مشورت روحانی با اصلاح‌طلبان درباره انتخابات/ ماجرای وساطت ولایتی در پرونده شهید عجمیان

  4020816066 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

مشورت روحانی با اصلاح‌طلبان درباره انتخابات/ ماجرای وساطت ولایتی در پرونده شهید عجمیان

 خانه‌نشینی اعتراضی وزیر نفت

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی، نماینده تهران در جلسه علنی عصر دوشنبه مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: آقای رئیسی! به درستی گشت ارشاد مدیران را آغاز کردید تا مدیران غیرتحول‌خواه را کنار بگذارید و در مواردی اقدامات خوبی نیز انجام شد، اما ظاهراً در وزارت نفت کارتان گره خورده است.

وی متذکر شد: سال گذشته درباره یک معاون وزیر نفت گفتید پسر رفت، پدر هم برود اما پدر همچنان پیگیر اعزام پسر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک ماه قبل دفتر رئیس‌جمهور به وزیر نفت نامه نوشت و تاکید کرد دو مدیر ارشد نفتی ۲۴ ساعته کنار بروند، اما وزیر نفت استعفا داد و چند روز در خانه نشست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی در وزارت نفت مانع نجات کشور از بلبشوی قاچاق سنگین گاز مایع هستند و عامل باقی ماندن مردم در نابسامانی توزیع LPG هستند که ۲۰ روز پیش منجر به انفجاری در کرج شد و بعضی از مردم دچار مشکل شدند. از ابتدا پیگیر حقوق مردم بودم و از تخریب‌ها نمی‌ترسم.

***

مشورت روحانی با اصلاح‌طلبان درباره انتخابات

به گزارش خبرگزاری دانشجو؛ به نقل از منابع آگاه روز گذشته «حسن روحانی» رئیس دولت دوازدهم با دعوت از برخی احزاب اصلاح‌طلب به دفتر خود، از آن‌ها جهت حضور در انتخابات مشورت گرفت.

لازم به ذکر است؛ با توجه به اینکه سه روز از مهلت ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است. اخباری مبنی بر شرکت حسن روحانی و سید حسن خمینی در ششمین انتخابات سراسری مجلس خبرگان رهبری به گوش می‌رسد و تا پایان زمان ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان تصمیم نهایی این دو نامزد مشخص خواهد شد.

روحانی به ائتلاف با اصلاح طلبان نیاز دارد

فردا نوشت: «اصلاح‌طلبان متوجه شده‌اند که نمی‌توانند بر روحانی حساب ویژه‌ای باز کنند زیرا نام او کافی است تا همین اندک سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان از دست برود. البته در این بین احزابی مانند کارگزاران سازندگی بی‌میل نیست که ائتلافی با طیف روحانی و مشخصا ظریف و نیروهای حزب اعتدال و توسعه ایجاد کند ولی این نگاه در میان دیگر احزاب اصلاح‌طلب عمومیت ندارد.

البته یک فرضیه دیگر هم مطرح است؛ آنکه اگر تمام اصلاح‌طلبان راضی به شرکت در انتخابات نشوند و بخواهند سیاست عدم مشارکت را پیش بگیرند ممکن است نگاه کارگزاران احزاب مایل به شرکت در انتخابات را همراه خود کند؛ احزابی مانند ندای ایرانیان، مردم‌سالاری و اعتماد ملی. این احزاب تا اینجای کار می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند ولی به نظر می‌رسد تمایلی به ائتلاف با طیف روحانی ندارند. اگر رادیکال‌ها با محوریت حزب اتحاد ملت خود را کنار بکِشند، هیچ بعید نیست که اصلاح‌طلبان باقی‌مانده در صحنه در دقیقه 90 و در روزهای منتهی به انتخاببات برای افزایش ظرفیت انتخاباتی خود با روحانی ائتلاف کنند.

در این بین طیف روحانی هم به شدت نیاز به ائتلاف با اصلاح‌طلبان دارد زیرا پر واضح است که روحانی و نیروهای نزدیک به او به صورت مستقل هیچ سرمایه اجتماعی‌ای ندارند و در شرایطی در میان اصولگرایان هم جایگاهی ندارند تنها راه ادامه حیات سیاسی برای آنها الصاق مجدد به اصلاح‌طلبان است. در واقع در مقطع کنونی این روحانی و اعتدال و توسعه است که بیش از همه به ائتلاف نیاز دارد.»

***

ماجرای وساطت ولایتی در پرونده شهید عجمیان

به گزارش فارس، صالح اسکندری یکی از نزدیکان رسانه ای و مشاورین دفتر علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی طی یادداشتی، ضمن بیان اطلاعات جدیدی از ماجرای وساطت در پرونده شهید عجمیان به برخی انتقادات پاسخ داد. در بخشی از این یادداشت آمده است: 

«در ماجرای وساطت دکتر ولایتی برای یک پزشک که یکی از محکومین پرونده قتل شهید عجمیان است پس از درخواست ۱۰۲ تن از روسای نظام پزشکی سراسر کشور و و طومار بیش از ۶ هزار پزشک مبنی بر بی گناهی وی و نیز پیام های مکرر از محافل پزشکی بین المللی مبنی بر تشدید تحریم ها در حوزه پزشکی و تماس های مکرر انجمن های پزشکی با ایشان طی نامه ای به یکی از مسئولان عالی رتبه نظام صرفا درخواست بررسی بیشتر کرده است و هیچ مکاتبه ای با قوه قضائیه در کار نبوده است.

- دکتر ولایتی به عنوان یک پزشک قدیمی معتمد جامعه پزشکی کشور است از این منظر صرفا حامل پیام بخش موثری از جامعه پزشکی سراسر کشور بوده است.

- شواهد بسیاری وجود دارد که منتقدین وساطت دکتر ولایتی در این ماجرا، برای هم صنفی های خود نامه های مشابهی را به قوه قضائیه نوشته اند و درخواست بررسی بیشتر کرده اند.

- قوه قضاییه جمهوری اسلامی مستقل است و تحت فشار هیچ شخص و جریانی نبوده و نیست. دکتر ولایتی نیز هیچ تماس یا نامه و یا پیگیری از مراجع قضایی درباره پرونده شهید عجمیان نداشته است‌.

- پدر شهید عجمیان داغدار است و به خاطر این داغ سنگین و اطلاعات غلطی که به ایشان توسط برخی افراد مغرض داده شده در برنامه تلوزیونی نکاتی را بیان کرده است.

- دکتر ولایتی در موضوع این گزارش به یقین رسیده اند و یقین پایه حجت شرعی است. ولایتی اهل سیاست بازی نبوده و نیست که جهت خوشایند یک جریان سیاسی و یا علیه جریان سیاسی دیگر موضعی اتخاذ کند.»

***

تاکید قالیباف بر لزوم حکم قاضی برای دسترسی به اطلاعات شخصی مردم

به گزارش ایسنا، غلامرضا نوری قزلچه در اخطاری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه که به راه‌اندازی سامانه رصد سبک زندگی مردم مربوط می‌شد، بیان کرد: در این بند ذکر شده که به صورت برخط سبک زندگی مردم و داده‌ها و اطلاعات افراد در یکجا رصد و پایش شود. اما در اصل ۲۵ قانون اساسی گفته شده با حکم قانون این امکان وجود دارد. اگر اکنون ما اینجا قانون‌گذاری کنیم ممکن است امکان تجسس در اطلاعات شخصی افراد فراهم شود. اگر هدف آینده‌پژوهی باشد باید اطلاعات جمعی افراد مورد بررسی قرار گیرد و نباید بررسی لحظه به لحظه اطلاعات هر فرد صورت گیرد. با تکیه بر اطلاعات جمعی نیز می‌توان آینده‌پژوهی انجام داد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نوری بیان کرد: ما به این دلیل این بند را در ابتدا به کمیسیون تلفیق ارجاع دادیم تا راه‌اندازی سامانه پایش و رصد سبک زندگی افراد با رعایت اصل ۲۵ قانون اساسی باشد. قطعا اگر قرار باشد به احوالات شخصی افراد ورود شود، حکم قاضی لازم است و بدون حکم قاضی این اتفاق نمی‌افتد. چنین برداشتی از این حکم صورت نخواهد گرفت و کسی نمی‌تواند از اطلاعات شخصی افراد بدون حکم قبلی برداشت داشته باشد.

***

صدور کیفرخواست پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی

علی صالحی دادستان تهران اظهار داشت: پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه، ۳۷ نفر متهم دارد که چهار نفر از آن‌ها شامل سه برادر و یکی از بستگان آن‌ها مستقیماً در عملیات اجرایی این سرقت مشارکت داشتند.

صالحی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات قضایی، دو نفر از سارقین، صبح روز بعد از وقوع جرم و قبل از خروج از کشور به مقصد یکی از کشورهای همسایه، بخش قابل توجهی از اموال مسروقه را درون اتومبیل خریداری شده از طریق منابع مالی محصله از سرقت، جاساز کرده و در یکی از پارکینگ‌های خودور پارک کرده بودند، که ضابطین دادگستری به دستور مقامات قضایی علاوه بر این خودرو و اموال جاساز شده در آن، بخش دیگری از اقلام مسروقه را که از سوی متهمان به عنوان امانت در اختیار بستگان آن‌ها قرار گرفته بود؛ بلافاصله شناسایی، کشف و توقیف کردند.

دادستان تهران با بیان اینکه روند شناسایی سارقان و دستگیری عوامل سرقت به سرعت شروع و ظرف دو سه روز به نتیجه رسید؛ یادآور شد: متهمان متواری نیز ظرف یک هفته در کشور همسایه شناسایی و توسط پلیس بین‌الملل دستگیر گردیدند؛ اما کشور مذکور بنا به دلایل نامعلوم از استرداد آن‌ها به مدت هفت ماه خودداری کرد تا اینکه نهایتاً، در دی ماه ۱۴۰۱ این دو سارق نیز به کشور مسترد شدند.

دادستان تهران در ادامه اظهار داشت: در یک بازه زمانی دو ماهه، با برگزاری جلسات مستمر، فشرده و شبانه روزی و با بررسی قریب به هشت هزار صفحه مدرک و سند ارائه شده و انجام استعلامات مختلف از مراکز تجاری و صنف طلافروشان، از مجموع ۱۵۵ شاکی که صندوق امانات آنان مورد سرقت واقع شده بود؛ با پرداخت مبلغی حدود ۲۲۹۰ میلیارد ریال، با ۱۴۵ نفر از شکات مصالح شد و در خصوص ۱۰ نفر دیگر نیز، پنج نفر که از ابتدا اعلام کرده بودند شی با ارزشی درون صندوق امانات نداشته‌اند و پنج نفر از بزه دیدگان نیز فاقد هرگونه سند و مدرکی مبنی بر ادعای خود بودند.

***

اخبار غیر رسمی از احتمال سفر رئیسی به عربستان

به گزارش ایسنا، نشست سران کشورهای اسلامی با درخواست سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور کشورمان و سران برخی دیگر از کشورها از جمله عربستان سعودی به زودی در ریاض ( به عنوان رییس دوره‌ای و کشور دارای مقر دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی ) برگزار خواهد شد.

بر همین اساس این احتمال وجود دارد که سید ابراهیم رئیسی با سفر به ریاض در این اجلاس شرکت کند.

برگزاری نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی تحولات فلسطین، توقف جنایات جنگی علیه غزه و کرانه و ارسال مستمر کمک‌های انسانی برگزار خواهد شد.

***

واکنش تلویحی فضائلی به جمله ی «کشور مال حزب‌اللهی‌هاست»

به گزارش ایسنا، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در پاسخ به برخی گزینش‌های سطحی یا مغرضانه، جمله‌ای از رهبر انقلاب را در حساب شبکه‌ اجتماعی ایکس منتشر کرد.

این عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در این باره نوشت:

رهبر انقلاب: «این انقلاب یک انقلاب الهی است و پایه‌ی اصلی آن مردمند؛ این انقلاب متعلق به مردم است... هیچ کس، هیچ قشری، نمیتواند و نباید ادعای مالکیت این انقلاب را بکند؛ خود را مالک بداند، دیگران را مستأجر... صاحب این انقلاب مردمند».

***

تکذیب کاهش خدمت سربازی

به گزارش خبرگزاری مهر سازمان وظیفه عمومی فراجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: نحوه تعیین مدت خدمت دوره ضرورت در قوانین موجود تعیین تکلیف شده است و برابر ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی در صورتی که مشمولان، مازاد و یا کمتر از تعداد مورد نیاز باشند، ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به پیشنهاد کاهش یا افزایش مدت خدمت دوره ضرورت اقدام می کند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به کاهش ۳ ماهه مدت خدمت دوره ضرورت که اخیرا بر این اساس ابلاغ شده است، هیچ تغییری در قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی از قبیل معافیت جدید یا کاهش مدت خدمت در دستور کار نیست.

در این اطلاعیه تاکید شده است: تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی پیرامون مقررات خدمت سربازی، سازمان وظیفه عمومی فراجا بوده و از کلیه جوانان عزیز تقاضا می شود ضمن عدم توجه به گمانه زنی ها و شایعات طرح شده از جانب افراد غیرمسئول در این حوزه برابر اطلاع رسانی رسمی از مراجع ذی صلاح نسبت به برنامه ریزی برای آینده خود و مشارکت در امر تامین امنیت میهن عزیزمان اقدام کنند.

گفتنی است محسن پیرهادی نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشته بود: «کمیسیون تلفیق  برنامه هفتم با رای قاطع به اصلاح قانون نظام وظیفه رای داد. ‏زمان سربازی  به ۱۲ ماه کاهش می‌یابد. ‏مشمولان بالای ۳۰ سال،دارای ۲ فرزند از خدمت سربازی معاف می‌شوند. ‏دانشجویان خارج از کشور  باید تعیین تکلیف شوند. ‏تلاش مجلس برای حرفه‌ای شدن سربازی محقق می‌شود…»

***

کمک وزارت دفاع به صنعت خودرو

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با مهر در خصوص انتقال سرریز فن‌آوری‌های بخش دفاعی به صنعت و تجارت کشور گفت: ما در بخش دفاعی کشور خود را در مسیری سازماندهی کردیم که دقیقاً سرریز فناوری‌هایمان مانند کشورهای صنعتی و توسعه یافته وارد بخش صنعت کشور شود.

امیر آشتیانی در تشریح بخش‌های مختلفی که این کمک و انتقال فن‌آوری صورت گرفته است اذعان داشت: در حوزه انرژی و مباحث تجهیزات نفتی و گازی، در حوزه بهداشت و درمان، تجهیزات پزشکی، همچنین در بخش واکسن، ریلی، میکرو الکترونیک، در حال کمک هستیم. همچنین در بخش خودرو در حوزه‌های ورود کرده‌ایم. از سویی عموماً در آن قسمت‌هایی که موضوع رقابت با بخش خصوصی مطرح شود کمی محتاط‌تر عمل کرده‌ایم تا احیاناً مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

وزیر دفاع بیان کرد: کمک‌ها و انتقال فن‌آوری که از حوزه دفاعی به بخش صنعت در حال انجام است منجر به افزایش تولید ناخالص ملی و ایجاد ثروت شده است اما چنانچه احساس کنیم که بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه‌های صنعتی و اقتصادی بتوانند گام‌های مؤثری بردارند ما در آنجا ورود نخواهیم کرد بلکه در آن قسمت‌هایی که خلأ وجود دارد، وارد خواهیم شد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۸۶۱۹۴۲۰:۴۵:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۱۶
حداقل مجازات قاتل شهید عجمیان اعدام بود دکتر ولایتی چرا تقاضای بررسی بیشتر را کرده بود ؟!
ناشناس۳۲۸۶۵۲۱۰۸:۰۱:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۱۷
قاتل که اعدام شد بقیه شریک جرم بودن !
ناشناس۳۲۸۶۸۳۴۱۲:۳۱:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱۷
هرکس در ماجرای شهادت شهید عجمیان دست داشته مجرم است و باید محاکمه و مجازات بشود.
ناشناس۳۲۸۶۵۳۱۰۸:۱۴:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۱۷
چرا تا حالا دکتر حسن روحانی و بسیاری از اعضا تیم او بواسطه تخلفات و فسادهای کلان اقتصادی دستگیر و محاکمه نشده اند
ناشناس۳۲۸۶۱۹۶۲۰:۴۶:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۱۶
روحانی 8 سال مملکت را به قهقرا برد حالا اگر از سیاست کناره گیری نماید به تقوا نزدیک تر است.
ناشناس۳۲۸۶۳۸۶۰۰:۳۷:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۱۷
کمیسیون اصل ۹۰ مجلس توضیح دهد با شکایت مردم از دولت قبل که در آن کمیسیون ثبت و ضبط شده است چه شد
ناشناس۳۲۸۶۴۷۸۰۵:۵۱:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱۷
با آمدن این یکی گل و بلبل شد!!!! مردم با چراغ دنبال روحانی می گردند
ناشناس۳۲۸۶۶۲۱۰۹:۴۶:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۱۷
روحانی با برجام فقط تحریم ها را بیشتر کرد زیرا طرف مقابل وقتی اصرار بیش از حد آن ها برای توافق را دید و دید که گفتند خزانه خالی است و گفتند مشکل آب خوردن هم با برجام حل می شود و ... پیش خود گفت تحریم ها به آن ها فشار آورده پس تحریم ها را بیشتر کنم تا امتیازات بیشتری در مذاکرات بگیرم.
ناشناس۳۲۸۶۶۶۰۱۰:۲۷:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۱۷
با چراغ دنبالش میگردن تا تتمه‌ی معیشت و تولید و اقتصاد را هم در عرض ۲۰ دقیقه مثل آب خوردن بده بره!!
ناشناس۳۲۸۶۷۳۳۱۱:۱۹:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۱۷
با توجه به عملکرد فاجعه بار دولت روحانی باید گفت صد رحمت به احمدی نژاد.
ناشناس۳۲۸۶۷۳۹۱۱:۲۲:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۱۷
مردم هنوز صف های طویل واکسن و گوشت و مرغ و روغن و قطعی های مکرر برق و روزی 800 نفر فوتی کرونا در دولت قبل را فراموش نکردند.
ناشناس۳۲۸۶۵۱۷۰۷:۵۷:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۱۷
قهقرا که دلار رو 23 تومن نگه داشت 50 تومن نرسید خوب نیست ولی دلار به 50 برسه خوبه.
ناشناس۳۲۸۶۶۰۴۰۹:۳۳:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۱۷
با مشکلات زمینه ای اقتصاد ایران و تورم بالای دولت محبوبت.....
ناشناس۳۲۸۶۷۱۰۱۰:۵۸:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۱۷
به روش دولت قبلی ادامه دار می شد که تورم بالای 100 درصد و دلار هم بالای 85هزار تومان می بود .
ناشناس۳۲۸۸۷۲۳۱۴:۳۴:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۱۹
باتوجه به فروكش كردن كرونا اگه دولت روحاني ميبود وبودجه چند برابري نهادهاي بي مصرف وهمسو بادولت فعلي به مردم تحميل نميشد دلار درمحدوده ٢٨٥٠٠تا٣٠هزارتومان ياقي ميماند
ناشناس۳۲۸۶۷۲۸۱۱:۱۶:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۱۷
در دولت روحانی نرخ ارز و طلا و ماشین و خانه و موبایل 10 برابر شد و اقتصاد کشور و معیشت مردم نابود شد.
ناشناس۳۲۸۸۷۲۵۱۴:۳۶:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۱۹
روحاني ارز رو ٣٥٠٠تحويل گرفت ٢٢تحويل داد!يعني تو٨سال ٦برابرشد!ريسي ٢٢نحويل كم رفت الان درعرض ٢سال ٥٢يعني ٢.٥برابر كرده!
ناشناس۳۲۸۶۷۳۷۱۱:۲۱:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱۷
در دوران احمدی نژاد دلار فقط 2 هزار تومان گران شد اما در دوران روحانی 27 هزار تومان گران شد.
ناشناس۳۲۸۸۷۱۸۱۴:۲۸:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۱۹
ودر دوران ريسي 28هزارتومان گران شد البته اونم تو٢سال اول فقط
ناشناس۳۲۸۸۷۳۰۱۴:۳۸:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۱۹
الان دلار ٥٢هزارتومنه باحساب شما ريسي درمدت ٢سال دلار٢٥تحويل گرفته شده رو تا اين لحظه ٢٧هزارتومان گران كرده
ناشناس۳۲۸۶۱۹۸۲۰:۴۹:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۱۶
ولایتی در انتخابات سال 92 سیاست بازی کرد و باعث رای اوردن روحانی و ته دره رفتن اقتصاد مملکت شد.
ناشناس۳۲۸۶۵۷۶۰۹:۱۲:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۱۷
اقتصاد مملکت بعد از تحریمهای همه جانبه آمریکا و بند هفت شورای امنیت در زمان احمدی نژاد به ته دره رفت و خزانه خالی که دولت او برای دولت روحانی به ارث گذاشت آنهم در شرایطی که دولت احمدی نژاد نفت را به بالاترین قیمت آن در طول تاریخ ایران می فروخت پس انصاف اینه که بگیم روحانی تلاش کرد مملکت رو از ته دره بالا بکشه اما توان اون رو نداشت که البته از نقش پر رنگ تندروهای همواره هزینه ساز هم در این عدم موفقیت نباید غافل بود !
ناشناس۳۲۸۶۷۰۲۱۰:۵۴:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۱۷
ته دره را همان دوستان با آشوب 88 و با پیش زمینه توافقات غیر قانونی دهه 80 ایجاد کردن ولی قدرت خرید سال 92 با سال 84 تقریبا برابری می کرد اما در دولت روحانی 92 چی تحویل گرفت و چی تحویل داد؟ فقط نمونه قدرت خرید را تقریبا 30 الی 40 درصد کم کرد
ناشناس۳۲۸۶۷۳۱۱۱:۱۷:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۱۷
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای نفتی و بانکی شد نتیجه فتنه و اشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۳۲۸۶۸۰۴۱۲:۱۱:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۱۷
روحانی خزانه را خالی تحویل گرفت اما بدهکار تحویل داد صندوق توسعه ملی را با 53 میلیارد دلار موجودی تحویل گرفت اما خالی تحویل داد و کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه ورشکسته تحویل داد.
ناشناس۳۲۸۶۲۰۰۲۰:۵۰:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۱۶
روحانی به ائتلاف با اصلاح طلبان نیاز دارد اما اصلاح طلبان دیگه هیچ احتیاجی به روحانی ندارند.
ناشناس۳۲۸۶۲۰۳۲۰:۵۳:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۱۶
حسن روحانی میخ اخر را بر تابوت اصلاحات کوبید او دیگر در بین اصلاح طلبان اقبالی ندارد.
ناشناس۳۲۸۶۳۴۳۰۰:۰۲:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۱۷
لاریجانی و اصحابش فکر نکنن چراغ خاموش میتازن و مردم هم نمیبینن فاجعه سازان ۲۰ دقیقه‌ای بهتره بدونن هر مسیری که برای حسن فریدون و رفقاش مسدود باشه برای اونا هم مسدوده مردم هرگز راهشون نخواهند داد
ناشناس۳۲۸۶۳۹۶۰۰:۴۹:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۱۷
با توجه به عملکرد فاجعه آور اقتصادی دولت رییسی در قیمت ها باید بگوییم صد رحمت به حسن و محمود
ناشناس۳۲۸۶۶۹۸۱۰:۵۰:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۱۷
ارثی مانند ارز4200 برجای گذاشتید که 50 درصد قیمت ها را شامل آن شده که در همان دولت وقت باید انجام می گرفت باید گفت صد رحمت به تمامی دولت ها به جز روحانی
ناشناس۳۲۸۶۲۰۵۲۰:۵۸:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۱۶
روحانی پاسخگو باشد چرا در دولت ایشان تحریم ها بیش از دو برابر و قیمت ارز 10 برابر شد ؟!
ناشناس۳۲۸۶۳۹۱۰۰:۴۴:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۱۷
با توجه به افتضاحات مجلس در این چهار سال از دنا پلاس ها و سیسمونی گیت و رانت وسیع خودرویی شاسی بلند و چیزهای دیگر باید کارهایشان توسط نمایندگان آینده مجلس در قوه قضاییه پیگیری شود
ناشناس۳۲۸۶۲۱۴۲۱:۱۵:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۱۶
مشورت با مهدی جهانگیری و مهدی هاشمی هم فر اموش نشود
ناشناس۳۲۸۶۲۲۰۲۱:۱۹:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۱۶
در دولت روحانی بیش از 100 هزار نفر از مردم ایران در اثر کرونا فوت کردند او باید بدلیل ترک فعل در خرید واکسن محاکمه بشود.
ناشناس۳۲۸۶۶۰۶۰۹:۳۶:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۱۷
یه ایرادی بگیر که حداقل مردم در جریان آن نباشند همه به یاد داریم که ورود کرونا در اسفند ۹۸به طور رسمی به ایران اعلام شد و تا یکسال تمام کل دنیا بدون دسترسی به واکسن موثر گذراندند و تلفات زیادی متحمل شدند که ایران هم از این قائده مستثنی نبود !! وباز به یاد داریم که در سال دوم حضور کرونا آمریکا و چین و چند شرکت اروپایی ساخت واکسن‌هایی را اعلام کردند‌ که در درجه اول برای مردم خودشان به کار بردند وبعد از چندین ماه تصمیم گرفتند آنرا برای استفاده عموم به فروش بگذارند! باز همه به یاد داریم در حالی که خود ما درگیر ساخت واکسن داخلی بودیم ، آمریکا پیشنهاد ارسال واکسن را به ما داد که به شدت با آن مخالفت شد و دست دولت روحانی بسته شد! البته روحانی سفارش واکسن سینوفارم را هم داده بود که متاسفانه و قطعا به دلیل زد و بندهای چین این واکسن نباید به سرعت به دست دولت روحانی می رسید !! با این وجود همه شاهد بودیم که در ماه‌های آخر دولت دوازدهم ، واکسیناسیون به سرعت انجام شد اما به دلیل جمعیت زیاد هر روز با صف های طولانی مواجه بودیم که بعضا موجب نارضایتی مردم و کندی کار می شد . اما اینکه چه طور دولت رئیسی قبل از شروع به کار و دسترسی به منابع ارزی دولت توانست حجم بالایی از واکسن را از چین خریداری و بلافاصله وارد کند جای سوال دارد !!
ناشناس۳۲۸۶۸۰۹۱۲:۱۳:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۱۷
پس چرا مسئولان دولت قبل میگفتن بدون برجام و FATF نمی توانیم واکسن بخریم ؟!!!
ناشناس۳۲۸۶۸۱۱۱۲:۱۶:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۱۷
بعد از خروج ترامپ از برجام صادرات ایران نفت صفر شد و حتی برای خرید واکسن و گندم و روغن دلاری در خزانه وجود نداشت.
ناشناس۳۲۸۶۸۱۶۱۲:۱۷:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۱۷
با سرکار اومدن رئیسی صادرات نفت به چین شروع شد و هزینه مالی خرید واکسن تامین شد.
ناشناس۳۲۸۶۸۱۸۱۲:۱۸:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۱۷
روحانی چرا میگفت واکسن سوهان قم نیست که فراوان باشد ؟!
ناشناس۳۲۸۶۸۲۳۱۲:۲۳:۱۳ ۱۴۰۲/۸/۱۷
مثل اینکه شما هنوز نمیدانی واکسن مانند چین اول به کشورهایی داده می شد که در آزمایش آن واکسن ها شرکت کرده بودن و شما و دولت وقت می گفتید ما موش آزمایشگاهی نیستیم!! در ضمن در سبد جهانی خریداری شده بود چرا دولت آمریکا اجازه نمی‌داد و تحریم کرده بود و وقتی واکسن داخلی به مرحله تولید انبوه رسید تحریم را برداشتند؟!!
ناشناس۳۲۸۶۲۲۱۲۱:۲۱:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۱۶
اصلاح طلبان از بازگویی کارنامه دولت روحانی واهمه و ترس دارند دیگه با شیخ حسن ائتلاف نمی کنند.
معلم تاریخ۳۲۸۶۳۱۹۲۳:۱۸:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۱۶
ر وحانی و اصلاح طلبان با مرگ برجام از صحنه سیاسی ایران حذف شدند.
ناشناس۳۲۸۶۴۹۰۰۶:۵۴:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۱۷
باید اصلاح طلب ها بیان که نجات پیدا کنیم
ناشناس۳۲۸۶۸۷۱۱۲:۵۷:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۱۷
ازموده را دوباره ازمودن خطاست.
ناشناس۳۲۸۶۶۰۲۰۹:۳۱:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۱۷
شرم آور و خجالت آور هست آن درخواست توسط پزشکان و...!!
ناشناس۳۲۸۶۶۵۲۱۰:۱۸:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۱۷
دکتری که در صحنه قتل شهید عجمیان نبوده شهادت بر بی گناهی هم صنفی خود می دهد یک دروغ گوست و باید به دلیل شهادت دروغ محاکمه شود ،مگر میشود کسی در صحنه حضور نداشته باشد ،،شهادت هم بدهد.
ناشناس۳۲۸۶۶۷۱۱۰:۳۶:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۱۷
در هر صورت اصلاح طلب دیگه وجود نداره .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین