پرسشی مهم درباره سفر اخیر احمدی‌نژاد/ توضیحات ضرغامی درباره پیشنهاد لغو ویزا با عربستان

  4020716080 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پرسشی مهم درباره سفر اخیر احمدی‌نژاد/ توضیحات ضرغامی درباره پیشنهاد لغو ویزا با عربستان

پرسشی مهم درباره سفر اخیر احمدی‌نژاد

تابناک نوشت: «چند روزی است که سفر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسبق کشورمان به آمریکای مرکزی به بحث داغ فضای مجازی تبدیل شده است؛ سفری متفاوت و غیرمنتظره که گفته می‌شود جهت شرکت در یک سمپوزیوم بین‌المللی چهار روزه برنامه ریزی شده است.

بر اساس آنچه که از سوی تیم رسانه‌ای احمدی نژاد عنوان شده است، سمپوزیومی که او در آن حاضر می‌شود، یک همایش علمی پژوهشی با موضوع مدیریت جامع منابع آب در جهان است و احمدی نژاد در این برنامه در ارتباط با روش‌های صحیح مدیریت منابع آب در جهان سخن خواهد گفت.

صرف نظر از حواشی سیاسی و امنیتی پیش آمده پیرامون این سفر که چند روزی است به موضوع داغ رسانه‌ها تبدیل شده است، موضوع مهم‌تر اینکه برخی افراد با اشاره به سابقه مدیریتی احمدی نژاد در حوزه آب این پرسش را مطرح می‌کنند که دقیقاً رئیس جمهور اسبق کشورمان در این همایش از کدام سبک و سیاق مدیریتی منابع آب صحبت و دفاع خواهد کرد؟

این پرسش و نکته مهم از آنجایی مطرح می‌شود که بدانیم در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد در کشور کلکسیونی از اقدامات اشتباه در حوزه مدیریت منابع آب در کشور رقم خورد که برخی از اقدامات به صورت مستقیم با دستور او اجرایی شدند و به نظر بسیاری از متخصصان منابع آب تاثیر غیرقابل جبرانی بر سفره‌های آب زیر زمینی و منابع آب کشور داشت.

به عنوان نمونه در سال ۱۳۸۹ قانونی تحت عنوان "تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری قبل از سال ۸۵ " با دستور مستقیم احمدی نژاد در کشور به تصویب رسید و اجرایی شد که اجرای همین قانون سبب شد به مجموعه چاه‌های مجاز کشور ده‌ها هزار حلقه چاه دیگر اضافه شود و با توجه به اینکه حجم انبوهی از این چاه‌ها در داخل فلات مرکزی قرار داشت، خسارت جبران ناپذیری به منابع آب کشور وارد شد...

در رابطه با نوع مدیریت احمدی نژاد در حوزه منابع آب و آنچه که او می‌تواند یا باید در همایش گواتمالا بگوید، "قاسم تقی زاده خامسی" معاون آب و آبفا وزیر نیرو در دولت دوازدهم نوشت: امیدوارم ایشان در آنجا توضیح دهد اجازه حفر ده‌ها هزار حلقه چاه غیرمجاز و غارت میلیارد‌ها مترمکعب آب در یک کشور خشک در دوره ریاست ایشان در کدام فصل از مدیریت منابع آب ذکر شده است؟

این نکته تقی زاده خامسی نیز از آن حیث مطرح می‌شود که بدانیم در دولت‌های نهم و دهم جدا از صدور مجوز برای چاه‌های غیر مجاز همچنین ده‌ها هزار مجوز حفر چاه جدید نیز صادر شد (برخی منابع این تعداد چاه را تا ۳۰۰ هزار حلقه نیز عنوان می‌کنند) که نقش فزاینده‌ای در تهی کردن سفره‌های زیرزمینی ایفا کرد.»

***

پیش‌بینی یک اقتصاددان از تورم در پایان امسال

تیمور رحمانی، استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در دنیای اقتصاد نوشت: «بر اساس داده‌های منتشرشده مرکز آمار ایران در شهریور۱۴۰۲ نرخ تورم ماهانه ۲درصد، نرخ تورم نقطه به نقطه ۳۹.۵درصد و نرخ تورم متوسط سالانه ۴۶.۱درصد بوده است. اما این داده‌ها چه پیغامی برای عموم مردم، فعالان اقتصادی و سیاستگذاران در بر دارد.
 
با فرض اینکه شوک سیاسی جدیدی رخ ندهد (که البته وقوع چنین شوکی به‌دلیل تلاش دیپلماتیک دولت از یک طرف و ملاحظات طرف‌های منازعه ایران از طرف دیگر نسبتا کم‌احتمال است)، آن‌گاه در طول ماه‌های باقی‌مانده سال نرخ تورم ماهانه احتمالا در سطوح کنونی یا اندکی پایین‌تر تداوم می‌یابد، نرخ تورم نقطه به نقطه در سطوح به‌طور قابل توجه پایین‌تری قرار می‌گیرد و بسیار محتمل است که به زیر ۳۰درصد برسد و نرخ تورم متوسط سالانه نیز گرچه روند نزولی ملایمی را دنبال می‌کند، اما بنا به خاصیت محاسباتی به حدود ۴۰درصد میل می‌کند.»

***

واریز جریمه ۴۳ میلیون دلاری آمریکا به حساب ایران

به گزارش ایسنا، در بخشی از اطلاعیه مرکز امور حقوقی بین المللی معاونت حقوقی رئیس جمهور آمده است: در پرونده الف-۱۵ با موضوع نقض تعهدات دولت آمریکا مبنی بر ترتیب انتقال اقلام غیرنظامی ایران مطابق با بیانیه الجزایر، دیوان داوری دعاوی ایران- آمریکا رأی شماره ۶۰۴ را به نفع ایران صادر و دولت آمریکا را محکوم به پرداخت خسارت وارد شده به دولت جمهوری اسلامی ایران کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:  متعاقب پیگیری های مکرر و مصرانه صورت گرفته توسط مرکز امور حقوقی بین‌المللی معاونت حقوقی رئیس جمهور در جهت احقاق حقوق ایران براساس رأی صادره، مبلغ ۴۳ میلیون دلار از سوی دولت آمریکا بابت اصل محکوم‌به و بهره آن تا زمان اجرای رای به حساب جمهوری اسلامی ایران نزد بانک هلندی در لاهه  واریز شد.

***

توضیحات ضرغامی درباره پیشنهاد لغو ویزا با عربستان

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات پیشنهادی که اخیرا به مقام گردشگری عربستان سعودی برای لغو روادید و تشکیل کارگروه رفع موانع سفر بین دو کشور داده است، اظهار کرد: در دور جدید روابط بین ایران و عربستان، گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد. دولت عربستان از من دعوت کرده بود در نشست اخیر روز جهانی گردشگری در این کشور شرکت کنم، به خاطر فشردگی کارها و برنامه‌ها موفق نشدم حضور داشته باشم و معاون صنایع دستی‌ام را به ریاض فرستادم و مذاکرات خوبی با شخصیت‌های مرتبط با گردشگری انجام شد.

او اضافه کرد: من از مقام گردشگری عربستان دعوت کردم به بهانه اجلاسی که در تهران برگزار خواهد شد، سفری به ایران داشته باشد. این سطح از روابط را با عربستان آغاز کرده‌ایم و فکر می‌کنم یکی از بهترین مصادیق همکاری بین دو کشور، حوزه گردشگری خواهد بود. این کار پیگیری می‌شود و موانع مختلفی هم اگر هست آرام آرام برطرف می‌کنیم.

ضرغامی درباره پاسخ عربستان به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران برای تشکیل کارگروه رفع موانع گردشگری و لغو روادید، اظهار کرد: همکاری‌ها در این‌باره مثبت و سازنده است.  

***

واکنش عبدی به موضوع مهاجران افغانستانی

عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح طلب در اعتماد نوشت: «مهم‌ترين مشكل آنان، حضور غيرقانوني و ثبت‌نشده است و نه اصل حضور آنان. اينكه هر گاه اراده كنند ۱۰ تا ۱۵ نفر آنان را در يك شوتي قرار دهند و با انواع حيل از اقصي‌نقاط مرزي بياورند در تهران، مشكل افغانستاني‌ها نيست، مشكل فقدان اراده براي مقابله با يك رفتار غيرقانوني است.

به همين علت نيز نبايد مشكلات دروني خود را ناديده بگيريم. آنان براي پيدا كردن يك زندگي امن و بهتر از وضع فعلي و قبلي از افغانستان فرار مي‌كنند. اين كاري است كه هر انساني انجام مي‌دهد، مشكل در طرف ايران است كه نه جلوي آنان را مي‌گيرد و نه حضور آنان را به‌طور رسمي و ضابطه‌مند مي‌پذيرد تا هم مسووليت داشته باشند و هم ماليات دهند و هم از خدمات عمومي استفاده كنند.

نتيجه اين مي‌شود كه برخي از مردم مشكلات خود را متوجه پناهندگان يا مهاجران مي‌كنند. حتي در اين راه حرف‌هاي عجيب و غريب هم زده مي‌شود كه ريشه آن بي‌اعتمادي به اقدامات رسمي است از جمله اينكه مي‌خواهند آنان را براي انتخابات بياورند.

ما هنوز نتوانسته‌ايم يك حق طبيعي كه قانون هم شده را اجرا كنيم و به فرزندان زنان ايراني كه شوهر خارجي دارند، حق تابعيت بدهيم و فقط درصد اندكي از مشمولين آن تابعيت گرفته‌اند، حالا چگونه ممكن است كه به افغانستاني‌هاي مهاجر يا پناهنده شناسنامه ايراني داد؟...

همه كشورهاي منطقه بايد بكوشند به ثبات و پايداري سياسي و اقتصادي برسند و از تكانه‌هاي سياسي و امنيتي بركنار باشند. در اين صورت مهاجرت و حتي دادن تابعيت قاعده‌مند براي هر دو كشورهاي مبدا و مقصد مفيد است.

اتباع خارجي نبايد در ايران به صورت غيرقانوني حضور داشته باشند، اين كار عوارض فراواني دارد. بايد همه آنان شناسايي يا اخراج شوند يا مجاز به كار و حضور در كشور يا در اردوگاه‌هاي پناهندگان باشند. «بي‌سياستي» از «سياستِ بد» بدتر است. مردم را در مقابل هم نبايد قرار داد.

حضور پناهندگان افغانستاني در ايران در چارچوب معقول و حساب‌شده، مي‌تواند فرصت باشد و اگر سياست روشني حاكم نباشد، مي‌تواند به تهديدي جدي تبديل شود.»

***

انتقاد کیهان از تبریک اصلاح طلبان به نرگس محمدی

کیهان نوشت: «در حالی برخی محافل اصلاح‌طلب ترجیح دادند از کنار اهدای جایزه صلح نوبل به یک عنصر گروهکی با بی‌اعتنایی عبور کنند، برخی محافل دیگر در این طیف، همسو با رژیم صهیونیستی و برخی گروه‌های تروریستی ابراز ذوق‌زدگی کردند.

دیروز آذر منصوری از اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی استقبال کرد در حالیکه محمدی، از حامیان تحریم ایران است و با برخی گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در ارتباط بوده است. به همین دلیل هم وزیر اطلاعات اسرائیل، به نرگس محمدی تبریک گفته و نوشت: «از شنیدن برنده شدن جایزه صلح نوبل نرگس محمدی خرسند شدم.»

همچنین سرکرده سازمان منافقین و برخی گروهک‌های تجزیه‌طلب و افرادی مانند عبدالحمید اسماعیل‌زهی، به نرگس محمدی که سابقه اقدام علیه امنیت ملی را هم دارد، تبریک گفتند؛ آنها باید پاسخ دهند چه ارتباطی میان آنها و رژیم تروریست صهیونیستی وجود دارد؟!

بیانیه استقبال و تبریک رئیس جبهه اصلاحات در حالی است که خاتمی در زمان ریاست‌جمهوری و به هنگام اهدای جایزه مشابه به شیرین عبادی، از بی‌حجاب حاضر شدن وی در مراسم دریافت جایزه انتقاد کرده و گفته بود: «اميدوارم او کاملا به منافع جهان اسلام و ايران توجه داشته باشد و به هيچ وجه اجازه ندهد که از اين موقعيت به دست آمده سوءاستفاده‌ای شود. اگر برندگان جايزه صلح نوبل در ۴۰ سال گذشته و از جمله اسحاق رابين و شيمون پرز را بررسی کنيم مشاهده می‌کنيم که ملاک‌های تعيين‌کننده برای اين جايزه ملاک‌های سياسی بوده‌اند. طبعا دنيای اسلام توقعاتی دارد؛ امروز بايد بدانيم که صلح را چه کسانی در دنيا به خطر می‌اندازند و چه کسانی حقوق‌شان در معرض تجاوز است؛ بايد ديد در فلسطين چه می‌گذرد و تهديدهايی که عليه ايران می‌شود، چيست؟ اميدواريم هيچ فردی در هيچ موقعيتی اجازه ندهد که از وجود وی عليه مصالح کشور و مسلمانان سوءاستفاده شود».

***

انتقاد قالیباف از ارجاع مواد متعدد لایحه برنامه به کمیسیون تلفیق

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در تذکر آیین نامه طبق ماده ۲۲ بند (۱۱) آیین نامه گفت: به این شکل که در بررسی لایحه برنامه هفتم پیش می رویم و مواد مختلف به کمیسیون ارجاع می‌شود در حقیقت کاری پیش نبردیم و آیا شائن مجلس این بود که این تعداد مواد لایحه به کمیسیون ارجاع شود. در حالی که قرار بود با زمان کم لایحه را بررسی کنیم.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نقدعلی گفت: اینکه ارجاع به کمیسیون زیاد است صحبت دقیقی است و اعضای کمیسیون تلفیق باید با سرعت بیشتری مواد ارجاعی را بررسی و اصلاح کنند. اگر کمیسیون بخواهد این مسائل رابه صورت کارشناسی دور اول مورد بررسی قرار دهد، باید زمان زیادی را در مجلس برای لایحه برنامه و لایحه بودجه صرف کنیم.

***

واکنش سرلشگر باقری به عملیات طوفان الاقصی

سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی در خصوص عملیات حماس در برابر رژیم اشغالگر اسراییل نوشت: «عملیات ترکیبی و غرور آفرین گروه‌های مبارز فلسطینی تحت عنوان «طوفان الاقصی» علیه مواضع و استحکامات رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، بار دیگر هیبت دروغین و قدرت پوشالی این رژیم اشغالگر را به اثبات رساند...

طوفان الاقصی کابوس فروپاشی رژیم صهیونیستی را برای سران این رژیم به یقین تبدیل و ثابت کرد برخی تلاش‌های مذبوحانه مانند نمایش مضحک روند عادی سازی، قادر نخواهد بود روند رو به افول و فروپاشی خانه عنکبوت را کُند یا به تأخیر بیندازد.

ضمن تبریک این پیروزی غرور آفرین به مبارزان و مجاهدان فلسطینی، رجاء واثق دارم، دیر نخواهد بود روزی که جوانان فلسطینی، مسجد الاقصی را از اسارت دشمن صهیونیستی آزاد خواهند کرد.»

شکست اطلاعاتی صهیونیست‌ها

حسن هاني‌زاده، کارشناس مسائل بین المللی در اعتماد نوشت: «عمليات توفان الاقصي يك عملیات پيچيده به لحاظ نظامي و همچنين از منظر اطلاعاتي و عملياتي است. اين عمليات كه عنصر غافلگيري در آن مشهود بود موجب شكست اطلاعاتي سازمان‌هاي اطلاعاتي سازمان‌هايي چون موصاد، شين‌بت، شاباك و آمان است كه نتوانستند تحركات عملياتي حماس و جهاد اسلامي را رصد و رهگيري كنند.

اين يك شكست بزرگ اطلاعاتي براي اسراييل تلقي مي‌شود. از سوي ديگر به لحاظ عملياتي، تشكيل يك جبهه و يك اتاق جنگ مشترك با شركت همه جنبش‌هاي مبارز فلسطيني نشان مي‌دهد كه اراده مقاومت نزد همه فلسطيني‌ها بالاست؛ ضمن اينكه به لحاظ تاكتيكي هم دستاوردهاي قابل توجهي خلق شده است چرا كه در عرض 8 ساعت 5 هزار موشك نقطه‌زن و 100 پهپاد رادارگريز از سوي حماس و جهاد اسلامي به سمت مراكز حساس نظامي - اقتصادي اسراييل پرتاب شده است.

اين روند به گونه‌اي است كه روز شنبه همه فرودگاه‌هاي داخلي و بين‌المللي رژيم صهيونيستي از جمله فرودگاه بين‌الملل بن‌گريون تعطيل شده و همه پروازهاي فرودگاه‌ها هم لغو شده است. اين امر نشان مي‌دهد كه سطح آسيب‌پذيري رژيم صهيونيستي بسيار بالا رفته و اسراييل به ‌شدت در مقابل تجربه نظامي و عملياتي رزمندگان فلسطيني آسيب‌پذير شده است.

لذا اين جنگ باعث شد، اسراييل براي نخستين ‌بار در طول يك دهه گذشته همه نيروهاي ذخيره و احتياط خود را به خدمت فرا بخواند. اين نوع واكنش‌ها در حقيقت نشان مي‌دهد كه اسراييل نمي‌تواند در بلندمدت در برابر رزمندگان فلسطيني مقاومت كرده و از خود مقاومت نشان بدهد.

بنابراين با استفاده از هواپيما و موشك به مراكز غيرنظامي و مردم بي‌گناه غزه حمله مي‌كند. اين امر نشانه ضعف ساختاري ارتش رژيم صهيونيستي است كه پس از هر عمليات به سمت كشتار غيرنظاميان فلسطيني حركت مي‌كند.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۵۲۷۲۰۲۱:۱۴:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۱۶
خیلی جالبه خیلی خیلیییی جالبه در دوره احمدی نژاد اینقدر چاه غیر مجاز و بدون مجوز حفر شد که فاتحه منابع اب کشور خونده شد این فقط یکی از خدمات این بزرگمرد به نابودی منابع اب و نابودی محیط زیست کشور بود الان رفته در مورد مدیریت منابع اب راهکار ارائه بده
ناشناس۳۲۵۲۸۹۱۲۳:۴۹:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۱۶
عمده مصیبت مملکت و نابسامانی ها از زمان ریاست این شخص شروع شد و هنوز هم در هیچ محکمه ای جوابگوی خسارات هنگفتی که به مملکت زده است نیست.
ناشناس۳۲۵۳۱۷۶۰۹:۱۸:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۱۷
عمده مصیب مملکت زمانی شروع شد که غرب گدایان آمدن
ناشناس۳۲۵۳۳۴۸۱۰:۵۹:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۱۷
حافظه یک ملت تحریف پذیر نیست. مطمئن باشید و در باورهای ناقص تجدید نظر کنید!
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۵۳۲۱۰۰۹:۳۴:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۱۷
جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد به عنوان یک استاد فرهیخته دانشگاه قابل احترام بوده و هستند اما باید باورمان شود که کشوری با 80 میلبون نفر جمعیت مسلما لیاقت و استحقاقش رئیس جمهوری به مراتب بهتر از آقای احمدی نژاد بود و تردیدی هم در آن نیست. والله اعلم
ناشناس۳۲۵۳۳۷۶۱۱:۱۸:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۱۷
عملکرد دولت احمدی نژاد 100 درصد از دولتهای هاشمی و خاتمی و روحانی بهتر بود.
ناشناس۳۲۵۳۳۸۷۱۱:۲۸:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۱۷
عمده مشکلات کشور نتیجه تفکرات امثال هاشمی و خاتمی و روحانی است.
ناشناس۳۲۵۳۳۹۸۱۱:۳۵:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۱۷
اگر همین الان بین احمدی نژاد و روحانی و خاتمی انتخابات برگزار بکنند احمدی نژاد بیشترین رای را می اورد.
ناشناس۳۲۵۲۹۷۹۰۲:۳۲:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۱۷
البته الان کمی آگاهتر شده
ناشناس۳۲۵۳۱۹۴۰۹:۲۶:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۱۷
نه بزرگوار چاه های غیر مجاز قبل از ایشون هم بوده و هنوز هم داره حفر میشه، اگر احمدی نژاد این کار رو نمیکرد چاه ها پلمپ میشدن؟نه ،همچنان فعال بودن و آینده هم فعال خواهند بود،،هیچ دولتی یه فکر اساسی واسه این چاه ها نکرده،احمدی نژاد فقط خواست یه آمار ازشون داشته باشه وبا نصب کنتور تونست مقداری اون ها رو محدود کنه
ناشناس۳۲۵۴۰۴۵۲۰:۱۸:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۱۷
اینکه قبل ایشون بوده یا بعد ایشون مهم نیست مهم اینه بر ای مدیریت منابع اب بلند شده رفته گواتمالا
ناشناس۳۲۵۵۴۷۸۰۲:۵۰:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۱۹
کارشناسان میگویندتخلیه بیش از اندازه آب از چاهها باعث نشست زمینها شده که دیگر زمینها قابلیت ذخیره آب را نداشته که هم باعث جاری شدن آب روی سطح زمین به صورت سیلاب میگردد و هم بتدریج سبب فرونشست بسیار خطرناک شهرها میشود.
ناشناس۳۲۵۳۳۸۶۱۱:۲۷:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۱۷
هیچکدام از روسای جمهور در زمینه مدیریت منابع ابی موفق نبودند در دوره هاشمی هم چاه های غیرمجاز بسیاری حفر شدند در دوره خاتمی هم اب زاینده رود را به یزد بردند و مردم اصفهان دچار مشکلات ابی کردند.
ناشناس۳۲۵۵۴۱۴۲۳:۳۷:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۱۸
این عباس عبدی چی میگه؟ تکرار طرح ضد ایرانی که دولت روحانی تصویب کرد و مجلس انقلابی خوشبختانه رد کرد عباس عبدی نمیداند که چقدر مادر ایرانی که همسر افاغنه فراری شدند زجر کشیدند و هنوز ان را تکرار می کند؟
ناشناس۳۲۵۲۷۵۴۲۱:۴۴:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۱۶
خوب دیگر برخی اصلاح طالبان و دشمنان ایران در یک خط هستند تعجب ندارد
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۲۵۲۸۵۹۲۳:۱۴:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۱۶
احمدی نژاد دوباره کلید رد صلاحیت خود را برای کاندیدا شدن نوبت بعدی ریاست جمهوری زد کسب رای با گرفتن عکس یادگاری با زنان بد حجاب اصل تایید صلاحیت را بباد داد
اسماعیلی۳۲۵۲۸۹۳۲۳:۵۱:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۱۶
اون شخصی که از بی ابی در چاه حرف می زند بگوید ببینیم چند دوره از ریاست جمهوری احمدی نژاد می گذرد مگر اجازه دادند احمدی نژاد کاری کند از خاتمی گرفته حسن روحانی و حالا رییسی.
ناشناس۳۲۵۳۱۴۶۰۸:۵۷:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۱۷
بنده خدا مگه میشه به این راحتی کشاورزی که چاه حفر کرده و کشاورزی دارد بگی چاه را کور کن؟؟؟ حکایت سنگیست که طرف در چاه میندازه و صد عاقل نمیتونه دربیاره
ناشناس۳۲۵۲۹۴۱۰۱:۰۹:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۱۷
احمدی نژاد بنیان گذارهرج ومرج وریاست گستاخی وقانون شکنی،،،،
ناشناس۳۲۵۲۹۷۰۰۱:۵۱:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۱۷
سلام‌احمدی‌نژاد‌هر‌راه‌کا ری‌داشت‌‌برای‌مردم‌خودش‌چراانجام‌نداد
مسعود۳۲۵۳۰۱۷۰۵:۴۵:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۱۷
بنظرم اونهایی که این کشور و مردم شو دارن به طرف بدبختی میکشن بیشتراز آمریکا از احمدی نژاد وحشت دارن البته حق دارن چونکه تمام این حرفها درباره احمدی نژاد از طرف همون اجنبی ها و شبکه های بیگانه درست شد. بله احمدی‌نژاد خیلی چیزها رو از انحصار یه عده محدود خارج کرد مثل تمام دنیا مشخصه که در دوره های بعدی بجای مدیریت این کار بسیار خوب با بی لیاقتی و بی برنامگی تبدیل شد به نقطه ضعف. البته تبدیلش کردن. مثل نانوایی ها برنامه بنزین مسکن حتی یارانه ها. مطمئن باشید ماه پشت ابر نمیمونه. زنده باد احمدی‌نژاد .
صادقی۳۲۵۵۴۷۹۰۳:۰۱:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۱۹
احمدی نژاد باعث از بین رفتن هزاران بنگاه اقتصادی و تولیدی خصوصی کشور و بیکار شدن کارکنان آنها و همینطور حراج کردن آنها شد.
صمصام۳۲۵۳۰۴۷۰۷:۲۶:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۱۷
البته در خصوص خیانتهای احمدی نژاد به این مرز و بوم مردم ایران خوب میدانند اما قطعا دو گروه شریک جرم احمدی نژادند گروه اول رسانه هایی بودند که از زمان او تا(حتی) الان در حال حمایت از او و اقدامات دوران او هستند گروه دوم حاکمیت و نهادهای امنیتی هستند که با وجود اثبات جرمها و اتهامات و ناکار امدیهای متعدد دوران ریاست جمهوری اش سکوت کردند و هرگز از او باز خواست نکردند
ناشناس۳۲۵۳۳۷۸۱۱:۲۲:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۱۷
هروقت خاتمی و موسوی و کروبی به جرم خیانت به کشور در فتنه سال 88 و روحانی بدلیل نابودی سرمایه های مردم در بورس و عدم واردات واکسن محاکمه شد احمدی نژاد هم محاکمه می شود.
محمد نیکو.۳۲۵۳۴۱۶۱۱:۴۱:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۱۷
آقا لطفآ نظر خودتو بگو .نه از مردم ایران.
ناشناس۳۲۵۳۰۶۹۰۷:۴۳:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۱۷
احتمالا از احمدی نژآد دعوت کردن تا هر چی گفت عکسش رو عمل کنند .
خان۳۲۵۳۰۸۳۰۷:۵۹:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۱۷
هر وقت از متخصصان و کارشناسان زبده در مدیریت استفاده نشود نتیجه همان است که دکتر احمدی نژاد رقم زده و هزاران نمونه دیگر هم هست.کار احمدی نژاد و یارانش همین است.
ناشناس۳۲۵۵۴۸۳۰۳:۱۰:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۱۹
متاسفانه احمدی نژاد سیستم مدیریت کشور در تقریبا تمام ارکان نظام از اقتصاد و فرهنگ و اخلاق و دیپلماسی و غیره را لوث و نابود کرد و عدم اهمیت به نظرات و اصول کارشناسانه را نهادینه کرد.
علی۳۲۵۳۱۱۲۰۸:۲۵:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۱۷
احمدی نژاد ثابت کرده است براحتی تحت تاثیر افکار غلط قرار میگیرد وگرنه دولت اول او بسیار کارکرد مثبتی داشت ولی در دولت دوم کار را خراب کرد یکی از اقدامات اشتباه او اصرار به انجام اقدامات خارج از نظارت کارشناسی در حوزه آب و سد سازی بود مخصوصا بحث یکی از سدها در خوزستان که بر بستر نمکی ایجاد شد و آب شیرین را تبدیل به آب شور کرد و مدیر و کارشناسی که با دلایل علمی با این کار مخالفت میکرد را برکنار کرد.
ناشناس۳۲۵۳۱۳۶۰۸:۴۸:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۱۷
وقتي احمدي نژاد به استان چهار محال رفت و فرمود : اين آب (زاينده رود ) مال شماست .. و از آن به بعد هزاران پمپ آب ، خون زاينده رود را به کوه هاي چهار محال بردند جهت کشت نهال بادام و ....( البته نهال ها پس از رشد چند ساله به ريشه سنگي کوه خوردند خشکيدند ) و اين چنين شد که تعادل و حق آبه 400 ساله بين دو استان به هم خورد و زاينده رود خشک شد . چطور اين آدم ميخاد بره در مورد آب صحبت کنه ؟
ناشناس۳۲۵۳۱۹۷۰۹:۲۷:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۱۷
درود بر دکتر احمدی نژاد عزیز
بهنام۳۲۵۳۲۲۱۰۹:۴۱:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۱۷
ما که هر چی بررسی می کنم دیدم اون مرد به نفع مردم کار کرد البته مردمی که حقوق یکسانی در جامعه می خواهند.حالا هم وقتی شما ها با کلمات بازی می کنید بحثی نیست.موفق باشید.
حسین۳۲۵۳۳۸۸۱۱:۲۹:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۱۷
اقای ضرغامی وقت خودت رو برای لغو ویزای ازبکستان و پاکستان و هند و چین هدر نده میان از فرش های ایران عکس میگیرن تا برن کپی کنن ببافن. برای توریست‌های باکلاس سوییسی و اتریشی و المانی تلاش کن لغو ویزا کنی
محمد۳۲۵۳۶۱۱۱۳:۴۲:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۱۷
گویا این همه مدعی سیاست تعطیل فکری دارند رفتن به کنفرانس آب برای کسی که تخصصی در این زمینه ندارد تعجب آور نیست؟
نیما۳۲۵۴۳۴۷۰۳:۱۹:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۱۸
بهترین منتخب مردم احمدی‌نژاد بود .چرا نمیگین پول نفت را داد به مردم .
مرادی۳۲۵۴۵۰۷۰۹:۲۳:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۱۸
احمدینژادهمیشه‌با‌مردم‌وطرف‌مردم‌بوده‌‌بی‌انصاف‌نباشیم‌کم‌به‌مردم‌خصوصا‌قشرضعیف‌خدمت‌نکرد
علی کریمی۳۲۵۴۵۲۷۰۹:۳۷:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۱۸
احمدی نژاد، رفسنجانی، روحانی و خاتمی در یک نظام انتخاباتی که دارای مکانیزم قوی و نیرومند نظارتی می باشد عبور کرده و در معرض رای مردم قرار گرفته اند و همگی بعد از اتمام دوران ریاست بر قوه مجریه زیر تیغ تند اتهامات بی کفایتی به حاشیه رانده شده اند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

پربحث‌های هفته

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  13. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  14. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  15. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  16. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  17. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  18. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  19. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  20. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

آخرین عناوین