پیش‌بینی وزیر دفاع از جنگ غزه/ انتقاد کیهان از روحانی/ شرط دولت برای فعالیت استارلینگ در ایران

  4020810002 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پیش‌بینی وزیر دفاع از جنگ غزه/ انتقاد کیهان از روحانی/ شرط دولت برای فعالیت استارلینگ در ایران

 استارلینک با قبول قواعد ایران می‌تواند خدمات خود را ارائه کند

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور اینترنت استارلینک در ایران اظهار کرد: ایران بارها اعلام کرده است که از حضور ارائه‌کنندگان خدمات چه زیرساختی مانند اینترنت و چه نرم‌افزاری مانند پلتفرم‌ها استقبال می‌کند به شرطی که قوانین سرزمینی و داخلی ما را رعایت کنند.

وی افزود: در آخرین جلسه هیئت مقررات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات یا همان RRB، شرکت اسپیس ایکس مکلف به همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود شد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: اگر استارلینک قواعد سرزمینی ما را قبول کرد می‌تواند در ایران خدمات منظومه ماهواره‌ای خود را ارائه دهد.

***

انتقاد کیهان از روحانی 

روزنامه کیهان در مطلبی نسبت به سخنان حسن روحانی  در جمع اعضای حزب اعتدال و توسعه، انتقاداتی را وارد کرد. این روزنامه نوشت: رئیس‌دولت یازدهم و دوازدهم، «ذخیره ارزی، برجام آماده احیا و اجرای مجدد، طرح‌های آماده افتتاح و میلیون‌ها دوز واکسن خریداری‌ شده و آماده تزریق را «حداقل پنج هدیه و یادگاری بزرگ دولت خود برای دولت بعد» عنوان کرد!

کیهان نوشت: آقای روحانی در دولت سابق تا جایی که می‌توانست خزانه و ذخائر ارزی را خالی کرد و خزانه را با کسری تحویل داد و اگر هم مثلا ته صندوق توسعه ملی مبلغ اندکی باقی ماند، به خاطر منع قانونی بود... ادعای وارد کردن میلیون‌ها دوز واکسن در حالی است که دولتمردانی مانند روحانی و ربیعی در مقابل مطالبه واکسن کرونا، ادعا می‌کردند واکسن، سوهان قم نیست و تا مشکل برجام و FATF حل نشود، نمی‌توان واکسن وارد کرد!  بسیاری از پروژه‌هایی که سال‌های طولانی در دولت قبل معطل مانده یا به تعطیلی کشیده شده بود، در دولت فعلی احیا و به سرانجام رسید و این سؤال را مطرح کرد که چرا پروژه‌هایی که ظرف یک تا دو سال می‌توانست اجرایی شود، هفت هشت سال یا بیشتر معطل مانده است... در موضوع ناامید شدن مردم هم عجیب است که آقای روحانی با آن کارنامه مشعشع خویش، دوست دارد درباره گلایه و دلخوری مردم فرافکنی کند.

***

اسرائیل از سه جهت غافلگیر شد

امیر محمدرضا آشتیانی،وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نظر داریم یک سامانه پدافندی بردبلند به نام «شهید علی‌وردی» را رونمایی کنیم که در زمان مقتضی جزئیات این امر اعلام خواهد شد.

آشتیانی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت فعلی جنگ غزه اظهار کرد: هر کشوری اگر در یکی از سطوح غافلگیری واقعاً غافلگیر شود و نتواند پیش‌بینی داشته باشد، از نظر دفاعی ضعیف است. رژیم صهیونیستی در هر سه سطح راهبردی، عملیاتی و راهکنشی غافلگیر شد. چنین رژیمی با این غافلگیری می‌توان گفت در حال فروپاشی است.

وی افزود: این رژیم از سوی یک گروه مبارز فلسطینی غافلگیر شد و این نشان می‌دهد تمام ادعاهایی که داشتند و ابعاد توانمندی‌های دفاعی و اطلاعاتی آنان فریبی بیش نبوده است. آنان در یک باتلاق فرورفته‌اند و امکان ترمیم چهره خود یا خروج از این باتلاق را ندارند.

وزیر دفاع تاکید کرد: آمریکایی‌ها که سرآمدان خطاهای راهبردی و محاسباتی هستند هم در کنار این‌ها در این باتلاق افتاده‌اند و قطعاً آمریکا هم ضربه خواهد خورد. مسلمانان و آزادیخواهان و کشورهای منطقه تا حدی صبر دارند. حتماً همه کشورها گزینه‌های مختلفی را روی میزها دارند و آن‌ها را بررسی می‌کنند.

آشتیانی تصریح کرد: اگر به سرعت این جنگ متوقف نشود و صهیونیست‌ها و حامیانشان از خطاهای بزرگ خود بازنگردند، حتماً آسیب‌های جدی در سطح منطقه و فرامنطقه‌ خواهند دید. برخی کشورهای اروپایی هم که دارند به صهیونیست‌ها کمک می‌کنند باید مراقب باشند دچار خشم و غضب مسلمانان جهان نشوند.

***

پیامدهای همایش انتخاباتی اصولگرایان در روزنامه های امروز
یکی از موضوعات موردتوجه روزنامه‌های امروز، موضوع انتخابات است. در این بین رسانه‌های اصلاح‌طب بیشتر تلاش داشتند تا پیامدهای همایش انتخاباتی اصولگرایان را بررسی نمایند. آنها تلاش دارند تا اختلاف بین اصولگرایان را مطرح و برجسته سازند.

آرمان امروز جدیدترین تحرکات صحنه انتخابات را بررسی کرده است. این روزنامه نوشته است: حدود هجده هفته تا روز برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده است و رفته رفته شاهد افزایش تحرکات جناح‌های سیاسی هستیم. باتوجه به اینکه در مرحله تایید صلاحیت‌ها قرار داریم و هر روز اظهارات مختلفی از جناح‌ها و شخصیت‌ها به گوش می‌رسد ولی هنوز مشخص نیست که اردوگاه‌های سیاسی در این زمینه چه آرایشی به‌خود خواهند گرفت و با چه تاکتیکی به این رویداد پرماجرا قدم خواهند گذاشت.

«ناصر ایمانی»، تحلیلگر سیاسی اصولگرا به‌ آرمان امروز می‌گوید: «در این فاصله تا روز انتخابات نمی‌توانیم به‌صورت مشخص بگوییم که طیف‌های سیاسی چه آرایشی برای این رویداد به خود می‌گیرند ولی می‌توانیم مشاهده کنیم که رفته رفته صف‌بندی‌های انتخاباتی در حال شکل گرفتن است. در اردوگاه اصلاح‌طلبان هنوز چگونگی حضورشان مشخص نشده است و در اردگاه اصولگرایی هم می‌بینیم که اختلافات هر روز افزایش می‌یابد. واقعیت امر این است که هنوز نمی‌دانیم تحرکات جریان‌های سیاسی چقدر می‌تواند بر روی میزان مشارکت تاثیرگذار باشد و هنوز نمی‌دانیم که این جریان‌های سیاسی چقدر در بین شهروندان مقبولیت داشته باشند و چه تعداد رای به صندوق‌های آنها ریخته خواهد شد... به‌نظر مهمترین عاملی که در انتخابات اسفند مهم است، نگاه شهروندان به این رویداد خواهد بود که آیا همانند گذشته با نگاه و تعصبات جناحی وارد خواهند شد یا اینکه اساسا نگاهی جناحی خود را کنار گذاشته‌اند؟»

این تحلیلگر با اشاره به اینکه چه اختلاف‌نظرهایی در این دو اردوگاه وجود دارد، ادامه می‌هد: با قطعیت می‌توانیم بگوییم که اختلافات اساسی در هر دو اردوگاه وجود دارد. در اردوگاه اصلاح‌طلبی بحث‌های وسیع‌تر و حساس‌تری وجود دارد زیرا در این اردوگاه با سه نگاه متفاوت روبه‌رو هستیم، یک دسته از اصلاح‌طلبان احتمالا از هم اکنون قصدی برای شرکت در انتخابات ندارند و در ادامه هم کسی را تشویق به مشارکت نخواهند کرد، دسته دیگر هم بر حضور در انتخابات تاکید دارند و تلاش می‌کنند تا هوادارانشان را برای حضور در انتخابات ترغیب کنند، در ادامه هم باید به گروه خاص این اردوگاه اشاره کنیم که احتمالا انتخابات را با تحریم روبه‌رو خواهند کرد. در اردوگاه اصولگرایی چنین بحث‌هایی وجود ندارد و تنها موضوعی که در این طیف سیاسی، باعث اختلاف نظرها شده است سهم‌خواهی‌ها است... آنچه من می‌توانم در این فاصله به شما در مورد چگونگی حضور اصولگرها بگویم این است که به احتمال زیاد با دو یا سه لیست وارد انتخابات خواهند شد. درصد اینکه بخواهند با یک لیست وارد انتخابات شود تک رقمی است.

ایمانی در ادامه عنوان داشت: هیچ سند تجربی مشاهد نمی‌شود که بخواهیم با قطعیت بگوییم که می‌توانیم ارتباط مستقیمی بین شورای نگهبان و میزان مشارکت‌ پیدا کنیم با این حال که این ردصلاحیت‌ها به نشاط جامعه بیشتر آسیب می‌زند تا میزان مشارکت.

روزنامه کیهان نیز نوشت: علت فضا‌سازی نشریات زنجیره‌ای و وابستگان به اشرافیت غربگرا برای جا انداختن اختلاف میان نیروهای انقلاب، این است که اتحاد و همدلی طیف‌های مختلف انقلابی در دو انتخابات قبلی مجلس و ریاست جمهوری، موجب تغییر ریل مجلس و دولت شده، و ضمن کنار زدن غربگرایان، موجب موفقیت‌های بزرگ سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک شده است... این نکته هم گفتنی است که جبهه اصلاحات به خاطر حمایت از سوء مدیریت فاحش دولت روحانی از یک‌سو و آلوده شدن برخی اعضای آن به عناصر ضد انقلاب، هم از چشم بسیاری از مردم افتاده و هم با این بحث اساسی در درون مواجه است که آیا اعضای آن می‌خواهند به حداقل لوازم ادعای اصلاح‌طلبی‌ وفادار بمانند یا باید در اپوزیسیون ورشکسته منحل شوند.

***

38 هزار دقیقه سکوت

روزنامه صبح نو نوشت: چرایی سکوت احمدی‌نژاد که در سال‌های ریاست جمهوری‌اش ادعای دفاع از مردم فلسطین را به دوش می‌کشید، سوال مهمی است که خطاب به او مطرح می‌شود. جدای از سابقه سیاسی احمدی‌نژاد و ادعاهای پیشین وی، او به‌عنوان یک انسان باید پاسخگو باشد که چرا در برابر چنین جنایتی چشم بسته و سکوت کرده است. انسانیت هر فردی در هر جایی از گیتی با دیدن تصاویر کودکان غرق در خون غزه‌ای به لرزه درمی‌آید و ساکتان این میدان را می‌توان ساکت در مقابل با جنایت رژیم اشغالگر دانست... اکنون در این روزها که به تعبیر بسیاری، هولوکاست دیگری در خاورمیانه در جریان است، این‌بار اما به عاملیت رژیم اسرائیل؛ ولی محمود احمدی‌نژاد که یک‌ بار با طرح مسأله هولوکاست، جهان را شگفت‌زده کرد، آن هم درست موقعی که کمی پیش از آن اشغالگران زیر فشار افکار عمومی مجبور شده بودند از نوار غزه خارج شوند و عملیات تخلیه برخی شهرک‌های یهودی‌نشین را در این منطقه آغاز کنند، این بار پشت دیوار سکوت پنهان شده است. سکوتی که شگفتی و اعتراض‌های بسیار هم نتوانست خدشه‌ای بر آن وارد کند.

احمدی‌نژاد که حتی فرصت تبریک تولد مایکل جکسون و تسلیت‌گفتن به‌خاطر مرگ خواننده زن هندی و بسکتبالیست آمریکایی را برای بازگشت به خطوط خبری فراموش نمی‌کرد، یا سفر اخیرش به گواتمالا (کشوری که به قطع‌نامه اخیر سازمان ملل در محکومیت اقدامات رژیم اسرائیل در غزه «رأی مخالف» داد) با موضوع منابع آب را (که به گفته یکی از نزدیکان سابق احمدی‌نژاد در این موضوع همکاری گسترده‌ای بین گواتمالا و رژیم اسرائیل وجود دارد) دستمایه حواشی خبری پر سر و صدا می‌کرد، حالا چنان سکوت کرده که حتی حامیان دیروزش هم زبان به انتقاد گشوده‌اند.

***

پیش بینی قیمت دلار تا اسفند ۱۴۰۲ از سوی باهنر

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از گفتگو با خبرآنلاین، درباره قیمت دلار تا پایان سال صحبت کرد و گفت: در یک سال اول دولت آقای رئیسی خیلی تورم سنگین بود. اما الان ۷ یا ۸ ماه است که قیمت ارز در یک محدوده درصدی بالا و پایین می شود. حتی قیمت ارز در این داستان اخیر غزه که یک عده می خواستند غوغا راه بیندازند که جنگ و بلوا شده، ۲ یا ۳ روز ۲ هزار تومان بالا رفت و ۵۲ هزار تومان شد و الان دوباره به جای اول بازگشته است.

وی گفت: من از هر فعال اقتصادی سوال می کنم که با همه پارامترهای موجود در منطقه و کشور و تحریم هایی که داریم آیا کنترل کردن ارز در طول ۷ یا ۸ ماه در حد ۲ یا ۳ درصد تلورانس چگونه است؟ می گویند کار بسیار مهم و خوبی است.

نماینده ادوار مجلس گفت: به شما و فعالان اقتصادی هم یک خبر خوب دارم و با اطلاع می گویم اگر ان شاالله اتفاق غیرمترقبه ای نیفتد تا پایان اسفند ۱۴۰۲ قیمت ارز خارجی حداکثر ۲ تا ۳ درصد بالا و پایین می شود یعنی اصلا کسی منتظر جهش ۱۰ و ۱۵ درصدی یا ۲۰ درصدی نباشد و این موضوع کنترل می شود.

***

طرح ایجاد استان تهران غربی در دست بررسی است
احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تشکیل سازمان ملی مهاجرت، اظهار کرد: امیدوارم بعد از تصویب نهایی برنامه هفتم توسعه، هرچه زودتر بتوانیم اساسنامه سازمان مهاجرت را تهیه کنیم. وی در خصوص آخرین وضعیت لایحه ساماندهی تجمعات، خاطرنشان کرد: یک طرح در مجلس در این خصوص وجود داشت و دولت هم یک لایحه را تهیه و به مجلس ارسال کرد.


وحیدی درباره روند اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اسامی داوطلبان به دستگاه‌های نظارتی ارسال شده و آنها ۱۰ روز فرصت پاسخگویی دارند و سپس این مدارک جمع شده و به صورت متمرکز در اختیار هیات‌های اجرایی قرار می گیرد. در هیات های اجرایی فرصت دو هفته‌ای برای بررسی وجود دارد و اگر داوطلبی از نتیجه بررسی هیات‌های اجرایی شکایت داشت، به هیات نظارت شکایت خواهد کرد.

وزیر کشور درباره تشکیل استان تهران غربی نیز گفت: این درخواست در دست بررسی است ولی تصمیم قطعی گرفته نشده است.

***

قهر بخش‌هایی از جامعه با انتخابات و صندوق‌های رأی

منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه «تحول‌خواهی»و «مردم‌محوری» شعار برنامه انتخاباتی ما را شکل می‌دهد، گفت: مردم انتظار دارند بدانند مجلس جدید چه تغییری ایجاد می‌کند؟ چه برنامه جدیدی دارد و چه حرف تازه‌ای مطرح می‌کند که ناظر بر حل مشکلات جامعه باشد؟

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: مجلس یازدهم که واپسین ماه‌های خود را می‌گذراند عملکرد قابل دفاعی نداشته و همین امر موجب قهر بخش‌هایی از جامعه با انتخابات و صندوق‌های رأی شده است. اکنون ما می‌خواهیم آشتی با صندوق‌های رأی و انتخابات را با برنامه و راهبرد برقرار کنیم.

متکی افزود: همه تلاش کنیم تا انتخابات آتی با مشارکت بالا و با شور و نشاط برگزار شود. هم شورای نگهبان و وزارت کشور و هم احزاب سیاسی و کاندیداها در گرم‌شدن تنور انتخابات نقش ممتاز و مسئولیت جدی دارند.

بیشتر بخوانید:

متکی: مجلس یازدهم عملکرد قابل‌دفاعی ندارد

***

 افزایش تولید نفت به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز 

 جواد اوجی، وزیر نفت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد: در شروع دولت تولید روزانه نفت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر نبود. خوشبختانه با اقداماتی که طی این ۲۴ ماه، وزارت نفت انجام داده است در راستای افزایش تولید نفت ما امروز به عدد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت رسیده‌ایم. ان‌شاالله با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده چه در بخش میادین، چه میادین مشترک و چه میادین مستقل و چه در خشکی و چه در دریا ان‌شاالله رشد تولید نفت ما افزایشی خواهد بود.

وزیر نفت گفت: ان‌شاالله این رشد به صورت صعودی مستمر خواهد بود. با سرمایه‌گذاری که در حوزه میادین نفتی و گازی انجام می‌دهیم و افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و محصولات پتروشیمی ان‌شاالله تا پایان امسال و اوایل سال آتی رشد گروه نفت و گاز صعودی خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۸۰۹۸۸۲۰:۴۲:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
چه عکسهای جذابی!!
ناشناس۳۲۸۱۰۳۱۲۱:۱۲:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۱۰
احمدی نژاد مهره اتاق فکر
ناشناس۳۲۸۱۰۳۳۲۱:۱۴:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۱۰
کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تکلیف شکایت مردم از رییس دولت قبل و مدیرانش را هر چه زودتر و قبل از انتخابات مجلس معلوم نماید
ناشناس۳۲۸۱۱۱۱۲۲:۰۹:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۱۰
خوش تیپشون احمدی نژاده
ناشناس۳۲۸۱۵۶۰۱۳:۰۲:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۱۱
دکتر احمدی نژاد عشق است
ناشناس۳۲۸۰۹۹۳۲۰:۴۶:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
طبق امار وزارت بهداشت در دولت روحانی فقط 26 میلیون دوز واکسن ثبت سفارش و 19 میلیون دوز واکسن وارد شده بود و در دولت رئیسی بیش از 150 میلیون دوز واکسن ثبت سفارش و وارد کشور شد.
ناشناس۳۲۸۱۰۷۹۲۱:۳۹:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
روحانی باید بدلیل تعلل در خرید واکسن که سبب فوت بیش از 100 هزار نفر از مردم ایران در اثر کرونا شد محاکمه بشود.
علی۳۲۸۱۵۸۹۱۳:۴۴:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۱۱
فراموش کردید !که ورود واکسن بخاطر تولید در ایران بود
ناشناس۳۲۸۰۹۹۸۲۰:۴۸:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۱۰
نویسنده روزنامه صبح نو پاسخگو باشد چرا موسوی و خاتمی در مورد جنایات اسرائیل در غزه سکوت اختیار کردند ؟!
ناشناس۳۲۸۱۰۴۹۲۱:۲۲:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۱۰
اینها مگر در کشور مسولیتی دارند و با کاره ای هستند
ناشناس۳۲۸۱۵۶۹۱۳:۱۱:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۱۱
احمدی نژاد مگر مسئولیت دارد که روزنامه صبح نو از عدم اعلام نظر ایشان در جنگ غزه انتقاد کرده است ؟!
ناشناس۳۲۸۲۳۳۵۱۵:۳۸:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۱۲
مگه احمدي نژاد عضو مجمع تشخيص مصلحت نطام نيست؟
ناشناس۳۲۸۱۱۳۰۲۲:۳۲:۱۲ ۱۴۰۲/۸/۱۰
خاتمی ، کروبی و اغلب چهره های اصلاح طلب در همان روزهای اول با صدور بیانیه و یا با اعلام نظر حمایت خود را از فلسطینیان اعلام کردند
ناشناس۳۲۸۱۵۶۱۱۳:۰۳:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۱۱
متاسفانه هیچکدام از اصلاح طلبان جنایات اسرائیل در غزه را محکوم نکردند.
ناشناس۳۲۸۰۹۹۹۲۰:۴۸:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۱۰
مردم در انتخابات اگر مجلسی نو بنیاد بنا کنند شاید یک پیشرفتی در کشور حاصل شود
ناشناس۳۲۸۱۰۴۵۲۱:۲۰:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۱۰
نه بزرگ به همه گذشتگان
ناشناس۳۲۸۱۰۰۱۲۰:۵۱:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
روحانی در مدت 8 سال نتوانست برجامو به ثمر برساند و تحریمها را لغو نماید چگونه در پایان دولتش می خواست به این مهم دست پیدا کند ؟!
ناشناس۳۲۸۱۰۰۶۲۰:۵۴:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۱۰
افزایش بیش از 10 برابری نرخ ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل 5 یادگار بجای مانده از دولت روحانی بود !
ناشناس۳۲۸۱۰۰۸۲۰:۵۴:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۱۰
درود بر شریعتمداری سلطان قلم که بدرستی مسولان کم کار گذشته را رسوا نموده و می نماید
ناشناس۳۲۸۱۰۱۲۲۰:۵۷:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۱۰
روحانی 8 سال فاز یازدهم پارس جنوبی و ازاد راه شیراز _ اصفهان را معطل گذاشته بود در دولت رئیسی این پروژه های معوق اجرایی و به بهره برداری رسیدند.
ناشناس۳۲۸۱۵۶۴۱۳:۰۴:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۱۱
امروز هم راه اهن همدان - کردستان راه اندازی شد.
ناشناس۳۲۸۱۰۱۵۲۱:۰۰:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱۰
روحانی خزانه را بدهکار و صندوق توسعه ملی را خالی و کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه در شرایطی تحویل داد که حتی برای خرید گندم و روغن دلار در خزانه وجود نداشت.
مهدی۳۲۸۱۰۹۲۲۱:۴۳:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۱۰
ببینید چه شده که من شده‌ام مدافع روحانی که اصلا قبولش ندارم. ... انصاف را ملاک قرار بدهیم
ناشناس۳۲۸۱۳۳۹۰۷:۲۶:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۱۱
صدرحمت به روحانی وقتی رییس جمهور بعدی در سال ۱۴۰۴ بیاید صد رحمت به رییسی
ناشناس۳۲۸۱۵۶۸۱۳:۰۹:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۱۱
بی انصافی دولت روحانی در حق احمدی نژاد حالا گریبانگیر خودشان شد
ناشناس۳۲۸۱۵۷۱۱۳:۱۳:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۱۱
شما اشتباه میکنی که مدافع ضعیف ترین رئیس جمهور ایران شدی.
منابع۳۲۸۱۱۴۵۲۲:۵۵:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱۰
در همین دولت رییسی در دو سال اخیر به قول خود رییسی بالای ده میلیارد دلار منابع درامدهای بلوکه شده دولت قبل آزاد شد عملا با دلار پنجاه هزار تومنی انگار پانصد هزار میلیارد تومن دست دولت فعلی اومده پس نگین کسری بودجه داره
ناشناس۳۲۸۱۳۰۱۰۵:۱۳:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۱۱
روحانی با چاپ پول در مقابل این دلارها عملا این‌ دلارها را پیشخور کرده است و باید صرف کسری های و ناترازی ها شود
ناشناس۳۲۸۱۵۶۵۱۳:۰۸:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۱۱
بدهی دولت روحانی 1500 هزار میلیارد تومان است 10 میلیارد دلار ازاد شده به نرخ 50 هزار تومان معادل 500 هزار میلیارد تومان است یعنی یک سوم بدهی دولت قبل
ناشناس۳۲۸۱۰۱۹۲۱:۰۴:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۱۰
دولت روحانی مملکت را به قهقرا برد حالا باید سکوت کنند تا دولت خرابی های 8 سال گذشته را اواربرداری و بازسازی کند.
ناشناس۳۲۸۱۰۲۳۲۱:۰۵:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۱۰
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم که پاسخ حسن روحانی را مستند و متقن داد.
ناشناس۳۲۸۱۰۲۹۲۱:۱۰:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۱۰
روحانی باید پاسخگو باشد چرا با وجود برجام تحریم ها بیش از 2 برابر و نرخ دلار 10 برابر شد و اقتصاد مملکت ته دره رفت ؟!
ناشناس۳۲۸۱۲۷۳۰۱:۵۸:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۱۱
کدام برجام‌ همان که شما و ترامپ پاره کردید و آتش زدید ؟!
ناشناس۳۲۸۱۶۹۵۱۷:۲۷:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۱۱
نه اینکه الان در دولت کنونی آمدیم نوک قله!!!
معلم۳۲۸۱۲۲۳۰۰:۱۰:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۱۱
روحانی و اصلاح طلبان قربانی ترامپ و جنگ اقتصادی شدند حاج حسین عزیز نباید ترامپ را غیر مستقیم تطهیر کند. رهبر معظم انقلاب فرمودند اتش توپخانه را بسمت دشمن بگیرید نه دوست.
ناشناس۳۲۸۱۲۳۳۰۰:۲۴:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱۱
ایران بدترین اینترنت دنیا را دارد .. چرا
ناشناس۳۲۸۱۳۴۷۰۷:۴۹:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۱۱
روحانی چرا باید پاسخگو باشه وقتی تمام بدبختی های ما از زنان احمدی نژاد شروع،شد
ناشناس۳۲۸۱۷۵۷۱۹:۳۱:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۱۱
در دوران احمدی نژاد نرخ دلار 3 برابر شد اما در دولت روحانی 10 برابر شد عملکرد دولت احمدی نژاد از دولت روحانی 100 درصد بهتر بود.
ناشناس۳۲۸۱۶۱۷۱۴:۳۳:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۱۱
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین