پرسشی حسین شریعتمداری از وزیر امور خارجه

  4020712087 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
پرسشی حسین شریعتمداری از وزیر امور خارجه

حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت:  ۱- این روزها، خودداری تیم فوتبال الاتحاد عربستان از حضور در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و بازی با تیم سپاهان که قرار بود در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود، به رخدادی خبرساز و پر‌حاشیه تبدیل شده است. درباره علت خودداری تیم الاتحاد عربستان از انجام این دیدار، گمانه‌های نسبتاً فراوانی مطرح شده است و هنوز هم بر دامنه این گمانه‌ها افزوده می‌شود.

و اما، آنچه در این وجیزه مورد نظر است، اظهارات دیروز برادر عزیزمان جناب آقای امیرعبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه کشورمان است که از مذاکره تلفنی با همتای عربستانی خود خبر داده و اعلام کرده‌اند که قرار است این بازی در زمان دیگری تکرار شود! در این خصوص ضمن تاکید بر مدیریت موفق و برجسته جناب امیر‌عبداللهیان به عنوان مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ‌اشاره به چند نکته را ضروری می‌دانیم. بخوانید!

۲- گفته می‌شود - و برخی از شواهد نیز حاکی از آن است- که وجود سردیس شهید قاسم سلیمانی در محوطه ورزشگاه نقش جهان علت خودداری تیم الاتحاد از حضور در ورزشگاه و انجام مسابقه بوده است! این گمانه در میان گمانه‌های مختلفی که مطرح شده است پُر تکرارترین گمانه است. و البته گمانه‌های دیگری نیز در میان است، نظیر استفاده هواداران تیم سپاهان از فشفشه و ترقه برای تشویق تیم مورد علاقه‌شان بوده است. این گمانه با توجه به متداول بودن آتش‌بازی و استفاده هواداران یک تیم از فشفشه و ترقه در بسیاری از بازی‌ها، نمی‌تواند بهانه قابل قبولی باشد. 

۳- اگر بهانه الاتحاد برای لغو بازی دوشنبه شب، نصب سردیس سردار پُر‌افتخار -نه فقط ایران اسلامی بلکه جهان اسلام و تمامی ملت‌های مظلوم- باشد! باید گفت که نصب تابلو، بنر، تندیس و سردیس قهرمانان ملی یک کشور در ورزشگاه‌ها نیز، اقدامی رایج و پذیرفته شده است کما این که در عربستان نیز به هنگام برخی از مسابقات فوتبال، تابلوهای بزرگی از ملک عبدالعزیز و حتی بن‌سلمان در محوطه ورزشگاه نصب می‌شود، چه رسد به سردیس سردار سلیمانی عزیز و قهرمان بی‌بدیل مبارزه با تروریسم و ناجی ملت‌های مظلوم و محروم از پنجه خون‌آلود تروریست‌ها.

۴- و بالاخره، اگر سردیس شهید سلیمانی، سردار پُر‌افتخار اسلام و شخصیتی بسیار فراتر از قهرمان ملی ایران، بهانه خودداری تیم الاتحاد از حضور در بازی دوشنبه شب نبوده است، با توجه به طرح این گمانه در گستره بین‌المللی، الاتحاد می‌توانست با صدور بیانیه و یا انجام یک مصاحبه و... این گمانه را رد کند! ولی نه تنها این گمانه را نفی نکرده است بلکه شواهد فراوان دیگری نیز از واقعی بودن گزاره یاد شده حکایت می‌کند.

۵- اکنون این پرسش دوستانه از وزیر محترم امور خارجه کشورمان در میان است که با وجود شواهد مورد ‌اشاره، چرا در مذاکره با وزیر خارجه عربستان به «‌تکرار بازی لغو شده، در زمانی دیگر»! اشاره کرده‌اند؟! اگر آن‌گونه که شواهد یاد شده نشان می‌دهند تیم الاتحاد به علت وجود سردیس شهید سلیمانی بازی را ترک کرده باشد، نه فقط لیاقت تکرار بازی را ندارد بلکه باید برای همیشه از حضور در ایران و بازی با تیم‌های ایرانی در هر کجای دنیا محروم شود. سردار سلیمانی امضای حضرت بقیهًْالله ارواحنا له الفداء و امام خمینی و امام خامنه‌ای و ملت ایران پای شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی است. شهیدی که به دست شرورترین آدم‌نما‌(!) در جهان امروز به شهادت رسیده است. سرداری که تا آخرین نفس از جان و مال و نوامیس ملت‌ها (صرفنظر از دین و مذهب آنها و حتی مردم عربستان‌) دفاع کرده است و...

۶- ممکن است برادر عزیزمان جناب امیر‌عبداللهیان بفرمایند که هنوز علت خودداری تیم الاتحاد از انجام مسابقه به درستی روشن نبوده است! که باید گفت؛ اولاً شواهد فراوانی از اعتراض آنها به وجود سردیس شهید سلیمانی در محوطه ورزشگاه حکایت می‌کند و 
ثانیاً برفرض که ترک بازی از سوی الاتحاد علت دیگری داشته است! در هر دو صورت، اعتراض به سردیس شهید سلیمانی یکی از گمانه‌ها و حتی اصلی‌ترین آنها بوده است، بنابراین چرا جناب امیر‌عبداللهیان به این نکته حیاتی توجه نکرده‌اند و پیش از روشن شدن موضوع، درباره آن اظهار نظر کرده‌اند؟! انتظار آن بود که جناب ایشان در اعلام نظر عجله نمی‌کردند و در همان حال با صراحت اعلام می‌کردند، اگر ترک بازی به علت وجود سردیس شهید سلیمانی بوده است برای همیشه بازی تیم‌های ایرانی با تیم الاتحاد را نه فقط در ایران بلکه در همه نقاط جهان تحریم می‌کنیم.

دیدگاه کاربران

معلم۳۲۴۷۲۳۱۲۳:۱۲:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۱۲
حاج حسین عزیز شما بهتر می دانید که وزیر امور خارجه تابع تصمیات مسیئولین عالی نظام است نه احساسات شخصی.
ناشناس۳۲۴۷۲۵۳۲۳:۴۳:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۱۲
آقای شریعتمداری بس کن دیگه آقاجان.. شما در همه موارد متخصص هستید؟
Abdi۳۲۴۷۲۶۰۲۳:۵۱:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۱۲
جناب شریعتمداری بفرمایند از تحریم همه دنیا چه عایدی برای مردم کشور میشود ؟ چرا بر طبل دشمنی با همه کشورهای دنیا میکوبید ؟
ناشناس۳۲۴۷۲۶۷۰۰:۳۱:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۱۳
باید تمام اعضای تیم الاتحاد را کنار دیوار گذاشت و تیرباران کرد تا شاید مرحمی بر دل جناب شریعتمداری باشد. البته شاید!
ناشناس۳۲۴۷۲۸۲۰۱:۰۴:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۱۳
دبیر کل ای اف سی گفت که بازی با تشخیص ناظر بازی انجام نشده.
امیر حسین سلطان/ تهران۳۲۴۷۳۱۶۰۲:۵۴:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۱۳
ممکن است در قضاوت نسبت به رخداد تلخ ورزشگاه نقش جهان اصفهان دچار خطا گردیم و خودم را عرض می کنم که قطعا این چنین است اما چرا باید صرفا از دریچه سیاست به این رخداد نگاه داشته باشیم همانند مدیر مسئول روزنامه کیهان؟! جناب شریعتمداری ما که میبایست بهره مند از فرهنگ شرقی و مخصوصا فرهنگ ایرانی خودمان باشیم چرا در بجا آوردن آداب و رسوم میزبانی و میهمان پذیری خودمان تجدید نظر و اصلاحاتی نکنیم؟! میهمان به فرض دشمن مان که باشد میهمان است و رسم میهمانداری می طلبد کاری نکنیم که موجبات ناخرسندی میهمان را به هر دلیلی در پی داشته باشد. چرا همیشه میبایست با خلط مباحث خودمان را مطلقا عاری از هر خطا و اشتباه محاسبه ای بپنداریم و متعاقبا باصطلاح توپ را به زمین دیگران(ولو دشمن) بیندازیم! بنابراین با توجه و عنایت به یک رسم و آیین پذیرفته شده در فرهنگ شرقی و ایرانی خودمان در قضیه بازی دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد اصفهان بپذیریم که به مراتب بهتر از اینها می توانستیم عمل کنیم و حالا هم که جناب وزیر محترم امور خارجه می خواهند با میانجیگری قضیه را به نحوی از انحا رفع و رجوع و حل کنند اجازه دهیم بیش از اینها یک راه حل منطقی و قابل قبول برای حل این معضل پیش آمده که همان تکرار بازی اما در یک زمین بی طرف است به تاخیر نیفتد و احتمالا با سنگ اندازی ها و بالا گرفتن حواشی مربوطه هم از جنبه ورزش و فوتبال ایران و هم از لحاظ حسن روابط تازه شکل گرفته میان دو کشور بزرگ اسلامی دچار خسارت مضاعف نگردیم. والله اعلم
ناشناس۳۲۴۷۳۵۳۰۷:۳۹:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۱۳
احسنت اگر ایران پیگیری کند نتیجه می تواند به نفع تیم ایرانی رقم بخورد و دیگر تیمهای مقابل این خباثت را تکرار نکنند! اما الان طرف توهین کرده، بعد می گوییم دوباره بازی کنیم، این همانی است که تیم مقابل خواسته، یعنی هم توهین به ملت ایران و هم فرار از باخت... که برای آنها برد محسوب می شود.
ناشناس۳۲۴۷۳۵۴۰۷:۴۰:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۱۳
وزیر محترم خارجه پاسخ دهند که دلیل بدرقه سفیر عربستان از تیمشان بعد از ترک ورزشگاه چه بوده، آیا پیام سیاسی ندارد؟
رسول۳۲۴۷۳۷۱۰۷:۵۹:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۱۳
حاج حسین دمت گرم چیز به این دوستان گفتی ادم اگه قرار ثابت قدم باشه مثل شما باشه
ناشناس۳۲۴۷۴۰۱۰۸:۳۸:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۱۳
جناب شریعتمداری طبق معمول دارن تفسیر به رای میفرمایند و انتظار تشویق هم دارند. شما به عنوان سردبیر یک روزنامه لطفا به کار خود مشغول باشید نه توصیه و دستور به دیگران.
ناشناس۳۲۴۷۴۳۳۰۹:۰۴:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۱۳
اقای شریعتمداری تورا به هرکه دوست داری و میپرسدی اگر این اتفاق در زمان روحانی یا خاتمی می افتاد با این لحن حرف میزدی تور خدا اینقدر مردم را با رفتار دوگانه از خود زده نکن التماس دعا
ناشناس۳۲۴۷۴۳۴۰۹:۰۵:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۱۳
درود بر شرفت شریعتمداری
ناشناس۳۲۴۷۴۳۵۰۹:۰۷:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۱۳
محل کنفرانس را تغییر می‌دهند در خاک کشور خودمان آن هم به خاطر عکس قهرمان ملی که عربستان ناراحت نشود و قبول کند برای مصاحبه این حرف ایشان که چیزی نیست!
ناشناس۳۲۴۷۴۳۷۰۹:۱۰:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۱۳
نتیجه باید به نفع سپاهان اعلام شود و هرگونه غیر ان و قبول کردن راحت آن یعنی قبول کردن دسیسه afc و پول سعودی در آن مقعر
برادر۳۲۴۷۴۶۲۰۹:۳۹:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۱۳
سلام اقای شریعتمداری سوال اصلی را نپرسیدند ؟ تکرار بازی در همان ورزشگاه و با وجود همان سردیس برگزار میشود یا مثل دیدار وزیر امور خارجه عربستان به علت مشکلات فنی .......؟!
ناشناس۳۲۴۷۴۶۳۰۹:۴۰:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۱۳
به کی میگی؟ خودش در حذف تصاویر سردار با همین عربستان دستی توانا دارد و می‌گوید جلوی فاجعه گرفته شد و روز بعد برای درست کردن آن خرابکاری می گوید راه آن شهید ادامه دارد!!
ناشناس۳۲۴۷۴۸۸۱۰:۰۳:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۱۳
شریعتمداری باید بشه وزیر ورزش
ناشناس۳۲۴۷۵۷۱۱۱:۰۹:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۱۳
بنظرم همین تفکر آقای شریعتمداری است که ما را با دنیا درگیر کرده است
ناشناس۳۲۴۷۶۷۰۱۲:۱۴:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۱۳
جناب شریعتمداری چرا نپرسیدی آقای امیرعبدالهیان از سعودی ها بپرسد دلیل دشمنی آنها با سردار شهید ما چیست ؟ مگر صنمی با داعش دارند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. حالا زمان مذاکره است

  3. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  4. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  6. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  7. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  8. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  9. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  10. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  11. انتخاباتی حساس، حیاتی و سرنوشت‌ساز

  12. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  13. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  14. اطلاعیه ستاد کل درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران 

  15. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  16. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  17. لنگرگاه جمهوری اسلامی در بحران‌ها کجا است؟!

  18. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  19. او این چنین جاودانه شد

  20. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  21. سخت، اما گذرا...

  22. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  23. خاری در چشم دشمنان

  24. تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور تمام اعضا

  25. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. حالا زمان مذاکره است

  3. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  5. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  6. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  7. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  8. انتخاباتی حساس، حیاتی و سرنوشت‌ساز

  9. اطلاعیه ستاد کل درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران 

  10. لنگرگاه جمهوری اسلامی در بحران‌ها کجا است؟!

  11. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  12. او این چنین جاودانه شد

  13. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  14. سخت، اما گذرا...

  15. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  16. خاری در چشم دشمنان

  17. تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور تمام اعضا

  18. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  19. آنچه دشمن درباره "شهیدِ جمهور" نمی فهمد

  20. انتخاب هیئت رئیسه مجلس خبرگان/ انتقاد ربیعی از بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی درباره شهادت رئیسی

  21. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  22. پاسخ طحان نظیف به شائبه‌ پایان ریاست مجلس قالیباف/ واکنش سردار کوثری به ادعای وضعیت مبهم محافظ رئیس جمهور

  23. رئیس دفتر رئیس جمهور:در این ۴۵ روز، کار ۴۵۰ روز را انجام می‌دهیم

  24. دیپلمات جانباز شهید ...

  25. اسیدپاشی از آنتن به بهانه پوشش اخبار سانحه بالگرد!

آخرین عناوین