روایت مرندی از علت بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای/ واکنش وحیدی به ماجرای آرمیتا

  4020717073 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت مرندی از علت بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای/  واکنش وحیدی به ماجرای آرمیتا

چرا عبدالحمید هیچ واکنشی به عملیات طوفان الاقصی نشان نداد؟

به گزارش تسنیم، عملیات گردان‌های عزالدین قسام از خاک غزه به‌سمت اراضی اشغالی تحت عنوان «طوفان‌ الاقصی» در روزهای گذشته موجی از خوشحالی را میان کشورهای مسلمان به‌دنبال داشت؛ با وجود این، داخل کشور برخی  شخصیت‌هایی که انتظار می‌رفت واکنش نشان بدهند همچنان سکوت کرده‌اند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان در روزهای گذشته دریافت جایزه سیاسی صلح نوبل را به نرگس محمدی تبریک گفت و هم به حادثه زلزله در شرق افغانستان واکنش نشان داد اما درباره مهم‌ترین خبر این روزها که عملیات طوفان الاقصی از سوی گردان‌های القسام بود صحبتی نکرده است.

فارغ از جهات انسانی مسئله فلسطین، انتظار می‌رفت مولوی عبدالحمید به‌جهت اهمیت مسئله فلسطین در جهان اسلام و همچنین جایگاه وی میان اهل‌سنت، موضعی حمایتی نشان می‌داد اما گویا سکوت وی به چرخش یک سال اخیر او درخصوص مسئله فلسطین برمی‌گردد.


***
واکنش وحیدی به ماجرای آرمیتا گراوند

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه نشست با استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه پیش آمده برای آرمیتا گراوند، اظهار داشت: این مساله کاملا روشن و شفاف است. حادثه‌ای است که امکان دارد هر روز و در هر نقطه‌ای از کشور رخ دهد.

وی اضافه کرد: دشمنان و افرادی که نمی‌خواهند آرامش روحی و روانی برای مردم وجود داشته باشد، به خصوص شکست‌خوردگانی که تلاش کردند کشور را به آشوب بکشانند اما از ملت تو دهنی خوردند، قصد داشتند هر حادثه‌ای که ممکن است در کشور اتفاق بیفتد را به ماجرایی تبدیل کرده و به نفع خودشان سوءاستفاده کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: در مورد این دخترخانم جوان هم تلاش هایی برای بهره برداری به نفع خود انجام دادند که البته مورد اعتنا قرار نگرفت.

وحیدی ادامه داد: ملت ما به دروغگویی‌ها و ساختن داستان‌هایی برای التیام درد شکست‌های آنها عادت کرده اند و عجیب این است که از هر ماجرایی به جای همدردی با خانواده‌های این افراد، او را وجه مصالحه سوءاستفاده‌های خودشان قرار می‌دهند که بسیار زشت و زننده است.

وی با تأکید بر اینکه ماجرا کاملا روشن و شفاف است و به موقع به این حادثه رسیدگی شد، تصریح کرد: شهرداری تهران، دستگاه‌های مربوطه و خانواده این دخترخانم خیلی روشن و شفاف همه موارد را گفتند.

وزیر کشور یادآورشد: کسانی که نه به جان این دخترخانم و نه پدر و مادرش اهمیت می‌دهند، تلاش کردند این را به اغتشاش تبدیل کنند که ناموفق بودند و دروغگویی‌های آنها رسوایی بزرگی برایشان رقم زده است.

***

روایت مرندی از علت بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته ای درباره به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای به صبح‌نو گفت: «در روز آخر مذاکرات وین، اتحادیه اروپا متنی را ارائه داد که مذاکره‌کننده‌ها این متن را به پایتخت‌های خودشان ببرند. این متن تقریبا همه خواسته‌های ایران را تأمین می‌کرد، الاّ در سه مورد که ایران این موارد را اصلاح کرد.

اصلاحات ایران هم در حد کلمه بودند و ایران اصلاحات را برای اتحادیه اروپا فرستاد. آقای جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دریافت پاسخ ایران در این مورد گفته است که خواسته‌های ایران منطقی هستند. در این مقطع تصور می‌شد به توافق دست یافتیم؛ چراکه آقای بورل از متحدین نزدیک آمریکا است.

بنابراین عملا اگر متنی را که اتحادیه اروپا با اصلاحات محدود اعمال شده ایران فرستاده، مورد تأیید آقای بورل بدانیم، بدان معناست که ایران همه کارها را برای توافق انجام داده است.

در آن مقطع تصورمان این بود که توافق قریب‌الوقوع است، ولی آمریکایی‌ها به‌خاطر نزدیک‌بودن انتخابات میان‌دوره‌ای تعلل کردند. بایدن و تیمش نگران بودند که ترامپ بگوید زیادی امتیاز داده‌اید. سپس آشوب‌ها شروع شد، محاسبات غربی‌ها تغییر کرد و کار عقب افتاد. لابی‌های ضدایرانی در آن زمان خیلی فعال شدند.

جوزپ بورل، متحد آمریکاست و در این رابطه حرف بی‌حساب نمی‌زند. با توجه به این می‌توان گفت ماه‌هاست متن عملا آماده است؛ اما باید اراده دولت آمریکا را دید که چیست...

 اگر اختلاف حیاتی بود، آقای بورل بعد از وین نمی‌گفت خواسته ایران منطقی است، پس اختلافات حیاتی نیست. اگر آمریکایی‌ها متن را می‌پذیرفتند، طبیعتا بحث آژانس راه‌حل پیچیده‌ای نداشت.

وقتی ما در آستانه توافق بودیم و متحد نزدیک آمریکا نسبت به خواسته ایران اظهارنظر مثبتی می‌کند، دیگر بهانه‌ای دست غربی‌ها و آمریکایی‌ها نیست. بورل فردی نیست که در برابر دولت آمریکا حرف خلافی بزند.

ایران گام آخر را برداشته است؛ اما آمریکایی‌ها حاضر نشدند گام آخر را بردارند، پس از عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از میز مذاکره و بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا که آشوب‌های درونی ایران شروع شد، آن‌ها امید داشتند که کشور تضعیف شود و بتوانند شروط سخت‌گیرانه‌تری را به ایران تحمیل کنند.

محاسبات آنها غلط از آب درآمد و پس از آنکه مشخص شد جمهوری اسلامی ایران با قدرت پیش می‌رود و کارهای خود را انجام می‌دهد، مشاهده کردیم آمریکایی‌ها در تبادل زندانیان و آزادسازی اموال ایران عقب‌نشینی کردند و شروط قبلی خودشان را برداشتند و گام مهمی برداشته شد.

حالا این نشان می‌دهد که ایران در مورد احیای برجام، قدم‌های لازم را برداشته و طرف مقابل، قدم آخر را برنداشته است. توافق اخیر بر سر تبادل زندانیان نشان داد که ایران اهل توافق است، البته اگر شروط منطقی باشند.»

***

طوفان الاقصی چه پیامدهایی برای ایران خواهد داشت؟

فرهیختگان نوشت: « عملیات بزرگ شنبه در جنوب سرزمین‌های اشغالی، مهر باطل به ایده عادی‌سازی از منظر هضم جامعه فلسطین در جمعیت اشغالگران صهیونیست بود. انگاره تمام شدن نسل مبارزان که در ایران نیز به‌صورت پررنگ تکرار می‌شد بر این فرضیه استوار بود که وقتی فلسطینی‌ها هم وجود اسرائیل را پذیرفته‌اند؛ ما چرا اصرار بیهوده داریم؟

هرچند در دو دهه اخیر آزادی جنوب لبنان و پیروزی‌های چشم‌گیر مقاومت در غزه این انگاره را سست می‌کرد ولی عملیات طوفان اقصی در صبح شنبه دیگر جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نمی‌گذارد...

اسرائیل برای بازسازی حیثیت خود مجبور است نقاب ظاهرسازی را بردارد و به اصل و ذات خویش برگردد: «خون‌ریزی شدید». برداشتن نقاب صهیونیست‌ها و تضعیف ایده عادی‌سازی صحنه، جبهه معارضان ایران را روشن می‌کند. به موضع رضا پهلوی نگاه کنید که چگونه در کنار نتانیاهو و اشغالگران غاصب صهیونیستی پیراهن عزا به تن کرده است...

چگونه و از چه مسیری می‌توانستیم نشان دهیم معارضان سیاسی ایران تصویری هولناک دارند و در‌صورت حاکم شدن بر ایران، سرزمین و میراثی باقی نمی‌گذارند؟...

ضربه تاریخی و بزرگ امنیتی به صهیونیست‌ها علاوه‌بر شناسایی و روشن شدن صحنه جریان‌های ضد ایران، به تضعیف دست امنیتی و قدرت اجرایی اپوزیسیون می‌انجامد. اسرائیل مرکز فرماندهی عملیات‌های ضد ایران در سال گذشته بود و حالا مرکز فرماندهی خطر را در بیخ گوش خود احساس می‌کند...

این وضعیت، شرایط توجه ایران به پروژه‌های تحول داخلی و بازسازی خود را فراهم می‌سازد... تحول در داخل برای سامان دادن به مولفه‌های قدرت ملی؛ همان‌طور که ایران در محاسبات آمریکایی‌ها در منطقه خلل ایجاد کرد و آنها امروز در بهت فرو رفته‌اند. اینک زمان بازسازی شکاف‌های داخلی است.»

***

پاسخ باهنر به احتمال ائتلاف با لاریجانی در انتخابات مجلس

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با برنا در پاسخ به پرسشی درباره احتمال اینکه او سرلیست لیست انتخاباتی علی لاریجانی شود گفت: «اولا از آقای لاریجانی که اطلاع دقیق ندارم، ما گفتیم آقای روحانی پدرخوانده یک حزب است اما آقای لاریجانی چنین تشکیلاتی ندارد، به هرحال آقای لاریجانی 3 دوره رئیس مجلس بودند و مجموع نماینده ها در این سه دوره که رفتند تعدادشان شاید 500 نفر شود، یک تعداد جزء ارداتمندان آقای لاریجانی هستند و دوره آقای لاریجانی شروع می کنند به کار کردن و من دوباره از این موضوع استقبال می کنم اما اینکه آقای لاریجانی یک لیستی در تهران بدهد که سرلیست آن باهنر باشد، اصلا معلوم نیست که باهنر کاندیدا باشد یا نباشد.

متاسفانه در مسئله پیش ثبت نام ما تعداد زیادی از نیروها را از دست دادیم، یعنی معمولا آدم هایی که فکر می کنیم که آن آدم ها به درد مجلس می خورند گاهی آنقدر با این ها حرف می زدیم که اینها را قانع کنیم تا بروند ثبت نام کنند، یک دفعه گفتند پیش ثبت نام و فرصت ها از دست رفت.

من در آن مدت یک هفته با خیلی از اصلاح طلبان، اصولگرایان و معتدلین تماس گرفتم و گفتم بروید پیش ثبت نام انجام دهید و بعضی می گفتند خودت چه؟ و می گفتم من هم ثبت نام کردم اما معنای ثبت نام من این نیست که حتما برای انتخابات می مانم. الان پاسخی که دارم نمی گویم حتما نمی آیم و یا اینکه حتما می آیم. من بیشتر دنبال این هستم که مشارکت بالا برود وگرنه ما در مجلس هر کاری باید می کردیم کردیم دیگر...

خود آقای لاریجانی پیش ثبت نام نکرد‌ه‌اند، یک عده از دوستان ایشان دنبال این هستند که نمایندگان ادوار را فعال کنند که بیایند و کار کنند. من این تجربه را دارم که یک نماینده هر چه تعداد دوره هایش تکرار شود، پخته تر می شود، عاقلانه تر‌،هیجانی‌تر و خردمندانه‌تر تصمیم می گیرد و تکرار نمایندگی نه تنها مضر نیست، بلکه مفید هم است.»

***

پیش‌بینی ذوالنور درباره سرانجام طرح کنکور

مجتبی ذوالنور نائب‌رییس مجلس در گفت‌وگو با ایسنا درباره زمان برگزار جلسه کمیسیون آموزش برای بررسی ایرادت شورای نگهبان درباره طرح تغییر در نحوه برگزاری کنکور، گفت: کمیسیون آموزش فردا ظهر(دوشنبه، ۱۷ مهر) در جلسه‌ای با حضور نماینده شورای نگهبان به بررسی ایرادات مطرح شده به مصوبه مجلس می‌پردازد.

وی توضیح داد: در صورتی که شورای نگهبان استدلال‌های مجلس مبنی‌بر نبود مغایرت بین طرح مصوب مجلس با قانون اساسی را بپذیرد، سیر حل موضوع راحت‌تر و کوتاه‌تر می‌شود، در غیر این‌صورت احتمالا کمیسیون آموزش بر مصوبه مجلس اصرار می‌کند و همین موضوع هم در صحن علنی به تصویب می‌رسد و در نهایت موضوع برای حل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.

***

انتقاد قالیباف از مصرف زیاد بنزین در کشور

به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس در پاسخ به تذکر محمد باقری، گفت: این موضوعی که مطرح شده بسیار مهم است و اعلام کردند که این جداول رویایی تنظیم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عددی را در اینجا اعلام می کنم که باید به آن توجه کرد، گفته شده است که در پایان برنامه در تولید بنزین به 129 میلیون لیتر در روز برسیم اما همین الان 137 میلیون لیتر در روز مصرف بنزین داریم که اگر بخواهیم رشد را تا پایان برنامه هم در نظر بگیریم این جدول کمتر از مصرف روزانه است.

وی بیان کرد: به این نکته باید توجه کرد که ما باید در مجلس تدبیری کنیم تا نحوه مصرف سوخت بهینه سازی شود. رشد 5 الی 6 درصدی در مصرف داریم اما تولیدمان یک الی 2 درصد است و در مصرف 4 برابر و در حداقل استانداردها نیز 2.5 برابر استاندارد کشورهای دیگری که صنعتی هم نیستند مصرف بنزین داریم لذا باید جلوی بد مصرف کردن را گرفت و باید به این نکته مهم دقت کرد. ما در فصل انرژی نکات مهم، جدی و اساسی داریم. مصرف بنزین ما نسبت به تولیدمان جلوتر است.

انتقاد یک نماینده از سخنان غیرواقعی وزیر آموزش و پرورش

روح الله نجابت، نماینده شیراز در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به اصول 3 و 30 قانون اساسی گفت: آموزش و پرورش رایگان باید در اختیار همه قرار گیرد، همچنین دولت موظف است بستر آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد، اکنون از جای جای حوزه انتخابیه ام اعلام می کنند که مدارس معلم ندارند و این طبیعی بوده که بیان کنند در طی یک الی دو هفته این موضوع حل می شود! اما خبرگزاری ایرنا وابسته به دولت، دیروز پیامی را برای همکاران ارسال کرده است مبنی بر اینکه وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرده که در حال حاضر کلاس بدون معلم وجود ندارد.

وی ادامه داد: آیا واقعا خبر ندارید که در مدارس معلم وجود ندارد، بعد ما انتظار داریم که آموزش و پرورش رایگان برای هم محقق شود! انتظار می رود رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون آموزش این موضوع را از دولت مطالبه کنند تا مشکل کمبود معلم در مدارس برطرف شود.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: این موضوع را در گذشته نیز همکاران دیگر متذکر شده بودند، موضوع آموزش و پرورش دغدغه دولت و مجلس است، جلسه ای نیز در این خصوص برگزار شد و مساعدت هم صورت گرفت. بله، قطعا در ابتدای سال تحصیلی مشکل کمبود معلم وجود داشت، ولی با اتفاقاتی که رخ داد و جلسه ای که دیروز برگزار شد، ان شاء الله این موضوع با سرعت حل خواهد شد و مشکل چند ده هزار نفر برطرف شد تا کلاس های درس را مدیریت کنند، حتما دولت به این موضوع توجه دارد و ان شاء الله رسانه نیز رعایت کند.

***

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۵۴۱۰۶۲۱:۲۶:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۱۷
قیمت مفت بنزین یعنی مصرف بالا و قاچاق بالا
محمد قاسمی۳۲۵۴۳۹۸۰۷:۳۷:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۱۸
قیمت مفت چقدر این حرف دردناکه برای مردمی که سالی ۵۰ درصد مالیات تورمی و مالیات های دیگه و پول نفت میدن و از یه طرف مجبورشون میکنی خودروی بی کیفیت سوارشن که جونشون توش امنیت نداره سیستم حمل و نقل عمومی کشور در حد کشور عقب افتاده است و تو آخرش میخوای مردم رو مقصر کنی
آریابان۳۲۵۴۴۴۹۰۸:۳۷:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۱۸
... و البته موتور های دهه هفتاد میلادی نیم قرن پیش، کیفیت بسیار نامناسب سوخت های تولیدی حتی در آزمایشگاه ها و...... !!!!!
ناشناس۳۲۵۴۵۳۲۰۹:۴۴:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۱۸
چرا فکر نکرده منفی می دهید ؟ این رفتار از مخاطبان فرهیخته الف بعید است واقعیت این است که قیمت بنزین در ایران بسیار پایین است که باعث قاچاق به کشور های مجاور و مصرف بی رویه شده خدا وکیلی صبح ها خودروهای تک سرنشین در ترافیک را بشمارید ! ولی ! ولی ! ا- حقوق های ما بسیار پایین است و توان پرداخت بیشتر برای بنزین نداریم 2- تورم بسیار بالاست و افزایش قیمت بنزین آن را وخیم تر هم می کند 3- حمل نقل عمومی ما پیشرفته و گسترده نیست و مردم مجبور هستند از خودرو شخصی استفاده کنند 4- خودرو های ما پر مصرف و غیر استاندارد و الاینده است و بنزین های ما از خودرو ها بدتر هستند و الودگی هوا سالانه تعداد زیادی از ما را می کشد ! 5- فرهنگ ورزش و پیاده روی و زیر ساختهای دوچرخه سواری و ورزش فراهم نشده 6- فرهنگ ما طوری شده که همه دوست دارند ماشین شخصی سوار شوند چون مسئولان ما همه راننده دارند !
ناشناس۳۲۵۴۱۳۴۲۲:۰۱:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۱۷
فعلا كه دلار و سكه كه در حال كاهش بودند ناگهان افزايش يافته اند
ناشناس۳۲۵۴۵۱۲۰۹:۲۸:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۱۸
رسیدگی به فساد بورس دولت روحانی و فساد فولاد مبارکه و فساد کرسنت چی شد
ناشناس۳۲۵۴۱۸۱۲۲:۳۴:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۱۷
در مورد آرمیتا گراوند به اعتقاد بنده خودش دچار افت فشار شده و غش کرده و حرف های دیگر تهمت است اما هر طور شده باشد از دیدن این اتفاق فهمیدم آدمی که از یک لحظه دیگر خود خبر ندارد نباید گناه کند
ناشناس۳۲۵۴۲۲۲۲۳:۳۲:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۱۷
از فروشگاه مترو هم خوراکی خریده و خورده این مهم هم باید جز احتمالات بررسی شود چی خریده و خورده آیا چیزی که خورده ممکن بوده فاسد بود
ناشناس۳۲۵۴۲۷۳۰۰:۲۷:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۱۸
ماشین های معیوب رو با بنزین بی کیفیت به خورد مردم میدین و طلبکار هم هستین؟ماشینی که بنزین سوپر باید بسوزونه رو بنزینش رو تامین نمیکنید و طبیعیه که با بنزین معمولی الایندگی و مصرف بالاتر داره.همیشه مردم مقصر و شما مبرا هستید.
محمد۳۲۵۴۳۶۴۰۶:۰۹:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۱۸
یک سوال ساده، آقای قالیباف ، مصرف بنزین بالا هست؟؟؟ یعنی شما بعنوان رییس مجلس متوجه این مسئله به این سادگی نیستید که مسیری را که باید یک ماشین بطور طبیعی در ۱۵ دقیقه طی کند در یک و نیم ساعت بدلیل ترافیک سنگین که ناشی از عدم گسترش مسیرهای شهری است طی میکند یعنی ۶ برابر و این یعنی ۶ برابر مصرف سوخت بیشتر؟؟؟؟!!! یعنی متوجه نیستید که بیشترین مردم بدلیل گرانی و بیکاری شغل دوم دارند و بدلیل عدم توسعه امکانات شهری در نتیجه انتظار بیشتری برای سفرهای درون شهری دارند و مجبور به استفاده از وسایل تقلبه شخصی هستند و به همین دلیل اسنپ و
رضا۳۲۵۴۴۰۰۰۷:۳۹:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۱۸
آقای وحیدی سردار سلیمانی عنوان کرد ما ملت امام حسینیم ولی شما میگوئید ملت ما به دروغگویی عادت کرده یعنی ما ملت دروغگویی هستیم .
ناشناس۳۲۵۴۴۱۰۰۷:۵۵:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۱۸
جناب مرندی فکر می کنند الان 100 سال پیش است که هر چه دوست داشتند روایت کنند. همان زمان که ایران متن را تغییر داد امریکا اعلام کند که ایران تمام پیشرفت های مذاکره را عوض کرده و تغییرات شرایط را به همان زمان اول مذاکرات برگردانده است تحلیل انها این بود که ایران در حال زمان خریدن است.
ناشناس۳۲۵۴۴۱۷۰۸:۰۲:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۱۸
زمستان سخت اروپا تز منور الفکر ما نبود!!!! تقصیر دیگرانه
ناشناس۳۲۵۴۴۱۸۰۸:۰۳:۳۳ ۱۴۰۲/۷/۱۸
نیروی انتظامی بطور کل اجرای قوانین موجود عفاف و حجاب را کنار گذاشته و اعتماد به نفس خود را از دست داده است جامعه یله رها پ افسار گسیخته گشته بی حجابی و بی بند و باری و برهنگی در جامعه موج می زند
ناشناس۳۲۵۴۴۶۲۰۸:۴۴:۴۰ ۱۴۰۲/۷/۱۸
جناب مرندی توافقی که با یک اعتراض مردمی که در دنیا امری عادیست به هم بخورد توافق نیست و آبنبات چوبیست !!
ناشناس۳۲۵۴۴۷۰۰۸:۴۸:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۱۸
بیچاره مخاطبین رسانه دشمن که توانایی درست فکر کردن را از دست می دهند
Abdi۳۲۵۴۴۸۵۰۹:۰۳:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۱۸
هرچی در مطالب شما نگاه میکنم اثری از تلاش مسوولین برای رونق سفره های مردم نمی بینم متاسفانه ، همه چی شعارزده هست
ناشناس۳۲۵۴۴۸۹۰۹:۰۵:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۱۸
قیمت مفت بنزین را می بینند ولی قیمت مفت جان ادمیزاد، کار ادمیزاد و.. را نمی بینند. نفت و گاز سرمایه کشور است یا افراد متخصص کاربلد؟
ناشناس۳۲۵۴۵۹۶۱۰:۳۹:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۱۸
یکی از دلایل بالا رفتن مصرف بنزین معطلی خودروها در ترافیک شهرها و جاده هاست .در شهرها کنار بزرگراه ها شهرداری مجوز مغازه می دهد طبیعی است که خودروهای عبوری بخاطر توقف سد راه شوند و ترافیک شود و یا در شهری با احداث یک جاده کمربندی ترافیک ازبین می رود اما مغازه داران آن شهر مانع می شوند.
ناشناس۳۲۵۴۶۶۰۱۱:۴۰:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۱۸
در پاسخ به آقای مرندی باید گفت که لطفا بفرمایند تحلیل «زمستان سخت» ایشان نتیجه اش چه شد و اگر اصلاحات ایران در متن به قول ایشان جزیی بوده چرا سرنوشت یک کشور و درآمدهایی که روز به روز از دست میروند و فرصت پیشرفت کشور را به یک سری « اصلاحات جزیی» گره زده اند؟؟؟ معنی ترک فعل اصولا چیست؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین