معاون قوه قضاییه: تخلفات انتخاباتی در حال رصد است

  4020810081

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در مرکز، ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است و پیش‌تخلفات و جرائم در مجموعه‌ها رصد و تذکرات لازم داده می‌شود.

معاون قوه قضاییه: تخلفات انتخاباتی در حال رصد است

به گزارش ایرنا، اصغر جهانگیر که روز چهارشنبه به عنوان نماینده ویژه رییس قوه قضاییه در نشست بررسی مشکلات شهرستان رفسنجان حضور یافته بود، اظهارداشت: همچنین به جرائم و تخلفات در حین انتخابات و پس از انتخابات نیز رسیدگی خواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت مهار تورم تاکید کرد و افزود: بخش عمده مسائلی که برای مهار تورم مطرح می‌شود، در بخش قوه اجرایی است و قوه قضاییه به عنوان تسهیلگر و رفع کننده موانع در این خصوص می‌تواند به یاری بخش‌های تولیدی بیاید و کمک کند تا چرخ تولید بچرخد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سرقت‌های خُرد تصریح کرد: در پنج سال گذشته بحث سرقت‌های خرد به عنوان اولین جرم کشور از نظر آمار پرونده‌ها شناخته می شود که دلایل متعددی دارد؛ بخشی از آن به متولیان بر می‌گردد و بخشی دیگر بیانگر نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش بیشتر به مردم است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سرقت‌های خرد به علت پایین بودن آگاهی مردم رخ می‌دهد، گفت: بسیاری از سرقت های خرد نیز توسط معتادان صورت می‌گیرد که جمع‌آوری معتادان در دستور کار بوده اما برای ماندگاری درازمدت توسعه کمپ ها و اصلاح قوانین لازم است.

جهانگیر بیان کرد: بحث سرقت هم علاوه بر ناامنی مالی، ناامنی روانی نیز ایجاد می‌کند.

اتباع در مرزها ساماندهی شوند

وی در ادامه مشکل اتباع بیگانه را مساله ای کشوری عنوان کرد و گفت: اتباع بیگانه باید در مرزها ساماندهی شوند و کنترل و اجرای قوانین برای آنها صورت گیرد زیرا صرف بازگرداندن آنان مشکلی را حل نخواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: درباره اتباع بیگانه در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه کارهای دوجانبه ای را با کمک وزارت کشور آغاز کردیم؛ با سازمان ملی مهاجرت جلساتی برگزار شده تا تمهیداتی فراهم شود که هم از فرصت‌های حضور اتباع در کشور استفاده کنیم و هم با تهدیدهای این قشر فاقد مجوز مقابله منطقی در چارچوب قانون و مقررات صورت گیرد.

جهانگیردر خصوص فعالیت تعاونی های گمنام که در جلسه مطرح شد نیز پیشنهاد داد که باید دادستانی پیگیری کند، در این خصوص گزارش تهیه تا با پیگیری، حق و حقوق تضییع شده مردم برگردانده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه پیرامون مشکل واحدهای تولیدی تعطیل شده نیز گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی که به خاطر مسائل حقوقی، اداری و کمبود سرمایه تعطیل شده اند باید در اولویت قرار گیرند.

به گزارش ایرنا انجام ندادن مسئولیت اجتماعی برخی شرکت ها، نهادها و تشکیل پرونده های با شاکی زیاد از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز در این زمینه ها قول مساعد داد که مسئولیت اجتماعی برخی شرکت ها به آنها گوشزد شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه صبح امروز در قالب بیست و ششمین سفر استانی خود به استان کرمان سفر کرده است؛ در جریان این سفر ۲۰ نفر از اعضای شورای عالی قضایی کشور نیز شامل معاونان و روسای سازمان های تابعه وی را در استان همراهی می‌کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. درباره توبه تتلو

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  15. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

آخرین عناوین