رئیس‌جمهور در جمع اقشار مختلف مردم سنندج: مردم کردستان در مقابل شعارهای توخالی تجزیه‌طلبان ایستادگی کردند

  4020811033 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور گفت: مردم بیدار و با بصیرت کردستان پیشمرگان کُرد مسلمان و زنان و مردان سلحشور این دیار همواره در مقابل شعارهای توخالی و تجزیه طلبان و معاندان ایستادگی کرده و می کنند.

مردم کردستان در مقابل شعارهای توخالی تجزیه‌طلبان ایستادگی کردند

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور کشورمان روز پنجشنبه در جمع مردم استان کردستان در میدان آزادی سنندج اظهار کرد: کردستان استان، صفا و وفا با مردمانی سخت کوش است و خداوند متعال را سپاسگزارم از اینکه در جمع باشکوه شما زنان و مردان، دختران و پسران و جوانان و نوجوانان این مرز و بوم هستم.

وی افزود: امروز شرایطی را می گذارنیم که برای شما مردم و همه مسلمانان و مردم عالم رنج آور است، شرایطی که دشمنان اسلام برای مردم غزه پیش آوردند، مردمی که می خواهند از خانه و کاشانه و وطن خود دفاع کنند و در این راستا مقاومت و ایستادگی را برگزیدند.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: امروز ما ۲ صحنه را می بینیم آنچه که در غزه می گذرد، صحنه‌ای کریه، زشت، سیاه و ظلمانی و صحنه استکبار، خود بزرگ بینی، ظلم، تعدی و تجاوز است که انسان کراهت دارد بگوید این ها انسان هستند، این ها انسان نیستند بلکه حیوان هایی هستند که خود را در قالب انسان نشان می دهند. جوانان و نوجوانان فلسطینی زمینه بیداری در عالم را فراهم کردند.

جوانان و نوجوانان فلسطینی زمینه بیداری در عالم را فراهم کردند

وی ادامه داد: با وجود تمام این مشکلات که دشمنان برای فلسطینی ها ایجاد کرده اند، جوانان و نوجوانان فلسطینی راه ایستادگی، شرف، عزت و تسلیم نشدن در مقابل دشمنان را طی می کنند و باید به این رشادت‌ها و ایثارگری ها افتخار کرد، چرا که حرکت آنها و خون شهدا، در عالم، بیداری ایجاد کرد، بسیاری‌ها بیدار شدند و فهمیدند آمریکایی ها جز منافع خودشان به هیچ چیزی فکر نمی کنند و ارزشی برای شرف و انسانیت قائل نیستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دنیا امروز متوجه شده که آمریکایی‌ها عامل این جنایت در فلسطین هستند، حقوق انسانها را پایمال می کنند و مدعیان حقوق بشر ناقصان حقوق بشر هستند، افزود: جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان و راهنمایی های امام امت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سال هاست این موضوع را فریاد می زند که رژیم صهونیستی غاصب، حقوق انسان ها را لگد مال می‌کند. دنیا به حقانیت جمهوری اسلامی پی برده است.

دنیا به حقانیت جمهوری اسلامی پی برده است

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهونیسم حکومتی است که اساس آن بر کشتار و تجاوز قرار گرفته و حکومتی جعلی است، اضافه کرد: بسیاری از ملت ها و کشورهای دنیا به حقانیت مواضع جمهوری اسلام ایران پی بردند و به برکت خون شهدای فلسطین و شهدای اقصی نقاط ایران اسلامی بیدار شدند و فهمیدند دوست و دشمن کدام است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مردم بیدار و با بصیرت کردستان پیشمرگان کُرد مسلمان و زنان و مردان سلحشور این دیار همواره در مقابل شعارهای توخالی و تجزیه طلبان و معاندان ایستادگی کرده و می کنند.

وی اضافه کرد: مردم شهرها و روستاهای استان کردستان افتخار دارند که این مرز و بوم را در مقابل دشمنان حفظ کرده اند، ضمن اینکه امنیت این سرزمین، مرهون خون شهدا است و وحدت و انسجام بین سنی و شیعه مدیون مجاهت مجاهدان و ایستادگی مردان و زنان با بصیرت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این وحدت و امنیت بسیار بارارزش است، گفت: فعالیت و کار در این استان به خوبی در حال انجام است و وضعیت و شرایط در شهر و روستا به برکت انقلاب متفاوت از قبل شده است و دانش آموزان و دانشجویان و دانش پژوهان می توانند به پدران، مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ هایشان مراجعه کنند وضعیت شهرها و روستاها قبل از انقلاب و امروز را جویا شوند.

امروز ملت ایران امیدوار به آینده است

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز ملت ایران امیدوار به آینده هستند و جوانان آینده را بسیار درخشان می‌بینند، گفت: جوانان ما کارها و تلاش‌‎های بسیاری در حوزه‌های مختلف علم و فناوری، صنعت، معدن و کشاورزی انجام داده‌اند و علم افزایی و معرفت افزایی را پیشه کردند و هم‌اکنون شرایط برای کار، فعالیت و تلاش آماده است.

رئیس جمهور به سفر به استان کردستان و تلاش برای رفع مشکلات مردمان این دیار اشاره کرد و افزود: در دور اول سفر مشکلاتی که مردم سنندج و برخی از شهرهای استان با آن مواجه بودند بررسی شد و با تلاش‌های مدیران در سفر دوم شاهد بهره برداری از برخی از این طرح‌ها از جمله راه آهن همدان- سنندج بودیم که اقدام بسیار خوبی بود و باید از دست اندرکاران آن تقدیر کرد.

وی با اشاره به مساله مسکن به عنوان یکی از مشکلات موجود، اعلام کرد: با اقدامات انجام شده، بیش از پنج هزار مسکن در استان کردستان مورد بهره برداری قرار می گیرد و در این سفر ۲۵ هزار زمینی که واگذار شده است، عملیات ساخت در آن آغاز و تسهیلات در جهت رفع مشکل مسکن پرداخت می شود.

اولویت ما در کردستان بومی گزینی است

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه مشکل کردستان بیکاری است و در این زمینه اولویت ما در کردستان بومی گزینی است، اظهار کرد: باید از نیروهای بومی استفاده شود و باید تلاش شود در شرایطی که شرایط مساوی است نیروی تحصیل کرده و فارغ التحصیل دانشگاهی بومی جذب گردد.

وی ادامه داد: نگاه مردم به ادارات و کارآمدی دستگاه های استانی است و جاهای دیگر را در پایتخت نمی بینند، لذا از مدیران استان می خواهم با همه وجود بدون روابط ناسالم و پارتی بازی به رفع مشکلات مردم بپردازند و همه تلاش آنها رضایت ارباب رجوع باشد.

گره گشایی از مسائل و مشکلات مردم

آیت الله رئیسی اضافه کرد: مساله بیکاری بسیار مهم است و در کشور ظرفیت و زمینه اشتغال فراوانی داریم کارخانه و کارگاه های نیمه تعطیل زیادی داریم و باید تلاش کنیم بیش از پنج هزار کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداندیم.

وی با اشاره به کارهای دانش بنیان جوانان افزود: در ابتدای شروع به کار دولت برخی از وزارتخانه ها با ۱۰۰ شرکت ارتباط داشتند و اکنون این تعداد به ۶۰۰ شرکت افزایش یافته و این مهم با فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان محقق شده است.

کاهش آمار بیکاری در کردستان

رئیس جمهور افزود: تابستان امسال آمار بیکاری نسبت به یک دهه گذشته کاهشی شده است و امیدواریم مسئولان استانی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری حتی یک روز را هم غنیمت بشمارند.

وی ادامه داد: در این سفر ۳۵ هزار میلیارد تومان برای کار توسعه ای و طرح هایی که در استان انجام شده هزینه شده است و اعتبارات بیشتری هم برای طرح‌های نیمه تمام اختصاص می یابد. مسکن، بیکاری و معیشت مردم از نکات مهم و مورد توجه دولت است

آیت الله رئیسی اضافه کرد: دولت مساله معیشت و زندگی مردم را در اولویت قرارداده است و علی رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها و اقدامات دشمنان شبانه روز در تلاش هستیم تا مشکلات کاهش یابد.

وی گفت: یقین داریم مردم کردستان همچنان که تاکنون درخشیده اند بعد از این نیز با تلاش جوانان غیور این راه همچنان پیموده خواهد شد.

وی یادآور شد: بسیار خوشحالم امروز در جمع مردم استان هستم و تمایل داشتم در همه شهرهای استان حضور پیدا می کردم اما امکان رفتن به همه شهرها نیست و امروز زمینه برای دیدار با مردم و مشاهده مشکلات آنها فراهم شده است و باید از نزدیک مسائل را دید و دنبال کرد و برای رفع آن تلاش کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۸۱۵۸۶۱۳:۴۱:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۱۱
مهتدی وقاسمی وتجزیه طلبان رو اقای رئیسی باهمکاری مردم کردستان شستن و پهن کردن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  16. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  24. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  25. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

آخرین عناوین