شده اند. والدین کودکان کشته شده در وضعیت بسیاری بدی مشاهده می شوند و نمی توانند از کودکان خود جدا شوند. این صحنه حقیقتا شوکه کننده است و قلب هر انسانی را در جهان به درد می آورد...»

جنایت پنهان صهیونیست ها علیه مردم غزه

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی با اشاره به آسیب های جدی روحی و روانی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه به مردم این منطقه، به این نکته پرداخته است که رژیم اشغالگر قدس با رویه های غیرانسانی خود، به دنبال ضربه زدن به تمامی طیف های سنی مردم غزه است. موضوعی که جامعه بین المللی بایستی به آن توجه ویژه ای معطوف کند و مانع از تداوم جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه شود. 

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارش خود می نویسد:

« "اختلال اضطرابِ پس از سانحه"، یک علامت یا سندروم است که پس از: مشاهده، تجربه مستقیم و یا شنیدن یک رویداد و مولفه استرس زا و تروماتیک رخ می‌دهد و حتی می تواند منجر به مرگ فردی شود که به این اختلال دچار است. یکی از مولفه های این اختلال، مرتبط با تجربه مستقیم مرگ خشونت‌بار یکی از اعضای خانواده و یا دوستان نزدیک است. این اختلال همچنین می تواند در نتیجه قرار گرفتن در معرض جزئیات وحشتناک یک حادثه ظاهر شود. درست به همین دلیل است که برخی افسران پلیس به دلیل مواجهه فراوان با یکچنین رویدادهایی، بعضا از این اختلال رنج می برند. 

فرد آسیب دیده در نتیجه این اختلال، احساس ترس و وحشت و درماندگی در رابطه با تجربیات مذکور می کند و اغلب نیز پریشانی و بیقراری در رفتار را نشان می دهد. جنگ و کشتارها همچنین موجب ایجاد و خلق تروما برای بازماندگان می شوند. "تروما" یک اصطلاح روانشناسانه است که از حیث لغوی ریشه های یونانی دارد و به معنای "جراحت" است. در واقعت، تروما به معنای جراحت روحی و روانی است. این جراحت پس از قرار گرفتن در یک موقعیت به شدت استرس زا یا وضعیت نامناسب ظاهر می شود. قرار گرفتن در یکچنین وضعیتی موجب می شود که فکر کنید شما هیچ امنیتی ندارید و همواره در معرض بدترین خطرها هستید. از این رو، شما احساس درماندگی و اضطراب دائم خواهید داشت. 

جنگ ویرانگر رژیم اسرائیل علیه فلسطینی ها در نوار غزه، همچنان با بمباران سنگین جنگنده های اسرائیلی و هدف قرار دادن خانه ها، بیمارستان ها، مدارس، و دیگر زیرساخت های غیرنظامی ، ادامه می یابد. سازمان ها و کارشناسان بین المللی گفته اند که آنچه اسرائیل در نوار غزه انجام می دهند، جلوه های عینی از یک نسل کشی است. تاکنون بیش از 11 هزار 500 فلسطینی در نتیجه حملات اسرائیل به نوار غزه کشته شده اند. بیش از 70 درصد قربانیان، زنان و کودکان هستند. در این راستا، اعتراضات و راهپیمایی های گسترده ای در اقصی نقاط جهان با هدف برقراری آتش بس و متوقف کردن کشتار غیرنظامیان فلسطینی برگزار شده است. 

با این حال، کاملا مهم است که ترومایِ تحمیل شده به مردم غزه را در بحبوحه حمله ارتش اسرائیل به این منطقه، مورد توجه قرار دهیم. مردم غزه برای باقی عمر خود از آن(ترومای روحی) رنج می برند و اغلب انسان ها به ویژه کودکان، مبتلا به "اختلال استرسِ پس از حادثه" می شوند. این مساله می تواند تا حد زیادی سلامت ذهنی و روانی فلسطینی های ساکن در نوار غزه را به خطر بیندازد. در این راستا، 3 ترومای روانشناختی دردناک که به واسطه حملات رژیم اسرائیل علیه مردمِ این منطقه ایجاد شده اند را می توان مورد اشاره قرار داد. 

اولا، ساکنان نوار غزه تا حد زیادی از سرنوشت نزدیکان و وابستگان و عزیزان خود که در این منطقه ساکن هستند بی اطلاعند. در بیش از یک ماه اخیر که جنگ غزه آغاز شده، رژیم اسرائیل دسترسی مردم غزه به اینترنت و همچنین تلفن را قطع کرده است. بسیاری از فلسطینی ها در این وضعیت، از سرنوشت عزیزان خود و اینکه آن‌ها زیرِ بمباران گسترده ارتش اسرائیل چه وضعیتی دارند، بی اطلاع هستند. حتی بسیاری از آن ها نمی دانند آیا افرادی که نگرانشان هستند، زنده اند یا خیر، جان خود را از دست داده اند. اضافه بر این، شمار قابل توجهی از فلسطینی ها مجبور به ترک مناطق شمالی نوار غزه و حرکت به سمت مناطق جنوبی شده اند. این مساله هم سبب شده تا آن ها با مشکلاتی جدی در یافتن و مطلع شدن از سرنوشت نزدیکان و دوستان خود رو به رو شوند. 

دوم اینکه در روزهای گذشته، کودکان فلسطینی با صحنه های به شدت آزاردهنده ای در نوار غزه رو به رو شده‌اند. موضوعی که شوک های قابل توجهی را به آن ها وارد کرده است. چالش ها و شوک های روحی ناشی از جنگ غزه، حتی برای بزرگسالان فلسطینی هم غیرقابل تحمل است. مسلما کودکان، آسیب پذیری بیشتری در این فضا دارند. موضوعی که آسیب های روحی و روانی قابل توجهی را به کودکان فلسطینی وارد کرده و می کند. این کودکان، اجساد اعضای خانواده خود را می بینند و عملا خود را در وضعیتی سخت می یابند که مناسبِ سن آن‌ها نیست. آن ها هیچ جای امنی را برای خود نمی بینند و همین مساله، امنیت روانی آن ها را به شدت خدشه دار می کند. 

تاکنون تصاویر زیادی از پدر و مادهای ساکن در نوار غزه در حالی که کودکان کشته شده خود را در دست دارند، منتشر شده است. تصاویری که به نحوی گسترده در شبکه های اجتماعی پخش شده اند. والدین کودکان کشته‌شده در وضعیت بسیاری بدی مشاهده می شوند و نمی توانند از کودکان خود جدا شوند. این صحنه حقیقتا شوکه‌کننده است و قلب هر انسانی را در جهان به درد می آورد. تاکنون بیش از 4 هزار کودک ساکن در نوار غزه توسط اسرائیل کشته شده اند. تردیدی نیست که والدین این کودکان با جراحت های روحی و ترومای عمیقی دست به گریبان خواهند بود. 

بر اساس آنچه سازمان یونیسف اعلام کرده، بیش از نیم میلیون کودک در سوریه که زیر 5 سال سن دارند، از همان آغاز تولد با مشکل سوتغذیه دست و پنجه نرم می کنند. اضافه بر این ها، 2.4  میلیون کودک در سوریه و همچنین 750 هزار کودک آواره ورای مرزهای سوریه هم به مدرسه نمی روند. شمارِ کودکانی که با جراحت های عمق روحی و روانی به دلیل مواجهه با خشونت و فشار رو به رو هستند هم تا دو برابر افزایش یافته است. تردیدی نیست که در رابطه با کودکان غزه، وضعیت به مراتب بدتر است. موضوعی که در مورد کودکان بازمانده از جنگ و خشونت، وضعیت حادتری را هم به خود می گیرد. 

مردم غزه نیز همچون مردم دیگر بخش های فلسطین، چندنی دهه است که به دلیل اشغال سرزمینشان توسط اسرائیل، آواره هستند و از خانه و کاشانه خود دور شده اند و در وضعیت عادی زندگی نمی کنند. این مردم با تروماهای جدی که اسرائیل به آن ها تحمیل می کند رو به رو هستند. ترومایی که عملا می تواند چالش های جدی روحی و فکری را برای آن ها ایجاد کند. 

ترومای روحی و روانی می تواند شرایط بسیاری بدی را در زندگی افراد ایجاد کند. این آسیب همچنین می تواند نوعی بی حسی، عدم ارتباط گیری و اعتماد به دیگران را نیز سبب شود. اغلب مردم غزه با این حس تا پایان عمر خود زندگی می کنند که در هر صورت باید انتقام خود و عزیزانشان را بگیرند.» 

لینک: 

https://www.middleeastmonitor.com/20231115-the-psychological-consequences-of-the-trauma-of-war-in-gaza

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۹۵۱۸۵۰۰:۱۲:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۲۷
جنایت کودک کشی صهیونیست ها و سکوت مدعیان شعار از کف خیابان
ناشناس۳۲۹۵۲۳۹۰۳:۰۷:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
عاملی که بیشتر از صهیونیستها مردم غزه را به فلاکت کشاند همانند کشورهای دیکتاتوری جاه طلب است که حاضرند تمام مروم غزه بمیرند.
ناشناس۳۲۹۵۲۵۹۰۵:۱۹:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اسرائیل شر مطلق است (امام موسی صدر)
ناشناس۳۲۹۵۲۸۴۰۷:۱۳:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
واقعا خیلی دردناکه. بنده پانزده سال پیش در یک تصادف که خودم در صحنه بودم چند نفر از نزدیکان را از دست دادم. هنوز صحنه حادثه جلوی چشمم رژه میره. این جانی‌های صهیونیست چطور حاضرند این بلا را سر انسان‌های بیگناه بیارن؟
ناشناس۳۲۹۵۳۰۹۰۸:۰۸:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۷
یک نکته برای دوستان رسانه داخلی رسانه های غربی آنگونه که قبلا میگفتید تحت سیطره صهیونیسم نیستند و در مواقعی حقیقت می نویسند!!!
ناشناس۳۲۹۵۶۰۲۱۳:۳۴:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۲۷
همینکه نوشتی در مواقعی حقیقت را می‌نویسند یعنی در سایر موارد حقیقت را نمی‌نویسند یعنی تا حد امکان تحت سیطره صهیونیست‌ها هستن!
ناشناس۳۲۹۵۶۰۴۱۳:۳۶:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۷
رسانه‌ای که همواره دروغ بگه که کسی بهش اعتماد نداره، باید بعضی وقت‌ها حقیقت رو بگن، وگرنه از صحنه روزگار محو می‌شن!
ناشناس۳۲۹۵۳۵۶۰۹:۱۴:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا به
ناشناس۳۲۹۵۳۵۷۰۹:۱۵:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
نتانیاهو باید بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه و اعدام بشود.
ناشناس۳۲۹۵۴۳۰۱۰:۳۶:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
من هم اعتقادم همینه.
ناشناس۳۲۹۵۳۶۱۰۹:۱۶:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
اسرائیل غده سرطانی منطقه است باید از صفحه روزگار محو شود.
ناشناس۳۲۹۵۴۸۳۱۲:۰۴:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۷
آیا حماس واقعا پیش بینی جنایات صهیونیست ها را نکرده بود؟
ناشناس۳۲۹۶۴۴۲۰۶:۳۶:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
ضربه ای که حماس به فلسطین زد برای سالها حل مشکلات مردم فلسطین را به عقب انداخت. و سرنوشت غزه را مشابه جولان کرد
ناشناس۳۲۹۷۴۳۴۰۷:۴۰:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۹
خوب وقتی ۱۲۰۰ نفر کشته میشوند معلوم است که پاسخ شدید خواهد بود حماس دیده بود که اسراییل به خاطر یک جنازه سرباز بیش از هزار نفر از فسطینیها را از زندان ازاد کرد . این ضعف حماس بود که بدون پیش بینی دست به این کار نا درست زد و بی جهت باعث کشته شدن ۱۳ هزار نفر تا کنون و شاید تا دو برابر ان در اینده این بدبختی را برای فلسطین رقم زد و غزه را از دست داد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  2. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  3. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  4. کنایه مجری شبکه ۴ رادیو بی‌بی‌سی به رضا پهلوی: هیچگاه نماد آینده ایران نیستی!

  5. سفیدشویی جنایت!

  6. جهان غرب و یک بازی عجیب با کشورهای در حال توسعه

  7. ترکیه ای که من دیدم! 

  8. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  9. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  10. تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات همچنان بلاتکلیف ماند

  11. این حق مسلم را پایمال نکنید!

  12. رادان: پلیس در امنیت ملی اثرگذار است

  13. بانکی‌پور، نماینده مجلس: در قانون عفاف و حجاب پلیس اجازه بازداشت ۵ گروه را دارد

  14. کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک منهدم شد

  15. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

  16. ماجرای اقدام شهرداری منطقهٔ ۳ تهران مقابل یک داروخانه چه بود

  17. بانک سینا بابت طلب ارزی توسط صندوق توسعه ملی تملیک شد

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  4. درباره توبه تتلو

  5. فردا دیر است...

  6. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  7. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  12. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  13. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  14. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  15. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. تنوری که هنوز سرد است...

  18. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  24. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  25. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

آخرین عناوین