تمام مراحل گرفتن مدرک آیلتس ۷ و زمان موردنیاز

گزارش بازرگانی، 225620،   4020813035 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

 نمره ۷ یکی از محبوب‌ترین نمرات آیلتس است؛ زیرا بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و مهاجرتی به نمره ۷ یا بالاتر نیاز دارند. در بسیاری از کشورها مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و آمریکا برای پذیرش و مهاجرت دانشجویان، داشتن نمره ۷ آیلتس الزامی است.

 مراحل گرفتن مدرک آیلتس 7

آزمون آیلتس که توسط دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود دارای نمرات متفاوتی است و کسب نمره 7 در آزمون آیلتس ثابت می‌کند که شما به زبان انگلیسی تسلط کافی و خوبی دارید. بااین‌حال، به یاد داشته باشید که کسب نمره 7 در آزمون آیلتس یا کسب نمرات بالاتر زمان بر است. برای این کار باید در طول روز زمان زیادی را به خواندن زبان اختصاص دهید. برای کسب نمره 7 در آزمون آیلتس باید هر 4 مهارت گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن را تقویت کنید و در محدوده قابل‌قبول قرار دهید.

موضوعات اصلی آزمون آیلتس به چهار بخش Speaking، Listening، Reading و Writing تقسیم می‌شوند. برای به‌دست‌آوردن امتیازات بالا باید به همه این مهارت‌ها مسلط باشید. برخی از عوامل و زمان موردنیاز برای یادگیری این مهارت‌ها عبارت‌اند از:

 1) نمره 7 برای مهارت گفتاری در آزمون آیلتس (Speaking)

 صحبت‌کردن به زبان انگلیسی به اعتمادبه‌نفس زیادی نیاز دارد و اغلب یکی از سخت‌ترین بخش‌های امتحان است. اصول اولیه این مهارت را می‌توان در یک دوره آموزشی 25 ساعته آموخت. سطح زبان شما باید در حد متوسط باشد و دوره پیش‌نیاز Grammar1 و دوره لغات آیلتس را سپری کرده باشید. شما علاوه بر علاوه بر شرکت در یک دوره آموزشی، می‌توانید منابع مختلف تست مانند سری نسخه دوم Face Second Edition را مطالعه کنید. بازنگری سؤالات دوره‌های قبلی تأثیر زیادی در یادگیری مهارت‌های گفتاری دارد.

 2) در آزمون آیلتس در مهارت شنیداری نمره ۷ را به دست آورید (Listening)

 داوطلبان پیشرفته با شرکت در یک کلاس 10 جلسه‌ای به مدت 25 ساعت می‌توانند این مهارت را بهتر بیاموزند. بااین‌حال، کسانی که مدارک پایین‌تری دارند باید زمان بیشتری را به مطالعه و تمرین خارج از کلاس اختصاص دهند. کسانی که در سطح پیشرفته هستند، با شرکت در دوره جامع و همراهی مربی، می‌توانند با حل تمرینات کلاسی و پاسخگویی آسان به سؤالات، مهارت‌های قابل‌قبولی کسب کنند.

 3) کسب نمره 7 در آزمون آیلتس با خواندن (Reading)

 افرادی که به دستور زبان و لغات و سطوح پیشرفته زبان تسلط دارند، می‌توانند در 10 جلسه در مجموع 25 ساعت، مهارت‌های اولیه ریدینگ را بیاموزند و با تمرین و تکرار به سطح آمادگی مناسبی برسند. برای شرکت در آیلتس 7 لازم است که collocation را به‌خوبی یاد بگیرید؛ زیرا تأثیر بسزایی در افزایش امتیاز شما دارند. همچنین باید دایره لغات خود را به سطح مطلوبی برسانید.

 4) رایتینگ سطح 7 آیلتس (Writing)

 در 10 جلسه و در مجموع 25 ساعت تدریس می‌توانید مهارت‌های رایتینگ برای آزمون آیلتس را بیاموزید. شما مهارت‌های نوشتاری پیشرفته را می‌دانید و آموزش معلمان را دنبال می‌کنید. حل تمرین‌های کلاس به شما این فرصت را می‌دهد که اشتباهات و نقاط ضعف خود را بشناسید و بتوانید آن‌ها را اصلاح کنید.

 شما می‌توانید کلیه این مهارت‌ها را با شرکت در دوره‌های آموزش آنلاین آیلتس وبسایت آرمانی کسب کنید. در این دوره‌ها زبان‌آموزان می‌توانند زبان انگلیسی را از سطح مبتدی تا پیشرفته را در 14 ترم آنلاین بیاموزند.

کدام بخش‌ها در آیلتس برای 7 امتیاز بسیار مؤثر هستند؟

مهم نیست که عملکرد شما در بخش شنیداری و خواندن چقدر خوب است، پایین آوردن امتیاز شما به 0.5 در بخش نوشتن و گفتار می‌تواند بسیار دشوار باشد. نمرات Listening و Reading به دانش لغات و دستور زبان‌بستگی شما دارند. این دانش اغلب از طریق ارتباط و تمرین انگلیسی قابل‌انجام است. حتی در قسمت‌های شنیداری و ریدینگ آیلتس، پاسخ‌ها درست یا غلط هستند، اما در رایتینگ و اسپیکینگ، اغلب موارد دیگر مهم هستند.

 1. نقش گرامر در آیلتس 7

 استفاده صحیح از گرامر 25 درصد از امتیاز شما را هم در رایتینگ و هم در گفتار به‌حساب می‌آورد. یک معلم خوب آیلتس به رایج‌ترین اشتباهات دستور زبانی اشاره می‌کند و شما را تشویق می‌کند که خودتان آن‌ها را اصلاح کنید؛ بنابراین حتماً این قسمت از زبان انگلیسی را در برنامه تحصیلی آیلتس خود قرار دهید.

 2. نقش انسجام (Coherence) نوشتار و گفتار در آیلتس 7

 در زمینه رایتینگ و مکالمه انگلیسی، صحبت‌کردن مناسب یکی از الزامات اساسی برای کسب نمره خوب در آیلتس است. نوشتن یا گفتن هر چیز متناقض، به‌شدت در نمره شما تأثیر می‌گذارد.

 3. نقش واژگان در آیلتس 7

 دیکشنری‌ها حاوی کلمات زیادی هستند، اما همیشه آسان نیست که بدانید کدام کلمات بیشتر استفاده می‌شود و کدام یک در شرایطی مانند آزمون آیلتس مناسب هستند. Vocabulary for IELTS یکی از بهترین کتاب‌ها برای این کار است.

 

 چقدر طول می‌کشد تا آیلتس بگیریم؟

در واقع توانایی‌های فعلی شما، نمره موردنیاز و سطح زبان انگلیسی شما در پاسخ به این سوال نقش دارد؛ بنابراین، باید حداقل 6 تا 8 هفته برای آماده‌شدن برای آزمون آیلتس وقت بگذارید و زمان کافی برای گرامر پایه، سرعت خواندن، مهارت‌های نوشتاری و سایر استراتژی‌های تست زنی بگذارید. مطالعه انفرادی یا گروهی، مدت زمانی که برای مطالعه دارید و انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی همگی در قبولی شما نقش دارند.

به‌عنوان‌مثال اگر در سطح B2 باشید می‌توانید 5.5 یا 6.5 امتیاز و اگر در سطح C1 باشید می‌توانید از 6.5 تا 8 امتیاز بگیرید همچنین اگر سطح C2 داشته باشید از 8 تا 9 می‌گیرید. اگر سطح B1 داشته باشید احتمالاً 4 تا 5.5 امتیاز می‌گیرید. در واقع می‌توانید با استفاده از آزمون‌های آنلاین در آزمون آیلتس شرکت کنید و نمره خود را بر اساس سطح زبان خود پیش‌بینی کنید.

خوشبختانه وبسایت آرمانی این امکان را برای کلیه زبان‌آموزان عزیز فراهم کرده است تا بتوانند در آزمون تعیین سطح آنلاین، به‌صورت رایگان شرکت کنند. شما می‌توانید با شرکت در این آزمون در بازه زمانی کوتاهی، سطح دقیق زبان خود را بدانید. زمان موردنیاز جهت شرکت در این آزمون، حدود 40 دقیقه است.

زمان گرفتن مدرک آیلتس به چه عواملی بستگی دارد؟

 حال با تجزیه‌وتحلیل عوامل مؤثر بر زمان لازم برای قبولی در این آزمون متوجه می‌شویم که چقدر طول می‌کشد تا مدرک آیلتس دریافت شود. به‌طورکلی استفاده از دستورالعمل‌های ثابت و یکسان برای همه یک اشتباه است و برنامه‌ریزی شخصی بسیار مهم است. در این میان عوامل مرتبط با تعیین زمان موردنیاز برای شرکت در آزمون آیلتس شامل موارد زیر می‌شود:

 1. سطح زبان عمومی شما

 اگر بر طیف گسترده‌ای از مهارت‌های انگلیسی تسلط داشته باشید، زمان کمتری برای آماده‌شدن برای آزمون آیلتس نیاز خواهید داشت.

 2. درجه فشرده‌سازی کلاس‌ها یا مطالعات

 اگر می‌خواهید مسیری را با سرعت بالا طی کنید، بهتر است در مطالعه فشرده و فوق فشرده آزمون آیلتس شرکت کنید.

 3. میزان تلاش و مطالعه‌ای که انجام می‌دهید

 اینکه چقدر مطالعه و تمرین کنید به تلاش و پشتکار شما بستگی دارد و در تعیین زمان لازم برای رسیدن به موفقیت شما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

همان‌طور که بیان کردیم، داشتن یک برنامه درسی در مدت‌زمان گرفتن مدرک آیلتس 7 نقش بسیار مهمی دارد. اما وبسایت آرمانی برای این موضوع نیز چاره‌ای اندیشیده است. شما می‌توانید از برنامه درسی هوشمند آیلتس آرمانی استفاده کنید. این برنامه درسی به‌صورت رایگان و هفتگی مطابق سطح، نمره هدف و زمان شما در اختیارتان قرار می‌گیرد. پس با داشتن این برنامه، دیگر نگرانی بابت انتخاب دوره، منابع آیلتس و نحوه مطالعه کتاب نخواهید داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر بهتر است سری به این وبسایت بزنید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۸۲۹۵۰۱۱:۵۶:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۱۳
برگزاری آزمون آیلتس مدتهاست در ایران با مشکل مواجه شده و داوطلبان با هزینه های بالای ۳۰ ۴۰ میلیون میرن کشورهای اطراف امتحان میدن. اول یه تلاشی برای اون بکنید، بعد با مطلب تبلیغاتی مربوط به آیلتس نمک به زخم ما بپاشید.
حسين۳۲۸۳۶۰۹۰۷:۴۷:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۱۴
خيلي خوبه
ناشناس۳۲۸۳۶۷۱۰۹:۳۸:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۱۴
آیلتس که برداشته شده و مهاجرت هم آسونتر شده دیگه دوره زبان رو میریم همون جاها می خونیم بعد از یکسال آزمون میدیم.
محمد۳۲۸۳۷۲۰۱۰:۱۳:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۱۴
هزینه کلاس زبان اونجا بسیار بالاست کاری که اینجا با نهایت پنجاه میلیون جمعش می کنی اونجا پانصد میلیون و یا بیشتر
محمد۳۲۸۴۰۹۱۱۶:۰۷:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۱۴
یه کارزاری رو بچه هایی که میخوان آیتلس بدن راه انداختن.لطفا پیگیری کنید که یک امتحان ساده چه موانعی داره که این همه شل کن سفت کن در میارن واسش؟اگر دیگه نمیخوان بگیرن صادقانه بگن که هرکی تکلیفشو بدونه.لطفا حتما از سنجش پیگیر بشین و اطلاع رسانی کنید
ناشناس۳۲۸۴۳۹۱۲۲:۲۵:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۱۴
نتیجه اینکه: افغانستانی‌ها برای مهاجرت به ایران از ایرانی‌ها برای مهاجرت به غرب، خیلی جلوترند.
مجید۳۲۸۴۵۴۹۰۵:۴۵:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۱۵
مهاجرت!؟ بریم اروپا یا آمریکا که چه بکنیم ؟ غرب دیگه تاریخ مصرفش تموم شده بزودی مردمش بدبخت ترین مردم دنیا میشن هرچند الان هم خیلی اوضاع خرابی دارند هیچ جا ایران عزیز نمیشه اگر هم قصد مهاجرت داشتید برزیل یا چین ابرقدرت های آینده رو انتخاب کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  2. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  3. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  4. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  5. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  6. سخت، اما گذرا...

  7. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  8. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  9. شهدای خلبان حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

  10. انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیر برگزار می‌شود

  11. زندگی‌نامه رئیس‌جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی

  12. جزئیات درگیری خونین پلیس با اشرار و اراذل در نارمک

  13. بازتاب های گسترده بین المللی در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان

  14. صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

  15. کارنامه خدمات شهیدان حسین امیرعبداللهیان و سید محمدعلی آل‌هاشم

  16. جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست مخبر آغاز شد

  17. واکنش ظریف به شهادت رئیس جمهور

  18. سیدالشهدای خدمت!

  19. پیام تسلیت دکتر احمد توکلی در پی شهادت آیت الله رئیسی

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  5. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  6. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  8. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  9. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  10. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  11. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  12. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  13. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  14. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  15. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  18. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  19. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  20. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  21. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  22. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  23. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  24. لنگرگاه جمهوری اسلامی در بحران‌ها کجا است؟!

  25. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

آخرین عناوین