اطمینان معاون رئیسی درباره کاهش مهاجرت نخبگان/ پیشنهاد علی مطهری درباره کمک نظامی کشورهای مسلمان به غزه

  4020723095 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

اطمینان معاون رئیسی درباره کاهش مهاجرت نخبگان/ پیشنهاد علی مطهری درباره کمک نظامی کشورهای مسلمان به غزه

اطمینان معاون رئیسی درباره کاهش مهاجرت نخبگان

روح الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در حاشیه نشست دولت در رابطه با موضوع مهاجرت نخبگان از کشور به  فارس گفت: در اتفاقات سال گذشته دشمن برای تخریب چهره کشور سنگ‌تمام گذاشت و همین مسئله هم موجب شد تا برخی دچار اشتباه محاسباتی شوند.

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اظهار داشت: همین تلاش‌ها و ناآرامی‌های که از سوی دشمن ایجاد می شود در بحث احساس آدم ها و همچنین خروج نخبگان تاثیر موضعی می‌گذرد ولی مطمئن باشید روندی که از سال گذشته ایجاد شده بود با توجه به ناکامی دشمن، کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ایجاد ناآرامی در کشور تاکید کرد: امسال دیدید آتش آنها کاملاً خوابیده بود چون هیچ در چنته نداشتند.

***

پیشنهاد علی مطهری درباره کمک نظامی کشورهای مسلمان به غزه

علی مطهری، نماینده سابق مجلس در گفتگو با جماران درباره وظیفه مسلمانان در قبال غزه گفت: «همه انسان‌ها موظف هستند که به کمک مردم فلسطین و غزه بیایند؛ به ویژه مسلمانان وظیفه مضاعفی دارند و بالاخص با توجه به حمایت علنی آمریکا و انگلیس از اسرائیل؛ آمریکا و انگلیس به صورت علنی به اسرائیل سلاح ارسال می‌کنند با علم به اینکه این سلاح‌ها صرف کشتار مردم و زنان و کودکان مظلوم غزه خواهد شد. اینجا کشورهای اسلامی باید خیلی بهتر عمل کنند و به صورت علنی به مردم فلسطین کمک کنند؛ حتی به آنان سلاح برسانند.

بنابراین، از فضای رسانه‌ای که ایجاد می‌شود نباید بترسند و کشورهای اسلامی به صورت علنی باید به فلسطینی‌ها سلاح برسانند و به آنان کمک کنند. البته وظیفه کشورهای نزدیک‌تر به فلسطین، بیشتر است. بر اساس قاعده‌ فقهی «الاقرب فالاقرب» آن‌که نزدیک‌تر است وظیفه بیشتری دارد. لذا کشورهایی که هم‌مرز با فلسطین هستند مثل کشورهای مصر، اردن، سوریه و لبنان وظیفه بیشتری دارند، در درجه بعد کشورهای عراق، عربستان، یمن و ایران و همه کشورهای اسلامی که در آفریقا هستند مثل مراکش و تونس، وظیفه دارند.

همبستگی ملت‌های مسلمان تا امروز قابل قبول بوده اما کافی نیست و همبستگی باید توأم با عمل باشد. مصر ارتش بزرگی دارد و باید اسرائیل را تهدید کند که اگر بخواهی به غزه حمله زمینی کنی، ما وارد عمل خواهیم شد. یا اردن و سوریه هم این کار را انجام دهند. نمی‌شود اسرائیل برای حمله زمینی آماده شود، بقیه نگاه کنند و فقط تعداد شهدا و مجروحین را بشمارند. لذا بی‌عملی مسلمانان و صرف تظاهرات کافی نیست و کشورهای اسلامی باید شجاعانه وارد شوند.

کشوری مثل ترکیه وظیفه زیادی دارد. ترکیه یک قدرت نظامی در منطقه است و نباید رفتار دوگانه‌ای داشته باشد؛ از یک طرف انتقاد کند و از طرف دیگر روابط نزدیکی با اسرائیل داشته باشد. ترک‌ها نیروی بزرگی هستند، چه زمان می‌خواهند نیروی خود را به کارببرند؟ حداقل می‌توانند از نظر روانی مؤثر باشند. بیشتر کشورهای هم‌مرز با اسرائیل، وظیفه سنگین‌تری دارند. اگر حمله زمینی اسرائیل شروع شود، برنامه کشورهای اسلامی چیست؟ ایران ممکن است برنامه‌هایی داشته باشد و من اطلاعی ندارم. قاعدتاً حزب‌الله باید وارد عمل شود و الا نسل‌کشی بزرگ رخ خواهد داد. سوریه برای پس گرفتن بلندی‌های جولان باید وارد شود و فرصت خوبی است که سرزمین خود را پس بگیرد. بخشی از سرزمین لبنان یعنی مزارع شبعا در دست اسرائیل است و باید پس گرفته شود.

در دنیای اسلام و در کشورهایی مثل عراق، یمن، مصر، ایران، افغانستان، پاکستان و ... جوانان زیادی داوطلب اعزام به فلسطین و آماده جهاد هستند. این‌ها باید هدایت شوند و جهانیان باید بفهمند که مسلمانان ید واحد هستند و الا صرف نشستن و نگاه کردن فایده‌ای نخواهد داشت.»

***

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به انتقاد از بی‌معلم ماندن مدارس

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ادامه انتقادات نسبت به کمبود معلمان و حضور دانشجو معلمان بر سر کلاس‌های درس و نگرانی والدین در این خصوص، گفت: به دانشجومعلمان ما که سال سوم و چهارم و ورودی‌های سال‌های ۹۹ و  ۱۴۰۰ هستند، اجازه داده شده سرکلاس بروند و تدریس کنند. 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این افراد حتما از کسانی که در سایر دانشگاه‌ها درس خوانده‌اند رفتار، هویت و شیوه‌های معلمی را بهتر می‌دانند؛ چراکه در دانشگاه تربیت معلم درس می‌خوانند و این اتفاق مقدمه‌ای برای کلاس‌های واقعی آنها است.

وی یادآور شد: چه طور در دانشگاه علوم پزشکی کارآموزان (دانشجویان) پزشکی از سال چهارم به بعد وارد بیمارستان می‌شوند؟ این اتفاق هم همان است و طبیعی است و اتفاقا می‌خواهیم این موضوع را ترویج کنیم ولی چارچوب‌مند خواهد بود. 

صحرایی گفت: معلمانی که بر سر کلاس می‌روند راهبر آموزشی دارند که به آن‌ها کمک می‌کند و این باعث می‌شود برای معلمی آماده شوند.

وی درباره این‌که برخی از نمایندگان مجلس عنوان می‌کنند بخشی از کمبود معلم ناشی از وجود کلاس‌های تک نفره در کشور است و اینکه چرا این‌گونه کلاس‌ها به سمت آموزش آنلاین نمی‌رود، بیان کرد: شیوه‌های مختلفی برای جبران کسری وجود دارد. ما در کشور بالای ۵۰۰ کلاس یک نفره داریم که اغلب این مدارس عشایری هستند و امکان آموزش آنلاین آن‌ها وجود ندارد، ما هیچ کدام از این‌ها را از دست نمی‌دهیم و این از افتخارات ماست.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: واقعا کسری معلم ما ناشی از این موضوع( وجود کلاس‌های تک نفره) نیست ناشی از سیاست غلطی است که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به زیر ۴ هزار نفر آورد و امروز اثرات خود را نشان می‌دهد.

گفتنی است محمدباقر قالیباف رئیس مجلس امروز در صحن علنی در پاسخ به تذکرات مربوط به عدم تعیین تکلیف مشکل کمبود معلم در کشور با وجود آغاز سال تحصیلی تأکید کرد: روز گذشته در خصوص مشکلات آموزش و پرورش صحبت شد و مقرر شد حتماً به صورت جداگانه و به صورت غیررسمی و جدا از برنامه جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش برای بررسی مشکلات آموزش و پرورش برگزار کنیم و این جلسه در حال تنظیم است و گزارش نظارتی آن نیز در حال آماده شدن است و حتما سازمان امور استخدامی را در این جلسه دعوت می کنیم و در تلاشیم روز یکشنبه این جلسه را پیگیری کنیم.

***

پرویز فتاح به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) می‌رود

شنیده‌های خبرنگار مهر حاکی از این است که به زودی پرویز فتاح به عنوان رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) معرفی خواهد شد.

پس از انتصاب محمد مخبر به معاون اولی ریاست جمهوری در آذر ۱۴۰۰، عارف نوروزی سرپرستی این ستاد را بر عهده داشت.

همچنین از امیر منصور برقعی، حجت الله عبدالملکی، حسین دهقان و حمید رهبری‌فر به عنوان گزینه‌های جایگزین فتاح در بنیاد مستضعفان نام برده می‌شود.

***

چهار مظنون در رابطه با پرونده مرحوم مهرجویی بازداشت شده‌اند

به گزارش فارس به نقل از یک منبع آگاه تا کنون چهار مظنون در جریان تحقیقات و رسیدگی به پرونده قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش بازداشت شده‌اند. هیچ یک از افراد بازداشت شده از اتباع بیگانه نبوده‌اند.

با توجه به نوع جنایت و خشونت آن احتمال کینه شخصی وجود دارد. ممکن است سرقت جزئی طلا و موبایلها با هدف رد گم کنی صورت گرفته باشد.

شب گذشته داریوش مهرجویی و همسرش در باغ ویلای شخصی در شهرک زیبادشت منطقه فرخ آباد در شهرستان فردیس به قتل رسیدند. 

 بلافاصله دادستان فردیس به همراه بازپرس ویژه قتل و تیم ویژه بررسی صحنه جرم در محل قتل حاضر شدند و دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع و شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر کردند.

***

پاسخ معاون اوقاف به مطالبه شفافیت

حجت‌الاسلام امرالله حسنی‌نیا، معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به مطالبه شفافیت این سازمان به شرق گفت: «امور مالی اوقاف از سال 90 به بعد شفاف‌ترین سامانه را دارد؛ ولی به اطلاع چه کسی برسد؟ خواص می‌دانند و مردم آنجایی که نیاز دارند و ارتباط دارند می‌بینند. آنهایی هم که ممکن است با اوقاف ارتباط نداشته باشند، چنان شناختی از اوقاف ندارند...

 گروه هدف ما[برای شفافیت اوقاف] چه کسی باشد؟ ببینید! ما یک موقوفه داریم، موقوفه علیهم داریم که با اوقاف کار می‌کند. ما هم باید حق‌شان را بدهیم. مالی اوقاف را نه یک بار، نه دو بار بله شاید 10 بار اعلام کردیم که درآمد سالانه بقاع متبرکه این است. آن هم هر بقعه درآمدش برای خودش است‌؛ مثلا شما امامزاده صالح تجریش را در تهران بیاورید و بگویید که مثلا درآمدش در سال 93 چه عددی بوده و کجا هزینه شده است. اما ما این آمار را باید به چه کسی پاسخ دهیم؟ به مردم؟ عامه مردم؟ در روزنامه بگذاریم؟ در سایت بگذاریم؟ یا به واحدهای نظارتی حاکمیتی که مراجعه کردند، بدهیم. آنها کاری به اوقاف ندارند و ارتباطی هم ندارند؛ ولی هر سازمانی که ارتباط داشته و مراجعه کرده، اوقاف پاسخ داده است...

درباره روی سایت بودن [گزارش منابع و مخارج موقوفه ها] ممکن است نیاز نباشد که حتما در سایت باشد. باید بنشینند ببینند که آیا واقعا این نیاز است که گزارش‌ها روی سایت باشد. اگر ما گزارش‌ها را روی سایت بگذاریم همه به سایت مراجعه می‌کنند؟ ولی آمادگی داریم که به شما در همین جلسه و همین‌جا گزارش‌ها را نشان دهیم.

 مثلا فرض کنید من فردی بیرون از سازمان هستم. وقتی هیچ کاری با سازمان اوقاف ندارم اگر گزارشش روی سایت هم باشد نگاه می‌کنم؟ آیا واقعا بعضی از گزارش‌ها لازم است روی سایت باشد؟ کدام قسمت گزارش لازم است که به اطلاع عموم برسد؟ چه کسی مطالبه کرده و ما به او گزارش ندادیم؟»

***

آغاز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس از ۲۷ مهر

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد تقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهر شروع و تا ۳ آبان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: کسانی می‌توانند در ثبت نام شرکت کنند که در پیش ثبت نام شرکت کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه جابجایی حوزه انتخابیه نیز در روز ۲۷ مهر ماه امکان پذیر است، گفت: برابر قانون جدید داوطلبان حتماً باید ۵ سال سابقه کار اجرایی، قضائی و پژوهشی داشته باشند.

وی تصریح کرد: براساس قانون جدید چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه شود. اولاً اینکه ثبت نام غیرحضوری است و باید خود را برای ثبت نام آماده کنند، بخشی از اطلاعات در پیش ثبت نام گرفته شده است که در پرسش نامه ثبت شده است و در منظر داوطلبان محترم قرار می‌گیرد و ارائه می‌شود بخشی از اطلاعات نیز باید جدید وارد شود.

شاهچراغی با بیان اینکه ثبت نام اصلی تقریباً بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ثبت نام زمان می‌برد، گفت: متقاضیان هر ویرایشی را که می‌خواهند در همان مرحله‌ای که وارد سامانه شدند باید انجام دهند چون اگر تأیید را کلیک کنند و پرسش نامه انتقال پیدا کند امکان بازگشت وجود ندارد.

***

۱۹ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

به گزارش ایسنا، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به مشارکت شهرداری‌ها در احیای بافت‌های فرسوده برمی‌گشت، بیان کرد: اکنون ۱۹ میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی می‌کنند. ما باید تحولی در ارتباط با بافت‌های فرسوده رقم بزنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکل بافت‌های فرسوده صرفا با توصیه حل نمی‌شود بلکه باید به تجربه سایر کشورها توجه کنیم، اظهار کرد: به عنوان مثال در استانبول و آنکارا در دوره چهار الی پنج ساله توانستند چهره شهر را تغییر دهند. اکنون نیز دولت پیشنهاد داده تا شهرداری‌ها بخشی از منابع ارزش افزوده دریافتی در کلانشهرها را با سایر منابع تلفیق کنند و در قالب طرح‌های مشارکتی برای بازسازی و بازآفرینی شهری اقدام کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: شهرداری‌ها به عنوان صاحبان سرمایه می‌توانند از واحدهای ساخته شده منتفع شوند. شهرداری‌ها در یک دوره یکساله یا دو ساله منابعی را در اختیار قرار می‌دهند و با توجه به ارزش افزوده ایجاد شده در ادامه این منابع به آنها باز می‌گردد و هیچ فشاری به آنها وارد نمی‌شود اما با کمک آنها شاهد احیای بافت‌های فرسوده خواهیم بود. با آمار بازآفرینی ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار واحد در هر سال ما به جای مناسبی دست پیدا نخواهیم کرد. نیاز داریم تا از روش‌های نوآورانه برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.

***

انسانیت‌زدایی از فلسطینیان مهمترین جنبه بحران غزه است

کیومرث اشتریان، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در شرق نوشت: «مهم‌ترین جنبه بحران غزه «انسان‌‌زدایی» از فلسطینیان است. اسرائیل یک حکومت آپارتاید است؛ اما در غزه از آن فراتر رفته و به انکار نژاد انسانی رسیده است. این سخنان صریح وزیر جنگ اسرائیل است: «ما با حیوان‌های انسان‌نما می‌جنگیم!». این سخن، البته تنها یک موضع احساسی در شرایط بحرانی نیست؛ بلکه یک باور پذیرفته‌شده است.

«نفتالی بِنِت»، وزیر سابق آموزش و پرورش و نخست‌وزیر اسبق اسرائیل، نیز گفته است: «واضح است که ما دشمن خود را از آب و برق محروم می‌کنیم». «گیدئون لوی»، روزنامه‌نگار یهودی روزنامه هاآرتص، چنین می‌گوید: «انسانیت‌‌زدایی سازمان‌یافته از فلسطینیان» یکی از عوامل اصلی سکوت در برابر واقعیت‌های وحشیانه موجود است.

از اسرائیل انتظاری نیست؛ اما روی سخن با سیاست‌مداران و روشنفکران و روزنامه‌نگاران به‌ویژه از نوع آمریکایی-اروپایی آن است؛ چراکه پابه‌پای فشار «لابی» بین‌الملل اسرائیلی گام‌به‌گام به همین گرداب نژادپرستی و انکار نژادی افتاده‌اند.

یک پرسش اساسی همواره ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است و آن اینکه دلیل حمایت بی‌چون‌و‌چرای بسیاری از سیاست‌مداران اروپایی و آمریکایی از اسرائیل چیست؟ چرا همواره یک‌سویه به موضوع می‌نگرند و بسیاری از آنان سخنی از جور و جنایت بر فلسطینیان بر زبان نمی‌رانند؟ آن‌گاه که سرای انسانی را سر از انسانیت می‌بُرّند، چرا به سرسرای سکوت می‌روند؟ چرا رو‌در‌روی آپارتاید اسرائیلی جای و جبهه نمی‌گیرند؟ »

 

دیدگاه کاربران

سینا۳۲۶۰۸۳۸۲۳:۴۴:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۲۳
درباره شفافیت اوقاف.... به نظرم مردم و مسئولین و رسانه ها باید بیشتر به مسئله شفافیت مالی توجه کنند. به ویژه مسئولینی که در فکر مبارزه با فساد هستند. به طور کلی سیستمی را تصور کنید که در آن شفافیت مالی صد در صدی وجود دارد. هر نهاد یا سازمانی که به هر نحو بودجه یا کمک مالی از بیت المال دریافت میکند. ارز دریافت میکند، از بانک مرکزی استقراض میکند، هر ساختار عمومی اعم از سازمان مردم نهاد یا خیریه یا ... هر فعالیت یا ساختار اقتصادی که به نحوی از منابع عمومی بهره میبرد یا دارای انحصار است... همه اینها الزاما تمامی درآمد ها و هزینه ها و جزئیات تراکنش های مالی و قراردادهای خود را، به ریز ترین شکل ممکن بطور مداوم برای نظارت عموم مردم منتشر کنند. چنین رویکردی، سالمترین و کم هزینه ترین و اثر بخش ترین اقدام برای مقابله با فساد و تحول کامل در نظام مالی و حتی مالیاتی کشور است.
ناشناس۳۲۶۰۹۷۳۰۸:۳۹:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۲۴
این میشود همان اف ای تی اف !!
ناشناس۳۲۶۰۸۳۹۲۳:۴۵:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۲۳
با شعار دادن کف خیابان ها دردی از مردم غزه حل نمی شود اقدام عملی می خواهد شتر سواری دولا دولا نمی شود
ناشناس۳۲۶۱۲۰۶۱۲:۴۶:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۲۴
این آقای مطهری زمان جنگ کجا بود؟ الان ده ساله در سوریه در حال دفاع از حرم هستیم. آقای مطهری و یا پسرانش کجا بودند تو این ده سال؟ شهادت رو توصیه می کنن اما فقط برای مردم
ناشناس۳۲۶۰۸۴۰۲۳:۴۶:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۲۳
پشت صحنه جنگ غزه روسیه است تا امریکا و اروپا را سرگرم کند و خودش طی عملیات مناسب کار اوکراین را یکسره کند
ناشناس۳۲۶۰۸۴۴۲۳:۵۹:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۲۳
حقیقتش من اقدام می کردم برای ادامه تحصیل در نیو کلمبیای کانادا و پذیرش و ویزا و همه چیزم هم جور شده بود تا اینکه به این خبر روند کاهشی مهاجرت جناب «روح الله دهقانی‌ فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور» برخورد کردم. اصلا نفهمیدم چطور شد که یک دفعه قانع شدم که همه برنامه ام رو کنسل کنم.
ناشناس۳۲۶۰۸۷۸۰۲:۰۶:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۲۴
وقتی که مرز را باز گذاشتید که اتباع بیگانه بدون سرمایه و بدون تحصیلات و.. وارد ایران بشوند و حتی اتباع بیگانه غیر مجاز را دیپورت نمی کنید خب از آن طرف هم ایرانیان تحصیلکرده و پزشک و تاجر و نخبه و.. از ایران خارج می شوند
ناشناس۳۲۶۱۰۲۸۰۹:۲۹:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۴
الان این تحصیل کرده ها و دکتر مهندسهای ایرانی کار سخت میکنند دیپلم و زیر دیپلم مشاغل سختی که خارجی ها در ایران انجام می دهند انجام نمی دهند همه های کلاسند و پشت میز نشین هرچند همین ایرانی های مهاجر با هر تحصیلات و مدرکی خارج از کشور ظرف شوی هم میکنند.
ناشناس۳۲۶۰۹۳۳۰۷:۴۳:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۲۴
اتفاقا موج مهاجرت نخبگان بشتر از قبل شده.
ناشناس۳۲۶۰۹۵۱۰۸:۰۶:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۲۴
بعد از فیلترینگ گسترده دولت رییسی اکثریت کسب و کارهای اینترنتی فکر مهاجرت هستن
ناشناس۳۲۶۱۲۰۴۱۲:۴۵:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۲۴
در دولت روحانی چرا مهاجرت نخبگان زیاد شد ؟!
ناشناس۳۲۶۰۹۶۷۰۸:۳۲:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۲۴
خودتان زمینه مهاجرت جوانان را فراهم کرده اید و خودتان هم انتقاد می کنید ؟! یعنی نمی دانید چه بر سر دانشگاهها و موقعیتهای شغلی جوانان آورده اید دانشگاهها وحتی مدارس شده محل جولان هم فکرانتان ؟!
حسین۳۲۶۰۹۹۲۰۹:۰۷:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۲۴
کو این اطمینان معاون رئیسی درباره کاهش مهاجرت نخبگان که تیتر زده اید؟ اطمینان دارند یا اطمینان دادند؟ از کجای فرمایشات ایشان شما به اطمینان رسیدید ایتها النفس المطمئنه!
ناشناس۳۲۶۱۰۶۴۰۹:۵۹:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۲۴
آرزوی هر جوان تحصیلکرده ای شده مهاجرت .
ناشناس۳۲۶۱۱۴۱۱۱:۰۷:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۲۴
ای بابا دکتر دهقانی با تمام احترامی که برای شما قائل هستم اما یک کم اطراف رو با دقت بیشتری چک کنید ببینید دغدغه ها چیه؟ مردم و نخبه هم یکی از مردم باید توی صف ماشین منتظر باند بازی خودرو سازان باشه .
ناشناس۳۲۶۱۲۳۸۱۳:۱۵:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲۴
کاری به این ندارم که اینهایی که مهاجرت میکنن تو اون کشورها دقیقا چیکار میکنن. ولی اگر اتباع افغان نباشن چرخ مملکت میخوابه. من سه ماهه آگهی کارگر و تکنسین واسه کارگاه دادم هیچکس نیومد . افغانی گرفتم. راضی هم هستم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین