پایان جولان موتوری‌ها در بازار بزرگ تهران

  4020820075 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

طرح جمع آوری موتورهای متوقف شده در پیاده راه‌های منطقه ۱۲ با هدف ایجاد انضباط شهری و افزایش ایمنی تردد عابران پیاده کلید خورد.

پایان جولان موتوری‌ها در بازار بزرگ تهران

همشهری آنلاین نوشت: باب همایون، خیابان ۱۵ خرداد، خیابان صوراسرافیل، ناصر خسرو معابر پیاده‌راهی اطراف بازار بزرگ تهران هستند که با هدف تردد امن عابران پیاده احداث شده اند. موضوعی که توسط راکبان موتورسیکلت نادیده گرفته شده است و در سالهای اخیر با تردد در این معبرها امنیت عابران را به خطر انداخته‌اند. البته در این میان کاسبان هم از تردد بی وقفه و بدون قانون و قاعده موتورسواران ناراضی بوده و به همین دلیل طرح ساماندهی موتورسواران با اولویت در دستور کار نیروی انتظامی و پلیس راهور قرار گرفت و عملیاتی شد.

حالا زینب عبادی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۲ به همشهری آنلاین در این باره گفت: «پیاده راه متعلق به عابران پیاده است و براساس قانون تردد و توقف هر وسیله نقلیه از جمله موتورسیکلت در این معبرها ممنوع است. در راستای عمل به این قانون طرح جمع آوری موتورهای متوقف در معابر پیاده راهی عملیاتی شد و قطعا این طرح تداوم و استمرار خواهد داشت.»

او با بیان این که روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاه موتورسیکلت از مسیرهای پیاده راهی محدوده بازار تهران جمع آوری و به پارکینگ منتقل می‌شوند، تاکید کرد: « برای محدود کردن و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها در محدوده بازار، برنامه هوشمند سازی گیت‌ها ورودی را در دستور کار داریم که عملیاتی شدن آن نیاز به بستر سازی نرم افزاری و سخت افزاری دارد. البته موضوعات نرم افزاری تا حدودی نهایی شده و به زودی مسائل مربوط به سخت افزار را هم پیگیری می‌کنیم و امیدواریم تا پایان سال شاهد اجرای این طرح باشیم.»

به گفته عبادی با هوشمند سازی گیت‌های ورودی بازار، به موتورهایی که دارای پارکینگ اختصاصی هستند، اجازه ورود داده می شود. در واقع این کار از یک سو سبب کاهش تردد موتورسیکلت‌ها و از سوی دیگر بازگشایی معابر پیاده راهی و روان سازی تردد خواهد شد.

دیدگاه کاربران

علی۳۲۸۹۷۹۷۱۵:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۰
موتورسیکلتها به بلای جان مردم تبدیل شده اند و تهران را به جهنمی برای عابران‌پیاده تبدیل کرده اند، علیرغم اینکه شخصا بارها و بارها به پلیس تهران در این زمینه تذکر داده ام ولی تا به امروز کوچکترین برخوردی از طرف پلیس با موتورسواران متخلف انجام نشده و همین موضوع باعث گستاختر شدن این افراد شده است، مجددا از پلیس تهران خواهش میکنم یک بار برای همیشه به این‌تخلفات گسترده و بشدت خطرناک موتورسواران در تمام مناطق تهران پایان بدهد، با سپاس فراوان
حسین۳۲۸۹۹۵۲۱۸:۱۳:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۲۰
لطفاجلوی ورودموتورسواران به خط ویژه اتوبوس@روهم بگیرید
ناشناس۳۲۹۰۱۶۳۲۳:۳۹:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۲۰
خواهشمندم طرح ساماندهی موتور سواران در منطقه ۱۱ محدوده میدان منیریه به سمت پل امیربهادر هم توجه شود. ما اهالی این منطقه به خاطر بی قانونی و تردد بسیار زیاد موتورسواران حتی ترس از گذر از خیابان رو داریم بارها شاهد تصادفات در خیابان ولیعصر پایین تر از منیریه در خط بی آر تی بودیم. متاسفانه پدر بنده هم در همین منطقه به علت تصادف فوت کردند. ای کاش این نقطه بر روی موتور سواران بسته میشد تا ما اهالی امیریه و منیریه حداقل بتوانیم با آرامش از خیابان عبور کنیم و همیشه دچار ترس از این موتورسواران بی قانون نباشیم.
ناشناس۳۲۹۱۰۸۳۲۲:۳۹:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۱
به گمان من برای این اقدام کمی دیر شده است. بی انضباطی و قانون گریزی تبدیل به فرهنگ اجتماعی خصوصا برای موتورسواران شده است و بعید است که به این راحتی ریشه کن شود. زیرا هم شهرداری و هم پلیس راهور برای مدتهای مدید از اعمال و اجرای قوانین در این زمینه خودداری کرده اند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

آخرین عناوین