کاهش ۲۵ درصدی ذرات معلق هوا با برقی‌سازی حمل و نقل پایتخت

  4020807100 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کاهش ۲۵ درصدی ذرات معلق هوا با برقی‌سازی اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌های پایتخت تاکید کرد.

کاهش ۲۵ درصدی ذرات معلق هوا با برقی‌سازی حمل و نقل پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن هرمزی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین مدیریت شهری و وزارت صنعت، معدن و تجارت و منعقد کردن قراردادهای مختلف بین شهرداری تهران و شرکت‌های مرتبط اظهار کرد: به دنبال تأمین اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌های برقی مورد نیاز هستیم؛ به‌طوری که برای تأمین 50 هزار دستگاه تاکسی برقی، تفاهم اولیه با وزارت صمت انجام شده و همچنین برای خرید یک‌هزار دستگاه اتوبوس برقی با دو شرکت قرارداد بسته‌ایم و به‌ دنبال تأمین 400 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی هستیم و در سفر اخیر به چین، مذاکرات و توافقاتی برای تأمین خودروها و موتورسیکلت‌های برقی انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم شاهد کاهش مؤثر آلودگی هوا باشیم، لازم است برقی‌سازی ناوگان در هر سه حوزه اتوبوسرانی، تاکسیرانی و موتورسیکلت‌ها انجام شود، تصریح کرد: به ترتیب، سهم اتوبوس‌ها از ذرات معلق آلاینده در هوای تهران 10.1 درصد، سهم موتورسیکلت‌ها 9.1 درصد، سهم تاکسی‌ها 5.7 درصد و مجموعاً 24.9 درصد است و اگر برقی‌سازی ناوگان در مُدهای سه‌گانه اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت انجام شود، تا حد زیادی می‌تواند تولید آلاینده‌ها را کم کند.

انجام تفاهمنامه خرید 100000 موتورسیکلت برقی در سفر زاکانی به چین

هرمزی با بیان لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برقی‌سازی ناوگان و اهتمام شهرداری تهران برای ایجاد 5 هزار شارژر وسایل نقلیه برقی در قالب 1700 جایگاه شارژ به این منظور، تصریح کرد: یکی از چالش‌های مهم بر سرِ راه برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تأمین برق مورد نیاز و راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ و تأمین برق مورد نیاز آنهاست که در این زمینه مذاکراتی با وزارت نیرو انجام شده است.

معاون شهردار تهران در پایان از برقی‌سازی ناوگان به عنوان برنامه‌ای بلندمدت نام برد و با تأکید بر اینکه طبیعتاً ظرف یکی دو سال، امکان برقی کردن همه وسایل حمل و نقل عمومی و موتورسیلکت‌‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته، عملاً هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده اما مدیریت شهری در این دوره بر اجرای این برنامه اهتمام کامل دارد و امیدواریم با ریل‌گذاری برای برقی‌سازی در پایتخت از سوی شهرداری تهران و حمایت دولت، به سمت توسعه برقی‌ کردن وسایل نقلیه حرکت کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۷۳۳۸۲۲:۴۶:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۷
برای تولید برق بیشتر میزان سوزاندن مازوت هم افزایش خواهد یافت بنابر این برقی سازی خودروها عملا ضرر بیشتری خواهد داشت.
ناشناس۳۲۷۷۳۵۵۲۳:۰۱:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۷
یادش بخیر اتوبوس های برقی با کلی هزینه در خیابان دماوند تا میدان امام حسین تا میدان شهدا کشیدند حالا همه جمع شدند راه کاهش ترافیک و آلودگی تهران فقط توسعه مترو ست
امیر۳۲۷۷۸۴۱۱۱:۲۲:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۸
برای تامین برق منازل و کارخانه ها مشکل داریم آنوقت اتوبوسها را برقی می کنید ؟
ناشناس۳۲۷۷۸۶۶۱۱:۳۷:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۸
کارخانجات ، شرکت های تولید نفت ، کارگاه ها و کارخانجات تولید شن و قیر و هزاران کارگاه دیگر داخل تهران هستند. اینها رو خارج کنید
yektanetتریبون

آخرین عناوین