واکنش معاون رئیسی به ادعای مهاجرت گسترده نخبگان/ روایت سردار حاجی‌زاده از مکاتبات آمریکا با ایران

  4020822090 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش معاون رئیسی به ادعای مهاجرت گسترده نخبگان/ روایت سردار حاجی‌زاده از مکاتبات آمریکا با ایران

واکنش معاون رئیسی به ادعای مهاجرت گسترده نخبگان

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور در گفتگو با روزنامه دانشگاه شریف درباره مهاجرت نخبگان گفت: «به عنوان یکی از مجموعه های درگیر با مسئله خوب است به شما بگویم که آمار مجموعه ها، افراد و شرکت های مهاجرت کننده در حال حاqر اصلاً خطرناک نیست؛ یعنی مثلا اگر تا سالهای قبل ۱۰۰ نفر می رفتند؛ حالا ۲۰۰ نفر شده است؛ چند نفر متخصص داریم؟ مثلاً ۲۰۰۰ تا؛ چند نکته اینجا مطرح است؛ اول اینکه چرا بالا رفته است؟ ی

کی این است که ما وقایع سیاسی مختلفی را پارسال و قبل از آن داشتیم؛ دو سال درگیر کرونا بودیم و متقاضیان مهاجرت امکان پذیرش نداشتند وا ز طرفی کشورهای دیگر هم امکانات خوبی در اختیار متخصصان قرار می دهند تا به جای تربیت نیروی خودشان، آنها را جذب کنند.

موضوع دیگر این است که اگرچه من معتقدم این آمار کاهش خواهد یافت و نشانه هایش هم ظاهر شده است اما نباید بی‌خیال باشیم و بگوییم انشالله گربه است! باید اتفاقا مراقب باشیم که این شیب زیاد نشود و روند آن کاهشی شود تا در آینده با مشکل جدی مواجه نشویم. چه کار باید کرد؟ اول از همه تکریم باید اتفاق بیفتد. صاحبان کسب وکارها باید افرادی را پای کار مسائل خودشان ببینند.

همچنین تسهیل فضای کسب و کار و کاهش موانعی که از طرف دستگاههای مختلف ایجاد می شود در دستور کار است. و مهمتر از همه باید فرصت تاثیرگذاری برای نخبگان ایجاد کرد. تجربه و مطالعات آماری ما نشان میدهد که انگیزه دوم نخبگانی که مهاجرت می کنند، مالی است. بسیاری از آنها به دنبال اثرگذاری هستند و آن را فرای منافع خودشان می پسندند. خیلی از این افراد هستند که بعد از مهاجرت به ما مراجعه می کنند و دنبال انجام کارهای موثر در داخل کشوراند.

در همین سال 1402 حداقل 70 شرکت تازه تاسیس توسط دانشجویانی داشتیم که از خارج از کشور برگشته اند!»

***

روایت سردار حاجی‌زاده از مکاتبات آمریکا با ایران

به گزارش تسنیم، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه برگزاری کنگره بزرگداشت شهید طهرانی‌مقدم در پاسخ به سؤالی در خصوص شرایط منطقه، گفت: مسئله غزه امروز یک موضوع جهانی شده است و جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی که از بیش از 40 سال قبل توسط امام راحل و مسئولان جمهوری اسلامی ایران گفته می‌شد، امروز عمق جنایت‌های آن‌ها را ملت‌ها در همه قاره‌ها متوجه شده‌اند.

وی ادامه داد: شاید در گذشته به مسئولان جمهوری اسلامی ایران انتقاد می‌شد که "چرا در خصوص رژیم صهیونیستی این‌گونه سخن می‌گویید؟"، اما اکنون کودک‌کش بودن و عمق جنایت‌های رژیم برای همه روشن شده است و عمر چندانی نخواهند داشت.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه پیروزی رزمندگان فلسطینی یک پیروزی راهبردی بزرگ است، تصریح کرد: این پیروزی با اقدامات تاکتیکی ‌و عملیات‌های جنایتکارانه و به شهادت‌ رساندن کودکان به هیچ وجه ازبین‌رفتنی نیست و آن‌ها به‌طور مطلق پیروز هستند و در آینده همه دنیا این موضوع را خواهند دید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سؤالی در خصوص واکنش ایران نسبت به گسترش جنگ به لبنان و حزب‌الله، خاطرنشان کرد: امروز جنگ گسترش پیدا کرده است و لبنان درگیر است. احتمال دارد حد درگیری‌ها از این هم بیشتر شود، آینده مبهم است ولی ایران آماده همه شرایط است.

سردار حاجی‌زاده درباره تهدید ایران توسط آمریکا نیز اظهار کرد: آمریکایی‌ها ایران را تهدید نمی‌کنند، آن‌ها در مکاتباتی که دارند بعضاً در یک شب سه مرحله با ایران مکاتبه داشتند و همه این مکاتبات با زبان تمنا و خواهش است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تأکید کرد: ایران در شرایطی نیست که کسی بخواهد او را تهدید کند ما در اوج قدرت هستیم و برای همه شرایط خود را آماده کرده‌ایم.

***

رایزنی قالیباف با وزیر کشور برای تایید صلاحیت نمایندگان

علی رضایی، نماینده کنگاور و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ردصلاحیت برخی نمایندگان به دنیای اقتصاد گفت: برخی از نمایندگان رد صلاحیت شده با وجود اینکه از سوی مراجع پنج‌گانه تایید صلاحیت شدند، اما از سوی هیات اجرایی به دلیل دخالت در انتصابات رد صلاحیت شدند. نباید این موضوع باعث رد صلاحیت شود. باید یک کارت زرد به هیات اجرایی در سراسر کشور داده شود و افرادی که رای دارند و مورد تایید مراجع پنج‌گانه هستند، تایید صلاحیت شوند.

او تاکید کرد: چرا باید هیات اجرایی پایش را فراتر از گلیم دراز کند و از نماینده‌ای که تا ۶ ماه آینده نماینده است ایراد بگیرد که در انتصابات دخالت کرده است! البته مطمئنم شورای نگهبان افرادی را که به دلیل دخالت در انتصابات رد صلاحیت شدند، تایید می‌کند. اساسا هم نمایندگان در انتصابات دخالت نمی‌کنند، بلکه نظارت می‌کنند. اینکه با استناد به این بند یک نماینده‌ای را رد صلاحیت کنند، بازتاب خوبی ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به تاثیر اقدام هیات اجرایی در انتخابات، خاطرنشان کرد: رفتار هیات‌های اجرایی باعث بدبینی عمومی و کاهش مشارکت و بی‌اعتمادی عمومی می‌شود. برخی از کاندیداها آرای بالا و محبوبیت دارند، رد صلاحیت کاندیدای مورد نظر این افراد باعث می‌شود که آنها پای صندوق‌های رای نیایند. چرا باید با دست خودمان کاری کنیم که بخشی از مردم را از دست بدهیم.

رضایی تصریح کرد: برخی می‌گویند چون این نماینده به من، فرماندار و وزیر کشور تذکر داده باید رد صلاحیت شود. در حالی‌که قانون سه اختیار را به نماینده داده است و بر این اساس نمایندگان می‌توانند ابتدا تذکر سپس سوال از مسوولان و بعد از آن وزرا را استیضاح کنند. نباید مقام اجرایی با رفتارهای تلافی‌جویانه یک نماینده را رد صلاحیت کند.

او با اشاره به گفت‌وگوی رئیس مجلس و وزیر کشور گفت: روز شنبه آقای قالیباف با وزیر کشور صحبت کرده است و وزیر کشور اعلام کرده که به استانداران سراسر کشور گفتیم بند مربوط به ورود نمایندگان در انتصابات و دخالت در انتصابات را مانعی برای تایید صلاحیت‌ها نکنید. اما با این بند، تعدادی از نمایندگانی را که حرمت و محبوبیت دارند، رد صلاحیت کردند.

***

برخی تلویزیون را «مال حزب‌اللهی‌ها» می‌دانند!

فرهیختگان نوشت: ««مال حزب‌اللهی‌هاست...» وقتی خانم معصومی‌اصل، مملکت را مال خودشان و خودشان را حزب‌اللهی عنوان می‌کردند، مدی به حرف الف این واژه دادند که در آشوبستان دل‌های جماعت ایرانی تا دورترین افق‌ها کش آمد؛ تلویزیون مال حزب‌اللهی‌هاست و لابد به همین سیاق، همه‌چیز مملکت مال طیفی است که خودش را حزب‌اللهی می‌داند و حتی حزب‌اللهی بودن را هم مال خودش می‌داند.

خشم گسترده‌ای که این جملات به‌رغم ناشناس بودن گوینده‌اش برانگیخت، کاملا قابل درک بود. انگار این جمله نمادی بود از همه آنچه در سر یک طیف به‌خصوص می‌گذشت و اکثر اوقات علنا به آن اعتراف نمی‌شد، اما حالا از دهان یکی‌شان که ساده‌تر و بی‌سیاست‌تر از بقیه است، بیرون پریده بود.

خانمی که این جمله جنجالی را به زبان آورد، نسبت به حضور بعضی چهره‌های اصلاح‌طلب و اعتدالی از‌جمله محمدجواد آذری‌جهرمی و محمدعلی ابطحی در برنامه «به افق فلسطین» معترض بود. او اول این برنامه را تحسین کرد بابت اینکه علی‌اکبر رائفی‌پور را دعوت کرده‌اند و بعد به حضور چهره‌هایی ازجمله آذری‌‌جهرمی و ابطحی تاخت.

چند روزی بیشتر از این اظهارات نگذشته بود که تیم محتوایی برنامه به افق فلسطین تغییر کردند تا در مقابل چشمان ناباور تمام آنهایی که به صحبت‌های خانم معصومی واکنش منفی نشان داده بودند، او و طیفی که مثل او فکر می‌کردند، برنده دعوا به‌نظر برسند.

به‌طور قطع منصوره معصومی اصل، باعث و بانی چنین تغییر بنیادین و چالش‌برانگیزی در صدا‌و‌سیما نبود؛ بلکه او را احتمالا بی‌اینکه خودش هم دقیقا بداند در چه موقعیتی قرار گرفته، به‌عنوان یک رجزخوان نمادین جلو انداخته‌اند.

وقتی یک طیف تمامیت‌خواه مطلقا به جذب اعتقادی نداشته باشد، چه حداقلی و چه حداکثری، طبیعتا به‌جای اینکه محبوبیت را محصول و پاداش فعالیت‌های اجتماعی و رسانه‌ای‌اش بداند، کم کردن روی بقیه و درآوردن لج آنها را موفقیت خودش خواهد دید. با این وصف اگر دقت کنیم آنچه منصوره معصومی‌اصل گفت حرفی نبود که ناخواسته از دهان یکی از رادیکال‌ها بیرون پریده باشد، بلکه بخشی از پروژه روحیه‌بخشی به آنهاست و به شکل آگاهانه پیاده می‌شود.»

***

درخواست استعفای الیاس نادران اعلام وصول شد

 در آغاز نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، تقاضای استعفای الیاس نادران  نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات اعلام وصول شد.

علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اعلام وصول استعفای الیاس نادران از سمت نمایندگی خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت:‌ استعفای الیاس نادران هفته آینده در دستور کار صحن قرار می‌گیرد.

وی افزود: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس درخواست‌کننده استعفا که الیاس نادری است 15 دقیقه فرصت دارد که دلایل خود را برای استعفا تشریح کند و بعد استعفای وی به رأی گذاشته می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در صورت موافقت نمایندگان استعفای نادران پذیرفته می‌شود و در صورت مخالفت نمایندگان با استعفای نماینده،درخواست‌کننده باید به انجام وظایف نماینده خود ادامه دهند.

***

شبنم نعمت‌زاده اکنون در زندان اوین است

دادستانی عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد شبنم نعمت‌زاده مدتی پیش طبق قانون و بر اساس زمان مقرره قانونی (طبق ماده ۵۲۰ ایین دادرسی کیفری محکومان می توانند در صورت رعایت ضوابط زندان پس از سپردن تامین مناسب ماهانه حداکثر ۳ روز از مرخصی برخوردار شوند) مرخصی رفته بود و متعاقب آن مدتی غیبت کرد که در همان مقطع زمانی هم بلافاصله حکم جلب صادر و بازداشت و روانه زندان شد.

روابط عمومی دادستانی عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد بابت مدت زمان غیبت هم علیه وی اعلام جرم شد که در حال رسیدگی است همچنین این محکوم اقتصادی وثیقه‌های سنگینی داشته است که با دستور دادستانی بلافاصله پس از غیبت غیرموجه ضبط و جلب وی هم توسط تیم عملیات دادستانی تهران انجام شده است.

گفتنی است علی خضریان عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگویی مدعی شده بود: «به ما گزارش شده است که خانم شبنم نعمت‌زاده متواری شده و اصلاً در زندان نیست. بنابراین انتظار داریم مسئولان ذی‌ربط در این خصوص شفاف‌سازی کنند و بگویند ایشان چه مقدار از مدت محکومیت ۲۰ سال زندان را در زندان سپری کرده است.»

***

توضیحات صحرایی درباره تألیف کتاب‌های درسی متناسب با جنسیت دانش‌آموزان

به گزارش تسنیم، رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز درباره تألیف کتاب‌های درسی متفاوت، متناسب با جنسیت دختران و پسران گفت: این موضوع یک امر کاملاً تعلیم و تربیتی است و ارتباطی به نگرش و مسائلی از این دست ندارد.

وی افزود: نیازهای اجتماعی دختران و پسران با یکدیگر فرق دارد و کتاب‌های دینی و تربیتی در مواردی با یکدیگر متفاوت است؛ همچنین نیازهای مدارس دخترانه و پسرانه متفاوت است اما برخی افراد عادت دارند که غلط‌شماری کنند.

***

انتقاد یک نماینده از عدم همراهی با هیئت تحقیق و تفحص از اوقاف

به گزارش ایسنا، سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز مجلس در تذکری  با بیان اینکه «علی‌رغم تصویب طرح تحقیق و تفحص از اوقاف، متاسفانه همراهی خوبی با مجموعه و هیئت تحقیق تفحص نمی‌شود» از رئیس مجلس خواست تا در این زمینه تذکراتت لازم را بدهد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: امورات وقف نیازمند مجوز بوده و در این زمینه نیز یک جلسه هماهنگی برگزار شده است و در حال دنبال کردن موضوع هستیم.

***

پایان بررسی طرح الزام ثبت رسمی معاملات در کمیسیون تخصصی مجمع تشخیص

به گزارش ایسنا، در جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع، بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول که برای تشخیص مصلحت مورد نظر مجلس شورای اسلامی به مجمع ارجاع شده، ادامه یافت.

تبصره های ۸ و ۱۰ ماده ۱۰ طرح مذکور به عنوان دو مورد باقیمانده از موارد اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که پس از تبادل نظر و شور اعضا و کارشناسان دستگاه‌ها، با اصلاحاتی تصویب شد.

در این جلسه علاوه بر اکثریت اعضای کمیسیون، وزیر دادگستری، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، معاون راهبردی قوه قضاییه، معاون حقوقی رئیس جمهور و معاون قوانین مجلس حضور داشتند.

 کار رسیدگی به طرح یادشده در کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع به پایان رسید که گزارش آن جهت تصویب نهایی تقدیم صحن مجمع می‌شود. این طرح در هفت جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع بررسی شده است.

***

ایران به دنبال گسترش جنگ در منطقه نیست

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آمریکا اعلام کرده که در پاسخ به اقدامات گروه‌های نیابتی ایران اقداماتی را در سوریه انجام می‌دهد و برخی از مقرهای وابسته به ایران را مورد هدف قرار خواهد داد و همچنین ادعاهای آمریکا مبنی بر این‌که ایران به دنبال تنش در منطقه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش در منطقه نیست و از آغاز بحران مورد اشاره جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات منطقه‌ای و بین‌المللی خود بر این موضوع تاکید کرده است که باید این جنگ ظالمانه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه پایان پیدا کند و نباید جنگ در منطقه گسترش یابد.

وی با بیان این‌که در موضع‌گیری‌های رسمی خود ما این موضوع را اعلام کرده‌ایم و تلاش‌های دیپلماتیک‌مان نیز بر این موضوع متمرکز بوده است، اظهار کرد: ما به دنبال گسترش جنگ در منطقه نیستیم و کسانی به دنبال گسترش جنگ در منطقه هستند که به جای فشار به رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت‌هایش رسما اعلام می‌کنند که وقت آتش‌بس فرا نرسیده و در حال ارسال کمک‌های نظامی و حتی تسلیحات ممنوعه به این رژیم هستند. آنها با اقدامات خود به دنبال فراهم کردن فضای تنفسی برای اسرائیل هستند و با ارسال ناوهای خود به منطقه می‌خواهند برای این رژیم حاشیه امن ایجاد کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۹۱۸۶۱۲۰:۴۵:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۲
اقای دهقانی متوجه شدی که چی گفتی؟
ناشناس۳۲۹۱۹۹۹۲۳:۵۶:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۲۲
آقای حاجی زاده در حمله به پایگاه عین السد چند آمریکایی کشته شدند شما گفتین تلفات زیادی داشتند ؟
ناشناس۳۲۹۱۸۶۳۲۰:۴۸:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۲۲
مهاجرت نخبگان در دولت روحانی بسیار بیشتر بود که فاجعه انسانی بود.
ناشناس۳۲۹۱۹۱۸۲۲:۲۸:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
دوباره یه انتقاد کردن گریز رو زدید به دولت روحانی ؟!
ناشناس۳۲۹۱۹۶۵۲۳:۱۹:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
همین الان ظریف و کواکبیان و ... به احمدی نژاد به خاطر انکار هولوکاست حمله می کنند، دولتی که برای 16 سال پیشه. اونوقت به خاطر گفتن وضعیت 8سال پیش بهتون بر میخوره؟
ناشناس۳۲۹۲۱۳۵۰۷:۵۰:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۳
اونا اگه بگن حتما درسته اما شما حق نداری به دولت قبل انتقاد کنی!!
ناشناس۳۲۹۲۲۳۳۰۹:۵۰:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۲۳
شما قبول نداری که مطرح کردن موضوع هولوکاست اصلا ضرورت نداشت و باعث مظلوم نمایی اسراییل شد ؟
ناشناس۳۲۹۲۲۷۸۱۰:۲۳:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۳
هلوکاست افسانه و دروغ است مردم دنیا باید رو باید اگاه کرد.
ناشناس۳۲۹۱۸۶۵۲۰:۵۱:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۲
وتو کردن قطعنامه های سازمان ملل برای اتش بس در جنگ غزه توسط کشورهای غربی مدعی حقوق بشر مایه تاسف و شرمساری است.
ناشناس۳۲۹۲۰۰۳۰۰:۰۴:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۳
مگه تا ششم اکتبر بین حماس و اسرائیل آتش بس نبود ؟ وقتی اون آتش بس در 7 اکتبر شکسته شد نشون میده که آتش بس فقط حکم چسب زخم رو داره و این مسئله نیاز به یک درمان دائم و همیشگی داره ، حالا میخواد با تشکیل دو کشور یا با نابودی اسرائیل باشد.
ناشناس۳۲۹۲۳۵۲۱۱:۱۸:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۲۳
متاسفانه صهیونیست‌ها به هیچ تعهدی پایبند نبودن!
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۹۱۸۷۶۲۱:۲۲:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۲
فقط خدا کند شائبه تغییر و یا حذف برنامه به افق فلسطین برای عدم حضور جناب آقای دکتر ظریف صحیح نباشد(گرچه اینجانب هیچوقت شنونده یا بیننده این برنامه در شبکه افق صدا و سیما نبوده ام!) اما در هر حال رسانه ملی تحت هیچ عنوانی نباید و نمی تواند مانع انتشار آرا و تضارب افکار و دیدگاه های مختلف گردد. / شنونده پروپاقرص قدیمی رادیو
كوچيك شما اصغر !۳۲۹۱۹۵۷۲۳:۰۸:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۲
بنده هر گاه نام « رسانه ملي » بخصوص « سيما » ي ملي برده مي شود ، اين سؤال به مثابه معادله چند مجهولي برايم مطرح مي شود كه آيا رسانه ملي ما ملتفت هست كه در عصر انواع و اقسام « رسانه ها شرف حضور دارد و با رقيبان بسيار در حال رقابت ؟ و نيز توجه به اين نكته كه رسانه ملي يكه تاز ميدان نيست ؟ ...بله ؟ زماني بود كه سيماي ملي يكي ،دوتا شبكه بيشتر نداشت و ساعت پنج عصر كركره را بالا مي زد و ساعت يازده و دوازده شب فتيله را پايين مي كشيد و غزل خدا حافظي را مي خواند و همه بينندگان عزيز را به خداي بزرگ مي سپرد و شب بخير !! ... اما حالا از در و ديوار و از آسمان رسانه مي بارد ! ... رسانه ملي به هوش باشد ! زياده جسارت است !
ناشناس۳۲۹۲۱۴۱۰۷:۵۶:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۲۳
بالاخره هر رسانه‌ای سیاست خودش رو داره، الان رسانه‌هایی هستن که ده برابر صدا و سیما ادعا دارن ولی بخاطر بازنشر یه توئیت درباره فلسطین مجری خودشون رو اخراج می‌کنن!!
ناشناس۳۲۹۲۱۷۱۰۸:۳۶:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۳
اون رسانه ها خصوصی هستند و حق دارند امیال خودشان را نشر دهند اما صدا و سیما با بودجه بیت المال اداره می شود و حق ندارد فقط در اختیار یک گروه یا تفکر باشد.
ناشناس۳۲۹۲۲۸۳۱۰:۲۷:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۲۳
صدا و سیما باید رسانه جمهوری اسلامی باشد و حق ندارد افراد غیرانقلابی را به برنامه های همچون افق فلسطین دعوت کند.
ناشناس۳۲۹۲۳۲۰۱۰:۵۶:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۲۳
کاخ سفید: بدنبال درگیری و گسترش تنش ها با ایران نیستیم اون جناب ظریف الممالک از خطر وقوع جنگ حرف میزنه !
كوچيك شما اصغر !۳۲۹۱۹۵۱۲۲:۵۷:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۲
اندر حكايت ادعاي مهاجرت نخبگان !! ----------------- بنده هر گاه خبر مهاجرت نخبگان را مي شنوم ، --- حالا خبر درست يا نا درست --- فوري به ياد شاعر سوخته دل بابا طاهر مي افتم كه من هم با دل سوخته ، با شاعر شوريده دل همنوا مي شوم كه : « گُلي كه خود بدادُم پيچ و تابش به آب ديدگانُم دادُم آبش به در گاه الهي كي روا بي كه گُل از مو ( ما ) ديگري گيره گلابش » !! بله برادر ! بنده وقتي مي شنوم كه نخبه اي مهاجرت كرده ، با بابا طاهر همنوا مي شوم و اين دو بيت را با خود نجوا مي كنم كه چرا گُل از ما ، ديگري گيره گلابش ؟ بله ؟!!
ناشناس۳۲۹۲۱۴۴۰۷:۵۸:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۳
خب وقتی صبح تا شب از زمین و آسمون و ترک دیوار ایراد بگیریم، طرف فکر می‌کنه داره توی جهنم زندگی می‌کنه!
ناشناس۳۲۹۲۱۷۴۰۸:۳۹:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۲۳
طرفی که دارید میگید به گفته خودتون نخبه است. پخمه نیست که با چهارتا حرف هوایی بشه
ناشناس۳۲۹۲۲۶۵۱۰:۱۷:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۳
همین که با درآمد دلاری مقایسه ولی قدرت خرید خیر می شود معلوم هست هوایی هست یا نه!!
ناشناس۳۲۹۲۳۰۳۱۰:۴۵:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۳
نخبه الکترونیک ممکنه پخمه سیاست باشه!
ناشناس۳۲۹۲۱۹۸۰۹:۱۱:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۳
نخبه خودش عاقله وگرنه بهش نمیگفتن نخبه پس خودش داره واقعیتها رو میبینه و حس میکنه
ناشناس۳۲۹۲۳۰۴۱۰:۴۶:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۲۳
معلوم نیست نخبه طبابت، نخبه سیاست هم باشه!
ناشناس۳۲۹۴۷۳۶۰۲:۰۱:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۶
نخبه وقتی بی احترامی میبیند و وقتش بیهوده تلف میشود و آزادی بیان هم ندارد بعد از مدتی تحمل، طاقتش تمام میشود و وطن را ترک میکند.
ناشناس۳۲۹۳۷۷۶۱۸:۴۷:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۲۴
انتقادهای مردم را به ترک دیوار تنزل دادن زهی بی انصافیست. گرانیها و وضعبت بد معیشتی ترک دیواره؟!
ناشناس۳۲۹۱۹۸۰۲۳:۳۳:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۲
مهاجرت در جهان یک چیز عادی هست
محمد۳۲۹۲۱۲۱۰۷:۳۴:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۲۳
شما باید تعداد مهاجرت رو نسبت به جمعیت رو نگاه کنید. یا نسبت تعداد نخبگان یا پرستار ها یا دکتر های یا متخصصین یا کار آفرین ها رو به تعداد اون گروه تقسیم کنید و با کشورهای دیگه مقایسه کنید.
ناشناس۳۲۹۲۲۲۵۰۹:۳۹:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۲۳
آلمان کره جنوبی و چین و... را نگاه کن
ناشناس۳۲۹۲۱۹۳۰۹:۰۷:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۳
وقتی دیدی عزیزت در بیمارستان به دلیل نبود پرسنل داره تلف میشه این حرف رو دیگه نمی زنی. بقیه تخصص های دیگه ای که با پیشرفت وغیره سرکار داره بماند
ناشناس۳۲۹۲۶۸۰۱۵:۱۷:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۳
در اروپا که نوبت طولانی می گیرند برای پزشک نشان از چی هست؟
ناشناس۳۲۹۲۳۲۶۱۱:۰۰:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۳
در کشورهای نرمال مردم مهاجرت می کنند و مهاجر هم با شرایط مناسب می پذیرند ولی ما نخبه ها و ثروتمندان و کار آفرینان را فراری می دهیم و افغان بی سواد و بی پول می پذیریم ترکیه و امارات را نگاه کن ! آیا ایرانی های بی پول و بی سواد حق مهاجرت به امارات و ترکیه دارند ؟
ناشناس۳۲۹۲۵۱۰۱۳:۰۸:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۳
دقیقا. کشورهای مهاجرپذیر، هدفمند مهاجر قبول میکنن که به نفع کشورشون باشه و پذیرش پناهنده کم و طی پروسه طولانی ست. اونوقت کشور ما میلیونی و ناگهانی مهاجر میگیره که ارزش افزوده ای برای کشورمون نداره
ناشناس!!۳۲۹۲۱۴۶۰۷:۵۹:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۳
جناب دهقانی، بعدی که آمد ایشان هم به شما ایراد می گیرد،،،،، نگران چیزی نباشید.
نام آشنا۳۲۹۲۲۰۵۰۹:۱۷:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۳
نکته بسیار مهم و قابل توجه که از نظر دولت محترم و مسئوولین نظام در خصوص مهاجرت نخبگان علمی مغفول مانده انست که, بخش قابل توجهی از این نخبگان مهاجر به دلیل بد رفتاری یا بی مهری مسئوولان روی به مهاجرت به آمریکا یا کانادا یا اروپا اورده اند و در انجا به استخدام این کشورها درامده و عملا شده اند عامل بیگانه.
ناشناس۳۲۹۲۲۲۹۰۹:۴۵:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۳
مهاجرت چند برابر شده، آمارتان به روز نیست آقای دهقانی. فیلترینگ شدید اینترنت، نبود شادی در جامعه و از همه بدتر امدن دوباره گشت ارشاد
ناشناس۳۲۹۲۲۳۴۰۹:۵۲:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۳
چه اقدامی انجام داده اید که فکر می کنید که مهاجرت ها قرار است کم شود؟ چه دلیلی دارد که یک نخبه که زمینه رشد و شکوفایی علمی به همراه مزایای زندگی در یک کشور امن که بخاطر مو و یا یک پست در شبکه های اجتماعی درگیر نمی شوند و یا برای خرید یک اپارتمان کوچک لازم نیست 50 سال صبر کنند.
ناشناس۳۲۹۲۵۳۸۱۳:۲۴:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۲۳
جناب دهقانی، معاون رئیسی، چه این دولت و چه دولت‌های قبلی یک درصد هم برایشان مهاجرت نخبگان و سرمایه داران مهم نیست. چون برای ورود به عرصه های مهم و موثر در کشور ما، ضابطه مطرح نیست، فقط رابطه ضمنا ما مردم و دولت بجای استفاده از نخبگان، آنها را له میکنیم، فراریشون میدیم. همه اینها رو اضافه کنید به حقوق مکفی در غرب افراد ماهر و تحصیل کرده، جهت اداره زندگی حتی معمولی، دریافت می‌کنند. قابل ذکر است که آنجا پول اضافی به کسی داده نمیشه بلکه سطح حقوق ها مناسبه و در ازایش به حد کافی هم کار میکشن.
ناشناس۳۲۹۲۵۹۹۱۴:۰۰:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۳
دوره فیروزآبادی هم بعد از ستاری دوران جالبی است. قدرت دادن به یک عده جوان های بی تجربه و حذف نیروهای به درد بخور حتی در خود معاونت چه رسد به بیرون معاونت.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین