شورای رقابت در مورد منکَر افزایش قیمت خودرو پاسخگو باشد

  4020801016 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر گفت: شورای رقابت در مورد منکَر افزایش قیمت خودرو پاسخگو باشد. ما از مطالبه‌گران می‌خواهیم ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته و به تبیین بپردازند و اجازه ندهند چند نفر به‌خاطر منافع شخصی نظام را زیر سوال ببرند.

شورای رقابت در مورد منکَر افزایش قیمت خودرو پاسخگو باشد

به  گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام طاهری آکردی -دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر - در جلسه معاونان این ستاد، با انتقاد از قیمت‌گذاری‌های جدید خودرو توسط شورای رقابت، این‌گونه اقدامات را عاملی در ناکارآمد نشان دادن نظام دانست.

وی درباره نتیجه اقدام شورای رقابت، به مسئولان هشدار داد و با بیان این‌که چنین اقداماتی مردم را از نظام دلسرد می‌کند، تصریح کرد: آسیب این گونه کارها کمتر از اقدامات دشمن نیست. چرا باید برای اضافه شدن چند آپشن، قیمت خودرو تا حدود ۵۰ درصد افزایش یابد؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: حتی گزارش‌های متعدد مردمی داشتیم که برخی از خودروها دارای ایرادات اساسی بودند و خودروسازان رفع این ایرادات را به عنوان آپشن مطرح کرده‌اند. کجای دنیا رفع ایراد خودرو که وظیفه خودروساز است، آپشن به حساب می‌آید؟

وی ادامه داد: یک نفر باید جلوی اقدامات خودروسازان و شورای رقابت را بگیرد. مگر قرار نبود که طی یکی دو سال قیمت خودرو استاندارد شود، پس چه شد؟ قیمت استاندارد یعنی این‌که خودروسازان قیمت بازار را کاهش دهند نه این‌که قیمت کارخانه را به‌گونه‌ای افزایش دهند که به اندازه قیمت بازار شود. بعداً هم ادعا کنند که ما دو نرخی بودن خودرو را از بین بردیم.

طاهری آکردی این‌گونه رفتارها را سبب ایجاد نارضایتی عمومی دانست و گفت: شورای رقابت باید مبنای قیمت‌گذاری و افزایش قیمت خودرو را به صورت شفاف برای مردم تبیین کند. دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم می‌گیرد که وضعیت بازار خودرو را سروسامان دهد، ولی شورای رقابت به نحو دیگری رفتار می‌کند. بلند شدن چنین صدای دوگانه‌ای در حاکمیت جایز نیست.

این مقام مسئول با بیان این‌که یکی از انتقادهای اساسی مردم درباره نحوی تحویل خودرو توسط خودروسازان است، یادآور شد: این‌ها در حالی که هنوز به تعهدات چندماه پیش خود درباره تحویل خودرو عمل نکرده‌اند، خودروها را احتکار می‌کنند تا بازار را تشنه کنند و راه را برای افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت باز کنند. صدای مردم را چه کسی باید در بحث خودرو بشنود؟ این‌که ما هم بخواهیم درباره این موضوع سکوت کنیم قطعاً ظلم است. تابه‌حال گزارش‌های متعدد مردمی درباره بحث خودرو به ما رسیده و ما افراد را به خویشتن‌داری دعوت کرده‌ایم، ولی تا کجا باید مردم سکوت کنند؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، قیمت‌گذاری خودروی داخلی بر اساس قیمت خودروی خارجی را ظلم آشکار عنوان و بیان کرد: مگر خودروسازهای داخلی از یارانه دولتی، برق، آب و گاز ارزان‌قیمت و... استفاده نمی‌کنند که شما می‌خواهید بر اساس آن‌ها قیمت‌گذاری کنید؟ کارگر ایرانی درآمد ریالی دارد چرا باید خودرو با قیمت دلاری بخرد؟

طاهری آکردی اقدامات این‌چنینی را عاملی برای زیر سوال رفتن خدمات خوب و امیدبخش دولت برشمرد و تصریح کرد: ما در بحث مسکن، بهداشت و درمان، مالیات و... شاهد تحولات عظیمی هستیم که حقیقتا خبرهای خوبی بوده و در مردم امیدآفرینی می‌کند، ولی افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت تمام این زحمات را زیر سوال می‌برد و مردم را نسبت به نظام و دولت بدبین می‌کند.

وی یکی از اصول اساسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را، پیگیری مطالبات مردم بیان کرد و خاطرنشان ساخت: طی روزهای گذشته ما تماس‌های مکرر مردمی داشتیم که درخواست داشتند ستاد امر به معروف در این موضوع وارد شود. شورای رقابت باید در این زمینه پاسخگو باشد. ما از مطالبه‌گران می‌خواهیم ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته باشند و به تبیین بپردازند. اجازه ندهند چند نفر به‌خاطر منافع شخصی نظام را زیر سوال ببرند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: با توجه به حجم مطالبات مردمی و نارضایتی از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی و عدم پاسخگویی شورای رقابت به عنوان متولی قیمت‌گذاری خودرو در کشور، این ستاد پویش مطالبه‌گری از شورای رقابت را به آدرس https://asle۹۰.۲۴on.ir/n/۶ راه‌اندازی کرده تا مردم با ثبت‌نام در آن اعتراض خود را به قیمت‌گذاری غیرشفاف و غیرمنطقی خودرو اعلام کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۸۳۵۴۰۹:۳۶:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۱
دیگه احتکار عرف جامعه شده از خودرو ساز بگیر تا بقالی سر کوچه
عجایب شهر۳۲۶۸۳۵۷۰۹:۳۹:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۱
شورای رقابت با تعیین قیمت کارخانه ای جلوی افزایش قیمت خودرو رو گرفته وگرنه خودرو باید با قیمت بازار عرضه میشد.
ناشناس۳۲۶۸۸۴۶۱۷:۴۶:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۱
لطف کردند. اگر واردات به مانند سایر کشورها بود و گمرک بازی هم نمی داشتیم که کسی اصلا سفینه‌های شما را نمی‌خرید!
ناشناس۳۲۶۸۳۷۶۱۰:۰۵:۴۶ ۱۴۰۲/۸/۱
بهتر هر شخصی در حیطه تخصصی نظر بدهند.
یونس۳۲۶۸۸۴۷۱۷:۴۷:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۱
مگر نهی از منکر نیست؟
ناشناس۳۲۶۸۳۷۸۱۰:۱۰:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۱
سیاه بازی شروع شد. دو سه سال طول کشید واردات تصویب بشه حالا هم 3 برابر قیمت وارد شده.
ناشناس۳۲۶۸۳۹۵۱۰:۳۳:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۱
احسن بر شما که حرف حق می زنی و یک طرفه قضاوت نکرده ای، کمتر مانند شما اینچنین حق را بیان می کند و از درد مردم سخن می گوید،خداوند عمر با عزت به شما دهد، اینطوری مردم امیدوار می شوند.
ناشناس۳۲۶۸۷۱۸۱۵:۳۴:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۱
شورای رقابت حذف بشود فکر می کنید چه اتفاقی می افتد قیمت ها دو برابر می شود
رسول۳۲۶۸۴۵۸۱۱:۵۷:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۱
اقای وزیر باید شب از غصه وناراحتی این ظلم نخوابه نه شما که حرفت اصلا به گوش مافیا هم نمی سه چه به مسولیین امر
بهروز۳۲۶۸۴۶۸۱۲:۰۷:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۱
جناب طاهری اگر صداقت دارید بفرمایید دولت عوارض ورودی را اصلاح کند - احساس من این است که دولت خودش یک پایه کاسبی از خودرو است - مگه دولت نمیگه چند همت یارانه پنهان میده - عوارض ورودی رو به نفع مستضعف و حامی نظام برداره ماشین نرمال 2021 بیشتر از هفتصد میلیون نمیشه - بعد قیمت ها ر و هم ازاد کنه پرشیا بشه هشتصد میلیون ببینید سانتافه 2021 رو میخرن هفتصد یا پرشیا رو هشتصد
علی۳۲۶۸۴۷۵۱۲:۱۳:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۱
شورای رقابت یا شورای افزایش قیمت؟ خودرو سازها که دولتی هستن مگه دولت با خودش رقابت میکنه؟
ناشناس۳۲۶۸۶۲۸۱۴:۲۳:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۱
در تمام دنیا قیمت خودرو بر مبنای قیمت کشور تولید کننده به اضافه هزینه حمل تا مقصد و سود بازرگانی و گمرک و سود تک فروشی تعیین میگردد.تنها کشوری که از این قاعده مستثنی است ایران عزیز ما میباشد
ناشناس۳۲۶۸۷۱۵۱۵:۳۳:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۱
شورای رقابت مصوبه مجلس در بودجه است ایشان ناراحت است برود مجلس را اصلاح کند در ضمن این شورا جلوی رشد قیمت را گرفته و گرنه قرار بود در بورس دو برابر قیمت بخورد
yektanetتریبون

آخرین عناوین