منابع مالی پاشنه آشیل فدراسیون است/ مشکل چمن آزادی از «چاه» است

  4020728048

نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت با تاکید بر اینکه منابع مالی پاشنبه آشیل فدراسیون است در مورد برنامه‌های تیم ملی و همچنین موضوعات مرتبط با ورزشگاه آزادی توضیح داد.

 

به گزارش مهر، مهدی محمد نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و برنامه های مرتبط با این تیم، وضعیت کمپ تیم های ملی، سیستم VAR، پول های بلوکه شده، تیم فوتبال امید و ... توضیح داد.

هیچ یک از فیفادی‌ها را از دست ندادیم

وی ابتدا اظهار داشت: پس از انتخاب قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی، بلافاصله وارد بازی‌های تدارکاتی شدیم که اولین دیدار روز چهارم فروردین مقابل روسیه بود. در هفت ماه گذشته در تمامی فیفادی‌ها شرکت کردیم و تاکنون ۹ بازی هم انجام داده ایم. در واقع هر یک ماه و نیم مسابقه داشتیم و هیچ یک از فیفادی‌ها را از دست ندادیم.

منابع مالی پاشنه آشیل فدراسیون است

نبی ادامه داد: در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با تیم‌های هنگ‌کنگ و ترکمنستان بازی خواهیم کرد که در شبیه‌سازی مسابقات جام ملت‌های آسیا مؤثر خواهد بود. به هر صورت منابع مالی پاشنه آشیل فدراسیون است. بخش دیگر ارتباطات بین‌المللی است که باید برقرار کنیم و باید این تیم‌ها در تقویم خود جا داشته باشند.

در ۹ فیفادی با تیم‌های قدرتمند بازی کردیم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با تمجید از رقبای تیم ملی ایران در فیفادی‌های گذشته خاطر نشان کرد: ما ۹ فیفادی را به خوبی مقابل تیم‌های بسیار قوی انجام دادیم. روسیه تیم کمی نبود و عراق قهرمان جام ملت‌های آسیا شده بود. همچنین سرمایه‌گذاری زیادی روی تیم ملی قطر شده است. دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را در آبان خواهیم داشت، این دیدارها در هماهنگی کامل بازیکنان تیم ملی مؤثر است.

شرکت در تورنمنت شرق آسیا بدون حضور لژیونرها

وی در مورد شرکت تیم ملی ایران در تورنمنت شرق آسیا (کره جنوبی یا ژاپن) خاطرنشان کرد: هنوز این موضوع قطعی نشده است. آنها به دنبال دعوت از تیم‌های بزرگ هستند و قرار است دو تیم بزرگ به همراه ایران در این مسابقات شرکت کنند. اگر در این تورنمنت حضور داشته باشیم، باید بدون لژیونرها برویم؛ چون آبان آخرین فیفادی ما قبل از جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

تغییر احتمالی در برنامه لیگ برتر به خاطر تیم ملی

نبی با بیان اینکه در صورت حضور شاگردان قلعه‌نویی در تورنمنت شرق آسیا، برنامه‌های لیگ تغییر خواهد کرد، تصریح کرد: هفته‌هایی از این بازی‌ها به تعویق می‌افتد. در این باره جلسه‌ای با سازمان لیگ و قلعه‌نویی خواهیم داشت.

ورزشگاه آزادی همچنان در اختیار تیم‌های باشگاهی و ملی

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری بازی‌های نیم فصل دوم در ورزشگاه آزادی گفت: با توجه به اینکه تیم ملی فوتبال ایران در ماه‌های پیش رو بازی دارد و ما هم ورزشگاه آزادی را برای میزبانی انتخاب کرده‌ایم باید همچنان از این ورزشگاه استفاده کنیم. به احتمال زیاد تیم‌های باشگاهی هم در ادامه از ورزشگاه آزادی برای میزبانی بازی‌های خودشان استفاده خواهند کرد.

کمپ شماره یک تیم‌های ملی استراحت نکرده است

نبی در مورد وضعیت چمن ورزشگاه‌ها گفت: زمین کمپ تیم‌های ملی هم یک و هم دو به خاطر گرما و کمبود آب در منطقه ۲۲ دچار مشکل شدند، با این حال ما زمین شماره دو را احیا کردیم و الان زمینی که تیم ملی در آن تمرین می‌کند بهترین زمین است. اما هیچ اتفاقی روی زمین شماره یک که مربوط به سال ۸۴ می‌شود، نیفتاده است. با توجه به بازدید شهردار از کمپ تیم ملی، قرار شد این زمین با حمایت شهردار تهران و تأمین منابع مالی آن هر چه زودتر احیا شود. متأسفانه در تمامی این سال‌ها زمین کمپ تیم ملی استراحت نداشته است. ما ۱۸ رده تیم ملی داریم و امیدواریم زمین شماره یک کمپ تیم‌های ملی هم آماده شود.

چاه‌های اطراف منطقه ۲۲ به منابع آبی ورزشگاه آزادی لطمه زد

وی همچنین درباره آبیاری استادیوم آزادی اظهار داشت: مدیریت ورزشگاه آزادی با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است. چاه‌هایی که اطراف منطقه ۲۲ حفر شد، باعث کاهش آب در چاه‌های استادیوم آزادی شد و برای آبیاری ورزشگاه مشکل ایجاد شد. طبیعی بود که آب شرب برای مردم منطقه ۲۲ ضروری‌تر از ترمیم چمن بود.

امیدوارم VAR در ایران بماند

وی در مورد برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا در ایران با سیستم VAR (کمک داور ویدئویی) و احتمال باقی ماندن تجهیزات این سیستم در ایران گفت: یکی از الزامات میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا، استفاده از VAR بود که مکاتبات صورت گرفت و تجهیزات به تهران ارسال شد. امیدواریم دو دستگاهی که برای ورزشگاه‌های آزادی و نقش جهان آمده، در ایران بماند.

تاج پیگیر موضوع است

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مهدی تاج پیگیر این مسئله است، عنوان کرد: شاید نامه آن آمده باشد. سازمان لیگ باید روی این موضوع نظر بدهد و در فدراسیون روی آن چکش‌کاری شود. اگر نیاز به مکاتبه باشد، فدراسیون هم مسئله را دنبال می‌کند.

پول‌های بلوکه شده برای پروژه‌ها و زیرساخت‌های فدراسیون هزینه می‌شود

وی درباره وضعیت پرداخت پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تصریح کرد: صحبت‌های زیادی درباره مسئله تحریم‌ها شده و دبیرکل و رئیس امور بین‌الملل فدراسیون هم جلساتی در فیفا داشتند. ما کارها را در چند بخش انجام می‌دهیم که یکی از آنها موضوع پروژه «فوروارد» است. در این بخش، پول‌ها برای پروژه‌ها و زیرساخت‌های فدراسیون هزینه می‌شود و مطابق تأییدی که انجام شده، این هزینه‌ها به روشی پرداخت می‌شود که فیفا می‌داند. این پروژه در بخش توسعه فیفا مطرح شده و جلسه دیگری باقی مانده است که فکر می‌کنم به تأیید فیفا برسد. منابع مالی ما نزد فیفا و AFC است و فکر می‌کنم در آینده‌ای نزدیک، کارهای حقوقی آن دنبال می‌شود.

کمک مالی کمیته ملی المپیک به تیم امید یک دهم هزینه‌های ما نبود

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در مورد کمک مالی به تیم امید از سوی کمیته ملی المپیک گفت: کمیته ملی المپیک بابت پیروزی‌ها پاداشی پرداخت نکرد. در واقع کمیته برای فدراسیون‌هایی که رشته آنها در هانگژو حضور داشت، بودجه‌ای پیش‌بینی کرد و بخشی از آن را به فدراسیون فوتبال داد. البته وجهی که کمیته ملی المپیک که در اختیار تیم امید گذاشت، یک‌دهم هزینه‌های متحمل شده فدراسیون بود. محل مصرف مبلغ پرداختی کمیته را خودمان مشخص کردیم.

سرمربی تیم امید دیر انتخاب شد

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد ناکامی‌های تیم امید عنوان کرد: پس از جدایی مهدوی‌کیا از تیم امید، فدراسیون فوتبال فرصت داشت یا به همکاری خودش با او ادامه بدهد یا فرد دیگری را جایگزین مهدوی‌کیا می‌کرد. یک فاصله در این میان به وجود آمد و کار تا امسال طول کشید. همچنین سال گذشته، دوره ریاست مدیر قبلی کمیته ملی المپیک به اتمام رسیده بود و این کمیته در شرف انتخابات جدید بود. انتخاب سرمربی تیم امید با تأخیر انجام شد و در این فرصت کم، عنایتی و تیم امید در اردوهای خوبی شرکت کردند. ما بیش از دوره‌های قبل با تیم امید همکاری کردیم، اما متأسفانه نتیجه خوبی در زمین نگرفتیم. در شورای سیاست‌گذاری تیم‌های ملی باید ببینیم که چه کنیم. سرمربی تیم ملی مربوطه پس از هر نتیجه، باید در فدراسیون فوتبال توضیح بدهد. عنایتی نیز چنین فرصتی را دارد و جلسه‌ای با او خواهیم داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین