پیامدشناسی جنگ غزه

محمدکاظم انبارلویی،   4020816108 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
پیامدشناسی جنگ غزه

1- جمعه گذشته حادثه مهمی در تاریخ منبر ، موعظه و نصیحت روی داد. یك روحانی یك سید از سلاله رسول‌الله و زهرای اطهر (س) به منبر رفت درحالی‌كه جمعیت بی‌نظیری مستمع در پای منبر و ایستاده و برخی نشسته بودند.
«حجت»‌اسلام و «حجت» مسلمین سیدحسن نصرالله ، دبیركل حزب‌الله لبنان پس از شكستن یك ماه سكوت در یك سخن گاه جهانی به منبر رفت تا به پرسش‌های بی‌پاسخ فلسفه وجودی عملیات محیرالعقول «طوفان‌الاقصی» پاسخ دهد. 
او از منبر پایداری و مقاومت با استبداد جهانی اتمام «حجت» كرد. گونه‌شناسی مخاطبین او در پای این منبر الهی جالب است.

الف- ملت‌های عربی، مسلمانان جهان و آزادگان جهان كه براساس یك فطرت الهی و انسانی با یك اندوه وجدانی پای منبر او نشسته بودند تا ببینند عاقبت نسل‌كشی، جنایات جنگی صهیونیست‌ها در حملات موشكی و بمباران‌های جنون‌آمیز چه می‌شود؟ آیا حزب‌الله به‌عنوان خط مقدم نبرد با صهیونیست‌ها دست به قبضه شمشیر در این فضای طوفانی خواهد برد؟

ب- اندیشمندان، فیلسوفان سیاسی، جامعه‌شناسان و روشنفكران جهان آمده بودند تا بشنوند سید چه می‌گوید؟ آیا او قادر است پرده‌های حیرت و ابهام را كنار زند و در این مرحله یك تئوری برای تبیین ماجرا ارائه دهد یا حداقل خبر، نه تحلیل از اوضاع «غیب» و«شهود» ماجرا دهد؟
ج- استراتژیست‌های‌ نظامی جهان و در صف اول آن استراتژیست‌های پنتاگون و لشكر تحصیل‌كرده‌های حوزه سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی در اندیشكده‌های اروپایی و آمریكایی نشسته بودند تا هم‌زمان و برخط ببینند و بشنوند سید چه می‌گوید؛ تا تكلیف خود را در نگرش به آینده نبرد طوفان‌الاقصی بفهمند.

د- نیروهای مقاومت در كل خطوط نبرد، در عراق، سوریه، لبنان، غزه، كرانه باختری و رزمندگان دست به خنجر موشكی و پهپادی یمن هم آمده بودند ببینند «سید مقاومت» قهرمان جنگ 33 روزه و جنگ‌های مقدس رزمندگان حزب‌الله علیه آمریكا و رژیم صهیونیستی آرایش صحنه را چگونه گزارش می‌كند و تحلیل او از اوضاع و آینده نبرد چیست؟
این نكات از نظرگاه پیامدشناسی جنگ غزه فوق‌العاده مهم است.

2- در طول تاریخ اسلام و تشیع حتی در طول تاریخ بشر مورخان سراغ ندارند یك رهبر سیاسی یا نظامی در یك میتینگ یا گردهمایی به سخن‌گاهی بیاید كه گستره مخاطبین او مردم 5 قاره جهان را دربرگیرد.
علت اصلی این رویداد بزرگ تاریخی چه بود؟ واقعیت این است كه مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است! اما امروز مسئله فلسطین با طوفان‌الاقصی و واكنش دیوانه‌وار و جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی با ارتكاب نسل‌كشی و جنایات جنگی مسئله امروز تمام جهان درآمده است.
محور «شرافت» در برابر محور «شرارت» در جهان شكل گرفته است شكل‌گیری این معادله از پیامدهای عجیب جنگ غزه است.
همان‌طور كه مقام معظم رهبری در دیدار 13 آبان خود با دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند: «میدان غزه و اسرائیل، میدان حق و باطل است.»
امروز تمامی حق در برابر تمامی باطل در جهان صف‌آرایی كرده‌اند. نظم مستبدانه جهانی به‌هم‌خورده است. آرایش صحنه را آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان و مؤمنان الهی با عبور از سد پولادین رسانه‌های اهریمنی غرب به دست گرفته‌اند.

3- سید مقاومت روز جمعه چه گفت؟ او بیش از یك ساعت بدون لكنت زبان در كمال فصاحت و بلاغت و صراحت سخن گفت! تحلیل محتوای سخنان او فوق‌العاده مهم است! جهان عرب طی یك صد سال اخیر سراغ ندارد یك سیاستمدار و یك مبارز انقلابی این‌چنین محكم و استوار و متین در برابر استبداد و استكبار جهانی سخن گفته باشد!
مخاطبان اصلی او در اتاق جنگ رژیم صهیونیستی در «قلعه صهیون» و اندیشكده‌های آمریكایی و اروپایی، نظامیان و استراتژیست‌های نظامی به 15 نكته كلیدی در تحلیل محتوای سخنرانی سید مقاومت رسیدند. در این مقال فرصت فهرست‌برداری این 15 نكته نیست فقط به دو نكته اشاره می‌كنم.

4- سید مقاومت آمده بود دو كلمه حرف حساب با قصابان غاصب و غاصبان قصاب بگوید؛
كلمه اول: حماس و جهاد اسلامی درغزه حساب همه چیز را كرده‌اند. این عملیات محصول ماه‌ها و روزها فكر و اندیشه رهایی در ابعاد نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.
مقاومت در غزه خودش حریف رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله و دیگر خطوط مقاومت خود را برای مبارزه با آمریكا و پایان دادن به سلطه غرب در منطقه آماده كرده‌اند لذا حریف اصلی مقاومت به‌ویژه حزب‌الله، آمریكا است. پنتاگون باید تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد در یك باتلاقی همانند ویتنام، افغانستان و عراق فرو رود، بسم‌الله!
در اولین گام موشك‌ها و پهپادهای ما آماده‌اند ناوهای آمریكا را به قعر آب‌های غرب آسیا بفرستند. او گفت؛ شگفتانه‌های زیادی برای این نبرد آماده كردیم. همه گزینه‌های ما روی میز است.

كلمه دوم: به خونریزی و كشتار خاتمه بدهید و شرایط شرافتمندانه آتش‌بس را بپذیرید. جلوی هزینه‌های شكست غیرقابل‌ترمیم را از هرکجا بگیرید به نفع شماست.
راه‌حل جبران شكست، تشدید جنایات جنگی و نسل‌كشی آن‌هم در جهانی كه بوق‌های تبلیغاتی شما جهان را پر از كلمات پرتكرار «حقوق بشر»، «آزادی» و «دموكراسی» كرده‌اند نیست. جامعه جهانی تاب‌ این‌همه جنایت و خونریزی و كشتار زنان و كودكان و بی‌پناهان را ندارد. شما باید در برابر افكار عمومی برافروخته وغضب‌آلود جهان زانو بزنید.
رژیم صهیونیستی باید یاد بگیرد دستی را كه نمی‌تواند ببُرد باید ببوسد!
سید مقاومت، آمریكا و سه كشور شرور اروپایی را در برابر این دو گزینه خسارت‌بار قرارداد آن‌ها باید در تشخیص گزینه خسارت كمتر، عقل نظامی و سیاسی خود را به‌كار ببرند و از قماركردن بپرهیزند.
آن‌ها باید بدانند هر بمبی كه در غزه فرود می‌آید یك پل را برای بازگشت به تصمیم درست ویران می‌كند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین