رئیسی به پوتین: وضعیت فعلی غزه احتمال گسترش دامنه درگیری به جبهه‌های دیگر را بالا می‌برد

  4020724119 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور رویکرد کشورهای غربی و خصوصاً آمریکا در حمایت کورکورانه از رژیم صهیونیستی را مشوق صهیونیست‌ها برای تشدید و ادامه نسل‌کشی در غزه دانست و تصریح کرد: فاجعه بزرگی که اکنون در منطقه در حال رقم خوردن است، نتیجه سیاست‌های محکوم به شکست آمریکا و دیگر حامیان غربی رژیم صهیونیستی است.

 رئیسی به پوتین: وضعیت فعلی غزه احتمال گسترش دامنه درگیری به جبهه‌های دیگر را بالا می‌برد

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با آقای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش تعاملات دو کشور در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، بر ضرورت تسریع در پیشبرد همکاری‌های فیمابین، به‌ویژه در زمینه‌های انرژی و حمل و نقل تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه، مواضع روسیه در محکوم کردن جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به آنچه که در غزه در حال وقوع است احتمال گسترش دامنه جنگ و درگیری به جبهه‌های دیگر وجود دارد که اگر این اتفاق بیفتد کنترل اوضاع سخت‌تر خواهد شد. لذا انتظار داریم همه کشورها و مجامع بین‌المللی و از جمله روسیه به‌عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، نقش‌آفرینی موثرتری در زمینه توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی ایفا نمایند.

 رئیسی افزود: رژیم صهیونیستی با هدف جبران شکست خفت‌بار خود، به دنبال جنایت و نسل‌کشی غیرنظامیان بی‌دفاع در غزه است؛ بمباران گسترده و کور و استفاده از سلاح‌ها و تجهیزات سنگین و غیرمتعارف علیه مناطق مسکونی از یک‌سو و اجبار جمعیتی بزرگ به ترک خانه و کاشانه و وطن خود از سوی دیگر قطعا مصداق بارز جنایت علیه انسانیت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سران رژیم صهیونیستی می‌کوشند ریشه اتفاقات اخیر را به دلایل بیرونی پیوند بزنند، اظهار داشت: ریشه این رخدادها را باید در 75 سال ظلم، جنایت، آپارتاید، کشتار و هتک حرمت ساکنان و مقدسات مردم فلسطین جستجو کرد.

رئیسی همچنین رویکرد کشورهای غربی و خصوصا آمریکا در حمایت کورکورانه از رژیم صهیونیستی را مشوق صهیونیست‌ها برای تشدید و ادامه نسل‌کشی در غزه دانست و تصریح کرد: فاجعه بزرگی که اکنون در منطقه در حال رقم خوردن است، نتیجه سیاست‌های محکوم به شکست آمریکا و دیگر حامیان غربی رژیم صهیونیستی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز توقف هر چه سریع‌تر حملات رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه باید اولویت همه تلاش‌های مرتبط با مسئله فلسطین باشد، خاطرنشان کرد: دوستی و همسایگی ایران در کنار مواضع مشترک دو طرف درباره مسئله فلسطین می‌تواند بستر مناسبی برای رایزنی و تلاش در راستای برقراری و تقویت صلح و ثبات در منطقه باشد.

رئیسی همچنین در پاسخ به پیشنهاد رئیس جمهور روسیه درباره نقش‌آفرینی ایران برای توقف درگیری‌ها و حضور گروه‌های مقاومت در فرآیند سیاسی گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که حمایت از فلسطین اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، اما گروه‌های مقاومت خودشان در تشخیص و اتخاذ تصمیم مستقل هستند. طبیعتاً هر اقدامی از سوی گروه‌های مقاومت در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها باید مورد تأیید همگان باشد، چون دفاع مشروع از خود است.

تحلیل روسیه از دلایل وقوع بحران فعلی در غزه با ایران یکسان است

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اینکه تحلیل روسیه از دلایل وقوع بحران فعلی در غزه با ایران یکسان است، اظهار داشت: حملات گسترده رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای متراکم که بیش از 2 میلیون انسان بی‌دفاع در آن زندگی می‌کنند، هیچ توجیهی ندارد و باید هر چه سریع‌تر متوقف شود.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه انجام عملیات زمینی در غزه از لحاظ نظامی و انسانی هزینه‌ها و تاثیرات بسیار سنگینی دارد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند به تنهایی راهبرد مدنظر خودشان را برای حل مسئله فلسطین به پیش ببرند، اما این راه‌حل به شکست انجامیده و روسیه نیز نگران گسترده شدن دامنه درگیری‌های فعلی در غزه به مناطق دیگر است.

اعلام آمادگی ایران جهت همکاری با جامعه بین الملل برای کمک به غزه/
رئیس‌جمهور: ثانیه‌ها در توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه نقش حیاتی دارد
 
تهران-ایرنا-رئیس جمهور با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای کمک به مردم غزه و توقف جنایات رژیم صهیونیستی، دقایق و ثانیه‌ها را در توقف حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه حیاتی و تاثیرگذار دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» عصر دوشنبه در مکالمه تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، با محکوم کردن جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، مقابله جهان اسلام با جنایتگری صهیونیست‌ها و تلاش برای پایان یافتن حملات وحشیانه به زنان و کودکان بی‌دفاع غزه را خواستار شد.

رئیس جمهور دقایق و ثانیه‌ها را در توقف حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه حیاتی و تاثیرگذار دانست و افزود: امروز انتظار ملت‌های مسلمان و ملت مظلوم فلسطین از جهان اسلام آن است که همه ظرفیت‌های خود را برای توقف جنایات این رژیم غاصب به‌کار گیرد.

آیت‌الله رئیسی آنچه را در غزه و علیه مردم مظلوم این منطقه می‌گذرد «نسل‌کشی» و «جنایت علیه بشریت» توصیف و بر ضرورت نقش‌آفرینی جهان اسلام برای خاتمه این حملات، رفع محاصره غزه و دسترسی مردم این منطقه به اقلام و مایحتاج اساسی تأکید کرد.

رئیس جمهور تلاش برای بازگشایی گذرگاه‌ها جهت ارسال کمک‌های مردمی و بشردوستانه به غزه را بسیار با اهمیت دانست و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت و همکاری با ترکیه و سایر کشورهای اسلامی در این زمینه و به منظور پایان دادن به این تراژدی انسانی و ضدبشری تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن هشدار نسبت به توسعه دامنه تحولات به دیگر نقاط منطقه در صورت عدم توقف حملات جنایتکارانه صهیونیست‌ها در غزه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که رژیمی نژادپرست و ضدبشر است که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر لزوم همگرایی کشورهای اسلامی، همسایه و منطقه و استفاده از ظرفیت پیمان‌ها و سازمان‌های همکاری منطقه‌ای نظیر سازمان همکاری اسلامی برای خاتمه دادن به جنایتگری صهیونیست‌ها، بر اهمیت نقش ترکیه در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه همه ما نسبت به عملکردمان در مقابل آنچه که امروز بر علیه مردم بی‌دفاع غزه می‌گذرد باید در پیشگاه خدای متعال، وجدان بشری و قضاوت تاریخ پاسخگو باشیم، گفت‌: جمهوری اسلامی ایران آماده است برای ارسال کمک‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک در راستای کمک به مردم غزه و توقف جنایات رژیم صهیونیستی با همه کشورهای جهان همکاری نماید.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در این مکالمه تلفنی با ابراز تاسف و نگرانی از تحولات غزه و بمباران بی‌امان مناطق مسکونی و غیرنظامیان ساکن این منطقه که تاکنون منجر به جان باختن بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر و مجروحیت بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن دیگر شده است، اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت‌: آنچه امروز در غزه می‌گذرد همه مسلمانان جهان را داغدار کرده است و ما برای کمک‌رسانی به مردم غزه در تلاش هستیم و به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه اقداماتی همچون حضور ناو آمریکایی در منطقه و بمباران فرودگاه‌های حلب و دمشق را موجب توسعه درگیری به دیگر نقاط منطقه دانست و ضمن محکومیت این اقدامات، ایجاد آتش‌بس، توقف حملات و برداشته شدن محاصره از غزه را سه اولویت مهم و اساسی برای کنترل شرایط در این برهه حساس منطقه دانست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۱۵۹۱۱۹:۲۸:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۲۴
شاید يكي از اهداف پوتين گسترش يافتن جنگ غزه است بويژه درگيري ايران وامريكا در دوطرف ماجرا
ناشناس۳۲۶۱۶۲۹۲۰:۲۹:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۲۴
کاش دنیا چتد تا آدم حسابی دیگه مثل این دو نفر داشت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

    2. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

    3. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

    4. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

    5. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

    6. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

    7. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

    8. بازیچه های صهیونیسم

    9. رسول‌اف و ضرری که با خروجش به سینمای ایران زد!؟

    10. تعطیلی شنبه‌ها با تایید شورای نگهبان اواخر خرداد اجرا می‌شود

    11. CNN: ایران به بزرگ‌ترین قدرت موشکی و پهپادی منطقه تبدیل شده است

    12. گروسی: تهران تمایلش را برای گفت‌وگویی جدی با آژانس نشان داده است

    13. رییس جمهور: عقب‌ماندگی‌ها در اجرای عدالت را باید جبران کنیم

    14. دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه غیر علنی نیست

    15. مرتضوی: دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد زد

    16. خاندوزی: تمام اصناف کشور موظف هستند به‌سمت شفافیت بروند

    پربحث‌های هفته

    1. این نامه دلسوزانه است؟!

    2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

    3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

    4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

    5. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

    6. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

    7. فردا دیر است...

    8. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

    9. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

    10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

    11. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

    12. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

    14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

    15. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

    16. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

    17. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

    18. مأمور خاطی بازداشت شد

    19. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

    20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

    21. صادق زیباکلام روانه زندان شد

    22. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

    23. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

    24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

    25. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. این نامه دلسوزانه است؟!

      2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

      3. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

      4. فردا دیر است...

      5. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

      6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

      7. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

      8. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

      9. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

      10. صادق زیباکلام روانه زندان شد

      11. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

      12. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

      13. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

      14. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

      15. سفیدشویی جنایت!

      16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

      17. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

      18. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

      19. ترکیه ای که من دیدم! 

      20. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

      21. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

      22. هر چقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است/ مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

      23. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

      24. حل يك ابرچالش نظام

      25. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

      آخرین عناوین